ბიზნეს ატაშის პოზიციებზე ეკონომიკის სამინისტრო კონკურსს გამოაცხადებს

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

ბიზნეს ატაშის პოზიციებზე ეკონომიკის სამინისტრო კონკურსს გამოაცხადებს

საქართველოს საელჩოებში სექტემბრიდან ეკონომიკურ ატაშეებს დანიშნავენ. როგორც ეკონომიკის სამინისტროდან „ფორტუნას“ აცნობეს, ამ ეტაპისათვის დასრულებულია ადმინისტრაციული საკითხების გადაწყვეტა და მალე კონკრეტულ პოზიციებზე კონკურსი გამოცხადდება.

როგორც „ფორტუნასთვის“ ექსკლუზიურად გახდა ცნობილი, თავდაპირველად ატაშეები მხოლოდ რამდენიმე საელჩოსა თუ საკონსულოში დაინიშნებიან, თუმცა სამომავლოდ მათი რაოდენობა გაიზრდება.

„ფორტუნასთან“ ინტერვიუში კომპანიიდან – „აწარმოე საქართველოში“ აცხადებენ, რომ კომერციული ატაშეები პირველ ეტაპზე განაწილდებიან შემდეგ ქვეყნებში: გერმანიაში, დიდ

ბრიტანეთში, თურქეთში, აშშ-ში, Gulf-ის ქვეყნებსა და ჩინეთში. მათივე ცნობით,  აღნიშნული ქვეყნები შეირჩა შემდეგი 3 კრიტერიუმის მიხედვით:

  • სტრატეგიული პარტნიორობა;
  • ეკონომიკური საქმიანობა;
  • თავისუფალი ვაჭრობის შეთანხმება.

პროგრამის ფარგლებში ხელი შეეწყობა ქართული პროდუქციის მონაწილეობას უცხოურ გამოფენებსა და ბაზრობებში. ატაშეები უცხოელ ბიზნესმენებს საქართველოში არსებული ეკონომიკური გარემოს შესახებ ინფორმაციას მიაწვდიან. ამგვარად, ქართული ბიზნესის წარმომადგენლებს უცხოელ პოტენციურ პარტნიორებთან დაკავშირება შეეძლებათ.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

20 ივლისი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomikis-saministro
                                    [1] => ekonomikuri-atasheebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 147600
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomikis-saministro
                                    [1] => ekonomikuri-atasheebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 147600
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 2122
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomikis-saministro
                                    [1] => ekonomikuri-atasheebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomikis-saministro
                                    [1] => ekonomikuri-atasheebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (147600) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (17430,2122)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 296458
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-10-17 18:02:41
                    [post_date_gmt] => 2018-10-17 14:02:41
                    [post_content] => გლობალური კონკურენტუნარიანობის ინდექსის თანახმად, საქართველოს პოზიცია ერთი საფეხურით გაუმჯობესდა.

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ინფორმაციით, ანგარიშში 140 ქვეყნის კონკურენტუნარიანობაა შესწავლილი, რომელთა შორისაც საქართველოს პოზიცია, შარშანდელთან შედარებით, გაუმჯობესებულია და ის 66-ე ადგილს იკავებს. მსოფლიო ეკონომიკური ფორუმის 2018 წლის „გლობალური კონკურენტუნარიანობის ინდექსის“ მიხედვით, წინა წელთან შედარებით საქართველოს ქულა 1.1 პუნქტით გაუმჯობესდა.

სამინისტროს ინფორმაციით, აღსანიშნავია, რომ 2018 წლის ანგარიშში მნიშვნელოვანი მეთოდოლოგიური ცვლილებები განხორციელდა, კერძოდ, რეიტინგიდან ამოღებულია სხვადასხვა ინდიკატორები და დაემატა ახალი ინდიკატორები. ასევე შეიცვალა ქვეყნების შეფასების შკალა და მაქსიმალური 7 ქულიანი შეფასება 100 ქულით ჩანაცვლდა.

„2018 წლის რეიტინგში მნიშვნელოვანი გაუმჯობესებები დაფიქსირდა სხვადასხვა მიმართულებებით, კერძოდ 12 ინდიკატორში საქართველოს სარეიტინგო ქულები 8 მიმართულებით გაუმჯობესდა და მხოლოდ 4 ინდიკატორში შემცირდა.

აღსანიშნავია, რომ რეიტინგში უსაფრთხოების მიმართულებით საქართველოს ერთ-ერთი უმაღლესი შეფასება აქვს და 86.3 ქულით მსოფლიოს 140 ქვეყანას შორის 29-პოზიციაზეა. აღნიშნული მიმართულება მოიცავს 4 კომპონენტს და საქართველოს ქულები ოთხივე მიმართულებით გაუმჯობესებული აქვს. კერძოდ, ორგაზანიზებული დანაშაულის კომპონენტში საქართველოს ქულა 3,2 პუნქტით გაუმჯობესდა და 76,7 ქულით 24-ე პოზიციას იკავებს (წინა წელს 38-ე პოზიციას იკავებდა, ხოლო 2012 წელს 75-ე პოზიციაზე იმყოფებოდა), ისეთ დანაშაულთან მიმართებით, როგორიცაა მკვლელობები, მნიშვნელოვნად 5,8 პუნქტით გაუმჯობესდა ქვეყნის შეფასება და 98,3 ქულით მსოფლიო რეიტინგში საქართველო 32-ე პოზიციაზეა. საქართველოს ტერორიზმის შემთხვევების კომპონენტში დადებითი შეფასება აქვს. ტერორიზმის კომპონენტი აფასებს ტერორისტული აქტების სიხშირეს, კერძოდ, აღნიშნულ ინდიკატორი ორი კომპონენტს განსაზღვრავს - ტერორიზმის შემთხვევებთან დაკავშირებული მსხვერპლი და ტერორისტული აქტების რაოდენობა 5 წლის განმავლობაში. აღნიშნული მიმართულებით, საქართველოს, როგორც უსაფრთხო ქვეყანას მაღალი შეფასება აქვს და 99,7 ქულაა აქვს მინიჭებული. მნიშვნელოვანია პოლიციის მიმართ მოქალაქეთა ნდობის ხარისხის გაუმჯობესება, კერძოდ ქვეყნის ქულა გაუმჯობესდა და 70,4 ქულით საქართველო 40-ე პოზიციას იკავებს.

რეგიონის ქვეყნებიდან საქართველოზე უკეთესი პოზიცია აქვთ რუსეთს, ყაზახეთსა და თურქეთს. რაც შეეხება აზერბაიჯანს, ის ინდექსში 69-ე, სომხეთი - 70-ე, ხოლო უკრაინა - 83-ე პოზიციაზეა.

 

საქართველოს გაუმჯობესებული ინდიკატორები და კომპონენტები

ინსტიტუტების ინდიკატორში წინა წელთან შედარებით საქართველოს სარეიტინგო ქულა 1.1 ქულით გაუმჯობესდა და 61.0 ქულით 40-ე ადგილზეა. ინდიკატორი მოიცავს 6 მიმართულებას და შესაბამის 20 კომპონენტს. წინა წელთან შედარებით ქვეყნის ქულები გაუმჯობესდა 12 კომპონენტში, 2 კომპონენტში უცვლელია და მხოლოდ 6 კომპონენტში შემცირდა. ქვეყანას გაუმჯობესება აქვს ისეთი მნიშვნელოვანი მიმართულებებით როგორიცაა, საკუთრების უფლებები, ინტელექტუალური საკუთრების უფლებები, რეგულაციების ეფექტიანობა, პრესის თავისუფლება, ელექტრონული მმართველობა, პოლიციის მიმართ ნდობა, მკვლელობების სიმცირე და სხვა.

2012-2018 წლებში საქართველოს ხელისუფლების ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი გამოწვევაა საკუთრების კონსტიტუციური უფლების დაცვა, რომელიც გასულ წლებში მასობრივად ილახებოდა. ამ მიმართულებით საქართველოს ხელისუფლებამ მნიშვნელოვანი რეფორმები გაატარა: შეიქმნა სპეციალური ინსტიტუტები, რომელთაც წინა წლებში არსებული დარღვევების სამართლებრივი შესწავლა დაევალათ. აღსანიშნავია, რომ ამ პროცესში მნიშვნელოვანი როლი შეასრულა სასამართლო სისტემის დეპოლიტიზირებამ.

მნიშვნელოვანია, რომ საქართველოს ხელისუფლების მიერ საკუთრების დაცვის მიმართულებით გადადგმული ნაბიჯების მართებულობა დადასტურდა საერთაშორისო რეიტინგშიც. 2018 წლის შეფასებით ქვეყნის ქულა 1,2 პუნქტით გაუმჯობესდა და 62,5 ქულით საქართველომ 48-ე პოზიცია დაიკავა. 2012 წელს ქვეყანა 131 ადგილზე იმყოფებოდა.

ქვეყნის შეფასება გაუმჯობესდა ინტელექტუალური საკუთრების დაცვის მიმართულებითაც. კერძოდ, ქვეყნის ქულა 2,2 პუნქტით გაუმჯობესდა და 46,5 ქულით 2012 წელთან შედარებით 126-ე ადგილიდან 90-ე პოზიციაზე გადმოინაცვლა. ICT მიღების მზაობის ინდიკატორში საქართველოს შეფასება წინა წელთან შედარებით 5 პუნქტით გაუმჯობესდა და 39.4 ქულით 71-ე პოზიციაზეა. აღსანიშნავია, რომ საქართველოს უმაღლესი 100 ქულა აქვს მობილური ფიჭვური კავშირგაბმულობის აბონენტების (100 მოსახლეზე) რაოდენობის მხრივ, ქვეყნის ქულები გაუმჯობესდა როგორც ფიქსირებული ფართოზოლოვანი ინტერნეტის მომხმარებელთა რაოდენობის, ასევე მთლიანად ქვეყანაში ინტერნეტის მომხმარებელთა რაოდენობის მხრივაც.

ჯანდაცვის ინდიკატორმა წინა წელთან შედარებით მნიშვნელოვანი მოდიფიკაცია განიცადა და იგი მხოლოდ სიცოცხლის ხანგრძლივობას აფასებს. აღნიშნული მიმართულებით საქართველოს ქულა წინა წელთან შედარებით 0.7 პუნქტით გაუმჯობესდა და 78.2 ქულით 80-ე პოზიციაზეა.

უნარების ინდიკატორში საქართველოს მდგომარეობა 1.1 ქულით გაუმჯობესდა და 68.9 ქულით 45-ე პოზიციას იკავებს. ინდიკატორი აფასებს 2 ძირითად მიმართულებას - არსებულ სამუშაო ძალას და მომავალ სამუშაო ძალას, რომელიც თავის მხრივ მოიცავს სწავლების საშუალო ხანგრძლივობას, სამუშაო ძალის უნარებს, მათ შორის როგორიცაა თანამშრომელთა ტრენინგები, პროფესიული ტრენინგების ხარისხი, კურსდამთავრებულთა უნარები (სკოლის, ასევე უმაღლესი სასწავლებლების კურსდამთავრებულთა უნარები), მოსახლეობის ციფრული უნარების ფლობა და სხვ.

ვაჭრობის ღიაობის ინდიკატორში ქვეყნის ქულა 0.7 პუნქტით გაუმჯობესდა და 61.0 ქულით 42-ე პოზიციას იკავებს. ინდიკატორი 2 მიმართულებას აფასებს – ადგილობრივ კონკურენციას და ვაჭრობის ღიაობას. ქვეყნის შეფასება ორივე მიმართულებით გაუმჯობესდა. საქართველო ვაჭრობის ღიაობის მიმართულებით მსოფლიო რეიტინგში 26-ე პოზიციაზეა და ორ კომპონენტში სავაჭრო ტარიფები და ვაჭრობის ღიაობის სერვისებში ლიდერთა ათეულშია, შესაბამისად, მე-5 და მე-6 პოზიციებს იკავებს, ასევე გაუმჯობესდა ქვეყნის ქულა კონკურენციაზე გადასახადებისა და სუბსიდიების უარყოფითი ეფექტის მინიმიზაციასთან მიმართებით.

ბაზრის მოცულობის ინდიკატორში საქართველოს შეფასება 0.6 პუნქტით გაუმჯობესდა და 40.9 ქულით 102-ე პოზიციაზეა. ინდიკატორი 2 კომპონენტს აფასებს - მთლიანი შიდა პროდუქტი (PPP) და იმპორტის წილი მშპ-ში. ამ უკანასკნელ კომპონენტში საქართველოს 65.2 ქულა აქვს და 30-ე პოზიციას იკავებს.

ბიზნესის დინამიურობის ინდიკატორში, ასევე მნიშვნელოვნად 4.3 პუნქტით გაუმჯობესდა საქართველოს სარეიტინგო ქულა და 62.1 ქულით 53-ე პოზიციაზეა. ინდიკატორი მოიცავს 2 მიმართულებას და ორივე მიმართულებით გაუმჯობესდა ქვეყნის მდგომარეობა. აღნიშნული მიმართულებებია ადმინისტრაციული მოთხოვნები და სამეწარმეო კულტურა. ადმინისტრაციული მოთხოვნების მიმართულებით საქართველოს შეფასება მნიშვნელოვნად, 7 პუნქტით გაუმჯობესდა და 77.1 ქულით 46-ე პოზიციაზეა. აღნიშნული მიმართულება, თავის მხრივ, მოიცავს ბიზნესის დაწყებისთვის საჭირო დანახარჯებს და დროს, აღნიშნულ კომპონენტებში საქართველოს უმაღლესი შეფასებები აქვს, შესაბამისად 98.8 და 98.5 ქულა. ასევე, განსაკუთრებულად 31.3 პუნქტით გაუმჯობესდა გადახდისუუნარობის მარეგულირებელი ნორმა და 68.8 ქულით საქართველო 46-ე პოზიციაზეა. სამეწარმეო კულტურის მიმართულებით ქვეყნის ქულა 1.6 პუნქტით გაუმჯობესდა და 47 ქულას გაუტოლდა. აღნიშნული მიმართულება 4 კომპონენტს მოიცავს და ქვეყნის შეფასება ოთხივე კომპონენტში გაუმჯობესდა, კერძოდ დამოკიდებულება სამეწარმეო რისკის მიმართ, უფლებამოსილების დელეგირებისთვის მზადყოფნა, ინოვაციური კომპანიების ზრდა და კომპანიების სარისკო იდეები.

ინოვაციური უნარ-ჩვევების ინდიკატორში 1 პუნქტით გაუმჯობესდა ქვეყნის შეფასება და 32.7 ქულით 85-ე პოზიცია დაიკავა. აღნიშნული ინდიკატორი 3 მიმართულებას მოიცავს და ასევე, სამივე მიმართულებით გაუმჯობესდა ქვეყნის შეფასება. ეს მიმართულებებია - ურთიერთქმედება და მრავალფეროვნება, კვლევა - განვითარება და კომერციალიზაცია. საქართველოს შეფასება გაუმჯობესდა შემდეგი მიმართულებებით - სამუშაო ძალის დივერსიფიცირება, სახელმწიფო კლასტერების განვითარება, მრავალმხრივი თანამშრომლობა, სამეცნიერო ლიტერატურა, დანახარჯები კვლევასა და განვითარებაზე, კვლევითი ინსტიტუტების ხარისხი, მყიდველის გაწაფულობა და განაცხადები სავაჭრო ნიშნებზე.

შრომის ბაზრის ინდიკატორში საქართველომ მნიშვნელოვანი წინსვლა განიცადა და 31-ადგილი დაიკავა. მიუხედავად იმისა, რომ აღნიშნულ ინდიკატორში საქართველოს ქულა მცირედით შემცირდა, ინდიკატორის მთელ რიგ კომპონენტებში გაუმჯობესდა ქვეყნის შეფასება, კერძოდ, გაუმჯობესდა ქვეყნის შეფასებები ისეთ კომპონენტებში როგორიცაა, დაქირავებისა და გათავისუფლების პრაქტიკა, დასაქმებულ-დამსაქმებელს შორის ურთიერთანამშრომლობა, შრომის ბაზრის აქტიური პოლიტიკა, შრომასთან დაკავშირებული გადასახადები, გადახდები და მწარმოებლურობა და სხვა.

ინდიკატორებში შემცირებული ქულები და პოზიციები:

ინფრასტრუქტურის ინდიკატორში საქართველო 66.7 ქულით 72-ე პოზიციაზეა, წინა წელთან შედარებით ქვეყნის ქულა უმნიშვნელოდ – მხოლოდ 0.1 ქულით შემცირდა. ინდიკატორი 4 მიმართულებას აფასებს - გზები, რკინიგზა, საჰაერო და საზღვაო ტრანსპორტი. აღნიშნული მიმართულებებიდან ქვეყნის ქულები გაუმჯობესდა გზების და საჰაერო ტრანსპორტის სფეროში, კერძოდ გაუმჯობესდა საგზაო ინფრასტრუქტურის ხარისხი, საჰაერო კავშირები და საჰაერო ტრანსპორტის სერვისის ეფექტიანობა.

მაკროეკონომიკური სტაბილურობის ინდიკატორში საქართველოს ქულა 0.4 პუნქტით შემცირდა და 74.5 ქულით 72-ე პოზიციაზეა. აღნიშნული ინდიკატორი აფასებს ინფლაციის მაჩვენებელს და ვალის დინამიკას. მიუხედავად ინფლაციის კომპონენტში ქვეყნის ქულის 0.2 პუნქტით შემცირებისა, საქართველოს ქულა კვლავ მაღალია და იგი 99.8-ს შეადგენს.

საქართველოს სარეიტინგო ქულა ფინანსური სისტემის ინდიკატორში 1.4 პუნქტით შემცირდა და 54.1 ქულა შეადგინა და 88-პოზიციაზე. აღსანიშნავია, რომ საქართველოს ქულები გაუმჯობესებულია ინდიკატორის შემდეგ კომპონენტებში, კერძო სექტორისთვის კრედიტის გაცემა (მშპ-ს წილი) - გაუმჯობესდა 6.5 პუნქტით და 58 ქულა შეადგინა და მცირე და საშუალო ზომის საწარმოების დაფინანსება - გაუმჯობესდა 0.5 პუნქტით და 46 ქულა შეადგინა. საქართველოს ქულები შემცირდა შემდეგ კომპონენტებში - სარისკო კაპიტალის შესაძლებლობა, ბანკების სიმყარე, ვადაგადაცილებული სესხები, საკრედიტო გაპი, ხოლო საქართველოს ქულა უცვლელია შემდეგ კომპონენტში - სადაზღვევო პრემია და ბანკების საზედამხედველო კაპიტალის ნორმა, სადაც ქვეყანას უმაღლესი 100 ქულიანი შეფასება აქვს“, - ნათქვამია სამინისტროს მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში.
                    [post_title] => გლობალური კონკურენტუნარიანობის ინდექსში საქართველოს პოზიცია გაუმჯობესდა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => globaluri-konkurentunarianobis-indeqsshi-saqartvelos-pozicia-gaumjobesda
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-17 18:03:07
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-17 14:03:07
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=296458
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 290371
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-10-01 17:30:41
                    [post_date_gmt] => 2018-10-01 13:30:41
                    [post_content] => საქართველოს ავტომობილების ინსპექტირების ორგანოების ასოციაციამ ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირების სფეროში მიმდინარე პროცესების შესახებ პრესკონფერენცია გამართა. შეხვედრაზე განიხილეს ეკონომიკის სამინისტროს ნეგატიური როლი აღნიშნული სფეროს რეფორმის მიმდინარეობაში, რის შესახებაც გარკვეული მტკიცებულებები წარმოადგინეს.

საქართველოს ავტომობილების ინსპექტირების ორგანოების ასოციაცია მიიჩნევს, რომ ეკონომიკის სამინისტრო არჩევანის წინაშეა. მან ან რეფორმა უნდა ჩაგდოს, ან უარი თქვას მის მიერ ჩატარებული შერჩევის შედეგზე, რომლის მიხედვით გამოვლინდა კომპანია, რომელმაც ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირების სფეროში 51 ახალი ხაზი უნდა გამართოს. ასოციაცია მიიჩნევს, რომ შერჩევა მთელი რიგი დარღვევებით ჩატარდა და არა სახელმწიფო, არამედ, კერძო ინტერესს ემსახურებოდა.
„ინსპექტირების სფეროში ჩატარებული რეფორმა ბევრ კითხვას აჩენს. ეკონომიკის სამინისტრომ საფრთხის წინაშე დააყენა რეფორმა, როდესაც ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირების სფეროში შემოიყვანა „საქართველოს ბანკის“ და „ალდაგის“ შვილობილი „პრემიუმ რეზიდენსი“, მოგვიანებით „გრინვეი საქართველოდ“ წოდებული კომპანია, რომელსაც აღნიშნულ სფეროში არამხოლოდ თეორიული და ტექნიკური ცოდნა არ გააჩნია, არ აქვს შესაბამისი სერვის ცენტრები, არ ჰყავს მომსახურე პერსონალი, მათი შერჩევაც ახლახან დაიწყო. მიუხედავად იმისა, რომ „გრინვეი საქართველო" თავს ასაღებს უცხოური კომპანია „"Applus+“-ის პარტნიორად, ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერების სფეროში არანაირი საერთაშორისო გამოცდილება არ გააჩნია, თუმცა, ეკონომიკის სამინისტროს მიერ გამოცხადებული შერჩევის წესი სწორედ ამ გამოცდილებას მოითხოვდა, რის გამოც ჩვენი ასოციაციის ვერცერთმა წევრმა შერჩევაში მონაწილეობა ვერ მიიღო“, - აცხადებს ასოციაციის პრეზიდენტი ვაჟა იორდანიშვილი.
პრესკონფერენციას ესწრებოდნენ საქართველოს საავტომობილო ფედერაციის ვიცე პრეზიდენტი მევლუდ მელაძე და ეკონომიკის სამინისტროსგან დაზარალებული კომპანიების წარმომადგენლები, რომელთა შორის იყო შპს "სასწავლო და საგამოცდო ცენტრი-პტი", რომელმაც ერთი კვირის წინ ეკონომიკის სამინისტროს წინააღმდეგ სასამართლო პროცესი მოიგო. "გრინვეი საქართველოში" ასოციაციის ბრალდებების საპასუხოდ "ფორტუნასთან" აცხადებენ, რომ წლის ბოლოსთვის, ტენდერით განსაზღვრულ ვადებში, საქართველოს სხვადასხვა რეგიონში 26 სადგური სრულ მზადყოფნაში იქნება. მათი განმარტებით, პარალელურად მიმდინარეობს ახალი სამუშაო ადგილების შექმნა და "გრინვეი საქართველოს "გუნდის წევრების მოძიება მთელი საქართველოს მასშტაბით.
„გრინვეი საქართველოს პარტნიორია მსოფლიოში ლიდერი კომპანია Applus+, რომელიც ტექნსპექტირების მიმართულებით 70 ქვეყანაში ოპერირებს. ამ მასშტაბის კომპანიის შემოსვლა ქართულ ბაზარზე ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტია და თავისთავად გულისხმობს, რომ გრინვეი საქართველოს მომსახურება იქნება საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისი, რომლის მთავარი უპირატესობა სწრაფი, სანდო, მოქნილი და უსაფრთხო სერვისის უზრუნველყოფა იქნება. "გრინვეი საქართველომ" შეიმუშავა თანმიმდევრული გეგმა, რომელსაც ეტაპობრივად მიყვება; პირველ ეტაპზე, კომპანიამ  ესპანეთში, Applus+ ცენტრალურ ოფისში გადაამზადა თავისი ტექნიკური გუნდი. პერსონალის პროფესიული განვითარება კომპანიის სტრატეგიის მნიშვნელოვანი ნაწილია და მას ექნება სისტემატიური ხასიათი. "გრინვეი საქართველომ" ასევე, პარტნიორული ურთიერთობა დაამყარა მსოფლიოში წამყვან, ავტოტექინსპექტირების აღჭურვილობის მწარმოებელ კომპანიასთან Actia, რაც "გრინვეი საქართველოს" საშუალებას მისცემს ტექდათვალიერების პროცესი, ტექნოლოგიური კუთხით, პასუხობდეს ყველა თანამედროვე საერთაშორისო სტანდარტს,“ - აცხადებენ „გრინვეი საქართველოში“.
ბრალდებებს პასუხობენ ეკონომიკის სამინისტროშიც, "ფორტუნასთან" მათი მისამართით გაჟღერებული ბრალდებების საპასუხოდ განმარტავენ, რომ ინტერესთა გამოხატვა სრულიად გამჭვირვალედ მიმდინარეობდა და მასში მონაწილეობა ყველას შეეძლო. უწყებაში ასევე აღნიშნავენ, რომ მიუხედავად იმისა, რომ ინტერესთა მოწვევის პროცესი გაახანგრძლივეს, მასში მონაწილეობა მხოლოდ „პრემიუმ რეზიდენსმა“ მიიღო, შესაბამისად, გამარჯვებულადაც აღნიშნული კომპანია გამოაცხადეს. „ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების რეფორმის მეორე ეტაპზე, საქართველოში ახალი ინსპექტირების ცენტრების მშენებლობის და განვითარების მიზნით, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს მიერ საჯაროდ და გამჭვირვალედ გამოცხადდა ინტერესთა გამოხატვის თაობაზე მოწვევა, რომლის თანახმად, სამინისტრომ მოიწვია ნებისმიერი ფიზიკური და იურიდიული პირი, ადგილობრივი ან საერთაშორისო კომპანია, რათა გამოეხატათ ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების ცენტრების შექმნის/მოწყობის და აკრედიტაციის მიღების სურვილი და მონაწილეობა მიეღოთ შერჩევის პროცესში იმ პირობების გათვალისწინებითა და დაცვით. "ტრანსპარენტულად გამოცხადებულ ინტერესთა მოწვევაში, წინადადებათა წარმოდგენის ვადის გახანგრძლივების მიუხედავად, სამინისტროში განაცხადი წარმოადგინა მხოლოდ შპს „პრემიუმ რეზიდენსმა,“ რომელმაც დააკმაყოფილა მოწვევით დადგენილი პირობები. "შესარჩევმა უწყებათაშორისმა კომისიამ აღნიშნული კომპანია გამოავლინა გამარჯვებულად, რის შედეგადაც ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს მიერ კომპანიასთან გაფორმდა შესაბამისი ხელშეკრულება, რომელიც თავის მხრივ ეფუძნება სამინისტროს მიერ გამოცხადებულ მოწვევის პირობებს და შეიცავს მთელ რიგ ვალდებულებებს, მათ შორის კომპანიის ვალდებულებას, მიიღოს აკრედიტაცია ჯამში 51 ინსპექტირების ხაზზე და უწყვეტად შეინარჩუნოს იგი 10 წლის განმავლობაში. "აღსანიშნავია, რომ ინტერესთა მოწვევაში, ერთ-ერთ ცენტრალურ პირობას  საერთაშორისო გამოცდილებასა და სტანდარტების დამკვიდრება წარმოადგენდა, რისი მიღწევაც საერთაშორისო გამოცდილების მქონე ქვეკონტრაქტორის შემოყვანით იყო შესაძლებელი. შერჩევის პირობებით გათვალისწინებულ საერთაშორისო გამოცდილების ნაწილში, შპს “პრემიუმ რეზიდენსმა” აიღო ვალდებულება ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების ცენტრების მოწყობა განახორციელოს მსოფლიოში ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირების სფეროში აღიარებული ესპანური კომპანიის “Applus Iteuve Technology, S.L.U” ტექნიკური მომსახურების საშუალებით. "მნიშვნელოვანია, რომ 2018 წლამდე ავტომობილების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების სფეროში აკრედიტებული იყო 27 ინსპექტირების ცენტრი, რომლებიც ფლობდნენ 37 ინსპექტირების ხაზს, ხოლო დღეის მდგომარეობით საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად, აკრედიტებულია 40 ინსპექტირების ცენტრი, რომლებიც ფლობენ 89 აკრედიტებულ ინსპექტირების ხაზს. ეს ცალსახად მიუთითებს ბაზრის დივერსიფიცირებაზე და გამორიცხავს მონოპოლიის ხელშეწყობას“, - განმარტავენ სამინისტროში.     [post_title] => ინსპექტირების სფეროში ჩატარებული რეფორმა - სკანდალური ბრალდებები და პასუხები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => inspeqtirebis-sferoshi-chatarebuli-reforma-skandaluri-braldebebi-da-pasukhebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-01 17:48:40 [post_modified_gmt] => 2018-10-01 13:48:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=290371 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 288202 [post_author] => 26 [post_date] => 2018-09-25 12:43:31 [post_date_gmt] => 2018-09-25 08:43:31 [post_content] => საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროდან 2017 წლის განმავლობაში, 3 მილიონ 926 265 ლარის დანამატი გაიცა, - ამის შესახებ საქართველოს ეკონომიკის და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ფინანსური აუდიტის ანგარიშშია აღნიშნული, რომელსაც სახელმწიფო აუდიტის სამსახური აქვეყნებს. აუდიტის სამსახურის ინფორმაციით, სამინისტროსა და მის დაქვემდებარებაში მყოფ ორგანიზაციებში სახელფასო დანამატები გაიცემოდა სხვადასხვა საფუძვლით, თუმცა დანამატის გაცემის შემთხვევაში, ზეგანაკვეთური მუშაობის ან/და განსაკუთრებული სამუშაოს შესრულების სათანადო დამადასტურებელი დოკუმენტების შედგენა ორგანიზაციაში არ ხდებოდა, რაც არ შეიძლება კარგ პრაქტიკად ჩაითვალოს. „სამინისტროს სისტემაში თანამშრომლებზე სულ 2017 წელს „შრომის ანაზღაურების“ მუხლით გაწეულია 26,365,952 ლარის ხარჯი, მათ შორის, დანამატი 3,926,265 ლარი, რაც „შრომის ანაზღაურების“ მუხლით გაწეული საკასო ხარჯის 14.9%-ს შეადგენს. საბიუჯეტო კლასიფიკაციის მიხედვით, დანამატის კატეგორია მოიცავს არასამუშაო საათებში, ღამის ცვლაში, სადღესასწაულო და დასვენების დღეებში მუშაობისათვის განკუთვნილ დამატებით საზღაურს და კანონმდებლობით გათვალისწინებულ ნებისმიერ სხვა დანამატს, მათ შორის განსაკუთრებით საპასუხისმგებლო ფუნქციური დატვირთვის საზღაურს. დანამატების გაცემის არსებული პრაქტიკა ვერ უზრუნველყოფს შრომის ანაზღაურების სათანადო გამჭვირვალობას, ვინაიდან ბრძანებები ზოგადია და არ არის სათანადოდ დასაბუთებული. "ეკონომიკის სამინისტროს აპარატში დამტკიცებულ საშტატო რიცხოვნობას ფაქტობრივად წლის განმავლობაში საშუალოდ დასაქმებულთა რიცხოვნობა ჩამორჩება 27%-ით, ქონების ეროვნულ სააგენტოში 11%-ით, ტურიზმის ეროვნულ ადმინისტრაციაში 28%-ით, სტანდარტებისა და მეტროლოგიის სააგენტოში 17%, ხოლო ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოში 70%-ით. დაგეგმვის ეტაპზე საშტატო რიცხოვნობა მნიშვნელოვნად არ უნდა აჭარბებდეს წლის განმავლობაში ფაქტიურად დასაქმებულთა რაოდენობას, რადგან არასწორად დაგეგმვის შედეგად წარმოქმნილი ეკონომიების ათვისება ან გადანაწილება მუხლს შიგნით, პრემიებისა და დანამატების გასაცემად, არ შეიძლება კარგ პრაქტიკად ჩაითვალოს,“ - ნათქვამია აუდიტის სამსახურის ანგარიშში. [post_title] => ეკონომიკის სამინისტროში გასულ წელს 4 მილიონამდე ლარის დანამატი გაიცა - აუდიტი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ekonomikis-saministroshi-gasul-wels-4-milionamde-laris-danamati-gaica-auditi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-25 12:43:31 [post_modified_gmt] => 2018-09-25 08:43:31 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=288202 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 296458 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-10-17 18:02:41 [post_date_gmt] => 2018-10-17 14:02:41 [post_content] => გლობალური კონკურენტუნარიანობის ინდექსის თანახმად, საქართველოს პოზიცია ერთი საფეხურით გაუმჯობესდა. ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ინფორმაციით, ანგარიშში 140 ქვეყნის კონკურენტუნარიანობაა შესწავლილი, რომელთა შორისაც საქართველოს პოზიცია, შარშანდელთან შედარებით, გაუმჯობესებულია და ის 66-ე ადგილს იკავებს. მსოფლიო ეკონომიკური ფორუმის 2018 წლის „გლობალური კონკურენტუნარიანობის ინდექსის“ მიხედვით, წინა წელთან შედარებით საქართველოს ქულა 1.1 პუნქტით გაუმჯობესდა. სამინისტროს ინფორმაციით, აღსანიშნავია, რომ 2018 წლის ანგარიშში მნიშვნელოვანი მეთოდოლოგიური ცვლილებები განხორციელდა, კერძოდ, რეიტინგიდან ამოღებულია სხვადასხვა ინდიკატორები და დაემატა ახალი ინდიკატორები. ასევე შეიცვალა ქვეყნების შეფასების შკალა და მაქსიმალური 7 ქულიანი შეფასება 100 ქულით ჩანაცვლდა. „2018 წლის რეიტინგში მნიშვნელოვანი გაუმჯობესებები დაფიქსირდა სხვადასხვა მიმართულებებით, კერძოდ 12 ინდიკატორში საქართველოს სარეიტინგო ქულები 8 მიმართულებით გაუმჯობესდა და მხოლოდ 4 ინდიკატორში შემცირდა. აღსანიშნავია, რომ რეიტინგში უსაფრთხოების მიმართულებით საქართველოს ერთ-ერთი უმაღლესი შეფასება აქვს და 86.3 ქულით მსოფლიოს 140 ქვეყანას შორის 29-პოზიციაზეა. აღნიშნული მიმართულება მოიცავს 4 კომპონენტს და საქართველოს ქულები ოთხივე მიმართულებით გაუმჯობესებული აქვს. კერძოდ, ორგაზანიზებული დანაშაულის კომპონენტში საქართველოს ქულა 3,2 პუნქტით გაუმჯობესდა და 76,7 ქულით 24-ე პოზიციას იკავებს (წინა წელს 38-ე პოზიციას იკავებდა, ხოლო 2012 წელს 75-ე პოზიციაზე იმყოფებოდა), ისეთ დანაშაულთან მიმართებით, როგორიცაა მკვლელობები, მნიშვნელოვნად 5,8 პუნქტით გაუმჯობესდა ქვეყნის შეფასება და 98,3 ქულით მსოფლიო რეიტინგში საქართველო 32-ე პოზიციაზეა. საქართველოს ტერორიზმის შემთხვევების კომპონენტში დადებითი შეფასება აქვს. ტერორიზმის კომპონენტი აფასებს ტერორისტული აქტების სიხშირეს, კერძოდ, აღნიშნულ ინდიკატორი ორი კომპონენტს განსაზღვრავს - ტერორიზმის შემთხვევებთან დაკავშირებული მსხვერპლი და ტერორისტული აქტების რაოდენობა 5 წლის განმავლობაში. აღნიშნული მიმართულებით, საქართველოს, როგორც უსაფრთხო ქვეყანას მაღალი შეფასება აქვს და 99,7 ქულაა აქვს მინიჭებული. მნიშვნელოვანია პოლიციის მიმართ მოქალაქეთა ნდობის ხარისხის გაუმჯობესება, კერძოდ ქვეყნის ქულა გაუმჯობესდა და 70,4 ქულით საქართველო 40-ე პოზიციას იკავებს. რეგიონის ქვეყნებიდან საქართველოზე უკეთესი პოზიცია აქვთ რუსეთს, ყაზახეთსა და თურქეთს. რაც შეეხება აზერბაიჯანს, ის ინდექსში 69-ე, სომხეთი - 70-ე, ხოლო უკრაინა - 83-ე პოზიციაზეა.   საქართველოს გაუმჯობესებული ინდიკატორები და კომპონენტები ინსტიტუტების ინდიკატორში წინა წელთან შედარებით საქართველოს სარეიტინგო ქულა 1.1 ქულით გაუმჯობესდა და 61.0 ქულით 40-ე ადგილზეა. ინდიკატორი მოიცავს 6 მიმართულებას და შესაბამის 20 კომპონენტს. წინა წელთან შედარებით ქვეყნის ქულები გაუმჯობესდა 12 კომპონენტში, 2 კომპონენტში უცვლელია და მხოლოდ 6 კომპონენტში შემცირდა. ქვეყანას გაუმჯობესება აქვს ისეთი მნიშვნელოვანი მიმართულებებით როგორიცაა, საკუთრების უფლებები, ინტელექტუალური საკუთრების უფლებები, რეგულაციების ეფექტიანობა, პრესის თავისუფლება, ელექტრონული მმართველობა, პოლიციის მიმართ ნდობა, მკვლელობების სიმცირე და სხვა. 2012-2018 წლებში საქართველოს ხელისუფლების ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი გამოწვევაა საკუთრების კონსტიტუციური უფლების დაცვა, რომელიც გასულ წლებში მასობრივად ილახებოდა. ამ მიმართულებით საქართველოს ხელისუფლებამ მნიშვნელოვანი რეფორმები გაატარა: შეიქმნა სპეციალური ინსტიტუტები, რომელთაც წინა წლებში არსებული დარღვევების სამართლებრივი შესწავლა დაევალათ. აღსანიშნავია, რომ ამ პროცესში მნიშვნელოვანი როლი შეასრულა სასამართლო სისტემის დეპოლიტიზირებამ. მნიშვნელოვანია, რომ საქართველოს ხელისუფლების მიერ საკუთრების დაცვის მიმართულებით გადადგმული ნაბიჯების მართებულობა დადასტურდა საერთაშორისო რეიტინგშიც. 2018 წლის შეფასებით ქვეყნის ქულა 1,2 პუნქტით გაუმჯობესდა და 62,5 ქულით საქართველომ 48-ე პოზიცია დაიკავა. 2012 წელს ქვეყანა 131 ადგილზე იმყოფებოდა. ქვეყნის შეფასება გაუმჯობესდა ინტელექტუალური საკუთრების დაცვის მიმართულებითაც. კერძოდ, ქვეყნის ქულა 2,2 პუნქტით გაუმჯობესდა და 46,5 ქულით 2012 წელთან შედარებით 126-ე ადგილიდან 90-ე პოზიციაზე გადმოინაცვლა. ICT მიღების მზაობის ინდიკატორში საქართველოს შეფასება წინა წელთან შედარებით 5 პუნქტით გაუმჯობესდა და 39.4 ქულით 71-ე პოზიციაზეა. აღსანიშნავია, რომ საქართველოს უმაღლესი 100 ქულა აქვს მობილური ფიჭვური კავშირგაბმულობის აბონენტების (100 მოსახლეზე) რაოდენობის მხრივ, ქვეყნის ქულები გაუმჯობესდა როგორც ფიქსირებული ფართოზოლოვანი ინტერნეტის მომხმარებელთა რაოდენობის, ასევე მთლიანად ქვეყანაში ინტერნეტის მომხმარებელთა რაოდენობის მხრივაც. ჯანდაცვის ინდიკატორმა წინა წელთან შედარებით მნიშვნელოვანი მოდიფიკაცია განიცადა და იგი მხოლოდ სიცოცხლის ხანგრძლივობას აფასებს. აღნიშნული მიმართულებით საქართველოს ქულა წინა წელთან შედარებით 0.7 პუნქტით გაუმჯობესდა და 78.2 ქულით 80-ე პოზიციაზეა. უნარების ინდიკატორში საქართველოს მდგომარეობა 1.1 ქულით გაუმჯობესდა და 68.9 ქულით 45-ე პოზიციას იკავებს. ინდიკატორი აფასებს 2 ძირითად მიმართულებას - არსებულ სამუშაო ძალას და მომავალ სამუშაო ძალას, რომელიც თავის მხრივ მოიცავს სწავლების საშუალო ხანგრძლივობას, სამუშაო ძალის უნარებს, მათ შორის როგორიცაა თანამშრომელთა ტრენინგები, პროფესიული ტრენინგების ხარისხი, კურსდამთავრებულთა უნარები (სკოლის, ასევე უმაღლესი სასწავლებლების კურსდამთავრებულთა უნარები), მოსახლეობის ციფრული უნარების ფლობა და სხვ. ვაჭრობის ღიაობის ინდიკატორში ქვეყნის ქულა 0.7 პუნქტით გაუმჯობესდა და 61.0 ქულით 42-ე პოზიციას იკავებს. ინდიკატორი 2 მიმართულებას აფასებს – ადგილობრივ კონკურენციას და ვაჭრობის ღიაობას. ქვეყნის შეფასება ორივე მიმართულებით გაუმჯობესდა. საქართველო ვაჭრობის ღიაობის მიმართულებით მსოფლიო რეიტინგში 26-ე პოზიციაზეა და ორ კომპონენტში სავაჭრო ტარიფები და ვაჭრობის ღიაობის სერვისებში ლიდერთა ათეულშია, შესაბამისად, მე-5 და მე-6 პოზიციებს იკავებს, ასევე გაუმჯობესდა ქვეყნის ქულა კონკურენციაზე გადასახადებისა და სუბსიდიების უარყოფითი ეფექტის მინიმიზაციასთან მიმართებით. ბაზრის მოცულობის ინდიკატორში საქართველოს შეფასება 0.6 პუნქტით გაუმჯობესდა და 40.9 ქულით 102-ე პოზიციაზეა. ინდიკატორი 2 კომპონენტს აფასებს - მთლიანი შიდა პროდუქტი (PPP) და იმპორტის წილი მშპ-ში. ამ უკანასკნელ კომპონენტში საქართველოს 65.2 ქულა აქვს და 30-ე პოზიციას იკავებს. ბიზნესის დინამიურობის ინდიკატორში, ასევე მნიშვნელოვნად 4.3 პუნქტით გაუმჯობესდა საქართველოს სარეიტინგო ქულა და 62.1 ქულით 53-ე პოზიციაზეა. ინდიკატორი მოიცავს 2 მიმართულებას და ორივე მიმართულებით გაუმჯობესდა ქვეყნის მდგომარეობა. აღნიშნული მიმართულებებია ადმინისტრაციული მოთხოვნები და სამეწარმეო კულტურა. ადმინისტრაციული მოთხოვნების მიმართულებით საქართველოს შეფასება მნიშვნელოვნად, 7 პუნქტით გაუმჯობესდა და 77.1 ქულით 46-ე პოზიციაზეა. აღნიშნული მიმართულება, თავის მხრივ, მოიცავს ბიზნესის დაწყებისთვის საჭირო დანახარჯებს და დროს, აღნიშნულ კომპონენტებში საქართველოს უმაღლესი შეფასებები აქვს, შესაბამისად 98.8 და 98.5 ქულა. ასევე, განსაკუთრებულად 31.3 პუნქტით გაუმჯობესდა გადახდისუუნარობის მარეგულირებელი ნორმა და 68.8 ქულით საქართველო 46-ე პოზიციაზეა. სამეწარმეო კულტურის მიმართულებით ქვეყნის ქულა 1.6 პუნქტით გაუმჯობესდა და 47 ქულას გაუტოლდა. აღნიშნული მიმართულება 4 კომპონენტს მოიცავს და ქვეყნის შეფასება ოთხივე კომპონენტში გაუმჯობესდა, კერძოდ დამოკიდებულება სამეწარმეო რისკის მიმართ, უფლებამოსილების დელეგირებისთვის მზადყოფნა, ინოვაციური კომპანიების ზრდა და კომპანიების სარისკო იდეები. ინოვაციური უნარ-ჩვევების ინდიკატორში 1 პუნქტით გაუმჯობესდა ქვეყნის შეფასება და 32.7 ქულით 85-ე პოზიცია დაიკავა. აღნიშნული ინდიკატორი 3 მიმართულებას მოიცავს და ასევე, სამივე მიმართულებით გაუმჯობესდა ქვეყნის შეფასება. ეს მიმართულებებია - ურთიერთქმედება და მრავალფეროვნება, კვლევა - განვითარება და კომერციალიზაცია. საქართველოს შეფასება გაუმჯობესდა შემდეგი მიმართულებებით - სამუშაო ძალის დივერსიფიცირება, სახელმწიფო კლასტერების განვითარება, მრავალმხრივი თანამშრომლობა, სამეცნიერო ლიტერატურა, დანახარჯები კვლევასა და განვითარებაზე, კვლევითი ინსტიტუტების ხარისხი, მყიდველის გაწაფულობა და განაცხადები სავაჭრო ნიშნებზე. შრომის ბაზრის ინდიკატორში საქართველომ მნიშვნელოვანი წინსვლა განიცადა და 31-ადგილი დაიკავა. მიუხედავად იმისა, რომ აღნიშნულ ინდიკატორში საქართველოს ქულა მცირედით შემცირდა, ინდიკატორის მთელ რიგ კომპონენტებში გაუმჯობესდა ქვეყნის შეფასება, კერძოდ, გაუმჯობესდა ქვეყნის შეფასებები ისეთ კომპონენტებში როგორიცაა, დაქირავებისა და გათავისუფლების პრაქტიკა, დასაქმებულ-დამსაქმებელს შორის ურთიერთანამშრომლობა, შრომის ბაზრის აქტიური პოლიტიკა, შრომასთან დაკავშირებული გადასახადები, გადახდები და მწარმოებლურობა და სხვა. ინდიკატორებში შემცირებული ქულები და პოზიციები: ინფრასტრუქტურის ინდიკატორში საქართველო 66.7 ქულით 72-ე პოზიციაზეა, წინა წელთან შედარებით ქვეყნის ქულა უმნიშვნელოდ – მხოლოდ 0.1 ქულით შემცირდა. ინდიკატორი 4 მიმართულებას აფასებს - გზები, რკინიგზა, საჰაერო და საზღვაო ტრანსპორტი. აღნიშნული მიმართულებებიდან ქვეყნის ქულები გაუმჯობესდა გზების და საჰაერო ტრანსპორტის სფეროში, კერძოდ გაუმჯობესდა საგზაო ინფრასტრუქტურის ხარისხი, საჰაერო კავშირები და საჰაერო ტრანსპორტის სერვისის ეფექტიანობა. მაკროეკონომიკური სტაბილურობის ინდიკატორში საქართველოს ქულა 0.4 პუნქტით შემცირდა და 74.5 ქულით 72-ე პოზიციაზეა. აღნიშნული ინდიკატორი აფასებს ინფლაციის მაჩვენებელს და ვალის დინამიკას. მიუხედავად ინფლაციის კომპონენტში ქვეყნის ქულის 0.2 პუნქტით შემცირებისა, საქართველოს ქულა კვლავ მაღალია და იგი 99.8-ს შეადგენს. საქართველოს სარეიტინგო ქულა ფინანსური სისტემის ინდიკატორში 1.4 პუნქტით შემცირდა და 54.1 ქულა შეადგინა და 88-პოზიციაზე. აღსანიშნავია, რომ საქართველოს ქულები გაუმჯობესებულია ინდიკატორის შემდეგ კომპონენტებში, კერძო სექტორისთვის კრედიტის გაცემა (მშპ-ს წილი) - გაუმჯობესდა 6.5 პუნქტით და 58 ქულა შეადგინა და მცირე და საშუალო ზომის საწარმოების დაფინანსება - გაუმჯობესდა 0.5 პუნქტით და 46 ქულა შეადგინა. საქართველოს ქულები შემცირდა შემდეგ კომპონენტებში - სარისკო კაპიტალის შესაძლებლობა, ბანკების სიმყარე, ვადაგადაცილებული სესხები, საკრედიტო გაპი, ხოლო საქართველოს ქულა უცვლელია შემდეგ კომპონენტში - სადაზღვევო პრემია და ბანკების საზედამხედველო კაპიტალის ნორმა, სადაც ქვეყანას უმაღლესი 100 ქულიანი შეფასება აქვს“, - ნათქვამია სამინისტროს მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში. [post_title] => გლობალური კონკურენტუნარიანობის ინდექსში საქართველოს პოზიცია გაუმჯობესდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => globaluri-konkurentunarianobis-indeqsshi-saqartvelos-pozicia-gaumjobesda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-17 18:03:07 [post_modified_gmt] => 2018-10-17 14:03:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=296458 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 138 [max_num_pages] => 46 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 7eeeef1e80acc492ea7233cdad12ac6f [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები