დეტალური ინფორმაცია აირბალონიანი მანქანების ინსპექტირებაზე 

პოპულარული

დეტალური ინფორმაცია აირბალონიანი მანქანების ინსპექტირებაზე 

გაზზე მომუშავე მანქანების ინსპექტირება სავალდებულო გახდა. მთავრობის ახალი დადგენილების მიხედვით, გაზზე მომუშავე ავტომობილები წლოვანების მიხედვით დაიყოფა და სავალდებულო შემოწმების ვადებიც განსხვავებული იქნება.

 

  • 20  და მეტი წლოვანების ავტომობილები – 2018 წ.1 იანვრამდე;
  • 17-19 წლამდე ავტომობილები – 2018 წ. 1 იანვრამდე;
  • 14-16 წლამდე ავტომობილები  – 2018 წლის 1 ივლისამდე;
  • 11-13 წლამდე ავტომანქანები – 2019 წლის 1 იანვრამდე;
  • 10 წლამდე ავტომანქანები – 2019 წლის 1 ივნისამდე. 

უკვე ცნობილია ის კრიტერიუმებიც, რასაც ინსპექტირების გასავლელად აირბალონზე მომუშავე ავტომანქანები უნდა აკმაყოფილებდეს: 

  • აირაბოლონის დამტენი და მანომეტრი არ არ უნდა იყოს საბარგულში დამონტაჟებული;
  • გაზის მილი უნდა იყოს 32 მმ-იან გოფრირებულ მილში;
  • აირბალონის დამჭერი სალტეები უნდა იყოს მილიმეტრნახევარი სისქის და 4-5 სმ სიგანის;
  • ყველა აირბალონიან ავტომობილს უნდა ჰქონდეს ცეცხლმაქრი.

შემოწმებისას აირბალონი იცლება აირისგან,  ხდება გამორეცხვა და იტუმბება  300 ატმოსფერო წნევით, თუ აირბალონი ამ პროცედურებს გაუძლებს, მფლობელზე  სერთიფიკატი გაიცემა.

იტალიურ აირბალონზე   ხუთწლიანი სერთიფიკატი გაიცემა, სხვა დანარჩენზე კი  – 3 წლიანი. ინსპექტირების ღირებულება 130 ლარია. 

აირბალონებზე მომუშავე ავტომანქანების მძღოლები ინსპექტირების  მაღალ ფასს და სერვისცენტრებში არსებულ რიგებს აპროტესტებენ.

„130 ლარი მხოლოდ ტექდათვალიერების სერტიფიკატი ღირს. ამას დავუმატოთ იმ ხარვეზების გამოსწორების ღირებულებაც, რომელიც მანქანას ექნება და ფასი 200 ლარს გადააჭარბებს. თან ზუსტად არც ვიცით, როდის,  სად უნდა გავაკეთოთ ტექდათვალიერება. ამბობენ, რომ რიგებია სერვისცენტრებში. მძღოლები ერთმანეთისგან ან ინტერნეტით ვიღებთ ინფორმაციას,“  – ამბობს „ფორტუნასთან“ ავტომობილის მფლობელი, დათო ნერგაძე.

2017 წლის მონაცემებით ქვეყანაში 200 000 -ზე მეტი ავტომობილი მუშაობს აირზე. ეკონომიკის სამინისტროს ინფორმაციით, ინსპექტირების პროცედურა  ქვეყნის მაშტაბით მხოლოდ 2 კომპანიაში ტარდება, რუსთავსა  და თბილისში.

როგორც „ ფორტუნას“  შპს.“აირბალონის“  ტექდათვალიერების მენეჯერმა განუმარტა, ცენტრში  დღეში, მაქსიმუმ, 24 მანქანის შემოწმებაა შესაძლებელი.

„ტექდათვალიერების მსურველთა განსაკუთრებით დიდი რაოდენობა ივნისში იყო,  როცა  გაიგეს, რომ ტექდათვალიერება სავალდებულო ხდებოდა, შემდეგ ნაკადმა ოდნავ იკლო და სექტემბრიდან ისევ რიგები დაიწყო.  ჩვენს მიერ შემოწმებული მანქანების 90% აირბალონი დარღვევებით ჰქონდა დამონტაჟებული,“ – განუცხადა „ფორტუნას“ გიორგი ხვედელიძემ.

 

მძღოლები, რომლებიც შეუმოწმებელი ავტომობილით იმოძრავებენ, 1 იანვრის შემდეგ  დაჯარიმდებიან. 

 

 

თამუნა გოგუაძე 

 

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

11 სექტემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => teqdatvaliereba
                                    [1] => vadebi
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => airbalonebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 162394
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => teqdatvaliereba
                                    [1] => vadebi
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => airbalonebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 162394
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 6900
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => teqdatvaliereba
                                    [1] => vadebi
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => airbalonebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => teqdatvaliereba
                                    [1] => vadebi
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => airbalonebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (162394) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (19076,10126,6900,16375)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 257560
                    [post_author] => 26
                    [post_date] => 2018-06-21 16:01:04
                    [post_date_gmt] => 2018-06-21 12:01:04
                    [post_content] => საწვავსა და სიგარეტზე ფასების ზრდის შემდეგ, ბოლო რამდენიმე დღეა მოქალაქეები ყოველდღიური მოხმარების პროდუქტზე - პურზე ფასის მატებას უჩივიან. ზოგი დასახელების პურის ფასი მათი ინფორმაციით, 5-10 თეთრით გაძვირდა. გაძვირებას თავად კომპანიებში კატეგორიულად უარყოფენ, თუმცა აცხადებენ, რომ შესაძლოა მაღაზიამ, სადაც ეს პროდუქცია იყიდება, ფასი თვითნებურად გააძვირა.

ლელა ბ. პურს ოჯახისთვის და ასევე, საკუთარი მცირე ბიზნესისთვის ყოველდღიურად ყიდულობს, შესაბამისად, პურზე ფასის მომატებაც მაშინვე შეამჩნია.
პურს ძირითადად ვყიდულობ „ნიკორას“, „ორი ნაბიჯისა“ და „კარფურის“ მაღაზიათა ქსელში. ბოლო დღეებია „ორ ნაბიჯში“ "იფქლის" სერ პურს, რომელშიც აქამდე 80 თეთრს ვიხდიდი, ახლა 90 თეთრად ვყიდულობ. ასევე, მოიმატა თეთრი დაჭრილი პურის ფასმა „ნიკორაშიც“. აქამდე 90 და 1 ლარი ღირდა, ახლა კი მათი ფასი 10-10 თეთრითაა გაძვირებული. ვითომ არაფერი 5 და 10 თეთრი, მაგრამ ძალიანაც ბევრს ნიშნავს,“ - განუცხადა „ფორტუნას“ ლელა ბ-მ.
პურის ფასის გაძვირებაზე ჩივის კიდევ ერთი მოქალაქე გურამ ს. როგორც ის „ფორტუნას“ უყვება, ბოლო დღეებია „ორი ნაბიჯის“ მაღაზიათა ქსელში 60 თეთრიან პურს ახლა უკვე 70 თეთრად ყიდულობს. სოფო ბედიაშვილი „იფქლი დიღომის“ საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურის თანამშრომელია, რომელიც მიუხედავად გავრცელებული ინფორმაციისა, მისი კომპანიის მიერ წარმოებული პურის ფასის მატებას კატეგორიულად უარყოფს. როგორც ის „ფორტუნასთან“ საუბრისას ამბობს, არცერთი კატეგორიის პური მათ არ გაუძვირებიათ და მაღაზიებთანაც აქვთ კომუნიკაცია, რათა არც მათ არ გაზარდონ თვითნებურად პურის ღირებულება.
„პურის ფასი არ გაგვიძვირებია, უბრალოდ დავამატეთ კიდევ ერთი კატეგორია. გვქონდა 60 თეთრიანი პური, რომელსაც ერქვა „დიღმის პური“ და დავამატეთ 70 თეთრიანი პური, რომელსაც ქვია „დიღომი +“.  არის უფრო დიდი და აქვს უფრო მეტი წონა. ორივე გვაქვს, ორივეს ვაწარმოებთ, უბრალოდ, განსხვავდება 50-60 გრამით. რაც შეეხება დაჭრილ რუხ პურს, 80 ღირდა და ახლაც ღირს 80 თეთრი. ჩვენთან წარმოებაში ფასი არ შეცვლილა. ჩვენ ვცდილობთ, რომ ვთხოვოთ მაღაზიებს, ფასი არ გაზარდონ. მაგალითად „გუდვილი“ და „სმარტი“ მცირე ფასნამატით ყიდის და ამაზე ვართ ინფორმირებული,“ - განაცხადა სოფო ბედიაშვილმა.
პურზე ფასის მომატებას უარყოფენ „ორი ნაბიჯის“ მაღაზიათა ქსელშიც. მათი განცხადებით, მოქალაქეების უკმაყოფილება საფუძველს მოკლებულია. „არ შეესაბამება სიმართლეს. ჩვენ გვაქვს იგივე ფასი, რომელიც ყველა სხვა ქსელს აქვს ანალოგიურ პურზე. იგივე ფასი გვაქვს, რაც ყველას თბილისში, რომელსაც აქვს იგივე პური,“ -  განუცხადეს „ფორტუნას“ კომპანიაში. პურის ფასი არ არის ერთადერთი, რაც ბოლო დღეების განმავლობაში გაძვირდა. თამბაქოს მომხარებელები ფასების ზრდას სიგარეტზეც უჩივიან. როგორც „ფორტუნასთან“ საუბრისას ისინი ამბობენ, სიგარეტზე ფასი ბოლო ერთი კვირის განმავლობაში 10 თეთრით გაიზარდა.
გაძვირდა „პარლამენტისა“ და „სობრანიეს“ ფასი, 5 ლარი იყო და 5.10 ლარი გახდა. ასევე, გაძვირდა „კენტი #8-ის“ ფასიც, 4.30 ღირდა და ახლა 4.40 ღირს,“ - განაცხადეს მოქალაქეებმა.
ევროკავშირთან ხელმოწერილი ასოცირების შეთანხმებიდან გამომდინარე, მთავრობას აღებული აქვს ვალდებულება, რომ ყოველ წელს ერთ კოლოფ სიგარეტზე აქციზის გადასახადი დაახლოებით 40 თეთრით გაზარდოს, რაც შესაბამისად სიგარეტის ფასის მატებასაც გულისხმობს. თუმცა, „თამბაქოს კონტროლის ალიანსის“ თავმჯდომარე გიორგი ბახტურიძე „ფორტუნასთან“ აცხადებს, რომ თამბაქოს ნაწარმზე ფასის მატებას აქციზის გადასახადის მატებასთან არანაირი კავშირი არ აქვს და მოგება თამბაქოს ინდუსტრიაში მიდის.
„აქციზის ფასმა ბოლოს მოიმატა 2017 წლის პირველ იანვარს. მას შემდეგ წელიწადნახევარი გავიდა. ამ ხნის განმავლობაში რამდენჯერმე მოხდა ფასის მატება, შესაბამისად, ეს ნიშნავს იმას, რომ თამბაქოს ინდუსტრია ამით იზრდის მოგებას და ეს აკლდება სახელმწიფოს. ამიტომ, მოვუწოდებთ ფინანსთა ახალ მინისტრს, რომ მალე მოხდეს თამბაქოს პროდუქტზე გადასახადის მატება. ასევე გათანაბრდეს ფილტრიან და უფილტრო სიგარეტზე გადასახადი, რადგან მანიპულირება მოიხსნას. ქვეყანაში თამბაქოს 70 პროცენტი არის იმპორტირებული, შესაბამისად ეს მოგება გაედინება ქვეყნის გარეთ,“ - განაცხადა გიორგი ბახტურიძემ.
დაახლოებით 5-10 თეთრით გაძვირდა საწვავის ფასიც. ამაზე  "ფორტუნა" ერთი თვის წინ წერდა. მსოფლიო ბაზარზე ნედლი ნავთობის ფასის მომატება, როგორც წესი, ავტომატურად აისახება საქართველოში საწვავის ფასზეც. საწვავის ფასის გაძვირება კი, ზრდის როგორც პროდუქტების, ასევე საზოგადოებრივი და საქალაქთშორისო ტრანსპორტის მგზავრობის საფასურს. ქეთი გიგოლაშვილი [post_title] => საწვავი, სიგარეტი და ახლა უკვე პური - როგორია ფასების მატების ქრონოლოგია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sawvavi-sigareti-da-akhla-ukve-puri-rogoria-fasebis-matebis-qronologia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-21 16:03:47 [post_modified_gmt] => 2018-06-21 12:03:47 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=257560 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 247755 [post_author] => 26 [post_date] => 2018-06-21 10:33:50 [post_date_gmt] => 2018-06-21 06:33:50 [post_content] => დედაქალაქის მერია სატრანსპორტო კოლაფსის განსამუხტად კიდევ ახალ რეგულაციებს გეგმავს. 1 აგვისტოდან იმისთვის, რომ მოქალაქემ ტაქსით საქმიანობა განახორციელოს, მას ამის დამადასტურებელი ნებართვა დასჭირდება. დედაქალაქში ყოველდღიურად 20 ათასამდე ტაქსი მოძრაობას. ნებართვის აღება ერთჯერადად ფასიანი იქნება, მის მისაღებად მძღოლს პირადობის დამადასტურებელი მოწმობა და მართვის მოწმობა დასჭირდება. ნებართვის აღების ვადა ნოემბერში ამოიწურება, 1-ელი ნოემბრიდან  რეგისტრაციის გავლის გარეშე ტაქსით მომსახურეობა უნებართვო საქმიანობად ჩაითვლება, რაც 200 ლარიან ჯარიმას გამოიწვევს. შესაბამისი კანონპროექტი, რომელიც ტაქსისტების საქმიანობას კანონის ჩარჩოში მოაქცევს, პარლამენტმა უკვე მიიღო. ახალი რეგლუაციების მიხედვით, ტაქსის მძროლებს არა მხოლოდ რეგისტრაციის გავლა და სპეციალუირი საინფორმაციო ტაბლოს განთავსება მოუწევთ, რეფორმის მომდევნო ეტაპებზე, ისინი ვალდებული იქნებიან, დაამონტაჟონ ტაქსომეტრები და ერთიანი ტარიფებით იმოძრაონ დედაქალაქის ქუჩებში. ცვლილებებს არ ეთანხება და ამ რეფორმას ნაჩქარევს უწოდებს საგზაო უსაფრთხოების საკითხებში ექსპერტი დავით მესხიშვილი. როგორც მან „ფორტუნას“ უთხრა, დედაქალაქის მერიამ იჩქარა ცვლილებების დაანონსება და იმ ფონზე, როცა საზოგადოებრივი ტრანსპორტი მოუწესრიგებელია, რეფორმა ტაქსით მგზავრობას გააძვირებს, რაც გამოიწვევს მოქალაქეთა ნაკადის გაზრდას საზოგადოებრივ ტრანსპორტში. მესხიშვილი იმასაც ამბობს, რომ ტაქსების რეგულირების რეფორმის დასრულების შემდეგ, სიტუაცია მნიშვნელოვნად არ შეიცვლება, რადგან დაიტვირთება აპლიკაციებით ტაქსის გამოძახების სისტემა.
„ამის დრო ახლა არ იყო. ეს შეიძლება დაწყებულიყო, მაშინ როცა საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ქვეყანაში იქნებოდა გამართული. თანმიმდევრობაც არეულია. დადებით პროგნოზსაც ვერ გავაკეთებთ. არ მოგვწონს ეს რეფორმა, იქ როცა მეტრო არ გივარგა და თავზე გემხობა. ავტობუსი არ გივარგა, იქ ტაქსები არ არის ნომერ პირველი საკითხი. დაიტვირთება აპლიკაციებით ტაქსების გამოძახება. შედიხართ აპლიკაციაში, იძახებ ავტომობილს. თუ მოვა ვინმე და შეამოწმებს, ეტყვი, რომ მძღოლი გემსახურება და არა ტაქსი. ამას ამერიკაშიც ვერაფერი დააკლეს და აქაც არ მგონია. ვისაც არ ენდომება ლიცენზიის აღება, გადავა ყველა ამ სისტემაზე. მეორე საკითხია ასევე, როგორ უნდა გადაამოწმონ? რეფორმა ეხება მხოლოდ თბილისს. მძღოლმა რომ გითხრას მგზავრი ვთქვათ, კახეთიდან შემოვიყვანე და უკან ვბრუნდებიო, ამას როგორ გაამოწმებენ? ვერაფრით,“ - აღნიშნა მესხიშვილმა.
მისივე ინფორმაციით, ლიცენზიის აღების შემდეგ, რეფორმის მეორე და მესამე ეტაპზე სავარაუდოდ, მძღოლს მოსთხოვენ ჯანმრთელობის, ნარკოლოგიისა და ნასამართლეობის ცნობებს, რაც გაუმართლებელია. ასევე, სავალდებულო გახდება ერთი ფერის ავტომობილის არსებობა, რაც ასევე არასწორია.
„ეროკავშირის ქვეყნებში არსებობს ტაქსების საქმიანობაზე ლიცენზია. იქ ეს ბიზნესი არის მოქცეული კანონის ჩარჩოში და არის გადასახადები. სინამდვილეში აქაც ეს კეთდება, თუმცა არის შეფუთული, რომ ტაქსი გახდება ტექნიკურად გამართული და ა.შ. ეს ტყუილია. საბოლოოდ, ჩემი აზრით, იქნება ყოველწლიური გადასახადი ტაქსისტებისთვის, მომავალი წლიდან. საბოლოო ჯამში, ჩვენ მივდივართ ტაქსის გაძვირებისკენ, რომლის დროც ახლა არაა. მერია ვერ ხვდება იმას, რომ იაფიანი ტაქსი მას ეხმარება იმაში, რომ ისე მწვავედ ქალაქში არ ჩანს საზოგადოებრივი ტრანსპორტით შექმნილი კრიზისი. როგორც კი ეს იაფიანი ტაქსი, 3-4 ლარიანი, გახდება 8-9 ლარიანი, საზოგადოებრივ ტრანსპორტში მგზავრთა ნაკადი მოიმატებს. დღეს კი, სრულიად გაუმართავია საზოგადოებრივი ტრანსპორტი. მე ვვარაუდობ, რომ ნოემბრიდან შეიძლება ტაქსისტებმა საპროტესტო აქციებიც დაიწყონ,“ - განაცხადა მესხიშვილმა.
თბილისის მერი, კახა კალაძე ამ ინიციატივის გაჟღერებისას ირწმუნებებოდა, რომ ტაქსის მძღოლებისთვის ერთიანი სამართლებრივი სივრცის შექმნა ამ საქმიანობით დაკავებულ მოქალაქეებს მძიმე ტვირთად არ დააწვებოდა, თუმცა განსახვებულად ფიქრობენ თავად ტაქსის მძღოლები. გოჩა, რამდენიმე წელია ოჯახს ამ საქმიანობით არჩენს. როგორც ის „ფორტუნასთან“ საუბრისას ამბობს, უკანონოდ საქმიანობის გაგრძელებას, ურჩევნია ლიცენზია დროულად აიღოს.
„თუმცა, მანქანა არც ისე ახალი მყავს. მოდით, ნახეთ მოვლილი და სუფთაა, მაგრამ წლები არ აქვს ახალი. ჩემი ოჯახის შემოსავლის ერთადერთი წყარო ესაა. არც კი ვიცი რა მეშველება, თუ მომთხოვეს ახალი იყიდე და იმით იარეო. საიდან რა უნდა გავაკეთო არ ვიცი. თორემ კაი გადავიხდი იმ გადასახადს პატიოსნად,“-  აღნიშნა გოჩამ.
მისგან განსხვავებულად ფიქრობს დათო. ის, საქმიანობას როგორც კერძოდ, ასევე სხვადასხვა ტაქსოკომპანიაში ახორციელებს. „ფორტუნასთან“ ამბობს, რომ ნებართვას აიღებს, მაგრამ მანქანას ვერ გამოცვლის, შესაბამისად, ეს რეფორმა საქმიანობის არალეგალურად გაგრძელებისკენ უბიძგებს.
„კარგად არ ვიცი. ხან იმას ამბობენ, ხან ამას. თუ მოგვთხოვეს, რომ ახალი მანქანა შევიძინო, ვერაფერს ვიზამ. მომიწევს, რომ ტრაფარეტისა და „პეტუშოკის“ გარეშე ვიარო. ეს ყველაფერი არალეგალური საქმიანობისკენ მიბიძგებს მეც და ბევრსაც. ბიჭები რომ ვლაპარაკობთ ხოლმე, ბევრია ჩემ აზრზე,“ - აღნიშნა დათომ.
დედაქალაქის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამასხურში ხაზგასმით დეტალებზე არ საუბრობენ, თუ როგორ გაგრძელდება ტაქსების რეგულირება, პირველი ეტაპის დასრულების შემდეგ. როგორც "ფორტუნას" სამსახურში განუცხადეს, ამ რეფორმის მიზანი არაა, ტაქსების ოდენობის შემცირება. მთავარი მიზანია, ტაქსით გადაადგილების უსაფრთხოება და კომფორტი. "ნოემბრიდან თუ რომელიმე ტაქსისტს არ ექნება ნებართვა აღებული, ისინი დაჯარიმდებიან. ეს პროცესი იქნება მარტივი და ვცდილობთ, საკუთარი ტელეფონიდან, სახლიდან გაუსვლელად რომ შეძლონ მსურველებმა ნებართვის აღება სიმბოლურ თანხად. ამის შედეგად, ყველა ტაქსს უნდა ჰქონდეს ტაქსის ნიშანი, მძღოლს უნდა ჰქონდეს გამოკრული დოკუმენტი, რომლითაც მგზავრი ინდენტიფიცირებას მოახდეს მძღოლის ვინაობის. მთავარი მიზანია, კომფორტის გაზრდა. მანქანა უნდა იყოს უსაფრთხო. დროთა განმავლობაში დაიხვეწება ნებართვის გაცემის პროცესი. ამის მიზანი არ არის ტაქსების გამოხშირვა. ტაქსები იმ რაოდენობით უნდა იყოს თბილისში, რამდენსაც მოითხოვენ მოქალაქეები. ჩვენ არ ვიცით რის საფუძველზე მსჯელობენ და საიდან მოდის ეს ჭორები. ჩვენ ეს წესი არ გვაქვს შემუშავებული. შემდეგ ეტაპებზე შეიძლება დაიხვეწოს, როგორც გითხარით. არ არის საუბარი არანარ ასაკობრივ შეზღუდვებზე," -  განაცხადეს ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში. ქეთი გიგოლაშვილი [post_title] => გზა ტაქსით მგზავრობის გაძვირებისკენ თუ უსაფრთხოებისკენ - რა "ნაღმებია" ჩადებული ტაქსების რეგულირების კანონში [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gza-taqsit-mgzavrobis-gadzvirebisken-tu-usafrtkhoebisken-ra-naghmebia-chadebuli-taqsebis-regulirebis-kanonshi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-21 10:34:14 [post_modified_gmt] => 2018-06-21 06:34:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=247755 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 254441 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-06-20 11:07:26 [post_date_gmt] => 2018-06-20 07:07:26 [post_content] => წითელი ხიდიდან სარფამდე გადაადგილება 4-4.5 საათში იქნება შესაძლებელი. ამის შესახებ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრის მოადგილემ ირაკლი ქარსელაძემ განაცხადა. აზერბაიჯანის საზღვრიდან თურქეთის საზღვრამდე 460 კილომეტრიანი გზის მონაკვეთის განახევრებულ დროში დაფარვა რიკოთის მონაკვეთზე ავტობანის,  გვირაბებისა და საავტომობილო გზების მშენებლობის ხარჯზე მოხდება. შესაბამისი სამშენებლო ტენდერები ივნისში გამოცხადდება. „რიკოთის მონაკვეთი იქნება გარღვევა აღმოსავლეთ-დასავლეთის კორიდორის განვითარებაში. საბოლოო ჯამში, მივაღწევთ იმას, რომ შემცირდება კორიდორის მთლიანი სიგრძე და გადაადგილების დრო. თუ დღეს 7-8 საათია საჭირო წითელი ხიდიდან სარფამდე მონაკვეთის დასაფარად, ეს 4-4.5 საათამდე შემცირდება. ასევე, გაიზრდება გადაადგილების სიჩქარე - რიგ მონაკვეთებში ფაქტობრივად, გაორმაგდება. რაც ძალიან მნიშვნელოვანია, აღნიშნული გადაადგილება იქნება თანამედროვე უსაფრთხოების სტანდარტის დაცვით,“ - აცხადებს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის უფროსი ირაკლი ქარსელაძე.     პროექტის მიხედვით, რიკოთის უღელტეხილზე დაგეგმილია 51.6 კმ. სიგრძის გზის მშენებლობა, რომელიც 96 ხიდსა და 53 გვირაბს მოიცავს,  პროექტების მშენებლობაზე ჯამში, 2 მილიარდ დოლარამდე დაიხარჯება. როგორც"ფორტუნას"ინფრასტრუქტურის სამინისტროში უთხრეს,  გზის სრული მონაკვეთის დასრულების შემდეგ, გზა ჯამში 30 კილომეტრით, 460-დან 430 კილომეტრამდე შემცირდება, განახლებულ გზაზე მოიმატებს მოძრაობის სიჩქარეც, რაც საბოლოოდ მგზავრობის დროის განახევრებას გამოიწვევს. .    

4 საათში დაფარული გზა - მითი თუ რეალობა

  "ავტობანის დასრულების შემდეგ წითელი ხიდი-სარფის მონაკვეთი 3,5 საათშიც შეიძლება დაიფაროს" - სატრანსპორტო სფეროს სპეციალისტი და "ჰაბ ჯორჯიას "დირექტორი" ვასილ ურუშაძე მაგისტრალის დასრულების შემდეგ, ქვეყანაში დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარის ზრდასაც რეალისტურად მიიჩნევს. "ავტობანის დასრულების შემდეგ გზის გარკვეულ მონაკვეთებზე შესაძლებელია, მაქსიმალური სიჩქარის 110-დან  130 კილომეტრამდე გაზრდა, გარემო და მეტეოროლოგიური პირობების გათვალისწინებით. ერთიდაიგივე მონაკვეთზე სიჩქარის ცვლილება სპეციალური საინფორმაციო ტაბლოების მეშვეობით არის შესაძლებელი. დღეს აღმოსავლეთიდან დასავლეთისკენ მიმავალ გზაზე, შემაფერხებელია როგორც რიკოთი, ასევე, ლანჩხუთის მონაკვეთი და ჩაქვის უღელტეხილი, გასათვალისწინებელია ის ფაქტორიც, რომ უღელტეხილებზე დაბალი სიჩქარის გარდა, გასწრება უმეტესწილად აკრძალულია, რაც დამატებით აფერხებს გზის გამყარუნარიანოიბას, ავტობანის შემთხვევაში, ყველა ეს ფაქტორი მოხსნილია და არა თუ 4 საათი 3,5 საათიც სავსებით რეალისტურია," - ამბობს ვასო ურუშაძე "ფორტუნასთან" საუბარში. დღეისთვის ავტობანზე ავტომობილის დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარე 110 კმ/საათია, რიკოთის უღელტეხილზე გადაადგილების სიჩქარე კი 40- 70 კმ/საათამდე მერყეობს. წითელი ხიდიდან სარფამდე გზის მონაკვეთის დაფარვა საშუალოდ 7 საათშია შესაძლებელი.   [gallery link="file" ids="254879,254880,254881"]   თამუნა გოგუაძე [post_title] => სარფიდან წითელ ხიდამდე 4 საათში - ავტობანზე დასაშვები სიჩქარე შესაძლოა, 130-მდე გაიზარდოს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sarfidan-witel-khidamde-4-saatshi-avtobanze-dasashvebi-sichqare-shesadzloa-130-mde-gaizardos [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-20 11:07:26 [post_modified_gmt] => 2018-06-20 07:07:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=254441 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 257560 [post_author] => 26 [post_date] => 2018-06-21 16:01:04 [post_date_gmt] => 2018-06-21 12:01:04 [post_content] => საწვავსა და სიგარეტზე ფასების ზრდის შემდეგ, ბოლო რამდენიმე დღეა მოქალაქეები ყოველდღიური მოხმარების პროდუქტზე - პურზე ფასის მატებას უჩივიან. ზოგი დასახელების პურის ფასი მათი ინფორმაციით, 5-10 თეთრით გაძვირდა. გაძვირებას თავად კომპანიებში კატეგორიულად უარყოფენ, თუმცა აცხადებენ, რომ შესაძლოა მაღაზიამ, სადაც ეს პროდუქცია იყიდება, ფასი თვითნებურად გააძვირა. ლელა ბ. პურს ოჯახისთვის და ასევე, საკუთარი მცირე ბიზნესისთვის ყოველდღიურად ყიდულობს, შესაბამისად, პურზე ფასის მომატებაც მაშინვე შეამჩნია.
პურს ძირითადად ვყიდულობ „ნიკორას“, „ორი ნაბიჯისა“ და „კარფურის“ მაღაზიათა ქსელში. ბოლო დღეებია „ორ ნაბიჯში“ "იფქლის" სერ პურს, რომელშიც აქამდე 80 თეთრს ვიხდიდი, ახლა 90 თეთრად ვყიდულობ. ასევე, მოიმატა თეთრი დაჭრილი პურის ფასმა „ნიკორაშიც“. აქამდე 90 და 1 ლარი ღირდა, ახლა კი მათი ფასი 10-10 თეთრითაა გაძვირებული. ვითომ არაფერი 5 და 10 თეთრი, მაგრამ ძალიანაც ბევრს ნიშნავს,“ - განუცხადა „ფორტუნას“ ლელა ბ-მ.
პურის ფასის გაძვირებაზე ჩივის კიდევ ერთი მოქალაქე გურამ ს. როგორც ის „ფორტუნას“ უყვება, ბოლო დღეებია „ორი ნაბიჯის“ მაღაზიათა ქსელში 60 თეთრიან პურს ახლა უკვე 70 თეთრად ყიდულობს. სოფო ბედიაშვილი „იფქლი დიღომის“ საზოგადოებასთან ურთიერთობის სამსახურის თანამშრომელია, რომელიც მიუხედავად გავრცელებული ინფორმაციისა, მისი კომპანიის მიერ წარმოებული პურის ფასის მატებას კატეგორიულად უარყოფს. როგორც ის „ფორტუნასთან“ საუბრისას ამბობს, არცერთი კატეგორიის პური მათ არ გაუძვირებიათ და მაღაზიებთანაც აქვთ კომუნიკაცია, რათა არც მათ არ გაზარდონ თვითნებურად პურის ღირებულება.
„პურის ფასი არ გაგვიძვირებია, უბრალოდ დავამატეთ კიდევ ერთი კატეგორია. გვქონდა 60 თეთრიანი პური, რომელსაც ერქვა „დიღმის პური“ და დავამატეთ 70 თეთრიანი პური, რომელსაც ქვია „დიღომი +“.  არის უფრო დიდი და აქვს უფრო მეტი წონა. ორივე გვაქვს, ორივეს ვაწარმოებთ, უბრალოდ, განსხვავდება 50-60 გრამით. რაც შეეხება დაჭრილ რუხ პურს, 80 ღირდა და ახლაც ღირს 80 თეთრი. ჩვენთან წარმოებაში ფასი არ შეცვლილა. ჩვენ ვცდილობთ, რომ ვთხოვოთ მაღაზიებს, ფასი არ გაზარდონ. მაგალითად „გუდვილი“ და „სმარტი“ მცირე ფასნამატით ყიდის და ამაზე ვართ ინფორმირებული,“ - განაცხადა სოფო ბედიაშვილმა.
პურზე ფასის მომატებას უარყოფენ „ორი ნაბიჯის“ მაღაზიათა ქსელშიც. მათი განცხადებით, მოქალაქეების უკმაყოფილება საფუძველს მოკლებულია. „არ შეესაბამება სიმართლეს. ჩვენ გვაქვს იგივე ფასი, რომელიც ყველა სხვა ქსელს აქვს ანალოგიურ პურზე. იგივე ფასი გვაქვს, რაც ყველას თბილისში, რომელსაც აქვს იგივე პური,“ -  განუცხადეს „ფორტუნას“ კომპანიაში. პურის ფასი არ არის ერთადერთი, რაც ბოლო დღეების განმავლობაში გაძვირდა. თამბაქოს მომხარებელები ფასების ზრდას სიგარეტზეც უჩივიან. როგორც „ფორტუნასთან“ საუბრისას ისინი ამბობენ, სიგარეტზე ფასი ბოლო ერთი კვირის განმავლობაში 10 თეთრით გაიზარდა.
გაძვირდა „პარლამენტისა“ და „სობრანიეს“ ფასი, 5 ლარი იყო და 5.10 ლარი გახდა. ასევე, გაძვირდა „კენტი #8-ის“ ფასიც, 4.30 ღირდა და ახლა 4.40 ღირს,“ - განაცხადეს მოქალაქეებმა.
ევროკავშირთან ხელმოწერილი ასოცირების შეთანხმებიდან გამომდინარე, მთავრობას აღებული აქვს ვალდებულება, რომ ყოველ წელს ერთ კოლოფ სიგარეტზე აქციზის გადასახადი დაახლოებით 40 თეთრით გაზარდოს, რაც შესაბამისად სიგარეტის ფასის მატებასაც გულისხმობს. თუმცა, „თამბაქოს კონტროლის ალიანსის“ თავმჯდომარე გიორგი ბახტურიძე „ფორტუნასთან“ აცხადებს, რომ თამბაქოს ნაწარმზე ფასის მატებას აქციზის გადასახადის მატებასთან არანაირი კავშირი არ აქვს და მოგება თამბაქოს ინდუსტრიაში მიდის.
„აქციზის ფასმა ბოლოს მოიმატა 2017 წლის პირველ იანვარს. მას შემდეგ წელიწადნახევარი გავიდა. ამ ხნის განმავლობაში რამდენჯერმე მოხდა ფასის მატება, შესაბამისად, ეს ნიშნავს იმას, რომ თამბაქოს ინდუსტრია ამით იზრდის მოგებას და ეს აკლდება სახელმწიფოს. ამიტომ, მოვუწოდებთ ფინანსთა ახალ მინისტრს, რომ მალე მოხდეს თამბაქოს პროდუქტზე გადასახადის მატება. ასევე გათანაბრდეს ფილტრიან და უფილტრო სიგარეტზე გადასახადი, რადგან მანიპულირება მოიხსნას. ქვეყანაში თამბაქოს 70 პროცენტი არის იმპორტირებული, შესაბამისად ეს მოგება გაედინება ქვეყნის გარეთ,“ - განაცხადა გიორგი ბახტურიძემ.
დაახლოებით 5-10 თეთრით გაძვირდა საწვავის ფასიც. ამაზე  "ფორტუნა" ერთი თვის წინ წერდა. მსოფლიო ბაზარზე ნედლი ნავთობის ფასის მომატება, როგორც წესი, ავტომატურად აისახება საქართველოში საწვავის ფასზეც. საწვავის ფასის გაძვირება კი, ზრდის როგორც პროდუქტების, ასევე საზოგადოებრივი და საქალაქთშორისო ტრანსპორტის მგზავრობის საფასურს. ქეთი გიგოლაშვილი [post_title] => საწვავი, სიგარეტი და ახლა უკვე პური - როგორია ფასების მატების ქრონოლოგია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sawvavi-sigareti-da-akhla-ukve-puri-rogoria-fasebis-matebis-qronologia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-21 16:03:47 [post_modified_gmt] => 2018-06-21 12:03:47 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=257560 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 486 [max_num_pages] => 162 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 41e2ea378f49107412615d8d301f5760 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები