ახალი მაგისტრალი რკინიგზის ნაცვლად – რას ითვალისწინებს თბილისის განვითარების გენგეგმა 

პოპულარული

ახალი მაგისტრალი რკინიგზის ნაცვლად – რას ითვალისწინებს თბილისის განვითარების გენგეგმა 

ახალი მაგისტრალი რკინიგზის სანაცვლოდ – თბილისის განაშენიანების გენერალური გეგმა ქალაქში რკინიგზის ხაზის გაუქმებას და დიდუბე- კახეთის გზატკეცილის შემაერთებელი   გზის მშენებლობას ითვალისწინებს.

თბილისის განაშენიანების გენგეგმის კოორდინატორის, არქიტექტორ გიორგი აბაშიძის,  ინფორმაციით, შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობის დასრულების შემდეგ, რაც ვაგზლის რკინიგზის სადგურის გაუქმებას გულისხმობს, 80 ჰექტრამდე ტერიტორია გათავისუფლდება.  ამ სივრცეში კი სარეკრეაციო ზონის, ახალი მაგისტრალური გზის და  მრავალფუნქციური საცხოვრებელი კომპლექსის მშენებლობა მოიაზრება.

„თბილისის განაშენიანების გენერალური გეგმის მიხედვით, თავისუფალ ტერიტორიაზე უპირატესად გამწვანებაა გათვალისწინებული.  თუმცა, ტერიტორიის ფუნქციური დატვირთვის მიზნით,  საცხოვრებელი და  სავაჭრო ზონების მშენებლობაც აუცილებელია.  ყოფილი რკინიგზის ლიანდაგის გასწვრივ გენგეგმის მიხედვით, დიდუბე -კახეთის გზატკეცილის შემაერთებელი საგზაო მაგისტრალის მშენებლობაა გათვალისწინებული,“  -განაცხადა „ფორტუნასთან“ გიორგი აბაშიძემ.

პროექტის ავტორების მოსაზრებით,  ახალი  გზა დედაქალაქს საცობებისგან განტვირთავს , მაგისტრალზე განივი გზების მშენებლობა კი ლოტკინის და ნაძალადევის სხვა უბნებს ქალაქის ქვედა ნაწილთან დააკავშირებს.

თბილისში ახალი მაგისტრალური გზის მშენებლობის მიზნით რკინიგზის გადატანას მოწინააღმდეგეები ჰყავს არასამთავრობო სექტორში.

ეკოტრანსპორტის ცენტრის დირექტორის, ვასო ურუშაძის, შეფასებით, ახალი გზის მშენებლობა ქალაქში საავტომობილო ნაკადის განტვირთვის თვალსაზრისით დადებითი ეფექტის მომტანი იქნება,  თუმცა  ქალაქიდან რკინიგზის გადატანა  თბილისის ტურისტული პოტენციალზე უარყოფითად იმოქმედებს.

„თბილისის ტურისტულად მიმზიდველ ქალაქად ჩამოყალიბებაში რკინიგზას უდიდესი როლი აქვს.  აეროპორტში ჩამოსული სტუმარი სწორედ ჩქაროსნული სარკინიგზო მაგისტრალით უნდა უკავშირდებოდეს თბილისს , მცხეთას  და ქვეყნის სხვა წერტილებს.  სარკინიგზო ტრანსპორტის  განვითარება არის ერთ -ერთი მნიშვნელოვანი ევროდირექტივა,“ – აცხადებს ვასო ურუშაძე.

ქალაქიდან რკინიგზის გადატანის ალტერნატიულ ვერსიად სარკინიგზო ლიანდაგის მიწისქვეშა გვირაბში მოქცევა სახელდება.

„რკინიგზა იმ სახით ,როგორც დღეს არის, პრობლემურია. მატარებლები  არ არის მოსახლეობისგან და საცხოვრებელი ზონისგან იზოლირებული.  შეგვიძლია, ავიღოთ ბერლინის მაგალითი და სარკინიგზო ხაზი მიწისქვეშა გვირაბში გადავიტანოთ. ამით მოიხსნება ქალაქის ქუჩებში სარკინიგზო ლიანდაგების  პრობლემა და მგზავრთა გადაყვანის კუთხით, რკინიგზა ქალაქის ცენტრში კვლავ ხელმისაწვდომი იქნება,“ –  განმარტავს  ვასო ურუშაძე.

2012 წელს ხელისუფლებაში მოსულმა „ქართულმა ოცნებამ“  მმართველობა  წინა ხელისუფლების  მიერ დაწყებული თუ დაანონსებული პროექტების  გაუქმებით დაიწყო. გაუქმებულ და მიტოვებულ  პროექტებს შორის მოხვდა თბილისის შემოვლითი რკინიგზაც.  მაშინ სპეციალისტების დიდი ნაწილი ხელისუფლებას ამ პროექტების გაჩერებას თუ გაუქმებას არ ურჩევდა სწორედ იმ  ნეგატიური გავლენების გამო, რაც ამ გადაწყვეტილებას  რამდენიმე მიმართულებით მოჰყვებოდა.  თუმცა, მაშინ ეს პროექტები მაინც გაჩერდა. ახლა კი ხელისუფლება ამ გადაწყვეტილებას ისევ ცვლის.

თბილისის განაშენიანების გენგეგმის წარდგენა  მერიაში მიმდინარე კვირას არის დაგეგმილი.

როგორც „ფორტუნას“ არქიტექტორთა ჯგუფის ხელმძღვანელმა,   მერაბ ბოლქვაძემ, განუცხადა,  ქალაქის განვითარების მთავარ დოკუმენტში აქცენტი რეკრეაციულ- გამწვანებულ ზონებსა  და ქალაქის პოლიცენტრულ განვითარებაზეა გაკეთებული.

 

თამუნა გოგუაძე

ექსკლუზივი /

|

4 ივლისი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisi
                                    [1] => rkinigza
                                    [2] => ganashenianebis-gengegma
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 143398
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisi
                                    [1] => rkinigza
                                    [2] => ganashenianebis-gengegma
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 143398
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 62
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisi
                                    [1] => rkinigza
                                    [2] => ganashenianebis-gengegma
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisi
                                    [1] => rkinigza
                                    [2] => ganashenianebis-gengegma
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (143398) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (16959,1242,62)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 167236
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2017-09-25 13:04:26
                    [post_date_gmt] => 2017-09-25 09:04:26
                    [post_content] => „საქართველოს რკინიგზა“ აზერბაიჯანულ მხარესთან ერთად კომპანიას დააფუძნებს, რომელიც "ბაქო-თბილისი-ყარსის" რკინიგზის, საქართველოს მონაკვეთზე, ოპერატორი იქნება. აღნიშნულის შესახებ აზერბაიჯანული მედია, სარეიტინგო სააგენტო Standard and Poor’s-ზე დაყრდნობით იუწყება.
Standard and Poor’s ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის ამოქმედებით, უახლოეს პერიოდში, „საქართველოს რკინიგზაზე“  მნიშვნელოვან პოზიტიურ გავლენას  არ ელის. სააგენტოში მიაჩნიათ, რომ უახლოეს პერიოდში  რკინიგზაზე  ტვირთების მოცულობა დაბალი იქნება და ამიტომ მას „საქართველოს რკინიგზის“ საქმიანობაზე შეზღუდული ეფექტი ექნება.
ამასთან, სააგენტომ საქართველოს სარკინიგზო ოპერატორს რეიტინგი В+/В დონეზე დაუდასტურა, თუმცა რეიტინგის პროგნოზი „სტაბილურიდან“ „ნეგატიურამდე“ შეუმცირა. შეგახსენებთ, ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის პროექტის განხორციელება 2007 წელს დაიწყო. აღნიშნული რკინიგზა სამი ქვეყნის - აზერბაიჯანის, საქართველოსა და თურქეთის სახელმწიფოთაშორისი შეთანხმების საფუძველზე შენდება. მომავალში "ბაქო-თბილისი-ყარსის" რკინიგზით 17 მილიონი ტონა ტვირთის გადაზიდვაა ნავარაუდევი.  [post_title] => „საქართველოს რკინიგზა“ აზერბაიჯანულ მხარესთან ერთად კომპანიას დააფუძნებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartvelos-rkinigza-azerbaijanul-mkharestan-ertad-kompanias-daafudznebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-25 13:04:26 [post_modified_gmt] => 2017-09-25 09:04:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=167236 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 164193 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-09-15 16:26:44 [post_date_gmt] => 2017-09-15 12:26:44 [post_content] => გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტის ინფორმაციით, მდინარე ლოჭინში  თბილისის ნაგავსაყრელიდან გამოსული დაბინძურებული წყალი ჩაედინება. მათივე ინფორმაციით, მდინარის ნაპირზე გამორიყული იყო ასევე მცირე ოდენობით მკვდარი თევზი. თბილისში, წინუბნის დასახლებაში, მდინარის შესაძლო დაბინძურების ფაქტზე დეპარტამენტს მოქალაქემ ცხელი ხაზის მეშვეობით შეატყობინა.  მდინარიდან ლაბორატორიული კვლევისთვის წყლის სინჯები უკვე აღენულია. ლაბორატორიული კვლევა ჩაუტარდება ასევე დახოცილ თევზსაც. "იმ შემთხვევაში, თუ დადასტურდება მდინარის დაბინძურების ფაქტი, გარემოსდაცვითი ზედამხედველობის დეპარტამენტის მიერ გატარდება კანონით გათვალისწინებული ღონისძიებები, რაც მოიცავს საჯარიმო სანქციასა და გარემოსათვის მიყენებული ზიანის ანაზღაურებას," -განმარტავენ დეპარტამენტში. [post_title] => თბილისში მდინარე ლოჭინის დაბინძურების ფაქტს გარემოსდაცვითი ზედამხედველობა სწავლობს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-mdinare-lochinis-dabindzurebis-faqts-garemosdacviti-zedamkhedveloba-swavlobs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-15 16:26:44 [post_modified_gmt] => 2017-09-15 12:26:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=164193 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 163057 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-09-13 12:09:25 [post_date_gmt] => 2017-09-13 08:09:25 [post_content] => „საქართველოს სახით რუკაზე გაჩნდა ქვეყანა, რომელსაც თავისუფალი ვაჭრობის რეჟიმი მსოფლიოში წამყვანი ბაზრების მქონე ყველა სახელმწიფოსთან ექნება, რაც ინვესტორებისთვის სერიოზული სიგნალია“- ეს განცხადება „საპარტნიორო ფონდის“ აღმასრულებელმა დირექტორმა დავით საგანელიძემ ჩინეთის სახალხო რესპუბლიკაში ოფიციალური ვიზიტის ფარგლებში, ძიანგსის პროვინციის გუბერნატორთან  შეხვედრისას გააკეთა. ჩინეთში საქმიანი ვიზიტის დარგლებში PABSEC დელეგაციები, რომელსაც „საპარტნიორო ფონდის“ აღმასრულებელი დირექტორი დავით საგანელიძე ხელმძღვანელობს,   ჩინეთის ბიზნეს წრეებისა და უმსხვილესი კომპანიების პირველ პირებს ხვდებიან.  ქართულ დელეგაციას საზეიმო დახვედრა  ძიანგსის პროვინციის გუბერნატორმა ლიუ ციმ მოუწყო. შეხვედრაზე მხარეებმა საქართველოს საინვესტიციო პოტენციალზე ისაუბრეს და ორმხრივი თანამშრომლობის სურვილი ტექსტილის, ინფრასტრუქტურისა და ბუნებრივი წიაღისეულის გადამუშავების სფეროებში გამოთქვეს. საუბარი შეეხო საქართველო - ძიანგსის პროვინციას შორის პირდაპირი რეისების დანიშვნისა და საქართველოს, როგორც კონკურენტუნარიანი სარკინიგზო კორიდორის გამოყენების საკითხებს. „საქართველო ინვესტიციების დაბანდებისთვის მიმზიდველი ქვეყანაა, ჩვენ გამოვთქვამთ დიდ ინტერესს ორმხრივი თანამშრომლობის პერსპექტივის მიზნით“,  - განაცხადა ლიუ ციმ.
„ჩინეთი უკვე სამი წელია ჩვენი ყველაზე მსხვილი ინვესტორი და სავაჭრო პარტნიორია. მსოფლიოს ყველაზე დიდი ბაზრების მქონე ქვეყნებთან თავისუფალი სავაჭრო რეჟიმის გამო საქართველოში როგორც ევროპული, ასევე აზიური კომპანიები შემოდიან და საკუთარი წარმოების გადმოტანას სწორედ ჩვენს ქვეყანაში ცდილობენ. საქართველო- ჩინეთის სავაჭრო- ეკონომიკური ურთიერთობების გაღრმავება ამ მხრივ ორივე ქვეყნისთვის სასარგებლოა“,  -  განაცხადა დავით საგანელიძემ.
„საპარტნიორო ფონდის“ ხელმძღვანელმა ძიანგსის გუბერნატორი და ადგილობრივი ბიზნეს წრეების წარმომადგენლები ამა წლის 28-29 ნოემბერს თბილისში „ერთი სარტყელი ერთი გზის“ ფარგლებში დაგეგმილ საერთაშორისო ფორუმზე მოიწვია. თავის მხრივ ძიანგსის გუბერნატორმა სქართველოს იმერეთის რეგიონისა და ძიანგსის პროვინციის დამეგობრების შესახებ ინიციატივა გამოთქვა. [post_title] => საქართველო - ძიანგსის პროვინციას შორის შესაძლოა პირდაპირი რეისები დაინიშნოს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartvelo-dziangsis-provincias-shoris-shesadzloa-pirdapiri-reisebi-dainishnos [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-13 12:09:25 [post_modified_gmt] => 2017-09-13 08:09:25 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=163057 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 167236 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-09-25 13:04:26 [post_date_gmt] => 2017-09-25 09:04:26 [post_content] => „საქართველოს რკინიგზა“ აზერბაიჯანულ მხარესთან ერთად კომპანიას დააფუძნებს, რომელიც "ბაქო-თბილისი-ყარსის" რკინიგზის, საქართველოს მონაკვეთზე, ოპერატორი იქნება. აღნიშნულის შესახებ აზერბაიჯანული მედია, სარეიტინგო სააგენტო Standard and Poor’s-ზე დაყრდნობით იუწყება.
Standard and Poor’s ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის ამოქმედებით, უახლოეს პერიოდში, „საქართველოს რკინიგზაზე“  მნიშვნელოვან პოზიტიურ გავლენას  არ ელის. სააგენტოში მიაჩნიათ, რომ უახლოეს პერიოდში  რკინიგზაზე  ტვირთების მოცულობა დაბალი იქნება და ამიტომ მას „საქართველოს რკინიგზის“ საქმიანობაზე შეზღუდული ეფექტი ექნება.
ამასთან, სააგენტომ საქართველოს სარკინიგზო ოპერატორს რეიტინგი В+/В დონეზე დაუდასტურა, თუმცა რეიტინგის პროგნოზი „სტაბილურიდან“ „ნეგატიურამდე“ შეუმცირა. შეგახსენებთ, ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის პროექტის განხორციელება 2007 წელს დაიწყო. აღნიშნული რკინიგზა სამი ქვეყნის - აზერბაიჯანის, საქართველოსა და თურქეთის სახელმწიფოთაშორისი შეთანხმების საფუძველზე შენდება. მომავალში "ბაქო-თბილისი-ყარსის" რკინიგზით 17 მილიონი ტონა ტვირთის გადაზიდვაა ნავარაუდევი.  [post_title] => „საქართველოს რკინიგზა“ აზერბაიჯანულ მხარესთან ერთად კომპანიას დააფუძნებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartvelos-rkinigza-azerbaijanul-mkharestan-ertad-kompanias-daafudznebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-25 13:04:26 [post_modified_gmt] => 2017-09-25 09:04:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=167236 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 104 [max_num_pages] => 35 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => aa720bc155c0dd079bbc28fedbd06a7e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები