დღეს აზერბაიჯანში ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა გაიხსნება

პოპულარული

დღეს აზერბაიჯანში ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა გაიხსნება

საქართველოს პრემიერმინისტრი, გიორგი კვირიკაშვილი, დღეს აზერბაიჯანში ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის გახსნის ოფიციალურ ცერემონიაში მიიღებს მონაწილეობას. საქართველოს მთავრობის მეთაური ღონისძიებაზე აზერბაიჯანის პრეზიდენტმა, ილჰამ ალიევმა, მიიწვია.

ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის გახსნის ოფიციალურ ცერემონიაში მონაწილეობას, ასევე, მიიღებენ თურქეთის პრეზიდენტი, რეჯეფ ტაიპ ერდოღანი, ყაზახეთის პრეზიდენტი, ნურსულთან ნაზარბაევი და უზბეკეთის პრემიერმინისტრი, აბდულა არიპოვი.

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

30 ოქტომბერი, 2017

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => baqo-tbilisi-yarsis-rkinigza
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 181490
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => baqo-tbilisi-yarsis-rkinigza
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 181490
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 2280
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => baqo-tbilisi-yarsis-rkinigza
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => baqo-tbilisi-yarsis-rkinigza
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (181490) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (2280)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 182226
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2017-10-31 14:49:26
                    [post_date_gmt] => 2017-10-31 10:49:26
                    [post_content] => ბაქო-თბილისი-ყარსი-ახალქალაქის რკინიგზას ეკონომიკური, პოლიტიკური და გლობალური მნიშვნელობა აქვს, -ეკონომიკის სამინისტროს პრესსამსახურის ინფორმაციით, ამის შესახებ მინისტრმა გიორგი გახარიამ ტელეკომპანია „მაესტროს“ პირდაპირ ეთერში ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის მნიშვნელობაზე საუბრისას განაცხადა. გახარიამ აქცენტი გააკეთა პროექტის პოლიტიკურ და ეკონომიკურ ფაქტორებზე.
„ბაქო-თბილისი-ყარსი არის სარკინიგზო კვანძი, რომელიც აკავშირებს ევროპას ჩინეთთან. ეს არის აბრეშუმის გზის ე.წ. „შუალედური მონაკვეთი“ და გარდა იმ პირდაპირი ბენეფიციარებისა, როგორიც არიან აზერბაიჯანი, საქართველო და თურქეთი, ასევე ყველაზე შემდგომ ყველაზე მნიშვნელოვანი ბენეფიციარი ყაზახეთი. ამ მონაკვეთის გაშვება ხელს შეუწყობს ევროპასა და შუა აზიას შორის პირდაპირ კავშირს. რა თქმა უნდა, ამას აქვს ეკონომიკური, პოლიტიკური, ასევე გლობალური მნიშვნელობა და ჩვენ ვფიქრობთ, რომ რკინიგზის საბოლოო და სრულფასოვანი ამუშავების შემდეგ ეკონომიკური ეფექტი ძალიან მაღალი იქნება“, - განაცხადა გიორგი გახარიამ.
გიორგი გახარიას ინფორმაციით, ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საპროექტო სიმძლავრე 5 მილიონი ტონა ტვირთი და ერთი მილიონი მგზავრია. მისი განცხადებით, ასევე მნიშვნელოვანია პროექტის ლოგისტიკის ნაწილი. „ჩვენ ყველას ძალიან კარგად გვესმის, რომ ლოგისტიკა და ტრანსპორტი ფაქტობრივად, უკვე ჩვენი ქვეყნის ფუნქციაა, სარკინიგზო ბიზნესი და რკინიგზის ეკონომიკა პირდაპირ არის ჩვენი ქვეყნის ეკონომიკის მაჩვენებლებზე მიბმული და შესაბამისად, ჩვენ სერიოზულ და დიდ იმედებს ვამყარებთ ამ რკინიგზის საბოლოოდ და სრულფასოვანი ამოქმედების შემდეგ ეკონომიკურ ეფექტებზე“, -აღნიშნა მინისტრმა. რაც შეეხება ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის დასრულებისა და სრულად ამოქმედების ვადებს, გიორგი გახარიას ინფორმაციით, ამას კიდევ გარკვეული დრო და სამუშაოების ჩატარება დასჭირდება და საბოლოოდ, მზად დაახლოებით ერთ წელიწადში იქნება. ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის განცხადებით, უნდა გავითვალისწინოთ ის მკაცრი კლიმატური პირობები, რომელშიც რკინიგზას მოუწევს ფუნქციონირება. ამასთან, ეს არის ზღვის დონიდან ერთ-ერთი ყველაზე მაღალი რკინიგზა, რომელიც დაახლოებით 2200 მეტრამდე ადის, შესაბამისად არსებობს ტექნიკური სირთულეებიც. ”მთავარი მიზანი იყო ფიზიკურად რკინიგზის გაშვება, რაც ბაქოში გამართულ ღონისძიებაზე მოხდა და ჩვენ ასევე დარწმუნებული ვართ, რომ უახლოეს პერიოდში სამივე მხარის ძალისხმევით ყველა ეს ამოცანა იქნება წარმატებით გადაწყვეტილი“, - განაცხადა გიორგი გახარიამ. ჟურნალისტის კითხვაზე, რომელიც მაღალი კონკურენციის პირობებში რკინიგზის მუშაობას ეხებოდა, გიორგი გახარიამ აღნიშნა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზას უკვე უწოდეს „აბრეშუმის გზის შუალედური რკინიგზა“, რაც აბრეშუმის გზის ძალიან მნიშვნელოვანი კომპონენტია. [post_title] => გიორგი გახარია: ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზას გლობალური მნიშვნელობა აქვს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => giorgi-gakharia-baqo-tbilisi-yarsis-rkinigzas-globaluri-mnishvneloba-aqvs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-31 14:49:26 [post_modified_gmt] => 2017-10-31 10:49:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=182226 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 181953 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-10-31 10:52:51 [post_date_gmt] => 2017-10-31 06:52:51 [post_content] => ევროკავშირი მიესალმება ახალ სარკინიგზო დერეფანს, რომელიც უკეთესი კავშირების უზრუნველყოფასთან ერთად, ახალ შესაძლებლობებს შეუქმნის ბიზნესს და ხელს შეუწყობს ვაჭრობის ზრდას – აღმოსავლეთ პარტნიორობის პოლიტიკისა და ცენტრალური აზიის სტრატეგიის საფუძველიც სწორედ ეს არის, - ამის შესახებ ევროკავშირის ელჩმა საქართველოში იანოშ ჰერმანმა განაცხადა, რომელიც ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზის გახსნას გამოეხმაურა. მისი შეფასებით, ბაქო–თბილისი–ყარსის სარკინიგზო ხაზის გახსნა მნიშვნელოვანი ნაბიჯია სატრანსპორტო კავშირების დამყარებაში, რადგან ის ევროკავშირს, თურქეთს, საქართველოს, აზერბაიჯანსა და ცენტრალურ აზიას ერთმანეთთან დააკავშირებს.
„ევროკავშირი ყოველთვის უწყობდა ხელს ინფრასტრუქტურაში ინვესტირებას და სამეზობლოს პარტნიორ ქვეყნებთან ლოგისტიკურ კოორდინირებას. თურქეთსა და ბულგარეთს, ასევე, აზერბაიჯანსა და ცენტრალურ აზიას შორის კავშირების შემდგომ გაუმჯობესებასთან ერთად, ეს პროექტი უზრუნველყოფს ევროპასა და აზიას შორის სწრაფ და სანდო სახმელეთო კავშირს, უძველესი აბრეშუმის გზის კვალდაკვალ. ბაქო– თბილისი–ყარსის რკინიგზა ისეთივე როლს თამაშობს, როგორსაც სამხრეთის გაზის დერეფანი, რომელიც იმავე გზის გასწვრივ ენერგოკავშირების შექმნას უზრუნველყოფს", - აცხადებს იანოშ ჰერმანი.
[post_title] => ჰერმანი: ბაქო–თბილისი–ყარსის რკინიგზა მნიშვნელოვანია სატრანსპორტო კავშირების დამყარებისთვის [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => hermani-baqo-tbilisi-yarsis-rkinigza-mnishvnelovania-satransporto-kavshirebis-damyarebistvis [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-31 10:54:08 [post_modified_gmt] => 2017-10-31 06:54:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=181953 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 181831 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-10-30 16:37:52 [post_date_gmt] => 2017-10-30 12:37:52 [post_content] => საერთაშორისო გადაზიდვების სტიმულირებისა და სავაჭრო-ეკონომიკური ურთიერთობების გაღრმავების კუთხით, ჩვენი ქვეყანა დიდ მნიშვნელობას ანიჭებს ახალი სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურული პროექტების განხორციელებას, არსებულის მოდერნიზებას და მის ეფექტიან მუშაობას, - ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა გიორგი კვირიკაშვილმა ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის ოფიციალური გახსნის ცერემონიაზე განაცხადა. მისი თქმით, რკინიგზის მშენებლობასა და მოდერნიზებასთან ერთად, საქართველო ავითარებს საპორტო ინფრასტრუქტურას, ასევე დიდ ინვესტიციებს ახორციელებს საგზაო ინფრასტრუქტურაში, რომელიც ითვალისწინებს საქართველოს მონაკვეთზე სატრანზიტო კორიდორების ოთხზოლიანი მაგისტრალის მშენებლობას.
”ჩვენ გვსურს, საქართველომ თავისი წვლილი შეიტანოს „აბრეშუმის გზის“ აღორძინებისა და „ერთი გზა - ერთი სარტყელის“ ინიციატივის განხორციელების საქმეში”, - აღნიშნა პრემიერმა.
მისივე თქმით, ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის წარმატებას მნიშვნელოვანწილად უწყობს ხელს ჩინეთთან გაზრდილი სავაჭრო-ეკონომიკური კავშირები.
”ჩვენ მოხარულნი ვართ, რომ ჩინეთ-ევროკავშირის სავაჭრო-სტრანსპორტო რუკაზე ეს მარშრუტი იკავებს "შუა კორიდორის" ადგილს, როგორც ამ კორიდორს უწოდა პრეზიდენტმა ერდოღანმა სულ ცოტა ხნის წინ ჩინეთში გამართულ აბრეშუმის გზის სამიტზე. დღეს, საკონტეინერო მატარებელს ჩინეთიდან საქართველომდე, ყაზახეთის და აზერბაიჯანის გავლით, 8 დღე სჭირდება. მსურს, ვისარგებლო შემთხვევით და მადლობა გადავუხადო პრეზიდენტ ნაზარბაევს მისი პირადი ყურადღებისთვის, რომელსაც უთმობდა და უთმობს ამ მარშრუტის განვითარებას. ვიმედოვნებთ, "ერთი გზა - ერთი სარტყელის" პოზიტიური ეფექტი გავრცელდება შუა აზიის სხვა ქვეყნებზეც. ახლა უკვე არის შესაძლებლობა, კონტეინერებმა განაგრძოს რკინიგზით მოძრაობა თურქეთის მიმართულებით. ჩვენ გვსურს, რომ ამ გზით საქართველო და ჩვენი რეგიონი მაქსიმალურად იყოს ინტეგრირებული ევროკავშირის ტრანსევროპულ სატრანსპორტო ქსელთან“, - განაცხადა პრემიერმა და აღნიშნა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის ახალი სარკინიგზო მარშრუტი ამ მიზნის მიღწევაში მნიშვნელოვან როლს შეასრულებს.
მისივე თქმით, მსგავსი პროექტებით და რაც მთავარია, ერთმანეთის გვერდით დგომით კიდევ უფრო გაღრავდება კავშირები. [post_title] => პრემიერ-მინისტრი: გვსურს, საქართველომ თავისი წვლილი შეიტანოს „აბრეშუმის გზის“ აღორძინებაში [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => premier-ministri-gvsurs-saqartvelom-tavisi-wvlili-sheitanos-abreshumis-gzis-aghordzinebashi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-30 16:37:52 [post_modified_gmt] => 2017-10-30 12:37:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=181831 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 182226 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-10-31 14:49:26 [post_date_gmt] => 2017-10-31 10:49:26 [post_content] => ბაქო-თბილისი-ყარსი-ახალქალაქის რკინიგზას ეკონომიკური, პოლიტიკური და გლობალური მნიშვნელობა აქვს, -ეკონომიკის სამინისტროს პრესსამსახურის ინფორმაციით, ამის შესახებ მინისტრმა გიორგი გახარიამ ტელეკომპანია „მაესტროს“ პირდაპირ ეთერში ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის მნიშვნელობაზე საუბრისას განაცხადა. გახარიამ აქცენტი გააკეთა პროექტის პოლიტიკურ და ეკონომიკურ ფაქტორებზე.
„ბაქო-თბილისი-ყარსი არის სარკინიგზო კვანძი, რომელიც აკავშირებს ევროპას ჩინეთთან. ეს არის აბრეშუმის გზის ე.წ. „შუალედური მონაკვეთი“ და გარდა იმ პირდაპირი ბენეფიციარებისა, როგორიც არიან აზერბაიჯანი, საქართველო და თურქეთი, ასევე ყველაზე შემდგომ ყველაზე მნიშვნელოვანი ბენეფიციარი ყაზახეთი. ამ მონაკვეთის გაშვება ხელს შეუწყობს ევროპასა და შუა აზიას შორის პირდაპირ კავშირს. რა თქმა უნდა, ამას აქვს ეკონომიკური, პოლიტიკური, ასევე გლობალური მნიშვნელობა და ჩვენ ვფიქრობთ, რომ რკინიგზის საბოლოო და სრულფასოვანი ამუშავების შემდეგ ეკონომიკური ეფექტი ძალიან მაღალი იქნება“, - განაცხადა გიორგი გახარიამ.
გიორგი გახარიას ინფორმაციით, ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საპროექტო სიმძლავრე 5 მილიონი ტონა ტვირთი და ერთი მილიონი მგზავრია. მისი განცხადებით, ასევე მნიშვნელოვანია პროექტის ლოგისტიკის ნაწილი. „ჩვენ ყველას ძალიან კარგად გვესმის, რომ ლოგისტიკა და ტრანსპორტი ფაქტობრივად, უკვე ჩვენი ქვეყნის ფუნქციაა, სარკინიგზო ბიზნესი და რკინიგზის ეკონომიკა პირდაპირ არის ჩვენი ქვეყნის ეკონომიკის მაჩვენებლებზე მიბმული და შესაბამისად, ჩვენ სერიოზულ და დიდ იმედებს ვამყარებთ ამ რკინიგზის საბოლოოდ და სრულფასოვანი ამოქმედების შემდეგ ეკონომიკურ ეფექტებზე“, -აღნიშნა მინისტრმა. რაც შეეხება ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის დასრულებისა და სრულად ამოქმედების ვადებს, გიორგი გახარიას ინფორმაციით, ამას კიდევ გარკვეული დრო და სამუშაოების ჩატარება დასჭირდება და საბოლოოდ, მზად დაახლოებით ერთ წელიწადში იქნება. ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის განცხადებით, უნდა გავითვალისწინოთ ის მკაცრი კლიმატური პირობები, რომელშიც რკინიგზას მოუწევს ფუნქციონირება. ამასთან, ეს არის ზღვის დონიდან ერთ-ერთი ყველაზე მაღალი რკინიგზა, რომელიც დაახლოებით 2200 მეტრამდე ადის, შესაბამისად არსებობს ტექნიკური სირთულეებიც. ”მთავარი მიზანი იყო ფიზიკურად რკინიგზის გაშვება, რაც ბაქოში გამართულ ღონისძიებაზე მოხდა და ჩვენ ასევე დარწმუნებული ვართ, რომ უახლოეს პერიოდში სამივე მხარის ძალისხმევით ყველა ეს ამოცანა იქნება წარმატებით გადაწყვეტილი“, - განაცხადა გიორგი გახარიამ. ჟურნალისტის კითხვაზე, რომელიც მაღალი კონკურენციის პირობებში რკინიგზის მუშაობას ეხებოდა, გიორგი გახარიამ აღნიშნა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზას უკვე უწოდეს „აბრეშუმის გზის შუალედური რკინიგზა“, რაც აბრეშუმის გზის ძალიან მნიშვნელოვანი კომპონენტია. [post_title] => გიორგი გახარია: ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზას გლობალური მნიშვნელობა აქვს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => giorgi-gakharia-baqo-tbilisi-yarsis-rkinigzas-globaluri-mnishvneloba-aqvs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-31 14:49:26 [post_modified_gmt] => 2017-10-31 10:49:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=182226 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 11 [max_num_pages] => 4 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => d11d59ed17f5bce1dc5e1281725e905e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები