ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა პირველ ევროპულ ტვირთს მიიღებს

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა პირველ ევროპულ ტვირთს მიიღებს

ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა პირველი ევროპული ტვირთის მისაღებად ემზადება. სატვირთო მატარებელს ავსტრია ამზადებს – ბაქო-თბილისი-ყარსის გავლით, ტვირთი ყაზახეთში გადაიზიდება. ამის შესახებ ინფორმაციას აზერბაიჯანული მედია ავრცელებს.

სააგენტო „აპა“ აზერბაიჯანის რკინიგზის ხელმძღვანელზე ჯავიდ გურბანოვზე დაყრდნობით წერს, რომ ავსტრიული პროდუქციით დატვირთული სარკინიგზო შემადგენლობა, ბაქო–თბილისი–ყარსის მაგისტრალის გავლით, აპრილის პირველ კვირას გაიგზავნება.

აზერბაიჯანის რკინიგზის თავმჯდომარის ინფორმაციითვე, დღეის მდგომარეობით, ახლადგახსნილი რკინიგზის გავლით უკვე 500-ზე მეტი კონტეინერი გადაიზიდა. ამასთან,  ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის გამოყენებით, ბევრი ქვეყანაა დაინტერესებული, მათ შორის ჩინეთი, ცენტრალური აზიის ქვეყნები და რუსეთი.

შეგახსენებთ, ბაქო–თბილისი–ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალი გასული წლის შემოდგომაზე, საზეიმო ვითარებაში, ბაქოში გაიხსნა.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

13 თებერვალი, 2018

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => tvirti
                                    [2] => baqo-tbilisis-yarsi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 213555
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => tvirti
                                    [2] => baqo-tbilisis-yarsi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 213555
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1242
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => tvirti
                                    [2] => baqo-tbilisis-yarsi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => tvirti
                                    [2] => baqo-tbilisis-yarsi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (213555) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (16685,15220,1242)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 241030
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-05-10 17:37:40
                    [post_date_gmt] => 2018-05-10 13:37:40
                    [post_content] => ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი „შუა დერეფნის“, იგივე „ტრანსკასპიური საეთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის (TITR)“ ასოცირებული წევრი ორგანიზაცია გახდა.

„ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის” ინფორმაციით, ამის შესახებ გადაწყვეტილება ბაქოში TITR-ის სხდომაზე მიიღეს. ასოციაციაში ანაკლიის პორტის გაწევრიანებას კენჭისყრაზე საბჭოს ყველა წევრმა ერთხმად დაუჭირა მხარი.

აღნიშნული კონსორციუმის განცხადებით, „ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანზიტო მარშრუტი“ აბრეშუმის გზის პროექტში მონაწილე ქვეყნებსა და რეგიონის მნიშვნელოვან მოთამაშეებს აერთიანებს. მისი წევრები არიან წამყვანი საზღვაო და სატრანსპორტო კომპანიები ყაზახეთიდან, აზერბაიჯანიდან, საქართველოდან, უკრაინიდან, ჩინეთიდან და თურქეთიდან. გაერთიანება მიზნად ისახავს შუა დერეფნის პოპულარიზაციას, აზიასა და ევროპას შორის ტვირთის გადაზიდვის პროცედურების დაჩქარება-გამარტივებას და სპეციალური შეღავათიანი ტარიფების შემუშვებას. დასავლეთსა და აღმოსავლეთს შორის ტვირთის გადაზიდვის თვალსაზრისით, შუა დერეფანი კონკურენციას ჩრდილოეთისა და სამხრეთის მარშრუტებს უწევს. ორგანიზაციის მხარეები თანხმდებიან, რომ ანაკლიის პორტის პოპულარიზაცია რეგიონის ყველა მოთამაშისათვის მნიშვნელოვანი ამოცანაა და დერეფნის განვითარებისთვის ძირეულია მიმდინარე მსხვილი ინიფრასტრუქტურული პროექტების წარმატებით დასრულება.
“შუა დერეფნის წევრებთან შეხვედრა მნიშვნელოვანი იყო იმ მხრივაც, რომ იგრძნობოდა მხარდაჭერა და დიდი მოლოდინი, რომელიც ახალი პორტის მიმართ ჩვენს პარტნიორებს აქვთ. საქართველო „ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანზიტო მარშრუტის“ ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მოთამაშეა. ღრმაწყლოვანი პორტის არსებობა ჩვენს ქვეყანაში შუა დერეფნის კონკურენტუნარიანობის გაზრდის აუცილებელი პირობაა. ანაკლიის პორტს მიმართ ინტერესი საგრძნობლად მატულობს, მიუხედავად იმისა, რომ ის ჯერ არ ოპერირებს და მშენებლობის ადრეულ ეტაპზეა. ეს კიდევ ერთხელ ხაზს უსვამს პროექტის მნიშვნელობას როგორც საქართველოსთვის, ისე მთელი რეგიონისთვის“, - განაცხადა „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის“ გენერალურმა დირექტორმა ლევან ახვლედიანმა.
TITR-ის სხდომა ბაქოში მიმდინარე სერთაშორისო საპორტო კონფერენციის პარალელურად გაიმართა. „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმი“ და „ანაკლია სითი“ ბაქოში მიმდინარე „პორტებისა და ნავსადგურების საერთაშორისო გაერთიანების (IAPH)” კონფერენციის მონაწილეები არიან, სადაც შეხვედრებს მართავენ საზღვაო და სატრანსპორტო სექტორის წამყვან საერთაშორისო კომპანიებთან. ანაკლიის პორტით „ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის“ წარმომადგენლები 2018 წლის იანვარში დაინტერესდნენ. TITR-ში გაწევრიანებასთან ერთად, „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმი“ უკვე თანამშრომლობს შუა დერეფნის სტრატეგიულ პორტებთან, როგორებიც არის: კურიკი (ყაზახეთი), აქტაუ (ყაზახეთი), ხორგოსი (ყაზახეთი-ჩინეთი), ბაქოს პორტი (აზერბაიჯანი). [post_title] => ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი „შუა დერეფნის“ წევრი გახდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => anakliis-ghrmawylovani-porti-shua-derefnis-wevri-gakhda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-10 17:37:40 [post_modified_gmt] => 2018-05-10 13:37:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=241030 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 233739 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-04-18 16:02:29 [post_date_gmt] => 2018-04-18 12:02:29 [post_content] => 2018 წლის ბოლო 3 თვის განმავლობაში ფოთის საზღვაო ნავსადგურში საკონტეინერო გადაზიდვები წინა წლის იმავე პერიოდთან შედარებით 15,1%-ით გაიზარდა. აღნიშნულ ინფორმაციას ,,ეიპიემ ტერმინალს ფოთი“ ავრცელებს. კომპანიის ცნობით, 2018 წელს ფოთის პორტში 82,039 TEU კონტეინერი გადამუშავდა, ხოლო 2017 წელს 71,299 TEU კონტეინერი. მათივე ინფორმაციით, 2018 წელს გადამუშავებული კონტეინერებიდან 13,1% მაცივარ-კონტეინერებზე მოდის, რითაც ძირითადად ხორცი, ხილი და საკონდიტრო ნაწარმი შემოვიდა საქართველოში. ფოთის პორტში აცხადებენ, რომ ტვირთების 37,1% იმპორტზე მოდის, 20,15% ექსპორტზე, ხოლო ტვირთების 40,8%-ს ტრანზიტული დანიშნულება აქვს. მათ შორის ტვირთების დიდი ნაწილი მიემართება აზერბაიჯანში, სომხეთსა და ცენტრალური აზიის ქვეყნებში. ,,2018 წლის ბოლო 3 თვის განმავლობაში, ფოთის პორტში ოპერაციების შეწყვეტის დღეების რაოდენობა 53%-ით შემცირდა წინა წლის იმავე პერიოდთან შედარებით. ქვეყნის ყველაზე დიდი პორტის გასაძლიერებლად და უკეთესი სერვისის მისაწოდებლად „ეიპიემ ტერმინალს ფოთმა“ არაერთი მნიშვნელოვანი პროექტი განახორციელა: 2018 წლიდან ფოთის საზღვაო ნავსადგურში საბუქსირე მომსახურების განახორციელება კომპანია Svitzer-მა დაიწყო, რომელიც სპეციალიზებულია საბუქსირე მომსახურების უზრუნველყოფის კუთხით და ცნობილია თავისი პროფესიული, ეფექტური, საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისი საზღვაო ოპერაციებით. ფოთის ნავსადგურს დაემატა უფრო მძლავრი და მანევრირებადი ორი ASD ბუქსირი “SIMSON” და ‘’PORTGARTH“. ბუქსირების კაპიტნებს და სალოცმანო სამსახურის წარმომადგენლებს, შვედეთის ქალაქ გოტენბურგში, ჩაუტარდათ ASD ტიპის ბუქსირების მანევრირების ტრენინგი სიმულატორების გამოყენებით. გარდა ამისა, ეკიპაჟის ყველა წევრისთვის ტრენინგები ამ დრომდე მიმდინარეობს. ფოთის პორტმა შეიძინა ახალი, საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისი სალოცმანო კატარღა. ყოველივე ეს განხორციელდა ნავსადგურის კაპიტანთან, საზღვაო ტრანსპორტის სააგენტოსთან და შპს ,,ფოთი პაილოტთან“ მჭიდრო თანამშრომლობით”,- ნათქვამია კომპანიის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში. მათივე ცნობით, ფოთის საზღვაო ნავსადგურს მნიშვნელოვანი და სტრატეგიური ადგილი უჭირავს საქართველოს ეკონომიკის განვითარებასა და კავკასიის დერეფნის კონკურენტუნარიანობის გაზრდაში. იგი ყველაზე დიდი ნავსადგურია საქართველოში, ნავსადგურში სულ 15 ნავმისადგომია, სადაც ხდება ყველანაირი სატვირთო მომსახურების, მათ შორის რო-რო სერვისის განხორციელება. [post_title] => ფოთის ნავსადგურში საკონტეინერო გადაზიდვები 15,1%-ით გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => fotis-navsadgurshi-sakonteinero-gadazidvebi-151-it-gaizarda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-18 16:02:29 [post_modified_gmt] => 2018-04-18 12:02:29 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=233739 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 225818 [post_author] => 6 [post_date] => 2018-03-22 17:18:17 [post_date_gmt] => 2018-03-22 13:18:17 [post_content] => თბილისის ცენტრალური რკინიგზის სადგური , ირგვლივ გაშენებული ინფრასტრუქტურით,  ბაზრობებით და ავტოსადურებით დედაქალაქის ცენტრში სატრანსპორტო გადატვირთვის  მიზეზად და ადგილობრივი  მოსახლეობის პრობლემად  გასული საუკუნიდან არის ქცეული. ანტისანიტარია,  ხმაური და საავტომობილო საცობი ამ ტერიტორიაზე ცხოვრების შემადგენელი ნაწილია. ქალაქის მიწათსარგებლობის მოქმედი გეგმის მიხედვით  რკინიგზის სადგური ქალაქის ცენტრში უკვე აღარ უნდა ფუნქციონირებდეს,  სადგურისთვის ტერიტორიის ცვლილება გათვალისწინებულია  ქალაქის განვითარების ახალ გენ. გეგმაშიც. https://www.youtube.com/watch?v=8B77zGz4RUw თბილისის განვითარების  სტრატეგიული დოკუმენტის  ავტორების მიერ,  მერიისთვის შეთავაზებული კონცეფციის მიხედვით  ვაგზლის ტერიტორიაზე სალიანდაგო ინფრასტრუქტურა დარეზერვდება და ქალაქიდან მხოლოდ მეურნეობა გადავა(დეპოები, სამრეცხაოები და ა.შ). თბილისის განვითარების სტრატეგიული დოკუმენტი  ქალაქის განაშენიანების და მიწათსარგებლობის საკითხებს 2030 წლამდე განსაზღვრავს. არსებული გეგმით,  რომლიც დღეს არის მოქმედი , ვაგზლის ტერიტორიაზე ლიანდაგები უკვე აღარ უნდა არსებობდეს.
ჩვენს მიერ შეთავაზებული ვარიანტის მიხედვით,  შენარჩუნებულ ლიანდაგებზე შესაძლებელია , როგორც სამგზავრო ელექტრომატარებლების მოძრაობა,  ასევე მცხეთა თბილისი -რუსთავის დამაკავშირებელი ტრამვაის ხაზის განვითარებაც. რაც შეეხება სატვირთო მატარებლებს ამ კუთხით ჩვენი პოზიცია არის ცალსახა და ამაში ექსპერტებიც გვეთანხმებიან , სამგზავრო მატარებლები ქალაქში არ უნდა მოძრაობდნენ. სატვირთო შემადგენლობა,  რომელიც დატვრთულია საშიში ქიმიური ნივთიერებებით,  საწვავით, მჭიდროდ დასახლებულ ტერიტორიაზე მისი  გადაადგილება რისკებთან არის დაკავშირებული“.- ამბობს „ფორტუნასთან“ მამუკა სალუქვაძე.
თბილისიდან,  ვაგზლის რკინიგზის სადგურის გადატანით ქალაქში 80 ჰექტრამდე ტერიტორია თავისუფლდება .  გენ. გეგმის მიხედვით , გამონთავისუფლებული  სივრცის 50 -60%  სარეკრეაციო ზონას და გამწვანებას  დაეთმობა, ალტერნატიული ტერიტორია, კი  სადაც რკინიგზის ინფრასტრუქტურა უნდა განთავსდეს სპეციალისტების მოსაზრებით, კვლევის შედეგად გამოვლინდება. [gallery link="file" ids="225896,225897,225898"]     თამუნა გოგუაძე [post_title] => ტრამვაის ხაზი თუ ელექტრომატარებელი - რას ითავლისწინებს სადგურის გადატანის პროექტი (ვიდეორეპორტაჟი) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tramvais-khazi-tu-eleqtromatarebeli-ras-itavliswinebs-sadguris-gadatanis-proeqti [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-23 13:22:15 [post_modified_gmt] => 2018-03-23 09:22:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=225818 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 241030 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-05-10 17:37:40 [post_date_gmt] => 2018-05-10 13:37:40 [post_content] => ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი „შუა დერეფნის“, იგივე „ტრანსკასპიური საეთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის (TITR)“ ასოცირებული წევრი ორგანიზაცია გახდა. „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის” ინფორმაციით, ამის შესახებ გადაწყვეტილება ბაქოში TITR-ის სხდომაზე მიიღეს. ასოციაციაში ანაკლიის პორტის გაწევრიანებას კენჭისყრაზე საბჭოს ყველა წევრმა ერთხმად დაუჭირა მხარი. აღნიშნული კონსორციუმის განცხადებით, „ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანზიტო მარშრუტი“ აბრეშუმის გზის პროექტში მონაწილე ქვეყნებსა და რეგიონის მნიშვნელოვან მოთამაშეებს აერთიანებს. მისი წევრები არიან წამყვანი საზღვაო და სატრანსპორტო კომპანიები ყაზახეთიდან, აზერბაიჯანიდან, საქართველოდან, უკრაინიდან, ჩინეთიდან და თურქეთიდან. გაერთიანება მიზნად ისახავს შუა დერეფნის პოპულარიზაციას, აზიასა და ევროპას შორის ტვირთის გადაზიდვის პროცედურების დაჩქარება-გამარტივებას და სპეციალური შეღავათიანი ტარიფების შემუშვებას. დასავლეთსა და აღმოსავლეთს შორის ტვირთის გადაზიდვის თვალსაზრისით, შუა დერეფანი კონკურენციას ჩრდილოეთისა და სამხრეთის მარშრუტებს უწევს. ორგანიზაციის მხარეები თანხმდებიან, რომ ანაკლიის პორტის პოპულარიზაცია რეგიონის ყველა მოთამაშისათვის მნიშვნელოვანი ამოცანაა და დერეფნის განვითარებისთვის ძირეულია მიმდინარე მსხვილი ინიფრასტრუქტურული პროექტების წარმატებით დასრულება.
“შუა დერეფნის წევრებთან შეხვედრა მნიშვნელოვანი იყო იმ მხრივაც, რომ იგრძნობოდა მხარდაჭერა და დიდი მოლოდინი, რომელიც ახალი პორტის მიმართ ჩვენს პარტნიორებს აქვთ. საქართველო „ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანზიტო მარშრუტის“ ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მოთამაშეა. ღრმაწყლოვანი პორტის არსებობა ჩვენს ქვეყანაში შუა დერეფნის კონკურენტუნარიანობის გაზრდის აუცილებელი პირობაა. ანაკლიის პორტს მიმართ ინტერესი საგრძნობლად მატულობს, მიუხედავად იმისა, რომ ის ჯერ არ ოპერირებს და მშენებლობის ადრეულ ეტაპზეა. ეს კიდევ ერთხელ ხაზს უსვამს პროექტის მნიშვნელობას როგორც საქართველოსთვის, ისე მთელი რეგიონისთვის“, - განაცხადა „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის“ გენერალურმა დირექტორმა ლევან ახვლედიანმა.
TITR-ის სხდომა ბაქოში მიმდინარე სერთაშორისო საპორტო კონფერენციის პარალელურად გაიმართა. „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმი“ და „ანაკლია სითი“ ბაქოში მიმდინარე „პორტებისა და ნავსადგურების საერთაშორისო გაერთიანების (IAPH)” კონფერენციის მონაწილეები არიან, სადაც შეხვედრებს მართავენ საზღვაო და სატრანსპორტო სექტორის წამყვან საერთაშორისო კომპანიებთან. ანაკლიის პორტით „ტრანსკასპიური საერთაშორისო სატრანსპორტო მარშრუტის“ წარმომადგენლები 2018 წლის იანვარში დაინტერესდნენ. TITR-ში გაწევრიანებასთან ერთად, „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმი“ უკვე თანამშრომლობს შუა დერეფნის სტრატეგიულ პორტებთან, როგორებიც არის: კურიკი (ყაზახეთი), აქტაუ (ყაზახეთი), ხორგოსი (ყაზახეთი-ჩინეთი), ბაქოს პორტი (აზერბაიჯანი). [post_title] => ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი „შუა დერეფნის“ წევრი გახდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => anakliis-ghrmawylovani-porti-shua-derefnis-wevri-gakhda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-10 17:37:40 [post_modified_gmt] => 2018-05-10 13:37:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=241030 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 76 [max_num_pages] => 26 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => d3402db69b98df12fa3c3c054b442801 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები