კონკურენციის სააგენტომ Booking.com-ის საქმეზე მოკვლევა არ დაიწყო

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

კონკურენციის სააგენტომ Booking.com-ის საქმეზე მოკვლევა არ დაიწყო

კონკურენციის სააგენტოს თავმჯდომარის ბრძანების შესაბამისად, ააიპ „კონკურენციის სამართლისა და მომხმარებელთა დაცვის ცენტრის“ განცხადების საფუძველზე, სააგენტომ მოკვლევის დაწყებაზე უარის თქმის შესახებ გადაწყვეტილება მიიღო.

საკითხი მსოფლიოს ერთ–ერთ ყველაზე ცნობილ სასტუმროების დაჯავშნის საიტის Booking.com-ის მიერ „კონკურენციის შესახებ“ საქართველოს კანონის სავარაუდო დარღვევის ფაქტს ეხებოდა, კერძოდ – ხელშეკრულებაში არსებული ე.წ. “MFN პირობების“ შეუთავსებლობას საქართველოს კონკურენციის კანონმდებლობასთან.

საქმის ფაქტობრივი გარემოებების სრულყოფილად შესწავლის მიზნით, სააგენტომ თვე-ნახევრიანი წინასწარი ადმინისტრაციული წარმოება ჩაატარა -გამოითხოვა და მიიღო ინფორმაცია მოპასუხე მხარისგან, საქართველოში მოქმედი სასტუმროებისგან; Booking.com-სა და ქართულ სასტუმროებს შორისგაფორმებული ხელშეკრულებების პირობები შეისწავლა და ამ მიმართულებით საერთაშორისო პრაქტიკა გააანალიზა.

“აღსანიშნავია, რომ სააგენტოში წარმოდგენილი განცხადება არ შეიცავს რაიმე კონკრეტულ მითითებას Booking.com-ის სახელშეკრულებო პირობებით საქართველოს ბაზარზე კონკურენციისთვის მიყენებული ზიანის შესახებ. სააგენტოს მიერ გამოკითხული ეკონომიკური აგენტებისაგან არც ერთს გამოუთქვამს უკმაყოფილება Booking.com-ის საქმიანობასთან მიმართებით; პირიქით, მათი უმრავლესობა Booking.com-ს საკუთარი მომსახურების საჯაროდ შეთავაზების ეფექტურ საშუალებად მიიჩნევს და ქართული ტურისტული ბიზნესის განვითარებაში აღნიშნული პლატფორმის მნიშვნელოვან როლზე მიუთითებს”, – განაცხადეს კონკურენციის სააგენტოში.

მნიშვნელოვანია, რომ Booking.com-მა სამართალდარღვევის არსებობა კატეგორიულად უარყო, თუმცა გამოთქვა მზადყოფნა, ევროკავშირის ქვეყნებშიდამტკიცებული სავალდებულო პირობები საქართველოს ტერიტორიაზეც ნებაყოფლობით გაავრცელოს. ეს ნიშნავს, რომ საქართველოს ბაზარზე Booking.com-ი ოპერირებას იმ პირობებით გააგრძელებს, რომლებიც ევროკავშირის წამყვანი ქვეყნების კონკურენციის ორგანოების მიერ დადგენილი დააპრობირებულია.

ყოველივე ზემოაღნიშნულის გათვალისწინებით, კონკურენციის სააგენტომ მიიჩნია, რომ ამ ეტაპზე, მოკვლევის დასაწყებად, გონივრული ეჭვი არ არსებობს. ამასთან, სააგენტო გეგმავს,მოქმედი ეკონომიკური აგენტების საქმიანობის საქართველოს კონკურენციის კანონმდებლობასთან შესაბამისობის დადგენის მიზნით, ბაზრის მონიტორინგი განახორციელოს.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

10 იანვარი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomika
                                    [1] => turizmi
                                    [2] => sastumroebi
                                    [3] => booking-com
                                    [4] => konkurenciis-saagento
                                    [5] => darghveva
                                    [6] => mokvleva
                                    [7] => bazris-monitoringi
                                    [8] => gantavsebis-obieqtebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 100856
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomika
                                    [1] => turizmi
                                    [2] => sastumroebi
                                    [3] => booking-com
                                    [4] => konkurenciis-saagento
                                    [5] => darghveva
                                    [6] => mokvleva
                                    [7] => bazris-monitoringi
                                    [8] => gantavsebis-obieqtebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 100856
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 144
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomika
                                    [1] => turizmi
                                    [2] => sastumroebi
                                    [3] => booking-com
                                    [4] => konkurenciis-saagento
                                    [5] => darghveva
                                    [6] => mokvleva
                                    [7] => bazris-monitoringi
                                    [8] => gantavsebis-obieqtebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomika
                                    [1] => turizmi
                                    [2] => sastumroebi
                                    [3] => booking-com
                                    [4] => konkurenciis-saagento
                                    [5] => darghveva
                                    [6] => mokvleva
                                    [7] => bazris-monitoringi
                                    [8] => gantavsebis-obieqtebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (100856) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (12073,12069,12071,144,12074,12070,12072,8877,289)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 141800
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2017-06-28 12:47:38
                    [post_date_gmt] => 2017-06-28 08:47:38
                    [post_content] => „მწვანე აჭარა“ ასე ჰქვია მთიანი აჭარის პოპულარიზაციის მიზნით მომზადებულ ახალ საიმიჯო ვიდეორგოლს, რომელიც აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტმა გადაიღო.  კლიპი აჭარის პოპულარიზაციის მიზნით დაწყებული პიარკამპანიის გაგრძელებაა, რომლითაც დეპარტამენტი რეგიონში ჩამოსულ ტურისტებს ზღვაზე დასვენების გარდა ეროვნულ პარკებში, დაცულ ტერიტორიებსა და მთიანი აჭარის ტურისტულ მარშრუტებზე სამოგზაუროდ ეპატიჟება.
„როგორც ქვეყნის შიგნით, ასევე 16 სამიზნე ქვეყანაში დაწყებული გვაქვს როგორც ზღვის, ასევე აჭარის მთის, დაცული ტერიტორიებისა და ეროვნული პარკების რეკლამირება. აჭარაში ჩამოსულ ტურისტებსა და ვიზიტორებს ხვდებათ ბილბორდები, სადაც მითითებულია ტურისტებისთვის საინტერესო ლოკაციებამდე მანძილი და ვიზუალიზაცია. აღნიშნულ აქტივობას უკვე შეემატა ვიდეორგოლი, რომელიც სპეციალურად ამ კამპანიისთვის გადავიღეთ. დღემდე ასეთი მასშტაბის კლიპი აჭარის მაღალმთიანეთზე არ გადაღებულა, შესაბამისად ტურისტებს წინასწარი ინფორმაციის მიღების შესაძლებლობა პრაქტიკულად მხოლოდ ფოტოებით ჰქონდათ. ჩვენ უკვე  ვამზადებთ კონტრაქტებს სხვადასხვა საერთაშორისო მედია საშუალებებთან და ივლისის დასაწყისიდან უკვე ჩვენი შეკვეთით დამზადებულ ვიდეო რგოლებს 16 სამიზნე ქვეყანაში ნახავენ. ვიდეორგოლები არის განსხვავებული შინაარსის და გათვლილი სხვადასხვა სამიზნე აუდიტორიაზე. ამ ეტაპისთვის გადაღებულია 4 ვიდეო რგოლი, რომელსაც უახლოეს დღეებში იხილავენ როგორც ქვეყნის შიგნით, ასევე ჩვენს სამიზნე ქვეყნებში“- განაცხადა აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტის თავმჯდომარე სულხან ღლონტმა.
მთიანი აჭარის პოპულარიზაციისთვის დამზადებული ვიდეორგოლი სარეკლამო კომპანია LOOK PRODUCTION-მა გადაიღო. აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტის დაკვეთით სულ ამ ეტაპისთვის გადაღებულია 4 ვიდეო რგოლი, რომელიც გარდა სარეკლამო კომპანია LOOK PRODUCTION-სა კომპანია  JWT METRO-მ გადაიღო. 2017  წლის აპრილიდან დღემდე, აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტი რეგიონის პოპულარიზაციის მიზნით  სხვადასხვა ტიპის სარეკლამო აქტივობებს მსოფლიოს 16 ქვეყანაში ანხორციელებს. https://www.youtube.com/watch?v=3JfCerhUy6I   [post_title] => „მწვანე აჭარა“ - ტურიზმის დეპარტამენტმა მთიანი აჭარის საიმიჯო ვიდეორგოლი გადაიღო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mwvane-achara-turizmis-departamentma-mtiani-acharis-saimijo-videorgoli-gadaigho [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-06-28 12:47:38 [post_modified_gmt] => 2017-06-28 08:47:38 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=141800 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 141287 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-06-26 16:24:32 [post_date_gmt] => 2017-06-26 12:24:32 [post_content] => ოკუპირებულ აფხაზეთში ტურისტული სეზონი ჩავარდნის პირასაა. როგორც აფხაზური ინტერნეტ-გამოცემები იუწყებიან, 2016 წელთან შედარებით, ტურისტების რაოდენობა 40-დან 80% -ამდე შემცირდა, რაც აფხაზეთის დე ფაქტო რესპუბლიკის ხელისუფლებისა და მოსახლეობის შეშფოთებას იწვევს. აქ ტურიზმი ფინანსების მოზიდვისა და მოსახლეობის შემოსავლის ერთ-ერთი მთავარი წყაროა.
სააგენტო „აფხაზია-ინფორმის“ ცნობით, აფხაზეთში ბინის დაქირავების მსურველთა რაოდენობა 40-80%-ით არის შემცირებული, მიუხედავად იმისა, რომ საკურორტო ზონებში საცხოვრებელი ფართების ღირებულება ადგილობრივებმა 20%-ით შეამცირეს. 
ამავე გამოცემისთვის მიცემულ ინტერვიუში, ტურისტული სააგენტო "აფსუა-ტურის" დირექტორი ელიზავეტა მალანია აცხადებს, რომ ტურისტების კლების ტენდენცია უკვე აშკარაა და თითქმის ყველა კომპანიას შეეხო.
"ყველა ტუროპერატორმა აღნიშნა, რომ ტურისტული ნაკადი მკვეთრად შემცირდა. მაისში თითქმის არავინ ჩამოსულა. ივნისშიც ცოტა ვიზიტორი გვყავს. 2016 წელს ჩვენი კომპანია მოემსახურა 270 სტუმარს, ამჟამად კი - მხოლოდ 70-ს", - ამბობს მალანია.
„აფხაზია-ინფორმის“ ინფორმაციითვე, ოკუპირებული აფხაზეთის ხელისუფლება სამუშაო ჯგუფის შექმნას გეგმავს. მათ დაევალებათ, გაარკვიონ, რამ გამოიწვია მიმდინარე წლის სეზონზე ტურისტების რაოდენობის მკვეთრი ვარდნა. ჯგუფს ასევე არსებული სიტუაციის გამოსწორების გზებზე მოუწევს მუშაობა. [post_title] => აფხაზეთში ტურისტების 80%-იანი კლებაა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => afkhazetshi-turistebis-80-iani-klebaa [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-06-26 16:25:13 [post_modified_gmt] => 2017-06-26 12:25:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=141287 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 141159 [post_author] => 5 [post_date] => 2017-06-26 12:10:03 [post_date_gmt] => 2017-06-26 08:10:03 [post_content] => მიმდინარე წლის ტურისტული სეზონისთვის ეგვიპტე რამდენიმე მილიონ დოლარს დახარჯავს. უფრო კონკრეტულად, შარმ ელ შეიხში ტურისტების მისაზიდად 10 მილიონი დოლარი გამოიყოფა. ამის შესახებ ინფორმაციას ადგილობრივი გამოცემები, ეგვიპტის ტურიზმის მინისტრზე იაჰია რაშიდზე დაყრდნობით ავრცელებენ. ეგვიპტური მედიის ინფორმაციით, ტურიზმის მინისტრმა უკვე გასცა განკარგულება მომზადდეს კურორტ შარმ ელ შეიხის სარეკლამო რგოლი და ასევე განისაზღვროს ის ქვეყნები, სადაც კამპანია ჩატარდება. ამასთან, აღსანიშნავია, რომ ქვეყანა კვლავ განაგრძობს უსაფრთხოების ღონისძიებების გაძლიერებას წითელი ზღვის კურორტებსა და აეროპორტებში. [post_title] => ეგვიპტე ტურისტების მოსაზიდად მილიონებს დახარჯავს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => egvipte-turistebis-mosazidad-milionebs-dakharjavs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-06-26 12:11:16 [post_modified_gmt] => 2017-06-26 08:11:16 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=141159 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 141800 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-06-28 12:47:38 [post_date_gmt] => 2017-06-28 08:47:38 [post_content] => „მწვანე აჭარა“ ასე ჰქვია მთიანი აჭარის პოპულარიზაციის მიზნით მომზადებულ ახალ საიმიჯო ვიდეორგოლს, რომელიც აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტმა გადაიღო.  კლიპი აჭარის პოპულარიზაციის მიზნით დაწყებული პიარკამპანიის გაგრძელებაა, რომლითაც დეპარტამენტი რეგიონში ჩამოსულ ტურისტებს ზღვაზე დასვენების გარდა ეროვნულ პარკებში, დაცულ ტერიტორიებსა და მთიანი აჭარის ტურისტულ მარშრუტებზე სამოგზაუროდ ეპატიჟება.
„როგორც ქვეყნის შიგნით, ასევე 16 სამიზნე ქვეყანაში დაწყებული გვაქვს როგორც ზღვის, ასევე აჭარის მთის, დაცული ტერიტორიებისა და ეროვნული პარკების რეკლამირება. აჭარაში ჩამოსულ ტურისტებსა და ვიზიტორებს ხვდებათ ბილბორდები, სადაც მითითებულია ტურისტებისთვის საინტერესო ლოკაციებამდე მანძილი და ვიზუალიზაცია. აღნიშნულ აქტივობას უკვე შეემატა ვიდეორგოლი, რომელიც სპეციალურად ამ კამპანიისთვის გადავიღეთ. დღემდე ასეთი მასშტაბის კლიპი აჭარის მაღალმთიანეთზე არ გადაღებულა, შესაბამისად ტურისტებს წინასწარი ინფორმაციის მიღების შესაძლებლობა პრაქტიკულად მხოლოდ ფოტოებით ჰქონდათ. ჩვენ უკვე  ვამზადებთ კონტრაქტებს სხვადასხვა საერთაშორისო მედია საშუალებებთან და ივლისის დასაწყისიდან უკვე ჩვენი შეკვეთით დამზადებულ ვიდეო რგოლებს 16 სამიზნე ქვეყანაში ნახავენ. ვიდეორგოლები არის განსხვავებული შინაარსის და გათვლილი სხვადასხვა სამიზნე აუდიტორიაზე. ამ ეტაპისთვის გადაღებულია 4 ვიდეო რგოლი, რომელსაც უახლოეს დღეებში იხილავენ როგორც ქვეყნის შიგნით, ასევე ჩვენს სამიზნე ქვეყნებში“- განაცხადა აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტის თავმჯდომარე სულხან ღლონტმა.
მთიანი აჭარის პოპულარიზაციისთვის დამზადებული ვიდეორგოლი სარეკლამო კომპანია LOOK PRODUCTION-მა გადაიღო. აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტის დაკვეთით სულ ამ ეტაპისთვის გადაღებულია 4 ვიდეო რგოლი, რომელიც გარდა სარეკლამო კომპანია LOOK PRODUCTION-სა კომპანია  JWT METRO-მ გადაიღო. 2017  წლის აპრილიდან დღემდე, აჭარის ტურიზმის დეპარტამენტი რეგიონის პოპულარიზაციის მიზნით  სხვადასხვა ტიპის სარეკლამო აქტივობებს მსოფლიოს 16 ქვეყანაში ანხორციელებს. https://www.youtube.com/watch?v=3JfCerhUy6I   [post_title] => „მწვანე აჭარა“ - ტურიზმის დეპარტამენტმა მთიანი აჭარის საიმიჯო ვიდეორგოლი გადაიღო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mwvane-achara-turizmis-departamentma-mtiani-acharis-saimijo-videorgoli-gadaigho [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-06-28 12:47:38 [post_modified_gmt] => 2017-06-28 08:47:38 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=141800 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 287 [max_num_pages] => 96 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 728cb6daf6717d7d86ae8b0c76101289 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები