”იმედგაცრუება” შეიძლება ძლიერ ზმნად გამოვიყენოთ, შეიძლება სუსტად” – ჯეჯელავას თარგმანი არ მოსწონს

პოპულარული

”იმედგაცრუება” შეიძლება ძლიერ ზმნად გამოვიყენოთ, შეიძლება სუსტად” – ჯეჯელავას თარგმანი არ მოსწონს

განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი იწუნებს ჯანი ბუკიკიოს განცხადების თარგმანს და ამბობს, რომ  მედიამ სათაურში ვენეციის კომისიის პრეზიდენტის მიერ ნათქვამი სიტყვა ”იმედგაცრუება” გამოიტანა,  სათაურში კი არ მოხვდა ასევე მის მიერ ნათქვამი ფრაზა,  ”გადაწყვეტილების მიღებაში დარწმუნებული ვარ”.

“ახალ განცხადებაში, მოგეხსენებათ, ტონალურობა, ასე რომ ვთქვათ, შემსუბუქდა შედარებით, ანუ თარგმანის ამბავია. მოგეხსენებათ, რომ ”იმედგაცრუება” შეიძლება ძლიერ ზმნად გამოვიყენოთ და შეიძლება სუსტად. მთავარი ის არის, რომ როგორც ბატონი ბუკიკიო, ასევე ვენეციის კომისია, ასევე ჩვენი გუნდი და ყველა, ვინც ამ პროცესში მონაწილეობდა, დარწმუნებულია, რომ გადაწყვეტილება უნდა მოინახოს კონსენსუსით ვენეციის კომისიასთან და მათი მოსაზრებები აუცილებლად გასათვალისწინებელია. როგორც მის გამოსვლაში იყო ნათქვამი, სათაურად მედიაში ”იმედგაცრუება” გამოიტანეს, რა თქმა უნდა, თუმცა ისიც თქვა, რომ დარწმუნებული ვარ, გადაწყვეტილებას მივიღებთ და ეს სათაურში არ მოხვდა. ასე რომ, მეც დარწმუნებული ვარ, რომ გადაწყვეტილება იქნება შეთანხმებული, მიღწეული”, – განაცხადა განათლების მინისტრმა.

ვენეციის კომისიის პრეზიდენტმა ჯანი ბუკიკიომ ბათუმში განაცხადა, რომ პროპორციული სისტემის შემოღების 2024 წლამდე გადავადების გამო ის “დამწუხრებული და იმედგაცრუებულია.”

ახალი ამბები /

|

29 ივნისი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => aleqsandre-jejelava
                                    [1] => jani-bukikio
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 142239
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => aleqsandre-jejelava
                                    [1] => jani-bukikio
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 142239
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 6172
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => aleqsandre-jejelava
                                    [1] => jani-bukikio
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => aleqsandre-jejelava
                                    [1] => jani-bukikio
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (142239) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (6172,15687)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 146906
                    [post_author] => 12
                    [post_date] => 2017-07-17 17:32:41
                    [post_date_gmt] => 2017-07-17 13:32:41
                    [post_content] => საქართველოში სწავლა სავალდებულო 9 კლასის ჩათვლითაა. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, საბაზო განათლება საქართველოს მოქალაქეებისთვის სავალდებულოა და მის მიღებას სახელმწიფო ყველასთვის თანაბრად უნდა უზრუნველყოფდეს.  შემდეგ მოსწავლეს შეუძლია, სწავლა გააგრძელოს ან არა. თუმცა, ამის მიუხედავად, სკოლის მოსწავლეთა უმრავლესობა სწავლას 12 კლასამდე აგრძელებს. გააზრებულად თუ გაუაზრებლად სწავლას უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებაში ასევე სკოლადამთავრებულების უმრავლესობა განაგრძობს.

განათლების სისტემების ხარვეზებზე დარგის სპეციალისტები სამინისტროს წლებია, მიუთითებენ და მის გამოსასწორებლად კონკრეტულ იდეებსაც სთავაზობენ. თუმცა, როგორც თავად ამბობენ, განათლებაზე პასუხისმგებელი უწყება მათ იდეებს ნაკლებად ითვალისწინებს. იდეებს არც უწყების ხელმძღვანელი, განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი, ალექსანდრე ჯეჯელავა, უჩივის. ბოლოს მინისტრმა X-XII კლასებში სწავლების ახალი მეთოდოლოგიის დანერგვაზე ანუ ე.წ. კოლეჯის სისტემის შემოღების საჭიროებაზე ისაუბრა.

„სკოლის სტრუქტურა რჩება იდენტური. ერთადერთი, რაც განიხილება, არის ის, რომ ბოლო 2 კლასი იყოს გაძლიერებული უმაღლესისთვის მოსამზადებლად, ანუ როგორც კოლეჯი ან გიმნაზიაა ბევრ ქვეყანაში. ანუ საუბარია სპეციალიზებულ, კონცენტრირებულ ბოლო ორ კლასზე,“ - აცხადებდა ალექსანდრე ჯეჯელავა რამდენიმე კვირის წინ.

თუმცა,  როგორც „ფორტუნას“ განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროში განუცხადეს, მინისტრის ინიციატივა და იდეა ბოლო კლასების გაძლიერებასთან დაკავშირებით, ჯერჯერობით მხოლოდ იდეად რჩება. პროცესი ამ მიმართულებით არ დაძრულა.

ახალი სისტემა, რომელიც საზღვარგარეთის ქვეყნის კოლეჯის ანალოგად შეიძლება, განვიხილოთ და მომავალი სასურველი პროფესიისთვის მზადებას ადრეული ეტაპიდანვე  გულისხმობს, მსოფლიოს ძალიან ბევრ წამყვან ქვეყანაში სხვადასხვა ვარიაციით წარმატებული და პოპულარულია.

კოლეჯის სისტემის დადებითი და უარყოფითი მხარეები 

მის დანერგვაზე საუბარი ჯერ ნაადრევია, თუმცა განათლების სფეროს სპეციალისტები მის დადებით და უარყოფით მხარეებზე საუბრობენ.

რამდენად მზადაა თავად განათლების სისტემა და ქვეყანა სწავლების ახალი სისტემის დასანერგად და რამდენად მიიღებენ ამას ადრესატები - მოსწავლეები, განათლების საკითხებზე მომუშავე ექსპერტები ზუსტ პროგნოზს ვერ აკეთებენ. ერთ-ერთი ასეთი განათლების საკითხებზე მომუშავე ექსპერტი სიმონ ჯანაშიაა.

ჯანაშია „ფორტუნასთან“ საუბრისას აკრიტიკებს 12-წლიანი სწავლების შემცირებასთან დაკავშირებით ნებისმიერ ინიციატივას და იდეას და ხაზს უსვამს იმას, რომ სკოლაში 12-კლასიანი სწავლება უნდა იყოს სახელმწიფოს პრიორიტეტი. სახელმწიფო უნდა ეცადოს, რაც შეიძლება, მეტი ადამიანი და დიდხანს იყოს ჩართული განათლებაში. უნდა ეცადოს და გაუღვივოს მათ განათლებისა და კვალიფიკაციის მუდმივად ამაღლების სურვილი.

„სკოლა არსებობს არა იმისთვის რომ უმაღლესისთვის მოემზადოს ადამიანი, არამედ იმისთვის, რომ მოქალაქე ჩამოყალიბდეს პიროვნებად. ამისთვის კოლეჯის იდეა, რომელშიც იგულისხმება, რომ ძირითადად ბოლო კლასები ახალგაზრდას უმაღლესისთვის უნდა ამზადებდეს, არასწორია.  შედეგები ცხადყოფს, რომ სკოლებში მოსწავლეები ძალიან ცუდ განათლებას იღებენ, არამხოლოდ თეორიის თვალსაზრისით, არამედ ცუდად ეუფლებიან თავის სამოქალაქო პასუხისმგებლობებს. არ იციან, როგორ ჩადგნენ რიგში, როგორ მიიღონ მონაწილეობა არჩევნებში, როგორ იკამათონ და ა.შ. ესეც არ იციან და რადგან ხარისხის ამაღლება ჩვენ სისტემას ცოტა უჭირს,  საუკეთესო გამოსავალია, რომ, რაც შეიძლება, დიდხანს იმყოფებოდეს ადამიანი ამ სისტემაში და მეტი შანსი ჰქონდეს, მიიღოს უკეთესი განათლება,“  -  განაცხადა სიმონ ჯანაშიამ.

მისივე თქმით, ამ ახალი ინიციატივით, ცდილობენ სკოლა აზარალონ და ამით უმაღლესში შემსვლელების ხარისხი გააუმჯობესონ. სკოლა  კი ამისთვის არაა შექმნილი.

„კოლეჯის სისტემა შეიძლება, იყოს, როგორც ალტერნატივა, მაგრამ არ უნდა იყოს  სავალდებულო. საფრანგეთში გვაქვს ასეთი სისტემა. მოსწავლე სკოლის დამთავრების შემდეგ ან პირდაპირ ხვდება უმაღლესში ან თუ საშუალო ქულები აქვს, მას შეუძლია, წავიდეს ჯერ მოსამზადებელ კოლეჯში, იქ სწავლობს, აბარებს გამოცდებს და გადადის უმაღლესში. უმაღლესის გადავადება კი არ უნდა იყოს კოლეჯი ან ჩაბარების წინაპირობა, არამედ უნდა იყოს ერთ-ერთი შესაძლებლობა უმაღლესში მოსახვედრად. იყოს ერთ-ერთი კომპონენტი. გარდა ამისა, ერთიანი ეროვნული გამოცდებიც უნდა იყოს ერთ-ერთი კომპონენტი უმაღლესში მოსახვედრად  და უნივერსიტეტმა თავად უნდა განსაზღვროს, კიდევ რა დამატებით კომპონენტს და კრიტერიუმს დაუმატებენ. როგორც ეს მაგისტრატურის დონეზეა. შედეგად მივიღებთ ხარისხობრივად განსხვავებულ უნივერსიტეტებს და არ იქნება მასობრივი, იქნება ელიტური უნივერსიტეტები, სადაც სტუდენტი კი არ ირჩევს უნივერსიტეტს, არამედ უნივერსიტეტი ირჩევს სტუდენტს,“ -  განაცხადა ჯანაშიამ.

დღეის მდგომარეობით, კანონმდებლობით უნივერსიტეტს შიდა ბაზაზე კოლეჯის შექმნის საშუალება არ აქვს, რადგან უმაღლესში მოხვედრის ერთადერთი საშუალება ერთიანი ეროვნული გამოცდების წარმატებით ჩაბარებაა. სიმონ ჯანაშია ამ მიმართულებით კანონმდებლობის ხარვეზებზეც მიუთითებს და ამბობს, რომ კანონმდებლობა დასახვეწია.

„ასევე უნდა ჰქონდეს სახელმწიფოს ნება. თუმცა იმიტომ, რომ პოპულისტური მთავრობები გვყავს, ამას არ აკეთებენ. ეშინიათ, რომ მას დააბრალებენ კორუფციული სისტემის დაბრუნებას, როცა უმაღლესში მოხვედრა სხვადასხვა ფასი ღირდა. ეს ასე აღარ მოხდება, თუმცა ამას მკაცრი ნაბიჯი სჭირდება,“ -  განაცხადა ჯანაშიამ.

ჯანაშიასგან განსხვავებით, განათლების სისტემის სხვა ალტერნატიულ მოდელზე საუბრობს განათლების თემებზე მომუშავე ექსპერტი, შალვა ტაბატაძე.

მისი აზრით, საქართველოსთვის საუკეთესო მოდელი უმაღლესი და პროფესიული განათლების ურთიერთდაკავშირებაა, რაც იმას ნიშნავს, რომ პროფესიული და აკადემიური უნარები გაერთიანდეს და მეტად ინტეგრირებულად ისწავლებოდეს.

„უნდა ვიფიქროთ, რომ კი არ იყოს პროფესიული სასწავლებელი ცალკე, განყენებულად, უნდა იყოს უმაღლესი სასწავლებელი, სადაც  პროფესიული კომპონენტების ინტეგრირებაც მოხდება. როგორც გერმანული დუალური მოდელია. 21 საუკუნეში აკადემიური უნარები ესაჭიროება თუნდაც პროფესიულ  სპეციალისტებს. ვერ იქნები კარგი ტრაქტორისტი, თუ არ გეცოდინება პროგრამირება და ა.შ. კარგი იქნება, თუ პროფესიული განათლების სპეციალისტი მიიღებს აკადემიურ ხარისხსაც და მისი ცოდნა და წიგნიერება არ  შემოიფარგლება მხოლოდ ძალიან ვიწრო წრით,“  -  განაცხადა შალვა ტაბატაძემ.

 

დღეს არსებული სისტემა



 

საქართველოს განათლების სისტემა დღეს ძირითადად სამი საფეხურისგან შედგება: სკოლამდელი, საშუალო და უმაღლესი. თავის მხრივ ამ სამ საფეხურს ემატება პროფესიული განათლების მიმართულებაც. გარდა ამისა, ეს სამი საფეხური კიდევ იყოფა 6 შიდა საფეხურად.

·         დაწყებითი განათლება - I-VI კლასი

·         საბაზო განათლება  - VII – IX კლასი

·         საშუალო განათლება - X- XII კლასი

 

 

და უმაღლესი განათლების მიმართულების სამ საფეხურად.

·         ბაკალავრიატი

·         მაგისტრატურა

·         დოქტორანტურა

 
                    [post_title] => კოლეჯის ტიპის განათლების სისტემის ხიბლი - გადავა თუ არა საქართველო კოლეჯურ სწავლებაზე
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => kolejis-tipis-ganatlebis-sistemis-khibli-gadava-tu-ara-saqartvelo-kolejur-swavlebaze
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2017-07-17 17:32:41
                    [post_modified_gmt] => 2017-07-17 13:32:41
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=146906
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 145220
                    [post_author] => 2
                    [post_date] => 2017-07-11 16:27:12
                    [post_date_gmt] => 2017-07-11 12:27:12
                    [post_content] => საგნის „მე და საზოგადოება“ სწავლა დაიწყება, თუმცა, განათლების სამინისტრო ყველა ნაბიჯს გადადგამს, რომ „არაფერი ისეთი არ იყოს სახელმძღვანელოებში“, - ამის შესახებ მინისტრმა ალექსანდრე ჯეჯელავამ განაცხადა.

”ყველა დოკუმენტი, რომელიც შექმნილია სასწავლო გეგმაში, საგნის სტრუქტურა და პროგრამა შეთანხმებულია პრაქტიკულად ყველა მხარესთან, მათ შორის სასულიერო პირებიც იყვნენ ჩართული, საზოგადოებრივი ორგანიზაციები და ა.შ. ის მასალები, რომელსაც აქციაზე ავრცელებდნენ რომელიღაც ჩვენთვის უცნობი წიგნიდან არის, რომელიც ნამდვილად მიუღებელია იმ ფორმით, რა ფორმითაც ვრცელდებოდა. ჩვენი საზოგადოებისთვის რაც იქნება მიუღებელი, რა თქმა უნდა, არაფერი უნდა მოხვდეს სასწავლო პროგრამაში. საგნის სწავლება დაიწყება, თუმცა წინასწარ ყველა ნაბიჯს გადავდგამთ, რომ არაფერი ისეთი არ იყოს ამ საგანში და ამ სახელმძღვანელოებში, რაც იქნება მიუღებელი მოსწავლეების ოჯახებისთვის”, - განაცხადა ალექსანდრე ჯეჯელავამ.

საგნის სკოლებში შეტანის მოწინააღმდეგეები ამბობენ, რომ ეს დისციპლინა „ლგბტ თემის მიერ არის შეკვეთილი“, მათ რამდენიმე დღის წინ საპროტესტო აქციაც გამართეს.
                    [post_title] => "მე და საზოგადოება" სკოლებში აუცილებლად შევა, შეთანხმებულია სასულიერო პირებთანაც - ჯეჯელავა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => me-da-sazogadoeba-skolebshi-aucileblad-sheva-shetankhmebulia-sasuliero-pirebtanac-jejelava
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2017-07-11 16:27:12
                    [post_modified_gmt] => 2017-07-11 12:27:12
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=145220
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 144012
                    [post_author] => 12
                    [post_date] => 2017-07-06 12:52:47
                    [post_date_gmt] => 2017-07-06 08:52:47
                    [post_content] => „მზად ვართ,  გავაგრძელოთ დიალოგი  და მოვნახოთ ზომები, სადაც შესაძლებელი იქნება კიდევ რაღაცებზე შეთანხმება“,  -  ამის შესახებ საქართველოს პრემიერ-მინისტრმა მთავრობის დღევანდელ სხდომაზე, საკონსტიტუციო ცვლილებებზე საუბრისას განაცხადა.

კვირიკაშვილის ინფორმაციით, გუშინ “ვენეციის კომისიის” პრეზიდენტ ჯანი ბუკიკიოს ტელეფონით  ესაუბრა და  საქართველოს ხელისუფლების  გადაწყვეტილებამ, გაგრძელდეს დიალოგი, მისი კმაყოფილება გამოიწვია.

„ჩვენ შევეხეთ საკონსტიტუციო ცვლილებების პროცესს. ბატონმა ჯანი ბუკიკიომ გამოხატა კმაყოფილება, ჩვენი მზადყოფნის გამო. მზად ვართ, გავაგრძელოთ მუშაობა  და კიდევ მოვნახოთ ზომები, სადაც შესაძლებელი იქნება  რაღაცებზე შეთანხმება. ჩვენი მხრიდან კიდევ ერთხელ გამოვთქვამთ მზადყოფნას ამ მიმართულებით“,  - განაცხადა პრემიერ-მინისტრმა.

ვენეციის კომისიის იმედგაცრუება

 „მე ძალიან, ძალიან იმედგაცრუებული ვარ. ყოველ საათში კიდევ უფრო იმედგაცრუებული ვხდები“, -   კონსტიტუციის ახალმა პროექტმა  ვენეციის კომისიის კრიტიკა  განსაკუთრებით ახალი საარჩევნო სისტემის გამო დაიმსახურა. ვენეციის კომისიის თავმჯდომარეს ახალი საარჩევნო რეფორმის დასანერგად 7 წელი ძალინ დიდ დროდ მიაჩნია და ხელისუფლებას და ოპოზიციას კონსულტაციებისკენ კიდევ ერთხელ მოუწოდა...

მიუხედავად რეკომენდაციისა, ხელისუფლებას დღემდე მტკიცე პოზიცია ეკავა და კონსტიტუციის პროექტში ცვლილებების შეტანას არ გეგმავდა .

„მესამე მოსმენით განხილვის პროცესში შესაძლებელია მხოლოდ სარედაქციო ხასიათის ცვლილებების შეტანა , არსებითი ცვლილებები დოკუმენტში ვეღარ შევა“,  - გადაჭრით აცხადებდა პარლამენტის თავმჯდომარე.

„საკითხთან დაკავშირებით კონსენსუსის მიღწევა პრაქტიკულად შეუძლებელია.  ქვეყნის სტაბილურობისთვის ჩვენ სხვანაირად ვხედავთ სიტუაციას. ეს არის ვენეციის კომისიის კეთილი პოლიტიკური რჩევა და ვფიქრობ, ამ რჩევას 2024 წლისთვის სრულად გავითვალისწინებთ“ , -  ეს უკვე ვიცე-სპიკერ გია ვოლსკის განცხადებაა.

ხელისუფლების პოზიციიდან გამომდინარე,  ვენეციის კომისიის თავმჯდომარემ საქართველო საკმაოდ კრიტიკული განცხადებით დატოვა.

„ძალიან მჯეროდა, რომ საქართველოს პოლიტიკური კლასი შეძლებდა წინ კარგი ნაბიჯის გადადგმას უფრო დემოკრატიული კონსტიტუციისთვის. დღეს, სამწუხაროდ, თქვენ კრიზისში ხართ. მე იმედგაცრუებული ვარ, ვინაიდან პროცესი დაბლოკილია“, -აცხადებდა  ჯანი ბუკიკიო.

როგორ აისახება საქართველოზე ბუკიკიოს იმედგაცრუება 

ქვეყნის პოლიტიკური იმიჯის შელახვა და  შემაფერხებელი ნატოსკენ და ევროკავშირისკენ გზაზე.  სწორედ ამ შედეგების წინაშე შიძლება დადგეს  საქართველო თუ  ვენეციის კომისიის რეკომენდაციებს არ გაითვალისწინებს.

საერთაშორისო ურთიერთობების სპეციალისტის, გიორგი ბერაიას, განმარტებით, ვენეციის კომისია არის ევროსაბჭოს ორგანო და, თუ ქვეყანას სურს, გახდეს ევროპული ოჯახის წევრი, ევროპული ღირებულებებიც უნდა გაიზიაროს.

„ვენეციის კომისიის რეკომენდაციების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, აღსრულების მექანიზმი არ არსებობს. არც რაიმე ტიპის სანქციებია გაწერილი ,  მაგრამ ისეთი ქვეყნისთვის, რომელიც ევროკავშირთან ასოცირებას, ევროპულ ოჯახში გაერთიანებას ცდილობს და გეზი აქეთ აქვს აღებული, ვენეციის კომისიის რეკომენდაციების შეუსრულებლობა ამ გზაზე სერიოზულ შემაფერხებელ ფაქტორად შეიძლება, იქცეს. ეს გამოიწვევს ქვეყნის პოლიტიკურ პასუხისმგებლობის დაყენებას  და ქვეყნის პოლიტიკური იმიჯის შელახვას საერთაშორისო ასპარეზზე,“ - განმარტავს „ფორტუნასთან“ ექსპერტი.

ქვეყანაში დემოკრატიული პროცესების განვითარების მოთხოვნა  ლაიტმოტივად გასდევს ჩრდილოატლანტიკური კავშირის ყოველწლიურ შეხვედრებს, სხვა კომპლექსურ მოთხოვნებთან ერთად ნატო წევრობის მსურველ ქვეყნებს სწორედ დემოკრატიული ინსტიტუტების განვითარებისკენ მოუწოდებს.

„ჩრდილოატლანტიკური ალიანსის  შემთხვევაშიც ისევე, როგორც ევროკავშირის, დიდი მნიშვნელობა აქვს წევრი ქვეყნების დემოკრატიულ ღირებულებებს.  ვენეციის კომისია არის ავტორიტეტული და გავლენიანი ორგანიზაცია, აღიარებული სამართლებრივი ინსტიტუტი  და ქვეყანას, რომელსაც სურს, გახდეს ნატოს და დასავლური გაერთიანებების წევრი, მის მიმართ განსაკუთრებით მაღალი მოთხოვნები არსებობს,“ - განაცხადა გიორგი ბერაიამ.

საქართველოს კონსტიტუციის ახალ პროექტს პარლამენტი მესამე მოსმენით საშემოდგომო სესიაზე მიიღებს.  რა დათმობებზე აპირებს მმართველი გუნდი წასვლას , სწორედ  2-თვიანი ტაიმაუტის პერიოდში გაირკვევა.

 

თამუნა გოგუაძე
                    [post_title] => რა დაუჯდება ქვეყანას ბუკიკიოს იმედგაცრუება - მთავრობა კონსტიტუციის გადახედვას გეგმავს
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => ra-daujdeba-qveyanas-bukikios-imedgacrueba-mtavroba-konstituciis-gadakhedvas-gegmavs
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2017-07-06 12:52:47
                    [post_modified_gmt] => 2017-07-06 08:52:47
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=144012
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

        )

    [post_count] => 3
    [current_post] => -1
    [in_the_loop] => 
    [post] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 146906
            [post_author] => 12
            [post_date] => 2017-07-17 17:32:41
            [post_date_gmt] => 2017-07-17 13:32:41
            [post_content] => საქართველოში სწავლა სავალდებულო 9 კლასის ჩათვლითაა. საქართველოს კონსტიტუციის თანახმად, საბაზო განათლება საქართველოს მოქალაქეებისთვის სავალდებულოა და მის მიღებას სახელმწიფო ყველასთვის თანაბრად უნდა უზრუნველყოფდეს.  შემდეგ მოსწავლეს შეუძლია, სწავლა გააგრძელოს ან არა. თუმცა, ამის მიუხედავად, სკოლის მოსწავლეთა უმრავლესობა სწავლას 12 კლასამდე აგრძელებს. გააზრებულად თუ გაუაზრებლად სწავლას უმაღლეს სასწავლო დაწესებულებაში ასევე სკოლადამთავრებულების უმრავლესობა განაგრძობს.

განათლების სისტემების ხარვეზებზე დარგის სპეციალისტები სამინისტროს წლებია, მიუთითებენ და მის გამოსასწორებლად კონკრეტულ იდეებსაც სთავაზობენ. თუმცა, როგორც თავად ამბობენ, განათლებაზე პასუხისმგებელი უწყება მათ იდეებს ნაკლებად ითვალისწინებს. იდეებს არც უწყების ხელმძღვანელი, განათლებისა და მეცნიერების მინისტრი, ალექსანდრე ჯეჯელავა, უჩივის. ბოლოს მინისტრმა X-XII კლასებში სწავლების ახალი მეთოდოლოგიის დანერგვაზე ანუ ე.წ. კოლეჯის სისტემის შემოღების საჭიროებაზე ისაუბრა.

„სკოლის სტრუქტურა რჩება იდენტური. ერთადერთი, რაც განიხილება, არის ის, რომ ბოლო 2 კლასი იყოს გაძლიერებული უმაღლესისთვის მოსამზადებლად, ანუ როგორც კოლეჯი ან გიმნაზიაა ბევრ ქვეყანაში. ანუ საუბარია სპეციალიზებულ, კონცენტრირებულ ბოლო ორ კლასზე,“ - აცხადებდა ალექსანდრე ჯეჯელავა რამდენიმე კვირის წინ.

თუმცა,  როგორც „ფორტუნას“ განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროში განუცხადეს, მინისტრის ინიციატივა და იდეა ბოლო კლასების გაძლიერებასთან დაკავშირებით, ჯერჯერობით მხოლოდ იდეად რჩება. პროცესი ამ მიმართულებით არ დაძრულა.

ახალი სისტემა, რომელიც საზღვარგარეთის ქვეყნის კოლეჯის ანალოგად შეიძლება, განვიხილოთ და მომავალი სასურველი პროფესიისთვის მზადებას ადრეული ეტაპიდანვე  გულისხმობს, მსოფლიოს ძალიან ბევრ წამყვან ქვეყანაში სხვადასხვა ვარიაციით წარმატებული და პოპულარულია.

კოლეჯის სისტემის დადებითი და უარყოფითი მხარეები 

მის დანერგვაზე საუბარი ჯერ ნაადრევია, თუმცა განათლების სფეროს სპეციალისტები მის დადებით და უარყოფით მხარეებზე საუბრობენ.

რამდენად მზადაა თავად განათლების სისტემა და ქვეყანა სწავლების ახალი სისტემის დასანერგად და რამდენად მიიღებენ ამას ადრესატები - მოსწავლეები, განათლების საკითხებზე მომუშავე ექსპერტები ზუსტ პროგნოზს ვერ აკეთებენ. ერთ-ერთი ასეთი განათლების საკითხებზე მომუშავე ექსპერტი სიმონ ჯანაშიაა.

ჯანაშია „ფორტუნასთან“ საუბრისას აკრიტიკებს 12-წლიანი სწავლების შემცირებასთან დაკავშირებით ნებისმიერ ინიციატივას და იდეას და ხაზს უსვამს იმას, რომ სკოლაში 12-კლასიანი სწავლება უნდა იყოს სახელმწიფოს პრიორიტეტი. სახელმწიფო უნდა ეცადოს, რაც შეიძლება, მეტი ადამიანი და დიდხანს იყოს ჩართული განათლებაში. უნდა ეცადოს და გაუღვივოს მათ განათლებისა და კვალიფიკაციის მუდმივად ამაღლების სურვილი.

„სკოლა არსებობს არა იმისთვის რომ უმაღლესისთვის მოემზადოს ადამიანი, არამედ იმისთვის, რომ მოქალაქე ჩამოყალიბდეს პიროვნებად. ამისთვის კოლეჯის იდეა, რომელშიც იგულისხმება, რომ ძირითადად ბოლო კლასები ახალგაზრდას უმაღლესისთვის უნდა ამზადებდეს, არასწორია.  შედეგები ცხადყოფს, რომ სკოლებში მოსწავლეები ძალიან ცუდ განათლებას იღებენ, არამხოლოდ თეორიის თვალსაზრისით, არამედ ცუდად ეუფლებიან თავის სამოქალაქო პასუხისმგებლობებს. არ იციან, როგორ ჩადგნენ რიგში, როგორ მიიღონ მონაწილეობა არჩევნებში, როგორ იკამათონ და ა.შ. ესეც არ იციან და რადგან ხარისხის ამაღლება ჩვენ სისტემას ცოტა უჭირს,  საუკეთესო გამოსავალია, რომ, რაც შეიძლება, დიდხანს იმყოფებოდეს ადამიანი ამ სისტემაში და მეტი შანსი ჰქონდეს, მიიღოს უკეთესი განათლება,“  -  განაცხადა სიმონ ჯანაშიამ.

მისივე თქმით, ამ ახალი ინიციატივით, ცდილობენ სკოლა აზარალონ და ამით უმაღლესში შემსვლელების ხარისხი გააუმჯობესონ. სკოლა  კი ამისთვის არაა შექმნილი.

„კოლეჯის სისტემა შეიძლება, იყოს, როგორც ალტერნატივა, მაგრამ არ უნდა იყოს  სავალდებულო. საფრანგეთში გვაქვს ასეთი სისტემა. მოსწავლე სკოლის დამთავრების შემდეგ ან პირდაპირ ხვდება უმაღლესში ან თუ საშუალო ქულები აქვს, მას შეუძლია, წავიდეს ჯერ მოსამზადებელ კოლეჯში, იქ სწავლობს, აბარებს გამოცდებს და გადადის უმაღლესში. უმაღლესის გადავადება კი არ უნდა იყოს კოლეჯი ან ჩაბარების წინაპირობა, არამედ უნდა იყოს ერთ-ერთი შესაძლებლობა უმაღლესში მოსახვედრად. იყოს ერთ-ერთი კომპონენტი. გარდა ამისა, ერთიანი ეროვნული გამოცდებიც უნდა იყოს ერთ-ერთი კომპონენტი უმაღლესში მოსახვედრად  და უნივერსიტეტმა თავად უნდა განსაზღვროს, კიდევ რა დამატებით კომპონენტს და კრიტერიუმს დაუმატებენ. როგორც ეს მაგისტრატურის დონეზეა. შედეგად მივიღებთ ხარისხობრივად განსხვავებულ უნივერსიტეტებს და არ იქნება მასობრივი, იქნება ელიტური უნივერსიტეტები, სადაც სტუდენტი კი არ ირჩევს უნივერსიტეტს, არამედ უნივერსიტეტი ირჩევს სტუდენტს,“ -  განაცხადა ჯანაშიამ.

დღეის მდგომარეობით, კანონმდებლობით უნივერსიტეტს შიდა ბაზაზე კოლეჯის შექმნის საშუალება არ აქვს, რადგან უმაღლესში მოხვედრის ერთადერთი საშუალება ერთიანი ეროვნული გამოცდების წარმატებით ჩაბარებაა. სიმონ ჯანაშია ამ მიმართულებით კანონმდებლობის ხარვეზებზეც მიუთითებს და ამბობს, რომ კანონმდებლობა დასახვეწია.

„ასევე უნდა ჰქონდეს სახელმწიფოს ნება. თუმცა იმიტომ, რომ პოპულისტური მთავრობები გვყავს, ამას არ აკეთებენ. ეშინიათ, რომ მას დააბრალებენ კორუფციული სისტემის დაბრუნებას, როცა უმაღლესში მოხვედრა სხვადასხვა ფასი ღირდა. ეს ასე აღარ მოხდება, თუმცა ამას მკაცრი ნაბიჯი სჭირდება,“ -  განაცხადა ჯანაშიამ.

ჯანაშიასგან განსხვავებით, განათლების სისტემის სხვა ალტერნატიულ მოდელზე საუბრობს განათლების თემებზე მომუშავე ექსპერტი, შალვა ტაბატაძე.

მისი აზრით, საქართველოსთვის საუკეთესო მოდელი უმაღლესი და პროფესიული განათლების ურთიერთდაკავშირებაა, რაც იმას ნიშნავს, რომ პროფესიული და აკადემიური უნარები გაერთიანდეს და მეტად ინტეგრირებულად ისწავლებოდეს.

„უნდა ვიფიქროთ, რომ კი არ იყოს პროფესიული სასწავლებელი ცალკე, განყენებულად, უნდა იყოს უმაღლესი სასწავლებელი, სადაც  პროფესიული კომპონენტების ინტეგრირებაც მოხდება. როგორც გერმანული დუალური მოდელია. 21 საუკუნეში აკადემიური უნარები ესაჭიროება თუნდაც პროფესიულ  სპეციალისტებს. ვერ იქნები კარგი ტრაქტორისტი, თუ არ გეცოდინება პროგრამირება და ა.შ. კარგი იქნება, თუ პროფესიული განათლების სპეციალისტი მიიღებს აკადემიურ ხარისხსაც და მისი ცოდნა და წიგნიერება არ  შემოიფარგლება მხოლოდ ძალიან ვიწრო წრით,“  -  განაცხადა შალვა ტაბატაძემ.

 

დღეს არსებული სისტემა



 

საქართველოს განათლების სისტემა დღეს ძირითადად სამი საფეხურისგან შედგება: სკოლამდელი, საშუალო და უმაღლესი. თავის მხრივ ამ სამ საფეხურს ემატება პროფესიული განათლების მიმართულებაც. გარდა ამისა, ეს სამი საფეხური კიდევ იყოფა 6 შიდა საფეხურად.

·         დაწყებითი განათლება - I-VI კლასი

·         საბაზო განათლება  - VII – IX კლასი

·         საშუალო განათლება - X- XII კლასი

 

 

და უმაღლესი განათლების მიმართულების სამ საფეხურად.

·         ბაკალავრიატი

·         მაგისტრატურა

·         დოქტორანტურა

 
            [post_title] => კოლეჯის ტიპის განათლების სისტემის ხიბლი - გადავა თუ არა საქართველო კოლეჯურ სწავლებაზე
            [post_excerpt] => 
            [post_status] => publish
            [comment_status] => closed
            [ping_status] => closed
            [post_password] => 
            [post_name] => kolejis-tipis-ganatlebis-sistemis-khibli-gadava-tu-ara-saqartvelo-kolejur-swavlebaze
            [to_ping] => 
            [pinged] => 
            [post_modified] => 2017-07-17 17:32:41
            [post_modified_gmt] => 2017-07-17 13:32:41
            [post_content_filtered] => 
            [post_parent] => 0
            [guid] => http://fortuna.ge/?p=146906
            [menu_order] => 0
            [post_type] => post
            [post_mime_type] => 
            [comment_count] => 0
            [filter] => raw
        )

    [comment_count] => 0
    [current_comment] => -1
    [found_posts] => 76
    [max_num_pages] => 26
    [max_num_comment_pages] => 0
    [is_single] => 
    [is_preview] => 
    [is_page] => 
    [is_archive] => 1
    [is_date] => 
    [is_year] => 
    [is_month] => 
    [is_day] => 
    [is_time] => 
    [is_author] => 
    [is_category] => 
    [is_tag] => 1
    [is_tax] => 
    [is_search] => 
    [is_feed] => 
    [is_comment_feed] => 
    [is_trackback] => 
    [is_home] => 
    [is_404] => 
    [is_embed] => 
    [is_paged] => 
    [is_admin] => 
    [is_attachment] => 
    [is_singular] => 
    [is_robots] => 
    [is_posts_page] => 
    [is_post_type_archive] => 
    [query_vars_hash:WP_Query:private] => c2f9f72797360fdf9565140f542ea8d8
    [query_vars_changed:WP_Query:private] => 
    [thumbnails_cached] => 
    [stopwords:WP_Query:private] => 
    [compat_fields:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => query_vars_hash
            [1] => query_vars_changed
        )

    [compat_methods:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => init_query_flags
            [1] => parse_tax_query
        )

)

მსგავსი სიახლეები