„ფორტუნა აკადემიის“ მოწვევით საქართველოში გრანდესკოს კოლეჯის პრეზიდენტი კორეი სიგვალდანსონი ჩამოდის

პოპულარული

„ფორტუნა აკადემიის“ მოწვევით საქართველოში გრანდესკოს კოლეჯის პრეზიდენტი კორეი სიგვალდანსონი ჩამოდის

12-13 ოქტომბერს საქართველოში „ფორტუნა აკადემიის“ მოწვევით გრანდესკოს კოლეჯის პრეზიდენტი კორეი სიგვალდანსონი ჩამოვა. იგი პროგრამის “Hop Perfomance Leadership”დამფუძნებელია. სიგვალდანსონი საქართველოში ჩაატარებს ტრენინგს თემაზე: „შეუძლიათ თუ არა საშუალო დონის მენეჯერებს გახდნენ მსოფლიო დონის მმართველები“. აღსანიშნავია, რომ მას ლიდერობის განვითარების კუთხით ათასობით ადამიანთან აქვს ნამუშევარი. გთავაზობთ ექსლუზიურ ინტერვიუს  გრანდესკოს კოლეჯის პრეზიდენტთან.

 რა თვისებებით გამოირჩევა ლიდერი?

ჩემი აზრით, ლიდერობა არის პირადი არჩევანი. ათასობით ლიდერთან მუშაობის შედეგად შემიძლია გითხრათ, რომ ლიდერისთის არის მნიშვნელოვანი:

  1. ჰქონდეს ხედვა და გრძელვადიან პერსპექტივაში ფოკუსირდებოდეს საქმეზე
  2. შეეძლოს პოზიტური ზეგავლენის მოხდენა ადამიანებზე მნიშვნელოვანი მიზნების განსახორცილელებლად
  3. იყოს პატიაოსნი და თანმიმდევრული
  4. იყოს კომუნიკაბელური და გამოირჩეოდეს გამჭირვალეობით საქმიანობაში
  5. ჰქონედს სანდოობის მაღალი მაჩვენებელი
  6. ფლობდეს ემოციურ ინტელექტს

არის თუ არა ლიდერის თვისებები  თანდაყოლილი?

ზუსტად არ ვიცი, იბადებიან თუ არა ამ თვისებებით (ანუ რამდენად დაკავშირებულია ეს უნარები ადრეულ განვითარების პერიოდთან ან გენეტიკასთან), რადგან ეს არ არის ჩემი საქმიანობის. თუმცა, აქვე შემიძლია ვთქვა, რომ ლიდერობა ისწავლება და ნებისმიერ ადამიანს შეუძლია განავითაროს საკუთარ თავში ეს თვისებები. ლიდერობა შეგიძლია განავითარო ისევე, როგორც სხვა უნარები.

შეიძლება ლიდერის თვისებები განუვითაროთ ბავშვებს?

კი, რა თქმა უნდა. ამ სფეროში მიყვარს მუშაობა. ბავშვები არიან ნამდვილები, ბუნებრივი ლიდერები.

განსხვავდება თუ არა მართვის სტილი  სხვადასხვა კულტურებში?

 დიახ. ემოციური ინტელექტი და კულტურული ინტელექტი არის მთავარი უნარი, რაც გვამოძრავებს და რასაც მივყავართ წინ. ამას ადასტურებს კვლევებიც. ამ მოსაზრებას მხარს უჭერს მსოფლიო ეკონომიკური ფორუმიც.

რა სხვაობაა ლიდერსა და მენეჯერს შორის?

ლიდერის როლია სტრატეგიული ხედვა, განსაზღვროს და ჩამოაყალიბოს მიზნები, შეაფასოს ბაზარი და საჭიროებები. გავლენა მოახდინოს ადამიანებზე, სტიმული მისცეს გუნდს, მიაღწიოს გრძელვადიან მიზნებს.

რაც შეეხება მენეჯერს, მან უნდა იზრუნოს პროდუქტიულობაზე, ჩამოაყალიბოს მიზანი, სტრუქტურა და პროცესები, სისრულეში მოიყვანოს მისია, მოამზადოს გუნდი, განსაზღვროს ბიუჯეტი, მოძებნოს პრობლების გადაჭრის გზები.

 როგორ უნდა მოიპოვონ თანამშრომლების ნდობა და კეთილგანწყობა?

ვფიქრობ, ძალა და მიზნები,  რასაც ვდებთ გუნდში, ერთმანეთთან კავშირშია. გუნდის კულტურა, მუშაობის დონე და თითოეული ინდივიდი მამოძრავებელია წარმატებისკენ. სწორედ ეს არის საზოგადოების მთავარი დაკვეთა ჩემს მიმართ რათა ვასწავლო ამ ინსტრუმენტების გამოყენება.

როგორ ავლენენ ლიდერები გუნდის ძლიერ და სუსტ მხარეებს, იმისათვის რომ სწორად გადაანაწილონ უფლება-მოვალეობები?

ეს ძალიან კარგი შეკითხვაა. ვფიქრობ, სამსახურში მნიშვნელოვანია სწორი რეკრუტირება. გასათვალისწინებელია გამოცდილება. არის შემთხვევები, როცა ადამიანი კვალიფიცირებულია, თუმცა ის არ არის საუკუთესო ამა თუ იმ თანამდებობაზე, რადგან მას სამოტივაციო დონე შეიძლება დაბალი ჰქონდეს. სამსახურში შეიძლება იყოს მოხალისეც, რომელსაც მივცემთ შანსს საკუთარი ძალები მოსინჯოს, ისწავლოს და მიიღოს მხარდაჭერა. დანიელ პინკის წიგნისა და TED-ზე (სპიკერებითვის შექმნილი მსოფლიო პლატფორმა) გამოსვლის თანახმად, ყველაზე დიდი მოტივატორი ადამიანებისთვის არის შექება და შანსის მიცემა.

მიიჩნევთ საკუთარ თავს ლიდერად?

დიახ. მეუბნებიან, რომ ჩემი თვისებებია:

  1. განჭვრეტა
  2. შთაგონების უნარი
  3. მზრუნველობა
  4. დადებითი მიდგომები
  5. ენერგიულობა

ასევე მომისმენია, რომ ვარ პატიოსანი, მხიარული, მშრომელი  და სხვ.

 

რჩევები /

|

3 ოქტომბერი, 2018

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => fortuna-akademia
                                    [1] => korei-sigvaldansoni
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 290796
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => fortuna-akademia
                                    [1] => korei-sigvaldansoni
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 290796
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 14396
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => fortuna-akademia
                                    [1] => korei-sigvaldansoni
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => fortuna-akademia
                                    [1] => korei-sigvaldansoni
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (290796) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (14396,14979,28081)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 296848
                    [post_author] => 10
                    [post_date] => 2018-10-18 17:24:14
                    [post_date_gmt] => 2018-10-18 13:24:14
                    [post_content] => ადამიანებს შეუძლიათ გაამჯობესონ საკუთარი შესაძლებლობები. ამის საწყისი ბავშვობიდან მოდის, თუ როგორ ვუდგებით ჩვენ ამა თუ იმ დავალებას, რა შანსს ვაძლევთ საკუთარ თავს, სიახლეს ვიღებთ როგორც გამოწვევას თუ პირიქით, როგორც დაბრკოლებას. ქეროლ დვეკიმ TED-ზე ზრდის მენტალიტეტზე ისაუბრა და აუდიტორიას საკუთარი ხედვა გაუზიარა.

"ჩიკაგოში, ერთ-ერთ სკოლაში, მოსწავლეებმა უნდა ჩააბარონ გარკვეული კურსები დასამთავრებლად. თუ ვერ ჩააბარებენ, იღებენ შეფასებას "ჯერ არა". ეს არაჩვეულებრივია, რადგან თუ შენ იღებ ჩამჭრელ შეფასებას, შენ ფიქრობ : "მე არაფერი ვარ, მე არსად ვარ". მაგრამ თუ შენ იღებ "ჯერ არა"-ს, ეს მომავლისკენ გზას გისახავს. მაინტერესებდა, როგორ ართმევენ ბავშვები თავს გამოწვევებს და სირთულეებს. 10 წლის ბავშვებს მივეცი ამოცანები, რომლებიც ცოტა რთული იყო მათთვის. ზოგიერთ მათგანს დადებითი რეაქცია ჰქონდა და აღნიშნეს, რომ უყვართ გამოწვევები. ისინი მიხვდნენ, რომ მათი შესაძლებლობები შეიძლება განვითარებულიყო და ჰქონდათ ზრდის მენტალიტეტი. თუმცა, მეორე ნაწილმა ეს გამოწვევა ტრაგიკულად აღიქვა. ისინი მოქმედებდნენ "ახლას" პრინციპით, როცა შეეძლოთ ემოქმედათ "ჯერ" პრინციპით. ერთ კვლევაში მათ გვითხრეს, რომ თუ ტესტში ჩაიჭრებოდნენ, შემდეგ ჯერზე გადაიწერდნენ, იმის ნაცვლად რომ უფრო მეტი ემეცადინათ. მორიგ კვლევაში ჩაჭრის შემდეგ კი, ისინი ეძებდნენ ვინმეს, ვინც მათზე ცუდად დაწერა ტესტი, რათა თავი კარგად ეგრძნოთ. ყველა მომდევნო კვლევის თანახმად ისინი გაურბოდნენ სირთულეებს.
როგორ ვზრდით ბავშვებს? ათიანების მიღებით შეპყრობილებს? მათი ყველაზე დიდი მიზანი კარგი ნიშანი ან ქულაა? ან რა მოგვეთხოვება ჩვენ? პირველ რიგში, ჩვენ შეგვიძლია შევაქოთ  ისინი ჭკვიანურად, მათი ინტელექტის და ნიჭის ქების გარეშე. შეაქეთ პროცესი, რომელშიც ბავშვები ერთვებიან: მათი მონდომება, სტრატეგიები, განვითარება. ამით ბავშვები უფრო გამბედავები და გამძლეები ხდებიან. ჩვენ შევქმენით გუნდი თამაშების მეცნიერებთან ერთად. ონლაინ თამაშში, სტუდენტები ჯილდოვდებოდნენ ძალისხმევისათვის, სტრატეგიისა და პროგრესისთვის. სიტყვები: "ჯერ", ან "ჯერ არა", აძლევენ ბავშვებსა და სტუდენტებს თავდაჯერებულობას, უსახავენ მათ გზას მომავლისკენ, რომელიც ქმნის უფრო დიდ უდრეკობას. ჩვენ ნამდვილად შეგვიძლია მოსწავლეების მენტალიტეტის შეცვლა. ერთ კვლევაში, სტუდენტებს ვასწავლეთ, რომ ყოველ ჯერზე, მათ უნდა დაეტოვებინათ საკუთარი კომფორტის ზონა, იმისათვის რომ ესწავლათ რაიმე ახალი და რთული. მათი ნეირონები ტვინში ახალ და უფრო ძლიერ კავშირებს ამყარებდნენ, დროსთან ერთად კი უფრო გონიერები გახდებოდნენ. აღსანიშნავია, რომ სტუდენტები, რომლებსაც არ ვასწავლეთ აღნიშნული ზრდის მენტალიტეტი, აგრძელებდნენ დაბალი ნიშნების მიღებას".
  [post_title] => როგორ გავაუმჯობესოთ საკუთარი შესაძლებლობები - ქეროლ დვეკის რეკომენდაციები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rogor-gavaumjobesot-sakutari-shesadzleblobebi-qerol-dvekis-rekomendaciebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 17:04:08 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 13:04:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=296848 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 296095 [post_author] => 10 [post_date] => 2018-10-17 12:01:46 [post_date_gmt] => 2018-10-17 08:01:46 [post_content] =>
გადაწყვეტილების მიღება არ არის მარტივი. ცხოვრებაში ერთხელ მაინც გვქონია შემთხვევა, როდესაც დილემის წინაშე ვიდექით, ეს შეიძლება ეხებოდეს კარიერას, ოჯახს, პირად ცხოვრებას. თემაზე:"როგორ გავაკეთოთ რთული არჩევანი" - სპიკერმა რუთ ჩენგიმ TED-ზე ვრცლად ისაუბრა. "ვფიქრობ, ჩვენ არასწორად ვიგებთ რთულ არჩევანის როლს ჩვენს ცხოვრებაში. ყველა მარტივ არჩევანში, ერთი ალტერნატივა უკეთესია მეორეზე. რთულ არჩევანში კი ორივე ალტერნატივა არის კარგი. მაგალითად, თქვენ ვერ გადაგიწყვეტიათ, დარჩეთ თუ არა ამჟამინდელ სამსახურსა და ქალაქში, თუ გადახვიდეთ საცხოვრებლად სოფელში უფრო რთული სამუშაოსთვის, ფიქრობთ, რომ დარჩენა ერთის მხრივ უკეთესია, გადასვლა კი მეორეს მხრივ. საერთო ჯამში, არც ერთი მათგანი არ არის ერთმანეთზე უკეთესი. არ უნდა იფიქროთ, რომ ყველა რთული არჩევანი მნიშვნელოვანია. ვთქვათ, თქვენ წყვეტთ რა მიირთვათ საუზმეზე. მაღალი ხარისხის მარცვლეული, თუ შოკოლადის დონატი. რაც მნიშვნელოვანია ამ კონკრეტულ არჩევანში, ესაა გემოვნება და ჯანმრთელობა. ასევე, არ უნდა იფიქროთ, რომ რთული არჩევანი იმიტომ არის რთული, რომ ჩვენ ვართ სულელები. როცა კოლეჯი დავამთავრე, დილემის წინაშე დავდექი, ორ კარიერას შორის, ფილოსოფია თუ სამართალი. ვერ ჩამოვყალიბდი, რომელი იყო უკეთესი, საბოლოო ჯამში ავირჩიე ყველაზე უსაფრთხო ვარიანტი. შიშმა იმაზე, რომ ვიქნებოდი უმუშევარი ფილოსოფოსი, მიბიძგა გავმხდარიყავი ადვოკატი. შემდეგ აღმოვაჩინე, ადვოკატობა მთლად ჩემი არ იყო. მოკლედ, მე ახლა ფილოსოფოსი ვარ და ვიკვლევ რთულ არჩევანს. უცნობი რამის მიმართ შიში, არის მისი არასწორად გაგების შედეგი.
რთული არჩევანი გვაჩვენებს, რაც არ ვიცოდით ჩვენს შესახებ.  წარმოიდგინეთ სამყარო, სადაც ყველა არჩევანი, რომელსაც აკეთებთ არის მარტივი, ანუ ყოველთვის არსებობს უკეთესი ალტერნატივა. თუ არსებობს უკეთესი ალტერნატივა, თქვენ ის უნდა აირჩიოთ. მსგავს სამყაროში, ჩვენ გვაქვს მეტი მიზეზი გვეცვას შავი წინდები, ვიდრე ვარდისფერი, ვჭამოთ მარცვლეული, ვიდრე დონატები, ვიცხოვროთ ქალაქში, ვიდრე სოფელში, ვიქორწინოთ ბეტიზე, ვიდრე ლოლიტაზე. მარტივი არჩევანით სავსე სამყარო მიზეზებით დაგვიმონებდა. როცა ჩვენ ვირჩევთ ვარიანტებს შორის, ჩვენ შეგვიძლია გავაკეთოთ რაღაც შესანიშნავი. როცა თავად ვირჩევთ, ჩვენ გულწრფელად ვხდებით ის ადამიანები, რომლებიც ვართ, ჩვენ ვხდებით ჩვენივე ცხოვრების ავტორები. 
როცა ვეჯახებით რთულ არჩევანს, ჩვენ არ უნდა ვურტყათ თავი კედელს, რათა გავიაზროთ რომელი ალტერნატივაა უკეთესი. არ არსებობს უკეთესი ალტერნატივა. ნუ მოძებნით მიზეზს გარეთ, ჩვენ უნდა ვეძიოთ ისინი ჩვენში. თქვენ შეიძლება გადაწყვიტოთ იყოთ ვარდისფერი წინდის მატარებელი, მარცვლეულის მოყვარული, სოფელში მცხოვრები ბანკირი და ა.შ. ადამიანები, რომლებიც არ იყენებენ საკუთარ ძალებს, რთული არჩევანის პირობებში დინებას მიჰყვებიან. ისინი, ვინც დინებას მიჰყვებიან, სამყაროს აძლევენ საშუალებას დაწეროს მათი ცხოვრების ისტორია, საშუალებას აძლევენ შიშს, არჩევანის სიმარტივეს, განსაზღვროს მათი მოქმედება. რთული არჩევანის გაკვეთილი ასეთია: დაფიქრდით რისი გაკეთება გსურთ, რა მოგწონთ, და რთული არჩევანის გაკეთებით გახდით კონკრეტული პიროვნება".
[post_title] => როცა აკეთებ რთულ არჩევანს, ხდები შენი ცხოვრების ავტორი - რუთ ჩენგის რეკომენდაციები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => roca-aketeb-rtul-archevans-khdebi-sheni-ckhovrebis-avtori-rut-chengis-rekomendaciebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-18 17:33:24 [post_modified_gmt] => 2018-10-18 13:33:24 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=296095 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 294561 [post_author] => 10 [post_date] => 2018-10-12 12:07:13 [post_date_gmt] => 2018-10-12 08:07:13 [post_content] =>
სხეულის ენა არის არავერბალური ქცევა, რომელიც თქვენს ნებისმიერ ემოციურ მდგომარეობაზე მეტყველებს. თანამედროვე ცხოვრებაში მნიშვნელოვანია ფლობდეთ სხეულის ენას, რომელიც ბევრ სიტუაციაში დაგეხმარებათ. ემის ქადი TED-ზე გამომსვლელებს ესაუბრა სხეულის ენის მნიშვნელობაზე და მის გავლენაზე. "ჩვენ გვაინტერესებს რას ამბობს ჩვენი სხვეულის ენა, როცა იგრძნობა უხერხულობა ურთიერთობაში, თანამოსაუბრეს ვამჩნევთ ღიმილს, ზიზღნარევ მზერას, ან რას ნიშნავს ხელის ჩამორთმევა. სხვათაშორის, როდესაც ხელის ჩამორთმევა ოფიციალურ პირებს შორის ხდება, ის შეიძლება კვირების განმავლობაში განიხილებოდეს. მათ შორის BBC-სა და New York Times-ში.
მეცნიერებმა ბევრი იმუშავეს, რათა შეესწავლათ სხეულის ენის გავლენა ადამიანების მსჯელობაზე. ჩვენ ძალიან სწრაფად გვექმნება წარმოდგენა  ადამიანზე სწორედ სხეულის ენიდან გამომდინარე. ტაფტის უნივერსიტეტის მკვლევარი, ნალინი ამბადი მიიჩნევს, რომ ექიმის და პაციენტის ურთიერთობის ამსახველი, 30 წამიან უხმო ვიდეო კლიპი,  წარმოდგენას ქმნის, თუ რამდენად კომპეტენტურია ექიმი, უჩივლებს თუ არა მას პაციენტი, მოგვწონს თუ არა ეს ადამიანი და ა.შ. პრინსოტნის უნივერსიტეტის წარმომადგენლის, ალექს თოდოროვის აღმოჩენაც არანაკლებ საყურადღებოა. ის მიიჩნევს, რომ პოლიტიკური კანდიდატების სახეებზე ერთ წამიანი დაკვირვების შედეგად ჩამოყალიბებული აზრი, 70%-ით ემთხვევა აშშ-ს სენატორების და გუბერნატორების არჩევნების შედეგებს. ბუნებრივია ყველას გვაინტერესებს რას ვფიქრობთ სხვებზე ან სხვები რას ფიქრობენ ჩვენზე, თუმცა ხშირად გვავიწყდება ის აუდიტორია, რომელზეც ჩვენი სხეულის ენა ახდენს გავლენას. და ეს აუდიტორია თავად ჩვენ ვართ. ჩვენი სხეულის ენა ჩვენზეც მოქმედებს. ის გავლენას ახდენს ჩვენს აზრებზე, ჩვენს გრძნობებზე და ჩვენს ფიზიოლოგიაზე.
სოციალური ფსიქოლოგი ვარ და სტერეოტიპულ განწყობებს ვსწავლობ. დავინტერესდი, როგორია ძალაუფლებისა და დომინანტურობის არავერბალური გამოხატულებები. ცხოველთა სამყაროში ის სხეულის გაშლას, განვრცობას გულისხმობს. ცხოველები ფართოდ იშლებიან, იწელებიან, რომ უფრო მეტად გამოჩნდნენ, მეტი სივრცე დაიკავონ. ეს მხოლოდ პრიმატებს არ ეხება, ადამიანებიც ზუსტად ასე იქცევიან. ამას აკეთებენ, მაშინ როცა გრძნობენ ძალაუფლებას და მაშინაც, როცა ეს გრძნობა დროებითია. ჯესიკა თრეისიმ სიამაყის გამომხატველი მდგომარეობა შეისწავლა. მან დაადგინა, რომ სპორტულ შეჯიბრებებში გამარჯვებულები, როცა ისინი ფინიშის ხაზს გადაკვეთენ, სწორედ ასე იქცევიან, ხელები ზემოთ არის ატაცებული, ნიკაპი ოდნავ აწეულია. როგორ ვიქცევით, როცა უძლურად ვგრძნობთ თავს? საწინააღმდეგოს ვაკეთებთ. ვიკუნტებით, ვპატარავდებით. არ გვინდა, ჩვენს გვერდზე მყოფ ადამიანს შევეჯახოთ. სწორედ ასე ხდება, როცა ერთმანეთს ძლევამოსილი და უსუსური ადამიანები ხვდებიან. როგორც წესი, მეორე ადამიანის არავერბალური ქცევის საპასუხო ქცევას ვახორციელებთ. ჩვენი ქცევა შესაძლებელია თამაშით გადავიდეს რეალურ ქცევაში. მაგალითად, თუ ცოტა ხნით ძალაუფლების იმიტაციას მოახდენ, ერთხელად გამოგივა და იგრძნობ ძალაუფლებას. გარკვეულწილად, ასეც არის. ჩვენ ვიღიმით, როცა გვიხარია, ხოლო მაშინ, როცა ჩვენ იძულებით ვიღიმით, სიხარულის განცდა ნაწილობრივ გვეუფლება. ჩვენი გონება გავლენას ახდენს ჩვენს სხეულზე. მაგრამ ცვლის თუ არა ჩვენი სხეული ჩვენ ტვინს? როგორია ძალაუფლების გრძნობით აღვსილი ან უძლური ადამიანის ტვინი? ძალაუფლების გრძნობის მქონე ადამიანები უფრო თავდაჯერებულები და ოპტიმისტები არიან. მათ აქვთ გრძნობა, რომ წარმატებას მიაღწევენ, მაშინაც კი, როცა ეს იღბალზეა დამოკიდებული. ისინი უფრო რისკიანები არიან. განსხვავებები ფიზიოლოგიურ დონეზეც ვლინდება, ორი საკვანძო ჰორმონით: ტესტოსტერონი, რომელიც დომინანტურობის ჰორმონია, და კორტიზოლი, რომელიც სტრესის ჰორმონია.

რა ხდება მაშინ, როცა ვფიქრობთ, რომ ჩვენი ადგილი "აქ" არ არის? როცა 19 წლის ვიყავი, მძიმე ავარიაში მოვყევი. დარტყმის ძალამ მანქანიდან გადმომაგდო. გონზე, რომ მოვედი თავის ტრავმით სარეაბილიტაციო დაწესებულებაში ვიწექი. კოლეჯი მივატოვე. ჩემი ინტელექტის ინდექსმა იკლო, რაც ძალიან მძიმე იყო. მეუბნებოდნენ, რომ კოლეჯს ვერ დავამთავრებდი. ამ დროს ხელიდან გეცლება ყველაფერი და უსუსურად გრძნობ თავს. დავიწყე ჩემს თავზე მუშაობა. ბოლოს კოლეჯი დავამთავრე.  ამისთვის ოთხი წლით მეტი დამჭირდა, ვიდრე ჩემს კურსელებს. წლის დამასრულებელი გამოსვლა 20 წუთიანია, 20 კაციანი აუდიტორიის წინაშე. შემეშინდა, ჩემს მასწავლებელს დავურეკე და ვუთხარი, რომ ვერ შევძლებდი. მან მიპასუხა: ”ვერსად წახვალ, მე შენზე ფსონი დავდე. დარჩები და აი, რას გააკეთებ. თავს მოაჩვენებ. შენ გამოხვალ, იმდენჯერ, რამდენჯერაც მოგთხოვენ.  გული რომ გისკდებოდეს, დამბლა დაგეცეს, სხეული არ დაგემორჩილოს, იქამდე, სანამ არ დადგება მომენტი, როცა იტყვი ღმერთო, გამომდის! ბუნებრივად გამომდის". ასეც მოვიქეცი, დავრჩი. ხუთი წელი უმაღლესში ვისწავლე. ბოლოს ჰარვარდში გადავედი. 

თამაშში ნუ დახელოვნდებით, ითამაშეთ, სანამ არ გაიშინაგნებთ. იქამდე ეცადეთ, სანამ არ გაითავისებთ და ბუნებრივი არ გახდება. პატარა ბიძგებს დიდი ცვლილებების გამოწვევა შეუძლიათ. მომართეთ თქვენი გონება, რომ სიტუაციას თავი საუკეთესოდ გაართვას. აწიეთ თქვენი ტესტოსტერონის დონე. დაწიეთ კორტიზოლი. გამოდით გრძნობით, რომ გამოავლინეთ თქვენი ნამდვილი სახე და შესაძლებლობები".
[post_title] => რა გავლენას ახდენს ჩვენს ცხოვრებაზე სხეულის ენა - ემის ქადის რეკომენდაციები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ra-gavlenas-akhdens-chvens-ckhovrebaze-skheulis-ena-emis-qadis-rekomendaciebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-14 20:37:33 [post_modified_gmt] => 2018-10-14 16:37:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=294561 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 296848 [post_author] => 10 [post_date] => 2018-10-18 17:24:14 [post_date_gmt] => 2018-10-18 13:24:14 [post_content] => ადამიანებს შეუძლიათ გაამჯობესონ საკუთარი შესაძლებლობები. ამის საწყისი ბავშვობიდან მოდის, თუ როგორ ვუდგებით ჩვენ ამა თუ იმ დავალებას, რა შანსს ვაძლევთ საკუთარ თავს, სიახლეს ვიღებთ როგორც გამოწვევას თუ პირიქით, როგორც დაბრკოლებას. ქეროლ დვეკიმ TED-ზე ზრდის მენტალიტეტზე ისაუბრა და აუდიტორიას საკუთარი ხედვა გაუზიარა. "ჩიკაგოში, ერთ-ერთ სკოლაში, მოსწავლეებმა უნდა ჩააბარონ გარკვეული კურსები დასამთავრებლად. თუ ვერ ჩააბარებენ, იღებენ შეფასებას "ჯერ არა". ეს არაჩვეულებრივია, რადგან თუ შენ იღებ ჩამჭრელ შეფასებას, შენ ფიქრობ : "მე არაფერი ვარ, მე არსად ვარ". მაგრამ თუ შენ იღებ "ჯერ არა"-ს, ეს მომავლისკენ გზას გისახავს. მაინტერესებდა, როგორ ართმევენ ბავშვები თავს გამოწვევებს და სირთულეებს. 10 წლის ბავშვებს მივეცი ამოცანები, რომლებიც ცოტა რთული იყო მათთვის. ზოგიერთ მათგანს დადებითი რეაქცია ჰქონდა და აღნიშნეს, რომ უყვართ გამოწვევები. ისინი მიხვდნენ, რომ მათი შესაძლებლობები შეიძლება განვითარებულიყო და ჰქონდათ ზრდის მენტალიტეტი. თუმცა, მეორე ნაწილმა ეს გამოწვევა ტრაგიკულად აღიქვა. ისინი მოქმედებდნენ "ახლას" პრინციპით, როცა შეეძლოთ ემოქმედათ "ჯერ" პრინციპით. ერთ კვლევაში მათ გვითხრეს, რომ თუ ტესტში ჩაიჭრებოდნენ, შემდეგ ჯერზე გადაიწერდნენ, იმის ნაცვლად რომ უფრო მეტი ემეცადინათ. მორიგ კვლევაში ჩაჭრის შემდეგ კი, ისინი ეძებდნენ ვინმეს, ვინც მათზე ცუდად დაწერა ტესტი, რათა თავი კარგად ეგრძნოთ. ყველა მომდევნო კვლევის თანახმად ისინი გაურბოდნენ სირთულეებს.
როგორ ვზრდით ბავშვებს? ათიანების მიღებით შეპყრობილებს? მათი ყველაზე დიდი მიზანი კარგი ნიშანი ან ქულაა? ან რა მოგვეთხოვება ჩვენ? პირველ რიგში, ჩვენ შეგვიძლია შევაქოთ  ისინი ჭკვიანურად, მათი ინტელექტის და ნიჭის ქების გარეშე. შეაქეთ პროცესი, რომელშიც ბავშვები ერთვებიან: მათი მონდომება, სტრატეგიები, განვითარება. ამით ბავშვები უფრო გამბედავები და გამძლეები ხდებიან. ჩვენ შევქმენით გუნდი თამაშების მეცნიერებთან ერთად. ონლაინ თამაშში, სტუდენტები ჯილდოვდებოდნენ ძალისხმევისათვის, სტრატეგიისა და პროგრესისთვის. სიტყვები: "ჯერ", ან "ჯერ არა", აძლევენ ბავშვებსა და სტუდენტებს თავდაჯერებულობას, უსახავენ მათ გზას მომავლისკენ, რომელიც ქმნის უფრო დიდ უდრეკობას. ჩვენ ნამდვილად შეგვიძლია მოსწავლეების მენტალიტეტის შეცვლა. ერთ კვლევაში, სტუდენტებს ვასწავლეთ, რომ ყოველ ჯერზე, მათ უნდა დაეტოვებინათ საკუთარი კომფორტის ზონა, იმისათვის რომ ესწავლათ რაიმე ახალი და რთული. მათი ნეირონები ტვინში ახალ და უფრო ძლიერ კავშირებს ამყარებდნენ, დროსთან ერთად კი უფრო გონიერები გახდებოდნენ. აღსანიშნავია, რომ სტუდენტები, რომლებსაც არ ვასწავლეთ აღნიშნული ზრდის მენტალიტეტი, აგრძელებდნენ დაბალი ნიშნების მიღებას".
  [post_title] => როგორ გავაუმჯობესოთ საკუთარი შესაძლებლობები - ქეროლ დვეკის რეკომენდაციები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rogor-gavaumjobesot-sakutari-shesadzleblobebi-qerol-dvekis-rekomendaciebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-19 17:04:08 [post_modified_gmt] => 2018-10-19 13:04:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=296848 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 15 [max_num_pages] => 5 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 4a2e07390a157c94ed6b57a68a94da47 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები