ოპოზიციის გაერთიანების მორიგი მცდელობა – მისაღებია თუ არა სააკაშვილის ინიციატივა

პოპულარული

ოპოზიციის გაერთიანების მორიგი მცდელობა – მისაღებია თუ არა სააკაშვილის ინიციატივა

საქართველოს ექსპრეზიდენტის, მიხეილ სააკაშვილის, შეთავაზება ერთიანი ოპოზიციისათვის, რომ საპრეზიდენტო კანდიდატის წარსადგენად გაერთიანდნენ, მისაღები მხოლოდ „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობისთვის“ აღმოჩნდა. დანარჩენ ოპოზიციურ პარტიებს უარისთვის განსხვავებული არგუმენტები აქვთ, მთავარი  ის არის, რომ ოპოზიცია ერთიანობისთვის არც ამჯერად არის მზად.  საბოლოოდ კი  ამ ყველაფერს რა შედეგი ექნება, ანალიტიკოსებს ამაზე საუბარი ჯერჯერობით უჭირთ.

 

სააკაშვილის შეთავაზება

საქართველოში მომავალ საპრეზიდენტო არჩევნებთან დაკავშირებით, საქართველოს მესამე პრეზიდენტმა, მიხეილ სააკაშვილმა, განაცხადა, რომ „ნაციონალურმა მოძრაობამ“ პრაიმერისი უნდა გამართოს და ამ უკანასკნელის წესებზე ყველა დანარჩენთან ერთად უნდა შეთანხმდნენ. სააკაშვილი აღნიშნავს, რომ „ნაციონალურმა მოძრაობამ“ ოპოზიციასთან ერთად ერთიანი კანდიდატი უნდა დააყენოს. 

„არანაირი ცალკე პარტიული კანდიდატი ეფექტური არ იქნება, ამაში დარწმუნებული ვარ,“ – განაცხადა მიხეილ სააკაშვილმა.

მის შეთავაზებაში მთავარი აქცენტი დასავლური ორიენტაციის პარტიებზე გაკეთდა და ცხადია, გაერთიანებაში აპრიორი ეს კატეგორია მოიაზრება, რადგან  პრორუსულ პარტიებთან გაერთიანება  მათთვის ყველანაირად წამგებიანია და არც წავლენ ამაზე.

სააკაშვილის შეთავაზება, ფაქტობრივად,  ოპოზიციის საარჩევნოდ გაერთიანებას გულისხმობს, რაც იმას ნიშნავს, რომ ოპოზიციურმა პარტიებმა საკუთარი პოლიტიკური ამბიციები უნდა დათმონ და ხელისუფლების დასამარცხებლად ძალები გააერთიანონ. ამას კი თავისი დადებითი და უარყოფითი მხარეები აქვს.

მთავარი დადებითი ასპექტი ისა, რომ ოპოზიციის ხმები, ერთი შეხედვით, აღარ იქსაქსება და თითქოს გაერთიანებულმა ხმებმა ხელისუფლების დამარცხება უნდა შეძლოს. თუმცა, გაერთიანების შემთხვევაში, ხმების მარტივად დაჯამება არ ხდება და გასათვალისწინებელია, რომ შესაძლოა, ამით ხმების გარკვეული რაოდენობა საერთოდ დაიკარგოს, რადგან ოპოზიციის ამომრჩეველს შესაძლოა, გაერთიანებაში მყოფი რომელიმე პარტია არ მოსწონდეს და საერთოდ არჩევნებზე აღარ მივიდეს, ან მივიდეს და არჩევანი სხვის სასარგებლოდ გააკეთოს. თუმცა, მეორე მხრივ, შესაძლოა, გაერთიანების მომენტმა უფრო ოპტიმისტური განწყობებიც გააძლიეროს და იმ კატეგორიის ხმებიც მიიზიდოს, რომელიც აქამდე არჩევნებზე მისვლას ან რომელიმე ოპოზიციური პარტიის მხარდაჭერას არ აპირებდა.

გარდა ამისა, პრობლემურია თითოეული პარტიის პოლიტიკური ამბიციებიც, რადგან გაერთიანების შემთხვევაში, დიდი ალბათობით, უმეტესობას ლიდერად სხვისი აღიარება მოუწევს, რაც ქართული რეალობიდან გამომდინარე ძალიან ძნელი მისაღწევია.

ოპოზიციის გაერთიანების საკითხი ქართულ რეალობაში ახალი არ არის და ყველა ხელისუფლების დროს რაღაც პერიოდში განსაკუთრებულ აქტუალობას იძენს. ასე იყო შევარდნაძის მმართველობის დროსაც და შემდეგ უკვე სააკაშვილის პრეზიდენტობის პერიოდში. 2007 წლიდან ოპოზიციას გაერთიანების რამდენიმე მცდელობა ჰქონდა და განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი 2008 და 2012  წელს საპარლამენტო არჩევნებისთვის გაერთიანება იყო, როდესაც პირველ ჯერზე ოპოზიციამ მიზანს გაერთიანებითაც ვერ მიაღწია და საბოლოოდ უარესი პროცესები განავითარდა, რადგან ლამის ოპოზიციის მარგინალიზაცია მოხდა. 2012 წელს კი ოპოზიციამ უკვე ბიძინა ივანიშვილის ფაქტორის გამო, გამარჯვება მოახერხა, რაც, ცხადია, ზოგადად ოპოზიციის გაერთიანებაზე გარკვეული დასკვნების გაკეთების საშუალებას იძლევა.  ყველაზე მნიშვნელოვანი კი მაინც ის არის, ეს დასკვნები იქნება თუ არა ახლა გათვალისწინებული და საბოლოოდ მოახერხებს თუ არა ოპოზიცია გაერთიანებას და საბოლოოდ რა შედეგები ექნება ოპოზიციის ქმედებებს.

 

ყოფილი პრეზიდენტის საპრეზიდენტო იდეების მომხრეები

გასაკვირი არ არის, რომ ყოფილი პრეზიდენტის იდეა „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობისთვის“ მისაღებია. პარტიის ერთ-ერთი ლიდერის, ნიკა რურუას, განცხადებით, სააკაშვილის ეს მოსაზრება „ცუდი აზრი ნამდვილად არ არის.“ 

„უფრო მეტიც, მისაღებია, ოღონდ ეს უნდა მოხდეს ისეთი პროცესის შედეგად, რომელიც თავისთავად სასარგებლო იქნება ყველაზე ძლიერი კანდიდატის შერჩევისთვის, მაგალითად, პრაიმერისის თვალსაზრისით,“ – უთხრა „ფორტუნას“ ნიკა რურუამ.

რურუა ამბობს, რომ დღევანდელი რეალობიდან გამომდინარე, ოპოზიციური პარტიების  ერთ რომელიმე კანდიდატზე შეჯერება საკმაოდ რთული საკითხია.

„ახალი საქართველოს“ ლიდერი, გიორგი ვაშაძე, ექსპრეზიდენტის მოსაზრებას  „რაციონალური აზრს“ უწოდებს და მოხარულია, რომ ის ინიციატივა, რომელიც, მისივე თქმით, პრაიმერისთან დაკავშირებით ჯერ კიდევ ერთი წლის წინ პარტია „ახალ საქართველოს“ ჰქონდა, დღეს აქტუალური ხდება. გიორგი ვაშაძის თქმით, ამ იდეის მოწინააღმდეგე ახლა მხოლოდ ორი ოპოზიციური პარტია იქნება.

„ვფიქრობ, ოპოზიციური პარტიების უმრავლესობა ამ ყველაფრისთვის მომწიფებულია. ახლა ორ ძალას ექნება მაქსიმალური მცდელობა, რომ ეს ყველაფერი ჩაშალოს. ეს არის „პატრიოტთა ალიანსი“, რომელსაც სულ სხვა დანიშნულება აქვს და ეს არის „ევროპული საქართველო“, რომლის დანიშნულებაც არის, იყოს  ლიდერი ოპოზიციაში და არა ის, რომ  გაიმარჯვოს არჩევნებში და მოვიდეს ხელისუფლებაში.  როგორც კი ისინი ამას გადაწყვეტენ, შესაძლოა, ამ პოლიტიკურმა ძალამ აღარც კი იარსებოს. მთავარია, რომ რაციონალური აზრი იმარჯვებს და ოპოზიციის  ეს ერთობა აუცილებლად შედგება, როგორც ვანის არჩევნებისთვის, ასევე საპრეზიდენტო და 2020 წლის საპარლამენტო არჩევნებისთვის,“ – განაცხადა გიორგი ვაშაძემ.

 

იდეის მოწინააღმდეგეთა არგუმენტები

„გადაგვარებული ლიდერის ურთიერთგამომრიცხავი აზრების ბოდვა“ – ასე უწოდა „ევროპული საქართველოს“ პოლიტსაბჭოს თავმჯდომარემ, გიგა ბოკერიამ, მიხეილ სააკაშვილის მიერ გაკეთებულ განცხადებას. გიგა ბოკერიას თქმით, მიხეილ სააკაშვილის მიერ გაკეთებული განცხადებები მათი თანამშრომლობის შესაძლებლობას ამცირებს. 

„თან საპრეზიდენტო არჩევნების მზადებისკენ მოგვიწოდებს, თან იძახის არჩევნებით ივანიშვილის დამარცხებას აზრი არ აქვს, ეგ არ გამოვაო. თან ერთიანობაზე საუბრობს, თან ბინძურ ცილისწამებას აგრძელებს „ასავალ-დასავალის“ თვითონ „ქართული ოცნების“ სტილში. თან იძახის, რომ მე თუ ქართულ ციხეში აღმოვჩნდიო, რაც მე პირადად დიდი იმედი მაქვს, რომ არ მოხდება, მაშინ ივანიშვილის რეჟიმი დასრულდებაო. ესე იგი, ქართველი ხალხი იტანს ქვეყნის დანგრევას 5 წელია, უბრალოდ მის დაჭერას ვერ აიტანს. ეს რა ლოგიკაა?“ – ამბობს გიგა ბოკერია.

„ევროპული საქართველოს“ ლიდერის შეფასებით, სააკაშვილის დამოკიდებულება თანამშრომლობის შესაძლებლობას ასუსტებს. ბოკერიას თქმით,  „ეს თანამშრომლობა ვერ იქნება სააკაშვილის ფიგურის გარშემო თანამშრომლობა.

                          ფინანსური არგუმენტი

„რესპუბლიკური“  პარტიის ერთ-ერთი ლიდერის, ლევან ბერძენიშვილის, შეფასებით, მიხეილ სააკაშვილი ქართულ პრობლემატიკას ძალიან არის დაშორებული და, მისივე თქმით, იგი აბსოლუტურად არაადეკვატურად საუბრობს. ლევან ბერძენიშვილის განცხადებით, უპირველეს ყოვლისა, ფინანსური პრობლემების გამო არის შეუძლებელი, რომ საქართველოში ოპოზიციამ ერთიანი კანდიდატი წარადგინოს. 

„ქართული პრაიმერისი შეუძლებელია იმიტომ, რომ პირველი მიზეზია – ვინ დააფინანსებს? ყველა ტირის, რომ ფული არ აქვს, მათ შორის „ნაციონალური მოძრაობაც“. მრავალპარტიული პრაიმერისი რა ეღირება, იანგარიშა სააკაშვილმა? სააკაშვილს საერთოდ წარმოდგენა არ აქვს, რას ლაპარაკობს. ეტყობა, მას სხვა პრობლემები აქვს, მას უკრაინაში ყოფნის ვადა ეწურება, ამიტომ მან უნდა მოიფიქროს, ახლა რა ქნას, ასეთ დროს ისეთ არარეალურ რამეს ამბობს, რაც იმ ორ მონათესავე პარტიაშიც, „ნაციონალურ მოძრაობასა“ და „ევროპულ საქართველოშიც“, კი შეუძლებელი აღმოჩნდა,“ – უთხრა „ფორტუნას“ ლევან ბერძენიშვილმა.

                            პოლიტიკური ამბიცია

„ლეიბორისტული პარტიის“ ლიდერი, გიორგი გუგავა ოპოზიციას პრეზიდენტობის ერთიან კანდიდატად შალვა ნათელაშვილს სთავაზობს. გუგავას თქმით, ქვეყანას პრეზიდენტად ისეთი ქარიზმატული ლიდერი სჭირდება, როგორიც შალვა ნათელაშვილია. 

„საპრეზიდენტო არჩევნებზე ჩვენ  გვყავს საკუთარი კანდიდატურა. იქიდან გამომდინარე, რომ ივანიშვილს სურს, საპრეზიდენტო ინსტიტუტი, უფლებრივი თვალსაზრისით, მთლიანად გაანადგუროს, მას ამ თანამდებობაზე მსახური სჭირდება. ასევე, ივანიშვილს ამ მნიშვნელოვანი სახელმწიფოებრივი ინსტიტუტის დისკრედიტაცია სურს. თუმცა ქვეყანას, პოლიტიკური ამოცანებიდან გამომდინარე, სჭირდება ქარიზმატული ლიდერი, ისეთი, როგორიც შალვა ნათელაშვილია,” – განაცხადა გიორგი გუგავამ.

 

პროცესის შეფასება გარეშე თვალით

პოლიტოლოგი  გია ნოდია მხოლოდ ფინანსურ პრობლემებს არ მიიჩნევს პრაიმერისის არგამართვის მთავარ მიზეზად. ნოდია ფიქრობს, რომ ახლა პრაიმერისის გამართვა საკმაოდ რთული იქნება იმიტომ, რომ სააკაშვილის გამონათქვამებმა ქვეყნის მეორე ყველაზე მნიშვნელოვანი ოპოზიციური პარტია – „ევროპული საქართველო“  „ნაციონალურ მოძრაობას“ დაუპირისპირა.  

„სააკაშვილმა „ევროპულ საქართველოზე“ თქვა, რომ მისი ლიდერები ბიძინა ივანიშვილზე არიან გაყიდული. ამით მან გამორიცხა მათთან თანამშრომლობა. საკუთარ თავთან წინააღმდეგობაში შევიდა. ეს აჩვენებს, რომ თუკი ასეთი დამოკიდებულება არსებობს, რომ „ნაციონალური მოძრაობის“ შემდეგ ყველაზე მსხვილ ოპოზიციურ პარტიასთან ვერ ითანამშრომლებენ,“ – ამბობს „ფორტუნასთან“ ნოდია.

პოლიტოლოგი გია ხუხაშვილი კი “ფორტუნასთან” ამბობს, რომ  “პრაიმერისის გამართვა დღევანდელ პირობებში აბსოლუტურად შეუძლებელია”.  მიზეზად კი  არამხოლოდ ფინანსურ, რამედ პირველ რიგში პოლიტიკურ პრობლემებს ასახელებს.  

“ამაზე საუბარსაც კი არა აქვს აზრი. ქვეყანაში პოლიტიკური მოზაიკა არის ისეთი, როდესაც რაღაც ტიპის გაერთიანებაზე ლაპარაკს აზრი არ აქვს,” – ამბობს გია ხუხაშვილი.

 

 

თათია კაკიაშვილი 

 

 

ახალი ამბები /

|

12 თებერვალი, 2018

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => fortunas-temebi
                                    [1] => prezidentobis-kandidati
                                    [2] => praimerisi
                                    [3] => saakashvilis-shetavazeba
                                    [4] => opoziciis-pasukhi
                                    [5] => eqspertebis-shefasebebi
                                    [6] => opoziciis-gaertianeba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 213328
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => fortunas-temebi
                                    [1] => prezidentobis-kandidati
                                    [2] => praimerisi
                                    [3] => saakashvilis-shetavazeba
                                    [4] => opoziciis-pasukhi
                                    [5] => eqspertebis-shefasebebi
                                    [6] => opoziciis-gaertianeba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 213328
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 16375
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => fortunas-temebi
                                    [1] => prezidentobis-kandidati
                                    [2] => praimerisi
                                    [3] => saakashvilis-shetavazeba
                                    [4] => opoziciis-pasukhi
                                    [5] => eqspertebis-shefasebebi
                                    [6] => opoziciis-gaertianeba
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => fortunas-temebi
                                    [1] => prezidentobis-kandidati
                                    [2] => praimerisi
                                    [3] => saakashvilis-shetavazeba
                                    [4] => opoziciis-pasukhi
                                    [5] => eqspertebis-shefasebebi
                                    [6] => opoziciis-gaertianeba
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (213328) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (21067,23004,23005,23006,23007,23008,16375)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 215601
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-02-20 12:50:00
                    [post_date_gmt] => 2018-02-20 08:50:00
                    [post_content] => ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის მერიის ახალი პროექტი „შენი იდეა თბილისის მერს“ უკვე გაეშვა.

მოქალაქეები დედაქალაქის მთავრობას ელექტრონულად, სხვადასხვა იდეას და ქალაქში არსებული პრობლემის მოგვარების გზებს სთავაზობენ.

როგორც მოსალოდნელი იყო, ყველაზე აქტუალური საკითხი საგზაო და სატრანსპორტო პრობლემები და იდეებია.

სწორედ ამ კატეგორიაში ფიქსირდება, განცხადებების უმეტესობა. „ფორტუნა“ რამდენიმე მათგანს გთავაზობთ:

 

მეტრო დიდ დიღომში

მარიტა ბიბილაშვილი დიდ დიღომში მეტროსადგურს ითხოვს და მოთხოვნას ასაბუთებს კიდეც. მისი თქმით, ამ უბანში ტრანსპორტის პრობლემა მუდმივად დგას და საღამოს 8 საათის შემდეგ მგზავრობა ძალიან გართულებულია. საღამოს საათებში მგზავრობის პრობლემაზე წერენ სხვა უბნებიდანაც.  

ღია მეტროს ხაზი

დიდი დიღომის გარდა, მოსახლეობა სამგორის მეტროდან აეროპორტის მიმართულებითაც ითხოვს ღია მეტროს ან ტრამვაის ხაზს. მაია შენგელიას იდეის მიხედვით, ამ იდეით ქალაქის ცენტრი, ორხევის, ლილოს და ეროპორტის დასახლებებს მარტივად დაუკავშირდება.
"გთხოვთ, სამგორის მეტროდან აეროპორტის მიმართულებით გაიყვანოთ ღია მეტროს, ან სწრაფი ტრამვაის ხაზი, რათა ქალაქის ცენტრს დაუკავშირდეს აეროპორტი, ორხევის, ლილოს დასახლებები"

ურნები მეტროში

გიორგი არსენაძე თბილისის მეტროსადგურებში ურნების დადგმას ითხოვს. მისი თქმით, ამ ეტაპზე სანაგვეების არარსებობის გამო, მოქალაქეები ნაგავს ლიანდაგებში ყრიან.  

ახალი მარშრუტი

ანა თოფურიძე მერიას გლდანი – ვაზისუბნის მიმართულებით ტრანსპორტის დანიშვნის იდეას აწოდებს.
"ძალიან რთულია ქალაქის ცენტრალური ქუჩებით გადაადგილება ვაზისუბნიდან გლდანამდე. აუცილებელია მგზავრმა გამოიყენოს მეტრო ან თუ მეტროსთან ახლოს არ ცხოვრობს დამატებით სხვა ტრანსპორტი. უკიდურეს შემთხვევაში ადამიანს უწევს ტაქსისი გამოძახება და თბილისი ზღვით გადასვლა საჭირო ადგილას. ქალაქს ესაჭიროება მარშუტკა რომელიც გლდანის მეტროდან გადმოვა ვაზისუბნამდე და პირიქით. უამარავ ადამიანს გაუდავილდება ცხოვრება", – წერსი ის.
 

საცობების განტვირთვა

კახი ფურცელაძე მერიას საცობების განტვირთვის (მისი თქმით) უმარტივეს სქემას სთავაზობს. იდეა კი იმაში მდგომარეობს, რომ სხვადასხვა სტრუქტურებში, სამუშაო დროის დაწყება და დასრულების საათები უნდა შეიცვალოს.
"თბილისში საცობების განტვირთვის მიზნით გადანაწილება უნდა მოხდეს სამუშაო საათების გრაფიკების. მაგალითად: მეტრო 6.00-24.00 სთ. რკინიგზა 7.00-15.00 სთ. წარმოებები 8.00-16.00 სთ. მედ. დაწესებულებები 9.00-18.00 სთ. იუსტიციის სახლები, მერია, ფოსტა, გამგეობები, ბანკები და სხვა 10.00-19.00 სთ. ამას ახსნაც აქვს, ვინაიდან ყველანი ქალაქში ერთდროულად იწყებს და ამთავრებს სამუშაოს, შეუძლებელია ელემენტარულად, სამსახურის გაცდენის გარეშე ან ექიმთან მიხვიდე, ან ბანკის თუნდაც, იუსტიციის სახლის მომსახურეობით ისარგებლო. აღარ ვამბობ უკვე გზებზე არსებულ მდგომარეობას, როდესაც მთელი ქალაქის მოსახლეობა ერთდაიმავე დროს მიემართება სამსახურში, სკოლებში, ინსტიტუტში და ა.შ. და ასევე ერთდაიმავე დროს ბრუნდება სახლში, აქედანაა სწორედაც ეს პრობლემა, რომლის გადაჭრაც შესაძლებელია ასეთი მეთოდით. სხვათაშორის ასეთი მეთოდი აპრობირებულია ევროპის ქვეყნებში და ნაწილობრივ საცობების პრობლემასაც აგვარებს და მომსახურეობის ხარისხსაც ზრდის", – წერს ის.
საცობების მოგვარებისთვის კიდევ ერთი იდეა შატლების სამარშრუტო ხაზების შექმნაა. "ჩემი აზრით საცობების მოგვარებაში შეიძლება დაეხმაროს ქალაქს ა.წ. შატლის სამარშრუტო ხაზის შექმნა. ძალიან ხშირი შემთხვევა, როდესაც ადამიანი ჯდება სამარშრუტო ტაქსში და მიდის ერთი გაჩერებიდან მეორემდე. ასეთი ადამიანი ადგილს იკავებს, იხდის იგივეს და ა.შ. უნდა შექმნას ისეთი სამარშრუტო ხაზები, რომლებიც გაჩერდებიან მხოლოდ 2-3 ცენტრალურ ადგილას. მაგალითად ასეთი შატლი ივლის ვარკეთილის მეტროდან ახმეტელის მეტრომდე. 1-ს გაჩერებას გააკეთებს ავლაბარში 2-ს დინამოსთან 3-ს კი დიდუბის მეტროსთან", – წერს ალექსანდრე სუკიასოვი.  

სატრანსპორტო ნაკადის შემცირება

მერიას დედაქალაქში ყოველდღიურად მოძრავი სატრანსპორტო ნაკადის შემცირების გეგმას აცნობს გოჩა ჯაიანი. მისი თქმით, თუ ამ გეგმას მიჰყვებიან, სამი თვის ვადაში თბილისში სატრანსპორტო ნაკადი შემცირდება.

გოჩა ჯაიანი ამბობს, რომ ქალაქში დაურეგისტრირებელი მანქანების გადაადგილება კვირის დღეების მიხედვით უნდა დარეგულირდეს.
"როგორც მოგეხსენებათ ჩვენს დედაქალაქშო, ამ ბოლო წლებში ძალიან არის გაზრდილი მექანიკური სატრანსპორტო საშუალებების რაოდენობა , რაც შესაბამისად აისახა სატრანსპორტო ნაკადების ზრდაში. გთავაზობთ ამ პრობლემის მოგვარების ჩემეულ იდეას, რომელიც მოგვცემს საშუალებას გავანახევროთ ქალაქში ყოველდღიურად მოძრავი მოძრავი ავტომანქანების რაოდენობა და თან მინიმალური დანახარჯებით ქალაქის ბიუჯეტიდან. იდეა მდგომარეობს შემდგომში: ქალაქის მმართველობამ, ან სახელმწიფოს შესაბამისმა ორგანოებმა უნდა გამოსცენ დოკუმენტი, რომლის მეშვეობით დარეგულირდება როგორც ქალაქში დარეგისტრირებული, ასევე სხვა რეგიონებიდან შემოსული ავტომანქანების დედაქალაქში გადაადგილების წესი კვირის დღეების და ავტომაქანის სახელმწიფო სარეგისტრაციო ნომრის მიხედვით, ანუ ავტომანქანები რომელთა სარეგისტრაციო ნომერი მთავრდება კენტ რიცხვზე, ქალაქში გადაადგილებას შეძლებენ მხოლოდ სამშაბათს, ხუთშაბათს და შაბათს, ხოლო ავტომანქანები რომელთა სარეგისტრაციო ნომერი მთავრდება 0-ზე და ლუწ რიცხვზე, ქალაქში გადაადგილებას შეძლებენ მხოლოდ ორშაბათს, ოთხშაბათს და პარასკევს, რჩება ერთი დღე, კვირა და ამ დღეს მოძრაობა დასაშვები იქნება ნებისმიერი ავტომანქანისთვის. რა თქმა უნდა ეს რეგულაციები არ უნდა შეეხოს მხოლოდ საზოგადოებრივ ტრანსპორტს, სასრაფოს, სახანძროს, დასუფთავებას და სხვადასხვა სპეცდანიშნულების ტრანსპორტს, კერძო ტაქსებისა და დისტრიბუციის მანქანების გარდა. ის მძღოლი, ვინც არ დაემორჩილება ამ წესს და მაინც გამოვა ქალაქში, უნდა დაჯარიმდეს და ჯარიმის სიდიდე უნდა იყოს დიდი, მაგალითად: პირველი დარღვევის შემთხვევაში - 50ლარი, მე-2-ე დარღვევის შემთხვევაში - 250ლარი და მე-3-ე შემთხვევაში - 500ლარი, ამის შემდეგ კი ექვსი თვით ჩამოერთმევა კონკრეტული მანქანით გადაადგილების უფლება", – წერს ის.
პირველი, რაც უკვე ამ პროექტმა გააკეთა, საზოგადოებისთვის, აქტუალური და მნიშვნელოვანი საკითხების წამოჭრაა. მტკიცდება, რომ თბილისელებისთვის გადაადგილება სერიოზულ დისკომფორტთან არის დაკავშირებული და მერიას ამ პრობლემის მოგვარებისთვის ბევრი მუშაობა მოუწევს. ელექტრონული პორტალი ახალი იდეების სისტემატიზაციას, საჯაროობასა და მიზნობრივ ადრესაციას ისახავს მიზნად, რომელიც განხილვისა და შესაბამისი ხმების მიღების შემდეგ, განსახილველად, მუნიციპალიტეტის მერიას გადაეცემა. ვებპორტალ idea.tbilisi.gov.ge-ზე 13 კატეგორიაა განთავსებული, რომლის არჩევის შემდეგაც, მოქალაქეს არგუმენტირებული და დასაბუთებული იდეის დაფიქსირებისა და კონკრეტულ პროექტზე ხმის მიცემის საშუალება აქვს. თბილისის მერის განცხადებით, ელექტრონული პორტალის ამოქმედების მიზანი ქალაქის განვითარებაში მეტი მოქალაქის ჩართულობა და ერთობლივი პროექტების განხორციელებაა. იდეის განხილვა ოთხ ეტაპს მოიცავს. პირველ ეტაპზე, რეგისტრირებული იდეა განიხილება საიტის ადმინისტრატორის მიერ, მეორე ეტაპი კი, მოიცავს იდეაზე ხმის მიცემას. მესამე ეტაპზე მერი იღებს გადაწყვეტილებას იდეის განხილვის გაგრძელების, ან იდეის დაკმაყოფილებაზე უარის თქმის შესახებ, ხოლო მეოთხე ეტაპზე მერიის სტრუქტურული ერთეულები იდეის განხორციელების შესაძლებლობას განიხილავენ.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => ახალი მეტრო და მარშრუტები, საცობების განტვირთვა - რას სთავაზობენ მოქალაქეები კალაძეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => akhali-metro-da-marshrutebi-sacobebis-gantvirtva-ras-stavazoben-moqalaqeebi-kaladzes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-20 12:50:49 [post_modified_gmt] => 2018-02-20 08:50:49 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=215601 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 215255 [post_author] => 12 [post_date] => 2018-02-20 12:16:12 [post_date_gmt] => 2018-02-20 08:16:12 [post_content] => თუ დიდხანს ნაფიქრი რემონტის დასრულების შემდეგ იატაკი უფრო მუქი მოგივიდათ, ვიდრე გინდოდათ, ან საწოლთან ჩამრთველი დაგაკლდათ, იცოდეთ, რომ მარტო არ ხართ. ერთდროულად რუტინული და სასიამოვნო რემონტის პროცესი  წვრილმან დეტალებამდე იდეალურ გათვალს საჭიროებს. ინტერიერის დიზაინერი, ლელი შევჩენკო, საოცნებო ბინის მოსაწყობად რამდენიმე პრაქტიკულ რჩევას  გვაძლევს. „ბინის რემონტისას ყველაზე ხშირია კითხვა - შეღებვა სჯობს თუ შპალერი. შეღებილი კედელი ფერის ცვალებადობის გასაქანს გვაძლევს . თუ კონკრეტული ფერი მოგვბეზრდება, მარტივად გადავღებავთ, თუმცა, გამძლეობის თვალსაზრისით, შპალერი სჯობს. თანამედროვე შპალერი კედელზე წარმოქმნილ ბზარებს მეტად იტანს. არსებული დილემის მარტივად გადაჭრა შეიძლება ბაზარზე არსებული სხვადასხვა ფაქტურის შესაღები შპალერით. პროდუქტი რამდენიმე გადაღებვას იტანს და საუკეთესო გამოსავალია მსგავს სიტუაციაში,“ - ამბობს ლელი შევჩენკო.  საცხოვრებელი სივრცის დაგეგმვისას აუცილებელია ოჯახის ცხოვრების წესის გათვალისწინება. არასასურველია თინეიჯერი ოჯახის წევრებისა და მშობლების საძინებლების გვერდიგვერდ განთავსება, წინააღმდეგ შემთხვევაში, ხმამაღალი მუსიკა მშობლების ძილის გარანტირებული ფონი იქნება. სტუდიო თუ სამზარეულო, შეღებვა თუ შპალერი - თუ საოცნებო ბინის დაგეგმვა თავსატეხად გექცათ, ყველა ამ დილემის  გადაჭრაში სპეციალისტის რჩევის გათვალისწინება დაგეხმარებათ.   https://www.youtube.com/watch?v=4iynooThLZE&feature=youtu.be  

თამუნა გოგუაძე

[post_title] => შპალერი თუ შეღებვა, ყოფნა თუ არყოფნა - როგორ დავგეგმოთ რემონტი (ვიდეორეპორტაჟი) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => shpaleri-tu-sheghebva-yofna-tu-aryofna-rogor-davgegmot-remonti [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-20 16:43:36 [post_modified_gmt] => 2018-02-20 12:43:36 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=215255 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 215549 [post_author] => 12 [post_date] => 2018-02-20 11:54:15 [post_date_gmt] => 2018-02-20 07:54:15 [post_content] => უფრო მეტი გარდაცვლილი, ვიდრე დაბადებული, 10 000 ქორწინება და 5 000 განქორწინება - 2017 წლის პირველი ნახევრის სტატისტიკური მაჩვენებელი დამაიმედებელი  ნამდვილად არ არის. დემოგრაფების ინფორმაციით, 2017 წელს ბოლო ორი საუკუნის განმავლობაში პირველად გადააჭარბა სიკვდილიანობამ შობადობას და ქვეყანაში ბუნებრივი მატება საერთოდ არ დაფიქსირდა. დემოგრაფიული ფონდის ხელმძღვანელის, თამარ ჩიბურდანიძის, განმარტებით, დემოგრაფიული ორმო ძირითადად ორმა მიზეზმა გამოიწვია - დემოგრაფიული თაობის ცვლამ და ემიგრაციამ.
"პრობლემა მომდევნო წლებში კიდევ გამძაფრდება და ამას 2 ძირითადი მიზეზი აქვს. დემოგრაფიული თაობის ცვლა და ემიგრაცია. 1990-იანი წლებიდან 2000 წლამდე გოგონების განახევრებული რაოდენობა დაიბადა,  ეს გოგონები სწორედ ახლა შედიან  რეპროდუქციულ ასაკში და მაშინდელი განახევრებული თაობა ახლა განახევრებულ შთამომავლობას გვაძლევს. "მეორე მთავარი მიზეზი მძიმე ეკონომიკური მდგომარეობა და ამის თანმდევი ემიგრაციაა. 12-წლიან პერიოდში  საქართველო რეპროდუქციულ ასაკში მყოფმა 800 ათასამდე ახალგაზრდა ქალმა და მამაკაცმა დატოვა.  უცხოეთსი სამუშაოდ წასულმა  თაობამ მძიმედ დაარტყა ქვეყნის შობადობას და დემოგრაფიას, - განმარტავს „ფორტუნასთან“ თამარ ჩიბურდანიძე.
სტატისტიკის მიხედვით, ქვეყანაში განსაკუთრებით შემცირდა პირველი შვილები, რასაც სპეციალისტები ქორწინების რიცხვის შემცირებას უკავშირებენ.   როდის თხოვდები? „ნახევარი მილიონი გასათხოვარი ქალი - ეს საქართველოს მთავარი პრობლემაა,“ - ლევან ბერძენიშვილის ეს  მოსაზრება საზოგადოებაში ერთდროულად მხიარულების და კრიტიკის საფუძველი გახდა.  დაუოჯახებელ  ახლობლებზე ნათესავების წუხილისა და ცნობისმოყვარე მეზობლების ხუმრობის უკან საკმაოდ სერიოზული პრობლემა დგას. დემოგრაფიული ფონდის მიერ  ჩატარებული კვლევის მიხედვით, განქორწინებულ ახალგაზრდები განქორწინების მთავარ მიზეზებად ძალადობას,  ურთიერთუპატივცემულობას და  ღალატს ასახელებენ. განქორწინების მიზეზებს შორის ბოლო ადგილს იკავებს სოციალური პრობლემები. განქორწინების ინოციატორები უმეტესწილად გოგონები არიან. თამარ ჩიბურდანიძის განმარტებით, განათლებით გამოწვეული საჭიროებებისა და განვითარების გამო გოგონები ნაკლებად პატიობენ ქმრებს, მაგალითად ღალატს,  რაც ადრე საქართველოში პრობლემად არ აღიქმებოდა. ქორწინების შემცირება და განქორწინების მატება ბოლო 10 წლის  ტრადიციაა. ბოლო  ათწლეულის განმავლობაში განქორწინებულთა რაოდენობა, თითქმის, 5-ჯერ გაიზარდა. განქორწინებულთა რაოდენობამ რეკორდულ მაჩვენებელს 2016 წელს მიაღწია - 25 101 წყვილმა გააწერა ოფიციალურად ხელი.    

თამუნა გოგუაძე

[post_title] => უფრო მეტი გარდაცვლილი, ვიდრე დაბადებული - საგანგაშო დემოგრაფიული სტატისტიკა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ufro-meti-gardacvlili-vidre-dabadebuli-sagangasho-demografiuli-statistika [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-20 14:28:07 [post_modified_gmt] => 2018-02-20 10:28:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=215549 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 215601 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-02-20 12:50:00 [post_date_gmt] => 2018-02-20 08:50:00 [post_content] => ქალაქ თბილისის მუნიციპალიტეტის მერიის ახალი პროექტი „შენი იდეა თბილისის მერს“ უკვე გაეშვა. მოქალაქეები დედაქალაქის მთავრობას ელექტრონულად, სხვადასხვა იდეას და ქალაქში არსებული პრობლემის მოგვარების გზებს სთავაზობენ. როგორც მოსალოდნელი იყო, ყველაზე აქტუალური საკითხი საგზაო და სატრანსპორტო პრობლემები და იდეებია. სწორედ ამ კატეგორიაში ფიქსირდება, განცხადებების უმეტესობა. „ფორტუნა“ რამდენიმე მათგანს გთავაზობთ:  

მეტრო დიდ დიღომში

მარიტა ბიბილაშვილი დიდ დიღომში მეტროსადგურს ითხოვს და მოთხოვნას ასაბუთებს კიდეც. მისი თქმით, ამ უბანში ტრანსპორტის პრობლემა მუდმივად დგას და საღამოს 8 საათის შემდეგ მგზავრობა ძალიან გართულებულია. საღამოს საათებში მგზავრობის პრობლემაზე წერენ სხვა უბნებიდანაც.  

ღია მეტროს ხაზი

დიდი დიღომის გარდა, მოსახლეობა სამგორის მეტროდან აეროპორტის მიმართულებითაც ითხოვს ღია მეტროს ან ტრამვაის ხაზს. მაია შენგელიას იდეის მიხედვით, ამ იდეით ქალაქის ცენტრი, ორხევის, ლილოს და ეროპორტის დასახლებებს მარტივად დაუკავშირდება.
"გთხოვთ, სამგორის მეტროდან აეროპორტის მიმართულებით გაიყვანოთ ღია მეტროს, ან სწრაფი ტრამვაის ხაზი, რათა ქალაქის ცენტრს დაუკავშირდეს აეროპორტი, ორხევის, ლილოს დასახლებები"

ურნები მეტროში

გიორგი არსენაძე თბილისის მეტროსადგურებში ურნების დადგმას ითხოვს. მისი თქმით, ამ ეტაპზე სანაგვეების არარსებობის გამო, მოქალაქეები ნაგავს ლიანდაგებში ყრიან.  

ახალი მარშრუტი

ანა თოფურიძე მერიას გლდანი – ვაზისუბნის მიმართულებით ტრანსპორტის დანიშვნის იდეას აწოდებს.
"ძალიან რთულია ქალაქის ცენტრალური ქუჩებით გადაადგილება ვაზისუბნიდან გლდანამდე. აუცილებელია მგზავრმა გამოიყენოს მეტრო ან თუ მეტროსთან ახლოს არ ცხოვრობს დამატებით სხვა ტრანსპორტი. უკიდურეს შემთხვევაში ადამიანს უწევს ტაქსისი გამოძახება და თბილისი ზღვით გადასვლა საჭირო ადგილას. ქალაქს ესაჭიროება მარშუტკა რომელიც გლდანის მეტროდან გადმოვა ვაზისუბნამდე და პირიქით. უამარავ ადამიანს გაუდავილდება ცხოვრება", – წერსი ის.
 

საცობების განტვირთვა

კახი ფურცელაძე მერიას საცობების განტვირთვის (მისი თქმით) უმარტივეს სქემას სთავაზობს. იდეა კი იმაში მდგომარეობს, რომ სხვადასხვა სტრუქტურებში, სამუშაო დროის დაწყება და დასრულების საათები უნდა შეიცვალოს.
"თბილისში საცობების განტვირთვის მიზნით გადანაწილება უნდა მოხდეს სამუშაო საათების გრაფიკების. მაგალითად: მეტრო 6.00-24.00 სთ. რკინიგზა 7.00-15.00 სთ. წარმოებები 8.00-16.00 სთ. მედ. დაწესებულებები 9.00-18.00 სთ. იუსტიციის სახლები, მერია, ფოსტა, გამგეობები, ბანკები და სხვა 10.00-19.00 სთ. ამას ახსნაც აქვს, ვინაიდან ყველანი ქალაქში ერთდროულად იწყებს და ამთავრებს სამუშაოს, შეუძლებელია ელემენტარულად, სამსახურის გაცდენის გარეშე ან ექიმთან მიხვიდე, ან ბანკის თუნდაც, იუსტიციის სახლის მომსახურეობით ისარგებლო. აღარ ვამბობ უკვე გზებზე არსებულ მდგომარეობას, როდესაც მთელი ქალაქის მოსახლეობა ერთდაიმავე დროს მიემართება სამსახურში, სკოლებში, ინსტიტუტში და ა.შ. და ასევე ერთდაიმავე დროს ბრუნდება სახლში, აქედანაა სწორედაც ეს პრობლემა, რომლის გადაჭრაც შესაძლებელია ასეთი მეთოდით. სხვათაშორის ასეთი მეთოდი აპრობირებულია ევროპის ქვეყნებში და ნაწილობრივ საცობების პრობლემასაც აგვარებს და მომსახურეობის ხარისხსაც ზრდის", – წერს ის.
საცობების მოგვარებისთვის კიდევ ერთი იდეა შატლების სამარშრუტო ხაზების შექმნაა. "ჩემი აზრით საცობების მოგვარებაში შეიძლება დაეხმაროს ქალაქს ა.წ. შატლის სამარშრუტო ხაზის შექმნა. ძალიან ხშირი შემთხვევა, როდესაც ადამიანი ჯდება სამარშრუტო ტაქსში და მიდის ერთი გაჩერებიდან მეორემდე. ასეთი ადამიანი ადგილს იკავებს, იხდის იგივეს და ა.შ. უნდა შექმნას ისეთი სამარშრუტო ხაზები, რომლებიც გაჩერდებიან მხოლოდ 2-3 ცენტრალურ ადგილას. მაგალითად ასეთი შატლი ივლის ვარკეთილის მეტროდან ახმეტელის მეტრომდე. 1-ს გაჩერებას გააკეთებს ავლაბარში 2-ს დინამოსთან 3-ს კი დიდუბის მეტროსთან", – წერს ალექსანდრე სუკიასოვი.  

სატრანსპორტო ნაკადის შემცირება

მერიას დედაქალაქში ყოველდღიურად მოძრავი სატრანსპორტო ნაკადის შემცირების გეგმას აცნობს გოჩა ჯაიანი. მისი თქმით, თუ ამ გეგმას მიჰყვებიან, სამი თვის ვადაში თბილისში სატრანსპორტო ნაკადი შემცირდება.

გოჩა ჯაიანი ამბობს, რომ ქალაქში დაურეგისტრირებელი მანქანების გადაადგილება კვირის დღეების მიხედვით უნდა დარეგულირდეს.
"როგორც მოგეხსენებათ ჩვენს დედაქალაქშო, ამ ბოლო წლებში ძალიან არის გაზრდილი მექანიკური სატრანსპორტო საშუალებების რაოდენობა , რაც შესაბამისად აისახა სატრანსპორტო ნაკადების ზრდაში. გთავაზობთ ამ პრობლემის მოგვარების ჩემეულ იდეას, რომელიც მოგვცემს საშუალებას გავანახევროთ ქალაქში ყოველდღიურად მოძრავი მოძრავი ავტომანქანების რაოდენობა და თან მინიმალური დანახარჯებით ქალაქის ბიუჯეტიდან. იდეა მდგომარეობს შემდგომში: ქალაქის მმართველობამ, ან სახელმწიფოს შესაბამისმა ორგანოებმა უნდა გამოსცენ დოკუმენტი, რომლის მეშვეობით დარეგულირდება როგორც ქალაქში დარეგისტრირებული, ასევე სხვა რეგიონებიდან შემოსული ავტომანქანების დედაქალაქში გადაადგილების წესი კვირის დღეების და ავტომაქანის სახელმწიფო სარეგისტრაციო ნომრის მიხედვით, ანუ ავტომანქანები რომელთა სარეგისტრაციო ნომერი მთავრდება კენტ რიცხვზე, ქალაქში გადაადგილებას შეძლებენ მხოლოდ სამშაბათს, ხუთშაბათს და შაბათს, ხოლო ავტომანქანები რომელთა სარეგისტრაციო ნომერი მთავრდება 0-ზე და ლუწ რიცხვზე, ქალაქში გადაადგილებას შეძლებენ მხოლოდ ორშაბათს, ოთხშაბათს და პარასკევს, რჩება ერთი დღე, კვირა და ამ დღეს მოძრაობა დასაშვები იქნება ნებისმიერი ავტომანქანისთვის. რა თქმა უნდა ეს რეგულაციები არ უნდა შეეხოს მხოლოდ საზოგადოებრივ ტრანსპორტს, სასრაფოს, სახანძროს, დასუფთავებას და სხვადასხვა სპეცდანიშნულების ტრანსპორტს, კერძო ტაქსებისა და დისტრიბუციის მანქანების გარდა. ის მძღოლი, ვინც არ დაემორჩილება ამ წესს და მაინც გამოვა ქალაქში, უნდა დაჯარიმდეს და ჯარიმის სიდიდე უნდა იყოს დიდი, მაგალითად: პირველი დარღვევის შემთხვევაში - 50ლარი, მე-2-ე დარღვევის შემთხვევაში - 250ლარი და მე-3-ე შემთხვევაში - 500ლარი, ამის შემდეგ კი ექვსი თვით ჩამოერთმევა კონკრეტული მანქანით გადაადგილების უფლება", – წერს ის.
პირველი, რაც უკვე ამ პროექტმა გააკეთა, საზოგადოებისთვის, აქტუალური და მნიშვნელოვანი საკითხების წამოჭრაა. მტკიცდება, რომ თბილისელებისთვის გადაადგილება სერიოზულ დისკომფორტთან არის დაკავშირებული და მერიას ამ პრობლემის მოგვარებისთვის ბევრი მუშაობა მოუწევს. ელექტრონული პორტალი ახალი იდეების სისტემატიზაციას, საჯაროობასა და მიზნობრივ ადრესაციას ისახავს მიზნად, რომელიც განხილვისა და შესაბამისი ხმების მიღების შემდეგ, განსახილველად, მუნიციპალიტეტის მერიას გადაეცემა. ვებპორტალ idea.tbilisi.gov.ge-ზე 13 კატეგორიაა განთავსებული, რომლის არჩევის შემდეგაც, მოქალაქეს არგუმენტირებული და დასაბუთებული იდეის დაფიქსირებისა და კონკრეტულ პროექტზე ხმის მიცემის საშუალება აქვს. თბილისის მერის განცხადებით, ელექტრონული პორტალის ამოქმედების მიზანი ქალაქის განვითარებაში მეტი მოქალაქის ჩართულობა და ერთობლივი პროექტების განხორციელებაა. იდეის განხილვა ოთხ ეტაპს მოიცავს. პირველ ეტაპზე, რეგისტრირებული იდეა განიხილება საიტის ადმინისტრატორის მიერ, მეორე ეტაპი კი, მოიცავს იდეაზე ხმის მიცემას. მესამე ეტაპზე მერი იღებს გადაწყვეტილებას იდეის განხილვის გაგრძელების, ან იდეის დაკმაყოფილებაზე უარის თქმის შესახებ, ხოლო მეოთხე ეტაპზე მერიის სტრუქტურული ერთეულები იდეის განხორციელების შესაძლებლობას განიხილავენ.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => ახალი მეტრო და მარშრუტები, საცობების განტვირთვა - რას სთავაზობენ მოქალაქეები კალაძეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => akhali-metro-da-marshrutebi-sacobebis-gantvirtva-ras-stavazoben-moqalaqeebi-kaladzes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-20 12:50:49 [post_modified_gmt] => 2018-02-20 08:50:49 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=215601 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 324 [max_num_pages] => 108 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => a93e0910493dc3dedb95a87d4beac95b [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები