“112-ში 11 წლის გოგონა რეკავს” – ამბავი, რომელიც უნდა წაიკითხოთ

პოპულარული

“112-ში 11 წლის გოგონა რეკავს” – ამბავი, რომელიც უნდა წაიკითხოთ

შინაგან საქმეთა სამინისტროს პრესასთან ურთიერთობის სამსახურის წარმომადგენელი ტატო კუჭავა სოციალურ ქსელში 112-ში შესული ზარებიდან ერთ-ერთის შესახებ ყვება.

ამბავი 11 წლის გოგონას ეხება, რომელმაც 112-ში დარეკვით, ოჯახის წევრების გადარჩენა შეძლო.

როგორც გაირკვა სახლში გაზმა გაჟონა და გოგონას გარდა, არც ერთ მათგანს საუბარი არ შეეძლო.

 

„112“-ში , დაახლოებით, 11 წლის გოგონა რეკავს…

ოპერატორი – 1-1-2 გისმენთ, 1-1-2 გისმენთ.

გოგონა აღელვებული ხმით პასუხობს ოპერატორს – სასწრაფოს გამოძახება მინდა…

ოპერატორი – რომელი ქალაქიდან გვიკავშირდებით?

გოგონას ხმა წყდება.

ოპერატორი – მისამართი მითხარით, რომელი ქალაქიდან რეკავთ?

გოგონა კონტაქტზე ისევ გამოვიდა – თბილისიდან.

ოპერატორი – რა გქვია?

გოგონა – ნინო.

ოპერატორი – ნინო, ზუსტი მისამართი უნდა მითხრა, რომ დახმარება დროულად აღმოგიჩინოთ.

გოგონა ტიროდა – დედა, დედა, შემომხედე!

იგი პერიოდულად აღარ უსმენდა ოპერატორს.

„112“-ის ოპერატორისთვის შემთხვევის ზუსტი ადგილმდებარეობის (მისამართის) დადგენა ყველაზე მნიშვნელოვანია, რადგან შესაძლოა, ზარი შუა საუბრისას გაითიშოს, ვეღარ მოხდეს მოქალაქესთან ხელახლა დაკავშირება და შესაბამისად, „112“ გადაუდებელი დახმარების შესაბამის ბრიგადებს/ეკიპაჟს საჭირო მისამართზე ვეღარ გაგზავნის.

ზარის ინიციატორის დაბნეულობას ცუდი სმენადობა ემატებოდა. მიუხედავად ყველაფრისა, ოპერატორმა მაინც მოახერხა მისამართის ყველა დეტალის გაგება, თუმცა ნინო იმდენად ნერვიულობდა, შესაძლო იყო, რომ მისამართი არასწორი ყოფილიყო. მისამართი უნდა დაზუსტებულიყო.

ადგილმდებარეობის დადგენის შემდეგ, მეორე ეტაპი შემთხვევის ტიპის განსაზღვრაა, რათა გადაუდებელი დახმარების შესაბამისი ბრიგადების/ეკიპაჟის გაგზავნა მოხდეს მისამართზე.

ოპერატორი – ნინო, დამეხმარე, რომ დაგეხმარო… გთხოვ, დამშვიდდი და მითხარი, რა

ხდება? სასწრაფო გამოსულია და მალე მოვა. დედა ცუდადაა?

გოგონა – დედიკო, ბებო და ბიძაშვილი ვეღარ ლაპარაკობენ, არ ვიცი, რა სჭირთ…

პარალელურად, ისმის პატარა ბავშვის ტირილიც.

ოპერატორი – უგონოდ არიან?

გოგონა – არა, გონზე არიან, მაგრამ ვეღარ ლაპარაკობენ… არ ვიცი, რა დაემართათ.

ოპერატორი მაშინვე მიხვდა, რომ შესაძლოა, ადგილი ჰქონოდა CO-თი მოწამვლას და აღელვებულ მოზარდს პირველადი კონსულტაცია გაუწია.

ოპერატორი – ნინო, ხომ არ იცი გაზის მილს სად აქვს ჩამკეტი?

გოგონა – კი, ვიცი.

ოპერატორი – სასწრაფოდ გადაკეტე და ყველა ფანჯარა გამოაღე.

გოგონა – ახლავე.

ნინო ტიროდა, თუმცა ძალიან კარგად ასრულებდა ოპერატორის მითითებებს.

ოპერატორი – შენ როგორ გრძნობ თავს?

გოგონა – მეც, მგონი, ცუდად ვარ, ფეხები მეკეცება…

ოპერატორი – ტელეფონი არ გამითიშო, სადარბაზოში გადი და შეეცადე, მეზობელი

დამალაპარაკო… შემოსასვლელი კარი ღია დატოვე და მერე ფანჯარასთან

დადექი და ღრმად ისუნთქე.

როდესაც თითოეული წამი გადამწყვეტი იყო, ოპერატორს მისამართის დასაზუსტებლად უფრო სანდო წყარო ესაჭიროებოდა, ამიტომაც სთხოვა ნინოს მეზობლისთვის დაეძახა. საბედნიეროდ, მეზობელი სახლში აღმოჩნდა და ოპერატორმა მისი საშუალებით შეძლო მისამართის დაზუსტება.

ოპერატორი – გთხოვთ, ყურადღებით იყოთ ტელეფონთან, სასწრაფო დახმარების ბრიგადა

დაგიკავშირდებათ, გზაშია, 5-7 წუთში ადგილზე იქნება.

მეზობელი – აუცილებლად .

რამდენიმე წუთში, სასწრაფო დახმარების ბრიგადასთან ერთად, ადგილზე მივიდა გადაუდებელი დახმარების ყველა შესაბამისი ბრიგადა/ეკიპაჟი. ოთხივე მოქალაქეს ადგილზე გაეწია შესაბამისი დახმარება. დღეს ნინო ძალიან კარგად გრძნობს თავს,დედიკოსთან, ბებიასთან და 7 წლის ბიძაშვილთან ერთად.

რომ არა ოპერატორის პროფესიონალიზმი, ოპერატიულობა და პირველადი დახმარებისათვის აუცილებელი რეკომენდაციები…

რამდენიმე წამის შემდეგ ოპერატორმა ახალი ზარი მიიღო…

ოპერატორი – 1-1-2 გისმენთ.

მოქალაქე – სტამბოლის მიმართულებით ფრენების განრიგი მითხარით, რა.

ოპერატორი – ბატონო, თქვენ 112-ზე მხოლოდ მაშინ უნდა დარეკოთ, როდესაც

პოლიციის, სახანძრო-სამაშველოს და სასწრაფო

სამედიცინო ბრიგადის გამოძახება გჭირდებათ.

მოქალაქე – ვიცი, მაგრამ ფრენების განრიგი არ იცით??

„112“-ის ქოლ-ცენტრში ყოველ 4 წამში ერთხელ, საქართველოს სხვადასხვა წერტილიდანახალი ზარი შედის.

მნიშვნელოვანია, რომ ყველამ, ვინც 112-ზე რეკავს და ვისაც გადაუდებელი დახმარება სჭირდება, სწორად მიაწოდოს ოპერატორს ინფორმაცია შემთხვევის ადგილმდებარეობის შესახებ.

დაგვეხმარეთ, რომ დაგეხმაროთ!” – წერს ტატო კუჭავა.

ახალი ამბები / სოც. ქსელები /

|

12 ნოემბერი, 2017

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => 112
                                    [1] => co-ti-mowamvla
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 186383
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => 112
                                    [1] => co-ti-mowamvla
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 186383
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 7310
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => 112
                                    [1] => co-ti-mowamvla
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => 112
                                    [1] => co-ti-mowamvla
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (186383) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (21131,7310)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 253780
                    [post_author] => 22
                    [post_date] => 2018-06-12 13:34:50
                    [post_date_gmt] => 2018-06-12 09:34:50
                    [post_content] => გადაუდებელი დახმარების ოპერატიული მართვის ცენტრ „112“-ში,  ზარების მიღება დროებით შეფერხებულია. როგორც შინაგან საქმეთა სამინისტროში განმარტავენ, აღნიშნულის მიზეზი პროგრამული ხარვეზია.

უწყებაში განმარტავენ, ხარვეზი უმოკლეს დროში გამოსწორდება, მანამდე კი მოქალაქეებს მოუწოდებენ, რომ გადაუდებელი შემთხვევისას ფეისბუქის გვერდზე, პირადი შეტყობინების სახით მიწერონ.

"შინაგან საქმეთა სამინისტრო ბოდიშს გიხდით შექმნილი ვითარებისთვის.

"112"-ის პროგრამისტთა ჯგუფი ინტენსიურად მუშაობს პრობლემის აღმოსაფხვრელად და აღნიშნული ხარვეზი უმოკლეს დროში გამოსწორდება.

მოსახლეობას მოვუწოდებთ, გადაუდებელი შემთხვევისას მოგვწერონ "112"-ის "ფეისბუქის" გვერდზე, პირადი შეტყობინების სახით,"-აღნიშნულია განცხადებაში.
                    [post_title] => 112-ში ზარების მიღება შეფერხებულია - შსს მოქალაქეებს მოუწოდებს 112-ს "ფეისბუქზე" მიწერონ
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => 112-shi-zarebis-migheba-sheferkhebulia-shss-moqalaqeebs-mouwodebs-112-s-feisbuqze-miweron
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-06-12 13:34:50
                    [post_modified_gmt] => 2018-06-12 09:34:50
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=253780
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 244720
                    [post_author] => 14
                    [post_date] => 2018-05-20 20:26:01
                    [post_date_gmt] => 2018-05-20 16:26:01
                    [post_content] => რა თხოვნით რეკავენ ყველაზე ხშირად მოქალაქეები 112- ში - გამოძახებებთან დაკავშირებით ინფორმაციის განვითარების თავისუფლების ინსტიტუტი თბილისსა და რეგიონებში არსებულ სტატისტიკას აქვეყნებს.

როგორც მონაცემებით ირკვევა, 112-ში ყველაზე მეტი შეტყობინება სასწრაფო სამედიცინო დახმარების მოთხოვნით შევიდა. ამასთან, გამოძახების შემთხვევები ყოველწლიურად რეგიონში იზრდება.

2013 წელთან შედარებით, 2017 წელს თითქმის 3-ჯერ გაიზარდა რეგიონებში 112-ით საპატრულო პოლიციის გამოძახების რაოდენობა.

რაც შეეხება შემცირებას, 112-ით სახანძრო/სამაშველოს გამოძახების რაოდენობა თბილისში  ბოლო წლებში შემცირდა, რეგიონებში კი გაიზარდა.

კერძოდ, 2017 წელს 112-ში 1 653 995 შეტყობინება სასწრაფ დახმარების მოთხოვნით შევიდა, 391 478 შეტყობინება საპატრულო პოლიციის, 114 054 შეტყობინება კი სახანძროს მოთხოვნით შევიდა.



 
                    [post_title] => სტატისტიკა: რა თხოვნით რეკავენ ყველაზე ხშირად 112-ში
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => statistika-ra-tkhovnit-rekaven-yvelaze-khshirad-112-shi
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-05-20 20:26:01
                    [post_modified_gmt] => 2018-05-20 16:26:01
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=244720
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 240684
                    [post_author] => 6
                    [post_date] => 2018-05-10 10:55:30
                    [post_date_gmt] => 2018-05-10 06:55:30
                    [post_content] => 112-ის ოპერატორს შესაძლებლობა ექნება, გადაუდებელი შემთხვევის დროს, დაადგინოს დაზარალებული ბავშვის საცხოვრებელი მისამართი და მშობლების საკონტაქტო ინფორმაცია. შინაგან საქმეთა სამინისტროს გადაუდებელი დახმარების ოპერატიული მართვის ცენტრ 112-სა და განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს სსიპ „განათლების მართვის საინფორმაციო სისტემას“ (EMIS) შორის ურთიერთთანამშრომლობის მემორანდუმი გაფორმდა.

ინფორმაციის მიმოცვლა დახურული ქსელის საშუალებით განხორციელდება, რაც იმას გულისხმობს, რომ მონაცემები გარეშე პირებისგან დაცული იქნება და მათზე წვდომა ექნებათ მხოლოდ 112-ის ოპერატორებს, თან მხოლოდ ისეთ შემთხვევაში, როდესაც მოსწავლე თავის ადგილსამყოფელს ვერ დაასახელებს.

"სიახლე განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ისეთი შემთხვევების დროს, როდესაც მოსწავლემ ზუსტად არ იცის საკუთარი მისამართი, მაგრამ იცის თავისი სკოლის სახელწოდება და ნომერი. ინფორმაციის მიმოცვლა დახურული ქსელის საშუალებით განხორციელდება, რაც გულისხმობს იმას, რომ მონაცემები გარეშე პირებისგან დაცული იქნება და მათზე წვდომა ექნებათ მარტო 112-ის ოპერატორებს, მხოლოდ ისეთ შემთხვევაში, როდესაც მოსწავლე თავის ადგილსამყოფელს ვერ დაასახელებს. ცვლილება ხელს შეუწყობს, რომ გადაუდებელი შემთხვევის დროს კიდევ უფრო ოპერატიულად მოხდეს რეაგირება, როცა დაზარალებული ბავშვია და წამები გადამწყვეტია,“ - განმარტავენ შს სამინისტროში.
                    [post_title] => 112-ის ოპერატორი ბავშვის მისამართს საძიებო სისტემა eSchool-ის საშუალებით დაადგენს
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => 112-is-operatori-bavshvis-misamarts-sadziebo-sistema-eschool-is-sashualebit-daadgens
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-05-10 10:55:30
                    [post_modified_gmt] => 2018-05-10 06:55:30
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=240684
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

        )

    [post_count] => 3
    [current_post] => -1
    [in_the_loop] => 
    [post] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 253780
            [post_author] => 22
            [post_date] => 2018-06-12 13:34:50
            [post_date_gmt] => 2018-06-12 09:34:50
            [post_content] => გადაუდებელი დახმარების ოპერატიული მართვის ცენტრ „112“-ში,  ზარების მიღება დროებით შეფერხებულია. როგორც შინაგან საქმეთა სამინისტროში განმარტავენ, აღნიშნულის მიზეზი პროგრამული ხარვეზია.

უწყებაში განმარტავენ, ხარვეზი უმოკლეს დროში გამოსწორდება, მანამდე კი მოქალაქეებს მოუწოდებენ, რომ გადაუდებელი შემთხვევისას ფეისბუქის გვერდზე, პირადი შეტყობინების სახით მიწერონ.

"შინაგან საქმეთა სამინისტრო ბოდიშს გიხდით შექმნილი ვითარებისთვის.

"112"-ის პროგრამისტთა ჯგუფი ინტენსიურად მუშაობს პრობლემის აღმოსაფხვრელად და აღნიშნული ხარვეზი უმოკლეს დროში გამოსწორდება.

მოსახლეობას მოვუწოდებთ, გადაუდებელი შემთხვევისას მოგვწერონ "112"-ის "ფეისბუქის" გვერდზე, პირადი შეტყობინების სახით,"-აღნიშნულია განცხადებაში.
            [post_title] => 112-ში ზარების მიღება შეფერხებულია - შსს მოქალაქეებს მოუწოდებს 112-ს "ფეისბუქზე" მიწერონ
            [post_excerpt] => 
            [post_status] => publish
            [comment_status] => closed
            [ping_status] => closed
            [post_password] => 
            [post_name] => 112-shi-zarebis-migheba-sheferkhebulia-shss-moqalaqeebs-mouwodebs-112-s-feisbuqze-miweron
            [to_ping] => 
            [pinged] => 
            [post_modified] => 2018-06-12 13:34:50
            [post_modified_gmt] => 2018-06-12 09:34:50
            [post_content_filtered] => 
            [post_parent] => 0
            [guid] => http://fortuna.ge/?p=253780
            [menu_order] => 0
            [post_type] => post
            [post_mime_type] => 
            [comment_count] => 0
            [filter] => raw
        )

    [comment_count] => 0
    [current_comment] => -1
    [found_posts] => 15
    [max_num_pages] => 5
    [max_num_comment_pages] => 0
    [is_single] => 
    [is_preview] => 
    [is_page] => 
    [is_archive] => 1
    [is_date] => 
    [is_year] => 
    [is_month] => 
    [is_day] => 
    [is_time] => 
    [is_author] => 
    [is_category] => 
    [is_tag] => 1
    [is_tax] => 
    [is_search] => 
    [is_feed] => 
    [is_comment_feed] => 
    [is_trackback] => 
    [is_home] => 
    [is_404] => 
    [is_embed] => 
    [is_paged] => 
    [is_admin] => 
    [is_attachment] => 
    [is_singular] => 
    [is_robots] => 
    [is_posts_page] => 
    [is_post_type_archive] => 
    [query_vars_hash:WP_Query:private] => c006adf88a2330cd463788a4384bf289
    [query_vars_changed:WP_Query:private] => 
    [thumbnails_cached] => 
    [stopwords:WP_Query:private] => 
    [compat_fields:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => query_vars_hash
            [1] => query_vars_changed
        )

    [compat_methods:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => init_query_flags
            [1] => parse_tax_query
        )

)

მსგავსი სიახლეები