ნდობის ფაქტორი მნიშვნელოვანია წარმატებული პირადი, სამსახურეობრივი თუ სოციალური ცხოვრებისთვის. როგორ მოვიპოვოთ და შევინარჩუნოთ ნდობა ურთიერთობებში – გადაცემის “FM ქოუჩი” სტუმარია ვტრენერი ნათია ქოიავა.
რამდენად მნიშვნელოვანია ნდობა და სანდოობა?
ნდობის რეზერვს, რომელიც სხვა ადამიანებთან გვაქვს დაგროვებული, „ემოციურ საბანკო ანგარიშს“ ვუწოდებთ და შესაბამისად, ისევე, როგორც ჩვეულებრივ საბანკო ანგარიშზე, ჩვენ შეგვიძლია, „გამოვიტანოთ თანხები“ და „შევიტანოთ დეპოზიტები“ ემოციურ საბანკო ანგარიშზე.
„პირადი საბანკო ანგარიშისგან“ განსხვავებით, რომელიც მხოლოდ საკუთარ თავთან გვაქვს და ერთადერთია, „ემოციური საბანკო ანგარიში“ გვაქვს იმდენ ადამიანთან, რამდენთანაც გვაქვს ურთიერთობა. ზოგიერთ ადამიანთან, ეს „საბანკო ანგარიში“ შეიძლება იყოს მაღალი, სხვებთან – საშუალო, ან დაბალი.
მაღალი „პირადი საბანკო ანგარიში“, ე.ი. პირადი გამარჯვების მიღწევა, მნიშვნელოვანი წინაპირობაა იმისათვის, რომ ურთიერთობებშიც ნდობის მაღალი რეზერვი დავაგროვოთ, ანუ, ემოციური საბანკო ანგარიშებიც მაღალი გვქონდეს.
რატომ არის შენს თავთან წარმატება სხვა ადამიანებთან წარმატებისთვის ასეთი აუცილებელი? იმიტომ, რომ ურთიერთობებში, მიუხედავად იმისა, რომ ისინი ცალმხრივი არ არის, ძალიან მნიშვნელოვანია, როგორი ხარ შენ. პირადი გამარჯვება გაგვხდის დამოუკიდებელს, თავდაჯერებულს, პასუხისმგებელს საკუთარ გადაწყვეტილებებსა და მათ შედეგებზე, ხოლო საზოგადოებრივი გამარჯვება, ე.ი. ეფექტური კომუნიკაციის უნარი და მაღალი „ემოციური საბანკო ანგარიში“ დაგვეხმარება, გავხდეთ ურთიერთდამოკიდებული, ვისწავლოთ თანამშრომლობა სხვა ადამიანებთან, გავხდეთ გუნდის წევრი და ვიმოქმედოთ შეთანხმებულად.
გადახედეთ თქვენთვის მნიშვნელოვან ურთიერთობებს და შეაფასეთ, როგორია თქვენი „ემოციური საბანკო ანგარიში“ ამ ადამიანებთან. თუ სათანადოდ მაღალი არ არის, სასწრაფოდ დაიწყეთ ე.წ. „დეპოზიტების“ შეტანა. ეს „დეპოზიტები“ სხვადასხვა ადამიანისთვის შეიძლება განსხვავებული იყოს, მათი გემოვნებისა თუ ღირებულებათა სისტემის მიხედვით. ასევე, ცხადია ისიც, რომ „ემოციური საბანკო ანგარიშიდან“ გამოტანის შემთხვევაში, „დეპოზიტებს“ წარმოადგენს იმისი საწინააღმდეგო ქმედება, რომლის გამოც „გამოტანა“ მოხდა.
https://www.youtube.com/watch?v=R4KFaySyuJY&feature=youtu.be
რა ძირითადი “დეპოზიტებია” საყურადღებო?
არსებობს ძირითადი „დეპოზიტები,“ რომლებიც ყველა ადამიანისთვის ერთნაირად მნიშვნელოვანია.
სამსახურეობრივი ურთიერთობებისას, ეს გამოიხატება პასუხისმგებლობის გრძნობაში, საკუთარ თავზე აღებული ვალდებულებების შესრულებაში, როგორც მენეჯმენტის, ისე – თანამშრომლების მხრიდან.
მენეჯმენტისთვისაც, რომელიც ინდუსტრიული ხანის ხისტი სტილით არ მართავს კომპანიას, გაცილებით უფრო კომფორტულია ასეთ ადამიანურ რესურსთან ურთიერთობა, რადგან მას არ სჭირდება მუდმივად თავზე დგომა და კონტროლი, იმისათვის, რომ დაკისრებული მოვალეობები ზედმიწევნით შეასრულოს.
თანამედროვე ცოდნის მუშაკისთვისაც შეუძლებელია მუდმივი კონტროლის ქვეშ მუშაობა, რადგან მას შეზღუდული აქვს აზროვნების, მოქმედების, ინიციატივის, საქმისადმი შემოქმედებითი მიდგომის შესაძლებლობა.
მენეჯმენტის შემთხვევაში, ეს გამოიხატება თანამშრომლებისადმი ინდივიდუალური მიდგომით. სხვადასხვა თანამშრომელზე, შესაძლოა, წახალისებისა და მოტივირების სხვადასხვა ფორმა მოქმედებდეს. შესაძლებელია, ეს იყოს შექება თანამშრომლების თანდასწრებით ან თათბირზე, პრემიის დანიშვნა, ხელფასის მომატება, პასუხისმგებლობების გაზრდა, დაწინაურება და ა.შ.
ყოველთვის ეცადეთ, გამოექომაგოთ ადამიანს, რომელიც იმ დროს იქ არ არის, ან, სულ მცირე, არ დაუჭიროთ მხარი მათ, ვინც ამ ადამიანზე ცუდს ამბობს, რადგან აუცილებლად უნდა მოუსმინოთ მეორე მხარესაც, უნდა მისცეთ საკუთარი პოზიციის დაფიქსირების საშუალება. როდესაც ექომაგებით, ორმაგად შეგაქვთ დეპოზიტები 1) იმ ადამიანების „ემოციურ საბანკო ანგარიშზე“, ვისთანაც სხვებს ექომაგებით, რადგან ისინი ხვდებიან, რომ მათ არყოფნაში, მათ მიმართაც ასევე მოიქცევით და 2) იმ ადამიანის „ემოციურ საბანკო ანგარიშზე“, ვისაც ექომაგებით.
მით უმეტეს, გამოექომაგეთ ადამიანს, რომლის მიმართაც ადგილი აქვს უსამართლო დამოკიდებულებას. თუ თქვენ ხართ პროფესიონალი და ამასთანავე, პიროვნული განვითარების მაღალ დონეზე იმყოფებით, ე.ი. თქვენ საკმაოდ დაფასებული და პატივსაცემი ადამიანური რესურსი ხართ და ასეთი ქმედების გამო სამსახურის დაკარგვა ნამდვილად არ გემუქრებათ. უფრო მეტიც, მენეჯერი, რომლის ღირებულებებიც მართვის თანამედროვე სტანდარტებს შეესაბამება, თანამშრომლის ამ თვისებას სათანადოდ დააფასებს.
ემპათიური დამოკიდებულება ძალიან მნიშვნელოვანია სამსახურეობრივი ურთიერთობებისას. ერთ-ერთი კომპონენტი სწორედ გულისყურით მოსმენაა, რომლის ადამიანური საჭიროებაც ერთნაირად გააჩნია როგორც ზემდგომ პირებს, მენეჯმენტს, დამქირავებელს, ისე – დაქვემდებარებულ პერსონალს. არასწორ კომუნიკაციას ხშირად ახლავს ორაზროვნება და გაურკვევლობა; ინტერპერსონალურ კომუნიკაციაში, კონფლიქტის ერთ-ერთი მიზეზი სწორედ არასათანადო მოსმენა შეიძლება გახდეს. სწორი კომუნიკაცია, პირველ რიგში, სწორ მოსმენაში გამოიხატება. მოსმენა უნდა მოხდეს არა შერჩევით, არა შენი საკუთარი გადასახედიდან, არამედ – გულისყურით, ემპათიურად, მოსაუბრის გადასახედიდან. ხელმძღვანელ პირს უნდა შეეძლოს, მოუსმინოს თანამშრომელთა პრობლემებს, საჩივრებს, საკითხებს, რაც მათ აწუხებთ; აღნიშნულ უნარს აუცილებლად უნდა ფლობდეს ყველა, ვისაც შრომით სიტუაციებში უხდება ადამიანებთან ურთიერთობა. იქნება ეს ნებისმიერი დონის ხელმძღვანელი, ადამიანური რესურსების მართვის სპეციალისტი და ა.შ.
საკუთარი შეცდომების აღიარების უნარი ძალიან აუცილებელია წარმატებული ურთიერთობისთვის როგორც გუნდის წევრებს ასევე – ზემდგომსა და დაქვემდებარებულ პირებს შორის. ყოვლად გაუმართლებელია ხელმძღვანელ პოზიციაზე ყოფნით სარგებლობა და პერსონალისადმი დამოკიდებულება, რომ “შენ ყოველთვის მართალი ხარ.“
ახალი სამსახურის ან ურთიერთობების დაწყებისას, ნათლად ჩამოაყალიბეთ თქვენი მოლოდინები, რადგან კონფლიქტების 95% და „ემოციური საბანკო ანგარიშიდან“ გამოტანა სწორედ მაშინ ხდება, როცა ერთი მხარე ერთ რამეს გულისხმობს, მეორე კი მის სხვაგვარ ინტერპრეტაციას აკეთებს. ყველა ახალი ურთიერთობის შემთხვევაში, მკაფიოდ უნდა გაცხადდეს თითოეული მხარის უფლებები და მოვალეობები, რას უნდა მოელოდეს ერთი მხარე მეორისგან და პირიქით.
რეკომენდაციები ნდობის მოპოვებისთვის…
გადაცემა ლაივი
https://www.facebook.com/fortuna106.9/videos/1919257238099096/
გადაცემის ჩანაწერი: