ეგზოტიკური ტურიზმი საქართველოში – რა ჯდება გადამფრენ ფრინველებზე დაკვირვება

პოპულარული

ეგზოტიკური ტურიზმი საქართველოში – რა ჯდება გადამფრენ ფრინველებზე დაკვირვება

აჭარაში, სოფელ სახალვაშოში, შუამთის პლატფორმის მახლობლად, 20-22 საოჯახო სასტუმროა, რომლებიც ფრინველებზე დამკვირვებელ ტურისტებს მასპინძლობს. ფრინველები მხოლოდ ამ, შუამთის პლატფორმაზე გამავალი ზოლით გადადიან და დაკვირვებისთვის ყველაზე ხელსაყრელი ადგილია. ამიტომაც იზიდავს ტურისტებს და ბოლო პერიოდში მათი რაოდენობაც გაიზარდა. 

სასტუმროების მეპატრონეთა თქმით, რაოდენობის მხრივ, ყველაზე მეტი ტურისტი 2011 და 2012 წლებში ჩამოვიდა, თუმცა მაშინ ფასი საკმაოდ დაბალი იყო, ამიტომ ტურისტების რაოდენობა შემცირდა, ფასმა კი მოიმატა და 20 ლარიდან 15 ევრო გახდა.

ნური დილავეროვი სახალვაშოში ერთ-ერთი საოჯახო სასტუმროს მეპატრონეა. ის ექვსი წელია, საკუთარ სახლში იღებს სტუმრებს, რომლებიც შუამთის პლატფორმაზე იშვიათი სახეობის გადამფრენ ფრინველებს აკვირდებიან. ნურის თქმით, 2011 წლიდან დღემდე, როგორც ტურისტთა რაოდენობა, ასევე პირობებიც შეიცვალა. 

ფრინველების გადაფრენას სხვადასხვა ქვეყნიდან არაერთი ტურისტი აკვირდება. ისინი სახალვაშოს საოჯახო სასტუმროებში განთავსდებიან. გადამფრენ ფრინველებზე დაკვირვების სეზონი 17 აგვისტოდან 17 ნოემბრამდეა.

ამ ტურისტების გარდა, ფრინველებზე დასაკვირვებლად თბილისიდან, სომხეთიდან, ამერიკიდან, თითქმის ყველა ქვეყნიდან ჩამოდიან.  საოჯახო სასტუმროში განთავსების ფასი ქართველისთვისაც და უცხოელისთვისაც ერთია – 15 ევრო დღეში. თანხას ყოველ მე-15 დღეს იხდიან.

ნური დილავეროვი ჩვენთან საუბრისას აღნიშნავს, რომ მისი სახლი თავდაპირველად სტუმრების მისაღებად „მზად არ იყო“, თუმცა დღეს სტუმრებისთვის ცალკე 5 ოთახი აქვს გამოყოფილი.

„თავიდან სახლი საერთოდ არ მქონდა გაკეთებული. მხოლოდ აშენებული იყო. სახლში არც სველი წერტილები არსებობდა. პირველად უცხოელები 2011 წელს ჩამოვიდნენ. მაშინ ისინი მახინჯაურში ცხოვრობდნენ და ფრინველების დასაკვირვებლად აქ რომ ამოსულიყვნენ, სამარშრუტო ტაქსს იყენებდნენ. ფრინველებს სახალვაშოს პლატფორმიდან აკვირდებიან. სწორედ იქიდან შეამჩნიეს ჩემი სახლი და აქ ღამის გათევა გადაწყვიტეს,“ – გვითხრა ნური დილავეროვმა.

ასე აღმოჩნდნენ 2011 წელს პირველი ბელგიელი ტურისტები ნურის სახლში. ნური იმასაც აღნიშნავს, რომ თავიდან უცხოელებს არაერთხელ უთხრა უარი ღამის გათევაზე, რადგან, როგორც თავად ამბობს, არ იცოდა, ვინ იყვნენ, თუმცა ამ უარის მთავარი მიზეზი სხვა – ფინანსური პრობლემები და მოუწესრიგებელი სახლი იყო. 

მალე ტურისტები დილავეროვთან მეორეჯერ ჩამოვიდნენ და 2 თვეში 3000 ლარის გადახდაზე შეუთანხმდნენ. მასპინძელმა კიდევ უარი უთხრა, რადგან, მისი თქმით, ოჯახში არაფერი ჰქონდა გაკეთებული. ტურისტებისთვის ჭამაც და ღამისთევაც 20 ლარი ჯდებოდა. შეთანხმების შემთხვევაში, ღამისთევაში 7-ს, ხოლო პროდუქტებში 13 ლარს გადაიხდიდნენ.

 

„მაშინ 7 ლარი ჩემთვის ფული იყო. დავთანხმდი და ვუმასპინძლე, თუმცა მალევე გაირკვა, რომ არც ეს 20 ლარი იყო სტუმრებისთვის საკმარისი. იმ წელიწადს კაპიკი არ დამრჩენია. მეორე წელს მითხრეს, რომ დღეში 25 ლარს მომცემდნენ. დაველაპარაკე და ავუხსენი, რომ ზარალში ვიყავი. 2012 წელს 10-12 უცხოელი ტურისტი ჩამოვიდა. მესამე წელიწადს ვუთხარი, რომ წასულიყვნენ, ვეღარ მივიღებდი. არ მიღირდა. მერე 37 ლარზე გადავიდნენ, ვინაიდან საგადასახადოს მე ვიხდი, 20% ამ თანხიდან კიდევ იქვითებოდა. მხოლოდ 30 ლარი მრჩებოდა. ეს სიტუაციაც ავუხსენი. საბოლოოდ, დღეში 15 ევროზე შევთანხმდით,“ –  ამბობს ნური დილავეროვი.

ბოლო რამდენიმე წელია, დილავეროვის საოჯახო სასტუმრო 4-5 ტურისტს მასპინძლობს. ვინაიდან ტურისტები სხვადასხვა ქვეყნიდან არიან ჩამოსული, მასპინძლის თქმით, რთულია კომუნიკაცია, თუმცა მისი ვაჟი ეხმარება. 

„დილით 4-5 საათზე ვდგები, საუზმეს ვუმზადებთ, ლანჩს ვატანთ, შემდეგ მიდიან და საღამომდე არ ბრუნდებიან შინ. ჩემს საოჯახო სასტუმროში ახლა ყველაფერი მაქვს: წყალიც, დენიც, ინტერნეტიც. როცა სახლში არიან,  კომფორტი მეტ-ნაკლებად აქვთ,“ – დასძინა დილავეროვმა.

თავდაპირველად ბელგიელი ტურისტები გადამფრენ ფრინველებს სვანეთიდან აკვირდებოდნენ. მალევე ტურისტები სვანეთში ერთმა ბათუმელმა ბიჭმა, ასლანმა, გაიცნო. ასლანმა უთხრა, რომ ისეთი ადგილი, საიდანაც გადამფრენ ფრინველებზე დაკვირვება სიმაღლიდან გამომდინარე შესაძლებელი იყო, ბათუმშიც არსებობს. ამ ინფორმაციის მიღების შემდეგ ერთ-ერთი ტურისტი ბელგიაში წავიდა და რამდენიმე დღეში უკან, ბათუმში 2-3 ტურისტით დაბრუნდა. მას შემდეგ ტურისტები ბათუმიდან აკვირდებიან გადამფრენ ფრინველებს. ფრინველები მხოლოდ ამ, შუამთის პლატფორმაზე გამავალი ზოლით გადადიან.

 

თათია კაკიაშვილი 

 

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

13 სექტემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saojakho-sastumroebi
                                    [1] => fortunas-temebi
                                    [2] => dakvirveba-gadamfren-frinvelebze
                                    [3] => egzotikuri-turizmi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 163132
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saojakho-sastumroebi
                                    [1] => fortunas-temebi
                                    [2] => dakvirveba-gadamfren-frinvelebze
                                    [3] => egzotikuri-turizmi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 163132
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 14680
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saojakho-sastumroebi
                                    [1] => fortunas-temebi
                                    [2] => dakvirveba-gadamfren-frinvelebze
                                    [3] => egzotikuri-turizmi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saojakho-sastumroebi
                                    [1] => fortunas-temebi
                                    [2] => dakvirveba-gadamfren-frinvelebze
                                    [3] => egzotikuri-turizmi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (163132) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (19136,19137,16375,14680)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 167967
                    [post_author] => 12
                    [post_date] => 2017-09-26 17:07:03
                    [post_date_gmt] => 2017-09-26 13:07:03
                    [post_content] =>  

თავდაცვისა და განათლების სამინისტროები ახალ  სახელმძღვანელოზე მუშაობენ. საგანს „სამხედრო ხელოვნება და ეროვნული თავდაცვა ჰქვია“ და სკოლებში უკვე ისწავლება, თუმცა მასში გარკვეული ცვლილებები იგეგმება. სწავლების პროცესში შემოდის პრაქტიკული კომპონენტიც.

კიდევ ერთი სიახლე საგანს „მე და საზოგადოებას“ უკავშირდება, რომლის სწავლებაც საპილოტე რეჟიმში უკვე დაიწყო. სკოლების ნაწილი საზოგადოების  გარკვეულ სეგმენტში არსებული უარყოფითი განწყობების შეცვლას ბანერით და გაკვეთილზე მშობლებიც დასწრებით ცდილობს.

აღნიშნულ საკითხებზე „ფორტუნასთან“ განათლების სამინისტროს ეროვნული სასწავლო გეგმების სამმართველოს უფროსმა მარიამ ჩიქობავამ ისაუბრა. მან მომავალ სასწავლო წელს დაგეგმილი ცვლილებებიც გაგვაცნო, რომელიც საშინაო დავალებებს და ქულებით შეფასებას უკავშირდება.

 

მარიამ ჩიქობავა: არის ასეთი არჩევითი საგანი „სამხედრო ხელოვნება და ეროვნული თავდაცვა“, ამ საგნის გადამუშავებაზეა საუბარი. ეს არის საშუალო საფეხურისთვის განკუთვნილი საგანი, რომელიც სკოლამ შეიძლება, აირჩიოს მე-10, მე-11 ან მე-12 კლასებში. ბუნებრივია, თავდაცვის სამინისტროა დაინტერესებული ამ საგნით იმიტომ, რომ პირდაპირ მათ მიზნებზე გადის. ეს არის პატრიოტული სულისკვეთებით აღზრდა, სახელმწიფოებრივად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბება და, რა თქმა უნდა, მოიცავს თავდაცვის, უსაფრთხოების სისტემებს და ა.შ. 

ამ საგნის გადამუშავება მათი ინიციატივა იყო.  ყველაზე მნიშვნელოვანი რაც არის, სახელმძღვანელოები, სამწუხაროდ, არ არის უმრავლესობაში. მათი ინიციატივაა, რომ სახელმძღვანელო შეიქმნას. ბუნებრივია, ამ ინიციატივას სიამოვნებით გამოვეხმაურეთ და ახლა ერთობლივად მიდის მუშაობა, რა უნდა ისწავლებოდეს ამ საგნის ფარგლებში, ჩამოვყალიბდით კონკრეტულ მიზნებზე და ამოცანებზე, მათ აქვთ უკვე გარკვეული მასალები მომზადებული სახელმძღვანელოსთვის, რომელიც დაიხვეწება, მეთოდოლოგიურად გაიმართება და გადამზადდებიან ასევე პედაგოგები. სავარაუდოდ, თავდაცვის სამინისტრო დახმარებას ამაშიც გაგვიწევს. ამის შემდეგ უკვე შევთავაზებთ სკოლებს.

ახლა არის არჩევითი საგანი და 2010 სკოლიდან, დაახლოებით, 80-90 სკოლა ირჩევს ხოლმე ყოველწლიურად, რადგან სასწავლო რესურსი არაა, პედაგოგები არ არიან გადამზადებული. ამას გადავამუშავებთ, უფრო საინტერესო გვინდა, გახდეს ეს კურსი. გარდა ამისა, ეს ითვალისწინებს პრაქტიკულ ნაწილსაც, სამხედრო ბაზაზე წაიყვანენ მოსწავლეებს, ადგილზე ნახავენ აღჭურვილობას და  ვფიქრობთ, უფრო დაინტერესდებიან სკოლები.
  • მას შემდეგ, რაც გადახალისდება პროგრამა,  სახელმძღვანელო შეიქმნება, ხომ არ გახდება საგანი სავალდებულო?
მარიამ ჩიქობავა: სავალდებულო ვერ გახდება. ისევ არჩევითი იქნება, მაგრამ ეს იმას ნიშნავს, რომ 2010 სკოლიდან ყველა სკოლაში შეძლებენ არჩევას.
  • როდისთვის გეგმავთ სკოლაში ამ საგნის შეტანას?
მარიამ ჩიქობავა: ახლა მუშავდება მასალები. არ ვიცით იმიტომ, რომ ეს არ არის მარტივი. სახელმძღვანელო კომპლექტისგან შედგება და ეს არის მასწავლებლის წიგნი, რომ მან ზუსტად იცოდეს, რა მეთოდოლოგიით წარმართოს პროცესი და არის კიდევ მოსწავლის სახელმძღვანელო. სახელმძღვანელოები, მოგეხსენებათ, ორ დღეში არ იწერება. ამას კიდევ უნდა მოჰყვეს პედაგოგების გადამზადება. ვნახოთ, ზუსტად ვერ გეტყვით, როდიდან შეიძლება, შევიდეს. მთავარია, ხარისხიანი პროდუქტი დაიდოს და ხარისხიანი რესურსი მიეწოდოს მოსწავლეებს. 
  • ასევე მინდა, გკითხოთ კიდევ ერთ საგანზე, თუ არ ვცდები 150-ე საჯარო სკოლაში, საპილოტე რეჟიმში დაიწყო უკვე „მე და საზოგადოების სწავლება“, კიდევ რამდენ სკოლაში შევა წელს ეს საგანი?
მარიამ ჩიქობავა: ესტონელები გვეხმარებიან ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვაში. ესტონურ-ქართული პროექტის ფარგლებში შევარჩიეთ ხუთი საპილოტე სკოლა თბილისსა და რეგიონებში და ათი ქსელის სკოლა. პრინციპში, 15-ვე საპილოტე გამოდის. ეს არ გულისხმობს მხოლოდ „მე და საზოგადოების" პილოტირებას. იქ გადავამზადეთ დაწყებითი საფეხურის მასწავლებლები, ძალიან ბევრი სხვა ცვლილება შედის კიდევ დაწყებით საფეხურზე. ეს სიახლეები რომ მათთან მიგვეტანა, გადამზადდნენ დირექტორები, მისი მოადგილე, რომელიც სასწავლო შინაარსზეა პასუხისმგებელი და დაწყებითი საფეხურის პედაგოგები. ვინაიდან ახალი საგნის შემოტანა იყო ყველაზე დიდი სიახლე, ყველაზე მეტი აქცენტი სწორედ ამაზე გავაკეთეთ. 15 სკოლის პედაგოგმა გააკეთა თავისი გეგმა, როგორ გაშლიდნენ თითოეულ თემას, ერთი თემა აიღო ყველამ. მესამე კლასში სამი თემაა, მეოთხე კლასშიც სამი. 150-ე სკოლამ რაც დაამუშავა, ეს გაკვეთილებად კიდევ უფრო დეტალურად გაწერეს და თავადვე გამოთქვა სურვილი, რომ სადამრიგებლო საათის ფარგლებში ჩატარდებოდა და ამ თემებს გაივლიდა.
  • ჯერჯერობით მხოლოდ ამ ერთ სკოლაში ტარდება ეს გაკვეთილი?
მარიამ ჩიქობავა: ამ კვირაში ვიცი, რომ 150-ე სკოლა აპირებს ჩატარებას, პირველი გაკვეთილი უნდათ, რომ მშობლებთან ერთად გააკეთონ.
  • მშობლებთან ერთად რატომ? საზოგადოების გარკვეულ ნაწილში არსებულმა უარყოფითმა განწყობებმა ხომ არ განაპირობა?
მარიამ ჩიქობავა: თქვენ იცით, რომ ძალიან ბევრი არასწორი ინფორმაცია ვრცელდებოდა და არასწორი ინტერპრეტაციები რომ არ მოხდეს კიდევ ამ საგანთან დაკავშირებით, ამით ერთგვარი ინფორმირებაც მოხდება მშობლების, მათი მოლოდინების გაზიარებაც და თვითონვე ნახავენ, რა არის ეს საგანი და რა მიზნები აქვს. ამიტომ პირველი გაკვეთილი იქნება ერთობლივი. 
  • ყველა სკოლაში ასე იქნება, თუ მხოლოდ ამ კონკრეტული სკოლის ინიციატივა იყო?
მარიამ ჩიქობავა: არა,  თვითონ სკოლამ გადაწყვიტა, რომ ეს მეთოდი აერჩია. კიდევ, მაგალითად, საგარეჯოს პირველმა სკოლამ ახლა გააკეთა ძალიან დიდი ბანერი, სადაც ძირითადი დებულებები, საგნის მიზნები გამოიტანეს. ძალიან მომეწონა, ასეთი იდეა მეც არ მომსვლია. ამას ყველა ნახავს მოსწავლეც, მშობელიც. გუშინ შემომეხმიანნენ და მითხრეს, რომ მათაც დაგეგმილი აქვთ. უბრალოდ, ზუსტად არ იციან. როდის ჩაატარებენ, რადგან ამისთვის ცალკე საათი არ არის გამოყოფილი, ამიტომ სადამრიგებლო საათის ფარგლებში უნდა დაგეგმონ მისი ჩატარება. ეს იმიტომ, რომ ახლა საპილოტე რეჟიმია, მომავალი წლიდან, მოგეხსენებათ, ყველა სკოლაში შევა ეს საგანი. ახლა საგანი 15 სკოლას აქვს მომზადებული, ვერ დავავალდებულებთ, რომ ჩაატარონ, მაგრამ რამდენიმე აპირებს. ორზე - თბილისის 150-ზე და საგარეჯოს 1-ელ სკოლაზე შემიძლია, გითხრათ, რომ ჩაატარებენ, ზესტაფონის სკოლაც გეგმავს. ასევე, რუსთავის მე-6 სკოლაც.
  • თქვენ აღნიშნეთ, რომ კიდევ იყო გარკვეული სიახლეები და ამიტომ გადაამზადეთ პედაგოგები, კიდევ რა სიახლეებს უნდა ველოდოთ?
მარიამ ჩიქობავა: სიახლეები არის იმ კუთხით, რომ სტანდარტის შედეგები, ანუ რა მიზნებზე უნდა გავიდნენ, იყო ყოველწლიური, მოკლევადიანი შედეგები, ახლა გვაქვს საფეხურებრივი შედეგი და ამისთვის მეთოდოლოგია ცოტა შევცვალეთ. საშინაო დავალებებში გადავწყვიტეთ, რომ არ იყოს ნიშნებით შეფასება. ხშირად ხდება, რომ მშობლები მუშაობენ საშინაო დავალებებზე. ასე იქნება ახალი სასწავლო გეგმით, მომავალი წლიდან შევა ძალაში.  გარდა ამისა, გადავხედეთ ნიშნების წერის პოლიტიკას ზოგადად, იცით, რომ 1-4 კლასში ქულები არ იწერება და მე-5 კლასიდან იწყება. მე-5 კლასში, როგორც წესი, ახალი მასწავლებლები შედიან ხოლმე ბავშვებთან და ტრავმულია 8-იანი, 9-იანიც კი, რომელიც კარგ ქულაა, ჰგონიათ, რომ დაბალია და დიდ სტრესს იწვევს ბავშვებში. ამიტომ ასე გვაქვს დაგეგმილი, რომ მე-5 კლასის პირველ სემესტრშიც არ იყოს ნიშნები და მეორე სემესტრიდან დაიწყოს. თუმცა, რასაც ვუყურებ წამყვანი ქვეყნების სკოლებს, შეიძლება, ისეც გადაწყდეს, რომ დაწყებით საფეხურზე საერთოდ აღარ იყოს ქულებით შეფასება. ეს მოსაზრების რეჟიმში გვაქვს ჯერ, მე-5 კლასის პირველ სემესტრში რომ არ იქნება, ეს გადაწყვეტილი გვაქვს, თუმცა, სკოლებთან შეხვედრების დროს რომ ვსაუბრობთ, შეიძლება, 1-6 კლასში მთლიანად ამოვიღოთ ქულები. თუ ეს ცვლილება განხორციელდება, ეს იქნება მომავალი სასწავლო წლიდან. ბუნებრივია, ამაზე ინფორმაცია ექნებათ სკოლებს, ჩვენ ვგეგმავთ რესურსცენტრებთან, სკოლებთან შეხვედრებს იმიტომ, რომ ბევრი ორგანიზაციული ხასიათის ცვლილებები გვაქვს.   თაკო ივანიაძე  ​ [post_title] => რა სიახლეებით შეხვდებიან სკოლები მომავალ სასწავლო წელს - ინტერვიუ მარიამ ჩიქობავასთან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ra-siakhleebit-shekhvdebian-skolebi-momaval-saswavlo-wels-interviu-mariam-chiqobavastan [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-26 17:07:03 [post_modified_gmt] => 2017-09-26 13:07:03 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=167967 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 167400 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-09-26 14:20:00 [post_date_gmt] => 2017-09-26 10:20:00 [post_content] => პეკინის გამზირის რეაბილიტაციის შემდეგ, რამდენიმე ქუჩა სატესტო რეჟიმში გაცალმხრივდა. მათ შორის, ცალმხრივი გახდა კანდელაკის ქუჩა, რამაც მის პარალელურ ბუდაპეშტის ქუჩაზე პიკის საათებში დაუსრულებელი საცობები გააჩინა. როგორც "ფორტუნას" თბილისის მერიის სატრანსპორტო სამსახურში განუცხადეს, აღნიშნული ქუჩა სატესტო რეჟიმშია გაცალმხრივებული და მასზე მერიის მონიტორინგის სამსახურები დაკვირვებას აწარმოებენ. უახლოეს მომავალში გადაწყდება სატესტო ქუჩებიდან რომელი დარჩება ცალმხრივი და ამის შემდეგ აღნიშული ქუჩები შესაბამისად დაიხაზება, ასევე, დაიდგება საგზაო ნიშნები.
"დაკვირვებას დიდი დრო არ დასჭირდება. ზაფხულის პერიოდი და შემოდგომის პერიოდი განსხვავდება ერთმანეთისგან, სწორედ ამიტომ გავახანგრძლივეთ მცირედით დაკვირვება, რადგან სატრანსპორტო ნაკადმა მოიმატა", – განაცხადა სატრანსპორტო სამსახურის საზოგადოებასთან ურთიერთობის უფროსმა "ფორტუნასთან".
საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მძღოლები სატესტო რეჟიმით უკმაყოფილოები არიან და ამბობენ, რომ მოძრაობის ასეთ რეჟიმში დატოვება დიდი შეცდომა იქნება.
"საზოგადოებრივი ტრანსპორტი მაინც გაგვიშვან ორმხრივად კანდელაკის ქუჩაზე. ბუდაპეშტზე ისედაც სულ საცობები იყო და ახლა, ამდენი ნაკადის აქ გადმორთვით სულ გაიჭედა. როგორც პეკინზე გააკეთეს ავტობუსების ზოლი, ისე მაინც გააკეთონ. ამ რეჟიმში მოძრაობა ძალიან საშინელებაა", – განაცხადა ავტობუსის მძღოლმა "ფორტუნასთან".
უკმაყოფილოები არიან ავტომობილის მფლობელებიც და ფიქრობენ, რომ დაკვირვების შედეგად, მერია კანდელაკს კვლავ ორმრივი მოძრაობის ქუჩად დააბრუნებს, რადგან ამ რეჟიმში ეს ქუჩა საკმაოდ გამტარუნარიანი იყო და მის ხარჯზე, ბუდაპეშტის და ფანჯიკიძის ქუჩა, ასევე ამ ქუჩებიდან პეკინისკენ და გაგარინის მოედნისკენ გასასვლელები ნაკლებად დატვირთული იყო.
"გაგარინის მოედნიდან ვაჟა ფშაველას გამზირისკენ რომ მივდივართ, ამ მონაკვეთზე საშინელება ხდება. შუქნიშნები, უამრავი მანქანა, პარკირების ადგილები და ერთ პატარა სამკუთხედში მოქცეული ნაკადი დაახლოებით თითო ავტომობილს 15–20 წუთით აფერხებს. საშინელება ხდება. ჯობია რომ კანდელაკი ისევ ორმხრივი იყოს", – განაცხადა "ფორტუნასთან" მძღოლმა, რომელიც ამ მარშრუტს ყოველდ დღე გადის და მისთვის ალტერნატიული გზა არ არსებობს.
მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში არ აკონკრეტებენ, ზუსტად როდის გადაწყდება ეს საკითხები და როდიდან დაიხაზება ქუჩები შესაბამისად. მძღოლები იმედოვნებენ, რომ მერია მათი თვალით შეხედავს ისედაც გადაჭედილ ქალაქში, დამატებით შექმნილ საცობებს.

თამთა უთურგაშვილი

ფოტომონტაჟი: ფარნა იორდანიშვილი

[post_title] => ბუდაპეშტის ქუჩა, როგორც შავი ხვრელი – კანდელაკი ცალმხრივი დარჩება?! [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => budapeshtis-qucha-rogorc-shavi-khvreli-kandelaki-calmkhrivi-darcheba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-26 17:27:32 [post_modified_gmt] => 2017-09-26 13:27:32 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=167400 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 167473 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-09-25 18:10:39 [post_date_gmt] => 2017-09-25 14:10:39 [post_content] => ყოფილი ტელეწამყვანია და ეს მისი პირველი პოლიტიკური ორთაბრძოლაა. ენმ-ის თბილისის მერობის კანდიდატის, ზალიკო უდუმაშვილის, მთავარი დაპირება არის ის, რომ, როგორც თავად ამბობს, პროგრამაში გაწერილი ყველა პუნქტი ანიდან ჰოემდე აუცილებლად შესრულდება. გამარჯვების შემთხვევაში სოციალურად დაუცველებს ყოველთვიურად 50-ლარიან დახმარებას დაურიგებს, იპოდრომს ცენტრალპარკად აქცევს და მერობის პირველი სამი თვე იმ მოქალაქეებს შეხვდება, ვისგანაც წინასაარჩევნო კამპანიისას პრობლემებს ისმენდა.   მერობის გეგმებსა და საარჩევნო დაპირებებზე „ფორტუნა“ ზაალ უდუმაშვილს ესაუბრა:  
  • რა არის თქვენი უპირატესობა,  რატომ უნდა გააკეთოს არჩევანი თბილისის მოსახლეობამ თქვენზე?    
ზალიკო უდუმაშვილი: ჩემი პროგრამა არის მთლიანად გაწერილი იმ წლებზე, როცა მე უნდა ვიყო მერი. ანუ ეს არის ძალიან რეალისტური პროგრამა, რომელიც არ არის გათვლილი შორეულ მომავალზე. მაგალითისთვის, ე.წ. „ხრუშოვკების“ ჩანაცვლება არის პროგრამა, რომელსაც შეიძლება, დასჭირდეს 20 ან 30 წელი, ამიტომ მე არ ვწერ ასეთ რამეს პროგრამაში, რომელსაც შეიძლება მე ვერ მოვერიო და  გახდეს ბევრი ადამიანის გასაკეთებელი ჩემს შემდეგ. ჩემი პროგრამა არის  ძალიან რეალისტური, რომელიც არის განხორციელებადი უახლოეს წლებში.  
ჩემი საყვარელი ქალაქია ნიუ-იორკი, მაგრამ  მინდა, რომ თბილისი რომს ჰგავდეს, თავისი ისტორიიდან გამომდინარე, თავისი მიდგომით ისტორიის მიმართ.
 
  • რა არის თქვენი მთავარი საარჩევნო დაპირება?  
  ზალიკო უდუმაშვილი: მთავარი დაპირება არის ის, რომ ყველა პუნქტი ანიდან ჰოემდე, რომელიც მიწერია პროგრამაში, აუცილებლად შესრულდება.  
ჩემი მთავარი კონკურენტი, რა თქმა უნდა, ხელისუფლების კანდიდატია.
 
  • როგორ აპირებთ ამ დაპირების შესრულებას და რა ვადაში?   
ზალიკო უდუმაშვილი: არსებობს პროექტები, რომელსაც შეიძლება, დასჭირდეს 2-3 წელი. სოციალურად დაუცველებისთვის 50-ლარიანი დახმარების გაცემას, რომელსაც მე ვგეგმავ, არ დასჭირდება დიდი პერიოდი, მხოლოდ დამტკიცება და ამის გაცემა ორ თვეში დაიწყება. სხვა საკითხია ინფრასტრუქტურული პროექტები, როგორიცაა ესტაკადები, ხიდები გვირაბები, იგივე ცენტრალპარკი. მაგალითად, იპოდრომის ტერიტორიის ცენტრალპარკად ქცევას დასჭირდება 1,5 წელი. ამდენივე დასჭირდება გარკვეულ ინფრასტრუქტურულ პროექტებს.  
არ გამოვრიცხავ არავისთან თანამშრომლობას, რა თქმა უნდა, პროდასავლურ კანდიდატებთან.
 
  • რას მიიჩნევთ დღეს  თბილისისთვის მთავარ პრობლემად ან პრობლემებად?
  ზალიკო უდუმაშვილი:  თბილისელებისთვის მთავარ პრობლემებში ყოველთვის ლიდერობს სოციალური პრობლემები, 10 წლის წინაც ასე იყო და ახლაც ასეა. მათ ძალიან მნიშვნელოვან პრობლემად მიაჩნიათ ეკოლოგია. ამის გადაჭრის გზები არსებობს, უბრალოდ, გარკვეულწილად პოლიტიკური გადაწყვეტილებების მიღებაა საჭირო. ეკოლოგიას მხოლოდ მწვანე საფარის აღდგენით ვერ ვუშველით, უნდა გადაწყდეს საცობების პრობლემა,  უნდა გადაწყდეს მშენებლობების პრობლემა.  
თბილისი უნდა გავხადოთ შშმ პირებისთვის ადაპტირებული ქალაქი.
 
  • როგორ და რა ვადაში  მოაგვარებთ ამ პრობლემებს? 
  ზალიკო უდუმაშვილი: დაიწყება ძალიან მნიშვნელოვანი ინფრასტრუქტურული პროექტებით, იგივე შემოვლითი რკინიგზის პროექტი, რომელიც ძალიან მნიშვნელოვანი იყო ქალაქისთვის. ამის გარდა, ვგეგმავ, რომ მტკვარზე სამი ახალი საავტომობილო ხიდი უნდა აშენდეს, რაც ცენტრს კიდევ უფრო განტვირთავს.  რამდენიმე გვირაბია გასაკეთებელი მოძრაობის განსატვირთად, რომ საცობებისგან გავათავისუფლოთ ქალაქი. ასევე, უნდა შედგეს ქალაქის სატრანსპორტო გეგმა, რაც დღეს არ გაგვაჩნია. საცობი არის დღეს  ჩვენი ჰაერის მთავარი მტერი, რადგან ყველაზე მეტი გამონაბოლქვი გამოიყოფა საცობის დროს. კიდევ ერთი საკითხი - მშენებლობები მიმდინარეობს ყოველგვარი ნორმების გარეშე. ბადეები იმიტომ კი არაა საჭირო, თავში რაღაც რომ არ დაგეცეს, არამედ იმიტომ, რომ მტვერი არ გამოვიდეს ქარის დროს. თუმცა, ესაც კი  არაა დაცული.  
სოციალურად დაუცველ სტუდენტებსაც ასევე მერია დაუფინანსებს სწავლას. ყველა წარჩინებულ სტუდენტს აუცილებლად დავუფინანსებ  სწავლას უცხოეთში, რადაც არ უნდა დაუჯდეს ეს ბიუჯეტს.
 
  • თქვენი არჩევის შემთხვევაში როგორი იქნება მერიის საქმიანობა, რა კონკრეტულ აქტივობებს გეგმავთ საზოგადოებასთან ურთიერთობისთვის?
ზალიკო  უდუმაშვილი: ვინაიდან, მაინც ყოფილი ჟურნალისტი ვარ, ჩემთვის ყოველთვის მტკივნეული თემა იყო, ხელისუფლებაში წასვლის შემდეგ რომ აღარ გელაპარაკებიან რესპოდენტები. რა პრობლემაა, მითუმეტეს, როცა არჩეული მერი ხარ. არ ვამბობ, რომ 24 საათი ვიჯდები და მოქალაქეების მიღებაში ვიქნები, ამას ვერ გავაკეთებ იმიტომ, რომ სხვა საქმეც უნდა ვაკეთო. გეგმაში მაქვს ის, რომ გამარჯვების შემთხვევაში, ამ სამი თვის განმავლობაში სადაც ვიყავი, პირველი სამი თვე სწორედ იქ მივალ, ადგილზე რომ მოვაგვარო ეს პრობლემები. მერი ძირითადად ხალხში უნდა იყოს.  
ვინაიდან, მაინც ყოფილი ჟურნალისტი ვარ, ჩემთვის ყოველთვის მტკივნეული თემა იყო, ხელისუფლებაში წასვლის შემდეგ რომ აღარ გელაპარაკებიან რესპონდენტები.
 
  • დღეს თბილისისთვის რაც ყველაზე თვალშისაცემია, არის ტრანსპორტი - პარკირება და საცობები, გამწვანება და უნებართვო მშენებლობები. თვლით თუ არა მთავარ პრობლემად და როგორ მოაგვარებთ?  კონკრეტული გეგმა გაქვთ თუ არ შემუშავებული და რა  ვადაში აპირებთ ამის შესრულებას?     
  ზალიკო უდუმაშვილი: „სითი პარკი“, მართლაც, დიდ პრობლემად იქცა თბილისელებისთვის. იმიტომ კი არა, რომ სადაც გვინდა, იქ უნდა გავაჩეროთ.  წესრიგი უნდა დავიცვათ, პარკირების ადგილას უნდა გავაჩეროთ, მაგრამ ამისთვის უნდა იყოს ადგილი. „სითი პარკთან“ რომელი ხელშეკრულებაც იქნა დადებული, არ შეიძლებოდა,  დადებულიყო.  ამიტომ „სითი პარკთან“ ხელშეკრულება ცალმხრივად უნდა გაწყდეს. თუ ხელშეკრულებას გავწყვეტთ, მოგვიწევს თანხის გადახდაც, ამას ვერ გაექცევი, მაგრამ ვფიქრობ,  მერია და თბილისის ბიუჯეტი არ უნდა იყოს ამ თანხის გადამხდელი. ჩვენ უნდა დაველაპარაკოთ კომპანიას, რომელიც შემოვა, რომელიც გადაიხდის ამ ჯარიმას, სამაგიეროდ ოპერირებისთვის შეღავათიან პირობებს მიიღებს.
  ჩემი პროგრამა არის მთლიანად გაწერილი იმ წლებზე, როცა მე უნდა ვიყო მერი. ანუ, არის ძალიან რეალისტური.
 
  • როგორი იქნება თქვენი სოციალური პოლიტიკა, რას გეგმავთ ცალკეული სამიზნე ჯგუფებისთვის?
ზალიკო უდუმაშვილი: თბილისი უნდა გავხადოთ შშმ პირებისთვის ადაპტირებული ქალაქი. ახლა შემოიყვანეს ახალი ავტობუსები, რაც კარგია, აქვს პანდუსები, თუმცა გაჩერებები არაა ადაპტირებული და შშმ პირები მაინც ვერ სარგებლობენ. ყველა წარჩინებულ სტუდენტს აუცილებლად დავუფინანსებ  სწავლას უცხოეთში, რადაც არ უნდა დაუჯდეს ეს ბიუჯეტს. სოციალურად დაუცველ სტუდენტებსაც ასევე მერია დაუფინანსებს სწავლას.
  მე არ ვწერ ასეთ რამეს პროგრამაში, რომელსაც შეიძლება მე ვერ მოვერიო და  გახდეს ბევრი ადამიანის გასაკეთებელი ჩემს შემდეგ.
 
  • თქვენი გამარჯვების შემთხვევაში, დანარჩენ კანდიდატებს შესთავაზებთ თუ არა თანამშრომლობას  და  პირველ რიგში, რომელს? ვის მიიჩნევთ მთავარ კონკურენტად?  
    ზალიკო უდუმაშვილი: ჩემი მთავარი კონკურენტი, რა თქმა უნდა, ხელისუფლების კანდიდატია. არ გამოვრიცხავ არავისთან თანამშრომლობას, რა თქმა უნდა, პროდასავლურ კანდიდატებთან.    
ვგეგმავ, რომ მტკვარზე სამი ახალი საავტომობილო ხიდი უნდა აშენდეს. რამდენიმე გვირაბია გასაკეთებელი მოძრაობის განსატვირთად, რომ საცობებისგან გავათავისუფლოთ ქალაქი.
 
  • მსოფლიოში თქვენი  საყვარელი ქალაქი რომელია (თბილისის გარდა)? რატომ, რა ნიშნით გამოარჩიეთ და თუ გეგმავთ, რომ თბილისი მას დაემსგავსოს?
ზალიკო უდუმაშვილი: ჩემი ერთ-ერთი საყვარელი  ქალაქია ნიუ იორკი. თუმცა, რომ გითხრათ, მინდა, ჰგავდეს თბილისს - არა! აბსოლუტურად  სხვადასხვა ქალაქია. ვერასდროს დაემსგავსება თბილისი ნიუ იორკს. მე  უფრო მინდა, რომ თბილისი რომს ჰგავდეს, თავისი ისტორიიდან გამომდინარე, თავისი მიდგომით ისტორიის მიმართ.   ქეთი გიგოლაშვილი  [post_title] => ჩემი პროგრამა არის მთლიანად გაწერილი იმ წლებზე, როცა მე უნდა ვიყო მერი - ინტერვიუ ზალიკო უდუმაშვილთან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => chemi-programa-aris-mtlianad-gawerili-im-wlebze-roca-me-unda-viyo-meri-interviu-zaliko-udumashviltan [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-25 18:14:02 [post_modified_gmt] => 2017-09-25 14:14:02 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=167473 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 167967 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-09-26 17:07:03 [post_date_gmt] => 2017-09-26 13:07:03 [post_content] =>   თავდაცვისა და განათლების სამინისტროები ახალ  სახელმძღვანელოზე მუშაობენ. საგანს „სამხედრო ხელოვნება და ეროვნული თავდაცვა ჰქვია“ და სკოლებში უკვე ისწავლება, თუმცა მასში გარკვეული ცვლილებები იგეგმება. სწავლების პროცესში შემოდის პრაქტიკული კომპონენტიც. კიდევ ერთი სიახლე საგანს „მე და საზოგადოებას“ უკავშირდება, რომლის სწავლებაც საპილოტე რეჟიმში უკვე დაიწყო. სკოლების ნაწილი საზოგადოების  გარკვეულ სეგმენტში არსებული უარყოფითი განწყობების შეცვლას ბანერით და გაკვეთილზე მშობლებიც დასწრებით ცდილობს. აღნიშნულ საკითხებზე „ფორტუნასთან“ განათლების სამინისტროს ეროვნული სასწავლო გეგმების სამმართველოს უფროსმა მარიამ ჩიქობავამ ისაუბრა. მან მომავალ სასწავლო წელს დაგეგმილი ცვლილებებიც გაგვაცნო, რომელიც საშინაო დავალებებს და ქულებით შეფასებას უკავშირდება.   მარიამ ჩიქობავა: არის ასეთი არჩევითი საგანი „სამხედრო ხელოვნება და ეროვნული თავდაცვა“, ამ საგნის გადამუშავებაზეა საუბარი. ეს არის საშუალო საფეხურისთვის განკუთვნილი საგანი, რომელიც სკოლამ შეიძლება, აირჩიოს მე-10, მე-11 ან მე-12 კლასებში. ბუნებრივია, თავდაცვის სამინისტროა დაინტერესებული ამ საგნით იმიტომ, რომ პირდაპირ მათ მიზნებზე გადის. ეს არის პატრიოტული სულისკვეთებით აღზრდა, სახელმწიფოებრივად მოაზროვნე მოქალაქის ჩამოყალიბება და, რა თქმა უნდა, მოიცავს თავდაცვის, უსაფრთხოების სისტემებს და ა.შ.  ამ საგნის გადამუშავება მათი ინიციატივა იყო.  ყველაზე მნიშვნელოვანი რაც არის, სახელმძღვანელოები, სამწუხაროდ, არ არის უმრავლესობაში. მათი ინიციატივაა, რომ სახელმძღვანელო შეიქმნას. ბუნებრივია, ამ ინიციატივას სიამოვნებით გამოვეხმაურეთ და ახლა ერთობლივად მიდის მუშაობა, რა უნდა ისწავლებოდეს ამ საგნის ფარგლებში, ჩამოვყალიბდით კონკრეტულ მიზნებზე და ამოცანებზე, მათ აქვთ უკვე გარკვეული მასალები მომზადებული სახელმძღვანელოსთვის, რომელიც დაიხვეწება, მეთოდოლოგიურად გაიმართება და გადამზადდებიან ასევე პედაგოგები. სავარაუდოდ, თავდაცვის სამინისტრო დახმარებას ამაშიც გაგვიწევს. ამის შემდეგ უკვე შევთავაზებთ სკოლებს. ახლა არის არჩევითი საგანი და 2010 სკოლიდან, დაახლოებით, 80-90 სკოლა ირჩევს ხოლმე ყოველწლიურად, რადგან სასწავლო რესურსი არაა, პედაგოგები არ არიან გადამზადებული. ამას გადავამუშავებთ, უფრო საინტერესო გვინდა, გახდეს ეს კურსი. გარდა ამისა, ეს ითვალისწინებს პრაქტიკულ ნაწილსაც, სამხედრო ბაზაზე წაიყვანენ მოსწავლეებს, ადგილზე ნახავენ აღჭურვილობას და  ვფიქრობთ, უფრო დაინტერესდებიან სკოლები.
  • მას შემდეგ, რაც გადახალისდება პროგრამა,  სახელმძღვანელო შეიქმნება, ხომ არ გახდება საგანი სავალდებულო?
მარიამ ჩიქობავა: სავალდებულო ვერ გახდება. ისევ არჩევითი იქნება, მაგრამ ეს იმას ნიშნავს, რომ 2010 სკოლიდან ყველა სკოლაში შეძლებენ არჩევას.
  • როდისთვის გეგმავთ სკოლაში ამ საგნის შეტანას?
მარიამ ჩიქობავა: ახლა მუშავდება მასალები. არ ვიცით იმიტომ, რომ ეს არ არის მარტივი. სახელმძღვანელო კომპლექტისგან შედგება და ეს არის მასწავლებლის წიგნი, რომ მან ზუსტად იცოდეს, რა მეთოდოლოგიით წარმართოს პროცესი და არის კიდევ მოსწავლის სახელმძღვანელო. სახელმძღვანელოები, მოგეხსენებათ, ორ დღეში არ იწერება. ამას კიდევ უნდა მოჰყვეს პედაგოგების გადამზადება. ვნახოთ, ზუსტად ვერ გეტყვით, როდიდან შეიძლება, შევიდეს. მთავარია, ხარისხიანი პროდუქტი დაიდოს და ხარისხიანი რესურსი მიეწოდოს მოსწავლეებს. 
  • ასევე მინდა, გკითხოთ კიდევ ერთ საგანზე, თუ არ ვცდები 150-ე საჯარო სკოლაში, საპილოტე რეჟიმში დაიწყო უკვე „მე და საზოგადოების სწავლება“, კიდევ რამდენ სკოლაში შევა წელს ეს საგანი?
მარიამ ჩიქობავა: ესტონელები გვეხმარებიან ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვაში. ესტონურ-ქართული პროექტის ფარგლებში შევარჩიეთ ხუთი საპილოტე სკოლა თბილისსა და რეგიონებში და ათი ქსელის სკოლა. პრინციპში, 15-ვე საპილოტე გამოდის. ეს არ გულისხმობს მხოლოდ „მე და საზოგადოების" პილოტირებას. იქ გადავამზადეთ დაწყებითი საფეხურის მასწავლებლები, ძალიან ბევრი სხვა ცვლილება შედის კიდევ დაწყებით საფეხურზე. ეს სიახლეები რომ მათთან მიგვეტანა, გადამზადდნენ დირექტორები, მისი მოადგილე, რომელიც სასწავლო შინაარსზეა პასუხისმგებელი და დაწყებითი საფეხურის პედაგოგები. ვინაიდან ახალი საგნის შემოტანა იყო ყველაზე დიდი სიახლე, ყველაზე მეტი აქცენტი სწორედ ამაზე გავაკეთეთ. 15 სკოლის პედაგოგმა გააკეთა თავისი გეგმა, როგორ გაშლიდნენ თითოეულ თემას, ერთი თემა აიღო ყველამ. მესამე კლასში სამი თემაა, მეოთხე კლასშიც სამი. 150-ე სკოლამ რაც დაამუშავა, ეს გაკვეთილებად კიდევ უფრო დეტალურად გაწერეს და თავადვე გამოთქვა სურვილი, რომ სადამრიგებლო საათის ფარგლებში ჩატარდებოდა და ამ თემებს გაივლიდა.
  • ჯერჯერობით მხოლოდ ამ ერთ სკოლაში ტარდება ეს გაკვეთილი?
მარიამ ჩიქობავა: ამ კვირაში ვიცი, რომ 150-ე სკოლა აპირებს ჩატარებას, პირველი გაკვეთილი უნდათ, რომ მშობლებთან ერთად გააკეთონ.
  • მშობლებთან ერთად რატომ? საზოგადოების გარკვეულ ნაწილში არსებულმა უარყოფითმა განწყობებმა ხომ არ განაპირობა?
მარიამ ჩიქობავა: თქვენ იცით, რომ ძალიან ბევრი არასწორი ინფორმაცია ვრცელდებოდა და არასწორი ინტერპრეტაციები რომ არ მოხდეს კიდევ ამ საგანთან დაკავშირებით, ამით ერთგვარი ინფორმირებაც მოხდება მშობლების, მათი მოლოდინების გაზიარებაც და თვითონვე ნახავენ, რა არის ეს საგანი და რა მიზნები აქვს. ამიტომ პირველი გაკვეთილი იქნება ერთობლივი. 
  • ყველა სკოლაში ასე იქნება, თუ მხოლოდ ამ კონკრეტული სკოლის ინიციატივა იყო?
მარიამ ჩიქობავა: არა,  თვითონ სკოლამ გადაწყვიტა, რომ ეს მეთოდი აერჩია. კიდევ, მაგალითად, საგარეჯოს პირველმა სკოლამ ახლა გააკეთა ძალიან დიდი ბანერი, სადაც ძირითადი დებულებები, საგნის მიზნები გამოიტანეს. ძალიან მომეწონა, ასეთი იდეა მეც არ მომსვლია. ამას ყველა ნახავს მოსწავლეც, მშობელიც. გუშინ შემომეხმიანნენ და მითხრეს, რომ მათაც დაგეგმილი აქვთ. უბრალოდ, ზუსტად არ იციან. როდის ჩაატარებენ, რადგან ამისთვის ცალკე საათი არ არის გამოყოფილი, ამიტომ სადამრიგებლო საათის ფარგლებში უნდა დაგეგმონ მისი ჩატარება. ეს იმიტომ, რომ ახლა საპილოტე რეჟიმია, მომავალი წლიდან, მოგეხსენებათ, ყველა სკოლაში შევა ეს საგანი. ახლა საგანი 15 სკოლას აქვს მომზადებული, ვერ დავავალდებულებთ, რომ ჩაატარონ, მაგრამ რამდენიმე აპირებს. ორზე - თბილისის 150-ზე და საგარეჯოს 1-ელ სკოლაზე შემიძლია, გითხრათ, რომ ჩაატარებენ, ზესტაფონის სკოლაც გეგმავს. ასევე, რუსთავის მე-6 სკოლაც.
  • თქვენ აღნიშნეთ, რომ კიდევ იყო გარკვეული სიახლეები და ამიტომ გადაამზადეთ პედაგოგები, კიდევ რა სიახლეებს უნდა ველოდოთ?
მარიამ ჩიქობავა: სიახლეები არის იმ კუთხით, რომ სტანდარტის შედეგები, ანუ რა მიზნებზე უნდა გავიდნენ, იყო ყოველწლიური, მოკლევადიანი შედეგები, ახლა გვაქვს საფეხურებრივი შედეგი და ამისთვის მეთოდოლოგია ცოტა შევცვალეთ. საშინაო დავალებებში გადავწყვიტეთ, რომ არ იყოს ნიშნებით შეფასება. ხშირად ხდება, რომ მშობლები მუშაობენ საშინაო დავალებებზე. ასე იქნება ახალი სასწავლო გეგმით, მომავალი წლიდან შევა ძალაში.  გარდა ამისა, გადავხედეთ ნიშნების წერის პოლიტიკას ზოგადად, იცით, რომ 1-4 კლასში ქულები არ იწერება და მე-5 კლასიდან იწყება. მე-5 კლასში, როგორც წესი, ახალი მასწავლებლები შედიან ხოლმე ბავშვებთან და ტრავმულია 8-იანი, 9-იანიც კი, რომელიც კარგ ქულაა, ჰგონიათ, რომ დაბალია და დიდ სტრესს იწვევს ბავშვებში. ამიტომ ასე გვაქვს დაგეგმილი, რომ მე-5 კლასის პირველ სემესტრშიც არ იყოს ნიშნები და მეორე სემესტრიდან დაიწყოს. თუმცა, რასაც ვუყურებ წამყვანი ქვეყნების სკოლებს, შეიძლება, ისეც გადაწყდეს, რომ დაწყებით საფეხურზე საერთოდ აღარ იყოს ქულებით შეფასება. ეს მოსაზრების რეჟიმში გვაქვს ჯერ, მე-5 კლასის პირველ სემესტრში რომ არ იქნება, ეს გადაწყვეტილი გვაქვს, თუმცა, სკოლებთან შეხვედრების დროს რომ ვსაუბრობთ, შეიძლება, 1-6 კლასში მთლიანად ამოვიღოთ ქულები. თუ ეს ცვლილება განხორციელდება, ეს იქნება მომავალი სასწავლო წლიდან. ბუნებრივია, ამაზე ინფორმაცია ექნებათ სკოლებს, ჩვენ ვგეგმავთ რესურსცენტრებთან, სკოლებთან შეხვედრებს იმიტომ, რომ ბევრი ორგანიზაციული ხასიათის ცვლილებები გვაქვს.   თაკო ივანიაძე  ​ [post_title] => რა სიახლეებით შეხვდებიან სკოლები მომავალ სასწავლო წელს - ინტერვიუ მარიამ ჩიქობავასთან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ra-siakhleebit-shekhvdebian-skolebi-momaval-saswavlo-wels-interviu-mariam-chiqobavastan [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-26 17:07:03 [post_modified_gmt] => 2017-09-26 13:07:03 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=167967 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 165 [max_num_pages] => 55 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 4973cd17b41d79b60b3391ccd9820ed0 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები