ბოთლებს ვიბარებ: პრობლემების გადაჭრის წყარო – თბილისში ყოველდღიურად 2000-მდე ბოთლს აბარებენ

პოპულარული

ბოთლებს ვიბარებ: პრობლემების გადაჭრის წყარო – თბილისში ყოველდღიურად 2000-მდე ბოთლს აბარებენ

თბილისის ქუჩებში დილაობით არცთუ იშვიათად გვესმის მამაკაცის ხმა, რომელიც ბოთლებს იბარებს. ამავე მიზეზით ბოთლებს მოქალაქეები თავადაც არჩევენ ნაგვის ურნებიდან, შემდეგი ლოკაცია კი მათთვის დედაქალაქში არსებული მინის ტარის მიმღები პუნქტებია.

46 წლის ლილის შემოსავლის ერთ-ერთი წყარო ბოთლების ჩაბარებაა. ლილი „ფორტუნასთან“ ეკონომიკურ პრობლემებზე საუბრობს და ამბობს, რომ სტუდენტის მშობელია და, შესაბამისად, სიდუხჭირეს ბოთლების ჩაბარებითაც უმკლავდება. როგორც აღნიშნავს, თითქმის ყოველდღე აბარებს ბოთლებს თბილისში, ჩუბინაშვილის ქუჩაზე მდებარე მინის ტარის მიმღებ პუნქტში. 

„ვაბარებ ბოთლებს, რომელიც სახლში მიგროვდება. ასევე, მეხმარებიან მეზობლებიც – მათ იციან, რომ ეკონომიკურად მიჭირს და მინის ბოთლებს მიგროვებენ, შემდეგ მოვდივარ აქ, და ვაბარებ. თითოს 2-3 თეთრად,“ გვეუბნება ლილი.

 

ჩუბინაშვილის ქუჩაზე მინის ტარის არაერთი მიმღები პუნქტია. ზაური ნანიევი 39 წელია, ამ კუთხით, ინდმეწარმის საქმიანობას ეწევა. ზაური ამბობს, რომ მოქალაქეები ყოველდღიურად და ზოგჯერ დღეში ორჯერაც აბარებენ ბოთლებს.

„თითო მოქალაქეს ყოველდღიურად 2-3 ლარის ბოთლები მოაქვს. ჩვენ თითო ბოთლს 2 და 3 თეთრად ვიბარებთ. ასევე, ვიბარებთ ქილებს და ღვინის ჭურჭელს. შემდეგ მოდის მანქანა და ბოთლები მიაქვს სხვადასხვა საწყობში. ჩვენთან მოქალაქეებს მოაქვთ როგორც ლიმონათების, კოკა-კოლის და ბორჯომის, ასევე ღვინისა და შამპანურების ბოთლები“, – ამბობს ზაურ ნანიევი.

 

ნანიევის თქმით, ყოველდღიურად მის ჩამბარებელ პუნქტში 2000-მდე მინის ბოთლი გროვდება.

 

„ფორტუნა“ სასმლის მწარმოებელ რამდენიმე კომპანიას ესაუბრა იმის თაობაზე, რამდენად იბარებენ კომპანიები მეორადი მოხმარების ბოთლებს და, საშუალოდ, რა რაოდენობის სასმელს აწარმოებენ ყოველთვიურად. კომპანიების დიდმა ნაწილმა აღნიშნა, რომ წარმოებაში მხოლოდ ახალი მინის ბოთლები აქვთ. თუმცა, ამ მხრივ, განსხვავებული პოზიცია აქვთ კომპანიაში „კოკა-კოლა“.

„კოკა-კოლაში“ აცხადებენ, რომ ყოველდღიურად იბარებენ 20 ათასამდე მეორადი მოხმარების ბოთლს, თითოს 20 თეთრად, შემდეგ მიმდინარეობს ასეთი ბოთლების გასუფთავება. კომპანია წელიწადში, დაახლოებით, 200 ათას ახალ ბოთლს იმატებს უცხოეთიდან. მინის ტარის მიმღებ პუნქტში კი ამბობენ, რომ „კოკა კოლა“ ან საერთოდ არ იბარებს მათ მიერ შეგროვებულ ბოთლებს, ან 3 თეთრად.

კომპანია „ზედაზენში“ აცხადებენ, რომ სასმლის ჩამოსასხმელად მათთან მეორადი მოხმარების ბოთლები არ გამოიყენება. აღნიშნავენ იმასაც, რომ „ზედაზენი“ რამდენიმე კონტრაქტორი კომპანიისგან ყოველწლიურად იბარებს ახალ ბოთლებს, თუმცა კომპანიაში, კომერციული საიდუმლოებიდან გამომდინარე, კონკრეტულ რაოდენობას და მომწოდებელ კომპანიებს არ ასახელებენ, მხოლოდ იმას განმარტავენ, რომ ბოთლები „ზედაზენში“ თურქეთიდან და გერმანიიდან შედის. განსხვავებულ სურათს ვხედავთ ჩუბინაშვილის ქუჩაზე მდებარე ერთ-ერთ პუნქტში, სადაც მოსახლეობა „ზედაზენის“ სხვადასხვა სახეობის ბოთლს აბარებს, პუნქტის წარმომადგენლები კი „ფორტუნასთან“ საუბრისას ამბობენ, რომ დაგროვებულ ბოთლებს ყოველდღიურად რამდენიმე საწყობში, მათ შორის, „ზედაზენის“ საწყობშიც აბარებენ.

 

კომპანია „ბორჯომში“ განმარტავენ, რომ სასმლის ჩამოსასხმელად მეორადი მოხმარების ბოთლებს არ იბარებენ, რადგან, მათი თქმით, „IDS ბორჯომი საქართველო“ წარმოებაში მხოლოდ ახალ ბოთლებს იყენებს. კომპანიაში უცხოეთიდან ბოთლები არ შემოაქვთ, ამის მიზეზად კი ასახელებენ იმას, რომ სააქციო საზოგადოება მინის მიერ წარმოებულ მინის ბოთლებს ყიდულობს. რაც შეეხება წელიწადში წარმოებული სასმლის წლიურ რაოდენობას, ინფორმაცია კონფიდენციალურია.

ამასვე ამბობენ კომპანია „მარნეულში“ – არც „მარნეულში“ იყენებენ მეორადი მოხმარების ბოთლებსა და ქილებს. მათ წარმოებაში მხოლოდ ახალი ქილები აქვთ.

შპს „დუგლაძეების ღვინის კომპანიაში“ ამბობენ, რომ კომპანია  არ იყენებს მეორადი მოხმარების ბოთლებს, შესამაბისად, არც ასეთ ბოთლებს იბარებენ. კომპანიაში გამოყენებული ბოთლები იმპორტირებულია სხვადასხვა ქვეყნიდან, ძირითადად: რუსეთიდან, სომხეთიდან, მოლდოვადან, იტალიიდან და საფრანგეთიდან. რაც შეეხება წლიურ რაოდენობას, ეს რიცხვი დაახლოებით 5 000 000 ერთეულს შეადგენს.

 

თათია კაკიაშვილი

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

10 ნოემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => zedazeni
                                    [1] => marneulis-sasursato-qarkhana
                                    [2] => kokakola
                                    [3] => ids-borjomi
                                    [4] => botlebis-chabareba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 186136
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => zedazeni
                                    [1] => marneulis-sasursato-qarkhana
                                    [2] => kokakola
                                    [3] => ids-borjomi
                                    [4] => botlebis-chabareba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 186136
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 2125
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => zedazeni
                                    [1] => marneulis-sasursato-qarkhana
                                    [2] => kokakola
                                    [3] => ids-borjomi
                                    [4] => botlebis-chabareba
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => zedazeni
                                    [1] => marneulis-sasursato-qarkhana
                                    [2] => kokakola
                                    [3] => ids-borjomi
                                    [4] => botlebis-chabareba
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (186136) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (7450,8226,2125,21104,16302)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 145372
                    [post_author] => 5
                    [post_date] => 2017-07-12 11:52:32
                    [post_date_gmt] => 2017-07-12 07:52:32
                    [post_content] => დღეიდან ქართული ლუდის ბაზარზე ახალი პროდუქტი გამოჩნდება. ”ზედაზენი კრაფტი” ასე ჰქვია ლუდს, რომელსაც “ქართული ლუდის კომპანია” უშვებს.

ახალი ბრენდის პრეზენტაცია საგურამოში, დღეს არის დაგეგმილი. პრეზენტაციაზე სტუმრებს შესაძლებლობა ექნებათ, დაესწრონ წარმოების პროცესს და დააგემოვნონ ”კრაფტ” ლუდი. როგორც კომპანიის მენეჯმენტში აცხადებენ, „ზედაზენი კრაფტი“ სარეალიზაციო ქსელში უკვე დღეიდან ჩაეშვება და დახლებზე 0,33ლ, 0,5ლ 1,0ლ, 2.0 ლ და 2,5 ლიტრიანი შეფუთვით იქნება წარმოდგენილი.

შეგახსენებთ, ლუდსახარში ”ზედაზენი” 2012 წელს გაიხსნა. ლუდისა და უალკოჰოლო სასმელების მწარმოებელი ქარხანა საგურამოსთან, ზედაზენის მთის ძირას მდებარეობს და აქ წარმოებული პროდუქტის ექსპორტი მსოფლიოს 10 -ზე მეტ ქვეყანაში ხორციელდება.
                    [post_title] => ბაზარზე დღეიდან ახალი ქართული ლუდი გამოვა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => bazarze-dgheidan-akhali-qartuli-ludi-gamova
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2017-07-12 11:57:00
                    [post_modified_gmt] => 2017-07-12 07:57:00
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=145372
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 136591
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2017-06-06 13:30:15
                    [post_date_gmt] => 2017-06-06 09:30:15
                    [post_content] => კომპანია IDS ბორჯომი საქართველოს მიერ წარმოებულ ნატურალური მინერალური წყლის ბრენდს „ლიკანი“ ახალი 1,5 ლიტრიანი შეფუთვა დაემატა.  სიახლე, სავაჭრო  ქსელში   უკვე გამოჩნდა.

როგორც კომპანიაში ამბობენ, ახალი შეფუთვის მთავარი ხიბლი  მის ეკონომიურობაში მდგომარეობს.  „ლიკანის“ 1.5 ლიტრი მოცულობის მქონე შეფუთვა მომხმარებელს აძლევს  საშუალებას  უფრო ნაკლებ თანხად, ანუ 1 ლარად და 20 თეთრად  შეიძინოს უფრო მეტი მინერალური წყალი. ეს მოცულობა ძირითადად სახლში მოხმარებისთვის არის განკუთვნილი.
„ლიკანს“ გამორჩეულად  ერთგული  მომხმარებლები ჰყავს. იგი მინერალური წყლების კატეგორიაში  უკვე  წლებია ინარჩუნებს წამყვანი ბრენდის და ყველაზე გემრიელი წყლის სტატუსს.  ჩვენს მიერ ჩატარებული კვლევების დროს, ფოკუს ჯგუფებში მონაწილე პირები მუდმივად აკეთებენ აქცენტს  „ლიკანი“-ს გამორჩეულად  რბილ, სასიამოვნო და მსუბუქ გემოზე. სწორედ ამიტომ, გვინდოდა, ჩვენი ბრენდი  კიდევ უფრო ხელმისაწვდომი პროდუქტი გამხდარიყო ჩვენი  მომხმარებლისთვის და  გადავწყვიტეთ, ბრენდის პორტფელში ახალი შეფუთვის დამატება, რომელიც იდეალურია ოჯახური თუ  მეგობრების თავშეყრის დროს მოხმარებისთვის.  ვიმედოვნებთ,  ეს შეფუთვა, მისი მოცულობიდან და ღირებულებიდან გამომდინარე  დიდ მოწონებას დაიმსახურებს საზოგადოებაში. 1,5 ლიტრიანი ულევი „ლიკანი“ - ყველას ეყოფა“ - აცხადებს „ლიკანის“ ბრენდ მენეჯერი ტატა ქათამაძე.
მინერალური წყალი „ლიკანი“ ცოცხალი მინერალებით გაჯერებული უნიკალური წყალია, რომელიც ზომიერად შეიცავს მინერალურ-იონურ კომპლექს. მისი განსაკუთრებული მახასიათებელია ჰიდროკარბონატების, მაგნიუმის და კალციუმის განსაკუთრებული თანაფარდობა. ბუნებრივი გაზით უხვად გაჯერებულ მინერალურ წყალს „ლიკანი“ განუმეორებლად მსუბუქი გემო აქვს. სწორედ ამ მინერალთა თანხვედრა განაპირობებს წყლის უნიკალურობას. მინერალური წყალი ბაზარზე 2007 წლიდან არსებობს და დღემდე წარმოდგენილი იყო 0.6 ლ. და 1 ლ. PET შეფუთვით. მინერალური წყლის „ლიკანის“ ჩამოსხმა ბორჯომის N1 ჩამომსხმელ ქარხანაში ხორციელდება. [R] [post_title] => „ლიკანი“ ახალი შეფუთვით უკვე თაროებზეა: მეტი წყალი ნაკლებ ფასად [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => likani-akhali-shefutvit-ukve-taroebzea-meti-wyali-nakleb-fasad [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-06-07 20:10:17 [post_modified_gmt] => 2017-06-07 16:10:17 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=136591 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 115526 [post_author] => 5 [post_date] => 2017-03-16 16:29:39 [post_date_gmt] => 2017-03-16 12:29:39 [post_content] => სს "ქართული ლუდის კომპანია" (ზედაზენი) ხილის გადამამუშავებელი საწარმოს მშენებლობას განიხილავს. ამ ეტაპზე ქარხნის პროექტზე მუშაობა აქტიურად მიმდინარეობს, სამშენებლო სამუშაოების დაწყება კი მიმდინარე წლის შემოდგომაზე იგეგმება. როგორც ”ფორტუნას” კომპანიაში განუცხადეს, ეს იქნება მასშტაბური პროექტი, რომელშიც საკმაოდ მსხვილი ინვესტიცია განხორციელდება.
”იქიდან გამომდინარე, რომ ამ ეტაპზე პროექტი მუშავდება, ინვესტიციის ოდენობაზე საუბარი ნაადრევია. თუმცა, ეს იქნება დიდი საინვესტიციო ღირებულების საწარმო, სადაც ხილი გადამუშავდება”, - განმარტეს "ქართული ლუდის კომპანიაში”.

მათივე ცნობით, საწარმო ადგილობრივ ფერმერებს შესაძლებლობას მისცემს, ხილი ჩააბარონ. აღნიშნულ ნედლეულს კი კომპანია ნატურალური წვენების წარმოებაში გამოიყენებს.

” საწყის ეტაპზე ხილის გადამამუშავებელი ქარხანა მხოლოდ ახლომდებარე რეგიონებს მოემსახურება. შემდეგში კი ვეცდებით, სრულიად საქართველოს მასშტაბით მივცეთ გლეხებს შესაძლებლობა, ჭარბი ნედლეულის ჩაბარების”, - აღნიშნეს კომპანიაში.
შეგახსენებთ, "ქართული ლუდის კომპანია" ნატურალური წვენების ბიზნესში ცოტა ხნის წინ შევიდა. კომპანიამ საზოგადოებას ახალი ქართული ნატურალური წვენი „ჩერო“ წარუდგინა. პროექტი, რომლის საერთო საინვესტიციო ღირებულება დაახლობით 25 მილიონი ლარია „აწარმოე საქართველოს“ ფარგლებში განხორციელდა. საწარმოში დამონტაჟებულია ასეპტიკური ხაზები, რომელიც უპრეცედენტოა რეგიონისათვის. ნატურალური წვენის ინოვაციური წარმოება ულტრათანამედროვე ტექნოლოგიებითაა აღჭურვილი, რაც უმაღლესი ხარისხის კონკურენტუნარიანი ქართული პროდუქციის წარმოების საშუალებას იძლევა. პროექტის ფარგლებში „ზედაზენში“ დამატებით 100-მდე სამუშაო ადგილი და ეკონომიკური აქტივობის კერა შეიქმნა. ”ზედაზენის” ახალი პროდუქცია განკუთვნილია, როგორც ადგილობრივი ბაზრისთვის, ასევე საექსპორტოდ. კომპანიის უახლოესი ამოცანაა პროდუქცია სამხრეთ კავკასიის ქვეყნებში, ამერიკაში, ევროპასა და დსთ–ს სივრცეში გაიტანოს. [post_title] => “ზედაზენი” ხილის გადამამუშავებელ საწარმოს ააშენებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => zedazeni-khilis-gadamamushavebel-sawarmos-aashenebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-16 16:44:33 [post_modified_gmt] => 2017-03-16 12:44:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=115526 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 145372 [post_author] => 5 [post_date] => 2017-07-12 11:52:32 [post_date_gmt] => 2017-07-12 07:52:32 [post_content] => დღეიდან ქართული ლუდის ბაზარზე ახალი პროდუქტი გამოჩნდება. ”ზედაზენი კრაფტი” ასე ჰქვია ლუდს, რომელსაც “ქართული ლუდის კომპანია” უშვებს. ახალი ბრენდის პრეზენტაცია საგურამოში, დღეს არის დაგეგმილი. პრეზენტაციაზე სტუმრებს შესაძლებლობა ექნებათ, დაესწრონ წარმოების პროცესს და დააგემოვნონ ”კრაფტ” ლუდი. როგორც კომპანიის მენეჯმენტში აცხადებენ, „ზედაზენი კრაფტი“ სარეალიზაციო ქსელში უკვე დღეიდან ჩაეშვება და დახლებზე 0,33ლ, 0,5ლ 1,0ლ, 2.0 ლ და 2,5 ლიტრიანი შეფუთვით იქნება წარმოდგენილი. შეგახსენებთ, ლუდსახარში ”ზედაზენი” 2012 წელს გაიხსნა. ლუდისა და უალკოჰოლო სასმელების მწარმოებელი ქარხანა საგურამოსთან, ზედაზენის მთის ძირას მდებარეობს და აქ წარმოებული პროდუქტის ექსპორტი მსოფლიოს 10 -ზე მეტ ქვეყანაში ხორციელდება. [post_title] => ბაზარზე დღეიდან ახალი ქართული ლუდი გამოვა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => bazarze-dgheidan-akhali-qartuli-ludi-gamova [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-12 11:57:00 [post_modified_gmt] => 2017-07-12 07:57:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=145372 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 13 [max_num_pages] => 5 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9f7308b638cdb3a62be6b0c953a394b2 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები