„მილიონი ხე“ და „სიცოცხლით სავსე ქალაქი“ – ხელისუფლების კანდიდატების ძველი და ახალი დაპირებები

პოპულარული

„მილიონი ხე“ და „სიცოცხლით სავსე ქალაქი“ – ხელისუფლების კანდიდატების ძველი და ახალი დაპირებები

ზუსტად 10 დღე თბილისის მერობის არჩევნებამდე –  წინასაარჩევნო დაპირებების კორიანტელში რიგითი ამომრჩევლისთვის რთულია, გაარჩიოს,  რას ჰპირდება მერობის კანდიდატი ისეთს,  რასაც მისივე გუნდის წევრი არ ჰპირდებოდა,  ან რომელი დაპირება გაიმეორა საარჩევნო პროგრამაში.

დავით ნარმანია თბილისის მოსახლეობამ ქალაქის მერად 2014 წლის 12   ივლისს აირჩია . „ქართული ოცნების“ მერობის კანდიდატი  მაშინ თბილისელებს რამდენიმე მიმართულებით აძლევდა დაპირებებს. პრიორიტეტული საკითხების ჩამონათვალი ასე გამოიყურებოდა:  თბილისის კულტურული მემკვიდრეობის შენარჩუნება, ჯანდაცვა და სოციალური უზრუნველყოფა, მიუსაფარი ადამინების დახმარება, დევნილთა პრობლემები, სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურა, უმუშევრობა და ქალაქის გამწვანება.

 

ეკოლოგია  – „მილიონი ხე“

დავით ნარმანიას წინასაარჩევნო დაპირებებს შორის ყველაზე პოპულარული „მილიონი ხის“  პროექტი იყო.

საარჩევნო პროგრამის მიხედვით, ეკოლოგიაზე ზრუნვა,  ქალაქის გამწვანება და ამ მიზნის მისაღწევად მილიონი ხის დარგვა იყო დაგეგმილი.

დარგო თუ არა დავით ნარმანიამ მილიონი ხე, ეს დღემდე  კამათის საგნად რჩება, ეკოლოგიური პრობლემების გადაჭრა კი კვლავ დღის წესრიგშია. მოსახლეობას ეკოლოგიური პრობლემების მოგვარებას  ამჯერად უკვე კახა კალაძე ჰპირდება  და ამ კუთხით არა მილიონი ხის დარგვას, არამედ უკვე არსებული სკვერების და დიდი პარკების  განვითარებაზე აკეთებს აქცენტს.

2014 წელს მერობის კანდიდატი, დავით  ნარმანია, მდინარე მტკვრის რეკრეაციულ ზონად გამოცხადებასაც  გეგმავდა.

გასუფთავდება მდინარე მტკვარი, არსებობს მისი ინტეგრირებული მართვის გეგმა, რომლის მიხედვითაც, მტკვარი სარეკრეაციო ზონად გამოცხადდება,“ – ამბობდა მერობის კანდიდატი.

გეგმის მიხედვით, თბილისის შესასვლელ ნაწილში გაკეთდებოდა ნაგავდამჭერი სპეციალური მოწყობილობა, რათა ნარჩენები დედაქალაქის ტერიტორიაზე არ შემოსულიყო. სანაპიროზე მოეწყობოდა მწვანე საფარი და საველოსიპედე ბილიკი. მიუხედავად იმისა, რომ მტკვარზე ინფრასტრუქტურა  მმართველობის დასასრულს ჯერ კიდევ არ არის განვითარებული,  ეს თემა აღარ არის ასახული მერობის ახალი კანდიდატის პროგრამაში.

კახა კალაძე მოსახლეობას მტკვრის სისუფთავეზე ზრუნვას ჰპირდება,  თუმცა განაშენიანების თვალსაზრისით, აქცენტს სხვა ტერიტორიებზე აკეთებს. მაგალითად,  რადიოქარხნის ტერიტორიის განაშენიანება და  რადიოქალაქად ქცევა,  ვერეს ხეობის და თბილისის ზღვის სარეკრეაციო ზონად განვითარება.

 

ტრანსპორტი

ამჟამინდელი მერის პროგრამაში საკვანძო საკითხი მუნიციპალური ტრანსპორტის განვითარება იყო.  დავით ნარმანია მოსახლეობას ისეთი  ეფექტური სატრანსპორტო სისტემის შექმნა ჰპირდებოდა, რომელიც შეზღუდული შესაძლებლობების პირებისა და ნაკლებმობილური ადამიანების სამგზავრო მომსახურებაზე იქნებოდა მიმართული.  

საზოგადოებრივი ტრანსპორტის თემა მოსახლეობისთვის დღესაც პრობლემატურია,  საკითხს აქტუალობა არ დაუკარგავს და მერობის ახალი კანდიდატის პროგრამაშიც მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს. ქუჩების განსატვირთად და საცობების შესამცირებლად  კალაძე მაშტაბურ ინფრასტრუქტურულ პროექტებს გეგმავს. მაგალითად, ახალი ხიდი მტკვარზე, რომელიც მარშალ გელოვანის ქუჩას სამტრედიის ქუჩას დაუკავშირებს.

აღსანიშნავია,  რომ ამ ხიდის საკითხი დღის წესრიგში არამარტო ნარმანიას, გიგი უგულავას მერობის დროსაც იდგა და პერიოდულად აქტიურდებოდა.

დავით ნარმანიას წინასაარჩევნო დაპირებები მრავალსართულიანი პარკირების განვითარებასაც მოიცავდა.  თუმცა, ეს საკითხი მისი მერობის დასასრულსაც პრობლემად დარჩა.   

კახი კალაძე ამომრჩევლებს მიწისზედა და მიწისქვეშა პარკინგის განვითარებას და ნარმანიას მსგავსად, „სითი პარკის“ ყბადაღებული პრობლემის მოგვარებას კიდევ ერთხელ ჰპირდება.

 

სოციალური სფერო

სოციალური სფერო და ჯანდაცვა საარჩევნო პროგრამის საკვანძო ნაწილია.  ამ მიმართულებით 2014 წელს მერობის კანდიდატი, დავით ნარმანია, მოსახლეობას ჰპირდებოდა,  რომ 4 წლის განმავლობაში თბილისის მერია ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის პროგრამების დასაფინანსებლად 800 მილიონ ლარზე მეტს დახარჯავდა.  განსაკუთრებული ყურადღება სოციალურად დაუცველ მოქალაქეებს დაეთმობოდა და ასეთი ოჯახი ახალდაბადებულ ბავშვზე 500-ლარიან დახმარებას მიიღებდა.

500 ლარის თემა კალაძის პროგრამაშიც  რჩება ძალაში და ამას  სოციალურად დაუცველი ოჯახის ბავშვებისთვის 18 წლამდე ყოველთვიური დახმარება ემატება.  სოციალური პროგრამების მიმართულებით „ქართული ოცნების“ მერობის კანდიდატი  40 მლნ. ლარის დახარჯვას გეგმავს.

2014 წელს თბილისი მერის კიდევ ერთი საარჩევნო დაპირება გარევაჭრობის პრობლემის მოგვარება იყო.

გარევაჭრობასთან ბრძოლა ნარმანიას მერობის პერიოდში  ხმაურიანად მიმდინარეობდა,  თუმცა საკითხი დღეს  ნაწილობრივ მოგვარებულად ითვლება და შესაბამისად, გარევაჭრობა კახი კალაძის საარჩევნო პროგრამაში საერთოდ აღარ გვხვდება.

 

რატომ მეორდება ზოგიერთი საარჩევნო დაპირება?  

მერობის  დასრულების შემდეგ დავით ნარმანია ამბობს, რომ  არსებითად შეუსრულებელი დაპირება არა მაქვს, გარდა ერთისა – ეს არის ახალგაზრდული ცენტრის მშენებლობა. 

ამ საკითხთან დაკავშირებით პროექტი მზად არის, ტერიტორია შერჩეულია, უბრალოდ, გამომდინარე ფინანსური რესურსების შეზღუდულობიდან, ვერ შესრულდა პროექტი.  დარწმუნებული ვარ, რომ ეს პროექტი აუცილებლად განხორციელდება. ჩვენი გუნდის მერობის კანდიდატის პროგრამაში ახალგაზრდებზე ზრუნვას საკმაოდ მნიშვნელოვანი ადგილი უკავია. სხვა დანარჩენი და არსებითად შეუსრულებელი დაპირება მე არ მაქვს,” – ამბობს დავით ნარმანია.

როგორც „ფორტუნას“ კახა კალაძის პრესსამსახურში განუცხადეს, საარჩევნო პროგრამის პრიორიტეტები კვლევებითა და გამოკითხვებით გამოვლინდა.

კახა კალაძის პროგრამაში ყველა იმ პრობლემის გადაჭრის გზები არის შესული, რომელიც თბილისს და თბილისელებს აწუხებს. იგივე საკითხებზე, რასაკვირველია, აქცენტები იყო დავით ნარმანიას საარჩევნო პროგრამაშიც, თუმცა ქალაქი ვითარდება და კიდევ უფრო ქმედით ნაბიჯებს მოითხოვს ,“ – აცხადებენ კალაძის გუნდში.

 

 

თამუნა გოგუაძე 

ახალი ამბები /

|

12 ოქტომბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kakha-kaladze
                                    [1] => davit-narmania
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => archevnebi
                                    [4] => archevnebi-2017
                                    [5] => dapirebebi
                                    [6] => ganskhvaveba-da-msgavseba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 174579
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kakha-kaladze
                                    [1] => davit-narmania
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => archevnebi
                                    [4] => archevnebi-2017
                                    [5] => dapirebebi
                                    [6] => ganskhvaveba-da-msgavseba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 174579
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 202
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kakha-kaladze
                                    [1] => davit-narmania
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => archevnebi
                                    [4] => archevnebi-2017
                                    [5] => dapirebebi
                                    [6] => ganskhvaveba-da-msgavseba
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kakha-kaladze
                                    [1] => davit-narmania
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => archevnebi
                                    [4] => archevnebi-2017
                                    [5] => dapirebebi
                                    [6] => ganskhvaveba-da-msgavseba
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (174579) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (19250,370,202,20173,20188,20189,228,16375)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 254441
                    [post_author] => 25
                    [post_date] => 2018-06-20 11:07:26
                    [post_date_gmt] => 2018-06-20 07:07:26
                    [post_content] => წითელი ხიდიდან სარფამდე გადაადგილება 4-4.5 საათში იქნება შესაძლებელი. ამის შესახებ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრის მოადგილემ ირაკლი ქარსელაძემ განაცხადა. აზერბაიჯანის საზღვრიდან თურქეთის საზღვრამდე 460 კილომეტრიანი გზის მონაკვეთის განახევრებულ დროში დაფარვა რიკოთის მონაკვეთზე ავტობანის,  გვირაბებისა და საავტომობილო გზების მშენებლობის ხარჯზე მოხდება. შესაბამისი სამშენებლო ტენდერები ივნისში გამოცხადდება.

„რიკოთის მონაკვეთი იქნება გარღვევა აღმოსავლეთ-დასავლეთის კორიდორის განვითარებაში. საბოლოო ჯამში, მივაღწევთ იმას, რომ შემცირდება კორიდორის მთლიანი სიგრძე და გადაადგილების დრო. თუ დღეს 7-8 საათია საჭირო წითელი ხიდიდან სარფამდე მონაკვეთის დასაფარად, ეს 4-4.5 საათამდე შემცირდება. ასევე, გაიზრდება გადაადგილების სიჩქარე - რიგ მონაკვეთებში ფაქტობრივად, გაორმაგდება. რაც ძალიან მნიშვნელოვანია, აღნიშნული გადაადგილება იქნება თანამედროვე უსაფრთხოების სტანდარტის დაცვით,“ - აცხადებს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის უფროსი ირაკლი ქარსელაძე.

 



 

პროექტის მიხედვით, რიკოთის უღელტეხილზე დაგეგმილია 51.6 კმ. სიგრძის გზის მშენებლობა, რომელიც 96 ხიდსა და 53 გვირაბს მოიცავს,  პროექტების მშენებლობაზე ჯამში, 2 მილიარდ დოლარამდე დაიხარჯება.

როგორც"ფორტუნას"ინფრასტრუქტურის სამინისტროში უთხრეს,  გზის სრული მონაკვეთის დასრულების შემდეგ, გზა ჯამში 30 კილომეტრით, 460-დან 430 კილომეტრამდე შემცირდება, განახლებულ გზაზე მოიმატებს მოძრაობის სიჩქარეც, რაც საბოლოოდ მგზავრობის დროის განახევრებას გამოიწვევს.

.

 



 

4 საათში დაფარული გზა - მითი თუ რეალობა

  "ავტობანის დასრულების შემდეგ წითელი ხიდი-სარფის მონაკვეთი 3,5 საათშიც შეიძლება დაიფაროს" - სატრანსპორტო სფეროს სპეციალისტი და "ჰაბ ჯორჯიას "დირექტორი" ვასილ ურუშაძე მაგისტრალის დასრულების შემდეგ, ქვეყანაში დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარის ზრდასაც რეალისტურად მიიჩნევს. "ავტობანის დასრულების შემდეგ გზის გარკვეულ მონაკვეთებზე შესაძლებელია, მაქსიმალური სიჩქარის 110-დან  130 კილომეტრამდე გაზრდა, გარემო და მეტეოროლოგიური პირობების გათვალისწინებით. ერთიდაიგივე მონაკვეთზე სიჩქარის ცვლილება სპეციალური საინფორმაციო ტაბლოების მეშვეობით არის შესაძლებელი. დღეს აღმოსავლეთიდან დასავლეთისკენ მიმავალ გზაზე, შემაფერხებელია როგორც რიკოთი, ასევე, ლანჩხუთის მონაკვეთი და ჩაქვის უღელტეხილი, გასათვალისწინებელია ის ფაქტორიც, რომ უღელტეხილებზე დაბალი სიჩქარის გარდა, გასწრება უმეტესწილად აკრძალულია, რაც დამატებით აფერხებს გზის გამყარუნარიანოიბას, ავტობანის შემთხვევაში, ყველა ეს ფაქტორი მოხსნილია და არა თუ 4 საათი 3,5 საათიც სავსებით რეალისტურია," - ამბობს ვასო ურუშაძე "ფორტუნასთან" საუბარში. დღეისთვის ავტობანზე ავტომობილის დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარე 110 კმ/საათია, რიკოთის უღელტეხილზე გადაადგილების სიჩქარე კი 40- 70 კმ/საათამდე მერყეობს. წითელი ხიდიდან სარფამდე გზის მონაკვეთის დაფარვა საშუალოდ 7 საათშია შესაძლებელი.   [gallery link="file" ids="254879,254880,254881"]   თამუნა გოგუაძე [post_title] => სარფიდან წითელ ხიდამდე 4 საათში - ავტობანზე დასაშვები სიჩქარე შესაძლოა, 130-მდე გაიზარდოს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sarfidan-witel-khidamde-4-saatshi-avtobanze-dasashvebi-sichqare-shesadzloa-130-mde-gaizardos [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-20 11:07:26 [post_modified_gmt] => 2018-06-20 07:07:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=254441 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 256865 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-06-20 11:04:20 [post_date_gmt] => 2018-06-20 07:04:20 [post_content] => პარკებში გარევაჭრობისთვის ჯიხურები დაიდგმება, - ამის შესახებ დედაქალაქის მერმა კახა კალაძემ მუნიციპალიტეტის მთავრობის სხდომაზე განაცხადა. „პარკებში გარევაჭრობა სერიოზულ პრობლემას წარმოადგენს. ეს არიან ადამიანები, ვისაც ყველაზე მეტად უჭირს სოციალურად. ამ ადამიანების მიმართ ჩვენი თანადგომა არის მნიშვნელოვანი. მინდა დავავალო ჩვენი პარკების ადმინისტრაციას, ზედამხედველობისა და არქიტექტურის სამსახურებს, რომ ყველაფერი გააკეთონ და ამ ადამიანებს მიეცეთ ნორმალურად ვაჭრობის შესაძლებლობა. პარკებში უნდა გამოიყოს კონკრეტული ადგილები, რომლებიც იქნება კეთილმოწყობილი იმისთვის, რომ ქაოტურად არ მოხდეს გარევაჭრობა, საუბარია არამალფუჭებად საქონელზე“, -აღნიშნა დედაქალაქის მერმა. [post_title] => პარკებში გარევაჭრობისთვის ჯიხურები დაიდგმება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => parkebshi-garevachrobistvis-jikhurebi-daidgmeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-20 11:04:28 [post_modified_gmt] => 2018-06-20 07:04:28 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=256865 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 256851 [post_author] => 6 [post_date] => 2018-06-20 10:54:33 [post_date_gmt] => 2018-06-20 06:54:33 [post_content] => „არქიტექტურის სამსახურს გამოეყო ურბანული სამსახური და შეიძლება ითქვას, რომ ფაქტობრივად ახალი სამსახური შეიქმნა,“ - ამის შესახებ თბილისის მერმა, კახა კალაძემ დედაქალაქის მთავრობის დღევანდელ სხდომაზე განაცხადა. კალაძის თქმით, ამ დრომდე დედაქალაქის მერიაში ბევრი ისეთი საკითხია, რომელიც  კიდევ წინა მთავრობის დროინდელია და ჯერ არ განხილულა. „მე მინდა, დავავალო ვიცე მერს, ბატონ ირაკლი ხმალაძეს, ურბანული სამსახურის ხელმძღვანელთან ერთად, ორი კვირის ვადაში ყველა პრობლემური საკითხი, რომელიც არის დაგროვებული, იქნეს მოგვარებული, ამ საკითხებზე პასუხი იქნეს გაცემული და პარალელურად, უნდა შეიქმნას ანალოგიური სისტემა, რაც არქიტექტურის სამსახურში განხორციელდება. ძალიან მნიშვნელოვანია, რომ ჩვენ მოვემსახუროთ ჩვენი ქალაქის მოსახლეობას და ამ მიმართულებით არანაირი დაბრკოლება არ უნდა შეიქმნას, ეს სისტემა უნდა იყოს გამართული,“ - განაცხადა კახა კალაძემ. [post_title] => 2 კვირაში ყველა დაგროვებული პრობლემური საკითხი უნდა იქნეს მოგვარებული – კახა კალაძის დავალება ვიცე მერს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2-kvirashi-yvela-dagrovebuli-problemuri-sakitkhi-unda-iqnes-mogvarebuli-kakha-kaladzis-davaleba-vice-mers-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-20 10:56:03 [post_modified_gmt] => 2018-06-20 06:56:03 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=256851 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 254441 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-06-20 11:07:26 [post_date_gmt] => 2018-06-20 07:07:26 [post_content] => წითელი ხიდიდან სარფამდე გადაადგილება 4-4.5 საათში იქნება შესაძლებელი. ამის შესახებ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრის მოადგილემ ირაკლი ქარსელაძემ განაცხადა. აზერბაიჯანის საზღვრიდან თურქეთის საზღვრამდე 460 კილომეტრიანი გზის მონაკვეთის განახევრებულ დროში დაფარვა რიკოთის მონაკვეთზე ავტობანის,  გვირაბებისა და საავტომობილო გზების მშენებლობის ხარჯზე მოხდება. შესაბამისი სამშენებლო ტენდერები ივნისში გამოცხადდება. „რიკოთის მონაკვეთი იქნება გარღვევა აღმოსავლეთ-დასავლეთის კორიდორის განვითარებაში. საბოლოო ჯამში, მივაღწევთ იმას, რომ შემცირდება კორიდორის მთლიანი სიგრძე და გადაადგილების დრო. თუ დღეს 7-8 საათია საჭირო წითელი ხიდიდან სარფამდე მონაკვეთის დასაფარად, ეს 4-4.5 საათამდე შემცირდება. ასევე, გაიზრდება გადაადგილების სიჩქარე - რიგ მონაკვეთებში ფაქტობრივად, გაორმაგდება. რაც ძალიან მნიშვნელოვანია, აღნიშნული გადაადგილება იქნება თანამედროვე უსაფრთხოების სტანდარტის დაცვით,“ - აცხადებს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის უფროსი ირაკლი ქარსელაძე.     პროექტის მიხედვით, რიკოთის უღელტეხილზე დაგეგმილია 51.6 კმ. სიგრძის გზის მშენებლობა, რომელიც 96 ხიდსა და 53 გვირაბს მოიცავს,  პროექტების მშენებლობაზე ჯამში, 2 მილიარდ დოლარამდე დაიხარჯება. როგორც"ფორტუნას"ინფრასტრუქტურის სამინისტროში უთხრეს,  გზის სრული მონაკვეთის დასრულების შემდეგ, გზა ჯამში 30 კილომეტრით, 460-დან 430 კილომეტრამდე შემცირდება, განახლებულ გზაზე მოიმატებს მოძრაობის სიჩქარეც, რაც საბოლოოდ მგზავრობის დროის განახევრებას გამოიწვევს. .    

4 საათში დაფარული გზა - მითი თუ რეალობა

  "ავტობანის დასრულების შემდეგ წითელი ხიდი-სარფის მონაკვეთი 3,5 საათშიც შეიძლება დაიფაროს" - სატრანსპორტო სფეროს სპეციალისტი და "ჰაბ ჯორჯიას "დირექტორი" ვასილ ურუშაძე მაგისტრალის დასრულების შემდეგ, ქვეყანაში დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარის ზრდასაც რეალისტურად მიიჩნევს. "ავტობანის დასრულების შემდეგ გზის გარკვეულ მონაკვეთებზე შესაძლებელია, მაქსიმალური სიჩქარის 110-დან  130 კილომეტრამდე გაზრდა, გარემო და მეტეოროლოგიური პირობების გათვალისწინებით. ერთიდაიგივე მონაკვეთზე სიჩქარის ცვლილება სპეციალური საინფორმაციო ტაბლოების მეშვეობით არის შესაძლებელი. დღეს აღმოსავლეთიდან დასავლეთისკენ მიმავალ გზაზე, შემაფერხებელია როგორც რიკოთი, ასევე, ლანჩხუთის მონაკვეთი და ჩაქვის უღელტეხილი, გასათვალისწინებელია ის ფაქტორიც, რომ უღელტეხილებზე დაბალი სიჩქარის გარდა, გასწრება უმეტესწილად აკრძალულია, რაც დამატებით აფერხებს გზის გამყარუნარიანოიბას, ავტობანის შემთხვევაში, ყველა ეს ფაქტორი მოხსნილია და არა თუ 4 საათი 3,5 საათიც სავსებით რეალისტურია," - ამბობს ვასო ურუშაძე "ფორტუნასთან" საუბარში. დღეისთვის ავტობანზე ავტომობილის დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარე 110 კმ/საათია, რიკოთის უღელტეხილზე გადაადგილების სიჩქარე კი 40- 70 კმ/საათამდე მერყეობს. წითელი ხიდიდან სარფამდე გზის მონაკვეთის დაფარვა საშუალოდ 7 საათშია შესაძლებელი.   [gallery link="file" ids="254879,254880,254881"]   თამუნა გოგუაძე [post_title] => სარფიდან წითელ ხიდამდე 4 საათში - ავტობანზე დასაშვები სიჩქარე შესაძლოა, 130-მდე გაიზარდოს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sarfidan-witel-khidamde-4-saatshi-avtobanze-dasashvebi-sichqare-shesadzloa-130-mde-gaizardos [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-20 11:07:26 [post_modified_gmt] => 2018-06-20 07:07:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=254441 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 1544 [max_num_pages] => 515 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => e70fbb1a4aa0f5cd83be48acbf7b8798 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები