3,8 % -დან 4,2 %-მდე – აზიის განვითარების ბანკმა საქართველოს ეკონომიკური ზრდის პროგნოზი გაზარდა

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

3,8 % -დან 4,2 %-მდე – აზიის განვითარების ბანკმა საქართველოს ეკონომიკური ზრდის პროგნოზი გაზარდა

აზიის განვითარების ბანკმა (ADB) საქართველოს ეკონომიკური ზრდის პროგნოზი 3,8 % დან 4,2 %-მდე გაზარდა. ამასთან, 2018 წელს აზიის განვითარების ბანკი საქართველოში 4,5%-იან ეკონომიკურ ზრდას ელოდება.

აზიის განვითარების ბანკის ანგარიშის მიხედვით, საქართველო რეგიონის ისეთ ქვეყნებს, უსწრებს როგორიცაა: სომხეთი, აზერბაიჯანი, ყაზახეთი, ყირგიზეთი და ა. შ.

ADB-ის მიერ საქართველოს ეკონომიკური ზრდის პროგნოზის გაზრდის ძირითად მიზეზებად დასახელებულია საქართველოში ინფრასტრუქტურული პროექტების გაზრდილი დაფინანსება, ასევე ტურისტული ნაკადების მატება, გაზრდილი ფულადი გზავნილები და ექსპორტის გაუმჯობესებული მაჩვენებლები.

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილის ნინო ჯავახაძის განცხადებით, ანგარიშის მიხედვით საქართველოში მიმდინარე ეკონომიკური პროცესები დადებითადაა შეფასებული.

„საქართველო რეგიონის ქვეყნებთან შედარებით უკეთესად გაუმკლავდა საგარეო შოკს, რომელიც წინა წლებში იყო და ეს არის სწორი პოლიტიკის და მცურავი გაცვლითი კურსის დამსახურება. დოკუმენტში, ასევე საუბარია საქართველოში მიმდინარე რეფორმებზე, რომლებიც მიმართულია სატრანსპორტო და ლოგისტიკური კონკურენტუნარიანობის გაუმჯობესებისკენ, რაც საბოლოო ჯამში მოგვიტანს ექსპორტის ზრდას და მიმდინარე ანგარიშის დეფიციტის შემცირებას“,-აცხადებს ნინო ჯავახაძე.

რაც შეეხება საქართველოს მეზობლებს, განახლებული პროგნოზით, აზერბაიჯანში 1.3%-იანი ვარდნაა ნავარაუდევი, სომხეთში კი პირიქით, 3.8%-იანი ზრდა.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

27 სექტემბერი, 2017

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => zrda
                                    [1] => lojistika
                                    [2] => nino-javakhadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 168250
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => zrda
                                    [1] => lojistika
                                    [2] => nino-javakhadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 168250
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 9148
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => zrda
                                    [1] => lojistika
                                    [2] => nino-javakhadze
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => zrda
                                    [1] => lojistika
                                    [2] => nino-javakhadze
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (168250) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (14217,9148,18885)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 194346
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2017-12-07 11:48:22
                    [post_date_gmt] => 2017-12-07 07:48:22
                    [post_content] => ”ევრონიუსმა” თბილისის აბრეშუმის გზის ფორუმის შესახებ ვრცელი რეპორტაჟი მოამზადა. 

”დარწმუნებულები ვართ, ეს გზა, რომელიც ცენტრალური აზიისა და სამხრეთ კავკასიის ქვეყნებზე გაივლის, ძალიან კონკურენტუნარიანი იქნება. საქართველო ერთ-ერთი საუკეთესო ქვეყანაა ბიზნესგარემოს კუთხით არა მარტო რეგიონში, არამედ მთელ მსოფლიოში და მას ნამდვილად შეუძლია გახდეს რეგიონის ლოგისტიკური, სავაჭრო და სატრანზიტო ჰაბი, - საქართველოს პრემიერ მინისტრის, გიორგი კვირიკაშვილის ამ კომენტარს „ევრონიუსი“ ავრცელებს.

როგორც “ევრონიუსის” რეპორტაჟშია აღნიშნული, ჩინეთის მიერ ინიცირებული პროექტი, რომელიც როგორც სახმელეთო, ისე საზღვაო მარშრუტებს მოიცავს, მიზნად ისახავს ევროპისა და ჩინეთის დამაკავშირებელი უძველესი აბრეშუმის გზის აღდგენასა და გაფართოვებას. საქართველო ამ გზის სტრატეგიული ნაწილია. სხვა მნიშვნელოვან გარიგებებთან ერთად, ფორუმის ფარგლებში საქართველოსა და ჩინეთის ხელმძღვანელმა პირებმა ხელი მოაწერეს მემორანდუმს თავისუფალი ეკონომიკური ზონის მშენებლობის შესახებ. მემორანდუმის მიზანია ჩინელი ინვესტორების ისეთ მნიშვნელოვან პროექტებში ჩართვა, როგორიცაა ანაკლიის თავისუფალი ინდუსტრიული ზონა, რომელიც პორტთან ახლოს აშენდება.
„ჩვენ გვაქვს თავისუფალი ვაჭრობის ხელშეკრულება ჩინეთთან და, იმავდროულად, თვისუფალი ვაჭრობის შეთანხმებები ევროკავშირთან, დსთ-სა და თურქეთთან. ჩვენი ღია ეკონომიკისა და იმ დიდ ბაზრებზე წვდომის მეშვეობით, რომელსაც აღნიშნული ხელშეკრულებები ხსნიან საქართველოსთვის, ნამდვილად შევძლებთ მოვიზიდოთ ინვესტორები ქვეყანაში“, - განაცხადა საქართველოს პირველმა ვიცე პრემიერმა, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა, დიმიტრი ქუმსიშვილმა.
რეპორტაჟში ასევე ნათქვამია: „2020 წლისთვის იგეგმება ახალი, 185 კმ-იანი აღმოსავლეთ-დასავლეთ ჩქაროსნული ავტომაგისტრალის დასრულება. ამასთან, შავი ზღვის სანაპიროს კურორტი ანაკლია დიდ ცვლილებებს განიცდის და საქართველოში პირველ ღრმაწყლოვან პორტად ყალიბდება. ამ პორტს შეეძლება მოემსახუროს დიდი რაოდენობის ტვირთს, ხოლო მისი ტვირთგამტარიანობა 100 მილიონი ტონა იქნება.
„ჩვენ მზად ვართ, მშენებლობა წლის ბოლოს დავიწყოთ და, შესაბამისად, 2020 წლისთვის დავასრულებთ პორტის მშენებლობის პირველ ფაზას, ხოლო 2021 წლისთვის ჩვენ უკვე შევძლებთ მივიღოთ Panamax-ისა და Postpanamax-ის ტიპის გემები,“ - განუცხადა „ევრონიუსს“ შპს „ანაკლია სითის“ აღმასრულებელმა ქეთევან ბოჭორიშვილმა, დირექტორმა განუცხადა.
მერილენდის უნივერსიტეტის პროფესორის, ანილ გუფთას განცხადებით, საქართველო ერთადერთი ქვეყანაა რეგიონში, რომელსაც თავისუფალი ვაჭრობის შეთანხმება გაფორმებული აქვს როგორც ევროკავშირთან, ისე ჩინეთთან, რაც უმნიშვნელოვანესი ფაქტორია ქვეყანაში ინვესტორების მოსაზიდად. „კორუფციის თვალსაზრისით საქართველო ყველაზე ნაკლებად კორუმპირებულ ქვეყნებს შორისაა. ასევე წამყვან პოზიციაზეა ბიზნესის კეთების სიმარტივის კუთხით. ამიტომ, მე ვფიქრობ, რომ საქართველო, ზოგადად, ძალიან მიმზიდველი უნდა იყოს უცხოელი ინვესტორებისათვის,“ - განუცხადა გუფთამ ევრონიუსს. ოქტომბერში გაიხსნა ახალი, ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზი, რომელიც აზერბაიჯანის, საქართველოსა და თურქეთის ტერიტორიაზე გადის და ევროპასა და ჩინეთს შორის მგზავრობას 45-ის ნაცვლად 14 დღეში ხდის შესაძლებელს. ევროკომისიის ტრანსპორტისა და მობილობის გენერალური დირექტორის, ჰენრიკ ჰოლოლეის განცხადებით, აბრეშუმის გზის ინიციატივას მრავალი სიკეთის მოტანა შეუძლია ევროპისთვის. „აშკარაა, რომ აბრეშუმის გზის ფორუმი დადებით შედეგებს მოგვიტანს - იგი გაააქტიურებს ეკონომიკურ საქმიანობას და, იმედი გვაქვს, რომ ასევე გაააქტიურებს ვაჭრობასა და მიმოსვლას. დარწმუნებული ვარ, ეს როგორც ჩინეთისა და ევროპის, ისე აბრეშუმის გზის ყველა ქვეყნის ინტერესში შედის,“ - განაცხადა ჰოლოლეიმ. ”საქართველოში ბიზნესსექტორის ნაწილი უკვე აწყობს საქმიანობის გაფართოვების გეგმებს. ჩვენ ვესტუმრეთ წამყვან ღვინის კომპანიას, რომელსაც წელიწადში 10 მილიონი ბოთლი ღვინო გააქვს ევროპაში, ჩინეთსა და დსთ-ს ქვეყნებში. კომპანიის აღმასრულებელი დირექტორი დარწმუნებულია, რომ თანამედროვე აბრეშუმის გზა ხელს შეუწყობს ახალი ბიზნესების შექმნას. „წარმოიდგინეთ ევროპა და აზია, საქართველო კი მათ შორისაა. ვფიქრობ, ეს ახალი ეკონომიკის დასაწყისია. ეს არის გზა, რომელიც შესაძლებლობას მოგვცემს, შევცვალოთ დინამიკა,“ - განაცხადა შპს „კახეთის ტრადიციული მეღვინეობის“ აღმასრულებელმა დირექტორმა, ზურაბ ჩხაიძემ. აბრეშუმის გზაზე სტრატეგიული ლოკაციითა და კონკურენტული ბაზრით, საქართველო მიზნად ისახავს გააფართოვოს და აღადგინოს აღმოსავლეთსა და დასავლეთს შორის რეგიონალური ჰაბის პოზიცია“ - აღნიშნულია „ევრონიუსის“ მიერ მომზადებულ რეპორტაჟში, რომლის ნახვა შესაძლებელია ლინკზე http://www.euronews.com/2017/12/05/georgia-wants-to-become-a-hub-along-the-new-silk-road [post_title] => ევრონიუსმა საქართველოს ეკონომიკურ შესაძლებლობებზე ვრცელი სიუჟეტი მოამზადა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => evroniusma-saqartvelos-ekonomikur-shesadzleblobebze-vrceli-siudjeti-moamzada [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-07 11:49:26 [post_modified_gmt] => 2017-12-07 07:49:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=194346 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 193514 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-12-05 11:49:46 [post_date_gmt] => 2017-12-05 07:49:46 [post_content] => თბილისის აბრეშუმის გზის ფორუმის დასრულებიდან რამდენიმე დღეში, საქართველოს ჩინეთიდან პოტენციურ ინვესტორთა წარმომადგენლობითი დელეგაცია ეწვია, რომელთაც საქართველოში რამდენიმე ასეული მილიონი დოლარის ინვესტიციის განხორციელების ინტერესი გამოხატეს. ეკონომიკის მინისტრ დიმიტრი ქუმსიშვილთან შეხვედრისას, მათ საკუთარ წინადადებებზე ისაუბრეს და მოისმინეს დეტალური ინფორმაცია საქართველოს მსხვილი საინვესტიციო პროექტების შესახებ.
„ჩინელ ინვესტორთა ჯგუფმა გამოხატა დიდი ინტერესი, საქართველოში თავისუფალ ინდუსტრიულ და ეკონომიკურ ზონაში განახორციელოს ინვესტიცია. საუბარია რამდენიმე ასეული მილიონი დოლარის კაპიტალზე,“ - განაცხადა ქუმსიშვილმა.
მისი თქმით, ჩინელ ინვესტორებს ინდუსტრიული ზონის მშენებლობა აქვთ დაწყებული ომანის სასულთნოში, სადაც ჩინეთის სახელმწიფო ინვესტიციის მოცულობამ 10 მლრდ დოლარს უნდა მიაღწიოს. დიმიტრი ქუმსიშვილის ინფორმაციით, ჩინელ ინვესტორებთან კონკრეტული პროექტების განხილვა უახლოეს მომავალში დაიწყება.   [post_title] => ჩინელების ბიზნეს-ინეტერსები საქართველოში [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => chinelebis-biznes-inetersebi-saqartveloshi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-05 11:49:46 [post_modified_gmt] => 2017-12-05 07:49:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=193514 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 187793 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-11-16 15:02:10 [post_date_gmt] => 2017-11-16 11:02:10 [post_content] => აღმოსავლეთ-დასავლეთის ჩქაროსნული ავტომაგისტრალის განხორციელების ხელშეწყობის პროექტის ფარგლებში, რომელიც მსოფლიო ბანკის ფინანსური მხარდაჭერით ხორციელდება, საქართველოში ორი თანამედროვე ლოგისტიკური ცენტრის განვითარების მიზნით ტექნიკურ-ეკონომიკური დასაბუთება მომზადდა. ეკონომიკის სამინისტროს ინფორმაციით, დოკუმენტი ცნობილმა გერმანულმა კომპანია Dornier Consulting International-მა მოამზადა. ტექნიკურ-ეკონომიკური დასაბუთების დოკუმენტის შესაბამისად შეირჩა 2 საუკეთესო ადგილმდებარეობა: აღმოსავლეთ საქართველოში (თბილისის ლოგისტიკური ცენტრი) და დასავლეთ საქართველოში, ქუთაისის აეროპორტის მიმდებარედ (ქუთაისის ლოგისტიკური ცენტრი). ასევე, მომზადდა თითოეული ლოჯისტიკის ცენტრის კონცეპტუალური დიზაინი, ბიზნესმოდელი, გაკეთდა ბაზრის ანალიზი და სოციალური და გარემოზე ზემოქმედების შეფასება. თბილისის ლოჯისტიკური ცენტრის ჯამური ღირებულება შეადგენს 80.3 მილიონ აშშ დოლარს (პირველი ფაზის ღირებულება 60.7 მილიონი), ხოლო ქუთაისის ლოგისტიკური ცენტრის ჯამური ღირებულება 72.5 მილიონს (პირველი ფაზა - 27.1 მილიონი).
ტექნიკურ-ეკონომიკური დასაბუთების დოკუმენტის შედეგების გათვალისწინებით, საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტრომ, საქართველოს მთავრობის სახელით, გამოაცხადა ინტერესთა გამოხატვა ლოგისტიკური ცენტრების განვითარების მიზნით. ინტერესთა გამოხატვა გამოცხადდა ცალკე თბილისის ლოგისტიკური ცენტრისა და ცალკე ქუთაისის ლოგისტიკური ცენტრის განვითარების მიზნით. ეკონომიკის სამინისტროს ინფორმაციით, შესარჩევი პროცესი წარიმართება რამდენიმე ფაზად, კერძოდ: პირველ ეტაპზე დაინტერესებული პირები წარმოადგენენ შესაბამის დოკუმენტაციას, მათ შორის ინფორმაციას კომპანიაზე, მის გამოცდილებაზე, ფინანსურ რესურსზე და მიმდინარე დავებზე. მოთხოვნილი დოკუმენტაციის სრულად წამოდგენის შემთხვევაში, სამთავრობო კომისიის მიერ მოხდება რამდენიმე საუკეთესო კანდიდატის შერჩევა, რომელთაც მომდევნო ფაზაზე წარედგინებათ მოთხოვნა წინადადებათა წარმოდგენის შესახებ (RFP). აღნიშნული წინადადებები უნდა მოიცავდეს სრულ ტექნიკურ და კომერციულ წინადადებებს ლოგისტიკური ცენტრის მშენებლობის, ოპერირებისა და ფინანსების მოზიდვის თაობაზე.
როგორც ეკონომიკის სამინისტროში აცხადებენ, ლოჯისტიკური ცენტრების განვითარება ხელს შეუწყობს საქართველოში ლოგისტიკური მომსახურების, მათ შორის დამატებითი ღირებულების სერვისების განვითარებას, გაზრდის ქვეყნის სატრანზიტო და ლოგისტიკურ პოტენციალს, ასევე წაახალისებს ექსპორტს. ამასთან, ორივე ლოგისტიკურ ცენტრში ჯამურად შეიქმნება 800-ზე მეტი პირდაპირი ახალი სამუშაო ადგილი და ქვეყანა მიიღებს დამატებით პირდაპირ უცხოურ ინვესტიციებს. ინტერესთა გამოხატვის ბოლო ვადაა 2018 წლის 15 იანვარი, 14:00 საათი. ინტერესთა გამოხატვის პირობები, ასევე, ტექნიკურ-ეკონომიკური დასაბუთება გამოქვეყნებულია სამინისტროს ვებ-გვერდზე: www.economy.ge [post_title] => 2 ახალი ლოჯისტიკური ცენტრი და 800-ზე მეტი ახალი სამუშაო ადგილი საქართველოში [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2-akhali-lojistikuri-centri-da-800-ze-meti-akhali-samushao-adgili-saqartveloshi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-16 15:03:00 [post_modified_gmt] => 2017-11-16 11:03:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=187793 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 194346 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-12-07 11:48:22 [post_date_gmt] => 2017-12-07 07:48:22 [post_content] => ”ევრონიუსმა” თბილისის აბრეშუმის გზის ფორუმის შესახებ ვრცელი რეპორტაჟი მოამზადა. ”დარწმუნებულები ვართ, ეს გზა, რომელიც ცენტრალური აზიისა და სამხრეთ კავკასიის ქვეყნებზე გაივლის, ძალიან კონკურენტუნარიანი იქნება. საქართველო ერთ-ერთი საუკეთესო ქვეყანაა ბიზნესგარემოს კუთხით არა მარტო რეგიონში, არამედ მთელ მსოფლიოში და მას ნამდვილად შეუძლია გახდეს რეგიონის ლოგისტიკური, სავაჭრო და სატრანზიტო ჰაბი, - საქართველოს პრემიერ მინისტრის, გიორგი კვირიკაშვილის ამ კომენტარს „ევრონიუსი“ ავრცელებს. როგორც “ევრონიუსის” რეპორტაჟშია აღნიშნული, ჩინეთის მიერ ინიცირებული პროექტი, რომელიც როგორც სახმელეთო, ისე საზღვაო მარშრუტებს მოიცავს, მიზნად ისახავს ევროპისა და ჩინეთის დამაკავშირებელი უძველესი აბრეშუმის გზის აღდგენასა და გაფართოვებას. საქართველო ამ გზის სტრატეგიული ნაწილია. სხვა მნიშვნელოვან გარიგებებთან ერთად, ფორუმის ფარგლებში საქართველოსა და ჩინეთის ხელმძღვანელმა პირებმა ხელი მოაწერეს მემორანდუმს თავისუფალი ეკონომიკური ზონის მშენებლობის შესახებ. მემორანდუმის მიზანია ჩინელი ინვესტორების ისეთ მნიშვნელოვან პროექტებში ჩართვა, როგორიცაა ანაკლიის თავისუფალი ინდუსტრიული ზონა, რომელიც პორტთან ახლოს აშენდება.
„ჩვენ გვაქვს თავისუფალი ვაჭრობის ხელშეკრულება ჩინეთთან და, იმავდროულად, თვისუფალი ვაჭრობის შეთანხმებები ევროკავშირთან, დსთ-სა და თურქეთთან. ჩვენი ღია ეკონომიკისა და იმ დიდ ბაზრებზე წვდომის მეშვეობით, რომელსაც აღნიშნული ხელშეკრულებები ხსნიან საქართველოსთვის, ნამდვილად შევძლებთ მოვიზიდოთ ინვესტორები ქვეყანაში“, - განაცხადა საქართველოს პირველმა ვიცე პრემიერმა, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა, დიმიტრი ქუმსიშვილმა.
რეპორტაჟში ასევე ნათქვამია: „2020 წლისთვის იგეგმება ახალი, 185 კმ-იანი აღმოსავლეთ-დასავლეთ ჩქაროსნული ავტომაგისტრალის დასრულება. ამასთან, შავი ზღვის სანაპიროს კურორტი ანაკლია დიდ ცვლილებებს განიცდის და საქართველოში პირველ ღრმაწყლოვან პორტად ყალიბდება. ამ პორტს შეეძლება მოემსახუროს დიდი რაოდენობის ტვირთს, ხოლო მისი ტვირთგამტარიანობა 100 მილიონი ტონა იქნება.
„ჩვენ მზად ვართ, მშენებლობა წლის ბოლოს დავიწყოთ და, შესაბამისად, 2020 წლისთვის დავასრულებთ პორტის მშენებლობის პირველ ფაზას, ხოლო 2021 წლისთვის ჩვენ უკვე შევძლებთ მივიღოთ Panamax-ისა და Postpanamax-ის ტიპის გემები,“ - განუცხადა „ევრონიუსს“ შპს „ანაკლია სითის“ აღმასრულებელმა ქეთევან ბოჭორიშვილმა, დირექტორმა განუცხადა.
მერილენდის უნივერსიტეტის პროფესორის, ანილ გუფთას განცხადებით, საქართველო ერთადერთი ქვეყანაა რეგიონში, რომელსაც თავისუფალი ვაჭრობის შეთანხმება გაფორმებული აქვს როგორც ევროკავშირთან, ისე ჩინეთთან, რაც უმნიშვნელოვანესი ფაქტორია ქვეყანაში ინვესტორების მოსაზიდად. „კორუფციის თვალსაზრისით საქართველო ყველაზე ნაკლებად კორუმპირებულ ქვეყნებს შორისაა. ასევე წამყვან პოზიციაზეა ბიზნესის კეთების სიმარტივის კუთხით. ამიტომ, მე ვფიქრობ, რომ საქართველო, ზოგადად, ძალიან მიმზიდველი უნდა იყოს უცხოელი ინვესტორებისათვის,“ - განუცხადა გუფთამ ევრონიუსს. ოქტომბერში გაიხსნა ახალი, ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზი, რომელიც აზერბაიჯანის, საქართველოსა და თურქეთის ტერიტორიაზე გადის და ევროპასა და ჩინეთს შორის მგზავრობას 45-ის ნაცვლად 14 დღეში ხდის შესაძლებელს. ევროკომისიის ტრანსპორტისა და მობილობის გენერალური დირექტორის, ჰენრიკ ჰოლოლეის განცხადებით, აბრეშუმის გზის ინიციატივას მრავალი სიკეთის მოტანა შეუძლია ევროპისთვის. „აშკარაა, რომ აბრეშუმის გზის ფორუმი დადებით შედეგებს მოგვიტანს - იგი გაააქტიურებს ეკონომიკურ საქმიანობას და, იმედი გვაქვს, რომ ასევე გაააქტიურებს ვაჭრობასა და მიმოსვლას. დარწმუნებული ვარ, ეს როგორც ჩინეთისა და ევროპის, ისე აბრეშუმის გზის ყველა ქვეყნის ინტერესში შედის,“ - განაცხადა ჰოლოლეიმ. ”საქართველოში ბიზნესსექტორის ნაწილი უკვე აწყობს საქმიანობის გაფართოვების გეგმებს. ჩვენ ვესტუმრეთ წამყვან ღვინის კომპანიას, რომელსაც წელიწადში 10 მილიონი ბოთლი ღვინო გააქვს ევროპაში, ჩინეთსა და დსთ-ს ქვეყნებში. კომპანიის აღმასრულებელი დირექტორი დარწმუნებულია, რომ თანამედროვე აბრეშუმის გზა ხელს შეუწყობს ახალი ბიზნესების შექმნას. „წარმოიდგინეთ ევროპა და აზია, საქართველო კი მათ შორისაა. ვფიქრობ, ეს ახალი ეკონომიკის დასაწყისია. ეს არის გზა, რომელიც შესაძლებლობას მოგვცემს, შევცვალოთ დინამიკა,“ - განაცხადა შპს „კახეთის ტრადიციული მეღვინეობის“ აღმასრულებელმა დირექტორმა, ზურაბ ჩხაიძემ. აბრეშუმის გზაზე სტრატეგიული ლოკაციითა და კონკურენტული ბაზრით, საქართველო მიზნად ისახავს გააფართოვოს და აღადგინოს აღმოსავლეთსა და დასავლეთს შორის რეგიონალური ჰაბის პოზიცია“ - აღნიშნულია „ევრონიუსის“ მიერ მომზადებულ რეპორტაჟში, რომლის ნახვა შესაძლებელია ლინკზე http://www.euronews.com/2017/12/05/georgia-wants-to-become-a-hub-along-the-new-silk-road [post_title] => ევრონიუსმა საქართველოს ეკონომიკურ შესაძლებლობებზე ვრცელი სიუჟეტი მოამზადა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => evroniusma-saqartvelos-ekonomikur-shesadzleblobebze-vrceli-siudjeti-moamzada [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-07 11:49:26 [post_modified_gmt] => 2017-12-07 07:49:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=194346 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 22 [max_num_pages] => 8 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 2a30a3c29a876e968263d432a5b768a8 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები