იაპონელი მეღვინეები ქართულ ღვინოს კახეთსა და ქართლში გაეცნენ

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

იაპონელი მეღვინეები ქართულ ღვინოს კახეთსა და ქართლში გაეცნენ

საქართველოს ვიზიტით იაპონელი მეღვინეები ესტუმრნენ, რომლებიც ქართულ ღვინოსა და ღვინის კულტურას კახეთსა და ქართლში გაეცნენ. ღვინის ეროვნული სააგენტოს ინფორმაციით, ჯგუფის შემადგენლობაში იყო იაპონიის მთავარი გამოცემა Mainichi Shimbun -ის ჟურნალისტი ნიშიკავა მეგუმი, რომელიც ქართული ღვინის კულტურის შესახებ სტატიას ამზადებს.

საქართველოში სტუმრობის პერიოდში იაპონელი მეღვინეები ეწვივნენ შემდეგ ღვინის საწარმოებსა და მარნებს: „ალავერდის მონასტერი“, „ორგო/თელედა“, „ბაბანეურის მარანი“, „შუხმანის ღვინოები“, „შატო მუხრანი“, „თელავის ღვინის მარანი“ და „მეღვინეობა შუმი“, სადაც ქართული ღვინის დაყენების ტექნოლოგიას გაეცნენ, დააგემოვნეს როგორც კლასიკური, ისე ტრადიციული მეთოდით დამზადებული ღვინოები. ასევე, მექვევრე ზაზა კბილაშვილთან გაეცნენ ქვევრის დამზადების ტექნოლოგიასა და პროცესს.

სტუმრები ასევე ეწვივნენ საქართველოს ეროვნულ მუზეუმს, სადაც წარმოდგენილია ქართული ღვინის 8-ათასწლიან ისტორიასთან დაკავშირებული ექსპონატები და სოფლის მეურნეობის სამეცნიერო კვლევით-ცენტრს ჯიღაურაში, სადაც ქართული ვაზის ჯიშების მრავალფეროვნებას გაეცნენ.

„იაპონელი მეღვინეების განსაკუთრებულ ინტერესს წარმოადგენდა ქვევრის ღვინის დაყენების ტექნოლოგიის ადგილზე გაცნობა. თავის მხრივ, მათ ქართველი მეღვინეები მიიწვიეს იაპონიაში, სადაც ასევე რამდენიმე იაპონელი მეღვინე ღვინოს საქართველოდან გაგზავნილ ქვევრში აყენებს.

სტუმრები ასვე დაინტერესდნენ იაპონიაში ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული ვაზის ჯიშის „კოშუს“, ქართულ წარმომავლობასთან დაკავშირებით მიმდინარე კვლევებით. კერძოდ, ღვინის ეროვნული სააგენტოს პროექტის „ქართული ვაზისა და ღვინის კულტურის კვლევა“ ფარგლებში, საფრანგეთის მონპელიეს სოფლის მეურნეობის კვლევითი ცენტრის (INRA Montpellier) ლაბორატორიაში გაგზავნილია „კოშუს“ რქა დნმ-ის ანალიზისთვის, რათა მოხდეს მისი წარმომავლობის მეცნიერული შესწავლა და დადასტურება.

საქართველოში იაპონელი მეღვინეებისა და ჟურნალისტის ტური ღვინის ეროვნული სააგენტოს ორგანიზებითა და ასოციაცია „ქართული ღვინოს“ ჩართულობით განხორციელდა.

იაპონია, ბოლო წლებში გამოიკვეთა ქართული ღვინის ექსპორტის ერთ-ერთ პერსპექტიულ ბაზრად, სადაც ქართული ღვინის ცნობადობის გაზრდის მიზნით, ღვინის ეროვნული სააგენტო აქტიურ მარკეტინგულ ღონისძიებებს რამდენიმე წელია ახორციელებს. შედეგად, გაიზარდა ექსპორტირებული ღვინის რაოდენობაც – 2018 წლის 7 თვის მონაცემებით, საქართველოდან იაპონიაში ექსპორტირებულია 167 ათასამდე ბოთლი ღვინო (ზრდა 124%)“, – ნათქვამია ინფორმაციაში.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

9 აგვისტო, 2018

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => qartuli-ghvino
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 273980
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => qartuli-ghvino
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 273980
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 2035
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => qartuli-ghvino
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => qartuli-ghvino
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (273980) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (2035)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 292013
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-10-05 10:29:10
                    [post_date_gmt] => 2018-10-05 06:29:10
                    [post_content] => მარი გორაშვილი ახალგაზრდა მეწარმეა. სტუდენტი გოგონა წარმოშობით კახეთიდან, სოფელ ველისციხიდანაა. იგი ბავშვობიდან აქტიურადაა ჩართული ვენახის მოვლასა და სოფლის მეურნეობაში. მარი, ჯერ კიდევ მცირე ასაკიდან ცდილობდა ესწავლა ვენახის მოვლა და ღვინის კულტურა.  
„როგორც ყველა კახელი მეც მეტნაკლებად ვერკვეოდი ვენახის სპეციფიკაში, ასაკის მატებასთან ერთად მივხვდი თუ რა ინტერესი შეიძლება გამჩენოდა სამომავლოდ. ვენახთან ურთიერთობა მართლაც რომ დიდ სიამოვნებას მანიჭებდა და პაპისა და მამის საქმიანობას გულდასმით ვაკვირდებოდი“ - ამბობს დამწყები მეღვინე.
გოგონამ სკოლის ასაკშივე გადაწყვიტა წვლილი შეეტანა ოჯახურ ბიზნესში და ოჯახის მიერ წარმოებული ღვინის დაბრენდვა და ბაზარზე გატანა გადაწყვიტა.
„ღვინის წარმოების მრავალწლიანი ტრადიციაა ჩემს ოჯახში, მაგრამ ჩემთან  მხოლოდ, დასალევი ღვინო კეთდებოდა, ხოლო ყურძნის დანარჩენ ნაწილს ყრიდნენ, რაც არ მომწონდა, ამიტომ გადავწყვიტე, სწორედ ამ ყურძნისგან შემექმნა ბრენდი, რომელსაც გავაცნობდი ჯერ ქართველ, შემდეგ კი - მსოფლიო საზოგადოებას“ - საუბრობს მარი გორაშვილი.
სწორედ ამ იდეის სისრულეში მოსაყვანად მარიმ ახალ ბრენდზე - „მარი’ს ღვინოზე“ დაიწყო მუშაობა.  მიზნის მისაღწევად მარიმ გადაწყვიტა თეორიული ცოდნაც მიეღო და სწავლა საქართველოს ტექნიკურ უნივერსიტეტში, ბიზნეს ადმინისტრირების ფაკულტეტზე გააგრძელა. იდეაზე მუშაობის დროს დამწყები მეწარმე ცდილობდა მაქსიმალური ცოდნა მიეღო მეწარმეობის კუთხითაც და გასულ წელს პროექტ Yes-Georgia-ს ფარგლებში შექმნილ "ახალგაზრდა მეწარმეთა სკოლის" სტუდენტიც გახდა, სადაც მას საშუალება მიეცა უკეთ დაეხვეწა საკუთარი ბიზნეს იდეა და მეწარმისთვის საჭირო უნარ-ჩვევა და გამოცდილება შეეძინა. სწორედ ამ სკოლაში სწავლისას დაებადა მარის იდეა საკუთარი ღვინის წარმოება დაეწყო. დღეს მარი გორაშვილი, საკუთარი ვენახებიდან მიღებულ ყურძნიდან ღვინო - “მარი’ს ღვინოს” აწარმოებს. წელს იგი წარმოების გაფართოებასაც გეგმავს და ახალ იდეებზეც მუშაობს. "საქართველოში ახალგაზრდების სამეწარმეო უნარ-შესაძლებლობების, დასაქმებისა და შემოსავლის გენერირების მხარდაჭერის პროექტის" (YES-Georgia) ფარგლებში ახალგაზრდა მეწარმეთა სკოლაში ახალი ნაკადის მიღება გამოცხადდა. კონკურსში მონაწილეობა სამეწარმეო საქმიანობით დაინტერესებულ 16-დან 28 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს შეეძლებათ. განაცხადების მიიღება უკვე დაწყებულია და იგი შემდეგ 7 ქალაქში მიმდინარეობს: თბილისი, თელავი, გორი, ახალციხე, ქუთაისი, ბათუმი და ზუგდიდი. [post_title] => მარი’ს ღვინო - სტუდენტი გოგონას ახალი ბრენდი მსოფლიო ბაზარზე გასასველელად ემზადება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => maris-ghvino-studenti-gogonas-akhali-brendi-msoflio-bazarze-gasasvelelad-emzadeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-05 10:29:10 [post_modified_gmt] => 2018-10-05 06:29:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=292013 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 281705 [post_author] => 14 [post_date] => 2018-09-05 19:52:58 [post_date_gmt] => 2018-09-05 15:52:58 [post_content] => "თბილისი ყურადღებას იპყრობს. როდესაც თქვენ იტყვით, რომ საქართველოში მიემგზავრებით, გასაკვირი არ არის, რომ სულ უფრო მეტმა ადამიანმა საკმარისი იცის მასზე, რომ არ გკითხოთ: ქვეყანა თუ შტატი? - ასე იწყებს გავლენიანი გამოცემა Forbes საქართველოს შესახებ ვრცელ სტატიას. ჟურნალისტი წერს, რომ თბილისმა ბერლინი ჩაანაცვლა და  წლის ყველაზე აღმაფრთოვანებელ ქალაქად მოიხსენიებს. სტატიაში ნახსენებია სასტურმო Stamba, რომელიც  მსოფლიო საუკეთესო ადგილების ყოველწლიურ სიაში მოხვდა. გარდა ამისა, ყურადღება ეთმობა  კანაფის ლეგალიზაციას. სტატიაში აღნიშნულია, რომ საქართველო პირველი ყოფილი საბჭოთა რესპუბლიკა გახდა, რომელმაც მარიხუანას მომხმარების ლეგალიზება მოახდინა. ქვეყნის ამგვარი  პროგრესიული მიდგომა კი საქართველოს აღმაფრთოვანებელ ადგილად აქცევს. „2018 წლის 30 ივლისს საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლომ დაადგინა, რომ „მარიხუანას მოხმარება პიროვნების თავისუფლების უფლებით დაცული ქმედებაა“ და რომ „მარიხუანას შეუძლია ზიანი მხოლოდ მომხმარებლის ჯანმრთელობას მიაყენოს. საქართველო გახდება პირველი საბჭოთა რესპუბლიკა, სადაც ეს მოხდა, რითაც ეს ადგილი კიდევ უფრო მიმზიდველი ხდება. ადგილობრივი ახალგაზრდები მიისწრაფიან ქვეყნის წინსვლისკენ და მათ არ ეშინიათ ამის ჩვენების – დემონსტრაციები და აქციები არის დაუმორჩილებლობის აქტები, რომლებსაც ქალაქის ახალგაზრდობა უკან მოუხედავად მიმართავს.  "- ნათქვამია სტატიაში. ჟურნალისტი წერს ქართული ღვინისა და ჭაჭის შესახებაც. როგორც  ავტორი ამბობს, მაშინ, როდესაც ქვეყანა მნიშვნელოვან ცვლილებებს გადის, რაღაცები უცვლელი რჩება, მაგალითად, მეღვინეობა. „ღვინო არ არის ის, რითაც ადამიანები აღფრთოვანებულები არიან, ეს ჭაჭაა. ის ქართული ბრენდია, რომლის გარეშეც ადგილობრივები ღამეს არ ატარებენ. ეს არის პრაქტიკულად ცხოვრების წესი ქალაქში. ადგილობრივები მას წყალივით სვამენ,  ეს კი მაიძულებს მე გაგაფრთხილოთ: არასდროს სცადოთ ქართველის დათრობა: გპირდებით, რომ ეს კარგად არ დასრულდება"- ვკითხულობთ სტატიაში.     [post_title] => Forbes: თბილისმა ბერლინი ჩაანაცვლა - საქართველოს დედაქალაქი წლის აღმაფრთოვანებელი ადგილია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => forbes-tbilisma-berlini-chaanacvla-saqartvelos-dedaqalaqi-wlis-aghmafrtovanebeli-adgilia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-05 20:21:26 [post_modified_gmt] => 2018-09-05 16:21:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=281705 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 280162 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-09-02 11:30:15 [post_date_gmt] => 2018-09-02 07:30:15 [post_content] => მე მიმაჩნია, რომ თანამედროვე ჩერჩილი იყო ჯონ მაკკეინი, – ამის შესახებ საქართველოს ყოფილმა პრეზიდენტმა მიხეილ სააკაშვილმა განაცხადა, რომელიც ჯონ მაკკეინის ხსოვნის საპატივსაცემოდ აშშ-ში იმყოფება. სააკაშვილის შეფასებით, ჯონ მაკკეინსა და მას ბევრად მეტი ურთიერთობები ჰქონდათ, ვიდრე პოლიტიკაში შეიძლება იყოს. „სენატორი ჯონ მაკკეინი ჩემი ძალიან ახლო მეგობარი იყო. მე ბევრჯერ ვყოფილვარ მასთან სახლში, ის – ჩემთან. ჩვენ გვქონდა ბევრად მეტი ურთიერთობები, ვიდრე პოლიტიკაში შეიძლება იყოს. ჩვენ გვქონდა ნამდვილი სულიერი კავშირი. მან თავის დროზე ჰილარი კლინტონთან ერთად ნობელის პრემიაზე დამასახელა. ძალიან ბევრ კომპლიმენტებს მეუბნებოდა. მაგალითად, კარგად მახსოვს, 2010 წელს ჩვენთან რომ ჩამოვიდა, ჩემს თანაშემწეებს ჰკითხა: თქვენ იცით, ხვდებით, რომ მიშა თქვენი რეგიონის ჩერჩილიაო. სინამდვილეში, მე მიმაჩნია, რომ თანამედროვე ჩერჩილი იყო სწორედ ჯონ მაკკეინი. სხვათა შორის, ქართულ ღვინოზე რომ იყო ემბარგო, დიდი მსმელი არ იყო მაკკეინი, მაგრამ ქართული ღვინის სმა დაიწყო და ყველას სთავაზობდა. ეუბნებოდა - ეს არის თავისუფლების ღვინო. დღეს მინდა ქართველებმა შესვან მისი შესანდობარი სწორედ ქართული ღვინით. საქართველომ დაკარგა უკანასკნელი დიდი მეგობარი“, – აღნიშნა მიხეილ სააკაშვილმა. ჯონ მაკკეინი 25 აგვისტოს ტვინის სიმსივნით 81 წლის ასაკში გარდაიცვალა, მას დღეს დაკრძალავენ. [post_title] => მე მიმაჩნია, რომ თანამედროვე ჩერჩილი იყო ჯონ მაკკეინი - სააკაშვილი მაკკეინის ურთიერთობის დეტალებს ყვება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => me-mimachnia-rom-tanamedrove-cherchili-iyo-jon-makkeini-saakashvili-makkeinis-urtiertobis-detalebs-yveba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-02 11:30:15 [post_modified_gmt] => 2018-09-02 07:30:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=280162 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 292013 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-10-05 10:29:10 [post_date_gmt] => 2018-10-05 06:29:10 [post_content] => მარი გორაშვილი ახალგაზრდა მეწარმეა. სტუდენტი გოგონა წარმოშობით კახეთიდან, სოფელ ველისციხიდანაა. იგი ბავშვობიდან აქტიურადაა ჩართული ვენახის მოვლასა და სოფლის მეურნეობაში. მარი, ჯერ კიდევ მცირე ასაკიდან ცდილობდა ესწავლა ვენახის მოვლა და ღვინის კულტურა.  
„როგორც ყველა კახელი მეც მეტნაკლებად ვერკვეოდი ვენახის სპეციფიკაში, ასაკის მატებასთან ერთად მივხვდი თუ რა ინტერესი შეიძლება გამჩენოდა სამომავლოდ. ვენახთან ურთიერთობა მართლაც რომ დიდ სიამოვნებას მანიჭებდა და პაპისა და მამის საქმიანობას გულდასმით ვაკვირდებოდი“ - ამბობს დამწყები მეღვინე.
გოგონამ სკოლის ასაკშივე გადაწყვიტა წვლილი შეეტანა ოჯახურ ბიზნესში და ოჯახის მიერ წარმოებული ღვინის დაბრენდვა და ბაზარზე გატანა გადაწყვიტა.
„ღვინის წარმოების მრავალწლიანი ტრადიციაა ჩემს ოჯახში, მაგრამ ჩემთან  მხოლოდ, დასალევი ღვინო კეთდებოდა, ხოლო ყურძნის დანარჩენ ნაწილს ყრიდნენ, რაც არ მომწონდა, ამიტომ გადავწყვიტე, სწორედ ამ ყურძნისგან შემექმნა ბრენდი, რომელსაც გავაცნობდი ჯერ ქართველ, შემდეგ კი - მსოფლიო საზოგადოებას“ - საუბრობს მარი გორაშვილი.
სწორედ ამ იდეის სისრულეში მოსაყვანად მარიმ ახალ ბრენდზე - „მარი’ს ღვინოზე“ დაიწყო მუშაობა.  მიზნის მისაღწევად მარიმ გადაწყვიტა თეორიული ცოდნაც მიეღო და სწავლა საქართველოს ტექნიკურ უნივერსიტეტში, ბიზნეს ადმინისტრირების ფაკულტეტზე გააგრძელა. იდეაზე მუშაობის დროს დამწყები მეწარმე ცდილობდა მაქსიმალური ცოდნა მიეღო მეწარმეობის კუთხითაც და გასულ წელს პროექტ Yes-Georgia-ს ფარგლებში შექმნილ "ახალგაზრდა მეწარმეთა სკოლის" სტუდენტიც გახდა, სადაც მას საშუალება მიეცა უკეთ დაეხვეწა საკუთარი ბიზნეს იდეა და მეწარმისთვის საჭირო უნარ-ჩვევა და გამოცდილება შეეძინა. სწორედ ამ სკოლაში სწავლისას დაებადა მარის იდეა საკუთარი ღვინის წარმოება დაეწყო. დღეს მარი გორაშვილი, საკუთარი ვენახებიდან მიღებულ ყურძნიდან ღვინო - “მარი’ს ღვინოს” აწარმოებს. წელს იგი წარმოების გაფართოებასაც გეგმავს და ახალ იდეებზეც მუშაობს. "საქართველოში ახალგაზრდების სამეწარმეო უნარ-შესაძლებლობების, დასაქმებისა და შემოსავლის გენერირების მხარდაჭერის პროექტის" (YES-Georgia) ფარგლებში ახალგაზრდა მეწარმეთა სკოლაში ახალი ნაკადის მიღება გამოცხადდა. კონკურსში მონაწილეობა სამეწარმეო საქმიანობით დაინტერესებულ 16-დან 28 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს შეეძლებათ. განაცხადების მიიღება უკვე დაწყებულია და იგი შემდეგ 7 ქალაქში მიმდინარეობს: თბილისი, თელავი, გორი, ახალციხე, ქუთაისი, ბათუმი და ზუგდიდი. [post_title] => მარი’ს ღვინო - სტუდენტი გოგონას ახალი ბრენდი მსოფლიო ბაზარზე გასასველელად ემზადება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => maris-ghvino-studenti-gogonas-akhali-brendi-msoflio-bazarze-gasasvelelad-emzadeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-05 10:29:10 [post_modified_gmt] => 2018-10-05 06:29:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=292013 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 127 [max_num_pages] => 43 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => c970b0bf1ee0ce8e6b2b86339bfb353a [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები