დღეს აზერბაიჯანში ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა გაიხსნება

პოპულარული

დღეს აზერბაიჯანში ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა გაიხსნება

საქართველოს პრემიერმინისტრი, გიორგი კვირიკაშვილი, დღეს აზერბაიჯანში ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის გახსნის ოფიციალურ ცერემონიაში მიიღებს მონაწილეობას. საქართველოს მთავრობის მეთაური ღონისძიებაზე აზერბაიჯანის პრეზიდენტმა, ილჰამ ალიევმა, მიიწვია.

ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის გახსნის ოფიციალურ ცერემონიაში მონაწილეობას, ასევე, მიიღებენ თურქეთის პრეზიდენტი, რეჯეფ ტაიპ ერდოღანი, ყაზახეთის პრეზიდენტი, ნურსულთან ნაზარბაევი და უზბეკეთის პრემიერმინისტრი, აბდულა არიპოვი.

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

30 ოქტომბერი, 2017

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => baqo-tbilisi-yarsis-rkinigza
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 181490
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => baqo-tbilisi-yarsis-rkinigza
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 181490
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 2280
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => baqo-tbilisi-yarsis-rkinigza
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => baqo-tbilisi-yarsis-rkinigza
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (181490) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (2280)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 274720
                    [post_author] => 26
                    [post_date] => 2018-08-13 11:58:25
                    [post_date_gmt] => 2018-08-13 07:58:25
                    [post_content] => ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით ტვირთების გადაზიდვა მომდევნო წლებში მნიშვნელოვნად გაიზრდება, – ამის შესახებ აზერბაიჯანის პრეზიდენტმა, ილჰამ ალიევმა ყაზახეთის ქალაქ აქტაუში განაცხადა.

მისი ინფორმაციით, 2017 წელს გადაზიდული კონტეინერების რაოდენობა 191 იყო, მიმდინარე წლის 6 თვეში აღნიშნულმა მაჩვენებელმა 1400 შეადგინა, წლის ბოლომდე ოთხი ათას კონტეინერამდე გაიზრდება.

„ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა ჩვენ 2017 წლის ოქტომბერში გავხსენით. ეს პროექტი აზიისა და ევროპის რკინიგზებს ერთმანეთთან აკავშირებს,“ - განაცხადა ალიევმა.
                    [post_title] => ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით ტვირთების გადაზიდვა მნიშვნელოვნად გაიზრდება - ილჰამ ალიევი
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => baqo-tbilisi-yarsis-rkinigzit-tvirtebis-gadazidva-mnishvnelovnad-gaizrdeba-ilham-alievi
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-08-13 11:58:25
                    [post_modified_gmt] => 2018-08-13 07:58:25
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=274720
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 182226
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2017-10-31 14:49:26
                    [post_date_gmt] => 2017-10-31 10:49:26
                    [post_content] => ბაქო-თბილისი-ყარსი-ახალქალაქის რკინიგზას ეკონომიკური, პოლიტიკური და გლობალური მნიშვნელობა აქვს, -ეკონომიკის სამინისტროს პრესსამსახურის ინფორმაციით, ამის შესახებ მინისტრმა გიორგი გახარიამ ტელეკომპანია „მაესტროს“ პირდაპირ ეთერში ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის მნიშვნელობაზე საუბრისას განაცხადა. გახარიამ აქცენტი გააკეთა პროექტის პოლიტიკურ და ეკონომიკურ ფაქტორებზე.
„ბაქო-თბილისი-ყარსი არის სარკინიგზო კვანძი, რომელიც აკავშირებს ევროპას ჩინეთთან. ეს არის აბრეშუმის გზის ე.წ. „შუალედური მონაკვეთი“ და გარდა იმ პირდაპირი ბენეფიციარებისა, როგორიც არიან აზერბაიჯანი, საქართველო და თურქეთი, ასევე ყველაზე შემდგომ ყველაზე მნიშვნელოვანი ბენეფიციარი ყაზახეთი. ამ მონაკვეთის გაშვება ხელს შეუწყობს ევროპასა და შუა აზიას შორის პირდაპირ კავშირს. რა თქმა უნდა, ამას აქვს ეკონომიკური, პოლიტიკური, ასევე გლობალური მნიშვნელობა და ჩვენ ვფიქრობთ, რომ რკინიგზის საბოლოო და სრულფასოვანი ამუშავების შემდეგ ეკონომიკური ეფექტი ძალიან მაღალი იქნება“, - განაცხადა გიორგი გახარიამ.
გიორგი გახარიას ინფორმაციით, ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საპროექტო სიმძლავრე 5 მილიონი ტონა ტვირთი და ერთი მილიონი მგზავრია. მისი განცხადებით, ასევე მნიშვნელოვანია პროექტის ლოგისტიკის ნაწილი. „ჩვენ ყველას ძალიან კარგად გვესმის, რომ ლოგისტიკა და ტრანსპორტი ფაქტობრივად, უკვე ჩვენი ქვეყნის ფუნქციაა, სარკინიგზო ბიზნესი და რკინიგზის ეკონომიკა პირდაპირ არის ჩვენი ქვეყნის ეკონომიკის მაჩვენებლებზე მიბმული და შესაბამისად, ჩვენ სერიოზულ და დიდ იმედებს ვამყარებთ ამ რკინიგზის საბოლოოდ და სრულფასოვანი ამოქმედების შემდეგ ეკონომიკურ ეფექტებზე“, -აღნიშნა მინისტრმა. რაც შეეხება ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის დასრულებისა და სრულად ამოქმედების ვადებს, გიორგი გახარიას ინფორმაციით, ამას კიდევ გარკვეული დრო და სამუშაოების ჩატარება დასჭირდება და საბოლოოდ, მზად დაახლოებით ერთ წელიწადში იქნება. ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის განცხადებით, უნდა გავითვალისწინოთ ის მკაცრი კლიმატური პირობები, რომელშიც რკინიგზას მოუწევს ფუნქციონირება. ამასთან, ეს არის ზღვის დონიდან ერთ-ერთი ყველაზე მაღალი რკინიგზა, რომელიც დაახლოებით 2200 მეტრამდე ადის, შესაბამისად არსებობს ტექნიკური სირთულეებიც. ”მთავარი მიზანი იყო ფიზიკურად რკინიგზის გაშვება, რაც ბაქოში გამართულ ღონისძიებაზე მოხდა და ჩვენ ასევე დარწმუნებული ვართ, რომ უახლოეს პერიოდში სამივე მხარის ძალისხმევით ყველა ეს ამოცანა იქნება წარმატებით გადაწყვეტილი“, - განაცხადა გიორგი გახარიამ. ჟურნალისტის კითხვაზე, რომელიც მაღალი კონკურენციის პირობებში რკინიგზის მუშაობას ეხებოდა, გიორგი გახარიამ აღნიშნა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზას უკვე უწოდეს „აბრეშუმის გზის შუალედური რკინიგზა“, რაც აბრეშუმის გზის ძალიან მნიშვნელოვანი კომპონენტია. [post_title] => გიორგი გახარია: ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზას გლობალური მნიშვნელობა აქვს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => giorgi-gakharia-baqo-tbilisi-yarsis-rkinigzas-globaluri-mnishvneloba-aqvs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-31 14:49:26 [post_modified_gmt] => 2017-10-31 10:49:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=182226 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 181953 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-10-31 10:52:51 [post_date_gmt] => 2017-10-31 06:52:51 [post_content] => ევროკავშირი მიესალმება ახალ სარკინიგზო დერეფანს, რომელიც უკეთესი კავშირების უზრუნველყოფასთან ერთად, ახალ შესაძლებლობებს შეუქმნის ბიზნესს და ხელს შეუწყობს ვაჭრობის ზრდას – აღმოსავლეთ პარტნიორობის პოლიტიკისა და ცენტრალური აზიის სტრატეგიის საფუძველიც სწორედ ეს არის, - ამის შესახებ ევროკავშირის ელჩმა საქართველოში იანოშ ჰერმანმა განაცხადა, რომელიც ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზის გახსნას გამოეხმაურა. მისი შეფასებით, ბაქო–თბილისი–ყარსის სარკინიგზო ხაზის გახსნა მნიშვნელოვანი ნაბიჯია სატრანსპორტო კავშირების დამყარებაში, რადგან ის ევროკავშირს, თურქეთს, საქართველოს, აზერბაიჯანსა და ცენტრალურ აზიას ერთმანეთთან დააკავშირებს.
„ევროკავშირი ყოველთვის უწყობდა ხელს ინფრასტრუქტურაში ინვესტირებას და სამეზობლოს პარტნიორ ქვეყნებთან ლოგისტიკურ კოორდინირებას. თურქეთსა და ბულგარეთს, ასევე, აზერბაიჯანსა და ცენტრალურ აზიას შორის კავშირების შემდგომ გაუმჯობესებასთან ერთად, ეს პროექტი უზრუნველყოფს ევროპასა და აზიას შორის სწრაფ და სანდო სახმელეთო კავშირს, უძველესი აბრეშუმის გზის კვალდაკვალ. ბაქო– თბილისი–ყარსის რკინიგზა ისეთივე როლს თამაშობს, როგორსაც სამხრეთის გაზის დერეფანი, რომელიც იმავე გზის გასწვრივ ენერგოკავშირების შექმნას უზრუნველყოფს", - აცხადებს იანოშ ჰერმანი.
[post_title] => ჰერმანი: ბაქო–თბილისი–ყარსის რკინიგზა მნიშვნელოვანია სატრანსპორტო კავშირების დამყარებისთვის [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => hermani-baqo-tbilisi-yarsis-rkinigza-mnishvnelovania-satransporto-kavshirebis-damyarebistvis [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-31 10:54:08 [post_modified_gmt] => 2017-10-31 06:54:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=181953 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 274720 [post_author] => 26 [post_date] => 2018-08-13 11:58:25 [post_date_gmt] => 2018-08-13 07:58:25 [post_content] => ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით ტვირთების გადაზიდვა მომდევნო წლებში მნიშვნელოვნად გაიზრდება, – ამის შესახებ აზერბაიჯანის პრეზიდენტმა, ილჰამ ალიევმა ყაზახეთის ქალაქ აქტაუში განაცხადა. მისი ინფორმაციით, 2017 წელს გადაზიდული კონტეინერების რაოდენობა 191 იყო, მიმდინარე წლის 6 თვეში აღნიშნულმა მაჩვენებელმა 1400 შეადგინა, წლის ბოლომდე ოთხი ათას კონტეინერამდე გაიზრდება. „ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა ჩვენ 2017 წლის ოქტომბერში გავხსენით. ეს პროექტი აზიისა და ევროპის რკინიგზებს ერთმანეთთან აკავშირებს,“ - განაცხადა ალიევმა. [post_title] => ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით ტვირთების გადაზიდვა მნიშვნელოვნად გაიზრდება - ილჰამ ალიევი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => baqo-tbilisi-yarsis-rkinigzit-tvirtebis-gadazidva-mnishvnelovnad-gaizrdeba-ilham-alievi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-13 11:58:25 [post_modified_gmt] => 2018-08-13 07:58:25 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=274720 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 12 [max_num_pages] => 4 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => d11d59ed17f5bce1dc5e1281725e905e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები