ორპირი-ცუცხვათი-მღვიმეს გზის რეაბილიტაცია სრულდება

პოპულარული

ორპირი-ცუცხვათი-მღვიმეს გზის რეაბილიტაცია სრულდება

საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს საავტომობილო გზების დეპარტამენტი, ორპირი – ცუცხვათი – მღვიმეს 10.5 კილომეტრიანი მონაკვეთის რეაბილიტაციას ასრულებს.

ორპირი–ცუცხვათი–მღვიმეს მონაკვეთი განლაგებულია იმერეთის რეგიონში, ტყიბულის მუნიციპალიტეტის ტერიტორიაზე და გადის შემდეგ სოფლებს: ორპირი, კოკა, ოხომირა და ცუცხვათი.

სარეაბილიტაციო გზა იწყება შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის ქუთაისი (მოწამეთა) – ტყიბული – ამბროლაურის საავტომობილო გზის მე-9 კილომეტრზე მდებარე გადასახვევიდან და სრულდება სოფელ ცუცხვათთან. ამ მონაკვეთის რეაბილიტაცია 30 წელზე მეტია არ განხორციელებულა და გზა თითქმის სრულად ამორტიზებული იყო.

ამ დროისათვის მონაკვეთზე, ცემენტ-ბეტონის საფარის, გვერდულების, კიუვეტების, საგზაო ნიშნების, ავტოპავილიონების, ფოლადის ბაგირების, პარაპეტების, მიერთებების და მოსახლეობის ეზოებში შესასვლელების მოწყობის სამუშაოები მიმდინარეობს, აგრეთვე ხიდის სარეაბილიტაციო სამუშაოები.

აღნიშნული მონაკვეთით მივდივართ, ისტორიული ცუცხვათის ციხის ნანგრევებთან და კასტრული მღვიმისკენ მიმავალი მთის ბილიკის დასაწყისთან, რაც ტურისტული თვალსაზრისით განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია.

პროექტის შესაბამისად გათვალისწინებულია: გზის საფარის, ხელოვნური ნაგებობების და მონაკვეთზე არსებული ხიდის რეაბილიტაცია. მოეწყობა გაბიონის საყრდენი კედლები, გზის კუთვნილება და მოწყობილობა. ავტოტრანსპორტის უსაფრთხო მოძრაობის უზრუნველსაყოფად და მძღოლთა სრულყოფილი ორიენტაციის მიზნით გათვალისწინებულია საავტომობილო გზის საგზაო ნიშნებით აღჭურვა, ზღუდარების მოწყობა, მიმმართველი ბოძკინტების დაყენება და გზის სავალი ნაწილის მონიშვნა.

არსებული მღვიმეების დაზიანების თავიდან აცილების მიზნით, სარეაბილიტაციო გზის ბოლო მონაკვეთზე მოსაწყობი საპროექტო გზის სიგრძე 274მ-ით შემცირდა. მის ნაცვლად, აღნიშნულ მონაკვეთზე კეთილმოწყობილი საფეხმავლო ბილიკი და ავტომანქანების სადგომი მოეწყო. ბილიკი გრანიტის ძელურებით (ე.წ „ბრუშატკა“) მოპირკეთდა.

პროექტი სახელმწიფო ბიუჯეტიდან ფინანსდება და მისი ღირებულება 7 971 600 ლარია. სამუშაოები 2016 წლის აგვისტოში დაიწყო და მიმდინარე წლის ბოლოს დასრულდება. პროექტის ფარგლებში დასაქმებულია  180 ადამიანი.

იმერეთის რეგიონში 2017 წელს დასრულდა საგზაო ინფრასტრუქტურის მოწესრიგების 131 პროექტი. აშენდა ჩქაროსნული ავტომაგისტრალის 19 კმ-იანი საავტომობილო გზის მონაკვეთი. სარეაბილიტაციო სამუშაოები ჩაუტარდა 200კმ-მდე საავტომობილო გზას.

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

28 ნოემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saavtomobilo-gzebis-departamenti
                                    [1] => gzebi
                                    [2] => orpiri-cuckhvati-mghvime
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 191376
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saavtomobilo-gzebis-departamenti
                                    [1] => gzebi
                                    [2] => orpiri-cuckhvati-mghvime
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 191376
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1307
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saavtomobilo-gzebis-departamenti
                                    [1] => gzebi
                                    [2] => orpiri-cuckhvati-mghvime
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saavtomobilo-gzebis-departamenti
                                    [1] => gzebi
                                    [2] => orpiri-cuckhvati-mghvime
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (191376) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (1307,21443,5879)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 267313
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-07-19 10:59:04
                    [post_date_gmt] => 2018-07-19 06:59:04
                    [post_content] => რიკოთის საუღელტეხილო გზის უბისა-შორაპნის მონაკვეთის მშენებლობაზე ტენდერი გამოცხადდა.

საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ინფორმაციით, წინადადების წარმოდგენის ვადა 20 აგვისტოს იწურება. უბისა-შორაპნის მონაკვეთზე ცემენტ-ბეტონის 4-ზოლიანი 13 კმ-იანი გზა, 27 ხიდი და 18 გვირაბი აშენდება. სამშენებლო სამუშაოებს ევროპის საინვესტიციო ბანკი აფინანსებს.

რიკოთის უღელტეხილზე დაგეგმილია სულ 51.6 კმ-მდე სიგრძის გზის მშენებლობა, რომელიც 96 ხიდსა და 53 გვირაბს მოიცავს. ჩუმათელეთი-არგვეთას მონაკვეთი E60 ავტომაგისტრალის შემადგენელი ნაწილია და ერთ-ერთი ურთულესი მონაკვეთია.

როგორც უწყებაში განმარტავენ, რიკოთის საუღელტეხილო მონაკვეთის (ჩუმათელეთი-არგვეთა) მოდერნიზება უმნიშვნელოვანესია საგზაო ქსელის განვითარებისა და თანამედროვე სტანდარტებთან შესაბამისობაში მოყვანის კუთხით. რიკოთის მოდერნიზება ხელს შეუწყობს ჩქაროსნული გზის გამტარუნარიანობისა და სატრანზიტო ტვირთბრუნვის ზრდას, ასევე ავტოტრანსპორტის მოძრაობის უსაფრთხოების დონის ამაღლებას და მგზავრობის დროის შემცირებას.

რიკოთის საუღელტეხილო მონაკვეთის მშენებლობა 4 სექციად არის დაყოფილი: ჩუმათელეთი-ხევის მონაკვეთი (I სექცია) 11.7 კმ, ხევი-უბისას მონაკვეთი (II სექცია) 12,2 კმ, უბისა-შორაპანის მონაკვეთი (III სექცია) 13 კმ. შორაპანი-არგვეთას მონაკვეთი (IV სექცია) 14,7კმ.

უბისა-შორაპანი ტენდერის შესახებ დეტალური ინფორმაციის გაცნობა შესაძლებელია შემდეგ ბმულზე: http://www.georoad.ge/?lang=geo&act=tenders&func=menu&uid=1530686965. პროექტის განხორციელების სავარაუდო პერიოდი 2018 წლის დეკემბრიდან 2021 წლის დეკემბრამდე არის განსაზღვრული.
                    [post_title] => უბისა-შორაპნის მონაკვეთის მშენებლობაზე ტენდერი გამოცხადდა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => ubisa-shorapnis-monakvetis-msheneblobaze-tenderi-gamockhadda
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-07-19 10:59:04
                    [post_modified_gmt] => 2018-07-19 06:59:04
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=267313
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 256976
                    [post_author] => 25
                    [post_date] => 2018-06-26 10:55:08
                    [post_date_gmt] => 2018-06-26 06:55:08
                    [post_content] => საქართველოში გზების ნაწილი ფასიანი გახდება. საკითხს საავტომობილო დეპტრამენტი უკვე განიხილავს. უწყების ინფორმაციით, კონკრეტულ ფასსა და თარიღზე საუბარი ამ ეტაპზე ნაადრევია, თუმცა ეს პროცესი ავტობანის დასრულებას შესაძლოა, არ დაელოდოს და ცალკეულ მონაკვეთებზე ეტაპობრივად დაწესდეს გადასახადი.

ვისთვის იქნება გზა ფასიანი, მხოლოდ ტრანზიტული სატვირთო ავტომობილებისთვის თუ ადგილობრივი ტრანსპორტისთვისაც, მსგავს დეტალებზე საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ხელმძღვანელი არ საუბრობს, როგორც „ფორტუნასთან“ საუბარში ირაკლი ქარსელაძე ამბობს, ამ და მსგავსი ტიპის დეტალებზე ჯერ კონკრეტული გადაწყვეტილება მიღებული არ არის. მისივე თქმით, გზებზე გადასახადის დაწესებასთან დაკავშირებით, შიდაუწყებრივი სამუშაო შეხვედრა უკვე გიამართა. დეპარტამენტში მსოფლიო ბანკის და ევროპის რეკონსტრუქციის ბანკის ორი კვლევა არსებობს, სადაც განსხვავებული მოსზრებებია ჩამოყალიბებული, არაერთგვაროვანია ევროპის გამოცდილებაც ამ მიმართულებით, სამუშაო პროცესში დონორებთან და ეკონომიკის სამინისტროსთან ერთად, ყველა ამ დეტალის განხილვა მოხდება.
„გზების მოვლა - შენახვის გადასახადის პრაქტიკა მსოფლიოს ბევრ ქვეყანაშია, მაგრამ ევროპაშიც კი, გზების გაფასიანებასთან დაკავშირებით სხვადასხვაგვარი გამოცდილება არსებობს. გადაწყვეტილების მიღებამდე, ყველა დეტალის გათვალისწინება უნდა მოხდეს: თანმდევი ფაქტორების, საქართველოს რეალობის, უცხოური გამოცდილების, საინტერესო და გასათვალისწინებელია IBRD-ის კვლევაც, ისეთ დეტალებზე როგორიცაა ფასი, რა ტიპის ავტომობილებზე დაწესდება გადასახადი და რომელი მონაკვეთები გახდება ფასიანი, გადაწყვეტილება მიღებუილი არ არის,“ - განმარტავს ირაკლი ქარსელაძე.   გზებზე დაწესებული გადასახადი უკვე არსებული ავტობანის მოვლა -შენახვას და ახალი საგზაო ინფრასტრუქტურის განვითარებას მოხმარდება.  
  ახალი აეროპორტის, ახალი პორტის მშენებლობის და მუდმივად მზარდი ტურისტული ნაკადის ფონზე, გზებზე მოსაკრებლის დაწესებას ეთანხმება "პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის". ორაგნიზაციის ხელმძღვანელი და სატრანსპორტო სფეროს ექსპერტი გელა კვაშილავა ქვეყნის სატრანზიტო ჰაბად ქცევის შემთხვევაში, საგზაო გადასახადის აუცილებლობაზე საუბრობს.
„გზის გარკვეული მონაკვეთები, რომელსაც განსაკუთრებით ხშირად იყენებენ საერთაშორისო ტრანზიტული მანქანები და დიდი ზომის გადამზიდავი ტრაილერები, იცვითება, ზიანდება და მის მოვლა-შეკეთებაში მილიონობით თანხა იხარჯება. გაფასიანების შემთხვევაში, მოსაკრებლიდან შემოსული თანხები საგზაო ფონდში აკუმულირდება, რომელიც შემდეგ ამ მიმართულებით დაიხარჯება, მოხმარდება გზების რეაბილიტაციას, უსაფრთხოებას, განვითარებას და ამაში სახელმწიფოს დამატებითი რესურსის დახარჯვა ან დონორებისგან სესხის მოზიდვა აღარ დასჭირდება,“ - ამბობს გელა კვაშილავა „ფორტუნასთან“.  

საერთაშორისო პრაქტიკა

 

  გზებზე მოსაკრებლის დაწესება ევროპის ქვეყნებში მიღებული პრაქტიკაა, ქვეყნების ნაწილში, მაგ. იტალიაში ავტობანზე გადასახადი არა მარტო სატვირთო, შიდა მსუბუქ ავტომობილებზეც არის დაწესებული. ევროპის ქვეყნების პრაქტიკა სხვადასხვაგვარია, თუმცა მსგავსი მოსაკრებელი ძირითადად კომერციულ სატვირთო გადამზიდავებზე ან სამგზავრო გადამყვანებზე წესდება. არსებობს პრაქტიკა, როცა გზის გარკვეული მონაკვეთი, შესაბამისი მოთხოვნებით ოპერირებისთვის კერძო კომპანიასაც გადაეცემა. რამდენად პოპულარული ნაბიჯი იქნება გზაზე მოსაკრებლის დაწესება - საგზაო სფეროს სპეციალისტს ამაზე ცალსახა პასუხი აქვს -  „იმ შემთხვევაში თუ ამოღებული თანხა ისევ გზის მოვლას, უსაფრთხოებას და განვითარებას მოხმარდება, გზა იქნება კომფორტული, გადახდილი თანხა პროტესტს აღარ გამოიოწვევს“. ფასიანი გზების პარალელურად ქვეყანაში, ალტერნატიული უფასო გზებიც იქნება, მომხმარებელი კომფორტიდან და საკუთარი მოთხოვნიდან გამომდინარე გააკეთებს არჩევანს.   თამუნა გოგუაძე [post_title] => საქართველოში გზების ნაწილი ფასიანი გახდება - რომელ ავტომობილებს შეეხება მოსაკრებელი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartveloshi-gzebis-nawili-fasiani-gakhdeba-romel-avtomobilebs-sheekheba-mosakrebeli [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-26 11:09:52 [post_modified_gmt] => 2018-06-26 07:09:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=256976 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 254441 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-06-20 11:07:26 [post_date_gmt] => 2018-06-20 07:07:26 [post_content] => წითელი ხიდიდან სარფამდე გადაადგილება 4-4.5 საათში იქნება შესაძლებელი. ამის შესახებ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრის მოადგილემ ირაკლი ქარსელაძემ განაცხადა. აზერბაიჯანის საზღვრიდან თურქეთის საზღვრამდე 460 კილომეტრიანი გზის მონაკვეთის განახევრებულ დროში დაფარვა რიკოთის მონაკვეთზე ავტობანის,  გვირაბებისა და საავტომობილო გზების მშენებლობის ხარჯზე მოხდება. შესაბამისი სამშენებლო ტენდერები ივნისში გამოცხადდება. „რიკოთის მონაკვეთი იქნება გარღვევა აღმოსავლეთ-დასავლეთის კორიდორის განვითარებაში. საბოლოო ჯამში, მივაღწევთ იმას, რომ შემცირდება კორიდორის მთლიანი სიგრძე და გადაადგილების დრო. თუ დღეს 7-8 საათია საჭირო წითელი ხიდიდან სარფამდე მონაკვეთის დასაფარად, ეს 4-4.5 საათამდე შემცირდება. ასევე, გაიზრდება გადაადგილების სიჩქარე - რიგ მონაკვეთებში ფაქტობრივად, გაორმაგდება. რაც ძალიან მნიშვნელოვანია, აღნიშნული გადაადგილება იქნება თანამედროვე უსაფრთხოების სტანდარტის დაცვით,“ - აცხადებს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის უფროსი ირაკლი ქარსელაძე.     პროექტის მიხედვით, რიკოთის უღელტეხილზე დაგეგმილია 51.6 კმ. სიგრძის გზის მშენებლობა, რომელიც 96 ხიდსა და 53 გვირაბს მოიცავს,  პროექტების მშენებლობაზე ჯამში, 2 მილიარდ დოლარამდე დაიხარჯება. როგორც"ფორტუნას"ინფრასტრუქტურის სამინისტროში უთხრეს,  გზის სრული მონაკვეთის დასრულების შემდეგ, გზა ჯამში 30 კილომეტრით, 460-დან 430 კილომეტრამდე შემცირდება, განახლებულ გზაზე მოიმატებს მოძრაობის სიჩქარეც, რაც საბოლოოდ მგზავრობის დროის განახევრებას გამოიწვევს. .    

4 საათში დაფარული გზა - მითი თუ რეალობა

  "ავტობანის დასრულების შემდეგ წითელი ხიდი-სარფის მონაკვეთი 3,5 საათშიც შეიძლება დაიფაროს" - სატრანსპორტო სფეროს სპეციალისტი და "ჰაბ ჯორჯიას "დირექტორი" ვასილ ურუშაძე მაგისტრალის დასრულების შემდეგ, ქვეყანაში დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარის ზრდასაც რეალისტურად მიიჩნევს. "ავტობანის დასრულების შემდეგ გზის გარკვეულ მონაკვეთებზე შესაძლებელია, მაქსიმალური სიჩქარის 110-დან  130 კილომეტრამდე გაზრდა, გარემო და მეტეოროლოგიური პირობების გათვალისწინებით. ერთიდაიგივე მონაკვეთზე სიჩქარის ცვლილება სპეციალური საინფორმაციო ტაბლოების მეშვეობით არის შესაძლებელი. დღეს აღმოსავლეთიდან დასავლეთისკენ მიმავალ გზაზე, შემაფერხებელია როგორც რიკოთი, ასევე, ლანჩხუთის მონაკვეთი და ჩაქვის უღელტეხილი, გასათვალისწინებელია ის ფაქტორიც, რომ უღელტეხილებზე დაბალი სიჩქარის გარდა, გასწრება უმეტესწილად აკრძალულია, რაც დამატებით აფერხებს გზის გამყარუნარიანოიბას, ავტობანის შემთხვევაში, ყველა ეს ფაქტორი მოხსნილია და არა თუ 4 საათი 3,5 საათიც სავსებით რეალისტურია," - ამბობს ვასო ურუშაძე "ფორტუნასთან" საუბარში. დღეისთვის ავტობანზე ავტომობილის დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარე 110 კმ/საათია, რიკოთის უღელტეხილზე გადაადგილების სიჩქარე კი 40- 70 კმ/საათამდე მერყეობს. წითელი ხიდიდან სარფამდე გზის მონაკვეთის დაფარვა საშუალოდ 7 საათშია შესაძლებელი.   [gallery link="file" ids="254879,254880,254881"]   თამუნა გოგუაძე [post_title] => სარფიდან წითელ ხიდამდე 4 საათში - ავტობანზე დასაშვები სიჩქარე შესაძლოა, 130-მდე გაიზარდოს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sarfidan-witel-khidamde-4-saatshi-avtobanze-dasashvebi-sichqare-shesadzloa-130-mde-gaizardos [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-20 11:07:26 [post_modified_gmt] => 2018-06-20 07:07:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=254441 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 267313 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-07-19 10:59:04 [post_date_gmt] => 2018-07-19 06:59:04 [post_content] => რიკოთის საუღელტეხილო გზის უბისა-შორაპნის მონაკვეთის მშენებლობაზე ტენდერი გამოცხადდა. საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ინფორმაციით, წინადადების წარმოდგენის ვადა 20 აგვისტოს იწურება. უბისა-შორაპნის მონაკვეთზე ცემენტ-ბეტონის 4-ზოლიანი 13 კმ-იანი გზა, 27 ხიდი და 18 გვირაბი აშენდება. სამშენებლო სამუშაოებს ევროპის საინვესტიციო ბანკი აფინანსებს. რიკოთის უღელტეხილზე დაგეგმილია სულ 51.6 კმ-მდე სიგრძის გზის მშენებლობა, რომელიც 96 ხიდსა და 53 გვირაბს მოიცავს. ჩუმათელეთი-არგვეთას მონაკვეთი E60 ავტომაგისტრალის შემადგენელი ნაწილია და ერთ-ერთი ურთულესი მონაკვეთია. როგორც უწყებაში განმარტავენ, რიკოთის საუღელტეხილო მონაკვეთის (ჩუმათელეთი-არგვეთა) მოდერნიზება უმნიშვნელოვანესია საგზაო ქსელის განვითარებისა და თანამედროვე სტანდარტებთან შესაბამისობაში მოყვანის კუთხით. რიკოთის მოდერნიზება ხელს შეუწყობს ჩქაროსნული გზის გამტარუნარიანობისა და სატრანზიტო ტვირთბრუნვის ზრდას, ასევე ავტოტრანსპორტის მოძრაობის უსაფრთხოების დონის ამაღლებას და მგზავრობის დროის შემცირებას. რიკოთის საუღელტეხილო მონაკვეთის მშენებლობა 4 სექციად არის დაყოფილი: ჩუმათელეთი-ხევის მონაკვეთი (I სექცია) 11.7 კმ, ხევი-უბისას მონაკვეთი (II სექცია) 12,2 კმ, უბისა-შორაპანის მონაკვეთი (III სექცია) 13 კმ. შორაპანი-არგვეთას მონაკვეთი (IV სექცია) 14,7კმ. უბისა-შორაპანი ტენდერის შესახებ დეტალური ინფორმაციის გაცნობა შესაძლებელია შემდეგ ბმულზე: http://www.georoad.ge/?lang=geo&act=tenders&func=menu&uid=1530686965. პროექტის განხორციელების სავარაუდო პერიოდი 2018 წლის დეკემბრიდან 2021 წლის დეკემბრამდე არის განსაზღვრული. [post_title] => უბისა-შორაპნის მონაკვეთის მშენებლობაზე ტენდერი გამოცხადდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ubisa-shorapnis-monakvetis-msheneblobaze-tenderi-gamockhadda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-19 10:59:04 [post_modified_gmt] => 2018-07-19 06:59:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=267313 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 265 [max_num_pages] => 89 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => a3df56efc4594c4410d19202e7e1cc80 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები