„აღმოსავლეთ ევროპაში ყველაზე კრეატიული დიზაინერები ჩვენ გვყავს…“ – „მერსედეს ბენცის მოდის კვირეული“ დღეს იხსნება

პოპულარული

„აღმოსავლეთ ევროპაში ყველაზე კრეატიული დიზაინერები ჩვენ გვყავს…“ – „მერსედეს ბენცის მოდის კვირეული“ დღეს იხსნება

„მერსედეს ბენცის მოდის კვირეული“ თბილისში დღეს, 2 ნოემბერს სავთანდილის ჩვენებით გაიხსნება. რამდენიმე ჩვენების გარდა, 40-მდე დიზაინერის ნამუშევრებს რუსთაველის თეატრის დიდ სცენაზე ვიხილავთ, მცირე დარბაზი კი ქართველი არტისტების სხვადასხვა საინტერესო გამოფენასა და ვიდეოინსტალაციას უმასპინძლებს.

2-6 ნოემბრის ჩათვლით „მერსედეს ბენც ფეშენ ვიკ თბილისი“ სახელმწიფო სტრუქტურების მხარდაჭერით, „ჩექ ინ ჯორჯიას“ ფარგლებში იმართება. მის მეექვსე სეზონე ცნობილი გამოცემების – „ელი“, „ვოგი“, „ფრაცია“, „მადამ ფიგარო“, „ფორბს ამერიკა“ და სხვ. ჟურნალისტებს ტურიზმის დეპარტამენტი მასპინძლობს, ხოლო ბაიერებს პროექტი „აწარმოე საქართველოში“. აღსანიშნავია, რომ კვირეულის ფარგლებში გაიმართება ცნობილი მოდის მენტორის, ბარბარა ტრებიჩის მასტერკლასები. მთლიანობაში ღონისძიებას უცხოეთიდან ჩამოსული 70-მდე სტუმარი დაესწრება. საქართველოში პირველად ჩამოდიან სოციალურ ქსელებში პოპულარული მოდის ბლოგერები.

„მერსედეს ბენცის მოდის კვირეული“ თბილისში იმავე დევიზით იმართება, რაც მთელ მსოფლიოში – „თაობა ახლანდელი, თაობა მომავალი“. ახალი სეზონის აღსანიშნავად გავრცელდა ფილმი ცნობილი მსახიობის, სიუზან სარანდონის მონაწილეობით, რომელიც „მერსედეს ბენცის“ წლევანდელ კონცეფციას ასახავს. თაობებს შორის კავშირი მოდის სფეროშიც მთავარი თემაა, რადგან „მერსედეს ბენცი“ ზრუნავს მოდის აწმყოსა და მომავალზე.

საგულისხმოა, რომ „მერსედეს ბენცის მოდის კვირეული“ თბილისში ყველა წამყვან დიზაინერს მასპინძლობს და საერთაშორისო პრესისა და ბაიერების ყურადღების ცენტრში ამყოფებს. ქართველი დიზაინერების მიმართ ბოლო პერიოდში ძალიან დიდია დაინტერესება და ეს ტალღა თავდაპირველად მოდის სამყაროში დემნა გვასალიას აღზევებამ გამოიწვია, თუმცა სხვადასხვა პრესტიჟულ გამოცემების ფურცლებსა თუ ინტერნეტგვერდებზე ქართველთა ნამუშევრების მოხვედრამ მსოფლიო ვარსკვლავებთან მომუშავებ სტილისტების დაინტერესებაც გამოიწვია და შედეგად, რამდენიმე ქართულმა ბრენდმა ითანამშრომლა ისეთ პოპულარულ სახეებთან, როგორებიც კეტი პერი, ანჯელინა ჯოლი, ბელა ჰადიდი, მერი ჯეი ბლაიჯი და სხვანი არიან.

სოფო ჭყონია, ღონისძიების დამფუძნებელი:

წინა სეზონის შემდეგ ძალიან ბევრი ცნობილი ადამიანების სტილისტები დაგვიკავშირდნენ, ზოგი ჩვენ გვწერს, ზოგი პირდაპირ დიზაინერს. ძალიან დიდი ინტერესი აქვთ ქართველი დიზაინერების მიმართ. ეს განაპირობა პიარმა და საერთაშორისო პრესამ, ჩვენ სულ გვაქვს კომუნიკაცია ჟურნალისტებთან და სტილისტებთან. კიდევ ბევრს აქვს წაღებული რამდენიმე ქართველი დიზაინერის არაერთი ნამუშევარი (იღიმის).

ძალიან დიდი პოპულარობა მოაქვს ბრენდისთვის, როცა მისი სამოსი აცვია რომელიმე ვარსკვლავს. ამაზე ზოგჯერ ოცნებობენ დიზაინერები და დიდი თანხებიც უჯდებათ, ჩვენ კი აბსოლუტურად უფასოდ გვაქვს ეს პიარი. რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, ამას აკვირდებიან ბაიერები, რაც უფრო პოპულარულია ბრენდი, მისი შესყიდვაც იზრდება. უცნობ ბრენდს, სამწუხაროდ, მაღაზიები აღარ შეისყიდიან.

ქართული მოდისადმი ასეთი ინტერესი ალბათ, დემნა გვასალიას ფაქტორმა განაპირობა დიდწილად…

დიახ, ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორია. რაც მთავარია, ის ქართველობს, რადგან ყველგან წერია, როგორც ქართველი დიზაინერი. დემნას პოპულარობა და ჩვენი პროექტის დაწყება ერთმანეთს დაემთხვა. ეს გვეხმარება, მაგრამ არა მარტო. შეიძლება, ჟურნალისტი ერთხელ ჩამოვიდეს დემნას პოპულარობის ხათრით, მაგრამ შემდეგში აღარ მოუნდეს საქართველოში ჩამოსვლა. გაოცებულები არიან, ამდენი ჩვენებისას როგორ აქვს ყველას სხვადასხვანაირი ხედვა. ვინც უკვე არაერთხელ იყო საქართველოში, აღნიშნავს, რომ ყოველ სეზონზე უფრო დახვეწილი ნამუშევრები გამოდის პოდიუმზე.

უნდა აღინიშნოს, რომ აღმოსავლეთ ევროპაში ყველაზე კრეატიული დიზაინერები ჩვენ გვყავს. ამას იმიტომ არ ვამბობ, რომ მოდის კვირეულს ვაკეთებ. ამ მოსაზრებას უამრავი ცნობილი გამოცემის ჟურნალისტი თუ ბაიერი ეთანხმება…

ჯიჯი რეჯინი, ფოტოხელოვანი:

ხანდახან ჩვენ გვღუპავს ამბიციები, რადგან ზოგ შემთხვევაში უადგილოა, მაგრამ მოდის სფეროში ამბიცია ძალიან გვშველის. გასაგებია, რომ ყველა ქვეყანას აქვს თავისი ფოლკლორი, მაგრამ ჩვენთან, კოსტიუმებსა და ზოგადად, კოლექციებში, ფოლკლორი მხოლოდ მცირე დეტალებში შეიძლება ჩანდეს. ქართველ დიზაინერებს აქვთ მისწრაფება სიახლეებისკენ, თანაც, ისწავლეს ბევრი რამ. როგორც კი ეს სფერო ბიზნესში გადავიდა, მას სხვანაირად შეხედეს.

ჯიჯი, რაღაც გარდატეხა მოხდა ქართულ მოდაში ამ ბოლო დროს…

გეთანხმები. არ მინდა, ისე გამომივიდეს, რომ დადებითად ვსაუბრობ პროექტზე, სადაც ვმუშაობ, მაგრამ მეექვსე სეზონია „მერსედეს ბენცის მოდის კვირეულს“ აგურ-აგურ ვაშენებთ და მიმაჩნია, რომ მოდის სფეროს საქართველოში მან დიდი ბიძგი მისცა. ბევრი მიხვდა, რომ მორჩა, თამაშის სხვა წესები შემოვიდა, იმავე ნაჭრებს ვეღარ გამოიყენებენ, ვეღარ გააკეთებენ იმ ხარისხს, რაც ადრე გასდიოდათ, იმ დეტალებს, არსაც ადრე იყენებდნენ სამოსში… იციან, რომ თუკი უხარისხო იქნება, ბაიერი ნივთებს არ შეიძენს. ქართველმა დიზაინერებმა ისწავლეს, რომ მოდის კვირეულამდე სამი კვირით ადრე კოლექცია მზად უნდა იყოს, უნდა არსებობდეს პრესრელიზი მის შესახებ. აქამდე მხოლოდ ორ-სამ დიზაინერს ექნებოდა მზად პრესრელიზი. არც ვამტყუნებ, რადგან არ სჭირდებოდათ, მხოლოდ დიზაინერების მცირე ნაწილმა იცოდა ასე მუშაობა. მგონი, ეს ნორმალური პროცესია, რომ არ ყოფილიყო „მერსედესის“ მოდის კვირეული, იქნებოდა სხვა. კონკურენცია გაიზარდა, იდეებიც განსხვავებულია, ტემპიც გაიზარდა, იცი, დღეს თუ არ გააკეთებ, ხვალ სხვა გააკეთებს…

რაც შეეხება სტილისტების მიწვევას კოლექციებისთვის…

ქართველი დიზაინერები უკვე იწვევენ კოლექციების გასამართად სტილისტებს. თბილისში გვყავს რამდენიმე კარგი სტილისტი და ისინი მუშაობენ. ჩვენი პროექტია მნიშვნელოვანია იმითაც, რომ ახალი პროფესიების საჭიროება იკვეთება, დაგვჭირდება მოდის კონსულტანტები, მენეჯერები და ა.შ.

ზუსტად ვიცი, რომ ქართველი დიზაინერების კოლექციები კიდევ უფრო კარგად გაიყიდება. 8 სტილისტი დამოუკიდებლად, ჩვენი მიწვევის გარეშე ჩამოდის, რომ კოლექციები შეარჩიოს. მათ აკრედიტაცია გვთხოვეს.

ანუ ფიქრობ, რომ ეს სფერო ფულს მოიზიდავს?

საზღვარგარეთ გაყიდვებს თუ გულისხმობთ, ქართული მოდის სახლები უკვე მუშაობენ, ქართველი დიზაინერები უკვე იყიდებიან წარმატებით. მათ ისწავლეს, რა არის ბაიერის ფასი. 3-4- დიზაინერი იყო საქართველოში, ვინც ეს იცოდა. მიხვდნენ, რომ სხვანაირად ვერ იმუშავებენ (იღიმის).

ნინო მურღულია

ახალი ამბები / კულტურა /

|

2 ნოემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-modis-kvireuli
                                    [1] => mercedes-benz-fashion-week
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 183058
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-modis-kvireuli
                                    [1] => mercedes-benz-fashion-week
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 183058
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 219
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-modis-kvireuli
                                    [1] => mercedes-benz-fashion-week
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-modis-kvireuli
                                    [1] => mercedes-benz-fashion-week
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (183058) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (1347,219)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 306542
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-11-15 19:44:29
                    [post_date_gmt] => 2018-11-15 15:44:29
                    [post_content] => "იმ პატარა სათვალეებიდან დაწყებული, რომელთა ნახვაც უკვე თითქმის ყველა სელებრითზეა შესაძლებელი, ყველაზე უჩვეულო ლუქებით დამთავრებული - ქართველი დიზაინერები ერთი მეორეზე უფრო აქტუალურ ტრენდებს ქმნიან.  თბილისი ორ მოდის კვირეულს მოიცავს, რათა მუდმივად მზარდი დიზაინერების რაოდეონობა დაიტიოს", - „ფორბსი" „თბილისის მოდის კვირეულს" ეხმაურება.

ყველაფერი კი „თბილისის მოდის კვირეულით" დაიწყო. ცნობილი ქართველი მსახიობის ბელა მირიანაშვილისადმი მიძღვნილი ივენთი ქალაქის თავზე, ფუნიკულიორის რესტორანში გრანდიოზულად გაიხსნა. სტუმრებს 60-იანი წლების ატმოსფერო და შესაბამისად ჩაცმული მოდელები ხვდებოდნენ. მოდის კვირეულის მთავარმა ორგანიზატორმა თაკო ჩხეიძემ მოდისა და კულტურის კავშირებზე ისაუბრა. როგორც ჩანს, მოდის კვირეულის სულისჩამდგმელებს საბჭოთა კავშირის პერიოდის გახსენებით იმის ხაზგასმა სურდათ, რომ საქართველოში კრეატიულობა ყველაზე მკაცრი ცენზურის პირობებშიც არ დაკარგულა.

2019 წლის გაზაფხული-ზაფხულის კოლექციები რამდენიმე ლოკაციაზე იყო ნაჩვენები და მთავარი თემა - „ეკო (ეკოლოგიური) მოდა“, სლოგანი კი - „ბუნებაზე ზრუნვა“ იყო. შოუ ლაშა ჯოხაძემ გახსნა და ყველაფერი თეატრალურ სანახაობას ჰგავდა - მუსიკა, ბალახზე წამოწოლილი მოდელები და მშვიდი გარემო. დიზაინერი თათია კორსავასთვის შთაგონების წყარო შუა საუკუნეების ხელოვნება და მერაბ აბრამიშვილის ნახატები გახდა. კორსავამ გენდერული ნორმების გამოწვევაც გადაწყვიტა და საინტერესო ლუქები მიიღო. გენდერის თემა აქტუალური იყო რუსული ბრენდის 1377-ის შემთხვევაშიც და მამაკაცის სამოსი ქალური ელემენტებით იყო გაფორმებული. დიზაინერებმა ლუბა მაკარენკომ და ქეთი ჩხიკვაძემ უფრო ფერადი და მხიარული თემები აირჩიეს და მათ სამოსში გამოწყობილი გოგონები ძალიან რომანტიკულად გამოიყურებოდნენ. ერთ-ერთი ყველაზე დასამახსოვრებელი იყო ლაშა დევდარიანის შოუ, რომლის მოდელებმაც ყველა 1920-იან წლებში ამოგზაურეს.

მთელი კვირის განმავლობაში ღვინის უბანი კრეატიული ენერგიით იყო სავსე. ჩვენებებს შორის სტუმრებს შოურუმებისა და ადგილობრივი სტარტაპების ნახვის საშუალება ქონდათ. „თბილისის მოდის კვირეულმა", რომელსაც მალე 20 წლის იუბილე შეუსრულდება, კიდევ ერთხელ დაამტკიცა, რომ დამწყებ ტალანტებს ყველანაირად ეხმარება, რომ პირველი ნაბიჯები გადადგან. ასეთი შემართება კი მსოფლიო მოდის სცენაზე დემნა გვასალიას გარდა სხვა ქართულ სახელებსაც გააჩენს.

[gallery royalslider="1" ids="306563,306564,306557,306560,306558,306559,306556,306562"]

 
                    [post_title] => „ფორბსი" „თბილისის მოდის კვირეულს" ეხმაურება
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => forbsi-tbilisis-modis-kvireuls-ekhmaureba
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-11-15 19:47:07
                    [post_modified_gmt] => 2018-11-15 15:47:07
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://old.fortuna.ge/?p=306542
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 304482
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-11-09 15:17:36
                    [post_date_gmt] => 2018-11-09 11:17:36
                    [post_content] => დიზაინერი გიორგი შაღაშვილი მერსედეს ბენცის მოდის კვირეულზე თბილისში ისეთი კონცეფციით წარდგა, რომელმაც საზოგადოების ნაწილის გაღიზიანება გამოიწვია.

დიზაინერმა „მიუზიკბოქსთან“ საუბარში, ჩვენების შემდეგ აღნიშნა:

„ეს არის რუსული მატრიოშკის გამეორება, მრავალფეროვანი და მრავალშრიანი მატრიოშკის... მინდოდა, მეჩვენებინა უფრო კეთილი რუსეთი...“

FashionHolics Online-მა, რომელიც მოდის სიახლეებს მიმოიხილავს, ჩვენებაზე გადაღებული ფინალური ფოტო გამოაქვეყნა და დაწერა: „2018 წელი, აგვისტოს ომიდან 10 წელი, გიორგი შაღაშვილის კეთილი რუსეთი თბილისის მერსედეს-ბენც მოდის კვირეულზე“.

ამ პოსტს უამრავი კომენტარი მოჰყვა, სადაც დიზაინერი კრიტიკის ქარცეცხლში გაატარეს:

„ჩვენ რომ ნორმალური ერი ვიყოთ, ამ ჩვენებაზე არც ერთი მოდელი არ უნდა გასულიყო... ამაზე სამარცხვინო რაღა უნდა იყოს. კალინკა, ფუი“

„ამ ქვეყანაში ხომ ვერ მოვიშალეთ რუსეთისთვის კუდის ქიცინის რეფლექსი“

„ალბათ, უნდოდა ეჩვენებინა რუსეთის „კეთილი მხარე". ეს იყო მისი კოლექციის მიზანი, თუმცა აშკარად არ გაამართლა და ზედმეტად პრორუსულად აღიქვა საზოგადოებამ“.

„იმდენად კეთილია, რომ ამ წუთას საზღვრები გადმოწიეს“

„ეს წითელლოყა დიაცები რუსულ „რბილ ძალას" განასახიერებენ?“

„ანუ საქართველოს 20% კეთილ რუსეთს აქვს ოკუპირებული?“

[gallery royalslider="1" ids="304495,304488,304487,304486,304489"]

 
                    [post_title] => გიორგი შაღაშვილი „კეთილ რუსეთზე“ შექმნილი კოლექციის გამო კრიტიკის ქარცეცხლში გაახვიეს
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => giorgi-shaghashvili-ketil-rusetze-sheqmnili-koleqciis-gamo-kritikis-qarceckhlshi-gaakhvies
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-11-09 15:20:44
                    [post_modified_gmt] => 2018-11-09 11:20:44
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=304482
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 304422
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-11-09 14:28:25
                    [post_date_gmt] => 2018-11-09 10:28:25
                    [post_content] => მერსედეს ბენცის მოდის კვირეულზე თბილისში ტრადიციისამებრ, სხვა ცნობილ დიზაინერებთან ერთად, საკუთარი კოლექცია წარადგინა ანუკი არეშიძემაც. ანუკის 2019 წლის გაზაფხული-ზაფხულის მოდური შეთავაზებები, როგორც ყოველთვის, პასტელური ფერებით, ყვავილოვანი ნაჭრებითა და ბრჭყვიალა ქსოვილებითაა წარმოდგენილი.

ანუკის კოლექცია Vogue.com-მა განათავსა, თავად დიზაინერმა კი მადლობა აგდაუხადა საკუთარ გუნდს და კვირეულის ორგანიზატორებს თავდაუზოგავი მუშაობისთვის.

[gallery royalslider="1" ids="304427,304428,304426,304425"]
                    [post_title] => Vogue.com: რის ჩაცმას გვთავაზობს ანუკი არეშიძე გაზაფხული-ზაფხულის სეზონზე
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => vogue-com-ris-chacmas-gvtavazobs-anuki-areshidze-gazafkhuli-zafkhulis-sezonze
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-11-09 14:28:25
                    [post_modified_gmt] => 2018-11-09 10:28:25
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=304422
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

        )

    [post_count] => 3
    [current_post] => -1
    [in_the_loop] => 
    [post] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 306542
            [post_author] => 23
            [post_date] => 2018-11-15 19:44:29
            [post_date_gmt] => 2018-11-15 15:44:29
            [post_content] => "იმ პატარა სათვალეებიდან დაწყებული, რომელთა ნახვაც უკვე თითქმის ყველა სელებრითზეა შესაძლებელი, ყველაზე უჩვეულო ლუქებით დამთავრებული - ქართველი დიზაინერები ერთი მეორეზე უფრო აქტუალურ ტრენდებს ქმნიან.  თბილისი ორ მოდის კვირეულს მოიცავს, რათა მუდმივად მზარდი დიზაინერების რაოდეონობა დაიტიოს", - „ფორბსი" „თბილისის მოდის კვირეულს" ეხმაურება.

ყველაფერი კი „თბილისის მოდის კვირეულით" დაიწყო. ცნობილი ქართველი მსახიობის ბელა მირიანაშვილისადმი მიძღვნილი ივენთი ქალაქის თავზე, ფუნიკულიორის რესტორანში გრანდიოზულად გაიხსნა. სტუმრებს 60-იანი წლების ატმოსფერო და შესაბამისად ჩაცმული მოდელები ხვდებოდნენ. მოდის კვირეულის მთავარმა ორგანიზატორმა თაკო ჩხეიძემ მოდისა და კულტურის კავშირებზე ისაუბრა. როგორც ჩანს, მოდის კვირეულის სულისჩამდგმელებს საბჭოთა კავშირის პერიოდის გახსენებით იმის ხაზგასმა სურდათ, რომ საქართველოში კრეატიულობა ყველაზე მკაცრი ცენზურის პირობებშიც არ დაკარგულა.

2019 წლის გაზაფხული-ზაფხულის კოლექციები რამდენიმე ლოკაციაზე იყო ნაჩვენები და მთავარი თემა - „ეკო (ეკოლოგიური) მოდა“, სლოგანი კი - „ბუნებაზე ზრუნვა“ იყო. შოუ ლაშა ჯოხაძემ გახსნა და ყველაფერი თეატრალურ სანახაობას ჰგავდა - მუსიკა, ბალახზე წამოწოლილი მოდელები და მშვიდი გარემო. დიზაინერი თათია კორსავასთვის შთაგონების წყარო შუა საუკუნეების ხელოვნება და მერაბ აბრამიშვილის ნახატები გახდა. კორსავამ გენდერული ნორმების გამოწვევაც გადაწყვიტა და საინტერესო ლუქები მიიღო. გენდერის თემა აქტუალური იყო რუსული ბრენდის 1377-ის შემთხვევაშიც და მამაკაცის სამოსი ქალური ელემენტებით იყო გაფორმებული. დიზაინერებმა ლუბა მაკარენკომ და ქეთი ჩხიკვაძემ უფრო ფერადი და მხიარული თემები აირჩიეს და მათ სამოსში გამოწყობილი გოგონები ძალიან რომანტიკულად გამოიყურებოდნენ. ერთ-ერთი ყველაზე დასამახსოვრებელი იყო ლაშა დევდარიანის შოუ, რომლის მოდელებმაც ყველა 1920-იან წლებში ამოგზაურეს.

მთელი კვირის განმავლობაში ღვინის უბანი კრეატიული ენერგიით იყო სავსე. ჩვენებებს შორის სტუმრებს შოურუმებისა და ადგილობრივი სტარტაპების ნახვის საშუალება ქონდათ. „თბილისის მოდის კვირეულმა", რომელსაც მალე 20 წლის იუბილე შეუსრულდება, კიდევ ერთხელ დაამტკიცა, რომ დამწყებ ტალანტებს ყველანაირად ეხმარება, რომ პირველი ნაბიჯები გადადგან. ასეთი შემართება კი მსოფლიო მოდის სცენაზე დემნა გვასალიას გარდა სხვა ქართულ სახელებსაც გააჩენს.

[gallery royalslider="1" ids="306563,306564,306557,306560,306558,306559,306556,306562"]

 
            [post_title] => „ფორბსი" „თბილისის მოდის კვირეულს" ეხმაურება
            [post_excerpt] => 
            [post_status] => publish
            [comment_status] => closed
            [ping_status] => closed
            [post_password] => 
            [post_name] => forbsi-tbilisis-modis-kvireuls-ekhmaureba
            [to_ping] => 
            [pinged] => 
            [post_modified] => 2018-11-15 19:47:07
            [post_modified_gmt] => 2018-11-15 15:47:07
            [post_content_filtered] => 
            [post_parent] => 0
            [guid] => http://old.fortuna.ge/?p=306542
            [menu_order] => 0
            [post_type] => post
            [post_mime_type] => 
            [comment_count] => 0
            [filter] => raw
        )

    [comment_count] => 0
    [current_comment] => -1
    [found_posts] => 62
    [max_num_pages] => 21
    [max_num_comment_pages] => 0
    [is_single] => 
    [is_preview] => 
    [is_page] => 
    [is_archive] => 1
    [is_date] => 
    [is_year] => 
    [is_month] => 
    [is_day] => 
    [is_time] => 
    [is_author] => 
    [is_category] => 
    [is_tag] => 1
    [is_tax] => 
    [is_search] => 
    [is_feed] => 
    [is_comment_feed] => 
    [is_trackback] => 
    [is_home] => 
    [is_404] => 
    [is_embed] => 
    [is_paged] => 
    [is_admin] => 
    [is_attachment] => 
    [is_singular] => 
    [is_robots] => 
    [is_posts_page] => 
    [is_post_type_archive] => 
    [query_vars_hash:WP_Query:private] => 8785f5c69787da7eae8aeb667d9fed3d
    [query_vars_changed:WP_Query:private] => 
    [thumbnails_cached] => 
    [stopwords:WP_Query:private] => 
    [compat_fields:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => query_vars_hash
            [1] => query_vars_changed
        )

    [compat_methods:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => init_query_flags
            [1] => parse_tax_query
        )

)

მსგავსი სიახლეები