ეტიკეტის 18 წესი, რომელიც აუცილებლად უნდა იცოდეთ

პოპულარული

ეტიკეტის 18 წესი, რომელიც აუცილებლად უნდა იცოდეთ

ზრდილობის გამოხატვა საკუთარი თავის და სხვების პატივისცემაა. თუმცა, არის რამდენიმე ნიუანსი, რომელიც ყველამ არ იცის. გთავაზობთ, რამდენიმე მარტივ წესს, რომლებიც თქვენს ცხოვრებას ბევრად უფრო სასიამოვნოს გახდის.

  1. დაუპატიჟებელი სტუმრები 

თუ სტუმრები მოულოდნელად გეწვივნენ, შეგიძლიათ მისცეთ თავს უფლება დახვდეთ მათ საშინაო ტანსაცმლში. ერთი ბრიტანელი ქალბატონი ამბობდა, ”როცა დაუპატიჟებელი სტუმრები მოდიან, მე აუცილებლად ფეხსაცმელს ვიცვავ, ქუდს ვიხურავ და ხელში ქოლგას ვიჭერ. თუ ადამიანი ჩემთვის სასიამოვნოა, ვამბობ: ”რა ბედნიერებაა, მე ეს-ესაა მოვედი!” თუ ადამიანი ჩემთვის ნაკლებად სასიამოვნოა, მაშინ ვამბობ: ”რა საწყენია, სწორედ ახლა მივდიოდი!”  

  1. სველი ქოლგა 

არც სტუმრად, არც ოფისში არავითარ შემთხვევაში არ შეიძლება გაშლილი ქოლგის გაშრობა. ქოლგა დაკეცეთ და ან დაკიდეთ ან კუთხეში კედელთან მიაყუდეთ.  

  1. ჩანთა 

არ დაიდოთ ჩანთა არც მუხლებზე არც თქვენს სკამზე. თუ პატარა კლატჩი გაქვთ, შეგიძლიათ მაგიდაზე დადოთ, მასიური ჩანთა კი – ან სკამის საზურგეზე გადაკიდეთ ან იატაკზე დადეთ. პორტფელი ყოველთვის იატაკზე იდება.

  1. ცელოფნის და ქაღალდის პარკი 

საფირმო ცელოფნის და ქაღალდის პარკების ტარება მხოლოდ სუპერმარკეტიდან დაბრუნების დროს შეიძლება. მათი ჩანთის მაგივრად გამოყენება კი – საკმაოდ ცუდი ტონია.

  1. ქალის ჩანთა მამაკაცის ხელში 

მამაკაცი არასდროს არ უნდა ატარებდეს ქალის (თუნდაც პარტნიორის) ჩანთას. პალტო კი, მხოლოდ მაშინ უნდა გამოართვას, თუ მის დაკიდებას აპირებს.

  1. საშინაო ტანსაცმელი 

რაც არ უნდა საშინაო იყოს ტანსაცმელი, ის მაინც ნორმალურად უნდა გამოიყურებოდეს. შეგიძლიათ ჩაიცვათ მოხერხებული შარვალი და სვიტერი, ხალათი და პიჟამა კი – მხოლოდ დილას და საღამოს გამოგადგებათ აბაზანაში.  

  1. კარზე დაკაკუნება 

თუ თქვენს პატარას თავისი ოთახი აქვს, შესვლამდე აუცილებლად დააკაკუნეთ კარზე და მაშინ ისიც ზუსტად ასე მოიქცევა, როცა თქვენს საძინებელში მოუნდება შემოსვლა.

  1. ქუდი თუ შლიაპა 

შენობაში შესვლისას ქალს უფლება აქვს ეხუროს შლიაპა და ეკეთოს ხელთათმანები, მაგრამ არა თბილი ქუდი და ცალთითა ხელთათმანები.  

  1. სამკაულები 

საერთაშორისო პროტოკოლით სამკაულების საერთო რაოდენობა არ უნდა აღემატებოდეს 13 ნივთს (საიუველირო ღილების ჩათვლით). არ შეიძლება ბეჭდის ხელთათმანზე გაკეთება, თუმცა ნებადართულია სამაჯურის ტარება. ზოგადად, ბრილიანტის სამკაული გათხოვილი ქალის საღამოს წვეულების ატრიბუტია, თუმცა ბოლო დროს მას დღის საათებშიც საკმაოდ ხშირად ატარებენ. ახალგაზრდა გოგონაზე ბრილიანტის პატარა საყურეებიც აბსოლუტურად საკმარისია.  

  1. რესტორანში ანგარიშის გასწორების წესი 

თუ თქვენ ამბობთ: ”მე გპატჟებთ”, – ეს იმას ნიშნავს, რომ იხდით თქვენ. თუ ქალი პატიჟებს მამაკაცს საქმიან ვახშამზე, მაშინ ანგარიშსაც ქალი ასწორებს. ფორმულირება: ”მოდით, წავიდეთ რესტორანში”, – კი იმას ნიშნავს, რომ თუ მამაკაცი საკუთარ თავზე არ აიღებს გადახდას, ქალს თვითონ მოუწევს საკუთარი თავის გამასპინძლება.

restoranniy_etiket

  1. ლიფტში შესვლა 

მამაკაცი ყოველთვის პირველი შედის ლიფტში, გამოსვლით კი, ის გამოდის, ვინც ყველაზე ახლოსაა ლიფტის კართან.

  1. ადგილი ავტომობილში 

ყველაზე პრესტიჟულ ადგილად ავტომობილში მძღოლის უკან ადგილი ითვლება და როგორც წესი, მას ქალი იკავებს, მამაკაცი კი, მის გვერდით ჯდება, გადმოსვლისას მამაკაცი კარს იჭერს და ქალს ხელს აწვდის. თუ მამაკაცი საჭესთან ზის, ქალმა მაინც მის უკან უნდა დაიკავოს ადგილი. თუმცა, სადაც არ უნდა იჯდეს ქალი, მამაკაცი მაინც ვალდებულია გაუღოს კარი და დაეხმაროს გადმოსვლაში. საქმიანი შეხვედრების დროს, მამაკაცები სულ უფრო ხშირად არღვევენ ამ ნორმას, რასაც ფემინისტების დევიზით ”ბიზნესში არ არსებობენ ქალები და მამაკაცები” ამართლებენ.    

  1. საუბარი დიეტაზე 

ყველასთვის ხმამაღლა განცხადება, რომ დიეტას იცავთ – ცუდი ტონია. მეტიც, უკულტურობად ითვლება ამ მიზეზით მიპატიჟებაზე ან დიასახლის მიერ შეთავაზებულ კერძზე უარის თქმა. ზუსტად იგივეს თქმა შეიძლება ალკოჰოლზე. არ ღირს ყველასთვის ახსნა, რომ თქვენთვის დალევა აკრძალულია. ითხოვეთ თეთრი ღვინო და ცოტა მაინც მოსვით.

  1. ტაბუდადებული თემები

პოლიტიკა, რელიგია, ჯანმრთელობა და ბავშვები – ეს ის თემებია, რომლებზეც არ ღირს საზოგადოებაში საუბარი. უტაქტო შეკითხვებად ითვლება რაიმეს ფასის ან ღირებულების დაზუსტებაც. თუ თქვენ ამგვარი ”დაკითხვის მსხვერპლი” გახდით, ზრდილობიანად გაიღიმეთ და საუბარი სხვა თემაზე გადაიტანეთ, იმ შემთხვევაში კი, თუ მოსაუბრე განსაკუთრებით ჯიუტი აღმოჩნდა, უთხარით, რომ არ გსურთ ამ თემაზე საუბარი.

  1. ზრდილობიანი მიმართვა

12 წლის ასაკიდან ნებისმიერი ადამიანი იმსახურებს ზრდილობიან მიმართვას. არასასიამოვნო მოსასმენია, როცა შენობით მიმართავენ ოფიციანტს ან მღოლს. ოფისშიც კი, თუ კოლეგებს კარგად არ იცნობთ, უკეთესია თქვენობით მიმართოთ. ურთიერთობის ფამილარული ფორმა კი, მხოლოდ მეგობრებთან ან ახლობლებთანაა გამართლებული.

  1. ჭორაობა

ჭორაობა ან მათი განხილვა ვინც არ არის და არ შეუძლია გიპასუხოთ, დაუშვებულია. მიუღებელია ახლობლებზე, მათ შორის ქმარზე ჭორაობაც. ცუდი ტონია საკუთარი ქვეყნის გინებაც, რადგან თქვენც ამ ქვეყნის ნაწილი ხართ და ნეგატივი თქვენც გეხებათ.

  1. კინოსა და თეატრში რიგებს შორის სიარული

თუ კინოს, თეტრის ან საკონცერტო დარბაზში თქვენს ადგილამდე მისვლა მაყურებლის გავლით მოგიწიათ, მაშინ აუცილებლად სახით შებრუნდით მათკენ.

  1. ყველაზე დიდი საიდუმლო

ზოგადად საიდუმლოდ უნდა შეინახოთ – თქვენი ასაკი, მატერიალური მდგომარეობა, პრობლემები სახლში, ავადმყოფობა და წამლების ჩამონათვალი, სასიყვარულო კავშირები, მარცხი და წარმატება.

და ბოლოს, ჯეკ ნიკოლსონი კარგი ტონის წესებზე – ”მე ძალიან დიდ ყურადრებას ვაქცევ ეთიკის ნორმებს. არასდროს ვყვირი ერთი ოთახიდან მეორეში, არსად შევდივარ დაკაკუნების გარეშე და ყოველთვის წინ ვუშვებ ქალბატონს. ეს, ერთი შეხედვით უმნიშვნელო წესები სინამდვილეში ბევრად უფრო სასიამოვნოს ხდიან ჩვენს ცხოვრებას. ჩვენ არ შეგვიძლია ქრონიკული ომი ვაწარმოოთ ჩვენს მშობლებთან. მე ყოველთვის ძალიან დიდ ყურადღებას ვაქცევ ჩემს მანერებს. ვიღაცისთვის შეიძლება ეს საკმაოდ აბსტრაქტულია, მაგრამ ჩემთვის ეს ურთიერთპატივისცემის აბსოლუტურად გასაგები ენაა”.

 

რჩევები /

|

3 აპრილი, 2016

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => etiketi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 15329
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => etiketi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 15329
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 13536
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => etiketi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => etiketi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (15329) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (13536)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 235936
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-04-25 16:40:51
                    [post_date_gmt] => 2018-04-25 12:40:51
                    [post_content] => „სნო ქიდს"-ის ეტიკეტებს ახალი ფუნქცია დაემატა, ისინი ღამით ანათებენ. როგორც „ფორტუნას” პროდუქციის მწარმოებელ კომპანია „აქვა გეო"-ში განუცხადეს, „სნო ქიდს"-ი ახალი ეტიკეტებით მომხმარებელს უკვე დღეიდან, ანუ 25 აპრილიდან შეუძლია შეიძინოს.

„სნო ქიდს"-ი ღამის ნათებით თბილისი მოლისა და ისთ-ფოინთის „კარფურის” ფილიალებში იყიდება.

როგორც „აქვა გეო"-ში განმარტავენ, „სნო ქიდს“-ი ევრო რეგულაციების სრული გათვალისწინებით იწარმოება. „საწარმოო პროცესის დროს მიმდინარეობს წარმოების დამატებითი კონტროლი. ტარა და საცობი გამოყენების წინ გადის დამატებით დეზინფექციას, უმაღლესი კლასის ფილტრების ქვეშ გატარებული ჰაერის ნაკადისა და ულტრაიისფერი ნათურების ქვეშ. პროდუქტთან შეხებაში მყოფი ეტიკეტებისა და შესაფუთი მასალების მიმართ წაყენებული განსაკუთრებული მოთხოვნები სრულადაა დაკმაყოფილებული, რაც რადიაციული გამოსხივების კონტროლსაც გულისხმობს”, - აღნიშნავენ პროდუქციის მწარმოებელ კომპანიაში.

შეგახსენებთ, „აქვა გეო"-მ ბრენდ „სნო“-ს წარმოება 2012 წელს დაიწყო, 2016 წელს ბავშვთა კვების პროდუქტების წარმოება-დაფასოების სალიცენზიო მოწმობა მოიპოვა და ბაზარზე ახალი ბრენდი - „სნო ქიდს“-ი გამოუშვა.

https://www.youtube.com/watch?v=F13ol5Yw7Q8
                    [post_title] => SNO KIDS ღამის ნათებით - ეტიკეტებს ახალი ფუნქცია დაემატა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => sno-kids-ghamis-natebit-etiketebs-akhali-funqcia-daemata
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-04-25 16:42:11
                    [post_modified_gmt] => 2018-04-25 12:42:11
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=235936
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 230224
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-04-05 14:00:08
                    [post_date_gmt] => 2018-04-05 10:00:08
                    [post_content] => სურსათის ეროვნული სააგენტო და გაერო-ს სურსათისა და სოფლის მეურნეობის ორგანიზაცია (FAO) მოსახლეობას მოუწოდებენ, თავი შეიკავონ ხორცის და ხორც პროდუქტების შეძენისგან ისეთ ადგილებში, სადაც ჰიგიენური ნორმები და ხორცის შენახვის პირობები დაცული არაა.

გაერო-ს სურსათისა და სოფლის მეურნეობის ორგანიზაციის ინფორმაციით, აღდგომის დღეებში მარხვის დასრულებასთან ერთად, ხორცპროდუქტების მოხმარება იმატებს, გაზრდილი მოთხოვნის ფონზე ხშირია არაკეთილსაიმედო გარემოში გასაყიდად გამოტანილი ხორცი, რომელთა წარმომავლობა, ისევე როგორც დაკვლის ადგილი, მომხმარებლისთვის უცნობია.

„აღნიშნულიდან გამომდინარე, სურსათის ეროვნული სააგენტო და გაერო-ს სურსათისა და სოფლის მეურნეობის ორგანიზაციის ცხოველთა იდენტიფიკაციის პროგრამა NAITS მომხმარებელს მოუწოდებენ, ხორცი საეჭვო ადგილებში არ შეიძინონ. საქონლის ხორცის შეძენისას კი ყურადღება გაამახვილონ იმ გარემოებაზე, რომ გასაყიდი ხორცი უნდა იყოს ნიშანდებული, ასევე უნდა გააჩნდეს ფორმა ნომერი 2 და ეტიკეტი, რომელიც ადასტურებს, რომ აღნიშნული ცხოველი დაკლულია სასაკლაოზე და გავლილი აქვს, დაკვლის წინა და დაკვლის შემდგომი ვეტერინარული შემოწმება“, - ნათქვამია ინფორმაციაში.

მათივე ინფორმაციით, საქონლის ხორცის ეტიკეტზე დატანილი უნდა იყოს შემდეგი ინფორმაცია, კერძოდ, სასაკლაოს აღიარების ნომერი, სადაც დაიკლა ცხოველი, იმ ქვეყნის მითითებით, სადაც მდებარეობს სასაკლაო (დაიკლა - ქვეყნის დასახელება, სასაკლაოს აღიარების ან პირობითი აღიარების ნომერი) ასევე დამზადების თარიღი და საათი;
თუ ხორცი მიღებულია საქართველოში დაბადებული, გაზრდილი ცხოველისგან („წარმოშობა - საქართველო“) ეტიკეტზე მითითებულ უნდა იყოს ცხოველის საიდენტიფიკაციო საყურე ნიშნის ნომერი; თუ ხორცი, იმპორტირებულია სხვა ქვეყნიდან, ეტიკეტზე მითითებული უნდა იყოს იმპორტიორი ქვეყნის დასახელება; ხორცი უნდა ინახებოდეს, სუფთა, დახურულ მაცივარში, შესაბამისი ტემპერატურული რეჟიმის დაცვით; შენახვის ტემპერატურა: 2-დან 6-გრადუსამდე, შენახვის ვადა 48 საათი; სხვადასხვა წარმომავლობის ხორცი (საქონელი, ცხვარი, ღორი, თხა) მაცივარში განცალკევებული უნდა იყოს განთავსებული. ასევე, განცალკევებით უნდა იყოს განთავსებული სხვადასხვა ქვეყნიდან (ბრაზილია, უკრაინა და სხვა..) იმპორტირებული ხორციც.
როგორც ორგანიზაციაში აცხადებენ, წვრილფეხა საქონლს შემთხვევაში, მომხმარებელმა ყურადღება უნდა მიაქციოს შემდეგ კრიტერიუმებს - ხორცი უნდა ინახებოდეს, სუფთა, დახურულ მაცივარში, შესაბამისი ტემპერატურული რეჟიმის დაცვით. ტემპერატურა: 2-დან 6-გრადუსამდე, შენახვის ვადა 48 საათი; ხორცის გამყიდველს ნათლად უნდა ჰქონდეს მითითებული პროდუქტის სახეობა (ღორი, თხა, ცხვარი). ეტიკეტზე წარმოდგენილი უნდა იყოს - ბიზნეს ოპერატორის დასახელება და სასაკლაოს აღიარების ნომერი; ასევე დამზადების თარიღი და საათი. ეტიკეტი, ისევე როგორც ვეტ-მოწმობა ანუ ფორმა ნომერი ორი, გამოკრული უნდა იყოს მომხმარებლისათვის თვალსაჩინო ადგილზე. „FAO და სურსათის ეროვნული სააგენტო ითვალისწინენ იმ გარემოებას, რომ ბაზრებსა და სხვა არაოფიციალურ სავაჭრო ადგილებში, ხორცისა და მისგან წარმოებული პროდუქტის ფასი, შესაძლოა, განსხვავდებოდეს სპეციალიზებულ მაღაზიებსა და ჰიპერმარკეტებში არსებული ფასებისაგან, თუმცა მნიშვნელოვანია მოსახლეობას ახსოვდეს, რომ არაჰიგიენურ პირობებში დაკლული და რეალიზებული ხორცისგან ცხოველური დაავადებებით დაინფიცირების რისკი გაცილებით მაღალია“, - ნათქვამია ინფორმაციაში. ამასთან, საეჭვო შემთხვევების გამოვლენისას, მოსახლეობას შეუძლია დარეკოს საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს სურსათის ეროვნული სააგენტოს ცხელ ხაზზე - 15 01. [post_title] => FAO მოსახლეობას მოუწოდებს, საეჭვო ადგილებში ხორცის შეძენისაგან თავი შეიკავონ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => fao-mosakhleobas-mouwodebs-saechvo-adgilebshi-khorcis-shedzenisagan-tavi-sheikavon [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-05 14:00:08 [post_modified_gmt] => 2018-04-05 10:00:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=230224 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 113674 [post_author] => 11 [post_date] => 2017-03-11 11:00:20 [post_date_gmt] => 2017-03-11 07:00:20 [post_content] => ცხოვრება სამეფო სასახლეში ყოველთვის ისეთი ზღაპრული არ არის, როგორც ეს ბევრს წარმოუდგენია. მონარქების ყოველდღიურობა სავსეა ოფიციალური ვიზიტებითა და ღონისძიებებით, რომლებიც ჟურნალისტების გამადიდებელი შუშის დაკვირვების ქვეშ გადის. როგორც აღმოჩნდა, სამეფო პროტოკოლი არამარტო ქცევებს, გარდერობს ან გრაფიკს, არამედ მათ ლექსიკონსაც არეგულირებს. არსებობს სიტყვები, რომლებიც სამეფო სასახლეში უბრალოდ არ წარმოითქმის.
  1. TOILET (საპირფარეშო)
სტანდარტული „საპირფარეშოს“ ნაცვლად ისინი იყენებენ ნეიტრალური მნიშვნელობის „lavatory“-ს. სასურველია, რომ მისი ჩანაცვლება არ მოხდეს სინონიმებით, როგორიც არის: „bathroom“ და „ladies“.
  1. PARDON (უკაცრავად)
ერთი შეხედვით „pardon“ ან „sorry“ უფრო მოწიწებით ჟღერს, ვიდრე „What?“. სწორედ ასე მოგმართავთ პრინცი ჰარი თუ ვერ გაიგებს რა უთხარით.
  1. COUCH (დივანი)
ელისაბედ მეორე დასასვენებლად შესაძლოა „sofa“-ზე ჩამოჯდეს და არა „couch“-ზე ან „settee“-ზე.
  1. LIVING ROOM (მისაღები ოთახი)
ბუკინგემის სასახლეში მისაღებს „drawing room“-ს ან „sitting room“-ს ეძახიან, ასე რომ თუ დაინტერესდებით, სად მდებარეობს იგი, მოიკითხეთ შესაბამისად.
  1. DAD (მამა)
იმის გამო, რომ ასეთი მიმართვა („DAD“) უფრო მკაცრად ჟღერს, სამეფო ოჯახში მიღებულია მისი შედარებით შერბილებული ფორმა „Daddy“ ან „Mummy“.
  1. PERFUME (სუნამო)
პრინცესა დიანა ყოველ დილით არომატს („scent“) იპკურებდა და არა ჩვეულებრივ სუნამოს, რომლის ყიდვაც ნებისმიერ კოსმეტიკურ მაღაზიაში არის შესაძლებელი.
  1. PATIO (შიდა ეზო)
თუ პრინც ჯორჯს ან პრინცესა შარლოტას გარეთ გასეირნება მოუნდებათ, ქეით მიდლტონი მათ ტერასაზე („terrace“) გაიყვანს და არა „შიდა ეზოში“.
  1. POSH (მაგარი)
ბუკინგემის სასახლეში ეს სიტყვა დაბალი კლასის მანიშნებელია, მის სინონიმად კი „smart“ გამოიყენება.   [post_title] => 8 სიტყვა, რომელსაც ბრიტანეთის სამეფო ოჯახის წევრები არასოდეს ამბობენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 8-sityva-romelsac-britanetis-samefo-ojakhis-wevrebi-arasodes-amboben [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-10 22:59:08 [post_modified_gmt] => 2017-03-10 18:59:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=113674 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 235936 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-04-25 16:40:51 [post_date_gmt] => 2018-04-25 12:40:51 [post_content] => „სნო ქიდს"-ის ეტიკეტებს ახალი ფუნქცია დაემატა, ისინი ღამით ანათებენ. როგორც „ფორტუნას” პროდუქციის მწარმოებელ კომპანია „აქვა გეო"-ში განუცხადეს, „სნო ქიდს"-ი ახალი ეტიკეტებით მომხმარებელს უკვე დღეიდან, ანუ 25 აპრილიდან შეუძლია შეიძინოს. „სნო ქიდს"-ი ღამის ნათებით თბილისი მოლისა და ისთ-ფოინთის „კარფურის” ფილიალებში იყიდება. როგორც „აქვა გეო"-ში განმარტავენ, „სნო ქიდს“-ი ევრო რეგულაციების სრული გათვალისწინებით იწარმოება. „საწარმოო პროცესის დროს მიმდინარეობს წარმოების დამატებითი კონტროლი. ტარა და საცობი გამოყენების წინ გადის დამატებით დეზინფექციას, უმაღლესი კლასის ფილტრების ქვეშ გატარებული ჰაერის ნაკადისა და ულტრაიისფერი ნათურების ქვეშ. პროდუქტთან შეხებაში მყოფი ეტიკეტებისა და შესაფუთი მასალების მიმართ წაყენებული განსაკუთრებული მოთხოვნები სრულადაა დაკმაყოფილებული, რაც რადიაციული გამოსხივების კონტროლსაც გულისხმობს”, - აღნიშნავენ პროდუქციის მწარმოებელ კომპანიაში. შეგახსენებთ, „აქვა გეო"-მ ბრენდ „სნო“-ს წარმოება 2012 წელს დაიწყო, 2016 წელს ბავშვთა კვების პროდუქტების წარმოება-დაფასოების სალიცენზიო მოწმობა მოიპოვა და ბაზარზე ახალი ბრენდი - „სნო ქიდს“-ი გამოუშვა. https://www.youtube.com/watch?v=F13ol5Yw7Q8 [post_title] => SNO KIDS ღამის ნათებით - ეტიკეტებს ახალი ფუნქცია დაემატა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sno-kids-ghamis-natebit-etiketebs-akhali-funqcia-daemata [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-25 16:42:11 [post_modified_gmt] => 2018-04-25 12:42:11 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=235936 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 4 [max_num_pages] => 2 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => e6146a0bb7119cad26f833d2b4a949c5 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები