გაზზე მომუშავე მანქანის მძღოლებს ორი თვე რჩებათ – რა შემთხვევაში გადაურჩებით ჯარიმას

პოპულარული

გაზზე მომუშავე მანქანის მძღოლებს ორი თვე რჩებათ – რა შემთხვევაში გადაურჩებით ჯარიმას

გაზზე მომუშავე ყველა მანქანა, 2018 წლის პირველ იანვრამდე, ახალ სტანდარტს უნდა აკმაყოფილებდეს.

კანონის ამოქმედებამდე სულ ცოტა დრო რჩება, თუმცა  მანქანების უმეტესობას შესაბამისი შემოწმება გავლილი არ აქვს.

შპს „აირბალონი“ ერთადერთი აკრედიტირებული ცენტრია ამ დროისთვის, რომელიც  გაზზე მომუშავე მანქანების უსაფრთხოებას ამოწმებს და შესაბამის საბუთსაც იძლევა, რომლის გარეშეც ყველა მძღოლი დაჯარიმდება.

კანონის ამოქმედების თარიღი ახლოვდება, თუმცა ცენტრში დიდი აქტიურობა არ არის.

„ველოდებოდი, რომ დღეში 20-25 მანქანას მივიღებდით, თუმცა დღეში 5–დან 8 მანქანამდე ვემსახურებით. ყველა ერთ აზრზეა – დეკემბერში მოვალთო. დეკემბერში კატასტროფა გველოდება ალბათ“, – განაცხადა „ფორტუნასთან“ “აირბალონის” გენერალურმა დირექტორმა, ნონა ქართველიშვილმა.

ქართველიშვილის თქმით, ამ საბუთის გარეშე, ვერც ერთი გაზზე მომუშავე მანქანა ტექ.დათვალიერებას ვერ გაივლის.

„როცა იცი რომ იწყება დიდი ტექ.დათვალიერება და არ არსებობს, ვერ გახვალი ამის გარეშე, რატომ უნდა გადადო შემოწმება ბოლო დღემდე?”, – ამბობს ნონა ქართველიშვილი.

აკრედიტებულ ცენტრში მისვლისას, მოწმდება გაზის ბალონის მდგომარეობა და მძღოლს აძლევენ რეკომენდაციებს თუ რისი გაკეთება არის საჭირო. ამასთან, ცენტრთან არსებულ ე.წ. ბოქსში შესაძლებელია ყველა მომსახურების მიღება.

სურვილის შემთხვევაში მძღოლს შეუძლია, სტანდარტების შესაბამისად, გაზის ბალონი სხვა კომპანიაში დააყენოს და შემდეგ კვლავ “აირბალონს” მიმართოს საბუთის მისაღებად.

 

როგორია ახალი სტანდარტებით დამონტაჟებული გაზის ბალონი:

  1. ბალონი უნდა იყოს ვადიანი.
  2. სალტეები (რითაც ბალონია შეკრული) უნდა იყოს რეზინის სარჩულით.
  3. გაზის ბალონის დამტენი გარეთ უნდა იყოს გატანილი და გოფრირებულ შლანგში ჩასმული (ამ პროცედურას 15-20 წთ სჭირდება)
  4. ბალონი უნდა გასუფთავდეს ზეთისგან და ტექნიკური ნარჩენებისგან, ასევე დაიტესტოს წყლით (იხსნება, ირეცხება და იტვირთება წყლით 300 ატმოსფეროზე – ეს მომსახურება ფასში შედის)

ამასთან აუცილებელია, რომ ავტომობილში მძღოლს, ცეცხლმაქრი ჰქონდეს.

ამ პროცედურების გავლის ან დაკმაყოფილების შემდეგ, ცენტრში საბუთს და ლოგოს უპრობლემოდ იძლევიან.

შემოწმების გავლა და საბუთის მიღება 130 ლარი ღირს.

ერთ-ერთ ცენტრში, სადაც გაზის ბალონებს ამონტაჟებენ, ამბობენ, რომ ბოლო დროს დამონტაჟებულ ბალონებსაც კი გადაკეთება სჭირდება, რაც დაახლოებით 70 ლარი ჯდება.

“დამტენის გარეთ გასატანად, უნდა გაიხვრიტოს იატაკი და ამას ბევრი ერიდება. არავის არ უნდა რომ იატაკი გახვრიტოს. არ ვიცი რა იქნება. ჩვენ შეგვიძლია საბუთებამდე გავამზადოთ მანქანა”, – განუცხადეს მომხმარებელს ლოვატოში.

 

“უსაფრთხოებისთვის ღირს ამ თანხის გადახდა, თუმცა არის პრობლემები”

“ფორტუნა” ესაუბრა მძღოლებსაც, რომლებსაც მანქანებში გაზის ბალონები აქვთ ჩამონტაჟებული. ერთ-ერთი მათგანი ალეკოა, რომელიც ამბობს, რომ აღნიშნული პროცედურა საკმაოდ ძვირია, თუმცა თუ ეს მძღოლისა დ მგზავრის უსაფრთხოებას უზრუნველყოფს ამად უღირს.

“რა თქმა უნდა, ჯობდა რომ როდესაც დავაყენეთ და გადავიხადეთ ამ მომსახურებაში რაღაც საფასური, მაშინ ყოფილიყო სტანდარტები და დაეყენებინათ ისე, როგორც საჭიროა. თუმცა, ისედაც ბომბზე ვზივართ, ამიტომ მე უკვე დავიწყე ამ საკითხზე ზრუნვა”, – განაცხადა ალეკომ.

კიდევ ერთი მძღოლი სანდრო, “ფორტუნასთან” ამბობს, რომ ამ ვადის შესახებ ინფორმაცია არ ჰქონია.

სანდრო ფიქრობს, რომ აღნიშნულ საკითხზე მძღოლების ინფორმირებულობაში, გაზგასამართი სადგურებიც უნდა ჩაერთოს.

რაც შეეხება თავად პროცესს, ის ამბობს, რომ ეშინია ამ ყველაფერმა მანქანა არ დაუზიანოს.

“ვიცი, რომ შემოწმების გავლა აუცილებელია, თუმცა მართლა არ ვიცოდი, რომ ეს ვადა 2018 წლის პირველ იანვრამდე იყო. ბევრი კითხვა მაქვს, ბალონი “ლოვატოში” დავამონტაჟე, მეხუთე თაობისაა და ოთხწლიანი გარანტია აქვს. ახლა დამატებით 70 ლარის გადახდა მომიწევს. გაეკეთებინათ თავიდანვე გარეთ დამტენი”, – განაცხადა სანდრომ.

კანონის ამოქმედების თარიღი ახლოვდება და თუ გაზზე მომუშავე მძღოლები ამ პერიოდში საბუთის მიღებას ვერ მოასწრებენ, მათ მანქანების გაჩერება მოუწევთ.

თამთა უთურგაშვილი

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gazze-momushave-avtomobilebi
                                    [1] => teqdatvaliereba
                                    [2] => fortunas-temebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 182704
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gazze-momushave-avtomobilebi
                                    [1] => teqdatvaliereba
                                    [2] => fortunas-temebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 182704
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 5014
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gazze-momushave-avtomobilebi
                                    [1] => teqdatvaliereba
                                    [2] => fortunas-temebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gazze-momushave-avtomobilebi
                                    [1] => teqdatvaliereba
                                    [2] => fortunas-temebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (182704) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (5014,6900,16375)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 264207
                    [post_author] => 22
                    [post_date] => 2018-07-20 12:30:42
                    [post_date_gmt] => 2018-07-20 08:30:42
                    [post_content] => ევროპული და ამერიკული მანქანების სასაფლაო - ასეთ შეფასებას აძლევენ ავტოდილერები საქართველოს საავტომობილო იმპორტის სფეროში არსებულ ვითარებას. 20 წელს გადაშორებული ავტომობილების სიმრავლემ და ჯართად გაყიდული კატალიზატორების პრობლემამ გასულ კვირას თბილსიის მერის ყურადღება მიიქცია. ინფორმაცია საქართველოში ძველი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვაზე კახა კალაძემ თბილისის მთავრობის სხდომაზე გააჟღერა.

"სრული კატასტროფაა, რაც თბილისში ხდება. დაახლოებით 500 ათასზე მეტი ავტომანქანა გადაადგილდება დედაქალაქში. ყოველწლიურად 7 პროცენტით იზრდება უცხოეთიდან შემოყვანილი ავტომანქანების მაჩვენებელი და მათი 98% ძველია. პირველი, რაც ტექნიკურ ინსპექტირებასთან ერთად უნდა გაკეთდეს, აუცილებლად უნდა ჩაიკეტოს ძველი ავტომანქანების შემოყვანა. ამან შეიძლება გარკვეული უკმაყოფილება გამოიწვიოს, მაგრამ ჩვენ ეს ნაბიჯი უნდა გადავდგათ. საქმე ეხება თითოეული ჩვენგანის, ჩვენი შვილების ჯანმრთელობას," - აღნიშნა დედაქალაქის მერმა.

 

ევრო 4 თუ ევრო 5

  1990 წელს, ევროპაში მიღებული საავტომობილო კლასიფიკაციის მიხედვით, სტანდარტი ევრო 1 შეესაბამება 1993 წლამდე გამოშვებულ ავტომობილებს, ევრო 2 - 1996 წლამდე წარმოებულს, ევრო 3 - 2000 წლამდე მანქანებს, ევრო 4 - 2005 წლამდე წარმოებულს, ევრო 5 კი, 2010 წლამდე გამოშვებულს. ევროპის ქვეყნებში დღეისთვის ევრო 5 სტანდარტი მოქმედებს, ( უკრაინაში 2016 წლის იანვრიდან ამოქმედდა) ევრო 4 სტანდარტი მიიღეს ორი წლის წინ მეზობელ აზერბაიჯანში. საქართველოში, დღემდე არცერთი სტანდარტი არ არის დაწესებული ოფიცილურად. ევრო 4 თუ ევრო 5 ? - რომელი კატეგორიის შემოღებას გულისხმობ მერის ინიციტივა, ამ დრომდე არ კონკრეტდება.     ავტოდილერი ალექსანდრე ჯავახიშვილი ევრო 4-ის დაწესების საფუძველს ვერ ხედვას, რადგან მისი თქმით, მას შემდეგ, რაც 2000-დან 2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილების აქციზის გადასახადი მკვეთრად გაიზარდა, ქვეყანაში ევრო 3 და ევრო 4 სტანდარტი ავტომატურად დაწესდა და შემომყვანები 2005 წლამდე მანქანებს თითქმის აღარ ყიდულობენ.
„2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილის აქციზის გადასახადი თითქმის იმდენივეა, რაც ავტომანქანის ღირებულება, შემოყვანის შემთხვევაში, ადგილზე არსებულ ძველ მანქანებს ფასით კონკურენციას ვეღარ უწევს, ევრო 4-ის გამო ვეღარც აზერბაიჯანში გადის  და აღარ იყიდება. ბოლო სამი წელია 2005 წელს ქვემოთ მანქანა აღარ შემომიყვანია, ის ძველი მანქანები, რაც დღეს საქართველოში დადის, აქციზის გაზრდამდე შემოყვანილებია,“ - ამბობს „ფორტუნასთან“ ალექსანდრე ჯავახიშვილი.
ძველი, მეორადი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვის ძირითადი საფუძველი მისი არაეკოლოგიურობაა. ამორტიზებული, გაუმართავი ავტომობილებით ბაზრის გაჯერებამ გარემოზე მნიშვნელოვნად იმოქმედა. ორგანიზაცია "საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის" ხელმძღვანელის ეკა ლალიაშვილის ინფორმაციით, საერთაშორისო მონაცემებით, ჰაერის დაბინძურების 71 პროცენტი ავტომანქანების ემისიებზე მოდის, მავნე გამონაფრქვევი კი, როგორც წესი, ძველ ავტომობილებს ახასიათებთ.
„საქართველოს ავტოპარკის 91% 10 წელს გადაცილებული ავტომანქანებია, რომლის გამონაფრქვევიც საზიანოა ადამინის ჯანმრთელობისთვის. სტატისტიკის მიხედვით, ჩვენთან მხოლოდ 3 პროცენტია 6 წლამდე ავტომობილი, მთლიანი ავტოპარკის 48 პროცენტი კი, 20 წელს გადაცილებულია. თუ ქვეყანას უნდა ავტოპარკის განახლება და გვსურს არა თუ 10 წელს გადაცილებული ავტომობილები, არამედ უფრო ჯანსაღი ავტოპარკი გვყავდეს, შესაბამისი ასაკობრივი რეგულაციები უნდა დაწესდეს,“ - ამბობს ეკა ლალიაშვილი „ფორტუნასთან“.
ავტოდილერები და საავტომობილო სფეროს სპეციალისტები, ძველი მანქანების შემოყვანის შეზღუდვის პარალელურად, ჰიბრიდული და ახალი ავტომობილების იმპორტის წახალისების აუცილებლობაზე საუბრობენ. მაგალითად, 2011 წელს გამოშვებული 1.5 ძრავიანი ჰიბრიდის აქციზის გადასახადი 1200 ლარს შედაგენს. მაღალია 5 წლამდე ავტომობილებზე გადასახადიც. სააქციზო მოსაკრებლის დაწევის პარალელურად, ქვეყანაში ჰიბრიდი და ელექტრო ავტომობილებისთვის შესაბამისი ინფრასტრუქტურაც არ არის მზად. შედარებით მაღალი ფასის მიუხედავად, ხშირად ელექტროავტომობილის ყიდვაზე არასაკმარისი ინფრასტრუქტურის გამოც ამბობენ მყიდველები უარს.  

მანქანების სასაფლაო - სპეცილიტები მანქანების უტილიზაციის აუცილებლობაზე საუბრობენ

    იმ ფაქტიდან გამომდინარე, რომ საქართველოს ავტოპარკის 48% 20 წელს გადაშორებული ავტომობილებია, იმპორტის შეზღუდვის და ტექინსპექტირების მიუხედავად, ავტოპარკიდან მათ ამოღებას წლები დასჭირდება. სპეცილაისტების მოსაზრებით, ძველი ავტომობილების ამოღების პროცესს უტილიზაციის პროგრამა დააჩქარებს. იმ შემთხვევაში თუ მფლობელი ჯართად ქცეული მანქანის ჩაბარებისას, სხვადსხვა ტიპის წახალისებას მიიღებს, ძველ ავტომობილთან გამომშვიდობება შედარებით მარტივი და უმტკივნეულო იქნება. უკრაინის მსგავსად, საქართველოში ევრო 5 სტანდარტის დაწესების შემთხვევაში, ქვეყანაში 2010 წლამდე ავტომობილების შემოყვანა იქნება შეზღუდული, ახალი ავტომობილების ფასი კი ბინებრივია, ძველთან შედარებით მაღალია ავტომობილის ბრენდის, კლასის თუ ძრავის შესაბამისად. როგორც სატრანსპორტო სფეროში მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციაში აცხადებენ, რეფორმა მტკივნეული რომ არ იყოს, საზოგადოების ცნობიერების ამაღლებაა აუცილებელი. ჯანსაღი, ეკოლოგიურად სუფთა გარემო არის, როგორც სახელმწიფოს, ასევე ყველა მოქალაქის არჩევანი და ამ პროცესში თითოეულმა მოქალაქემ უნდა გაიაზროს, რა ზიანს აყენებს ძველი ავტომობილი მათ ჯანმრთელობას.   თამუნა გოგუაძე   [post_title] => ევრო 4 თუ ევრო 5 - როდიდან აღარ იქნება საქართველო მანქანების სასაფლაო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => evro-4-tu-evro-5-rodidan-aghar-iqneba-saqartvelo-manqanebis-sasaflao [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 12:30:42 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 08:30:42 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=264207 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 264980 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-07-19 15:02:53 [post_date_gmt] => 2018-07-19 11:02:53 [post_content] => ოჯახური ძალადობის 2804 ფაქტი ექვს თვეში -  შსს სამინისტრომ 2018 წლის 1 იანვრიდან 1 ივლისამდე პერიოდში ოჯახური დანაშაულის სტატისტიკა გამოაქვეყნა და თავადაც აღიარა, რომ მიმართვიანობა საგრძნობლად გაზრდილია. ქვეყანაში ოჯახური ძალადობის წინააღმდეგ ბრძოლას ძალოვანი უწყება ორი ძირითადი მიმართულებით გეგმვას - პრევენცია და სანქციების გამკაცრება. ოჯახური ძალადობის პრევენციის მიზნით საქართველოს მასშტაბით პირველი სექტემბრიდან  რისკის შეფასების და მონიტორინგის მექანიზმი დაინერგება. შს მინისტრის მოადგილის ნათია მეზვრიშვილის ინფორმაციით, ახალი სისტემა ადრეულ ეტაპზე ძალადობის პრევენციის, განმეორების საფრთხეების წინასწარ განჭვრეტის და განმეორებითი ძალადობის მინიმუმამდე დაყვანის შესაძლებლობას იძლევა. სისტემის ფარგლებში, მიმდინარე წლის ბოლომდე ელექტრონული სამაჯურები დაინერგება, რომლითაც მაღალი რისკის მატარებელი მოძალადეების ქცევის კონტროლი განხორციელდება.   რაც შეეხება საკანონმდებლო სანქციების მიმართულებას, ოჯახური ძალადობის წინააღმდეგ შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ ინიცირებული საკანონმდებლო ცვლილებება ამჟამად პარლამენტში განიხილება. კანონპროექტის მიხედვით:  
  • მკაცრდება სასჯელი ოჯახში ძალადობაზე, დღეს არსებული სასჯელის ნაცვლად, რაც 1 წლამდე თავისუფლების აღკვეთას ითვალისწინებს, დანაშაულის ჩამდენი პირი 2 წლამდე პატიმრობით დაისჯება;
 
  • გენდერული ნიშნით დანაშაულის ჩადენა დამამძიმებელი გარემოება ხდება;
 
  • მკაცრდება სასჯელი ოჯახური დანაშაულის განმეორებით ჩადენისათვის. წარსულში ოჯახური დანაშაულისთვის ნასამართლევი პირის მიერ დანაშაულის განმეორებით ჩადენა შეფასდება, როგორც არაერთგზის ჩადენილი ოჯახური დანაშაული და მოძალადე პირველ შემთხვევაზე გაცილებით მკაცრად დაისჯება;
 
  • შემაკავებელი და დამცავი ორდერის პირობების დარღვევისთვის გათვალისწინებულია პირდაპირ სისხლის სამართლებრივი პასუხისმგებლობა. დღეს მოქმედი კანონით, ორდერის პირობების დარღვევის პირველ შემთხვევაზე ადმინისტრაციული, ხოლო მეორეზე – სისხლის სამართლებრივი პასუხისმგებლობაა გათვალისწინებული.
  გასული 6 თვის მანძილზე, ოჯახური დანაშაულის შემთხვევები პოლიციის რიგებშიც არა ერთხელ დაფიქსირდა. ოჯახური ძალადობის ჩადენის გამო, პოლიციის 6 თანამშრომლის წინააღმდეგ დაიწყო დისციპლინური დევნა, 3 მათგანი დათხოვნილი იქნა შინაგან საქმეთა სამინისტროს რიგებიდან. სამინისტროს შიგნით ძალადობის პრევენციისა და განმეორების რისკების თავიდან ასაცილებლად, მინისტრის ბრძანებით, შემაკავებელი და დამცავი ორდერის გამოცემისთანავე, პოლიციის თანამშრომელს სამსახურებრივი იარაღი ჩამოერთმევა.  

გახშირდა ძალადობა თუ გახშირდა გამოძახება - რას ამბობს სტატისტიკა

      გახშირდა ძალადობა თუ გახშირდა გამოძახების რაოდენობა - შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ გამოქვეყნებული სტატისტიკა ამაზე ცალსახა პასუხს არ იძლევა. ოჯახური ძალადობის თემაზე მომუშავე არასამთავრობო სექტორის მოსაზრებით, დაზუსტებული პასუხისთვის სახელმწიფოს შესაბამისი კვლევები უნდა ეწარმოებინა, რაც არ მომხდარა. ორგანიზაცია „პარტნიორობა ადამიანის უფლებებისთვის“ ხელმძღვანელის ანა არგანაშვილის თქმით, მართალია შსს-ს მონაცემები კონკრეტულ პასუხს ვერ იძლევა, რა ვითარებაა ოჯახურ ძალადობასთან დაკავშირებით, თუმცა ხელმისაწვდომია სხვადასხვა ორგანიზაციების მიერ ჩატარებული კვლევები, სადაც ძალადობის გახშირების ტენდენცია ფიქსირდება.  
„ჩვენთვის ხელმისაწვდომია სხვადასხვა საერთაშორისო ორგანიზაციის მიერ ჩატარებული სოციალური კვლევები, მაგალითად: გაეროს მიერ ჩატარებული კვლევის მიხედვით, სექსუალური ძალადოიბის მაჩვენებლები არის უფრო მაღალი, ვიდრე წინა წელს, ეს ნიშნავს, რომ ძალადობის გარკვეული დინამიკა გვაქვს,“ - ამბობს ანა არგანაშვილი.
ოჯახური ძალადობის წინააღმდეგ, საკანონმდებლო პაკეტის შემუშავებამდე, შს სამინისტროს არასამთავრობო სექტორთანაც ჰქონდა კონსულტაციები. თუმცა, როგორც ანა არგანაშვილი ამბობს, დასაბუთება, რა გახდა ცლილებების მიზეზი ან რატომ უნდა მოხდეს სანქციების გამკაცრება წარმოდგენილი სახით, არც პროკურატურას და არც შს სამინისტროს არ წარუდგენია. შესაბამისად, რა იქნება ცვლილიების შედეგი და რეალურად მოხდენს თუ არა გავლენას ოჯახური ძალადობის შემცირებაზე, უცნობია.
„ყველა ვთანხმდებით, რომ სანქციები უნდა იყოს მკაცრი, მარამ რამდენად უნდა ახლდეს ამას შესაბამისი საფუძველი, ყველა ცვლილებას დასაბუთება სჭირდება. მაგალითად, რატომ გაიზარდა ერთი წლით ან არა სხვა ვადით სასჯელი, ერთადერთი გზა გავიგოთ, რამდენად ადეკვატურია ცვლილება, არის დაველოდოთ შედეგებს და ვნახოთ მისი ეფექტურობა, თუმცა გასათვალისწინებელია, რომ ასეთი ცვლილებები ადამიანის ბედს წყვეტს,“ - ამბობს ანა არგანაშვილი „ფორტუნასთან“.
  შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ პარლამენტისთვის წარდგენილი კანონპროექტი ამ ეტაპზე განხილვის სტადიაშია. ინიცირებული ცვლილებების საბოლოო ვერსიად ჩამოყალიბება და დამტკიცება საშემოდგომო სესიაზე მოხდება. კანონპროექტის მიღებამდე, შემოდგომიდან  დანაშაულის პრევენციის მიზნით, მართლწესრიგის ოფიცრის ახალი ინსტიტუტიც ამოქმედდება. როგორც „ფორტუნასთან“ შსს-ს ანალიტიკური დეპარტამენტის ხელმძღვანელის მოადგილემ  მიხეილ დაუშვილმა განმარტა, მართლწესრიგის ოფიცრის ფუნქციებს შორის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მიმარეთულება ოჯახური ძალადობის პრევენცია და ოჯახურ ძალადობაზე ეფექტური რეაგირება იქნება. მართლწესრიგის ოფიცრები ოჯახებს თავადაც გაეცნობიან და მათი გამოძახების შესაძლებლობაც იქნება. მართლწესრიგის ოფიცრები ოჯახური დანაშაულის ამოცნობისა და რეაგირების კუთხით, სპეციალურ ტრენინგებსაც გაივლიან. სისტემა საცდელ ეტაპზე თბილისში ამოქმედდება.     თამუნა გოგუაძე [post_title] => ელექტრონული სამაჯურები და გაზრდილი სასჯელი - ოჯახურ ძალადობაზე სანქციები მკაცრდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => eleqtronuli-samajurebi-da-gazrdili-sasjeli-ojakhur-dzaladobaze-sanqciebi-mkacrdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-19 15:02:53 [post_modified_gmt] => 2018-07-19 11:02:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=264980 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 267256 [post_author] => 21 [post_date] => 2018-07-19 10:51:25 [post_date_gmt] => 2018-07-19 06:51:25 [post_content] => ყოფილი მინისტრები - ზურაბ ალავიძე და დიმიტრი ქუმსიშვილი პროკურატურაში გამოიკითხნენ. საქმე დიდი ოდენობით საბიუჯეტო თანხების მითვისებასა და გაფლანგვას ეხება. კულუარულად საუბრობენ იმაზეც, რომ შესაძლოა, ყოფილი პრემიერმინისტრი, გიორგი კვირიკაშვილიც დაკითხონ. არასამთავრობო ორგანიზაციები რამდენიმე თვეა, ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს, ასევე რეგიონული განვითარების და ინფრასტრუქტურის სამინისტროში შესაძლო დარღვევებსა და კორუფციულ სქემებზე საუბრობენ. მთავარ პროკურატურაში ადასტურებენ, რომ გამოძიების ფარგლებში ქუმსიშვილი და ალავიძე დაკითხეს. უწყებაში განმარტავენ, რომ მთავარი პროკურატურის საგამოძიებო ნაწილში მიმდინარეობს გამოძიება საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს, ასევე, რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს ცალკეულ მოხელეთა მიერ სამსახურებრივი უფლებამოსილების ბოროტად გამოყენებისა და დიდი ოდენობით საბიუჯეტო თანხების მართლსაწინააღმდეგო მითვისება-გაფლანგვის ფაქტებზე. თავად დიმიტრი ქუმსიშვილი აცხადებს, რომ პროკურატურაში გამოკითხვაზე დაახლოებით 20 დღის წინ იმყოფებოდა.
„პროკურატურაში გახლდით 20 დღის წინ. ეს იყო გამოკითხვის ფორმატი. მათ სურდათ, ჩემი აზრი დამეფიქსირებინა რამდენიმე საკითხთან დაკავშირებით. მათ შორის იყო ისეთი საკითხი, რომელიც ჩემი მინისტრობის დროს ჩვენვე გადავაგზავნეთ პროკურატურაში. აქედან გამომდინარე, ყველა იმ მოსაზრებაზე, რაც მე მქონდა, გავეცი ამომწურავი პასუხი,“ - განაცხადა ქუმსიშვილმა.
მედიაში ვრცელდება ინფორმაცია, რომ ყოფილ ვიცე პრემიერს, დიმიტრი ქუმსიშვილს ქვეყნიდან გაუსვლელობის ხელწერილი დააწერინეს. ქუმსიშვილი ამ ინფორმაციას უარყოფს და ამბობს, რომ აღნიშნული სიმართლეს არ შეესაბამება.
„გუშინ ჩამოვფრინდი საზღვარგარეთიდან. შესაბამისად, არანაირი ხელწერილი არ მაქვს დადებული,“ - განაცხადა ქუმსიშვილმა.
ინფრასტრუქტურის ყოფილი მინისტრი, ზურაბ ალავიძე კი, გავრცელებული ცნობით, აეროპორტიდან უკან დააბრუნეს და საზღვარზე არ გაუშვეს. რაც შეეხება ინფრასტრუქტურის სამინისტროს იმ პროექტებს, რასთან დაკავშირებითაც კითხვები გაჩნდა, უწყების ამჟამინდელი მინისტრი, მაია ცქიტიშვილი ამბობს, რომ მას „გამოძიება არ ჩაუტარებია და არც პროექტების და მიღებული გადაწყვეტილებების შესწავლა დაუწყია“.
„ინფრასტრუქტურის სამინისტროს ახალი გუნდი ვმუშაობთ, პირველ რიგში იმაზე, რომ ყველა ის პროექტი, რომელიც დაწყებულია, სწრაფად, წარმატებულად და ხარისხიანად დავასრულოთ,“ - განაცხადა მაია ცქიტიშვილმა.
ცქიტიშვილის თქმით, არ იცის, როდის იყვნენ ალავიძე და ქუმსიშვილი პროკურატურაში დაბარებული და აღნიშნული ინფორმაცია მედიით შეიტყო.
„სამწუხაროდ, მე არ ვიცი, როდის იყო დაბარებული და ჟურნალისტებთან ერთად ვნახე კომენტარები, რაც გაკეთდა. კითხვების დასმის უფლება და საშუალება ნებისმიერ საგამოძიებო ორგანოს აქვს. შესაბამისად, ეს იქნება პოლიტიკოსი, რიგითი მოქალაქე, პოლიტიკური თანამდებობის პირი, თუ რიგითი საჯარო მოხელე, ყველა ვალდებული ვართ, კანონის მიხედვით გავცეთ ამ კითხვებს პასუხი,“ - განაცხადა ცქიტიშვილმა.
პროკურატურის მიერ ქუმსიშვილი-ალავიძის გამოკითხვას საპარლამენტო უმრავლესობის წარმომადგენლები აფასებენ. პარლამენტის თავმჯდომარის, ირაკლი კობახიძის განცხადებით, „სამართალდამცავ ორგანოებს თუ აქვთ კითხვები, ეს კითხვები უნდა დაისვას“.
„საკითხთან დაკავშირებით იგივე ინფორმაცია მაქვს, რაც თქვენ გაქვთ. ეს სამართალდამცავი ორგანოების პრეროგატივაა. მათ თუ კითხვები აქვთ, ეს კითხვები უნდა დაისვას და კითხვებზე პასუხები იქნება. შესაბამისად, იმ პროცესებს უნდა დაველოდოთ, რომელიც სამართალდამცავ ორგანოებში განვითარდება,“ - განაცხადა ირაკლი კობახიძემ.
კობახიძის თქმით, ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ ნებისმიერი ტენდერი, რომელიც ინფრასტრუქტურის თუ ნებისმიერ სხვა სამინისტროში ხორციელდება, განსაკუთრებით მსხვილი ტენდერები, უნდა იყოს მაქსიმალურად გამჭვირვალედ განხორციელებული. უმრავლესობის დეპუტატი დიმიტრი ცქიტიშვილიც დარწმუნებულია, რომ ყოფილ მინისტრებს კითხვებზე შესაბამისი პასუხები ექნებათ.
„დარწმუნებული ვარ, რომ მათ ექნებათ შესაბამისი პასუხები ამ შეკითხვებზე. რაც შეეხება ინფრასტრუქტურის სამინისტროს, ვფიქრობ, მისი სპეციფიკიდან გამომდინარე, მუდმივად დაკვირვების ქვეშ უნდა იყოს, რომ არც მაღალ და არც ქვედა დონეებზე კორუფციული საფრთხე არ გაჩნდეს,“ - განაცხადა ცქიტიშვილმა.
ანალიტიკოსი გია ხუხაშვილი „ფორტუნასთან“ ამბობს, ჯერჯერობით მოვლენათა განვითარებას უნდა დაველოდოთ და მანამდე, უდანაშაულობის პრეზუმპცია უნდა დავიცვათ. რაც შეეხება პოლიტიკურ პასუხისმგებლობას, ხუხაშვილის თქმით, ეს ის შემთხვევაა, როცა სრული პასუხისმგებლობა ყოფილ პრემიერს, გიორგი კვირიკაშვილს ეკისრება.
„თუ ჩვენ პოლიტიკურ პასუხისმგებლობაზე ვსაუბრობთ, თავისთავად კითხვების არსებობა უკვე პოლიტიკური პასუხისმგებლობის ელემენტის შემცველია. სხვა საკითხია, როგორ განვითარდება ეს ყველაფერი და პოლიტიკური პასუხისმგებლობა გადაიზრდება თუ არა სისხლის სამართლებრივ პასუხისმგებლობაში, რადგან ეს ორი სხვადასხვა დონის პასუხისმგებლობაა. ის, რომ ბუნდოვანია რაღაც, ბუნებრივია, უკვე ცუდია, ნებისმიერი სახელმწიფო მოღვაწისთვის. რეპუტაციული დანაკარგი უკვე სახეზე გვაქვს, დანარჩენს ალბათ სამომავლოდ ვიხილავთ. კვირიკაშვილის პრემიერმინისტრობის პერიოდში ხდებოდა თუ რამე ხდებოდა. თუ ამ ფაქტების შესახებ კვირიკაშვილმა არაფერი იცოდა, ცუდია, თუ იცოდა - ესეც ცუდია, ანუ ორივე შემთხვევაში ის არის პასუხისმგებელი. არც ეს არ არის ის შემთხვევა, როცა არცოდნა არცოდვის ტოლფასია, პრემიერმინისტრი იმის პრემიერმინისტრია, რომ მინიმუმ საკუთარი მინისტრები მაინც აკონტროლოს, რას და რატომ აკეთებენ,“ - განაცახადა „ფორტუნასთან“ გია ხუხაშვილმა.
ანალიტიკოს ვახტანგ ძაბირაძის თქმით, გიორგი კვირიკაშვილის მხრიდან პოლიტიკური პასუხისმგებლობა უკვე აღებულია და ეს ყველაზე ნათლად ყოფილი პრემიერის პოსტის დატოვების შემდეგ გამოიკვეთა, რაც, ძაბირაძის აზრით, უკავშირდება როგორც აღნიშნულ - დიდი ოდენობით თანხების გაფლანგვის, ასევე სხვა მრავალ საკითხს. ძაბირაძე განმარტავს, რომ თუკი პოლიტიკური პასუხისმგებლობის საკითხი დადგება იქ, სადაც სისხლის სამართლებრივი პასუხისმგებლობა უნდა დადგეს, ეს ქვეყნის შიგნით ნეგატიურ პროცესებს გამოიწვევს.
"გიორგი კვირიკაშვილის პოლიტიკური პასუხისმგებლობა ისედაც დამდგარია, რადგან თანამდებობა დატოვა და გადადგა და ახლა თუ კიდევ საუბარია პასუხისმგებლობაზე, უნდა დადგეს სისხლის სამართლის პასუხისმგებლობის საკითხი. კვირიკაშვილი გადადგა - ეს ნიშნავს, რომ მან პოლიტიკური პასუხისმგებლობა არა მარტო ამ საკითხზე, არამედ ზოგადად აიღო იმ პროცესებზე, რაც მისი პრემიერობის დროს ხდებოდა ქვეყანაში. რადგან დღის წესრიგში ეს საკითხი დადგა, რადგან ქუმსიშვილიც და ალავიძეც პროკურატურაში დაიბარეს და რაღაც კითხვები გაჩნდა, ამ კითხვებზე პასუხი გამოძიებამ უნდა გასცეს. ეს პასუხი კი საჯარო უნდა იყოს, რომ მისაღები და გასაგები იყოს საზოგადოებისთვის. თუ აქ იკვეთება სისხლის სამართლის დანაშაული, პასუხი უნდა აგოს ყველამ. ეს არის ყველაზე რეალური რამ. "ქართული ოცნება" რას გააკეთებს და როგორ პოლიტიკურ გადაწყვეტილებას მიიღებენ, არ ვიცი, თუმცა თუ წავალთ იმ გზით, რომ ისევ პოლიტიკური გადაწყვეტილება იქნება მიღებული და არა სამართლებრივი, ეს იქნება ძალიან ცუდი, პირველ რიგში, სწორედ "ქართული ოცნებისთვის" და ზოგადად, ქვეყნისთვის იმიტომ, რომ არ შეიძლება პოლიტიკური გადაწყვეტილება მიიღო იქ, სადაც არის სამართლებრივი გადაწყვეტილება მისაღები," - განაცხადა "ფორტუნასთან" ვახტანგ ძაბირაძემ.
"ქართული ოცნების" უკვე ყოფილი წევრი, დავით ჭიჭინაძე ამბობს, რომ თუ ვინმე ხალხის ფულის მოპარვაშია ეჭვმიტანილი, რა თქმა უნდა, პასუხი უნდა აგოს. ჭიჭინაძის თქმით, მმართველმა გუნდმა საზოგადოებას უკვე ნათლად აჩვენა, რომ ის ხალხის ფულის მითვისებას არავის აპატიებს და ამაში გასაკვირი არაფერია.
"თუ კვირიკაშვილის დაკითხვაც გახდა აუცილებელი, რა თქმა უნდა, ისიც უნდა დაიკითხოს. გამოძიების შეკითხვებზე პასუხი უნდა იქნეს გაცემული. ხალხის ფულის მოპარვა არავის უნდა შერჩეს. არ აქვს მნიშვნელობა, ვინ არის - ქურდი ქურდია და ხალხს არ აინტერესებს, ვის რა თანამდებობა ეკავა. თუმცა, სწორად არც ის მიმაჩნია, რომ წასულ კაცზე მოხდეს ხელების შეწმენდა," - ამბობს დავით ჭიჭინაძე.
ცნობისთვის, გუშინ "ქართული ოცნება - დემოკრატიული საქართველოს“ სამდივნომ პარტიიდან დავით ჭიჭინაძის გარიცხვის გადაწყვეტილება მიიღო, რასაც როგორც მმართველი გუნდის, ასევე ოპოზიციური პარტიების მხრიდან არაერთგვაროვანი შეფასებები მოჰყვა. ანალიტიკოსები ჭიჭინაძის "ქართული ოცნებიდან" გარიცხვას მმართველი პარტიის მიმართ მის კრიტიკულ განცხადებებს უკავშირებენ.

თათია კაკიაშვილი

    [post_title] => დიდი ოდენობით საბიუჯეტო თანხების გაფლანგვა - მოუწევს თუ არა კვირიკაშვილს პასუხისმგებლობის აღება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => didi-odenobit-sabiujeto-tankhebis-gaflangva-mouwevs-tu-ara-kvirikashvils-pasukhismgeblobis-agheba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-19 10:51:25 [post_modified_gmt] => 2018-07-19 06:51:25 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=267256 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 264207 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-07-20 12:30:42 [post_date_gmt] => 2018-07-20 08:30:42 [post_content] => ევროპული და ამერიკული მანქანების სასაფლაო - ასეთ შეფასებას აძლევენ ავტოდილერები საქართველოს საავტომობილო იმპორტის სფეროში არსებულ ვითარებას. 20 წელს გადაშორებული ავტომობილების სიმრავლემ და ჯართად გაყიდული კატალიზატორების პრობლემამ გასულ კვირას თბილსიის მერის ყურადღება მიიქცია. ინფორმაცია საქართველოში ძველი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვაზე კახა კალაძემ თბილისის მთავრობის სხდომაზე გააჟღერა. "სრული კატასტროფაა, რაც თბილისში ხდება. დაახლოებით 500 ათასზე მეტი ავტომანქანა გადაადგილდება დედაქალაქში. ყოველწლიურად 7 პროცენტით იზრდება უცხოეთიდან შემოყვანილი ავტომანქანების მაჩვენებელი და მათი 98% ძველია. პირველი, რაც ტექნიკურ ინსპექტირებასთან ერთად უნდა გაკეთდეს, აუცილებლად უნდა ჩაიკეტოს ძველი ავტომანქანების შემოყვანა. ამან შეიძლება გარკვეული უკმაყოფილება გამოიწვიოს, მაგრამ ჩვენ ეს ნაბიჯი უნდა გადავდგათ. საქმე ეხება თითოეული ჩვენგანის, ჩვენი შვილების ჯანმრთელობას," - აღნიშნა დედაქალაქის მერმა.  

ევრო 4 თუ ევრო 5

  1990 წელს, ევროპაში მიღებული საავტომობილო კლასიფიკაციის მიხედვით, სტანდარტი ევრო 1 შეესაბამება 1993 წლამდე გამოშვებულ ავტომობილებს, ევრო 2 - 1996 წლამდე წარმოებულს, ევრო 3 - 2000 წლამდე მანქანებს, ევრო 4 - 2005 წლამდე წარმოებულს, ევრო 5 კი, 2010 წლამდე გამოშვებულს. ევროპის ქვეყნებში დღეისთვის ევრო 5 სტანდარტი მოქმედებს, ( უკრაინაში 2016 წლის იანვრიდან ამოქმედდა) ევრო 4 სტანდარტი მიიღეს ორი წლის წინ მეზობელ აზერბაიჯანში. საქართველოში, დღემდე არცერთი სტანდარტი არ არის დაწესებული ოფიცილურად. ევრო 4 თუ ევრო 5 ? - რომელი კატეგორიის შემოღებას გულისხმობ მერის ინიციტივა, ამ დრომდე არ კონკრეტდება.     ავტოდილერი ალექსანდრე ჯავახიშვილი ევრო 4-ის დაწესების საფუძველს ვერ ხედვას, რადგან მისი თქმით, მას შემდეგ, რაც 2000-დან 2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილების აქციზის გადასახადი მკვეთრად გაიზარდა, ქვეყანაში ევრო 3 და ევრო 4 სტანდარტი ავტომატურად დაწესდა და შემომყვანები 2005 წლამდე მანქანებს თითქმის აღარ ყიდულობენ.
„2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილის აქციზის გადასახადი თითქმის იმდენივეა, რაც ავტომანქანის ღირებულება, შემოყვანის შემთხვევაში, ადგილზე არსებულ ძველ მანქანებს ფასით კონკურენციას ვეღარ უწევს, ევრო 4-ის გამო ვეღარც აზერბაიჯანში გადის  და აღარ იყიდება. ბოლო სამი წელია 2005 წელს ქვემოთ მანქანა აღარ შემომიყვანია, ის ძველი მანქანები, რაც დღეს საქართველოში დადის, აქციზის გაზრდამდე შემოყვანილებია,“ - ამბობს „ფორტუნასთან“ ალექსანდრე ჯავახიშვილი.
ძველი, მეორადი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვის ძირითადი საფუძველი მისი არაეკოლოგიურობაა. ამორტიზებული, გაუმართავი ავტომობილებით ბაზრის გაჯერებამ გარემოზე მნიშვნელოვნად იმოქმედა. ორგანიზაცია "საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის" ხელმძღვანელის ეკა ლალიაშვილის ინფორმაციით, საერთაშორისო მონაცემებით, ჰაერის დაბინძურების 71 პროცენტი ავტომანქანების ემისიებზე მოდის, მავნე გამონაფრქვევი კი, როგორც წესი, ძველ ავტომობილებს ახასიათებთ.
„საქართველოს ავტოპარკის 91% 10 წელს გადაცილებული ავტომანქანებია, რომლის გამონაფრქვევიც საზიანოა ადამინის ჯანმრთელობისთვის. სტატისტიკის მიხედვით, ჩვენთან მხოლოდ 3 პროცენტია 6 წლამდე ავტომობილი, მთლიანი ავტოპარკის 48 პროცენტი კი, 20 წელს გადაცილებულია. თუ ქვეყანას უნდა ავტოპარკის განახლება და გვსურს არა თუ 10 წელს გადაცილებული ავტომობილები, არამედ უფრო ჯანსაღი ავტოპარკი გვყავდეს, შესაბამისი ასაკობრივი რეგულაციები უნდა დაწესდეს,“ - ამბობს ეკა ლალიაშვილი „ფორტუნასთან“.
ავტოდილერები და საავტომობილო სფეროს სპეციალისტები, ძველი მანქანების შემოყვანის შეზღუდვის პარალელურად, ჰიბრიდული და ახალი ავტომობილების იმპორტის წახალისების აუცილებლობაზე საუბრობენ. მაგალითად, 2011 წელს გამოშვებული 1.5 ძრავიანი ჰიბრიდის აქციზის გადასახადი 1200 ლარს შედაგენს. მაღალია 5 წლამდე ავტომობილებზე გადასახადიც. სააქციზო მოსაკრებლის დაწევის პარალელურად, ქვეყანაში ჰიბრიდი და ელექტრო ავტომობილებისთვის შესაბამისი ინფრასტრუქტურაც არ არის მზად. შედარებით მაღალი ფასის მიუხედავად, ხშირად ელექტროავტომობილის ყიდვაზე არასაკმარისი ინფრასტრუქტურის გამოც ამბობენ მყიდველები უარს.  

მანქანების სასაფლაო - სპეცილიტები მანქანების უტილიზაციის აუცილებლობაზე საუბრობენ

    იმ ფაქტიდან გამომდინარე, რომ საქართველოს ავტოპარკის 48% 20 წელს გადაშორებული ავტომობილებია, იმპორტის შეზღუდვის და ტექინსპექტირების მიუხედავად, ავტოპარკიდან მათ ამოღებას წლები დასჭირდება. სპეცილაისტების მოსაზრებით, ძველი ავტომობილების ამოღების პროცესს უტილიზაციის პროგრამა დააჩქარებს. იმ შემთხვევაში თუ მფლობელი ჯართად ქცეული მანქანის ჩაბარებისას, სხვადსხვა ტიპის წახალისებას მიიღებს, ძველ ავტომობილთან გამომშვიდობება შედარებით მარტივი და უმტკივნეულო იქნება. უკრაინის მსგავსად, საქართველოში ევრო 5 სტანდარტის დაწესების შემთხვევაში, ქვეყანაში 2010 წლამდე ავტომობილების შემოყვანა იქნება შეზღუდული, ახალი ავტომობილების ფასი კი ბინებრივია, ძველთან შედარებით მაღალია ავტომობილის ბრენდის, კლასის თუ ძრავის შესაბამისად. როგორც სატრანსპორტო სფეროში მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციაში აცხადებენ, რეფორმა მტკივნეული რომ არ იყოს, საზოგადოების ცნობიერების ამაღლებაა აუცილებელი. ჯანსაღი, ეკოლოგიურად სუფთა გარემო არის, როგორც სახელმწიფოს, ასევე ყველა მოქალაქის არჩევანი და ამ პროცესში თითოეულმა მოქალაქემ უნდა გაიაზროს, რა ზიანს აყენებს ძველი ავტომობილი მათ ჯანმრთელობას.   თამუნა გოგუაძე   [post_title] => ევრო 4 თუ ევრო 5 - როდიდან აღარ იქნება საქართველო მანქანების სასაფლაო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => evro-4-tu-evro-5-rodidan-aghar-iqneba-saqartvelo-manqanebis-sasaflao [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 12:30:42 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 08:30:42 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=264207 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 526 [max_num_pages] => 176 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 935fde2115fcba5c6887faa44ec51d51 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები