IDFI კორუფციის წინაღმდეგ დამოუკიდებელი სამსახურის შექმნას ითხოვს

პოპულარული

IDFI კორუფციის წინაღმდეგ დამოუკიდებელი სამსახურის შექმნას ითხოვს

IDFI კორუფციის წინაღმდეგ  საბრძოლველად დამოუკიდებელი სამსახურის შექმნას და სუს-ისთვის ამ ფუნქციის ჩამოშორებას ითხოვს.

ორგანიზაციაში აცხადებენ, რომ საქართველოს მიერ კორუფციის წინააღმდეგ წარმატებული ბრძოლის მიუხედავად, მაღალი დონის კორუფცია ჯერ კიდევ პრობლემად რჩება. სისტემის ერთ-ერთ მთავარ ხარვეზად კი ხელისუფლების გადაწყვეტილებას მიიჩნევს, რომელმაც კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლა სუს-ის ერთ-ერთ ფუნქციად აქცია.

„პირველი გამოვლენილი ხარვეზი, რაც კორუფციის წინააღმდეგ მებრძოლ უწყებებში გამოიკვეთა, ეს არის მათი დამოუკიდებლობის დაბალი ხარისხი, მათი გამჭვირვალობის და ანგარიშვალდებულების ნაკლებობა, რაც საბოლოო ჯამში იწვევს საზოგადოებრივი ნდობის დაბალ ხარისხს. კორუფციის წინააღმდეგ მებრძოლ უწყებათა შორის ჩვენ შევისწავლეთ სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახური და პროკურატურა მათ შორის,“ – განაცხადა IDFI-ის წარმომადგენელმა, მარიამ თუთბერიძემ.

ახალი ამბები /

|

20 ივლისი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => idfi
                                    [1] => ganckhadeba-korufciaze
                                    [2] => reformis-motkhovna
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 147695
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => idfi
                                    [1] => ganckhadeba-korufciaze
                                    [2] => reformis-motkhovna
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 147695
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 10858
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => idfi
                                    [1] => ganckhadeba-korufciaze
                                    [2] => reformis-motkhovna
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => idfi
                                    [1] => ganckhadeba-korufciaze
                                    [2] => reformis-motkhovna
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (147695) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (17451,17452,10858)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 238714
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-05-04 12:03:01
                    [post_date_gmt] => 2018-05-04 08:03:01
                    [post_content] => იუსტიციის სახლის სსიპ-ი საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტო, "ფორტუნას" მიერ გამოთხოვილ საჯარო ინფორმაციას არ გასცემს.

ჰოლდინგმა "ფორტუნამ", მოქალაქის პორტალის მეშვეობით, საჯარო ინფორმაცია 6 მარტს გამოითხოვა.

წერილის სტატუსში ამ დრომდე მითითებულია "მიწოდებულია".

რეესტრის პრესასთან ურთიერთობის სამსახურისადმი არაერთი მიმართვის შემდეგ, მოთხოვნას დაწესებულების მხრიდან რეაგირება არ მოჰყოლია.

ვადის დარღვევის თაობაზე, ცნობილია რეესტრის შესაბამისი დეპარტამენტისთვისაც. სადაც საქმე განხილვის პროცესშია.


რეესტრი კანონს არღვევს

კანონმდებლობით, საჯარო ინფორმაცია ღიაა და ყველასათვის ხელმისაწვდომი, გარდა სახელმწიფო, კომერციულ და პირად საიდუმლოებას მიკუთვნებული ინფორმაციისა. საჯარო ინფორმაციის მისაღებად პირი წარადგენს წერილობით განცხადებას, ის გაიცემა დაუყოვნებლივ ან კანონით დადგენილ შემთხვევებში არაუგვიანეს 10 დღისა. საჯარო ინფორმაციის გამოთხოვის წესს არეგულირებს საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსი III თავი და საქართველოს კანონი საჯარო ინფორმაციის ასლის გადაღების მოსაკრებლის შესახებ. არც ერთ მათგანში 2 თვიანი ვადა, გაწერილი არ არის.  

ეროვნული სააგენტო ჩვევას არ ღალატობს

როგორც აღმოჩნდა, საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტოსთვის, უპასუხოდ დატოვებული მოთხოვნები ახალი არ არის. IDFI-ის მიერ გამოქვეყნებულ ბოლო სტატისტიკურ ანალიზში (ყველაზე ღია და დახურული უწყებები) რეესტრი ერთ-ერთ ყველაზე დახურულ უწყებებს შორისაა. 2017 წელს სსიპ-მა 29 მოთხოვნიდან 17 უპასუხოდ დატოვა. ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი (IDFI) 2010 წლიდან ახორციელებს საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის მონიტორინგს საქართველოში. რეიტინგში ჩანს, რომ 2010 წელთან შედარებით სიტუაცია გაუმჯობესებულია.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => საჯარო რეესტრი ჩვევას არ ღალატობს და კანონს არღვევს: სსიპ-ს საჯარო ინფორმაციის გაცემის პრობლემა აქვს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sajaro-reestri-chvevas-ar-ghalatobs-da-kanons-arghvevs-ssip-s-sajaro-informaciis-gacemis-problema-aqvs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-04 12:52:14 [post_modified_gmt] => 2018-05-04 08:52:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=238714 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 228222 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-03-30 11:37:53 [post_date_gmt] => 2018-03-30 07:37:53 [post_content] => ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი (IDFI)  2017 წელს ყველაზე დახურულ საჯარო დაწესებულებად სსიპ - შემოსავლების სამსახურს ასახელებს. მათივე ინფორმაციით, შემოსავლების სამსახურს გაეგზავნა 29 მოთხოვნა, საიდანაც პასუხი ინსტიტუტს არც ერთ მოთხოვნაზე არ მიუღია. შემოსავლების სამსახურის ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის მაჩვენებელი 2013 წლის შემდეგ, ყოველწლიურად მნიშვნელოვნად უარესდება და 2016 წლიდან 0%-ს უტოლდება. 2017 წელს შემოსავლების სამსახურის გარდა, საქართველოს 289 ადმინისტრაციულ ორგანოს შორის კიდევ 13 დაწესებულება აღმოჩნდა ისეთი, ვინც სრულად უგულებელყო კანონით მათზე დაკისრებული ვალდებულება და უპასუხოდ დატოვა ინსტიტუტის ყველა განცხადება საჯარო ინფორმაციის მიღებასთან დაკავშირებით. ორგანიზაციის შეფასებით, ცენტრალურ საჯარო დაწესებულებებს შორის ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის რეგრესის თვალსაზრისით გამორჩეულია საქართველოს ფინანსთა სამინისტრო, რომელმაც 2016 წლის 81,9%-იანი მაჩვენებელი 2017 წელს 69,8%-ით გააუარესა და 12,1% შეადგინა. ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს შემთხვევაში მაჩვენებელი გაუარესდა 35,7%-ით. მათივე ინფორმაციით, 2017 წელს, გარკვეული პროგრესი შეიმჩნევა 2016 წელს ყველაზე დახურულ უწყებად დასახელებულ იუსტიციის სამინისტროს შემთხვევაში, რომელმაც 2016 წლის 0%-იანი მაჩვენებელი 74,9%-ით გააუმჯობესა. საჯარო დაწესებულებიდან 2016 წელს ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის მაჩვენებლის გაუმჯობესებით გამორჩეულია აგრეთვე საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტრო + 46,2% IDFI- ის ცნობით, 2017 წელს, 289 საჯარო დაწესებულებისათვის გაგზავნილ 7 728 მოთხოვნაზე, სრულყოფილი პასუხი მიღებულია 4 604 განცხადებაზე, არასრულყოფილი პასუხი გაეცა 483 მოთხოვნას, უარს ადგილი ჰქონდა 51 შემთხვევაში, უპასუხოდ დატოვეს 946 მოთხოვნა, ხოლო დანარჩენ შემთხვევაში დაწესებულებები იუწყებოდნენ, რომ არ ჰქონდათ განხორციელებული კონკრეტული ქმედება, ან არ გააჩნდათ მოთხოვნილი ინფორმაცია. ორგანიზაციის ინფორმაციით, 2017 წელს საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის 100%-იანი მაჩვენებელი 39-მა საჯარო დაწესებულებამ აჩვენა. მათ შორის იყო: საქართველოს გარემოსა და ბუნებრივი რესურსების დაცვის სამინისტრო, სასჯელაღსრულებისა და პრობაციის სამინისტრო, ენერგეტიკის სამინისტრო, სპორტისა და ახალგაზრდობის საქმეთა სამინისტრო. [post_title] => 2017 წელს ყველაზე დახურული საჯარო დაწესებულება შემოსავლების სამსახურია - IDFI [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2017-wels-yvelaze-dakhuruli-sajaro-dawesebuleba-shemosavlebis-samsakhuria-idfi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-30 11:37:53 [post_modified_gmt] => 2018-03-30 07:37:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=228222 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 91525 [post_author] => 8 [post_date] => 2016-11-29 11:34:34 [post_date_gmt] => 2016-11-29 07:34:34 [post_content] => „ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტმა“ შინაგან საქმეთა სამინისტროს თანამდებობის პირთა მიერ 2013 წელს მიღებული პრემიების შესახებ ინფორმაცია გამოაქვეყნა. არსებული ინფორმაციის თანახმად, 2013 წელს (იანვარი-ოქტომბერი) შინაგან საქმეთა სამინისტროს თანამდებობის პირებზე პრემიის სახით სულ გაცემულია 6 969 892 ლარი, საიდანაც ყველაზე დიდი თანხა 880 736 გაიცა ოქტომბერში. miachart1 IDFI-ს ინფორმაციის მიხედვით, 2013 წლის ნოემბრამდე, შინაგან საქმეთა სამინისტროს ცენტრალური აპარატის თანამდებობის პირებზე სულ გაცემულია 2 325 789 ლარი. შინაგან საქმეთა მაშინდელ მინისტრს, ირაკლი ღარიბაშვილს აღნიშნულ პერიოდში პრემია მიღებული აქვს მხოლოდ თებერვალში - 4 335 ლარი. მინისტრისგან განსხვავებით, სხვა თანამდებობის პირების შემთხვევაში უმეტესწილად პრემია გაიცემოდა ყოველთვიურად და მნიშვნელოვნად აღემატებოდა მათ ყოველთვიურ თანამდებობრივ სარგოს.  მაგალითად, მინისტრის მოადგილეებზე 2013 წელს 10 თვეში გაცემულია დაახლოებით ნახევარი მილიონის ოდენობის პრემია საიდანაც ალექსანდრე ტაბატაძემ მიიღო, 113 500 ლარი, ალექსი ბატიაშვილმა - 107 250 ლარი, ლევან იზორიამ - 92 750 ლარი, ვახტანგ გომელაურმა 8 თვეში 74 000 ლარი, დავით ხუციშვილმა 69 750 ლარი, ხოლო გელა ხვედელიძემ 4 თვეში - 44 000 ლარი. ერთჯერადად მინისტრის მოადგილეებზე პრემიის სახით  ყველაზე დიდი თანხა გაცემულია ალექსანდრე ტაბატაძეზე - ივლისის პრემია 22 000 ლარი.  2013 წლის მაისში  ალექსი ბატიაშვილს პრემიის სახით მიღებული აქვს 15 750 ლარი, ხოლო ლევან იზორიას 13 250 ლარი. mia1 2013 წელს (10 თვე)  ცენტრალური აპარატის 8 დეპარტამენტის უფროსზე გაცემულია 377 250 ლარის ოდენობის პრემია, საიდანაც ყველაზე დიდი თანხა მიღებული აქვს ზვიად ჯანყარაშვილს 70 000 ლარი. ერთჯერადად ცენტრალური აპარატის დეპარტამენტის უფროსებს შორის,   ყველაზე დიდი თანხა მიღებული აქვს  ავთანდილ თაბუნიძეს - აგვისტოს პრემია 18 750 ლარი და ირაკლი ჩიმაკაძეს - სექტემბრის პრემია 11 250 ლარი. mia2 საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტი   2013 წელს  (10 თვე) საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტის თანამდებობის პირებზე პრემიის სახით სულ გაცემულია  492 675 ლარი, საიდანაც დეპარატმენტის უფროსს  და მის მოადგილეებს მიღებული აქვთ ერთად ჯამში 144 675 ლარი, მაგალითად საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტის უფროსმა დავით ცინარიძემ 10 თვის განმავლობაში პრემიის სახით მიიღო 55 000 ლარი. mia3 სპეციალური და საგანგებო ღონისძიებების ცენტრი   სპეციალური და საგანგებო ღონისძიებების ცენტრის თანამდებობის პირების შემთხვევაში 2013 წელს  (10 თვე) პრემიის სახით სულ გაცემულია 1 174  894 ლარი, საიდანაც 5 დეპარტამენტის უფროსს მიღებული აქვთ 200 500 ლარი.  მათ შორის, ყველაზე დიდი თანხა კონსტანტინე მახარაშვილს და ვეფხია ჩიხლაძეს, თითოეულს 49 375 ლარი. mia4 ცენტრალური კრიმინალური პოლიციის დეპარტამენტი   ცენტრალური კრიმინალური პოლიციის დეპარტამენტის თანამდებობის პირებზე 2013 წელს (10 თვე) სულ გაიცა 389 170 ლარი პრემია, საიდანაც დირექტორს და მის ორ მოადგილეს მიღებული აქვთ 119 800 ლარი. დეპარტამენტის მაშინდელმა დირექტორმა ზურაბ გამეზარდაშვილმა ივლისის თვეში მიიღო 21 250 ლარის ოდენობის პრემია. mia5 შინაგან საქმეთა სამინისტროს ტერიტორიული ორგანოები   შინაგან საქმეთა სამინისტროს ტერიტორიული ორგანოების თანამდებობის პირების შემთხვევაში 2013 წლის ნოემბრამდე ყველაზე დიდი თანხა პრემიის სახით გაიცა თბილისის პოლიციის დეპარტამენტში 714 375 ლარი. თბილისის მთავარი სამმართველოს უფროსს ალექსანდრე ჭიკაიძეს 2013 წლის მარტიდან ოქტომბრის ჩათვლით, ანუ 8 თვეში, პრემიის სახით მიღებული აქვს 66 250 ლარის ოდენობის პრემია, რაც საშუალოდ თვეში 8280 ლარს შეადგენს. miachart2 mia6axali აღსანიშნავია, რომ შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ მოწოდებული მონაცემების თანამდებობის პირთა ქონებრივი მდგომარეობის დეკლარაციებთან შედარების შედეგად გამოვლინდა მნიშვნელოვანი დარღვევები. კერძოდ, რიგ შემთხვევებში თანამდებობის პირთა მიერ დეკლარაციებში მითითებულია არასრული/არასწორი მონაცემები. მაგალითად, შინაგან საქმეთა მინისტრის მაშინდელ მოადგილეს ალექსანდრე ტაბატაძეს ქონებრივი მდგომარეობის დეკლარაციაშიმითითებული აქვს, რომ 2013 წელს სამუშაოს შესრულებით მიღებულმა შემოსავალმა შეადგინა 89 828 ლარი. ამავე დროს როგორც შინაგან საქმეთა სამინისტროდან მიღებული დოკუმენტაციით ირკვევა მას 10 თვის განმავლობაში მხოლოდ პრემიის სახით მიღებული აქვს 113 500 ლარი. გენერალური ინსპექციის დეპარტამენტის დირექტორის ზვიად ჯანყარაშვილის თანამდებობაზე მიღებული დეკლარირებული შემოსავალი შეადგენს 78 103 ლარს, მაშინ როდესაც 10 თვეში მხოლოდ პრემიის სახით მიღებული აქვს 70 000 ლარი. ქალაქ თბილისის მთავარი სამმართველოს მაშინდელი უფროსის ალექსანდრე ჭიკაიძის მიერ დეკლარირებულიაღნიშნულ თანამდებობაზე მიღებული შემოსავალი შეადგენს 45 862 ლარს, მაშინ როდესაც სამინისტროდან მიღებული დოკუმენტაციის მიხედვით  მას მხოლოდ პრემიის სახით აღნიშნულ თანამდებობაზე მიღებული აქვს 66 250 ლარი.    IDFI ამ ინფორმაციას 2014 წლის ივნისიდან ითხოვდა, თუმცა შსს-მ მოთხოვნილი  ინფორმაცია მხოლოდ მას შემდეგ მიიღეს, რაც 2016 წლის 19 ნოემბერს IDFI-მ და „საქართველოს ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაციამ“ ერთობლივი განცხადებით საქართველოს პროკურატურას მიმართეს და შსს-ს მიერ სასამართლოს გადაწყვეტილების შეუსრულებლობის ფაქტზე გამოძიების დაწყება მოითხოვეს. "სამწუხაროა, რომ შინაგან საქმეთა სამინისტროდან ინფორმაციის მიღება მხოლოდ პროკურატურისადმი მიმართვის შემდეგ გახდა შესაძლებელი, მიუხედავად იმისა, რომ საზოგადოებას აქვს  უფლება, ყოველგვარი დაყოვნების გარეშე, მიიღოს მონაცემები საბიუჯეტო სახსრების განკარგვის შესახებ", – აცხადებენ IDFI-ში.     [post_title] => შსს–ში პრემიის სახით 6 მლნ ლარზე მეტი გაიცა – 10 თვის მონაცემები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => shss-shi-premiis-sakhit-6-mln-larze-meti-gaica-10-tvis-monacemebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2016-11-29 11:54:31 [post_modified_gmt] => 2016-11-29 07:54:31 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=91525 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 238714 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-05-04 12:03:01 [post_date_gmt] => 2018-05-04 08:03:01 [post_content] => იუსტიციის სახლის სსიპ-ი საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტო, "ფორტუნას" მიერ გამოთხოვილ საჯარო ინფორმაციას არ გასცემს. ჰოლდინგმა "ფორტუნამ", მოქალაქის პორტალის მეშვეობით, საჯარო ინფორმაცია 6 მარტს გამოითხოვა. წერილის სტატუსში ამ დრომდე მითითებულია "მიწოდებულია". რეესტრის პრესასთან ურთიერთობის სამსახურისადმი არაერთი მიმართვის შემდეგ, მოთხოვნას დაწესებულების მხრიდან რეაგირება არ მოჰყოლია. ვადის დარღვევის თაობაზე, ცნობილია რეესტრის შესაბამისი დეპარტამენტისთვისაც. სადაც საქმე განხილვის პროცესშია.

რეესტრი კანონს არღვევს

კანონმდებლობით, საჯარო ინფორმაცია ღიაა და ყველასათვის ხელმისაწვდომი, გარდა სახელმწიფო, კომერციულ და პირად საიდუმლოებას მიკუთვნებული ინფორმაციისა. საჯარო ინფორმაციის მისაღებად პირი წარადგენს წერილობით განცხადებას, ის გაიცემა დაუყოვნებლივ ან კანონით დადგენილ შემთხვევებში არაუგვიანეს 10 დღისა. საჯარო ინფორმაციის გამოთხოვის წესს არეგულირებს საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსი III თავი და საქართველოს კანონი საჯარო ინფორმაციის ასლის გადაღების მოსაკრებლის შესახებ. არც ერთ მათგანში 2 თვიანი ვადა, გაწერილი არ არის.  

ეროვნული სააგენტო ჩვევას არ ღალატობს

როგორც აღმოჩნდა, საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტოსთვის, უპასუხოდ დატოვებული მოთხოვნები ახალი არ არის. IDFI-ის მიერ გამოქვეყნებულ ბოლო სტატისტიკურ ანალიზში (ყველაზე ღია და დახურული უწყებები) რეესტრი ერთ-ერთ ყველაზე დახურულ უწყებებს შორისაა. 2017 წელს სსიპ-მა 29 მოთხოვნიდან 17 უპასუხოდ დატოვა. ინფორმაციის თავისუფლების განვითარების ინსტიტუტი (IDFI) 2010 წლიდან ახორციელებს საჯარო ინფორმაციის ხელმისაწვდომობის მონიტორინგს საქართველოში. რეიტინგში ჩანს, რომ 2010 წელთან შედარებით სიტუაცია გაუმჯობესებულია.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => საჯარო რეესტრი ჩვევას არ ღალატობს და კანონს არღვევს: სსიპ-ს საჯარო ინფორმაციის გაცემის პრობლემა აქვს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sajaro-reestri-chvevas-ar-ghalatobs-da-kanons-arghvevs-ssip-s-sajaro-informaciis-gacemis-problema-aqvs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-04 12:52:14 [post_modified_gmt] => 2018-05-04 08:52:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=238714 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 3 [max_num_pages] => 1 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => a0917b86d8f2eb5904ef88b3537faeb2 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები