ლექსი ორ ღორზე, რომელიც პირველკლასელთათვის განკუთვნილ სახელმძღვანელოში შეიტანეს | Radio Fortuna - ოფიციალური ვებგვერდი

ლექსი ორ ღორზე, რომელიც პირველკლასელთათვის განკუთვნილ სახელმძღვანელოში შეიტანეს

პოპულარული

ლექსი ორ ღორზე, რომელიც პირველკლასელთათვის განკუთვნილ სახელმძღვანელოში შეიტანეს

ფილოლოგი გია მურღულია სოციალურ ქსელში აქვეყნებს ლექსს, რომელიც პირველკასელთათვის განკუთვნილ სახელმძღვანელოში შეიტანეს. ამ სახელმძღვანელოს, ექსპერტის მოსაზრებით, უამრავი სერიოზული ხარვეზი აქვს, თუმცა ერთ-ერთი მათგანი თვალსაჩინოებისთვის საზოგადოების სამსჯავროზე გამოიტანა. გია მურღულია აღნიშნავს, რომ მან ამ წიგნს რეკომენდაცია არ მისცა.

გთავაზობთ მის პოსტს:

„ეს არის გამომცემლობა “ტრიასის” მიერ პირველკლასელთათვის მომზადებული სახელმძღვანელოსთვის (დედაენისთვის) შერჩეული ერთ-ერთი ლექსი. მე ეს ლექსი არ მომწონს – ვისურვებდი, უფრო გემოვნებიანი ტექსტები შეერჩიათ წიგნისთვის. სხვა ხარვეზებზე ამჯერად არაფერს ვიტყვი, მაგრამ საზოგადოებას შევეკითხები: თქვენ თანახმა ხართ, რომ ასეთი ლექსებით ისწავლონ თქვენმა შვილებმა და შვილიშვილებმა ქართული?

ო რ ი  ღ ო რ ი

ერთი, ორი, ერთი, ორი, გზაზე მიდის ორი ღორი.

ცოტა ხნის წინ იქორწინეს, არ გასულა კვირა ორი.

ერთი, ორი, ერთი, ორი, გაიარეს ქუჩა ორი.

ჭიშკარს აღებს დედა ღორი, სად წავიდა მამა ღორი?

ერთი, ორი, ერთი, ორი, ეზოში დგას დედა ღორი.

აქეთ-იქით იყურება: არსად არ ჩანს მამა ღორი.

სუფრას აწყობს დედა ღორი, მოიტანა სკამი ორი,

ჭიქა – ორი, კოვზი – ორი, ფაიფურის თეფშიც – ორი.

ნერვიულობს დედა ღორი, რატომ არ ჩანს მამა ღორი?

5-3-7-2, მობილურით რეკავს ღორი.

ზარი გადის, არ პასუხობს, დაეკარგა მამა ღორი.

ერთი, ორი, ერთი, ორი, ყველგან ეძებს დედა ღორი,

აქეთ ეცა, იქით ეცა, მოირბინა ქუჩა ორი.

ღელავს, ოხრავს, ნერვიულობს, სადღაც გაქრა მამა ღორი.

ერთი, ორი, ერთი, ორი, შინ ბრუნდება დედა ღორი.

იქნებ კარგად ვერ მოძებნა და სახლშია მამა ღორი?

არსადაც არ დაკარგულა, ყვავილებს კრეფს მამა ღორი!

ძლიერ უნდა, ამ საღამოს გაახაროს დედა ღორი.

ერთი, ორი, ერთი, ორი, შინ ბრუნდება მამა ღორი.

ცოლს მიართვა თაიგული, გაახარა დედა ღორი.

სიყვარულით გაფერადდა სახლი, ეზო, მთა და გორი.

ერთი, ორი, ერთი, ორი, სუფრას უზის ორი ღორი,

სკამიც – ორი, ჭიქაც – ორი, კოვზიც – ორი, თეფშიც – ორი.

ყვავილები ძლიერ მოსწონს, იღიმება დედა ღორი.

ერთი, ორი, ერთი, ორი, ჭურჭელს რეცხავს ორი ღორი.

ჭიქა – ორი, კოვზი – ორი, ფაიფურის თეფშიც – ორი.

ახლა დროა დაისვენონ, დაიღალა ორი ღორი.

ერთი, ორი, ერთი, ორი, ნამდვილია, განა ჭორი,

დღესაც ცხოვრობს ლამაზ ქოხში ბედნიერად ორი ღორი.

ერთი არის დედა ღორი, მეორეა მამა ღორი.

გოჭებიც ჰყავთ ვარდისფერი, თან თორმეტი, განა ორი?

ქატოც – აქა, ფქვილიც – აქა! ერთი, ორი, ერთი, ორი.

ასეთი ვრცელი (განსაკუთრებით – პირველკლასელთათვის), ალოგიკური და მდარე გემოვნების განმასახიერებელი “ლექსის” დაწვრილებითი ანალიზითა და განხილვით მკითხველს არ გადავღლი – ეს ის შემთხვევაა, როდესაც ტექსტი საკუთარ თავზე უკიდურესი თვალსაჩინოებით “ლაპარაკობს”. ორი კითხვა კი უნდა დავსვათ:

  1. ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ რა მიზანს უნდა ემსახურებოდეს ამ “შედევრის” შეტანა დედაენაში და როგორ მეტყველებს ეს არჩევანი ავტორთა ჯგუფის კომპეტენციასა და გემოვნებაზე?
  2. იმ ადამიანებს (მაინცდამაინც ბევრნი არ არიან), რომლებიც ამ სახელმძღვანელოს იცავენ (“ინოვაციურად” და “საუკეთესოდ”, ასევე – სხვა სახელმძღვანელოთა შორის გამორჩეულად მიიჩნევენ), ასეთი ტექსტები ძალიან ეძვირფასებათ?“

 

როგორც მოგვიანებით გაირკვა, ლექსი პაატა პაპავას ეკუთვნის, რაც შეეხება თავად წიგნს, მას განათლების სამინისტრომ გრიფირება არ მიანიჭა.

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gia-murghulia
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 273259
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gia-murghulia
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 273259
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 4730
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gia-murghulia
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gia-murghulia
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (273259) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (4730)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 215159
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-02-18 21:39:03
                    [post_date_gmt] => 2018-02-18 17:39:03
                    [post_content] => ფილოლოგი გია მურღულია "ფეისბუქ" გვერდზე წერს, რომ საქართველოში ლიტერატურის სწავლებისადმი მიდგომა შესაცვლელია.

მისი თქმით, უმჯობესია სკოლაში ის ქართული ტექსტები ისწავლონ, რომლებიც თვალს უსწორებენ მსოფლიო ლიტერატურის უმთავრეს ღირებულებებსა და განვითარების ტენდენციებს, ეხმიანებიან და გამოხატავენ ლიტერატურული ცნობიერებისა და კულტურის თვალსაჩინოდ მაღალ დონეს.

"ჩვენ ყველას ძალიან გვიყვარს ქართველი მწერლები. მეტიც - ჩვენ ისინი ერთმანეთზე ძალიან გვიყვარს. იმდენად უკიდურესად, რომ ყველა ერთად უნდა ვასწავლოთ სკოლაში. თუ ვინმე ამაზე "არას" იტყვის (ან - მცირე "არას", ან - ნახევრად "არას", ან წარმოსახულ "არას"), ის იქნება მრავალსაუკუნოვანი ქართული ლიტერატურის მტერი და, საზოგადოდ - ღვთის პირიდან გადავარდნილი. არ აქვს მნიშვნელობა, როგორ ასწავლიან მშობლიურ ლიტერატურას საგანმანათლებლო თვალსაზრისით წარმატებულ ქვეყნებში - მათ ჯანდაბამდეც გზა ჰქონიათ. მთავარია, ჩვენი ტრადიციული სიყვარული არ დავარღვიოთ, თუნდაც წაკითხული არ გვქონდეს ჩვენგან შეყვარებული ქართული ლიტერატურა ან, რაც წაკითხული გვაქვს, მაინცდამაინც არც გვესმოდეს.

ჩვენ არავითარ შემთხვევაში არ უნდა ვიკითხოთ, რა არის ლიტერატურის რაციონალური სწავლება და რომელი ტექსტებია საჭირო ამ რაციონალური მიზნების რაციონალურადვე მისაღწევად. მეტ-ნაკლებად კარგად ვინც წერდა, ყველა აუცილებლად უნდა ვასწავლოთ ჩვენს მოსწავლეებს, რომლებიც, ხანდახან ამ მეტ-ნაკლებობას დასანახად ვერ იტანენ.

ყველაზე მნიშვნელოვანი და შედარებით ცოტა რომ ვასწავლოთ - არა. ქართველი ბავშვების ცნობიერება უნდა დავტენოთ ქართული ლიტერატურის რაც შეიძლება ბევრი ნიმუშით. რომელიმე მათგანის მიმართ საშვილიშვილოდ დიდი პატივისცემის დადასტურების შემდეგაც კი მისი პროგრამიდან ამოღება რომ მოითხოვოს ვინმემ, ვინ იქნება ის? რა თქმა უნდა, ყოველგვარი ქართულის ბოროტი უარმყოფელი და საპლაკატე იუდა.

დროა, მივხვდეთ, რომ რაღაც უნდა შევცვალოთ. ყველაფერი ვითარდება და ლიტერატურის სწავლების პრინციპებიც უნდა განვითარდეს. უმჯობესია ის ქართული ტექსტები ვასწავლოთ, რომლებიც თვალს უსწორებენ მსოფლიო ლიტერატურის უმთავრეს ღირებულებებსა და განვითარების ტენდენციებს, ეხმიანებიან და გამოხატავენ ლიტერატურული ცნობიერებისა და კულტურის თვალსაჩინოდ მაღალ დონეს.

რომელია ეს ტექსტები და რა საგანმანათლებლო ამოცანები უნდა გადავაწყვეტინოთ მათ სკოლაში სწავლების დროს?

ამაზე ერთად ვიფიქროთ. ბევრი შუბი დაილეწება და ბევრი ნერვიც მოიშლება ამ ფიქრში - ამას ხომ (ისიც, თუ მოვინდომებთ) ჩვენ გავაკეთებთ - ქართველები, მაგრამ ეს იდეა განხორციელებად ღირს. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ჩვენ კვლავ გავაგრძელებთ არანორმალურად ბევრი (ზოგჯერ არასწორად შერჩეული) ტექსტის სწავლებას. ამ სწავლებას დიდი შედეგი არ ექნება (იმის გათვალისწინებითაც, ხშირ შემთხვევაში ვინ ასწავლის).
  1. გავამარტივოთ პროგრამა.
  2. ქართული ლიტერატურა ვასწავლოთ მსოფლიო ლიტერატურის კონტექსტში.
  3. უარი ვთქვათ ლიტერატურის სწავლების ისტორიზმის პრინციპზე.
  4. დიდი ხანია დადგა დრო, ობიექტურად შევაფასოთ ქართული მწერლობის ნიმუშები - ღირებულებათა პრინციპული გადაფასების დროც დადგა.
  5. შევინარჩუმოთ კულტურული უწყვეტობა (შედევრებს დრო ვერაფერს აკლებს!), მაგრამ მეტი დრო და ყურადღება დავუთმოთ ღირებულ თანამედროვე ქართულ მწერლობას - მეტ-ნაკლებად, სწორედ ის გამოხატავს დღევანდელი ადამიანის ფიქრს, განწყობებს, მისწრაფებებსა და სულისკვეთებას.
ობიექტური ფიქრისთვის აკრძალვები არ არსებობს. სტერეოტიპებისგან უნდა გავთავისუფლდეთ - ისინი მტრობენ განვითარებას. ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელთა ასოციაცია უახლოეს ხანს ამ თემაზე წარმომადგენლობით სამუშაო შეხვედრას გეგმავს. ადგილსა და დროს შეგატყობინებთ. P.S. შუბები იყიდება უახლოეს მაღაზიებში. მათი დალეწვის დრო ჩართულია ამ პოსტის კითხვის ნებისმიერი მომენტიდან", - წერს გია მურღულია. [post_title] => "დროა, რაღაც შევცვალოთ... ლიტერატურის სწავლების პრინციპებიც უნდა განვითარდეს" [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => droa-raghac-shevcvalot-literaturis-swavlebis-principebic-unda-ganvitardes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-18 21:39:55 [post_modified_gmt] => 2018-02-18 17:39:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=215159 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 134181 [post_author] => 11 [post_date] => 2017-05-25 16:45:26 [post_date_gmt] => 2017-05-25 12:45:26 [post_content] => განათლების მინისტრის, ალექსანდრე ჯეჯელავას დღევანდელი განცხადების თანახმად, საატესტატო გამოცდებზე 11 000 მოსწავლე ჩაიჭრა. მისივე თქმით, იგივე მდგომარეობა იყო წინა წელსაც და ყველაზე მეტად ბავშვებს ტექნიკური საგნების სწავლა უჭირთ. მცირე ხნის წინ კი გამოქვეყნდა PISA („მოსწავლეთა საერთაშორისო შეფასება“) კვლევა, სადაც საქართველო ერთ-ერთ ბოლო ადგილზეა მოსწავლეების მიერ წაკითხულის გააზრების კუთხით. ამ ორ თემაზე სკოლა „ჰამილტონის“ დირექტორს, გია მურღულიას ვესაუბრეთ. ბატონო გია, რა არის იმის მიზეზი, რომ წელს საატესტატო გამოცდებზე მინიმალური ზღვარი 11 000-მა მოსწავლემ ვერ გადალახა? 11000 უდავოდ ბევრია საიმისოდ, რომ პრობლემებს თვალი ავარიდოთ. გამოდის, რომ ყოველი მეხუთე მოსწავლე ვერ ახერხებს სახელმწიფოს მიერ დაწესებული მინიმალური ბარიერის დაძლევას. უნდა გავითვალისწინოთ ისიც, რომ ეს ბარიერი საკმაოდ (არ მინდა ვთქვა: „არაადეკვატურად“) დაბალია და ოდნავადაც მაღალი რომ ყოფილიყო, ჩაჭრილ მოსწავლეთა რაოდენობა კიდევ უფრო გაიზრდებოდა. ჩემი აზრით, ამგვარი შედეგის მიზეზი რამდენიმეა:
  • მიღებული და დამტკიცებულია ეროვნული სასწავლო გეგმა, მაგრამ სახელმწიფო (და - საზოგადოებაც) ვერ ან არ (ან - არასათანადოდ) აკონტროლებს მისი დანერგვისა და რეალიზების ხარისხს.
  • მოსწავლეთა მოტივაცია არ არის სასურველად მაღალი - ისინი განათლების დონესა და პიროვნულ კეთილდღეობას უშუალოდ ვერ აკავშირებენ ერთმანეთთან.
  • სწავლების დასკვნით საფეხურზე ძალიან დიდია გაკვეთილების გაცდენათა რაოდენობა და ამას სახელმწიფო პრინციპულად ვერაფერს უხერხებს - არა მგონია, რომ მუდმივი „პატიების რეჟიმი“ როდისმე აღმოფხვრის ამ პრობლემას.
  • კვლავ უსერიოზულეს პრობლემად რჩება მასწავლებელთა დაბალი კომპეტენცია. პროფესიული განვითარების სქემაზე განლაგების პროპორციები ნათლად გვიჩვენებს, როგორ აფასებს თავად სახელმწიფო პედაგოგთა მომზადების დონეს. დაბალი კომპეტენციის ერთ-ერთი არსებითი მიზეზი (თუმცა ჩვენ ძალიან კარგი მასწავლებლებიც გვყავს, მაგრამ ისინი „სტრატეგიულ ამინდს“ ვერ ქმნიან), ასევე დაბალი პიროვნული მოტივაციაა. ამასთან ერთად კი - პროფესიული განვითარების სისტემის პრობლემებიც (არასაკმარისი დაფინანსება, ნაკლები გამტარუნარიანობა და ა.შ.)
  • ბოლოს კი უნდა ვთქვა, რომ რა ფულსაც ვხარჯავთ განათლებაზე, ზუსტად ისეთ შედეგს ვიღებთ. როდესაც წლიდან წლამდე არ იცვლება საერთო სურათი, უნდა შევთანხმდეთ, რომ ან სათანადო დასკვნები ვერ გამოგვაქვს, ან მართვის კომპეტენცია არ გვყოფნის, ანაც ამ ფულით სხვაგვარ რეზულტატს არც უნდა ველოდოთ. თუმცა მხოლოდ ფულში არ არის საქმე, ერთმანეთს უნდა შეხვდეს ფული, რაციონალიზმი და პასუხისმგებლობის გრძნობა.
ახლახან გამოქვეყნდა კვლევა, რომელმაც ცხადყო, რომ საქართველოში მოწაფეებს წაკითხულის გააზრება უჭირთ... ეს პრობლემა, ასევე, ძალიან თვალსაჩინოა. გერმანელი მეცნიერი და პედაგოგი ფრიდრიხ ადოლფ დისტერვეგი ამბობდა: „სჯობს, ერთი საგანი ან მოვლენა ასწავლოთ ათი სხვადასხვა კუთხით, ვიდრე ათი - ცალმხრივად“. წლებია, სისტემას ამოცანად უსახავენ, რომ მოსწავლეებს კრიტიკული აზროვნება ასწავლონ, მაგრამ მასშტაბურად ეს საკითხი დღემდე ვერ წყდება. მოსწავლეს უნდა შეეძლოს ინფორმაციის მოძიება, მისი გაანალიზება, ცალკეულ ელემენტთა დაკავშირება ერთმანეთთან თუ სხვა ფაქტისა და მოვლენის ანალოგიურ ელემენტებთან და ა.შ. აქაც განმსაზღვრელ მიზეზად პედაგოგთა არასაკმარისი კომპეტენცია მიმაჩნია. მე არ მესმის, რატომ უნდა ჰქონდეს საზოგადოებას ამ პრობლემის სწრაფი გადაწყვეტის მოლოდინი, თუკი ოპერატიულად არ გადაიდგმება რადიკალური ნაბიჯები პროფესიული მომზადების ასამაღლებლად. ცუდი ის არის, რომ გაუმჯობესების ტენდენციებიც თვალშისაცემი არ არის - სისტემა თითქოს ვითარდება, მაგრამ სასურველი ტემპით - ვერა. არ უნდა დაგვავიწყდეს, რომ წიგნიერების პრობლემა აზროვნების პრობლემაა. არც ის უნდა დავივიწყოთ, რომ ეს პრობლემა მხოლოდ ქართულ სკოლას არ ახასიათებს და ჩვენი საზოგადოების სხვა მნიშვნელოვან სეგმენტებშიც იჩენს ხოლმე თავს. ჩვენი საზოგადოებრივი ცხოვრება ხშირად გვახსენებს, რომ ადამიანები რაღაცას ისმენენ, კითხულობენ და ადეკვატური აზრი ვერ გამოაქვთ, რაც არალოგიკურ პასუხებსა თუ რეაქციებს ბადებს. კონფლიქტების დიდი უმრავლესობისა და დაუსრულებელი აგრესიის მთავარი მიზეზი შესაძლოა, სწორედ ეს იყოს. მოკლედ, მოაზროვნე მოსწავლეს წინ, მინიმუმ, ორი რამ უსწრებს: მოაზროვნე მასწავლებელი და მოაზროვნე საზოგადოება.   [post_title] => გია მურღულია განათლების სფეროს პრობლემებზე - „ეს საკითხი დღემდე ვერ წყდება...“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gia-murghulia-ganatlebis-sferos-problemebze-es-sakitkhi-dghemde-ver-wydeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-05-25 17:02:37 [post_modified_gmt] => 2017-05-25 13:02:37 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=134181 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 72703 [post_author] => 11 [post_date] => 2016-08-30 12:49:02 [post_date_gmt] => 2016-08-30 08:49:02 [post_content] => გამოცდების ეროვნულმა ცენტრმა ზაფხულში მასწავლებელთა ტესტირება ჩაატარა. ცხრილში, რომელიც სოციალურ ქსელში დიდი მსჯელობის საგნად იქცა, ნაჩვენებია ტესტირების სავალალო შედეგები, რომლებიც შემდეგნაირია: საგნების მიხედვით შედეგები კი ასე გამოიყურება: ქართული ენა და ლიტერატურა VII-XII კლასი – გამოცდაზე გავიდა 836 – ზღვარი წარმატებით გადალახა 376-მა; მათემატიკა VII-XII კლასი – გამოცდაზე გავიდა 971. ზღვარი წარმატებით გადალახა 383-მა; ინგლისური ენა I-XII კლასი – გამოცდაზე გავიდა 1278. ზღვარი წარმატებით დასძლია 471-მა; რუსული ენა I-XII კლასი – გამოცდაზე გავიდა 462. ზღვარი წარმატებით გადალახა 193-მა; ისტორია VII –XII კლასი – გამოცდაზე გავიდა 877. ბარიერი გადალახა 259-მა; გეოგრაფია VII-XII კლასი – გამოცდაზე გავიდა 602. ზღვარი წარმატებით დასძლია 187-მა; ფიზიკა VII-XII კლასი – გამოცდაზე გავიდა 368, ბარიერი გადალახა 21-მა; ქიმია VII-XII კლასი – გამოცდაზე გავიდა 372. ზღვარი გადალახა 20-მა; ბიოლოგია VII-XII კლასი – გამოცდაზე გავიდა 548, ზღვარი წარმატებით გადალახა 210-მა; მათემატიკა I- VI კლასი – გამოცდაზე გავიდა 1676. ზღვარი წარმატებით დასძლია 271-მა; ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები – გამოცდაზე გავიდა 519. ბარიერი გადალახა 89-მ; მუსიკა – გამოცდაზე გავიდა 920. ზღვარი გადალახა 275-მა; სპორტი – გამოცდაზე გასული 747 აპლიკანტიდან ზღვარი გადალახა 173-მა (იხილეთ ცხრილი). 14138461_1294473907259683_724662370_n ამ შედეგებით შეშფოთებას უამრავი ადამიანი გამოთქვამს. მათ შორისაა პიარის სპეციალისტი, თეონა ბაღდავაძე, რომელიც წერს: „სავალდებულო რომ გახდეს ტესტირება, ალბათ 20 მასწავლებელი დარჩება ქვეყანაში სულ. მოკლედ, ტრადიციულად, ყველა ხელისუფლებას ტაქსისტების და მასწავლებლების ხმები სჭირდება და ასე გვახრჩობენ გამონაბოლქვით და უცოდინრობით“. განათლების სფეროს ექსპერტი, პედაგოგი გია მურღულია კი ამ თემას ვრცელ სტატუსს ასევე „ფეისბუქზე“ უძღვნის და აღნიშნავს: „პედაგოგთა სასერტიფიკაციო გამოცდების ბოლო შედეგები - რაგინდარა ინტერპრეტაციითა („მაღალი სტანდარტებია“, „ტესტები არ ვარგა“, „მხოლოდ საგნის ცოდნა არ არის მასწავლებლობა“, „გამოცდა ყოველთვის სტრესია“ და ა.შ. ) თუ „მუნდირის“ დაცვის სურვილით - არ შეიძლება, პრინციპულად არ შეფასდეს. ქართული სახელმწიფო და ქართველი საზოგადოება სუსტი (ნაკლებად მცოდნე, არაკომპეტენტური...) მასწავლებლების მიმართ ლმობიერებას იჩენს ბავშვების ხარჯზე და ეს არ არის კარგი - მოსწავლეებმა მაინცდამაინც პარტია უნდა შექმნან, რომ მათი უფლებები და ინტერესები დაცული იყოს?! განა უფროსები არ უნდა ვფიქრობდეთ ამაზე? ძალიან სერიოზული და ღრმა ანალიზი სჭირდება გამოცდების შედეგებს ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში, რადგან პედაგოგთა კომპეტენციის ნაკლებობა განათლების ხარისხის დეფიციტის მთავარი მიზეზია. P.S. ვინმეს დისკრედიტაციასაც კი სჭირდება გარკვეული პირობები - პროფესიული უვიცობის დისკრედიტაცია უბრალოდ შეუძლებელია. ნამდვილად კარგი პედაგოგის დაცინვა კი ის არის, როდესაც მას ცუდთან ათანაბრებ“. [post_title] => გია მურღულია პედაგოგთა ტესტირებაზე - „მოსწავლეებმა მაინცდამაინც პარტია უნდა შექმნან, რომ მათი უფლებები დაცული იყოს?! [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gia-murghulia-pedagogta-testirebaze-moswavleebma-maincdamainc-partia-unda-sheqmnan-rom-mati-uflebebi-daculi-iyos [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2016-08-30 12:49:02 [post_modified_gmt] => 2016-08-30 08:49:02 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=72703 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 215159 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-02-18 21:39:03 [post_date_gmt] => 2018-02-18 17:39:03 [post_content] => ფილოლოგი გია მურღულია "ფეისბუქ" გვერდზე წერს, რომ საქართველოში ლიტერატურის სწავლებისადმი მიდგომა შესაცვლელია. მისი თქმით, უმჯობესია სკოლაში ის ქართული ტექსტები ისწავლონ, რომლებიც თვალს უსწორებენ მსოფლიო ლიტერატურის უმთავრეს ღირებულებებსა და განვითარების ტენდენციებს, ეხმიანებიან და გამოხატავენ ლიტერატურული ცნობიერებისა და კულტურის თვალსაჩინოდ მაღალ დონეს. "ჩვენ ყველას ძალიან გვიყვარს ქართველი მწერლები. მეტიც - ჩვენ ისინი ერთმანეთზე ძალიან გვიყვარს. იმდენად უკიდურესად, რომ ყველა ერთად უნდა ვასწავლოთ სკოლაში. თუ ვინმე ამაზე "არას" იტყვის (ან - მცირე "არას", ან - ნახევრად "არას", ან წარმოსახულ "არას"), ის იქნება მრავალსაუკუნოვანი ქართული ლიტერატურის მტერი და, საზოგადოდ - ღვთის პირიდან გადავარდნილი. არ აქვს მნიშვნელობა, როგორ ასწავლიან მშობლიურ ლიტერატურას საგანმანათლებლო თვალსაზრისით წარმატებულ ქვეყნებში - მათ ჯანდაბამდეც გზა ჰქონიათ. მთავარია, ჩვენი ტრადიციული სიყვარული არ დავარღვიოთ, თუნდაც წაკითხული არ გვქონდეს ჩვენგან შეყვარებული ქართული ლიტერატურა ან, რაც წაკითხული გვაქვს, მაინცდამაინც არც გვესმოდეს. ჩვენ არავითარ შემთხვევაში არ უნდა ვიკითხოთ, რა არის ლიტერატურის რაციონალური სწავლება და რომელი ტექსტებია საჭირო ამ რაციონალური მიზნების რაციონალურადვე მისაღწევად. მეტ-ნაკლებად კარგად ვინც წერდა, ყველა აუცილებლად უნდა ვასწავლოთ ჩვენს მოსწავლეებს, რომლებიც, ხანდახან ამ მეტ-ნაკლებობას დასანახად ვერ იტანენ. ყველაზე მნიშვნელოვანი და შედარებით ცოტა რომ ვასწავლოთ - არა. ქართველი ბავშვების ცნობიერება უნდა დავტენოთ ქართული ლიტერატურის რაც შეიძლება ბევრი ნიმუშით. რომელიმე მათგანის მიმართ საშვილიშვილოდ დიდი პატივისცემის დადასტურების შემდეგაც კი მისი პროგრამიდან ამოღება რომ მოითხოვოს ვინმემ, ვინ იქნება ის? რა თქმა უნდა, ყოველგვარი ქართულის ბოროტი უარმყოფელი და საპლაკატე იუდა. დროა, მივხვდეთ, რომ რაღაც უნდა შევცვალოთ. ყველაფერი ვითარდება და ლიტერატურის სწავლების პრინციპებიც უნდა განვითარდეს. უმჯობესია ის ქართული ტექსტები ვასწავლოთ, რომლებიც თვალს უსწორებენ მსოფლიო ლიტერატურის უმთავრეს ღირებულებებსა და განვითარების ტენდენციებს, ეხმიანებიან და გამოხატავენ ლიტერატურული ცნობიერებისა და კულტურის თვალსაჩინოდ მაღალ დონეს. რომელია ეს ტექსტები და რა საგანმანათლებლო ამოცანები უნდა გადავაწყვეტინოთ მათ სკოლაში სწავლების დროს? ამაზე ერთად ვიფიქროთ. ბევრი შუბი დაილეწება და ბევრი ნერვიც მოიშლება ამ ფიქრში - ამას ხომ (ისიც, თუ მოვინდომებთ) ჩვენ გავაკეთებთ - ქართველები, მაგრამ ეს იდეა განხორციელებად ღირს. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ჩვენ კვლავ გავაგრძელებთ არანორმალურად ბევრი (ზოგჯერ არასწორად შერჩეული) ტექსტის სწავლებას. ამ სწავლებას დიდი შედეგი არ ექნება (იმის გათვალისწინებითაც, ხშირ შემთხვევაში ვინ ასწავლის).
  1. გავამარტივოთ პროგრამა.
  2. ქართული ლიტერატურა ვასწავლოთ მსოფლიო ლიტერატურის კონტექსტში.
  3. უარი ვთქვათ ლიტერატურის სწავლების ისტორიზმის პრინციპზე.
  4. დიდი ხანია დადგა დრო, ობიექტურად შევაფასოთ ქართული მწერლობის ნიმუშები - ღირებულებათა პრინციპული გადაფასების დროც დადგა.
  5. შევინარჩუმოთ კულტურული უწყვეტობა (შედევრებს დრო ვერაფერს აკლებს!), მაგრამ მეტი დრო და ყურადღება დავუთმოთ ღირებულ თანამედროვე ქართულ მწერლობას - მეტ-ნაკლებად, სწორედ ის გამოხატავს დღევანდელი ადამიანის ფიქრს, განწყობებს, მისწრაფებებსა და სულისკვეთებას.
ობიექტური ფიქრისთვის აკრძალვები არ არსებობს. სტერეოტიპებისგან უნდა გავთავისუფლდეთ - ისინი მტრობენ განვითარებას. ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელთა ასოციაცია უახლოეს ხანს ამ თემაზე წარმომადგენლობით სამუშაო შეხვედრას გეგმავს. ადგილსა და დროს შეგატყობინებთ. P.S. შუბები იყიდება უახლოეს მაღაზიებში. მათი დალეწვის დრო ჩართულია ამ პოსტის კითხვის ნებისმიერი მომენტიდან", - წერს გია მურღულია. [post_title] => "დროა, რაღაც შევცვალოთ... ლიტერატურის სწავლების პრინციპებიც უნდა განვითარდეს" [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => droa-raghac-shevcvalot-literaturis-swavlebis-principebic-unda-ganvitardes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-18 21:39:55 [post_modified_gmt] => 2018-02-18 17:39:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=215159 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 4 [max_num_pages] => 2 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 0cdd2052617bb78392ac9618c09220b6 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები