ხაჭაპურის გამოცხობა გაიაფდა

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

ხაჭაპურის გამოცხობა გაიაფდა

კვლევითმა ცენტრმა ISET თებერვალში ხაჭაპურის ინდექსის უმნიშვნელოდ შემცირებაზე განაცხადა. ორგანიზაციის ცნობით, თებერვალში, იმერული ხაჭაპურის გამოცხობის საშუალო ფასი 3.66 ლარამდე შემცირდა, რაც 0.2%-ით ნაკლებია მიმდინარე წლის იანვრის მაჩვენებელზე. თუმცა, 6.2%-ით მეტია გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით.

როგორც ISET -ში განმარტავენ, ეს მაჩვენებელი, ტრადიციულად, რძის ახალ ღირებულებას ასახავს. წინა თვესთან შედარებით შემცირებულ ფასს ISET ფასების სეზონურ კლებას უკავშირებს. საქართველოს რეგიონების მიხედვით, თითქმის ყველა დიდ ქალაქში იმერული ხაჭაურის გამოსაცხობად საჭირო ინგრედიენტების ფასები მსგავსია, თუმცა ფასები განსხვავდება ქუთაისში, სადაც ხაჭაპურის ფასი 3.95-ია. ბათუმში იმერული ხაჭაპურის გამოცხობა 3.55 ლარი ჯდება, თელავში – 3.59 ლარი.

ცნობისთვის, ISET-ის კვლევითი ცენტრი 2011 წლის მაისში თსუ-ს ეკონომიკის საერთაშორისო სკოლის (ISET) ბაზაზე გაიხსნა და ახორციელებს დამოუკიდებელ კვლევებსა და ტრენინგებს.

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biznesi
                                    [1] => kvleva
                                    [2] => iset
                                    [3] => khachapuri
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 115212
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biznesi
                                    [1] => kvleva
                                    [2] => iset
                                    [3] => khachapuri
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 115212
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 401
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biznesi
                                    [1] => kvleva
                                    [2] => iset
                                    [3] => khachapuri
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biznesi
                                    [1] => kvleva
                                    [2] => iset
                                    [3] => khachapuri
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (115212) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (401,6568,7253,2586)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 116933
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2017-03-22 17:16:28
                    [post_date_gmt] => 2017-03-22 13:16:28
                    [post_content] => საბაგიროთი მგზავრობის ფასის კორექტირებაზე, მერიამ დედაქალაქის საკრებულოს მიმართა.

როგორც "ფორტუნას" თბილისის მერიის სატრანსპორტო კომპანიაში განუცხადეს, მათ საბაგიროთი მგზავრობის საფასურის 2 ლარამდე გაზრდა მოითხოვეს.

საბაგიროთი მგზავრობის ღირებულების გაზრდის მიზეზი, ის არის, რომ ამ დროისთვის არსებული ტარიფით – 1 ლარით, საბაგიროები თავის თავსაც ვერ ინახავენ, რადგან 1 მგზავრის გადაყვანის რეალური თვითღირებულება 1.95 ლარია.

ამ დრომდე, მერია საბაგიროების შენახვისთვის დედაქალაქის ბიუჯეტიდან 1 700 000 მლნ–ზე მეტს გამოჰყოფდა, თუმცა, რადგან საბაგირო ტრადიციულ სატრანსპორტო საშუალებას არ წარმოადგენს, მერია მის სუბსიდირებაზე უარს ამბობს.
"საბაგიროს მომხმარებლების 80% ტურისტები არიან. გამოდის, რომ მერია თითქმის, 2 მილიონ ლარამდე ტურისტების გადაადგილებასა და გართობისთვის ხარჯავდა. ამას ემატება საბაგიროების შენახვა–მოვლის ხარჯები, რაც რიყის საბაგიროს შემთხვევაში, საგარანტიო პირობების გასვლის გამო, სწორედ მერიას ეკისრება", – განაცხადეს სატრანსპორტო კომპანიაში.
ამ დროისთვის თბილისში ორი საბაგირო ფუნქციონირებს. რიყე–ნარიყალას მიმართულებით საბაგირო 2012 წლიდან არსებობს, ხოლო ვაკიდან კუს ტბის მიმართულებით საბაგირო სულ რამდენიმე თვეა მოქმედებს. ორივე საბაგიროზე მიზნობრივი ჯგუფებისთვის (პენსიონერებისთვის, სოციალურად დაუცველებისთვის და ა.შ.) შეღავათებია დაწესებული.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => საბაგიროთი მგზავრობის ფასი ორმაგდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sabagiroti-mgzavrobis-fasi-ormagdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-22 17:23:14 [post_modified_gmt] => 2017-03-22 13:23:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=116933 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 116911 [post_author] => 5 [post_date] => 2017-03-22 17:01:22 [post_date_gmt] => 2017-03-22 13:01:22 [post_content] => ქართულ დაფნაზე მოთხოვნა იზრდება. პროდუქტი, რომელიც აქამდე, ძირითადად, რუსეთისა და უკრაინის ბაზრებზე გადიოდა, უახლოეს მომავალში ახალ საექსპორტო ბაზრებზეც შევა. როგორც ”ფორტუნას” მეწარმეობის განვითარების სააგენტოს, ექსპორტის ხელშეწყობის დეპარტამენტის უფროსმა, კოტე მდინარაძემ განუცხადა, ქართული დაფნით სპარსეთის ყურის ქვეყნები და ევროკავშირის რამდენიმე ქვეყანა ინტერესდება.
”გასულ თვეს დუბაიში გამართულ სავაჭრო გამოფენაზე 13-ამდე ქართულმა კომპანიამ საკუთარი პროდუქცია წარმოადგინა. მათ შორის იყო დაფნაც, რომელმაც სპარსეთის ყურის ქვეყნების დაინტერესება დაიმსახურა. რაც შეეხება ევროპას, საქართველოდან დაფნის იმპორტით ბალტიის ქვეყნები და პოლონეთი ინტერესდებიან”, - აღნიშნა მდინარაძემ. მისივე ინფორმაციით, პოლონეთში სატესტო რეჟიმში უკვე გაიგზავნა დაფნის საცდელი პარტია. მოწონების შემთხვევაში კი მხარეებს შორის სტაბილური თანამშრომლობა დაიწყება.
როგორც მდინარაძემ განმარტა, ამ ეტაპზე საქართველოში დაფნის წარმოებით 10-ამდე კომპანიაა დაკავებული. მათი დიდი ნაწილი, ექსპორტის კუთხით, რუსეთთან და უკრაინასთან თანამშრომლობს. ”რაც შეეხება სხვა ქართულ პროდუქციას, ყველაზე დიდი საექსპორტო შესაძლებლობებით ქართული თხილი გამოირჩევა. ევროპის ბაზარზე უმეტესად სწორედ თხილი, ბოსტნეულისა და ხილის გადამუშავებული წვენები, ქართული მოცვი, კენკროვანი ხილი და კივი გადის”, - აღნიშნა ექსპორტის ხელშეწყობის დეპარტამენტის უფროსმა. ცოცხალი პირუტყვის მხრივ კი, ყველაზე მოთხოვნადი ქართული ცხვარია, რომელიც ექსპორტზე ირანსა და სხვა ისლამურ ქვეყნებში იგზავნება.     [post_title] => ქართულ დაფნას უცხოეთი ითხოვს: ახალი საექსპორტო ბაზრები იხსნება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qartul-dafnas-uckhoeti-itkhovs-akhali-saeqsporto-bazrebi-ikhsneba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-22 17:12:00 [post_modified_gmt] => 2017-03-22 13:12:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=116911 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 116792 [post_author] => 5 [post_date] => 2017-03-22 15:45:00 [post_date_gmt] => 2017-03-22 11:45:00 [post_content] => "ბაზარში ნაყიდ იმერულ ყველს არ გაეკაროთ, ქართული რძე მასტიტით და ბრუცელოზით არის სავსე” - ამ სათაურით მედიასაშუალებებში გავრცელებულ ინფორმაციას დიდი გამოხმაურება მოჰყვა. კრიტიკის ობიექტი გახდა აღნიშნული სიტყვების ავტორი მეყველე და "ყველის სახლების" დამფუძნებელი ანა მიქაძე, რომელიც აღნიშნულ თემაზე განმარტებას აკეთებს. როგორც მიქაძე სოციალურ ქსელში წერს, მის ნათქვამს არასწორი მიმართულება მიეცა. ”ძალიან კარგი რომ მოყვა მყისიერი გამოხმაურება ამ თემას ყველა მხრიდან, მათ შორის სახელმწიფოს მხრიდანაც. სამწუხაროდ, მაინც იმ აზრზე ვარ, რომ სწორი იყო ჩემი გეგმა ამ პრობლემისთვის ეტაპობრივად, უმტკივნეულოდ და პროფესიონალებთან ერთად, საერთო განხილვის და მსჯელობის შემდგომ მიგვეხედა, - ეს წერილი გადაგზავნილი იყო სამინისტროში და ასლები შესაბამის სამსახურებთან.... მაგრამ ჟურნალისტის მკვეთრმა სათაურმა, ძალიან გააღიზიანა სწორედ ის ხალხი, ვისთვისაც ზოგადად უნდა კეთდებოდეს ყველანაირი პრევენცია (ანუ მომხმარებელი ). ბრალი დამედო მე ანა მიქაძეს, ქართული ყველის მკვლევარს და... რომ ვებრძვი გლეხს.... დამახინჯებულად იქნა ისრები გადატანილი სხვა მიმართულებით: რა შუაშია გლეხი და ბაზარი? ან სად ხედავთ ბაზრებში გლეხებს? ან სად ხედავთ ბაზრებში ქართულ პროდუქციას? მადლობა იმისთვის, რომ ახალი პროქტი დამაჩქარებინეთ... დღეიდან, უფრო სწორედ კი გუშინდლიდან ვიწყებ მასშტაბურ აქციებს ქართული რძის გამოსაჯანსაღებლად. ვქმნი "ჯანმრთელი რძე მზრუნველთა საბჭოს“, სადაც სათანამშრომლოდ ვიწვევ ყველას. რასაკვირველია, ქარხანაც მექნება, დიდი ფერმაც თხის და აუცილებლად გავაკეთებ ჯანმრთელ, გემრიელ დ მსოფლიოში აღიარებულ ქართულ ყველს”, - წერს "ყველის სახლის" დამფუძნებელი სოციალურ ქსელში. შეგახსენებთ, ქართული რძის პრობლემაზე ანა მიქაძემ გადაცემა ”საქმის კურსში” ისაუბრა. მისი თქმით, ეს პრობლემა მისთვის ცნობილი მას შემდეგ გახდა, რაც ყველის ქარხანა სატესტო რეჟიმში აამუშავა და კერძო ფერმერებისგან რძის ჩაბარება დაიწყო. "რძე არ გვივარგა, მასტიტით და ბრუცელოზით არის გატენილი ქართული რძე. ეს ძალიან სერიოზული პრობლემაა - როგორც ჩანს, მთელი საქართველო არაპასტერიზებულ რძეზე მუშაობს, არ ვაპირებ, ამის გამო გავჩუმდე. ეს აღმოვაჩინეთ მაშინ, როდესაც სატესტო რეჟიმში დავიწყეთ ქარხანაში მუშაობა. საქმე ისაა, რომ მასტიტიანი (დაავადებული) რძე პასტერიზების დროს იჭრება, ვერ უძლებს პასტერიზებას და გამოუსადეგარი ხდება. მისგან ნორმალურ ყველს ვერ დაამზადებთ. ჩვენ ამ მიზეზის გამო თითქმის 10 ტონა რძის გადასხმა მოგვიწია. სინამდვილეში მაინც ეშმაკობენ, ამ რძისგან ყველს ამზადებენ და ყიდიან“,-აღნიშნა მიქაძემ. მისი განცხადებით, ასეთი ყველი ნაწლავის ჩხირებით არის სავსე და ჯანმრთელობისთვის სახიფათოა. [post_title] => ქართველი მეყველე კრიტიკის ობიექტი გახდა: რა შუაშია გლეხი და ბაზარი? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qartveli-meyvele-kritikis-obieqti-gakhda-ra-shuashia-glekhi-da-bazari [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-22 15:47:28 [post_modified_gmt] => 2017-03-22 11:47:28 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=116792 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 116933 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-03-22 17:16:28 [post_date_gmt] => 2017-03-22 13:16:28 [post_content] => საბაგიროთი მგზავრობის ფასის კორექტირებაზე, მერიამ დედაქალაქის საკრებულოს მიმართა. როგორც "ფორტუნას" თბილისის მერიის სატრანსპორტო კომპანიაში განუცხადეს, მათ საბაგიროთი მგზავრობის საფასურის 2 ლარამდე გაზრდა მოითხოვეს. საბაგიროთი მგზავრობის ღირებულების გაზრდის მიზეზი, ის არის, რომ ამ დროისთვის არსებული ტარიფით – 1 ლარით, საბაგიროები თავის თავსაც ვერ ინახავენ, რადგან 1 მგზავრის გადაყვანის რეალური თვითღირებულება 1.95 ლარია. ამ დრომდე, მერია საბაგიროების შენახვისთვის დედაქალაქის ბიუჯეტიდან 1 700 000 მლნ–ზე მეტს გამოჰყოფდა, თუმცა, რადგან საბაგირო ტრადიციულ სატრანსპორტო საშუალებას არ წარმოადგენს, მერია მის სუბსიდირებაზე უარს ამბობს.
"საბაგიროს მომხმარებლების 80% ტურისტები არიან. გამოდის, რომ მერია თითქმის, 2 მილიონ ლარამდე ტურისტების გადაადგილებასა და გართობისთვის ხარჯავდა. ამას ემატება საბაგიროების შენახვა–მოვლის ხარჯები, რაც რიყის საბაგიროს შემთხვევაში, საგარანტიო პირობების გასვლის გამო, სწორედ მერიას ეკისრება", – განაცხადეს სატრანსპორტო კომპანიაში.
ამ დროისთვის თბილისში ორი საბაგირო ფუნქციონირებს. რიყე–ნარიყალას მიმართულებით საბაგირო 2012 წლიდან არსებობს, ხოლო ვაკიდან კუს ტბის მიმართულებით საბაგირო სულ რამდენიმე თვეა მოქმედებს. ორივე საბაგიროზე მიზნობრივი ჯგუფებისთვის (პენსიონერებისთვის, სოციალურად დაუცველებისთვის და ა.შ.) შეღავათებია დაწესებული.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => საბაგიროთი მგზავრობის ფასი ორმაგდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sabagiroti-mgzavrobis-fasi-ormagdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-22 17:23:14 [post_modified_gmt] => 2017-03-22 13:23:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=116933 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 627 [max_num_pages] => 209 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 30d6b38f01f9dec9b0e4ee8601a077f6 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები