2018 წლის ბიუჯეტით, პენსიის ზრდა გათვალისწინებული არ არის – გიორგი კაკაურიძე

პოპულარული

2018 წლის ბიუჯეტით, პენსიის ზრდა გათვალისწინებული არ არის – გიორგი კაკაურიძე

მომავალი წლის ბიუჯეტი პენსიის ზრდას არ ითვალისწინებს.

ამის შესახებ ფინანსთა მინისტრის მოადგილემ, გიორგი კაკაურიძემ, საკომიტეტო მოსმენაზე განაცხადა, სადაც 2018 წლის ბიუჯეტს განიხილავდნენ.

პენსიების საკითხით საკომიტეტო მოსმენაზე “ნაციონალური მოძრაობის” წარმომადგენელი სალომე სამადაშვილი დაინტერესდა.

“გასულ წელს გაიზარდა, წელს არ გაზრდილა ნამდვილად, მომდევნო წლის ბიუჯეტშიც არ არის გათვალისწინებული. მიუხედავად იმისა, რომ მომდევნო წლის ბიუჯეტი 949 მილიონი ლარით არის გაზრდილი, სამწუხაროდ, არ გვაძლევს იმის საშუალებას, რომ პენსია გავზარდოთ,” -განაცხადა კაკაურიძემ.

ახალი ამბები /

|

12 ოქტომბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biujeti
                                    [1] => pensia
                                    [2] => giorgi-kakauridze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 174697
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biujeti
                                    [1] => pensia
                                    [2] => giorgi-kakauridze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 174697
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 651
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biujeti
                                    [1] => pensia
                                    [2] => giorgi-kakauridze
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biujeti
                                    [1] => pensia
                                    [2] => giorgi-kakauridze
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (174697) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (651,653,652)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 176654
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2017-10-18 11:44:10
                    [post_date_gmt] => 2017-10-18 07:44:10
                    [post_content] => პარლამენტის ჯანმრთელობის დაცვისა და სოციალურ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარის, აკაკი ზოიძის განცხადებით, მთავრობა მზადყოფნას გამოთქვამს, რომ თამბაქოს კონტროლის ღონისძიებების დაფინანსება გაიზარდოს.

ზოიძის თქმით, ზოგადად, ჯანმრთელობის ხელშეწყობის ღონისძიებებისთვის, მათ შორის ნარკომანიის პრევენციის და ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაციის პროგრამისთვის თანხების გაზრდა აუცილებელია. ამ საკითხზე საპარლამენტო კომიტეტმა თხოვნა უკვე დააფიქსირა. დეპუტატის თქმით, ეს საკითხი მან დააყენა უმრავლესობის ფორმატშიც და ახლა მიმდინარეობს კონსულტაციები თანხის გაზრდასთან დაკავშირებით.

კითხვაზე, მზად არის თუ არა მთავრობა, გაიზარდოს თამბაქოს კონტროლის ღონისძიებების ბიუჯეტი, ზოიძემ პასუხობს, რომ ”მთავრობა მზად არის”.
”ჩვენ ჩვენი შეხედულება დავაფიქსირეთ ოფიციალური დასკვნის სახითაც. გარდა ამისა, ეს საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის სხდომაზეც განვაცხადეთ, უმრავლესობის ფორმატშიც, პოზიცია ყველგან დაფიქსირდა, მხარი დაუჭირეს დეპუტატებმაც. ახლა იმედი გვაქვს, რომ მთავრობა ამას გაითვალისწინებს. უნდა აღვნიშნო, რომ მათი მხრიდან არც ყოფილა არანაირი უარყოფითი დამოკიდებულება. ისინი მზად არიან, რომ იმსჯელონ. მთლიანად სამოქმედო გეგმის წინასწარი შეფასება მილიონი ლარია და იქიდან რაღაც ნაწილს მოგვცემენ საერთაშორისო პარტნიორები, თუმცა სასურველი იქნება, რომ მაქსიმალურად დიდი წილი იყოს სახელმწიფოს მხრიდან. 180 ათასი ლარი ძალიან თეორიულად იყო გათვალისწინებული, ჯერჯერობით 300 ათასზე არის საუბარი მთლიანად ჯანმრთელობის ხელშეწყობაზე. აქ შედის ასევე ნარკომანიის პრევენციის თემა. პრევენციაზე რომ ფული უნდა გამოიყოს, ამას ყველა უჭერს მხარს. ეს არის ჩვენი პოზიცია”, - განაცხადა აკაკი ზოიძემ.
რაც შეეხება თამბაქოს კონტროლის შესახებ კანონის ამოქმედებას, დეპუტატის თქმით, ამას ხელს არაფერი შეუშლის. ”მეორე მოსმენაზე ბიუჯეტი აუცილებლად იქნება გაზრდილი. რა თანხით ვერ გეტყვით, ამაზე კონსულტაციები მიმდინარეობს. რაც შეეხება კანონის აღსრულებას, არაფერ კავშირში ეს თანხები კანონის ამოქმედებასთან არ არის. აღმასრულებელ ხელისუფლებას მოუწევს უფრო ფორსირებულად ამის გაკეთება, თუ მოსამზადებელი სამუშაოებისთვის თვითონ არ გამოყოფენ ამ თანხას. კანონი აუცილებლად ამოქმედდება და თანხებთან ამას კავშირი არ აქვს. კანონი მიღებულია, მას სჭირდება მოსამზადებელი სამუშაოები, მაგრამ სამუშაოები ჩატარდება იმისდა მიუხედავად, თუ რა თანხა გამოიყოფა საქართველოს ბიუჯეტიდან. ვმუშაობთ ყველასთან, სამოქმედო გეგმის წინასწარი მონახაზი ჩამოყალიბებულია და მოხდება ასევე დეტალური სამოქმედო გეგმის მიღება და განხორციელება სამთავრობო დონეზე”, - განაცხადა აკაკი ზოიძემ. ცნობისთვის, 2018 წლის ბიუჯეტის პროექტში, თამბაქოს კონტროლის ღონისძიებებზე მხოლოდ 180 000 ლარია გათვალისწინებული. [post_title] => მთავრობა მზადაა, თამბაქოს კონტროლის ღონისძიებების დაფინანსება გაიზარდოს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mtavroba-mzadaa-tambaqos-kontrolis-ghonisdziebebis-dafinanseba-gaizardos [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-18 11:44:57 [post_modified_gmt] => 2017-10-18 07:44:57 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=176654 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 176086 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-10-16 18:43:34 [post_date_gmt] => 2017-10-16 14:43:34 [post_content] => სახელმწიფო აუდიტის სამსახური მიიჩნევს, რომ 2018 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის პროექტში წარმოდგენილი მაკროეკონომიკური მაჩვენებლები, როგორებიცაა ეკონომიკური ზრდა, მშპ ერთ სულ მოსახლეზე, მიმდინარე დეფიციტის ანგარიში და ინფლაცია, დამატებით განმარტებებს საჭიროებს. როგორც სახელმწიფო აუდიტის სამსახური მომდევნო წლის ბიუჯეტის შესახებ დასკვნაში წერს, მსგავსი ტიპის ანალიზის არსებობა, მოგვცემს სარწმუნო სურათს არსებული და მოსალოდნელი ეკონომიკური მდგომარეობის შესახებ, რაც, თავის მხრივ, უზრუნველყოფს რეალისტური მოლოდინების ჩამოყალიბებას და აამაღლებს სამთავრობო გადაწყვეტილებების სანდოობის ხარისხს. სახელმწიფო აუდიტის სამსახურის განცხადებით, კანონპროექტში არ არის წარმოდგენილი განმარტებები პროგნოზირებული ფისკალური მაჩვენებლების „ეკონომიკური თავისუფლების შესახებ“ ორგანული კანონით დადგენილ ლიმიტებთან შესაბამისობის შესახებ (გადასახდელების წესი - 30.0% (მშპ-სთან), ბიუჯეტის ბალანსის წესი (ბიუჯეტის დეფიციტი) - 3.0% (მშპ-სთან), ვალის წესი - 60.0% (მშპ-სთან)), ასევე, ფისკალური ინფორმაცია არასრულყოფილადაა წარმოდგენილი ბიუჯეტის შესრულების ანგარიშშიც. ”აღნიშნული მნიშვნელოვანია, რადგან გადასახდელების წესის მაჩვენებელი გასული წლების განმავლობაში რამდენჯერმე გადაცდა ზღვრულ ნიშნულს და იგი ზრდადი ტენდენციით ხასიათდება. შესაბამისად, მიზანშეწონილია მოხდეს გაანალიზება მსგავსი ფაქტების გამომწვევი მიზეზების, მაჩვენებლების ზღვრული ნორმის ფარგლებში დაბრუნებისათვის გასატარებელი ღონისძიებებისა და პარამეტრების ფაქტობრივი ოდენობის შესახებ”, - ნათქვამია დასკვნაში. ამასთან, დასკვნაში წერია, რომ 2018 წლის გადასახდელების წესის პროგნოზირებული მაჩვენებელი 29.9%-ის დონეზეა განსაზღვრული და მცირედით ჩამორჩება ორგანული კანონით დადგენილ 30.0%-იან ნიშნულს.  ”თუ მხედველობაში მივიღებთ იმ ფაქტს, რომ ბიუჯეტის კანონით განსაზღვრული გეგმის გარდა ადგილი აქვს წლის განმავლობაში მობილიზებული სხვა დამატებითი რესურსების ფაქტობრივ ხარჯვას (მიზნობრივი გრანტები და პირდაპირი საინვესტიციო ჩარიცხვები, რომლებიც არ გაითვალისწინება გეგმაში), რაც 2014-2016 წლების განმავლობაში საშუალოდ მშპ-ის 0.5%-ს შეადგენდა, მნიშვნელოვნად იზრდება ორგანული კანონით დადგენილი ლიმიტის დარღვევის რისკი”, - ნათქვამია დასკვნაში. სახელმწიფო აუდიტის სამსახურში მიაჩნიათ, რომ მნიშვნელოვანია, ბიუჯეტის კანონის პროექტის შემდგომი წარდგენა მოიცავდეს განმარტებას, თუ რა პარამეტრები განაპირობებენ განსხვავებას ბიუჯეტის დეფიციტის პროექტში წარმოდგენილ მაჩვენებლებს შორის. ”კერძოდ, 2018 წლის ბიუჯეტის დეფიციტის საპროგნოზო მაჩვენებელი 2001 წლის GFSM (Government Finance Statistics Manual) მეთოდოლოგიით 1.6%-ს, IMF-თან შეთანხმებული მეთოდოლოგიით 3.3%-ს, ხოლო „ფისკალური სექტორის მაკროეკონომიკური რისკების ანალიზის“ დოკუმენტში წარმოდგენილი ბიუჯეტის დეფიციტის კიდევ ერთი პარამეტრის მიხედვით 3.7% შეადგენს, რომელიც თავის მხრივ, არ მოიცავს განმარტებას თუ რა მეთოდოლოგიის საფუძველზეა გაანგარიშებული. 2017 წლის ანალოგიური მაჩვენებლები GFSM 2001-ით 0.2%-ს, ხოლო IMF-თან შეთანხმებული მეთოდოლოგიით 4.1%-ს შეადგენს”, - ნათქვამია დასკვნაში. მისი ავტორების შეფასებით, ბიუჯეტის კანონის პროექტი არ მოიცავს საკმარის ინფორმაციას სტრუქტურული და ციკლზე მორგებული დეფიციტის შესახებ, რომელთა შემუშავება და მონიტორინგი სახელმწიფო ვალის მაჩვენებლის მშპ-სთან მდგრადობის შენარჩუნებას ემსახურებ. IMF-ის პროგნოზით, 2018 წლისათვის საქართველოს ნაერთი ბიუჯეტის ციკლზე მორგებული ბალანსი (დეფიციტი) -2.4%-ს, ხოლო სტრუქტურული ბალანსი (დეფიციტი) -2.7%-ს გაუტოლდება. რაც შეეხება ეკონომიკურ ზრდას, აუდიტის სამსახურის შეფასებით, კანონპროექტით ეკონომიკური ზრდის საპროგნოზო მაჩვენებელი განსაზღვრულია 4.5%-ის დონეზე და 0.5 პროცენტული პუნქტით აჭარბებს WB-ის და 0.3 პროცენტული პუნქტით IMF-სა და EBRD-ის პროგნოზებს. ”საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტებისგან განსხვავებაა ასევე ინფლაციის 2018 წლის საპროგნოზო მაჩვენებლებს შორის. კერძოდ, IMF-ის პროგნოზი 0.5 პროცენტული პუნქტით ჩამორჩება, ხოლო ADB-ის პროგნოზი 0.5 პროცენტული პუნქტით აჭარბებს BDD-ით განსაზღვრულს (4.0%). ამასთან, 2017 წლის საპროგნოზო მაჩვენებელი მნიშვნელოვნად, 2.0 პროცენტული პუნქტით ჩამორჩება IMF-ის, ხოლო 1.7 პროცენტული პუნქტით ADB-ის პროგნოზებს. თუ გავითვალისწინებთ, რომ 9 თვის მონაცემებით, ინფლაციის წლიური მაჩვენებელი 6.2%-ს შეადგენს, ხოლო წლის ბოლო პერიოდი ხასიათდება ინფლაციური პროცესების გააქტიურებით, მოსალოდნელია 2017 წლის ინფლაციის წლიური მაჩვენებლის გადაცდომა ეროვნული ბანკის მიზნობრივ მაჩვენებელზე (4.0%). აქედან გამომდინარე, სასურველია კანონპროექტი შეიცავდეს დამატებით განმარტებას 2018 წლის ინფლაციური პროცესების შესახებ”, - ნათქვამია დასკვნაში. დასკვნის თანახმად, IMF-ის საპროგნოზო მაჩვენებლებისგან მნიშვნელოვანი განსხვავებაა ექსპორტ-იმპორტთან მიმართებაშიც.  ”კერძოდ, კანონპროექტით განსაზღვრული ექსპორტის მოსალოდნელი ზრდა 9.3%-ს შეადგენს და 2.7 პროცენტული პუნქტით აჭარბებს IMF-ის პროგნოზს. იმპორტის შემთხვევაში ანალოგიური სხვაობა 1.1 პროცენტული პუნქტია. საშუალოვადიან პერიოდში აღნიშნული განსხვავება კიდევ უფრო იზრდება. ალტერნატიული პროგნოზებიდან მსგავსი მასშტაბის გადახრების გათვალისწინებით, სასურველია, კანონპროექტი მოიცავდეს დამატებით განმარტებას ექსპორტ-იმპორტის საპროგნოზო მაჩვენებლების შესახებ”, - ნათქვამია დასკვნაში. დასკვნის თანახმად, კანონპროექტი საშუალოვადიან პერიოდში მიზნად ისახავს ინფრასტრუქტურული პროექტების დაფინანსებაზე ნაერთი ბიუჯეტიდან 8.0%-ზე მეტის ოდენობის რესურსის მიმართვას. თუმცა, როგორც დასკვნაშია მითითებული, არც აღნიშნული დოკუმენტით და არც სხვა ნორმატიული აქტით განსაზღვრული არ არის თუ რა შეიძლება ჩაითვალოს ინფრასტრუქტურული ხასიათის პროექტად და შესაბამისად, აღნიშნული მიმართულებით გაწეულ გადასახდელად, რაც ანგარიშგების ეტაპზე გაართულებს მიზნობრივი ნიშნულის შესრულების მონიტორინგის პროცესს. ”ფისკალური რისკების ანალიზისა და მართვის მიზნით მომზადებულ დოკუმენტში წარმოდგენილი ინფორმაცია საჭიროებს შემდგომ სრულყოფას, რადგან იგი არ მოიცავს სახელმწიფო საწარმოებთან, PPP-ებსა (საჯარო და კერძო თანამშრომლობა) და PPA-ებთან (გარანტირებული შესყიდვის ხელშეკრულებები) დაკავშირებული ფისკალური რისკების ანალიზს, რაც აფერხებს ფისკალური წნეხის სრულყოფილ შეფასებას. გარდა ამისა, ასევე საყურადღებოა ისეთი საინვესტიციო პროექტები, რომელთა 2017 წლის შესრულების მდგომარეობა დაბალია. კრედიტის სახით გამოყოფილი სახსრების დაგვიანებით ათვისება კი ზრდის სესხის მომსახურების ხარჯებს, რადგან კონტრაქტების ნაწილი ითვალისწინებს მსესხებლისათვის ვალდებულების გადასახადის დაკისრებას სესხის აუთვისებელ ნაწილზე. 2017 წლის 8 თვის მდგომარეობით, გადახდილ იქნა 2.7 მლნ ლარის ოდენობის ვალდებულების გადასახადი (commitment fee). აღნიშნული შესაძლებელია რიგ შემთხვევებში დაკავშირებული იყოს მთავრობის პრიორიტეტების ან/და სტრუქტურულ ცვლილებებსა და დისკრეციულ გადაწყვეტილებებთან, თუმცა მნიშვნელოვანია გამოყოფილი სესხების დროული და ეფექტიანი ათვისება და 2018 წლის ბიუჯეტის დაგეგმვის პროცესში პროექტების მიმდინარე შესრულების მდგომარეობის გათვალისწინება. რაც შეეხება ბიუჯეტის შემოსავლებს, „გრანტების“ მუხლის გეგმური მაჩვენებელი (265 მლნ ლარი), რომელიც 7%-ით არის შემცირებული 2017 წლის გეგმასთან შედარებით, არ მოიცავს სსიპ-ების მიერ საკუთარი შემოსავლებიდან ბიუჯეტში მისამართ თანხებს. ამასთან, უნდა აღინიშნოს, რომ ფინანსთა სამინისტროს მიერ არ იქნა მოწოდებული ინფორმაცია სსიპ/ა(ა)იპ-ების კომერციული ბანკების ანგარიშებზე განთავსებული თანხების შესახებ (2017 წლის 31 აგვისტოს მდგომარეობით), რაც მნიშვნელოვანია ბიუჯეტიდან მათ მიერ მისაღები დაფინანსების გაანალიზებისათვის. ანგარიშგების ეტაპზე გეგმასთან შესადარისობისა და გამჭვირვალობის უზრუნველსაყოფად, მნიშვნელოვანია პროექტი შეიცავდეს ინფორმაციას მისაღები დივიდენდების წყაროების შესახებ. გასული წლების განმავლობაში დივიდენდების მობილიზების უარყოფითი ტენდენციებისა და 2018 წელს ამ მუხლით მისაღები შემოსავლების მხოლოდ ერთ წყაროზე (ეროვნული ბანკის) კონცენტრირებით, გარკვეული რისკის ქვეშ დგება დივიდენდების გეგმის შესრულების საკითხი”, - ნათქვამია დასკვნაში. აუდიტის სამსახურის შეფასებით, „პროცენტის“ მუხლის საპროგნოზო მაჩვენებელი არ მოიცავს კომერციული ბანკების დეპოზიტებზე აუქციონის გზით განთავსებული თანხებიდან მოსალოდნელ შემოსავალს. ”პროგრამული ბიუჯეტის მიმართულებით წინ გადადგმული ნაბიჯების მიუხედავად, პროგრამული ბიუჯეტის დანართი დღემდე არ მტკიცდება და შეიმჩნევა მნიშვნელოვანი ხარვეზები, რაც ართულებს, რიგ შემთხვევებში კი შეუძლებელს ხდის, შეფასდეს პროგრამების ეფექტიანობა. ძირითადი ნაკლოვანებებია შემდეგი მიმართულებებით: საშუალოვადიანი სამოქმედო გეგმების მომზადება; პროგრამის/ქვეპროგრამის ფარგლებში მოსალოდნელი შედეგების ფორმირება; პროგრამებისა და ქვეპროგრამების ფარგლებში შედეგების შეფასების ინდიკატორების შემუშავება; მეთოდოლოგიური ხარვეზები”, - ნათქვამია დასკვნაში. [post_title] => აუდიტის სამსახური: 2018 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის პროექტი დამატებით განმარტებებს საჭიროებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => auditis-samsakhuri-2018-wlis-sakhelmwifo-biujetis-proeqti-damatebit-ganmartebebs-sachiroebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-16 18:43:34 [post_modified_gmt] => 2017-10-16 14:43:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=176086 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 175914 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-10-16 15:23:30 [post_date_gmt] => 2017-10-16 11:23:30 [post_content] => საგადასახადო ადმინისტრირება, საგადასახადო პოლიტიკა, ფისკალური რისკების მართვა, ვალის მართვის სტრატეგიის შემუშავება, ფისკალური წესები და გამჭვირვალობა, - ესაა იმ რეფორმების ჩამონათვალი, რომელზეც საქართველოს ფინანსთა მინისტრმა, დიმიტრი ქუმსიშვილმა საერთაშორისო სავალუტო ფონდის ფისკალურ საქმეთა დეპარტამენტის უფროსთან, ვიტორ გასპართან და მის გუნდთან ერთად განიხილა. აღნიშნული დეპარტამენტი საქართველოს, კერძოდ კი ფინანსთა სამინისტროს, უწევს ტექნიკურ დახმარებას. ფინანსთა სამინისტროს ინფორმაციით, შეხვედრაზე მხარეებმა განიხილეს მიმდინარე და დაგეგმილი რეფორმები, აგრეთვე გამოკვეთეს პრიორიტეტული მიმართულებები, სადაც ტექნიკური დახმარება უფრო ინტენსიური იქნება. აღინიშნა, რომ საქართველომ ბოლო რამდენიმე თვის მანძილზე მნიშვნელოვანი ტრანსფორმაცია განიცადა. დიმიტრი ქუმსიშვილის განცხადებით, რეფორმები ისეთ სფეროებში, როგორიცაა საგადასახადო ადმინისტრირება, საგადასახადო პოლიტიკა, ფისკალური რისკების მართვა, ვალის მართვის სტრატეგიის შემუშავება, ფისკალური წესები და ფისკალური გამჭვირვალობა და სხვა, საბოლოო ჯამში, მიმართულია უკეთესი ბიუჯეტირებისაკენ, რათა რისკებმა, რაც შეიძლება ნაკლები გავლენა იქონიოს ქვეყნის ბიუჯეტზე. საქართველოს ფინანსთა მინისტრი დიმიტრი ქუმსიშვილი და ეროვნული ბანკის პრეზიდენტი კობა გვენეტაძე კაპიტალის ბაზრის განვითარების საკითხებზე EBRD-ის წარმომადგენლებსაც შეხვდნენ. სამინისტროს ინფორმაციით, შეხვედრაზე მხარეებმა განიხილეს საქართველოს კაპიტალის ბაზარი. ყურადღება გამახვილდა იმ ღონისძიებებზე, რომლებიც აუცილებელია აღნიშნული ბაზრის რეფორმირებისთვის. ქართულმა მხარემ ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკის წარმომადგენლებთან აღნიშნული რეფორმის კუთხით თანამშრომლობაზე ისაუბრა. აღინიშნა, რომ მისი განვითარება უმნიშვნელოვანესია ალტერნატიული ფინანსური წყაროების შესაქმნელად. [post_title] => საერთაშორისო სავალუტო ფონდთან საგადასახადო პოლიტიკა და სხვა რეფორმები განვიხილეთ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saertashoriso-savaluto-fondtan-sagadasakhado-politika-da-skhva-reformebi-ganvikhilet [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-16 15:26:48 [post_modified_gmt] => 2017-10-16 11:26:48 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=175914 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 176654 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-10-18 11:44:10 [post_date_gmt] => 2017-10-18 07:44:10 [post_content] => პარლამენტის ჯანმრთელობის დაცვისა და სოციალურ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარის, აკაკი ზოიძის განცხადებით, მთავრობა მზადყოფნას გამოთქვამს, რომ თამბაქოს კონტროლის ღონისძიებების დაფინანსება გაიზარდოს. ზოიძის თქმით, ზოგადად, ჯანმრთელობის ხელშეწყობის ღონისძიებებისთვის, მათ შორის ნარკომანიის პრევენციის და ჯანსაღი ცხოვრების წესის პოპულარიზაციის პროგრამისთვის თანხების გაზრდა აუცილებელია. ამ საკითხზე საპარლამენტო კომიტეტმა თხოვნა უკვე დააფიქსირა. დეპუტატის თქმით, ეს საკითხი მან დააყენა უმრავლესობის ფორმატშიც და ახლა მიმდინარეობს კონსულტაციები თანხის გაზრდასთან დაკავშირებით. კითხვაზე, მზად არის თუ არა მთავრობა, გაიზარდოს თამბაქოს კონტროლის ღონისძიებების ბიუჯეტი, ზოიძემ პასუხობს, რომ ”მთავრობა მზად არის”.
”ჩვენ ჩვენი შეხედულება დავაფიქსირეთ ოფიციალური დასკვნის სახითაც. გარდა ამისა, ეს საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის სხდომაზეც განვაცხადეთ, უმრავლესობის ფორმატშიც, პოზიცია ყველგან დაფიქსირდა, მხარი დაუჭირეს დეპუტატებმაც. ახლა იმედი გვაქვს, რომ მთავრობა ამას გაითვალისწინებს. უნდა აღვნიშნო, რომ მათი მხრიდან არც ყოფილა არანაირი უარყოფითი დამოკიდებულება. ისინი მზად არიან, რომ იმსჯელონ. მთლიანად სამოქმედო გეგმის წინასწარი შეფასება მილიონი ლარია და იქიდან რაღაც ნაწილს მოგვცემენ საერთაშორისო პარტნიორები, თუმცა სასურველი იქნება, რომ მაქსიმალურად დიდი წილი იყოს სახელმწიფოს მხრიდან. 180 ათასი ლარი ძალიან თეორიულად იყო გათვალისწინებული, ჯერჯერობით 300 ათასზე არის საუბარი მთლიანად ჯანმრთელობის ხელშეწყობაზე. აქ შედის ასევე ნარკომანიის პრევენციის თემა. პრევენციაზე რომ ფული უნდა გამოიყოს, ამას ყველა უჭერს მხარს. ეს არის ჩვენი პოზიცია”, - განაცხადა აკაკი ზოიძემ.
რაც შეეხება თამბაქოს კონტროლის შესახებ კანონის ამოქმედებას, დეპუტატის თქმით, ამას ხელს არაფერი შეუშლის. ”მეორე მოსმენაზე ბიუჯეტი აუცილებლად იქნება გაზრდილი. რა თანხით ვერ გეტყვით, ამაზე კონსულტაციები მიმდინარეობს. რაც შეეხება კანონის აღსრულებას, არაფერ კავშირში ეს თანხები კანონის ამოქმედებასთან არ არის. აღმასრულებელ ხელისუფლებას მოუწევს უფრო ფორსირებულად ამის გაკეთება, თუ მოსამზადებელი სამუშაოებისთვის თვითონ არ გამოყოფენ ამ თანხას. კანონი აუცილებლად ამოქმედდება და თანხებთან ამას კავშირი არ აქვს. კანონი მიღებულია, მას სჭირდება მოსამზადებელი სამუშაოები, მაგრამ სამუშაოები ჩატარდება იმისდა მიუხედავად, თუ რა თანხა გამოიყოფა საქართველოს ბიუჯეტიდან. ვმუშაობთ ყველასთან, სამოქმედო გეგმის წინასწარი მონახაზი ჩამოყალიბებულია და მოხდება ასევე დეტალური სამოქმედო გეგმის მიღება და განხორციელება სამთავრობო დონეზე”, - განაცხადა აკაკი ზოიძემ. ცნობისთვის, 2018 წლის ბიუჯეტის პროექტში, თამბაქოს კონტროლის ღონისძიებებზე მხოლოდ 180 000 ლარია გათვალისწინებული. [post_title] => მთავრობა მზადაა, თამბაქოს კონტროლის ღონისძიებების დაფინანსება გაიზარდოს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mtavroba-mzadaa-tambaqos-kontrolis-ghonisdziebebis-dafinanseba-gaizardos [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-18 11:44:57 [post_modified_gmt] => 2017-10-18 07:44:57 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=176654 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 81 [max_num_pages] => 27 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => b6ecb444af95068df1db954757e9dcc5 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები