2017 წელი მოგზაურებისთვის ყველაზე უსაფრთხოდ დასახელდა

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

2017 წელი მოგზაურებისთვის ყველაზე უსაფრთხოდ დასახელდა

მსოფლიო ისტორიაში 2017 წელი მოგზაურებისთვის, კომერციული ფრენის მხრივ, ყველაზე უსაფრთხო აღმოჩნდა.

კვლევის შედეგებს BBC აქვეყნებს.

ავიაციის უსაფრთხოების ანგარიშებში ფიქსირდება, რომ 2017 წელს სამგზავრო თვითმფრინავის საჰაერო კატასტროფა არ დაფიქსირებულა. ეს მონაცემები ფიქსირდება იმის მიუხედავად, რომ წელს ისტორიაში ყველაზე მეტი ფრენა შესრულდა.

ანგარიშებში ნათქვამია, რომ ეს შედეგი უსაფრთხოების შესახებ, არაჩვეულებრივი შემთხვევებსა და “ბედის” დამსახურებაცაა.

2017 წელს სულ 10 ფატალური შემთხვევა დაფიქსირდა, რომელის შედეგადაც, 79 ადამიანი დაიღუპა. (2016 წელს 16 ასეთი შემთხვევა დაფიქსირდა და 303 ადამიანი გარდაიცვალა.)

ყველაზე სერიოზული შემთხვევა 2017 წლის იანვარში მოხდა, როდესაც თურქიშ კარგოს თვითმფრინავი ყირგიზეთის ერთ-ერთ სოფელში ჩამოვარდა. შედეგად 35 ადამიანი დაიღუპა.

 

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

4 იანვარი, 2018

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mogzauroba
                                    [1] => tvitmfrinavi
                                    [2] => usafrtkhoeba
                                    [3] => frena
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 202283
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mogzauroba
                                    [1] => tvitmfrinavi
                                    [2] => usafrtkhoeba
                                    [3] => frena
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 202283
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 796
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mogzauroba
                                    [1] => tvitmfrinavi
                                    [2] => usafrtkhoeba
                                    [3] => frena
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mogzauroba
                                    [1] => tvitmfrinavi
                                    [2] => usafrtkhoeba
                                    [3] => frena
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (202283) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (1556,796,8779,4594)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 246530
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-05-24 18:00:56
                    [post_date_gmt] => 2018-05-24 14:00:56
                    [post_content] => საბურავი ერთადერთი დეტალია ავტომობილში, რომელიც გზის ზედაპირს ეხება, შესაბამისად, მნიშვნელოვანია ვიცოდეთ ის, რაც ჩვენ უსაფრთხოებას ეხება ავტომობილით მოძრაობისას.

საქართველოში მეორადი საბურავების წილი ბაზარზე 70%-ს აჭარბებს, რაც მაღალი მოთხოვნით არის განპირობებული. ერთი შეხედვით მეორადი საბურავების შეძენა მომხარებლისათვის დაკავშირებულია თანხის დაზოგვასთან მისი იაფი ფასიდან გამომდინარე, თუმცა მნიშვნელოვანია გავაანალიზოთ, თუ რამდენად გონივრულია ჩვენი გადაწყვეტილება და დავფიქრდეთ, ღირს მეორადი საბურავების შეძენით დაზოგილი თანხა ჩვენ უსაფრთხოებად? სანამ ამ ნაბიჯს გადავდგამთ, კარგად უნდა დავფიქრდეთ, რადგან ამ არაგონივრულმა გადაწყვეტილებამ შეიძლება ფატალურ შედეგამდე მიგვიყვანოს.

ვინაიდან მომხმარებელს არ აქვს სრული ინფორმაცია საბურავის ისტორიის შესახებ და არჩევანს მხოლოდ საბურავის პროტექტორის ვიზუალური დათვალიერების შემდეგ აკეთებს, ეს კი რა თქმა უნდა არ არის საკმარისი. სწორედ ამიტომ მომხმარებელს ხშირად უწევს მათი შეცვლა ვინაიდან მეორადი საბურავების განმეორებით ექსპლოატაციის ვადა საკმაოდ მცირეა, რაც მათთვის ხარჯს აორმაგებს. თუ ახალი საბურავი 6 წლის მანძილზე შეგვიძლია გამოვიყენოთ, მეორადი საბურავის მაქსიმალური საექსპლუატაციო პერიოდი ხშირ შემთხვევაში რამოდენიმე თვეა.

მეორადი საბურავი გარედან შეიძლება მართლაც ძალიან კარგად გამოიყურებოდეს, რისკი კი შიგნიდან მოდის! მთავარი საშიშროება ის არის, რომ არასდროს ვიცით, რის გადატანა მოუხდათ ამ საბურავებს, სანამ ჩვენამდე მიაღწევდნენ. თუ წინა მფლობელი მანქანას ისე აპარკინგებდა, რომ საბურავებს ბორდიურზე მიჭყლეტილს ტოვებდა, ან დაშვებული საბურავით დადიოდა, საბურავის შიდა კარკასი დაზიანებული იქნება, რისი შემჩნევაც ვიზუალური დათვალიერებისას შეუმჩნეველია. გარედან ხომ მხოლოდ პროტექტორის და ასაკის შემოწმება შეიძლება. პროტექტორი მინიმუმ 4-მილიმეტრიანი უნდა იყოს, ასაკს კი ე.წ. DOT-ნომერით გაიგებთ (მაგალითად, DOT 1213 ნიშნავს, რომ საბურავი 2013 წლის მე-12 კვირას გამოუშვეს). საბურავის ასაკი 6 წელს არ უნდა აღემატებოდეს, რადგან რეზინა 6 წლის შემდეგ  საჭირო თვისებას კარგავს.

საბურავების წვის შედეგად გამოიყოფა ისეთი ტოქსიკური ნივთიერებები, რომელიც კარცეროგენულია და ონკოლოგიურ დაავადებებს იწვევს. დამარხვის შემთხვევაში კი საბურავი ბიოლოგიურად ძნელად იშლება ნიადაგში და ეს ძალიან საზიანოა გარემოსთვის. საბურავების სწორი განადგურების ერთადერთი გზა მათი  შეგროვება და გადამუშავებაა. თუმცა ესეც საკმაოდ საყურადღებო საკითხია, გადამუშავების პროცესი აუცილებლად უნდა კონტროლირდებოდეს და დაცული უნდა იქნა უტილიზაციის სტანდარტები, რათა საწარმოო ნარჩენი ისევ ბუნებაში არ მოხვდეს.

როდესაც მეორად საბურავებზე ვსაუბრობთ, რამდენიმე ვარიანტი უნდა განვიხილოთ იმისათვის, რომ გავაანალიზოთ თუ რა შემთხვევებთან შეიძლება გვქონდეს საქმე და რა შედეგები შეიძლება მოგვიტანოს მეორადი საბურავების შეძენამ და გამოყენებამ.

დღეს ყველაზე ხშირად მეორად საბურავებში გვხდება ვადაგასული საბურავები, ხელოვნურად ამოჭრილი პროტექტორი და ზომაზე დასული, ან უფრო დაბალი პროტექტორით. ვიდრე თითოეულ შემთხვევას ცალ-ცალაკე განვიხილავთ, აუცილებლად უნდა ვთქვათ, რომ საბურავების მწარმოებლები წარმოებაში იყენებენ ბუნებრივ კაუჩუკს. ბუნებრივი კაუჩუკის ფაქტორი განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, როდესაც ვსაუბრობთ საბურავების გამოშვების პერიოდზე გამომდინარე იქიდან რომ ბუნებრივ კაუჩუკს აქვს ვარგისიანობის განსაზღრული პერიოდი. როდესაც ვარგისიანობის პერიოდი უახლოვდება დასასრულს, ამ შემთხვევაში კაუჩუკი ნელ-ნელა იწყებს თვისებების დაკარგვას, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს საბურავის სწრაფი ცვეთა, საბურავის დეფორმაცია, გახეთქვა და ა.შ. განსაკუთრებით ზაფხულში მაღალი ტემპერატურის დროს სიარულისას.

შესაბამისად, რომ განვიხილოთ თითოეული ზემოთ ნახსენები ფაქტორი გამოვა, რომ, შეიძლება მეორად საბურავს ვიზუალურად კარგი პროტექტორი ქონდეს თუმცა გასული იყოს მისი გამოყენების ვადა, ეს ნიშნავს, რომ ბუნებრივ კაუჩუკს თავისი თვისებები უკვე დაკარგული აქვს რაც ავტომატურად ნიშნავს რომ ამ საბურავით გადაადგილება დიდ საფრთხესთან შეიძლება იყოს დაკავშირებული და ფატალურადაც დასრულდეს.

მეორე შემთხვევა - მეორადი საბურავები ხელოვნურად ამოჭრილი პროტექტორებით. საბურავის პროტექტორი ვიზუალური დათვალიერებისას შესაძლებელია კარგად გამოიყურებოდეს მაგრამ ეს მიღწეული იყოს საბურავის გათხელების ე.წ. ახალი პროტექტორების ამოჭრის ხარჯზე, თუმცა უნდა დავაკვირდეთ იმ სპეციალურ ადგილებს რომელიც ყველა საბურავზეა დატანილი, თუ საბურავს პროტექტორი ხელოვნურად აქვს ამოჭრის შედეგად გაზრდილი, აღნიშნული მაჩვენებლებიც ამოჭრილი იქნება და ადვილად მივხვდებით, რომ საბურავი არ უნდა ვიყიდოთ.

მესამე შემთხვევა - დადაბლებული პროტექტორი, საბურავის პროტექტორი მნიშვნელოვანია რამდენიმე ფაქტორიდან გამომდინარე, იგი უზრუნველყოფს მოჭიდებას ასევე ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორი არის ის თუ როგორ გამოდევნის საბურავი წყლის ნაკადს სიარულის დროს. ყველა საბურავზე დატანილია პროტექტორის ჭრილები იმისათვის რომ სველ გზაზე, ან წყალში გავლისას გამოდევნოს წყალი და უზრუნველყოს მაქსიმალური მოჭირდება, ამ შემთხვევაში საბურავის პროტექტორი რაც უფრო მაღალია ის უფრო კარგად გამოდევნის წყალს და რაც უფრო დაბალია პირიქით. აღნიშნული ფაქტორიც აუცილებლად გასათვალისწინებელია, რადგანაც მისმა უგულველყოფამ შესაძლებელია, სავალალო შედეგები გამოიწვიოს.

მეოთხე შემთხვევა - ვადაგასული საბურავი დაბალი პროტექტორით,  არის ყველა შესაძლო ვარიანტიდან ყველაზე მძიმე შემთხვევა, ვინაიდან ამ შემთხვევაში საბურავი ვერ უზრუნველყოფს ზემოთ ნახსენები შემთხვევებიდან ვერცერთს. ვერ უზრუნველყოფს უსაფრთხოებას, მოჭიდება, მდგრადობას და დიდი შანსია გახეთქვისა და დაზიანების.

მეორადი საბურავების შეძენისას ასევე მეტად მნიშვნელოვანია, მათი ტრანსპორტირებისა და შენახვის პირობები, სად და რა კლიმატურ პირობებში იმყოფებოდა. საბურავების შენახვა დაუშვებელია როგორც მაღალ ტემპერატურაზე ასევე ნესტის პირობებში. მაღალი ტემპერატურა იწვევს რეზინის გამოშრობას და მასალა კარგავს მდგრადობას, იშაშხება და შესაძლებელია მცირე ზეწოლამაც გამოიწვიოს მისი დაზიანება. ასევე ნესტიან გარემოში რეზინი იჟღინთება წყლით ზედმეტად რბილდება და კარგავს თვისებებს, რაც შეუძლებელს ხდის უსაფრთხო გადაადგილებას.

გარდა მძღოლთა და მგზავრთა უსაფრთხოებისა, მეორადი საბურავები დიდ ზიანს აყენებს გარემოს. დღეს საქართველოში მილიონობით მეორადი საბურავია, რომელებიც სხვადასხვა ქვეყნებიდან უტილიზაციის მიზნით გადის და ხვდება ჩვენს ქვეყანაში, უხეშად რომ ვთქვათ საქართველო მეორადი საბურავების ნაგავსაყრელად არის ქცეული. დღეს ჩვენ ქვეყანაში მეორადი საბურავები იყრება მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მისი აღდგენა შეუძლებელია. ასეთი საბურავების განადგურების სამი მიმართულებაა, ან უბრალოდ იყრება, იმარხება, ან კიდევ უარესი იწვება.  და ბოლოს, ვსვამთ მხოლოდ ერთ კითხვას რა ღირს თქვენი უსაფრთხოება?
                    [post_title] => საფრთხე, რომლითაც მოძრაობთ! რა ღირს თქვენი უსაფრთხოება?
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => safrtkhe-romlitac-modzraobt-ra-ghirs-tqveni-usafrtkhoeba
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-05-24 18:04:05
                    [post_modified_gmt] => 2018-05-24 14:04:05
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=246530
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 244002
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-05-24 15:57:32
                    [post_date_gmt] => 2018-05-24 11:57:32
                    [post_content] => ორიგინალური ფოტოს გადასაღებად არაა აუცილებელი იყოთ პროფესიონალი ფოტოგრაფი. საკმარისია, გქონდეთ ინტერესი და მოძებნოთ შესაფერისი ადგილი. გთავაზობთ ულამაზესი სასტუმროების ყველაზე პოპულარულ ფოტოებს, რომელთაც სოციალური ქსელის ათასობით მომხმარებლის მოწონება დაიმსახურეს.

სასტუმრი Azulik, ტულუმი, მექსიკა

საზღვაო კურორტი, Azulik-ის სასტუმრო კომპლექსში გაერთიანებული პატარა ხის ბუნგალოებით იდეალური ადგილია ბუნების მოყვარულთათვის, რადგან დღისით კარიბის ზღვისა და მწვანე ჯუნგლების ხედებით, ღამით კი, ვარსკვლავებით მოჭედილი ცის თვარიელებით შეგიძლიათ დატკბეთ, განმარტოებული ადგილები, ბუნებრივი განათება და ულამაზესი ბუნება კი, აუცილებლად დაგეხმარებათ ულამაზესი ფოტოების გადაღებაში.



სასტუმრო Aqua Dome Tirol Therme Längenfeld, ლანგერფელდი, ავსტრია  

მდიდრული სასტუმრო Aqua Dome, აუცილებლად მოგხიბლავთ ადგილობრივ ლანდშაფტს მორგებული არქიტექტურით, კომფორტული ნომრებითა და  ეცტელის ალპების ხედებით. მოყვარულ ფოტოგრაფებს კი, სასტუმროს თერმულ აუზებში დასვენება და შესანიშნავი ფოტოების გაკეთება შეუძლითა.



სასტუმრო Alpin Panorama Hubertus, ვალდაორა, იტალია 

სასტუმრო Hubertus-ს სახურავზე მოწყობილი არაჩვეულებრივი ტერასა იდეალური ადგილია დოლომიტის ალპების არაჩვეულებრივი ხედებით დასატკბობად, განსაკუთრებულ ყურადღებას იმსახურებს პანორამული აუზი, რომელიც არავის დატოვებს გულგრილს.



სასტუმრო Villa Marie Saint Barth, სან-ბარტელემი, ანტილის კუნძულები

მართალია ულამაზესი სასტუმრო Villa Marie Saint Barth მთებშია გაშენებული, მაგრამ პლაჟამდე სულ რაღაც 17 წუთში შეიძლება მისვლა, ხალისიანი საზფხულო ფოტოების გადაღება კი, პანორამული აუზშიც შეიძლება და სასტუმროს მოდური ინტერიერის ფონზეც.



სასტუმრი Cambrian, ადელბოდენი, შვეიცარია

მთის პეიზაჟის ფონზე გადაღებული ფოტოები ყოველთვის განსაკუთრებული პოპულარობით სარგებლობს, სასტუმრო The Cambrian კი, ადელბოდენის კომუნას გულშია მოთავსებული და შვეიცარული ალპების პანორამული ხედებით შეუძლია დაიკვეხნოს, რომელთა გადაღება პირდაპირ აუზიდან შეიძლება.



სასტუმრო Hacienda Na Xamena, ნა-ჩამენა, ესპანეთი

Hacienda Na Xamena-ს მოდური სასტუმროდან ბრწყინვალე ხედები იშლება ზღვაზე. ადგილობრივი ბუნების ხასხასა ფერები, საოცარი კონტრასტი ცასა და ზღვას შორის კი - იბიცას  კლასიკა და ნამდვილი სამოთხეა ესთეტებისთვის.



სასტუმრო O Céu de Boipeba, ილია დე ბოიპება, ბრაზილია

ხშირი ტროპიკული ტყეები და განმარტოებული პლაჟები, ატლანტის ოკეანის სანაპირო და უღრუბლო ცა - ნამვილ ბრაზილიურ პეიზაჟს სასტუმრო Céu de Boipeba გთავაზობთ, რომლის ფოტოზე აღბეჭდვის შემდეგ, ჰამაკში შეგიძლიათ დაისვენოთ ან მიირთვათ გამაგრილებელი სასმელები.



სასტუმრო Royal Mansour Marrakech, მარაქეში მაროკო

მარაქეშის ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული სასტუმრო მაროკოს კულტურის ანარეკლია, რადგან Royal Mansour Marrakech-ის ინტერიერს იდეალურად მოერგო ქვეყნის ყველაზე ცნობილი ოსტატების ნამუშევრები და ერთგვარ ათვლის წერტილად იქცა ადგილობრივი ბაზრობების ლაბირინთების გამოსაკვლევად.



სასტუმრო Las Alcobas Napa Valley — A Luxury Collection, სენტ-ჰელენა, კალიფორნია

სასტუმროს Las Alcobas Napa Valley მყუდრო აივნიდან ნაპას ველის არაჩვეულებრივი ხედი იშლება. მეღვინეობით განთქმული სენტ-ჰელენას რეგიონის ახალი სპა-კურორტიდან კი, თავისუფლად შეგიძლიათ გადაინაცვლოთ ჯერ Kornell-ს შამპანურის მარანში, მერე გრეისტოუნის კულინარიის ინსტიტუტში.



სასტუმრო The Surin Phuket, პხუკეტი, ტაილანდი

საკურორტო სასტუმრო The Surin Phuket ქოქოსის პალმებს შორის, ქათქათა თეთრ ქვიშაზე, ლაჟვარდოვანი ზღვის სანაპიროზეა გაშენებული. ნამდვილ სამოთხეში ანდამანის ზღვის ან ტრადიციული ტაილანდური კერძების ფონზე აუცილებლად გადაიღებთ არაჩვეულებრივ ფოტოებს.



 
                    [post_title] => ტულუმიდან მარაქეშამდე: 10 ყველაზე ფოტოგენური სასტუმრო
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => tulumidan-maraqeshamde-10-yvelaze-fotogenuri-sastumro
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-05-24 15:59:52
                    [post_modified_gmt] => 2018-05-24 11:59:52
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=244002
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 209150
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-05-18 10:52:12
                    [post_date_gmt] => 2018-05-18 06:52:12
                    [post_content] => ზაფხული, მზე და სიცხე აუზის გარეშე წარმოუდგენელია. ტურისტულმა პორტალმა „Add to bucket list”-მა მსოფლიოს სხვადასხვა კუთხეები შეისწავლა, რათა საუკეთესო აუზების რეიტინგი შეედგინა. სიაში ყველაზე ფეშენებელურ ადგილებთან ერთად, საკმაოდ იაფფასიანი, საზოგადოების დიდი ნაწილისთვის უცნობი დანიშნულებებიც მოხვდნენ. ერთ-ერთ პირველ პოზიციას კი იტალიური სასტუმრო Caruso იკავებს. ხმელთაშუა ზღვის სანაპიროზე მდებარე უძველესი ნაგებობის მთელი ტერასა სწორედ აუზსს აქვს დათმობილი. Caruso-ს აუზიდან მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე ლამაზი ხედი იშლება და ვიზიტორებს დაუვიწყარ შთაბეჭდილებას უტოვებს.



არანაკლებ ჯადოსნურია წმინდა ლუსიას კუნძულზე გაშენებული Jade Mountain-ის კურორტი და მისი აუზი. კარიბის დამალული საგანძურის მონახულება ცოტა ძვირია, თუმცა ეს ამად ნამდვილად ღირს.



ბუნებრივია, საუკეთესო აუზების სია ტაილანდის გარეშე წარმოუდგენელი იქნებოდა. თავისუფლების კუნძული და მისი წითელი აუზები ცხოვრებაში ერთხელ მაინც უნდა მოინახულოთ.



აღსანიშნავია, რომ საუკეთესოთა სიაში ასევე - ავსტრალია, არიზონა, ჩილე, ინდოეთი, ინდონეზია, ბელგია, ტიბეტი, ზამბიის რესპუბლიკა და იტალიაც მოხვდნენ.

ავსტრალია

არიზონა

ჩილე

ინდოეთი

ინდონეზია

ბელგია

ტიბეტი

ზამბია

იტალია

[post_title] => მსოფლიოს საუკეთესო აუზები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => msoflios-sauketeso-auzebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-18 13:39:16 [post_modified_gmt] => 2018-05-18 09:39:16 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=209150 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 246530 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-05-24 18:00:56 [post_date_gmt] => 2018-05-24 14:00:56 [post_content] => საბურავი ერთადერთი დეტალია ავტომობილში, რომელიც გზის ზედაპირს ეხება, შესაბამისად, მნიშვნელოვანია ვიცოდეთ ის, რაც ჩვენ უსაფრთხოებას ეხება ავტომობილით მოძრაობისას. საქართველოში მეორადი საბურავების წილი ბაზარზე 70%-ს აჭარბებს, რაც მაღალი მოთხოვნით არის განპირობებული. ერთი შეხედვით მეორადი საბურავების შეძენა მომხარებლისათვის დაკავშირებულია თანხის დაზოგვასთან მისი იაფი ფასიდან გამომდინარე, თუმცა მნიშვნელოვანია გავაანალიზოთ, თუ რამდენად გონივრულია ჩვენი გადაწყვეტილება და დავფიქრდეთ, ღირს მეორადი საბურავების შეძენით დაზოგილი თანხა ჩვენ უსაფრთხოებად? სანამ ამ ნაბიჯს გადავდგამთ, კარგად უნდა დავფიქრდეთ, რადგან ამ არაგონივრულმა გადაწყვეტილებამ შეიძლება ფატალურ შედეგამდე მიგვიყვანოს. ვინაიდან მომხმარებელს არ აქვს სრული ინფორმაცია საბურავის ისტორიის შესახებ და არჩევანს მხოლოდ საბურავის პროტექტორის ვიზუალური დათვალიერების შემდეგ აკეთებს, ეს კი რა თქმა უნდა არ არის საკმარისი. სწორედ ამიტომ მომხმარებელს ხშირად უწევს მათი შეცვლა ვინაიდან მეორადი საბურავების განმეორებით ექსპლოატაციის ვადა საკმაოდ მცირეა, რაც მათთვის ხარჯს აორმაგებს. თუ ახალი საბურავი 6 წლის მანძილზე შეგვიძლია გამოვიყენოთ, მეორადი საბურავის მაქსიმალური საექსპლუატაციო პერიოდი ხშირ შემთხვევაში რამოდენიმე თვეა. მეორადი საბურავი გარედან შეიძლება მართლაც ძალიან კარგად გამოიყურებოდეს, რისკი კი შიგნიდან მოდის! მთავარი საშიშროება ის არის, რომ არასდროს ვიცით, რის გადატანა მოუხდათ ამ საბურავებს, სანამ ჩვენამდე მიაღწევდნენ. თუ წინა მფლობელი მანქანას ისე აპარკინგებდა, რომ საბურავებს ბორდიურზე მიჭყლეტილს ტოვებდა, ან დაშვებული საბურავით დადიოდა, საბურავის შიდა კარკასი დაზიანებული იქნება, რისი შემჩნევაც ვიზუალური დათვალიერებისას შეუმჩნეველია. გარედან ხომ მხოლოდ პროტექტორის და ასაკის შემოწმება შეიძლება. პროტექტორი მინიმუმ 4-მილიმეტრიანი უნდა იყოს, ასაკს კი ე.წ. DOT-ნომერით გაიგებთ (მაგალითად, DOT 1213 ნიშნავს, რომ საბურავი 2013 წლის მე-12 კვირას გამოუშვეს). საბურავის ასაკი 6 წელს არ უნდა აღემატებოდეს, რადგან რეზინა 6 წლის შემდეგ  საჭირო თვისებას კარგავს. საბურავების წვის შედეგად გამოიყოფა ისეთი ტოქსიკური ნივთიერებები, რომელიც კარცეროგენულია და ონკოლოგიურ დაავადებებს იწვევს. დამარხვის შემთხვევაში კი საბურავი ბიოლოგიურად ძნელად იშლება ნიადაგში და ეს ძალიან საზიანოა გარემოსთვის. საბურავების სწორი განადგურების ერთადერთი გზა მათი  შეგროვება და გადამუშავებაა. თუმცა ესეც საკმაოდ საყურადღებო საკითხია, გადამუშავების პროცესი აუცილებლად უნდა კონტროლირდებოდეს და დაცული უნდა იქნა უტილიზაციის სტანდარტები, რათა საწარმოო ნარჩენი ისევ ბუნებაში არ მოხვდეს. როდესაც მეორად საბურავებზე ვსაუბრობთ, რამდენიმე ვარიანტი უნდა განვიხილოთ იმისათვის, რომ გავაანალიზოთ თუ რა შემთხვევებთან შეიძლება გვქონდეს საქმე და რა შედეგები შეიძლება მოგვიტანოს მეორადი საბურავების შეძენამ და გამოყენებამ. დღეს ყველაზე ხშირად მეორად საბურავებში გვხდება ვადაგასული საბურავები, ხელოვნურად ამოჭრილი პროტექტორი და ზომაზე დასული, ან უფრო დაბალი პროტექტორით. ვიდრე თითოეულ შემთხვევას ცალ-ცალაკე განვიხილავთ, აუცილებლად უნდა ვთქვათ, რომ საბურავების მწარმოებლები წარმოებაში იყენებენ ბუნებრივ კაუჩუკს. ბუნებრივი კაუჩუკის ფაქტორი განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, როდესაც ვსაუბრობთ საბურავების გამოშვების პერიოდზე გამომდინარე იქიდან რომ ბუნებრივ კაუჩუკს აქვს ვარგისიანობის განსაზღრული პერიოდი. როდესაც ვარგისიანობის პერიოდი უახლოვდება დასასრულს, ამ შემთხვევაში კაუჩუკი ნელ-ნელა იწყებს თვისებების დაკარგვას, რამაც შეიძლება გამოიწვიოს საბურავის სწრაფი ცვეთა, საბურავის დეფორმაცია, გახეთქვა და ა.შ. განსაკუთრებით ზაფხულში მაღალი ტემპერატურის დროს სიარულისას. შესაბამისად, რომ განვიხილოთ თითოეული ზემოთ ნახსენები ფაქტორი გამოვა, რომ, შეიძლება მეორად საბურავს ვიზუალურად კარგი პროტექტორი ქონდეს თუმცა გასული იყოს მისი გამოყენების ვადა, ეს ნიშნავს, რომ ბუნებრივ კაუჩუკს თავისი თვისებები უკვე დაკარგული აქვს რაც ავტომატურად ნიშნავს რომ ამ საბურავით გადაადგილება დიდ საფრთხესთან შეიძლება იყოს დაკავშირებული და ფატალურადაც დასრულდეს. მეორე შემთხვევა - მეორადი საბურავები ხელოვნურად ამოჭრილი პროტექტორებით. საბურავის პროტექტორი ვიზუალური დათვალიერებისას შესაძლებელია კარგად გამოიყურებოდეს მაგრამ ეს მიღწეული იყოს საბურავის გათხელების ე.წ. ახალი პროტექტორების ამოჭრის ხარჯზე, თუმცა უნდა დავაკვირდეთ იმ სპეციალურ ადგილებს რომელიც ყველა საბურავზეა დატანილი, თუ საბურავს პროტექტორი ხელოვნურად აქვს ამოჭრის შედეგად გაზრდილი, აღნიშნული მაჩვენებლებიც ამოჭრილი იქნება და ადვილად მივხვდებით, რომ საბურავი არ უნდა ვიყიდოთ. მესამე შემთხვევა - დადაბლებული პროტექტორი, საბურავის პროტექტორი მნიშვნელოვანია რამდენიმე ფაქტორიდან გამომდინარე, იგი უზრუნველყოფს მოჭიდებას ასევე ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორი არის ის თუ როგორ გამოდევნის საბურავი წყლის ნაკადს სიარულის დროს. ყველა საბურავზე დატანილია პროტექტორის ჭრილები იმისათვის რომ სველ გზაზე, ან წყალში გავლისას გამოდევნოს წყალი და უზრუნველყოს მაქსიმალური მოჭირდება, ამ შემთხვევაში საბურავის პროტექტორი რაც უფრო მაღალია ის უფრო კარგად გამოდევნის წყალს და რაც უფრო დაბალია პირიქით. აღნიშნული ფაქტორიც აუცილებლად გასათვალისწინებელია, რადგანაც მისმა უგულველყოფამ შესაძლებელია, სავალალო შედეგები გამოიწვიოს. მეოთხე შემთხვევა - ვადაგასული საბურავი დაბალი პროტექტორით,  არის ყველა შესაძლო ვარიანტიდან ყველაზე მძიმე შემთხვევა, ვინაიდან ამ შემთხვევაში საბურავი ვერ უზრუნველყოფს ზემოთ ნახსენები შემთხვევებიდან ვერცერთს. ვერ უზრუნველყოფს უსაფრთხოებას, მოჭიდება, მდგრადობას და დიდი შანსია გახეთქვისა და დაზიანების. მეორადი საბურავების შეძენისას ასევე მეტად მნიშვნელოვანია, მათი ტრანსპორტირებისა და შენახვის პირობები, სად და რა კლიმატურ პირობებში იმყოფებოდა. საბურავების შენახვა დაუშვებელია როგორც მაღალ ტემპერატურაზე ასევე ნესტის პირობებში. მაღალი ტემპერატურა იწვევს რეზინის გამოშრობას და მასალა კარგავს მდგრადობას, იშაშხება და შესაძლებელია მცირე ზეწოლამაც გამოიწვიოს მისი დაზიანება. ასევე ნესტიან გარემოში რეზინი იჟღინთება წყლით ზედმეტად რბილდება და კარგავს თვისებებს, რაც შეუძლებელს ხდის უსაფრთხო გადაადგილებას. გარდა მძღოლთა და მგზავრთა უსაფრთხოებისა, მეორადი საბურავები დიდ ზიანს აყენებს გარემოს. დღეს საქართველოში მილიონობით მეორადი საბურავია, რომელებიც სხვადასხვა ქვეყნებიდან უტილიზაციის მიზნით გადის და ხვდება ჩვენს ქვეყანაში, უხეშად რომ ვთქვათ საქართველო მეორადი საბურავების ნაგავსაყრელად არის ქცეული. დღეს ჩვენ ქვეყანაში მეორადი საბურავები იყრება მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მისი აღდგენა შეუძლებელია. ასეთი საბურავების განადგურების სამი მიმართულებაა, ან უბრალოდ იყრება, იმარხება, ან კიდევ უარესი იწვება.  და ბოლოს, ვსვამთ მხოლოდ ერთ კითხვას რა ღირს თქვენი უსაფრთხოება? [post_title] => საფრთხე, რომლითაც მოძრაობთ! რა ღირს თქვენი უსაფრთხოება? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => safrtkhe-romlitac-modzraobt-ra-ghirs-tqveni-usafrtkhoeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-24 18:04:05 [post_modified_gmt] => 2018-05-24 14:04:05 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=246530 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 252 [max_num_pages] => 84 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 20f1a02e13a1946d667882dab51e219e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები