ნინო ჯავახაძე: აგვისტოში ტურიზმიდან შემოსავლები 33.6%-ით გაიზარდა

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

ნინო ჯავახაძე: აგვისტოში ტურიზმიდან შემოსავლები 33.6%-ით გაიზარდა

ეკონომიკის მინისტრის მოადგილე ნინო ჯავახაძე სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის მიერ გამოქვეყნებულ მონაცემებს გამოეხმაურა. მისი განცხადებით, წინასწარი შეფასებით, წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 2017 წლის აგვისტოში მთლიანი შიდაპროდუქტის რეალური ზრდა 4.3%-ს შეადგენს, ხოლო 2017 წლის 8 თვის საშუალო რეალური ზრდა 4.7 პროცენტს.

”2017 წლის აგვისტოში დაფიქსირებული ეკონომიკური ზრდა მნიშვნელოვანწილად განაპირობა საქართველოს საგარეო ვაჭრობის გაუმჯობესებულმა მონაცემებმა და აღნიშნული სექტორების მიერ გამოშვებული პროდუქციის ექსპორტის ზრდამ. კერძოდ, 2017 წლის აგვისტოში გაიზარდა: ფეროშენადნობის ექსპორტი 134%-ით; აზოტოვანი სასუქების ექსპორტი 84%-ით; სამკურნალო საშუალებების ექსპორტი 65%-ით; ღვინის ექსპორტი 58%-ით; სპირტიანი სასმელების ექსპორტი 29%-ით; მინერალური წყლების ექსპორტი 23%-ით”, – აღნიშნა ჯავახაძემ.

რაც შეეხება ექსპორტს, როგორც ნინო ჯავახაძემ განმარტა, რომ 2017 წლის 8 თვეში საქართველოდან განხორციელებული საქონლის ექსპორტი 28.5%-ით არის გაზრდილი და და 1 682,8 მლნ. აშშ დოლარს შეადგენს. ექსპორტის ზრდა მნიშვნელოვნადაა დაკავშირებული ჩვენს ძირითად სავაჭრო პარტნიორ ქვეყნებში ეკონომიკური მდგომარეობის გაუმჯობესებასა და შესაბამისად, ექსპორტირებულ საქონელზე მოთხოვნის ზრდასთან.

ჯავახაძის განცხადებით, საერთაშორისო ვაჭრობის გარდა, 2017 წლის აგვისტოში გაუმჯობესდა ზრდის ხელშემწყობი სხვა ფაქტორებიც, მათ შორის 15%-ით გაიზარდა ფულადი გზავნილების მაჩვენებელი და მისმა მოცულობამ 121.8 მლნ. აშშ დოლარი შეადგინა.

”ფულადი გზავნილები შიდა მოთხოვნის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი კომპონენტია, შესაბამისად მისი ზრდა დადებითად აისახება ეკონომიკურ ზრდაზე.ასევე პოზიტიური ტენდენციაა მომსახურების ექსპორტის თვალსაზრისითაც. გაიზარდა შემოსავლები საერთაშორისო ტურიზმიდან. აგვისტოში ტურიზმიდან შემოსავლები წლიურად 33.6%-ით (92.9 მლნ. აშშ დოლარით) გაიზარდა და 390.9 მლნ აშშ დოლარი შეადგინა”, – განაცხადა ნინო ჯავახაძემ. 

მისივე თქმით, მთავრობის მიერ განხორციელებული რეფორმები დადებითად აისახება საინვესტიციო გადაწყვეტილებებზეც, რომელმაც ასევე პოზიტიური გავლენა მოახდინა ეკონომიკური ზრდის მაჩვენებელზე. ”ამავე დროს, საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტების და სუვერენული სარეიტინგო კომპანიების პოზიტიური შეფასებები საქართველოს ეკონომიკურ განვითარებასა და მიმდინარე რეფორმებზე კიდევ უფრო ზრდის ინვესტორთა ნდობას“ – აღნიშნა ეკონომიკის მინისტრის მოადგილემ.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

29 სექტემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => turizmi
                                    [1] => saqstati
                                    [2] => shemosavali
                                    [3] => nino-javakhadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 169385
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => turizmi
                                    [1] => saqstati
                                    [2] => shemosavali
                                    [3] => nino-javakhadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 169385
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 289
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => turizmi
                                    [1] => saqstati
                                    [2] => shemosavali
                                    [3] => nino-javakhadze
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => turizmi
                                    [1] => saqstati
                                    [2] => shemosavali
                                    [3] => nino-javakhadze
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (169385) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (289,1645,18885,5115)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 215316
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-02-19 12:37:53
                    [post_date_gmt] => 2018-02-19 08:37:53
                    [post_content] => 2018 წლის იანვარში ათი უმსხვილესი სავაჭრო პარტნიორი ქვეყნის წილმა საქართველოს მთლიან საგარეო სავაჭრო ბრუნვაში 69.0 პროცენტი შეადგინა. უმსხვილესი სავაჭრო პარტნიორებია: თურქეთი (112.0 მლნ. აშშ დოლარი), რუსეთი (94.1 მლნ. აშშ დოლარი) და აზერბაიჯანი (91.1 მლნ. აშშ დოლარი).

საქსტატის ინფორმაციით, 2018 წლის იანვარში, სასაქონლო ჯგუფებიდან, საექსპორტო ათეულში პირველი ადგილი სპილენძის მადნებმა და კონცენტრატებმა დაიკავა, 34.1 მლნ. აშშ დოლარი და მთელი ექსპორტის 15.3 პროცენტი შეადგინა. ფეროშენადნობების ექსპორტი 27.3 მლნ. აშშ დოლარს და შესაბამისად, მთლიანი ექსპორტის 12.3 პროცენტს უდრიდა. მესამე ადგილზე მსუბუქი ავტომობილების ჯგუფი იმყოფებოდა. ამ სასაქონლო ჯგუფის ექსპორტმა 15.7 მლნ. აშშ დოლარი და მთელი ექსპორტის 7.0 პროცენტი შეადგინა.



რაც შეეხება უმსხვილესი საიმპორტო სასაქონლო ჯგუფს, 2018 წლის იანვარში უმსხვილესი საიმპორტო სასაქონლო ჯგუფი ნავთობი და ნავთობპროდუქტები იყო, რომლის იმპორტმა 57.1 მლნ. აშშ დოლარი და მთელი იმპორტის 9.6 პროცენტი შეადგინა. მეორე ადგილზე იმყოფებოდა ნავთობის აირების სასაქონლო ჯგუფი 48.4 მლნ. აშშ დოლარით, რაც იმპორტის 8.2 პროცენტი იყო. მესამე ადგილზე მსუბუქი ავტომობილების სასაქონლო ჯგუფი დაფიქსირდა 29.8 მლნ. აშშ დოლარით (იმპორტის 5.0 პროცენტი).
ცნობისთვის, 2018 წლის იანვარში საქართველოში საქონლით საგარეო სავაჭრო ბრუნვამ (არადეკლარირებული ვაჭრობის გარეშე) 816.6 მლნ. აშშ დოლარი შეადგინა, რაც წინა წლის შესაბამის მაჩვენებელზე 20.2 პროცენტით მეტია; აქედან ექსპორტი 222.7 მლნ. აშშ დოლარს შეადგენს (26.0 პროცენტით მეტი), ხოლო იმპორტი 593.9 მლნ. აშშ დოლარს (18.2 პროცენტით მეტი).
[post_title] => საექსპორტო ათეულში პირველი ადგილი სპილენძის მადნებმა დაიკავა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saeqsporto-ateulshi-pirveli-adgili-spilendzis-madnebma-daikava [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-19 12:37:53 [post_modified_gmt] => 2018-02-19 08:37:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=215316 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 214968 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-02-16 21:38:08 [post_date_gmt] => 2018-02-16 17:38:08 [post_content] =>

“საქართველო დინამიურ გამყვან ტურისტულ ბაზრად ყალიბდება,"- ეს სიტყვები ბრიტანული მარკეტინგული საკონსულტაციო კომპანია TMI Consultancy (Travel Consul Alliance-ის წევრი) დირექტორს, ჰელენ ლოიდს, ეკუთვნის. ჰელენ ლოიდი საქართველოს, პრესტიჟულ ტურებზე გათვლილი ღონისძიების, B2B Luxury & MICE ვორქშოპის ფარგლებში სტუმრობს და ამავე ღონისძიების ორგანიზატორია. ღონისძიებას საქართველო უკვე მეორედ მასპინძლობს.

ჰელენ ლოიდი "ფორტუნასთან" ამბობს, რომ გასულ წელს თბილისში პირველად ჩატარებული B2B Luxury & MICE ვორქშოპი ძალიან წარმატებული აღმოჩნდა და წელს ინტერესი კიდევ უფრო გაიზარდა.

ჰელენ ლოიდი: საერთაშორისო პარნტიორები კმაყოფილნი დარჩნენ და აღფრთოვანდნენ ქართული ბაზრის პოტენციალით. შედეგად, 30 %-ით მეტი საერთაშორისო მონაწილე გვყავს. წელს პირველად შემოგვიერთდნენ ახალი დესტინაციების ტურიზმის საბჭოები როგორიცაა მონაკო, დომინიკის რესპუბლიკა, ასევე, სლოვენია, რომელიც ჩვენი ღონისძიების გენერალური სპონსორია წელს.

საინტერესოა, რომ სლოვენიის ტურიზმის საბჭოს ორი ტურ ოპერატორი ჩამოყავს, ხედავენ რა ბაზრის კარგ პოტენციალს. მათ თურქეთის ავიხაზებიც ეხმარება დესტინაციის პრომოუშენში თბილისი-ისტანბული- ლუბლიანას რეისის დანიშვნით.

ასევე, ვორქშოპზე მდიდრული ტურიზმის სამყაროს კარგად ცნობილი და ნიშური ბაზრის 5 * ვარსკვლავიანი სასტუმროს ბრენდებიც იქნებიან წარმოდგენილი ესპანეთიდან, იტალიიდან, ხორვატიიდან, საფრანგეთიდან, საბერძნეთიდან და ა.შ.

აშკარად იკვეთება, რომ საქართველოს ახალგაზრდა ბაზარი იზრდება, ეს არის კარგი შესაძლებლობა რომ საქართველომ ყურადღება მიიპყროს. ეს არაპირდაპირ, შემომყვანი ტურიზმის განვითარებასაც უწყობს ხელს, რადგან იზრდება საქართველოს ცნობადობა.
  • როგორ დაეხმარება ამ პროცესის განვითარებას ვიზალიბერალიზაცია?
ჰელენ ლოიდი: ვიზალიბერალიზაცია არის შესაძლებლობა საქართველოს მოქალაქეებისთვის, რომ საზღვარგარეთ იმოგზაურონ, რაც, რა თქმა უნდა, ხელს შეუწყობს გამყვანი ტურიზმის ბიზნესის კიდევ უფრო განვითარებას. აქ საუბარია მცირე ბიზნესზე. ხშირ შემთხვევაში ვიზა ერთგვარი დაბრკოლება არის ხოლმე ქვეყნებისთვის, მაგალითად რუსეთისთვის, ამიტომ რა თქმა უნდა, ამ შემთხვევაში ინტერესი გაიზრდება.
  • ისევ ღონისძებას რომ დავუბრუნდეთ, რა შესაძლებლობა ეძლევათ ქართულ ტურისტულ კომპანიებს ამ ღონისძიებაში მონაწილეობით?
ჰელენ ლოიდი: მათ აქვთ ძალიან კარგი შესაძლებლობა პირისპირ B2B შეხვედრების ფორმატში შეხვდნენ და დაამყარონ კონტაქტები უცხოელ პარტნიორებთან, კერძო სექტორთან, რომლებიც სხვადასხვა ტურისტულ პროდუქტს წარმოადგენენ. B2B Luxury & MICE ვორქშოპი არის დახურული ღონისძიება პროფესიონალებისთვის. ტურიზმი დამყარებულია ურთიერთობებზე, პარტნიორობაზე და ეს ვორქშოპო სწორედაც,  რომ ორიენტირებულია საერთაშორისო და ადგილობრივი კომპანიების ურთიერთობების დამყარებაზე და პარტნიორობის გაღრმავებაზე. ვორქშოპში მონაწილეობის მისაღებად TMI-მ პარტნიორ კომპანია “ბრენდორ კონსალტინგთან” ერთად განახორციელა ადგილობრვი ტურისტული კომპანიების შერჩევა და, შესაბამისად, ვორქშოპში მონაწილეობას მიიღებენ გამყვან ტურებზე ორიენტირებული წამყვანი ქართული ტურ- ოპერატორები.
  • რა შეიძლება გააკეთონ ქართულმა კომპანიებმა იმისათვის, რომ უფრო დააინტერესონ ვორქშოპის უცხოელი წარმომადგენლები?
ჰელენ ლოიდი: ქართულმა კომპანიებმა უნდა დააინტერესონ უცხოელი პარტნიორები საკუთარი პროდუქტის მყიდველების რიცხვის ზრდით. ჩვენ კარგი გამოცდილება გვაქვს ტურისტული სააგენტოების და ტურისტული პროდუქტების წარმომადგენლების დაკავშირების, მსგავსი ტიპის ვორქშოპებს უკვე რამდენიმე წელია ვატარებთ ყაზახეთში და აზერბაიჯანში. რაც შეეხება საქართველოს, საერთაშორისო გამოფენებზე საქართველო კარგად არის წარმოდგენილი. მთავარი გამოწვევა ქვეყნის სხვადასხვა სეზონზე აქტიურობაა. სხვადსხვა სეზონებზე დიდი რაოდენობით ტურისტი მოგზაურობს, მნიშვნელოვანია უცხოელები დარწმუნდნენ, რომ საქართველო საკმაოდ მიმზიდველი ქვეყანაა სხვადასხვა სეზონზე მოგზაურობის მხრივაც. ჰელენ ლოიდი: წელს, ჩვენთან ერთად ჩამოვიდა ჩვენი ტექნოლოგიური პარტნიორი საერთაშორისო კომპანია CHUTE. CHUTE ეხმარება დესტინაციებს, სასტუმროებს და ტურისტულ პროდუქტებს, რომ გაზარდონ მათი წარმოჩენა სოციალურ მედიაში. ჩვენ ერთად ვესტუმრეთ ბათუმს. აჭარის ტურიზმის ადმინისტრაციას შევხვდით და მოხარულნი ვიქნებით მათთან თანამშრომლობით, თუკი მათი მხრიდან ინტერესი გამოიკვეთება. თანამშრომლობა შესაძლებელია მაგალითად, MICE სექტორში და აჭარის პრომოუშენის მიმართულებით. TMI Consultancy-ს აქვს სხვადასხვა ბაზარზე მუშობის დიდი გამოცდილება დესტინაციების და ტურისტული პროდუქტის პრომოუშენის მხრივ.
  • რა პოტენციალი აქვს საქართველოს MICE ტურიზმის განვითარების მიმართულებით?
ჰელენ ლოიდი: თქვენ გაქვთ სასიამოვნო კლიმატი, საუცხოო სამზარეულო, კარგი სერვისები. ამ კუთხით საქართველო საინტერესოა არა მხოლოდ რუსული ბაზრისთვის, არამედ ევროპული ბაზრებისთვის. ჩვენ სხვადასხვა დესტინაციებთან ვპარტნიორობთ და დიდი სურვილი გვექნება, ამ მხრივ, საქართველოს პრომოუშენშის კუთხითაც ჩავერთოთ.
  • TMI-ის მსგავსი ღონისძიებების ორგანიზების 8 წლიანი გამოცდილება აქვს, რამდენად შედეგის მომტანია მსგავსი ტიპის ვორქშოფები ტურისტული სააგოენტობისათვის?
ჰელენ ლოიდი: ტურისტული სააგენტოები იღებენ ახალ ინფორმაციას, იძენენ ახალ ბიზნეს პარტნიორებს და ეს კიდევ ერთხელ ეხმარება მათ განავითარონ ბიზნესი და გავიდნენ საერთაშორისო ასპარეზზე. ამ შემთხვევაში, ადგილობრივ ტურისტულ კომპანიებს აღარ უწევთ ახალი ინფორმაციის მისაღებად და ახალი პარტნიორების გასაცნობად საზღვარგარეთ წასვლა და ხარჯის გაღება, რადგან ჩვენ ვუზრუნველყოფთ, ადგილობრივი ბაზრით დაინტერესებული პარტნიორების ადგილზე ჩამოყვანას. ეს შეთავაზება მათთვის ძალიან მიმზიდველია და რეალური შედეგები მოაქვს გრძელვადიანი პარტნიორების შეძენის და ახალი პროდუქტების განვითარების მხრივ. სწორედ, ამიტომ უკვე მე-8 წელია მსგავსი ტიპის ვორქშოპს ვატარებთ ალმა-ატაში და მე-7 წელია - ბაქოში, წელს კი უკვე მეორედ - თბილისში.
  • რა შთაბეჭდილებები დაგრჩათ საქართველოს შესახებ როგორც ტურისტს?
ჰელენ ლოიდი: ორი რამ რამაც საოცარი შთაბეჭდილება მოახდინა ჩემზე არის: ხალხი და ღვინო. თქვენი ღვინო მართლაც ფანტასტიურია. მე, როგორც ბრიტანელს მომწონს აქაური სამზარეულო და აღფრთოვანებული ვარ თქვენი ღვინით. ზოგადად, კულინარიულ და ღვინის ტურიზმს დიდი პოტენციალი აქვს საქართველოში ევროპელი ტურისტების მოზიდვის მხრივ. [post_title] => უცხოელი პარტნიორები საქართველოს ტურისტული პოტენციალით აღფრთოვანდნენ - TMI Consultancy-ის დირექტორი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => uckhoeli-partniorebi-saqartvelos-turistuli-potencialit-aghfrtovandnen-tmi-consultancy-is-direqtori [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-17 01:14:13 [post_modified_gmt] => 2018-02-16 21:14:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=214968 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 214298 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-02-15 12:44:21 [post_date_gmt] => 2018-02-15 08:44:21 [post_content] => საარსებო მინიმუმი 2018 წლის იანვარში 175 ლარამდე გაიზარდა. სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის მონაცემებით,  სწორედ ეს თანხა სჭირდება არსებობისთვის შრომისუნარიან მამაკაცს. თვიურად ზრდა 1.5 ლარია, წლიურად 8.7 ლარი. საქსტატის ცნობითვე, საქართველოში საშუალო ოჯახს არსებობა 293.5 ლარად შეუძლია. ერთსულიან ოჯახს სულ მცირე 155 ლარი სჭირდება, ორსულიანს - 248 ლარი, სამსულიანს- 278.9 ლარი, ოთხსულიანს 309.9 ლარი, ექვსსულიანს და მეტს კი -412.2 ლარი. შეგახსენებთ, 2017 წლის დეკემბერში საარსებო მინიმუმი, წინა თვესთან შედარებით, 2,2 ლარით შემცირდა და  შრომისუნარიანი ასაკის მამაკაცისთვის 173,5 ლარი შეადგინა. სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის მონაცემებითვე, 2016 წლის დეკემბერში საარსებო მინიმუმი შრომისუნარიანი მამაკაცისთვის 161,6 ლარი იყო, შესაბამისად, 11,9-ლარით ნაკლები, ვიდრე 2017 წლის დეკემბეში. რაც შეეხება ოჯახს, 2017 წლის დეკემბრის მონაცემებით, საშუალო ოჯახის საარსებო მინიმუმი 291 ლარი იყო.
შეგახსენებთ, საარსებო მინიმუმი მინიმალური სასურსათო კალათის მიხედვით ანგარიშდება.
[post_title] => არსებობა გაძვირდა - საარსებო მინიმუმი 175 ლარამდე გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => arseboba-gadzvirda-saarsebo-minimumi-175-laramde-gaizarda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-15 12:45:48 [post_modified_gmt] => 2018-02-15 08:45:48 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=214298 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 215316 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-02-19 12:37:53 [post_date_gmt] => 2018-02-19 08:37:53 [post_content] => 2018 წლის იანვარში ათი უმსხვილესი სავაჭრო პარტნიორი ქვეყნის წილმა საქართველოს მთლიან საგარეო სავაჭრო ბრუნვაში 69.0 პროცენტი შეადგინა. უმსხვილესი სავაჭრო პარტნიორებია: თურქეთი (112.0 მლნ. აშშ დოლარი), რუსეთი (94.1 მლნ. აშშ დოლარი) და აზერბაიჯანი (91.1 მლნ. აშშ დოლარი). საქსტატის ინფორმაციით, 2018 წლის იანვარში, სასაქონლო ჯგუფებიდან, საექსპორტო ათეულში პირველი ადგილი სპილენძის მადნებმა და კონცენტრატებმა დაიკავა, 34.1 მლნ. აშშ დოლარი და მთელი ექსპორტის 15.3 პროცენტი შეადგინა. ფეროშენადნობების ექსპორტი 27.3 მლნ. აშშ დოლარს და შესაბამისად, მთლიანი ექსპორტის 12.3 პროცენტს უდრიდა. მესამე ადგილზე მსუბუქი ავტომობილების ჯგუფი იმყოფებოდა. ამ სასაქონლო ჯგუფის ექსპორტმა 15.7 მლნ. აშშ დოლარი და მთელი ექსპორტის 7.0 პროცენტი შეადგინა. რაც შეეხება უმსხვილესი საიმპორტო სასაქონლო ჯგუფს, 2018 წლის იანვარში უმსხვილესი საიმპორტო სასაქონლო ჯგუფი ნავთობი და ნავთობპროდუქტები იყო, რომლის იმპორტმა 57.1 მლნ. აშშ დოლარი და მთელი იმპორტის 9.6 პროცენტი შეადგინა. მეორე ადგილზე იმყოფებოდა ნავთობის აირების სასაქონლო ჯგუფი 48.4 მლნ. აშშ დოლარით, რაც იმპორტის 8.2 პროცენტი იყო. მესამე ადგილზე მსუბუქი ავტომობილების სასაქონლო ჯგუფი დაფიქსირდა 29.8 მლნ. აშშ დოლარით (იმპორტის 5.0 პროცენტი).
ცნობისთვის, 2018 წლის იანვარში საქართველოში საქონლით საგარეო სავაჭრო ბრუნვამ (არადეკლარირებული ვაჭრობის გარეშე) 816.6 მლნ. აშშ დოლარი შეადგინა, რაც წინა წლის შესაბამის მაჩვენებელზე 20.2 პროცენტით მეტია; აქედან ექსპორტი 222.7 მლნ. აშშ დოლარს შეადგენს (26.0 პროცენტით მეტი), ხოლო იმპორტი 593.9 მლნ. აშშ დოლარს (18.2 პროცენტით მეტი).
[post_title] => საექსპორტო ათეულში პირველი ადგილი სპილენძის მადნებმა დაიკავა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saeqsporto-ateulshi-pirveli-adgili-spilendzis-madnebma-daikava [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-19 12:37:53 [post_modified_gmt] => 2018-02-19 08:37:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=215316 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 499 [max_num_pages] => 167 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 1b577432bf577df616e73621b8a4da70 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები