კინოთეატრები, სავაჭრო ცენტრები, ჰიპერმარკეტები –  ვინ აგებს პასუხს სახანძრო უსაფრთხოებაზე

პოპულარული

კინოთეატრები, სავაჭრო ცენტრები, ჰიპერმარკეტები –  ვინ აგებს პასუხს სახანძრო უსაფრთხოებაზე

„ყველა ობიექტი უნდა იყოს უზრუნველყოფილი სახანძრო უსაფრთხოების სისტემით,“  – ჩანაწერი კანონში, რომელიც, ერთი შეხედვით, ელემენტარულად ჟღერს, არაერთი სიცოცხლის ფასადაც კი  უგულვებელყოფილია.

“2017 წელს „ლეოგრანდმა“ ვერ დააკმაყოფილა სახანძრო უსაფრთხოების გამკაცრებული კრიტერიუმები და შესაბამისად, მან რეკომენდაცია ვერ მიიღო,”  –  განაცხადა აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტის ხელმძღვანელმა, სულხან ღლონტმა, ბათუმში დატრიალებული ტრაგედიის შემდეგ.

„შენობას არ გააჩნდა სახანძრო კიბე,“  – აცხადებდა ადგილზე ჩასული შსს მინისტრი. 

სახანძრო უსაფრთხოების წესების უგულვებელყოფის შედეგი ასეთია – დაღუპული 11 ადამიანი და 21 დაშავებული. მომხდარის საპასუხოდ ხელისუფლების წარმომადგენლების მხრიდან კიდევ ერთხელ გაისმა დაპირება, რომ ინციდენტს გამოიძიებენ და დამნაშავეები დაისჯებიან.

„ამას მოჰყვება უმკაცრესი რეაგირება,“ – განაცხადა  პრემიერმა გიორგი კვირიკაშვილმა.

აღსანიშნავია,  რომ იგივე დაპირებები ისმოდა 2015 წლის 10 მაისსაც, როდესაც ქობულეთში,  სასტუმრო „არმაზში“ გაჩენილი ხანძრის შედეგად, სამი ბავშვი დაიღუპა.

 

სანამ ურემი ამოტრიალდება…

სახელმწიფოს კონტროლი სახანძრო უსაფრთხოების დაცვაზე შემდეგ ობიექტებზე ვრცელდება:

  • სავაჭრო ცენტრები/ ჰიპერმარკეტები;
  • საკლუბო-გასართობი ცენტრები 300 მ​2-ზე მეტი ფართობით;
  • ას და მეტადგილიანი სასტუმროები და ა.შ.

მოქმედი კანონმდებლობით და სახანძრო უსაფრთხოების ტექნიკური რეგლამენტის მიხედვით,  ასეთ  შენობებს  უნდა ჰქონდეს სახანძრო სიგნალიზაციის  და კვამლსაწინააღმდეგო სისტემები,  აუცილებელია, ობიექტში იყოს ცეცხლმაქრები და  სპეციალური ჰიდრანტები. გარდა ამისა, კანონის მიხედვით, „ადამიანთა მასობრივი თავშეყრის ობიექტებისათვის შემუშავებული უნდა იქნას ხანძრის პირობებში ევაკუაციისას  პერსონალის მოქმედებების ინსტრუქცია. ობიექტების ხელმძღვანელებმა, არანაკლებ ნახევარ წელიწადში ერთხელ, უნდა უზრუნველყონ ხანძარსაწინააღმდეგო დაცვის სისტემის ყველა ელემენტის გამართული მუშაობის შემოწმება და  ხანძრის დროს პერსონალის მოქმედებების გავარჯიშება“.   

„ფორტუნა“ დაინტერესდა, როგორ იცავენ სახანძრო უსაფრთხოების ნორმებს მასობრივი თავშეყრის ადგილებში,  სასტუმროებში,  კინოთეატრებსა დ სავაჭრო ცენტრებში.

ადგილი, სადაც უფროსებთან ერთად, ბავშვებიც ხშირად ერთობიან სავაჭრო ცენტრი ისთ-ფოინთია.  სავაჭრო ცენტრის ჯანმრთელობისა და უსაფრთხოების დეპარტამენტის ხელმძღვანელი „ფორტუნასთან“ ამბობს,  რომ უსაფრთხოების სისტემა, რომელიც სავაჭრო ცენტრშია დანერგილი, ამერიკული და ინგლისური სისტემების ანალოგია.

„6 თვეში ერთხელ  ხდება  სასწავლო განგაშის ინსცენირება, რომელშიც, შიდა პერსონალთან ერთად, მაღაზიებიც არიან ჩართული. ამავე პერიოდულობით ხდება მომსახურე პერსონალის გადამზადებაც, თუ როგორ დაეხმარონ მომხმარებელს ფორსმაჟორულ ვითარებაში.  დეპარტამენტი 6 თვეში ერთხელ ამოწმებს ხანძარსაწინააღმდეგო უსაფრთხოების ყველა დეტალს, მათ შორის  კვამლის გამწოვი და გახმოვანების სისტემების მუშაობას. გეგმიურად მოწმდება ცალკეული მაღაზიებიც. ცალკე სისტემაა ლიფტებისთვის –  განგაშის დროს, ელექტროენერგიის გათიშვის შემთხვევაშიც კი, ნებისმიერი პოზიციიდან ჩამოდიან პირველ სართულზე და იღება კარი. ელექტროენერგიის გათიშვის შემთხვევაში, ირთვება გენერატორი, რომელიც ყველა სისტემის გამართულად მუშაობას უზრუნველყოფს.ზოგადად, სახანძრო უსაფრთხოების საკითხი შენობის დაპროექტებაშივე გათვალისწინებულია. მაგალითად, ბავშვთა გასართობ ცენტრს აქვს 4 საევაკუაციო გასასვლელი, ყველა მაღაზიას აქვს სათადარიგო კარი და ა.შ.“ – განუმარტა „ფორტუნას“ ირაკლი  სანიკიძემ.

თბილისის მჭიდროდ დასახლებულ ტერიტორიაზე მდებარეობს სასტუმრო კოსტე (ყოფილი სასტუმრო  „ვარაზი“). სასტუმროში ამბობენ,  რომ ხანძარსაწინააღმდეგო სტანდარტებს იცავენ,  თუმცა ვერ აკონკრეტებენ, რა პერიოდულობით ხდება სისტემების შემოწმება. 

„შენობას აქვს სახანძრო კიბე და ყველა სართულის გასასვლელი სახანძრო კიბესთან გადის. ზაფხულში ჩავატარეთ სასწავლო განგაშიც. რაც შეეხება სისტემების გამართულობას, ხელშეკრულება გვაქვს დადებულ  კომპანისთან, რომელმაც უსაფრთხოების სისტემა დაამონტაჟა და მის გამართულად მუშაობასაც ისინი აკონტროლებენ,“ – ამბობს“ფორტუნასთან“ სასტუმროს ტექნიკური მენეჯერი, გიორგი საჯაია.

მასობრივი თავშეყრის კიდევ ერთი ადგილი კინოთეატრია. კინოთეატრების „ამირანის“ და „რუსთაველის“ მენეჯმენტმა ფორტუნას კითხვებზე პასუხისთვის დღის  განმავლობაში დრო ვერ გამონახა.

ჩვენს მიერ გამოკითხული ობიექტების  უმრავლესობაში აცხადებენ,  რომ ხანძარსაწინააღმდეგო სტანდარტებს სრულად  აკმაყოფილებენ, თუმცა,  რეალურად რამდენად ეფექტურად და გამართულად მუშაობს სისტემები,  (სასტუმროს “ლეოგრანდის” უსაფრთხოების სამსახურის ხელმძღვანელის განცხადებით, შენობაში სახანძრო სისტემაც არსებობდა და სახანძრო კიბეც), ამას შესაბამისი უწყებები ამოწმებენ.

სახანძრო უსაფრთხოების სტანდარტების მშენებლობის პროცესში გათვალისწინებას მერიის არქიტექტურის სამსახური აკონტროლებს. პროცედურა  სავალდებულო  2017 წლის პირველი იანვრიდან გახდა. რაც შეეხება 2017 წლამდე აშენებულ შენობებს,  სამოქალაქო უსაფრთხოების შესახებ კანონის მიხედვით, სახანძრო უსაფრთხოების მოთხოვნების შესრულებაზე ზედამხედველობა    საგანგებო სიტუაციების მართვის სააგენტოს ევალება.  სააგენტოს მიერ  სპეციალურ ნუსხაში შეტანილი ობიექტების დეტალური შესწავლა 3 წელიწადში ერთხელ ხდება. წელიწადში ერთხელ კი სავალდებულოა, ყველა ობიექტმა გაიაროს მონიტორინგი. დარღვევის გამოვლენის შემთხვევაში, ობიექტი ფინანსური სანქციით ჯარიმდება.  

სასტუმრო „ლეოგრანდში“ მომხდარი ხანძრის შემდეგ გაირკვა, რომ  სახანძრო უსაფრთხოების წესების დარღვევისთვის სასტუმრო  დაჯარიმებული იყო, რაც მსხვილბიუჯეტიან  ობიექტს, სავარაუდოდ, დიდ ტვირთად სულაც არ დააწვა. უსაფრთხოების წესების დარღვევისთვის ჯარიმა 50 ლარიდან მაქსიმალურ 300 ლარამდე მერყეობს.  „ლეოგრანდში“ სტანდარტული  ნომრის დღიური ღირებულება კი 190 ლარია. ამასთან, ხუთვარსკვლავიანი „ლეოგრანდის“ მშენებლობა 35 მილიონი აშშ დოლარი დაჯდა, განსხვავებით სასტუმრო“ არმაზისა“, რომელიც კუსტარულად, ე.წ. პლასტიკატით იყო შეფუთული, რამაც სწრაფი აალება გამოიწვია.

ლონდონის ტრაგედია

მრავალსართულიან საცხოვრებელ კორპუსში ხანძარმა მსხვერპლი გამოიწვია ლონდონშიც.  14 ივნისს  ლონდონში 24-სართულიან შენობას ხანძარი გაუჩნდა,  ადგილზე 200 მეხანძრე მუშაობდა, დაიღუპა  6 და დაშავდა 74 ადამიანი.

 

 

თამუნა გოგუაძე 

 

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

27 ნოემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => regulaciebi
                                    [1] => khandzari
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => pasukhismgebloba
                                    [4] => sazogadoebrivi-tavsheyris-adgilebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 191000
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => regulaciebi
                                    [1] => khandzari
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => pasukhismgebloba
                                    [4] => sazogadoebrivi-tavsheyris-adgilebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 191000
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1688
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => regulaciebi
                                    [1] => khandzari
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => pasukhismgebloba
                                    [4] => sazogadoebrivi-tavsheyris-adgilebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => regulaciebi
                                    [1] => khandzari
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => pasukhismgebloba
                                    [4] => sazogadoebrivi-tavsheyris-adgilebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (191000) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (20335,1688,21430,1780,16375)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 264207
                    [post_author] => 22
                    [post_date] => 2018-07-20 12:30:42
                    [post_date_gmt] => 2018-07-20 08:30:42
                    [post_content] => ევროპული და ამერიკული მანქანების სასაფლაო - ასეთ შეფასებას აძლევენ ავტოდილერები საქართველოს საავტომობილო იმპორტის სფეროში არსებულ ვითარებას. 20 წელს გადაშორებული ავტომობილების სიმრავლემ და ჯართად გაყიდული კატალიზატორების პრობლემამ გასულ კვირას თბილსიის მერის ყურადღება მიიქცია. ინფორმაცია საქართველოში ძველი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვაზე კახა კალაძემ თბილისის მთავრობის სხდომაზე გააჟღერა.

"სრული კატასტროფაა, რაც თბილისში ხდება. დაახლოებით 500 ათასზე მეტი ავტომანქანა გადაადგილდება დედაქალაქში. ყოველწლიურად 7 პროცენტით იზრდება უცხოეთიდან შემოყვანილი ავტომანქანების მაჩვენებელი და მათი 98% ძველია. პირველი, რაც ტექნიკურ ინსპექტირებასთან ერთად უნდა გაკეთდეს, აუცილებლად უნდა ჩაიკეტოს ძველი ავტომანქანების შემოყვანა. ამან შეიძლება გარკვეული უკმაყოფილება გამოიწვიოს, მაგრამ ჩვენ ეს ნაბიჯი უნდა გადავდგათ. საქმე ეხება თითოეული ჩვენგანის, ჩვენი შვილების ჯანმრთელობას," - აღნიშნა დედაქალაქის მერმა.

 

ევრო 4 თუ ევრო 5

  1990 წელს, ევროპაში მიღებული საავტომობილო კლასიფიკაციის მიხედვით, სტანდარტი ევრო 1 შეესაბამება 1993 წლამდე გამოშვებულ ავტომობილებს, ევრო 2 - 1996 წლამდე წარმოებულს, ევრო 3 - 2000 წლამდე მანქანებს, ევრო 4 - 2005 წლამდე წარმოებულს, ევრო 5 კი, 2010 წლამდე გამოშვებულს. ევროპის ქვეყნებში დღეისთვის ევრო 5 სტანდარტი მოქმედებს, ( უკრაინაში 2016 წლის იანვრიდან ამოქმედდა) ევრო 4 სტანდარტი მიიღეს ორი წლის წინ მეზობელ აზერბაიჯანში. საქართველოში, დღემდე არცერთი სტანდარტი არ არის დაწესებული ოფიცილურად. ევრო 4 თუ ევრო 5 ? - რომელი კატეგორიის შემოღებას გულისხმობ მერის ინიციტივა, ამ დრომდე არ კონკრეტდება.     ავტოდილერი ალექსანდრე ჯავახიშვილი ევრო 4-ის დაწესების საფუძველს ვერ ხედვას, რადგან მისი თქმით, მას შემდეგ, რაც 2000-დან 2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილების აქციზის გადასახადი მკვეთრად გაიზარდა, ქვეყანაში ევრო 3 და ევრო 4 სტანდარტი ავტომატურად დაწესდა და შემომყვანები 2005 წლამდე მანქანებს თითქმის აღარ ყიდულობენ.
„2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილის აქციზის გადასახადი თითქმის იმდენივეა, რაც ავტომანქანის ღირებულება, შემოყვანის შემთხვევაში, ადგილზე არსებულ ძველ მანქანებს ფასით კონკურენციას ვეღარ უწევს, ევრო 4-ის გამო ვეღარც აზერბაიჯანში გადის  და აღარ იყიდება. ბოლო სამი წელია 2005 წელს ქვემოთ მანქანა აღარ შემომიყვანია, ის ძველი მანქანები, რაც დღეს საქართველოში დადის, აქციზის გაზრდამდე შემოყვანილებია,“ - ამბობს „ფორტუნასთან“ ალექსანდრე ჯავახიშვილი.
ძველი, მეორადი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვის ძირითადი საფუძველი მისი არაეკოლოგიურობაა. ამორტიზებული, გაუმართავი ავტომობილებით ბაზრის გაჯერებამ გარემოზე მნიშვნელოვნად იმოქმედა. ორგანიზაცია "საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის" ხელმძღვანელის ეკა ლალიაშვილის ინფორმაციით, საერთაშორისო მონაცემებით, ჰაერის დაბინძურების 71 პროცენტი ავტომანქანების ემისიებზე მოდის, მავნე გამონაფრქვევი კი, როგორც წესი, ძველ ავტომობილებს ახასიათებთ.
„საქართველოს ავტოპარკის 91% 10 წელს გადაცილებული ავტომანქანებია, რომლის გამონაფრქვევიც საზიანოა ადამინის ჯანმრთელობისთვის. სტატისტიკის მიხედვით, ჩვენთან მხოლოდ 3 პროცენტია 6 წლამდე ავტომობილი, მთლიანი ავტოპარკის 48 პროცენტი კი, 20 წელს გადაცილებულია. თუ ქვეყანას უნდა ავტოპარკის განახლება და გვსურს არა თუ 10 წელს გადაცილებული ავტომობილები, არამედ უფრო ჯანსაღი ავტოპარკი გვყავდეს, შესაბამისი ასაკობრივი რეგულაციები უნდა დაწესდეს,“ - ამბობს ეკა ლალიაშვილი „ფორტუნასთან“.
ავტოდილერები და საავტომობილო სფეროს სპეციალისტები, ძველი მანქანების შემოყვანის შეზღუდვის პარალელურად, ჰიბრიდული და ახალი ავტომობილების იმპორტის წახალისების აუცილებლობაზე საუბრობენ. მაგალითად, 2011 წელს გამოშვებული 1.5 ძრავიანი ჰიბრიდის აქციზის გადასახადი 1200 ლარს შედაგენს. მაღალია 5 წლამდე ავტომობილებზე გადასახადიც. სააქციზო მოსაკრებლის დაწევის პარალელურად, ქვეყანაში ჰიბრიდი და ელექტრო ავტომობილებისთვის შესაბამისი ინფრასტრუქტურაც არ არის მზად. შედარებით მაღალი ფასის მიუხედავად, ხშირად ელექტროავტომობილის ყიდვაზე არასაკმარისი ინფრასტრუქტურის გამოც ამბობენ მყიდველები უარს.  

მანქანების სასაფლაო - სპეცილიტები მანქანების უტილიზაციის აუცილებლობაზე საუბრობენ

    იმ ფაქტიდან გამომდინარე, რომ საქართველოს ავტოპარკის 48% 20 წელს გადაშორებული ავტომობილებია, იმპორტის შეზღუდვის და ტექინსპექტირების მიუხედავად, ავტოპარკიდან მათ ამოღებას წლები დასჭირდება. სპეცილაისტების მოსაზრებით, ძველი ავტომობილების ამოღების პროცესს უტილიზაციის პროგრამა დააჩქარებს. იმ შემთხვევაში თუ მფლობელი ჯართად ქცეული მანქანის ჩაბარებისას, სხვადსხვა ტიპის წახალისებას მიიღებს, ძველ ავტომობილთან გამომშვიდობება შედარებით მარტივი და უმტკივნეულო იქნება. უკრაინის მსგავსად, საქართველოში ევრო 5 სტანდარტის დაწესების შემთხვევაში, ქვეყანაში 2010 წლამდე ავტომობილების შემოყვანა იქნება შეზღუდული, ახალი ავტომობილების ფასი კი ბინებრივია, ძველთან შედარებით მაღალია ავტომობილის ბრენდის, კლასის თუ ძრავის შესაბამისად. როგორც სატრანსპორტო სფეროში მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციაში აცხადებენ, რეფორმა მტკივნეული რომ არ იყოს, საზოგადოების ცნობიერების ამაღლებაა აუცილებელი. ჯანსაღი, ეკოლოგიურად სუფთა გარემო არის, როგორც სახელმწიფოს, ასევე ყველა მოქალაქის არჩევანი და ამ პროცესში თითოეულმა მოქალაქემ უნდა გაიაზროს, რა ზიანს აყენებს ძველი ავტომობილი მათ ჯანმრთელობას.   თამუნა გოგუაძე   [post_title] => ევრო 4 თუ ევრო 5 - როდიდან აღარ იქნება საქართველო მანქანების სასაფლაო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => evro-4-tu-evro-5-rodidan-aghar-iqneba-saqartvelo-manqanebis-sasaflao [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 12:30:42 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 08:30:42 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=264207 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 264980 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-07-19 15:02:53 [post_date_gmt] => 2018-07-19 11:02:53 [post_content] => ოჯახური ძალადობის 2804 ფაქტი ექვს თვეში -  შსს სამინისტრომ 2018 წლის 1 იანვრიდან 1 ივლისამდე პერიოდში ოჯახური დანაშაულის სტატისტიკა გამოაქვეყნა და თავადაც აღიარა, რომ მიმართვიანობა საგრძნობლად გაზრდილია. ქვეყანაში ოჯახური ძალადობის წინააღმდეგ ბრძოლას ძალოვანი უწყება ორი ძირითადი მიმართულებით გეგმვას - პრევენცია და სანქციების გამკაცრება. ოჯახური ძალადობის პრევენციის მიზნით საქართველოს მასშტაბით პირველი სექტემბრიდან  რისკის შეფასების და მონიტორინგის მექანიზმი დაინერგება. შს მინისტრის მოადგილის ნათია მეზვრიშვილის ინფორმაციით, ახალი სისტემა ადრეულ ეტაპზე ძალადობის პრევენციის, განმეორების საფრთხეების წინასწარ განჭვრეტის და განმეორებითი ძალადობის მინიმუმამდე დაყვანის შესაძლებლობას იძლევა. სისტემის ფარგლებში, მიმდინარე წლის ბოლომდე ელექტრონული სამაჯურები დაინერგება, რომლითაც მაღალი რისკის მატარებელი მოძალადეების ქცევის კონტროლი განხორციელდება.   რაც შეეხება საკანონმდებლო სანქციების მიმართულებას, ოჯახური ძალადობის წინააღმდეგ შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ ინიცირებული საკანონმდებლო ცვლილებება ამჟამად პარლამენტში განიხილება. კანონპროექტის მიხედვით:  
  • მკაცრდება სასჯელი ოჯახში ძალადობაზე, დღეს არსებული სასჯელის ნაცვლად, რაც 1 წლამდე თავისუფლების აღკვეთას ითვალისწინებს, დანაშაულის ჩამდენი პირი 2 წლამდე პატიმრობით დაისჯება;
 
  • გენდერული ნიშნით დანაშაულის ჩადენა დამამძიმებელი გარემოება ხდება;
 
  • მკაცრდება სასჯელი ოჯახური დანაშაულის განმეორებით ჩადენისათვის. წარსულში ოჯახური დანაშაულისთვის ნასამართლევი პირის მიერ დანაშაულის განმეორებით ჩადენა შეფასდება, როგორც არაერთგზის ჩადენილი ოჯახური დანაშაული და მოძალადე პირველ შემთხვევაზე გაცილებით მკაცრად დაისჯება;
 
  • შემაკავებელი და დამცავი ორდერის პირობების დარღვევისთვის გათვალისწინებულია პირდაპირ სისხლის სამართლებრივი პასუხისმგებლობა. დღეს მოქმედი კანონით, ორდერის პირობების დარღვევის პირველ შემთხვევაზე ადმინისტრაციული, ხოლო მეორეზე – სისხლის სამართლებრივი პასუხისმგებლობაა გათვალისწინებული.
  გასული 6 თვის მანძილზე, ოჯახური დანაშაულის შემთხვევები პოლიციის რიგებშიც არა ერთხელ დაფიქსირდა. ოჯახური ძალადობის ჩადენის გამო, პოლიციის 6 თანამშრომლის წინააღმდეგ დაიწყო დისციპლინური დევნა, 3 მათგანი დათხოვნილი იქნა შინაგან საქმეთა სამინისტროს რიგებიდან. სამინისტროს შიგნით ძალადობის პრევენციისა და განმეორების რისკების თავიდან ასაცილებლად, მინისტრის ბრძანებით, შემაკავებელი და დამცავი ორდერის გამოცემისთანავე, პოლიციის თანამშრომელს სამსახურებრივი იარაღი ჩამოერთმევა.  

გახშირდა ძალადობა თუ გახშირდა გამოძახება - რას ამბობს სტატისტიკა

      გახშირდა ძალადობა თუ გახშირდა გამოძახების რაოდენობა - შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ გამოქვეყნებული სტატისტიკა ამაზე ცალსახა პასუხს არ იძლევა. ოჯახური ძალადობის თემაზე მომუშავე არასამთავრობო სექტორის მოსაზრებით, დაზუსტებული პასუხისთვის სახელმწიფოს შესაბამისი კვლევები უნდა ეწარმოებინა, რაც არ მომხდარა. ორგანიზაცია „პარტნიორობა ადამიანის უფლებებისთვის“ ხელმძღვანელის ანა არგანაშვილის თქმით, მართალია შსს-ს მონაცემები კონკრეტულ პასუხს ვერ იძლევა, რა ვითარებაა ოჯახურ ძალადობასთან დაკავშირებით, თუმცა ხელმისაწვდომია სხვადასხვა ორგანიზაციების მიერ ჩატარებული კვლევები, სადაც ძალადობის გახშირების ტენდენცია ფიქსირდება.  
„ჩვენთვის ხელმისაწვდომია სხვადასხვა საერთაშორისო ორგანიზაციის მიერ ჩატარებული სოციალური კვლევები, მაგალითად: გაეროს მიერ ჩატარებული კვლევის მიხედვით, სექსუალური ძალადოიბის მაჩვენებლები არის უფრო მაღალი, ვიდრე წინა წელს, ეს ნიშნავს, რომ ძალადობის გარკვეული დინამიკა გვაქვს,“ - ამბობს ანა არგანაშვილი.
ოჯახური ძალადობის წინააღმდეგ, საკანონმდებლო პაკეტის შემუშავებამდე, შს სამინისტროს არასამთავრობო სექტორთანაც ჰქონდა კონსულტაციები. თუმცა, როგორც ანა არგანაშვილი ამბობს, დასაბუთება, რა გახდა ცლილებების მიზეზი ან რატომ უნდა მოხდეს სანქციების გამკაცრება წარმოდგენილი სახით, არც პროკურატურას და არც შს სამინისტროს არ წარუდგენია. შესაბამისად, რა იქნება ცვლილიების შედეგი და რეალურად მოხდენს თუ არა გავლენას ოჯახური ძალადობის შემცირებაზე, უცნობია.
„ყველა ვთანხმდებით, რომ სანქციები უნდა იყოს მკაცრი, მარამ რამდენად უნდა ახლდეს ამას შესაბამისი საფუძველი, ყველა ცვლილებას დასაბუთება სჭირდება. მაგალითად, რატომ გაიზარდა ერთი წლით ან არა სხვა ვადით სასჯელი, ერთადერთი გზა გავიგოთ, რამდენად ადეკვატურია ცვლილება, არის დაველოდოთ შედეგებს და ვნახოთ მისი ეფექტურობა, თუმცა გასათვალისწინებელია, რომ ასეთი ცვლილებები ადამიანის ბედს წყვეტს,“ - ამბობს ანა არგანაშვილი „ფორტუნასთან“.
  შინაგან საქმეთა სამინისტროს მიერ პარლამენტისთვის წარდგენილი კანონპროექტი ამ ეტაპზე განხილვის სტადიაშია. ინიცირებული ცვლილებების საბოლოო ვერსიად ჩამოყალიბება და დამტკიცება საშემოდგომო სესიაზე მოხდება. კანონპროექტის მიღებამდე, შემოდგომიდან  დანაშაულის პრევენციის მიზნით, მართლწესრიგის ოფიცრის ახალი ინსტიტუტიც ამოქმედდება. როგორც „ფორტუნასთან“ შსს-ს ანალიტიკური დეპარტამენტის ხელმძღვანელის მოადგილემ  მიხეილ დაუშვილმა განმარტა, მართლწესრიგის ოფიცრის ფუნქციებს შორის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი მიმარეთულება ოჯახური ძალადობის პრევენცია და ოჯახურ ძალადობაზე ეფექტური რეაგირება იქნება. მართლწესრიგის ოფიცრები ოჯახებს თავადაც გაეცნობიან და მათი გამოძახების შესაძლებლობაც იქნება. მართლწესრიგის ოფიცრები ოჯახური დანაშაულის ამოცნობისა და რეაგირების კუთხით, სპეციალურ ტრენინგებსაც გაივლიან. სისტემა საცდელ ეტაპზე თბილისში ამოქმედდება.     თამუნა გოგუაძე [post_title] => ელექტრონული სამაჯურები და გაზრდილი სასჯელი - ოჯახურ ძალადობაზე სანქციები მკაცრდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => eleqtronuli-samajurebi-da-gazrdili-sasjeli-ojakhur-dzaladobaze-sanqciebi-mkacrdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-19 15:02:53 [post_modified_gmt] => 2018-07-19 11:02:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=264980 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 267335 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-07-19 12:21:28 [post_date_gmt] => 2018-07-19 08:21:28 [post_content] => კაპიტალის ბაზრის რეფორმისა და ახალი საზედამხედველო ჩარჩოს შემუშავების ფარგლებში, საქართველოს ეროვნულმა ბანკმა საბროკერო კომპანიების მარეგულირებელი ორი ახალი წესი - "საბროკერო კომპანიის ლიცენზირებისა და რეგულირების წესი" და "მაღალი რისკების შემცველი ფინანსური ინსტრუმენტებით ვაჭრობაში ჩართული საბროკერო კომპანიების დამატებითი რეგულირების წესი" შეიმუშავა. აღნიშნული რეგულაციების მიზანი სექტორში არსებული საშუამავლო მომსახურების სტანდარტის ამაღლება,  არსებული და პოტენციური ინვესტორების ინტერესების დაცვა და მათ მიერ მაქსიმალურად ინფორმირებული გადაწყვეტილების მიღების შესაძლებლობაა. აღსანიშნავია, რომ დადგენილი მოთხოვნები სრულად პასუხობენ სექტორში არსებულ გამოწვევებს და ამასთან, ასახავენ ევროკავშირის დირექტივების, ფასიანი ქაღალდების კომისიების საერთაშორისო ორგანიზაციისა (IOSCO) და ევროპის ფასიანი ქაღალდებისა და ბაზრების კომისიის (ESMA) რეგულაციების პრინციპებს. საბროკერო კომპანიის ლიცენზირებისა და რეგულირების წესის მიხედვით, გაიზარდა და დაიხვეწა საბროკერო კომპანიების სალიცენზიო მოთხოვნები, განისაზღვრა საბროკერო კომპანიის მმართველი ორგანოს წევრების შესაფერისობის კრიტერიუმები, ასევე მოთხოვნები უცხოური საბროკერო კომპანიის ფილიალის მიმართ.  საბროკერო კომპანიებს დამატებით განესაზღვრათ მოთხოვნები კლიენტების სახსრებისა და ფინანსური ინსტრუმენტების ადმინისტრირებასა და განკარგვასთან დაკავშირებით, ასევე აღნიშნული აქტივების დამატებითი კონტროლის მექანიზმები და საბროკერო კომპანიის მოვალეობები კლიენტებთან ურთიერთობისას. დაწესდა სპეციფიური მოთხოვნები პროგრამული უზრუნველყოფის, სავაჭრო პლატფორმების, სისტემების, რესურსების, ინფორმაციული უსაფრთხოების, ასევე ადმინისტრაციული და სააღრიცხვო პოლიტიკებისა და პროცედურების, მათი მონიტორინგისა და შიდა კონტროლის მექანიზმების მიმართ. აღსანიშნავია, რომ ახლადამოქმედებულმა რეგულაციამ ჩაანაცვლა "საბროკერო კომპანიის ლიცენზირების, კაპიტალის მინიმალური ოდენობის განსაზღვრისა და ფინანსური ანგარიშგების წარდგენის შესახებ" წესი. რაც შეეხება, მაღალი რისკების შემცველი ფინანსური ინსტრუმენტებით ვაჭრობაში ჩართული საბროკერო კომპანიების დამატებითი რეგულირების წესს, იმის გათვალისწინებით, რომ რამდენიმე თვის წინ ე.წ. ფორექს საქმიანობა დაექვემდებარა ეროვნული ბანკის რეგულირებას და დღეს ეს საქმიანობა განიხილება საბროკერო კომპანიის ლიცენზიის შემადგენელ ნაწილად, საჭირო გახდა აღნიშნული სეგმენტისთვის დამახასიათებელი განსხვავებული რეგულაციის შექმნა. აღსანიშნავია, რომ ფორექს საქმიანობა გამოირჩევა მაღალი ფინანსური, საოპერაციო და რეპუტაციული რისკებით. შემუშავებული წესის მიზანია მაღალი რისკების შემცველი ფინანსური ინსტრუმენტებით (კონტრაქტი ფასთა შორის სხვაობაზე, იგივე CFD, ბინარული ოფციონები) ვაჭრობაში ჩართული საბროკერო კომპანიებისთვის დამატებითი პრუდენციული მოთხოვნების დაწესება. დოკუმენტის შესაბამისად, საბროკერო კომპანიებს დაუწესდათ სხვადასხვა სახის შეზღუდვები და, ამავე დროს, დაეკისრათ საოპერაციო და ბიზნეს პროცესების თანმიმდევრული შესრულების ვალდებულება. აიკრძალა საცალო კლიენტებისთვის ბინარული ოფციონების შეთავაზება და მიყიდვა, ასევე, შეიზღუდა საკრედიტო მხარე CFD-ებით ვაჭრობისას. რისკიანი პროდუქტებით კლიენტებთან პოზიციონირებისას აუცილებელი გახდა გარკვეული სტანდარტების დაცვა, კერძოდ: კლიენტთან ურთიერთობისას და პროდუქტის რეკლამირებისას სავალდებულო გახდა პროდუქტებთან დაკავშირებული რისკების გამჟღავნება, დაწესდა ხელშეკრულების პირობების მინიმალური სტანდარტი, საცალო კლიენტებისთვის აიკრძალა პირდაპირი ან არაპირდაპირი გზით ფულადი ან არაფულადი წახალისებების (ბონუსი და მსგავსი შინაარსის პროდუქტები) შეთავაზება. კომპანიებს, რომლებიც წარმოადგენენ მხარეს ფორექს პლატფორმაზე ვაჭრობისას და თავად ევაჭრებიან კლიენტებს, განესაზღვრათ დამატებითი მოთხოვნები ლიკვიდურობის თვალსაზრისით და დაუწესდათ შესაბამისი ლიმიტები.
ახალი წესების დამტკიცებას წინ უძღოდა კონსულტაციები საერთაშორისო ექსპერტებთან და საბროკერო კომპანიების წარმომადგენლებთან. პროექტების საბოლოო ვერსიებში გაზიარებულია ყველა საგულისხმო და მნიშვნელოვანი მოსაზრება.  წესების შესრულება სავალდებულოა ყველა ლიცენზირებული საბროკერო კომპანიისთვის, თუმცა გარდამავალი პერიოდისთვის დამახასიათებელი სირთულეებიდან გამომდინარე, მოქმედ საბროკერო კომპანიებს განესაზღვრათ დამატებითი ვადა, რომლის ფარგლებშიც დაევალათ საქმიანობის კანონმდებლობასთან შესაბამისობაში მოყვანა.
[post_title] => სებ-მა კაპიტალის ბაზრის რეფორმის ფარგლებში ახალი რეგულაციები აამოქმედა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => seb-ma-kapitalis-bazris-reformis-farglebshi-akhali-regulaciebi-aamoqmeda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-19 12:21:28 [post_modified_gmt] => 2018-07-19 08:21:28 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=267335 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 264207 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-07-20 12:30:42 [post_date_gmt] => 2018-07-20 08:30:42 [post_content] => ევროპული და ამერიკული მანქანების სასაფლაო - ასეთ შეფასებას აძლევენ ავტოდილერები საქართველოს საავტომობილო იმპორტის სფეროში არსებულ ვითარებას. 20 წელს გადაშორებული ავტომობილების სიმრავლემ და ჯართად გაყიდული კატალიზატორების პრობლემამ გასულ კვირას თბილსიის მერის ყურადღება მიიქცია. ინფორმაცია საქართველოში ძველი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვაზე კახა კალაძემ თბილისის მთავრობის სხდომაზე გააჟღერა. "სრული კატასტროფაა, რაც თბილისში ხდება. დაახლოებით 500 ათასზე მეტი ავტომანქანა გადაადგილდება დედაქალაქში. ყოველწლიურად 7 პროცენტით იზრდება უცხოეთიდან შემოყვანილი ავტომანქანების მაჩვენებელი და მათი 98% ძველია. პირველი, რაც ტექნიკურ ინსპექტირებასთან ერთად უნდა გაკეთდეს, აუცილებლად უნდა ჩაიკეტოს ძველი ავტომანქანების შემოყვანა. ამან შეიძლება გარკვეული უკმაყოფილება გამოიწვიოს, მაგრამ ჩვენ ეს ნაბიჯი უნდა გადავდგათ. საქმე ეხება თითოეული ჩვენგანის, ჩვენი შვილების ჯანმრთელობას," - აღნიშნა დედაქალაქის მერმა.  

ევრო 4 თუ ევრო 5

  1990 წელს, ევროპაში მიღებული საავტომობილო კლასიფიკაციის მიხედვით, სტანდარტი ევრო 1 შეესაბამება 1993 წლამდე გამოშვებულ ავტომობილებს, ევრო 2 - 1996 წლამდე წარმოებულს, ევრო 3 - 2000 წლამდე მანქანებს, ევრო 4 - 2005 წლამდე წარმოებულს, ევრო 5 კი, 2010 წლამდე გამოშვებულს. ევროპის ქვეყნებში დღეისთვის ევრო 5 სტანდარტი მოქმედებს, ( უკრაინაში 2016 წლის იანვრიდან ამოქმედდა) ევრო 4 სტანდარტი მიიღეს ორი წლის წინ მეზობელ აზერბაიჯანში. საქართველოში, დღემდე არცერთი სტანდარტი არ არის დაწესებული ოფიცილურად. ევრო 4 თუ ევრო 5 ? - რომელი კატეგორიის შემოღებას გულისხმობ მერის ინიციტივა, ამ დრომდე არ კონკრეტდება.     ავტოდილერი ალექსანდრე ჯავახიშვილი ევრო 4-ის დაწესების საფუძველს ვერ ხედვას, რადგან მისი თქმით, მას შემდეგ, რაც 2000-დან 2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილების აქციზის გადასახადი მკვეთრად გაიზარდა, ქვეყანაში ევრო 3 და ევრო 4 სტანდარტი ავტომატურად დაწესდა და შემომყვანები 2005 წლამდე მანქანებს თითქმის აღარ ყიდულობენ.
„2005 წლამდე გამოშვებული ავტომობილის აქციზის გადასახადი თითქმის იმდენივეა, რაც ავტომანქანის ღირებულება, შემოყვანის შემთხვევაში, ადგილზე არსებულ ძველ მანქანებს ფასით კონკურენციას ვეღარ უწევს, ევრო 4-ის გამო ვეღარც აზერბაიჯანში გადის  და აღარ იყიდება. ბოლო სამი წელია 2005 წელს ქვემოთ მანქანა აღარ შემომიყვანია, ის ძველი მანქანები, რაც დღეს საქართველოში დადის, აქციზის გაზრდამდე შემოყვანილებია,“ - ამბობს „ფორტუნასთან“ ალექსანდრე ჯავახიშვილი.
ძველი, მეორადი ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვის ძირითადი საფუძველი მისი არაეკოლოგიურობაა. ამორტიზებული, გაუმართავი ავტომობილებით ბაზრის გაჯერებამ გარემოზე მნიშვნელოვნად იმოქმედა. ორგანიზაცია "საქართველოს ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის" ხელმძღვანელის ეკა ლალიაშვილის ინფორმაციით, საერთაშორისო მონაცემებით, ჰაერის დაბინძურების 71 პროცენტი ავტომანქანების ემისიებზე მოდის, მავნე გამონაფრქვევი კი, როგორც წესი, ძველ ავტომობილებს ახასიათებთ.
„საქართველოს ავტოპარკის 91% 10 წელს გადაცილებული ავტომანქანებია, რომლის გამონაფრქვევიც საზიანოა ადამინის ჯანმრთელობისთვის. სტატისტიკის მიხედვით, ჩვენთან მხოლოდ 3 პროცენტია 6 წლამდე ავტომობილი, მთლიანი ავტოპარკის 48 პროცენტი კი, 20 წელს გადაცილებულია. თუ ქვეყანას უნდა ავტოპარკის განახლება და გვსურს არა თუ 10 წელს გადაცილებული ავტომობილები, არამედ უფრო ჯანსაღი ავტოპარკი გვყავდეს, შესაბამისი ასაკობრივი რეგულაციები უნდა დაწესდეს,“ - ამბობს ეკა ლალიაშვილი „ფორტუნასთან“.
ავტოდილერები და საავტომობილო სფეროს სპეციალისტები, ძველი მანქანების შემოყვანის შეზღუდვის პარალელურად, ჰიბრიდული და ახალი ავტომობილების იმპორტის წახალისების აუცილებლობაზე საუბრობენ. მაგალითად, 2011 წელს გამოშვებული 1.5 ძრავიანი ჰიბრიდის აქციზის გადასახადი 1200 ლარს შედაგენს. მაღალია 5 წლამდე ავტომობილებზე გადასახადიც. სააქციზო მოსაკრებლის დაწევის პარალელურად, ქვეყანაში ჰიბრიდი და ელექტრო ავტომობილებისთვის შესაბამისი ინფრასტრუქტურაც არ არის მზად. შედარებით მაღალი ფასის მიუხედავად, ხშირად ელექტროავტომობილის ყიდვაზე არასაკმარისი ინფრასტრუქტურის გამოც ამბობენ მყიდველები უარს.  

მანქანების სასაფლაო - სპეცილიტები მანქანების უტილიზაციის აუცილებლობაზე საუბრობენ

    იმ ფაქტიდან გამომდინარე, რომ საქართველოს ავტოპარკის 48% 20 წელს გადაშორებული ავტომობილებია, იმპორტის შეზღუდვის და ტექინსპექტირების მიუხედავად, ავტოპარკიდან მათ ამოღებას წლები დასჭირდება. სპეცილაისტების მოსაზრებით, ძველი ავტომობილების ამოღების პროცესს უტილიზაციის პროგრამა დააჩქარებს. იმ შემთხვევაში თუ მფლობელი ჯართად ქცეული მანქანის ჩაბარებისას, სხვადსხვა ტიპის წახალისებას მიიღებს, ძველ ავტომობილთან გამომშვიდობება შედარებით მარტივი და უმტკივნეულო იქნება. უკრაინის მსგავსად, საქართველოში ევრო 5 სტანდარტის დაწესების შემთხვევაში, ქვეყანაში 2010 წლამდე ავტომობილების შემოყვანა იქნება შეზღუდული, ახალი ავტომობილების ფასი კი ბინებრივია, ძველთან შედარებით მაღალია ავტომობილის ბრენდის, კლასის თუ ძრავის შესაბამისად. როგორც სატრანსპორტო სფეროში მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციაში აცხადებენ, რეფორმა მტკივნეული რომ არ იყოს, საზოგადოების ცნობიერების ამაღლებაა აუცილებელი. ჯანსაღი, ეკოლოგიურად სუფთა გარემო არის, როგორც სახელმწიფოს, ასევე ყველა მოქალაქის არჩევანი და ამ პროცესში თითოეულმა მოქალაქემ უნდა გაიაზროს, რა ზიანს აყენებს ძველი ავტომობილი მათ ჯანმრთელობას.   თამუნა გოგუაძე   [post_title] => ევრო 4 თუ ევრო 5 - როდიდან აღარ იქნება საქართველო მანქანების სასაფლაო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => evro-4-tu-evro-5-rodidan-aghar-iqneba-saqartvelo-manqanebis-sasaflao [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-20 12:30:42 [post_modified_gmt] => 2018-07-20 08:30:42 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=264207 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 779 [max_num_pages] => 260 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 56885217096d510e4b6e6947f2c7fa74 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები