"ქართველთა მარშის" ანალოგი აქციები: რას და როგორ აპროტესტებენ მსოფლიოში? | Radio Fortuna - ოფიციალური ვებგვერდი

“ქართველთა მარშის” ანალოგი აქციები: რას და როგორ აპროტესტებენ მსოფლიოში?

პოპულარული

“ქართველთა მარშის” ანალოგი აქციები: რას და როგორ აპროტესტებენ მსოფლიოში?

14 ივლისს საქართველოში საიმიგრაციო პოლიტიკის გამკაცრების მოთხოვნით, აღმაშენებლის გამზირზე მსვლელობა სახელწოდებით „ქართველთა მარში“ გაიმართა.

ქვეყნიდან არალეგალების წასვლა, უცხოელებისთვის ბინადრობისა და მოქალაქეობის მინიჭების პროცესის გამკაცრება – ამ მოთხოვნებით ქუჩაში გამოსულმა მოძრაობა ,,ეროვნულების” წევრებმა  აქციას „ქართველთა მარში“ უწოდეს და პეტიციაც შეიმუშავეს.

მსვლელობის მონაწილემ გია კორკოტაშვილმა პეტიცია წაიკითა, რომლის მოთხოვნების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, აქციის „უფრო რადიკალური ფორმებით“ გამეორება დააანონსა.

მიტინგი ხმამაღალი შეძახილებისა და სკანდირების თანხლებით გაიმართა. ორგანიზატორთა განცხადებით, ეს შეკრება ახალი ქართული, გამაერთიანებელი მოძრაობაა. აქციის მონაწილეები აპროტესტებდნენ უცხოელების მხრიდან ქართველებზე ძალადობას და კულტურული ძეგლების შეურაცხყოფას, უცხოელების მასობრივ და კომპაქტურ ჩასახლებას. მათი თქმით, დასახვეწია კანონმდებლობა, ხელისუფლებამ დროული ნაბიჯები უნდა გადადგას და გაამკაცროს საქართველოში უცხოელებზე ბინადრობის წესი და მოქალაქეობის მიღება.

“ქართველთა მარში” სხვა ქვეყნებში

მსგავსი ტიპის აქციები არცთუ იშვიათია უცხო ქვეყნებში.  ჯერ კიდე 2013 წლის ნოემბერში „ამერიკის ხმა“ წერდა, რომ მოსკოველების 81% სურდა, ცენტრალური აზიელი ემიგრანტების ქვეყნიდან დეპორტი განხორციელებულიყო.

 

რუსეთი

ამ მიზნით მოსკოვში აქციაც გაიმართა. ყველაზე გავრცელებული შეძახილი ხალხთა ერთიანობის აქციაზე, „რუსეთი – რუსეთისთვის და მოსკოვი – მოსკოველებისთვის“ იყო.
თუმცა, რუსეთში მცხოვრები განსხვავებული მრწამსის და ეროვნების ხალხს შორის ერთიანობის მოწოდების ნაცვლად, დემონსტრანტები ხმამაღლა აცხადებდნენ, რომ სურთ მოსკოვი მალე თეთრკანიანების ქალაქი გახდეს. ერთერთ ბანერზე იყო წარწერაც „დღევანდელი მეჩეთი ხვალ საღვთო ომს ნიშნავს“.

შეერთებული შტატების შემდეგ, რუსეთს მეორე ადგილი უკავია მსოფლიოში ემიგრანტი მუშა-მოსამსახურეების რაოდენობით, ეს ციფრი რაოდენობრივად 12 მილიონს შეადგენს.

 

სამხრეთ აფრიკა

თებერვალში სამხრეთ აფრიკაში ანტი-უცხოური აქცია გაიმართა. რამდენიმე დღეში კი ქალაქ იოჰანესბურგში მეტად რადიკალურ ზომებსაც მიმართეს:  უცხოელი მიგრანტების კუთვნილი რამდენიმე მაღაზია და ავტომანქანა დაწვეს. არეულობების შესაჩერებლად პოლიციამ ცრემლსადენი გაზი და რეზინის ტყვიები გამოიყენა. იოჰანესბურგში დაფიქსირებულია თავდასხმები ემიგრანტებზე სომალიდან, ეთიოპიიდან და მალავიდან. იოჰანესბურგამდე არეულობა სამხრეთ აფრიკის რესპუბლიკის მეორე მსხვილ ქალაქში – დურნაბში დაიწყო.

მიუხედავად იმისა, რომ ნაციზმი მსოფლიოში დაგმობილია, ევროპის ნაწილში მას მაინც დიდი მხარდაჭერა აქვს. ესტონეთის ქალაქი – სინიმაე 1944 წელს საბჭოთა ჯარისა და SS ძალების შორის დიდი საბრძოლო სივრცე იყო.

საბჭოთა ჯარისკაცების ხსოვნის მონუმენტიდან ერთ მილზე ნაკლებ მანძილზე  ესტონეთის Waffen SS-ის ვეტერანები იკრიბებიან ხოლმე – ეს არის ღონისძიება, რომელიც დღემდე ნაციზმის მხრიდან დიდ კრიტიკას იმსახურებს. ამგვარი ღონისძიებები ბევრ რაიონში აკრძალულია. ბოლო წლებში ესტონეთის ხელისუფლებამ სულ უფრო გაართულა სინიმაეში ნაცისტების ღონისძიების გამართვა. წელს, კიდევ ერთხელ, პოლიციამ საზღვარზე ანტიფაშისტური მოძრაობის წევრები დააკავა.

ორგანიზაციის „მსოფლიო ნაცისტების გარეშე“ წარმომადგენელი – მაქსიმ რევა ადამიანებს ესტონეთში თავისუფალ მებრძოლებს უწოდებენ.

ამავე დღეს საპროტესტო აქციებს ვატარებთ, რათა ხალხს კიდევ ერთხელ შევახსენოთ ეს დღე – ის ხალხი, ვინც ჰიტლერის ერთგული იყო და ნაცისტური გერმანიის მიერ  ჩადენილ დანაშაულში ყველა მათგანი მეტ-ნაკლებად თანამზრახველია“ – აღნიშნა მაქსიმ რევამ.

ინტერნეტში ფართოდ გავცრელებულია სურათი, რომელზეც ჩანს 16 წლის სკაუტი – ლუსი მუსლიკოვა მკაცრი ჟესტით დემონსტრანტის მიმართ. ლუსი ერთერთია მათ შორის, ვინც კონტრაქტორებს მაისში გამართულ აქციაზე შეუერთდა. ერთერთი დემონსტრანტის თქმით, აქცია ნეონაცისტებთან მისასალმებლად გაიმართა. ნეონაცისტურ ორგანიზაციათა სიაში შედიან: ამერიკის შეერთებული შტატები, მონღოლეთი, ირანი, ბელგია, გერმანია, რუსეთი, უკრაინა, დიდი ბრიტანეთი და სხვა ქვეყნები.

 

პარიზი

2016 წლის ოქტომბერში საფრანგეთის დედაქალაქ პარიზში მცხოვრები ჩინელთა ერთი ჯგუფი რასიზმისა და ქსენოფობიის გასაპროტესტებლად ქუჩაში გამოვიდა. პარიზში რესპუბლიკის მოედანზე შეკრებილმა ჩინელებმა ქალაქის გარეუბანში მოკლული 49 წლის ჩინელის მკვლელობის შემდეგ ისე გააქტიურებული რასიზმი და ქსენოფობია გააპროტესტეს. პარიზის გარეუბნებში მცხოვრებ უცხოელთა უსაფრთხოების პრობლემა ქვეყნისთვის ერთერთი მწვავე საკითხია.

 

გერმანია

სულ ცოტა ხნის წინ მსგავსი აქცია გერმანიაშიც მოეწყო. გერმანიის ქალაქ დრეზდენის სხვადასხვა ადგილებში PEGIDA-ს მოძრაობის და მათი მოწინააღმდეგეების მხრიდან, უცხოელების და ისლამის საწინააღმდეგო აქციები გაიმართა. აქციის დროს დაიწვა მიმდებარე ადგილებში გაჩერებული მანქანები. მიგრანტების და ისლამის მოწინააღმდეგე PEGIDA-ს მომხრეები დაახლოებით 15 თვეზე მეტია, აქციებს ქალაქ დრეზდენში ატარებენ.

გერმანიის ფარგლებს გარეთ და ქვეყნის სხვადასხვა ქალაქში წარმოქმნილი იყო ქსენოფობიური დაჯგუფებების წამახალისებელი, PEGIDA-ს იმიტირებული ისეთი დაჯგუფებები, როგორიც არის ბერლინში ბაერგიდა, კოლნში ქოეგიდა, მიუნხენში ბაგიდა და ლაიპციგში ლაგიდა.

 

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ruseti
                                    [1] => germania
                                    [2] => samkhret-afrika
                                    [3] => parizi
                                    [4] => fortunas-temebi
                                    [5] => qartvelta-marshi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 146780
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ruseti
                                    [1] => germania
                                    [2] => samkhret-afrika
                                    [3] => parizi
                                    [4] => fortunas-temebi
                                    [5] => qartvelta-marshi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 146780
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 198
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ruseti
                                    [1] => germania
                                    [2] => samkhret-afrika
                                    [3] => parizi
                                    [4] => fortunas-temebi
                                    [5] => qartvelta-marshi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ruseti
                                    [1] => germania
                                    [2] => samkhret-afrika
                                    [3] => parizi
                                    [4] => fortunas-temebi
                                    [5] => qartvelta-marshi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (146780) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (1585,1142,17077,198,16375,508)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 275339
                    [post_author] => 26
                    [post_date] => 2018-08-15 13:53:10
                    [post_date_gmt] => 2018-08-15 09:53:10
                    [post_content] => აირბალონებზე მომუშავე ავტომობილებს სულ უფრო ცოტა დრო რჩებათ საკუთარ ავტოსატრანსპორტო საშუალებაში დამონტაჟებული გაზის ბალონების ვარგისიანობის შესამოწმებლად. აირბალონების შემოწმება გასულ წელს დაიწყო და ავტომობილის ასაკის მიხედვით, 2019 წლის 1 ივნისს დასრულდება.

17 და მეტი წლის მანქანებს ტექდათვალიერება 2018 წლის პირველ იანვრამდე უნდა გაევლოთ. 14 - 16 წლის ავტომობილები 2018 წლის 1 ივლისამდე უნდა შემოწმებულიყო. 11 - 13 წლის ავტომობილებზე 2019 წლის 1 იანვარია განსაზღვრული, ხოლო ყველაზე ახალი, 1 - 10 წლის ავტომანქანებისთვის ტექდათვალიერების საბოლოო ვადა 2019 წლის 1 ივლისია.

იმისთვის, რომ ავტომობილმა ტექდათვალიერება გაიაროს, რამდენიმე სტანდარტს უნდა აკმაყოფილებდეს: 1. ბალონის დამტენი უნდა იყოს საბარგულის გარეთ. 2. ბალონის მილები უნდა იყოს სპეციალურ მილში ჩასმული, რათა გაჟონვის შემთხვევაში, გაზი ავტომანქანაში არ დაგროვდეს. 3. სალტეების სიგრძე, რითაც ბალონია დამაგრებული, არანაკლებ მილიმეტრ ნახევარი უნდა იყოს, ხოლო სიგანე - 4 სმ. 4. აუცილებელია ცეცხლმაქრი საშუალების ქონა.

შპს „აირბალონი“ ქვეყნის მასშტაბით აკრედიტებული 12 ცენტრიდან ერთ-ერთია, რომელიც გაზზე მომუშავე მანქანების უსაფრთხოებას ამოწმებს და შესაბამის საბუთსაც იძლევა.

როგორც „ფორტუნას“ შპს „აირბალონის“ ტექნიკურმა მენეჯერმა გიორგი ხვედელიძემ განუცხადა, მის ცენტრში ყოველდღიურდ 5-6 მანქანა გადის შემოწმებას, თუმცა შემოწმებული ავტომობილებიდან თითქმის არცერთი არ იყო სრულად გამართული.

„დაზიანებულია თითქმის ყველა ავტომობილი. არცერთი არაა სტანდარტის მიხედვით აწყობილი. ხდება მისი გადაკეთება და სტანდარტებში მოყვანა. ჩვენთან რა მანქანებიც მოსულა, ჯერ არ ყოფილა შემთხვევა, რომელიმე რომ ყოფილიყო სტანდარტების მიხედვით აწყობილი და ვცდილობთ, რომ სტანდარტების დავუქვემდებაროთ. წელიწადზე მეტია, რაც დაწყებულია ეს პროცესი და 3500-მდე ინსპექტირებული ავტომობილი გვყავს. თითქმის 99% იყო გაუმართავი, ადგილზევე ესაჭიროებოდა გადაკეთება. ჩვენ რომ არ მოგვყევანა ადგილზე მწყობრში, ისე ვერცერთი მათგანი გაივლიდა ინსპქტირებას. უკანაც გაგვიბრუნებია ისეთი ავტომობილები, რომელთაც ძველი გაზის ბალონი ჰქონდათ დამონტაჟებული,“ - აღნიშნა გიორგი ხვედელიძემ.

როგორც მან განამარტა, იმ შემთხვევაში თუ ავტომობილს ყველაფერი წესრიგში აქვს საბუთის აღება 130 ლარი ღირს, უარეს შემთხვევაში კი ეს ფასი 255 ლარამდეც შეიძლება გაიზარდოს.

მერაბმა (სახელი შეცვლილია) საკუთარი გაზზე მომუშავე ავტომობილის შემოწმება ტექდათვალიერების დაწყებიდან მალევე გადაწყვიტა, თუმცა მოგვიანებით ავტომობილის გაყიდვა მოუწიდა. დღეს კი, ახლად შეძენილი ავტომობილის შემოწმებას არ გეგმავს, რადგან მიაჩნია, რომ ეს ტყუიალად გადახდილი ფულია.

„6 თვე მქონდა ის მანქანა, რაც შევამოწმებინე, ტყუილად გადავყარე 250 ლარი. არავის გავუჩერებივარ და უკითხავს შემოწმებული მქონდა თუ არა. არც დღეს გავუჩერებივარ შეუმოწმებელი ავტომობილით რომ გადავაადგილდები. ამიტომ, არ ვაპირებ ტყუილად გადავყარო ფული, სანამ ვინმე არ გამაჩარებეს, იქამდე არც ვაპირებ შევამოწმებინო ავტომობილი. ისედაც ვიცი, რომ „ბომბი“ მაქვს მანქანაში,“ - განუცხადა მერაბმა „ფორტუნას“.

მოქალაქეების მსგავსად, საგზაო საკითხებში ექსპერტები ამ რეფორმის ხარვეზებს მის აღსრულებაში ხედავენ. როგორც “ფორტუნას“ დავით მესხიშვილმა განუცხადა, მთელი ეს რეფორმა არის არასწორად და ცუდად დაგეგმილი. არ ჰყავს მენეჯერი, პროცესზე არ არის პასუხისმგებელი არავინ.

„ეს გარაჟები არასაკმარისია. საზოგადოება და მძღოლების ინფორმირებულობა, კანონის არადამაკმაყოფილებელი აღსრულება და რა რეფორმაა, გაუგებარია. არის მთავრობის დადგენილება, სადაც ჩაყრილია ეს ინფორმაცია, რომლის გააზრებაც შეუძლებელია. ახლა ეს რაც გვაქვს, სინამდვილეში არაფერი გვაქვს. კანონის აღსრულება არის ნული. ჩვენ გავიარეთ ეს შემოწმება თუ არა, ამაზე არავინ გვთხოვს პასუხს. თუ არის კანონის აღსრულება, სერვისის ხარისხიც იზრდება, მაგრამ თუ კანონის აღსრულება არ არის, მაშინ სერვისის ხარისხი სავარაუდოდ, არ არის. შემიძლია გითხრათ, რომ ეს ჩავარდნილია,“ - აღნიშნა დავით მესხიშვილმა.

კანონის აღსრულებაში ხედავს პრობლემას კიდევ ერთი საგზაო საკითხების ექსპერტი დემურ აფციაური. მისი თქმით, სამართალდამცავების მხრიდან ამ რეფორმის აღსრულება და კონტროლი არ ხდება და ყველაფერი მოქალაქეობრივ შეგნებაზეა დამოკიდებული.

აირბალონი თუ კომპოზიტური მასალისგან არის, მაშინ ის სამ წელიწადში ერთხელ უნდა შემოწმდეს, თუ ფოლადისგან დამზადებულია, მაშინ ხუთ წელიწადში ერთხელ.

დღეს ქვეყნის მასშტაბით სულ 12 ცენტრი მუშაობას. აირბალონების ვარგისიანობას ქუთაისში 2, რუსთავში 2, თბილისში 4, გორში, ქობულეთში, ბათუმსა და საგარეჯოში კი თითო-თითო ცენტრები ამოწმებენ.

სულ რამდენი ავტომობილი მუშაობს საქართველოში ავტოგაზზე, ზუსტი სტატისტიკა არ არსებობს. არაოფიციალური მონაცემებით, ასეთი დაახლოებით 200 000 მანქანაა.

ეკონომიკის სამინისტროდან მოწოდებული ინფორმაციის მიხედვით, სულ ტექინსპექტირება გაიარა გაზზე მომუშავე 1,634 ავტო სატრანსპორტო საშუალებამ , აქედან 1,178 (72%) არის ვარგისი და 456 (28%) არის ისეთი, რომელიც აღმოჩნდა გაუმართავი და შესაბამისად, ტექინსპექტირება ვერ გაიარა.

 

ქეთი გიგოლაშვილი
                    [post_title] => გაზზე მომუშავე ავტომობილების 99% გაუმართავია - სად უშვებს სახელმწიფო შეცდომას
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => gazze-momushave-avtomobilebis-99-gaumartavia-sad-ushvebs-sakhelmwifo-shecdomas
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-08-15 13:53:10
                    [post_modified_gmt] => 2018-08-15 09:53:10
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=275339
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 275231
                    [post_author] => 21
                    [post_date] => 2018-08-15 11:34:22
                    [post_date_gmt] => 2018-08-15 07:34:22
                    [post_content] => მორიგი მუქარა, რომელსაც ამჯერად სავარაუდოდ, დაჯგუფება „ისლამური სახელმწიფო“ საქართველოს მისამართით ავცრელებს. მუქარის შემცველ ვიდეოში ISIS-ის წევრები საქართველოს ახმედ ჩატაევის და მისი მეგობრების დახოცვის გამო, შურისძიებით ემუქრებიან. ტერორისტების მუქარის ვიდეო მასალა ინტერნეტში გავრცელდა. ვიდეოში გამოყენებულია ქართული ტიტრები, რომელიც სავარაუდოდ, "ისლამური სახელმწიფოს" თანამოაზრეებმა რამდენიმე კვირის წინ დაამზადეს.

„ორი ძმა დაგვიხოცეთ (დაგვიწვით) არაფრის გულისთვის! სულ მალე მიიღებთ ამისთვის სასჯელს, ურჯულოებო! გეშინოდეთ ჩვენი... გაუჩინარებული მაგამედოვი!!! დიახ, ჩვენ გვახსოვს ეს ყველაფერი... გაბრიელ სალოსის სპეცოპერაცია. აქაც დაგვიხოცეთ ძმები ღალატითა და მოტყუებით. ინშა ალლაჰ, ჩვენი მეომრები მზად არიან შურისძიებისთვის!“ - ნათქვამია ვიდეო მიმართვაში.

სწორედ ამ ვიდეოს გავრცელების შემდეგ სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურმა შაბათს, სპეცოპერაციის შედეგად, საბრძოლო მასალის უკანონო შეძენა-შენახვისთვის პანკისელი ქისტი, მალხაზ ტოხოსაშვილი დააკავა. ტოხოსაშვილი წყნეთში აიყვანეს. აღნიშნული პირი წყნეთში, კერძო დაცვის უფროსად მუშაობდა. ტოხოსაშვილის ბრალეულობის ნივთმტკიცებულებების ერთი ნაწილი სწორედ წყნეთში, იმ სახლიდან იქნა ამოღებული, სადაც დაკავებული მუშაობდა.

სახელმწიფო უსაფრთხოების სამსახურის მტკიცებით, ტოხოსაშვილს ტერორისტულ ორგანიზაციებთან ჰქონდა კავშირი. სუს-ის ცნობით, დაკავებულის ბინის ჩხრეკისას ელექტრონული ინფორმაციის მატარებელი მოწყობილობები, ასევე, „ისლამური სახელმწიფოს“ სიმბოლიკიანი დროშები ამოიღეს. ტოხოსაშვილს ორთვიანი წინასწარი პატიმრობა შეეფარდა.

საგულისხმოა ისიც, რომ ამავე პერიოდში, რა დროსაც „ისლამური სახელმწიფოს“ მორიგი ვიდეო მუქარა გავრცელდა და მოგვიანებით ტოხოსაშვილიც დააკავეს, რუსეთის პრემიერმინისტრი, დიმიტრი მედვედევი და რუსეთის საგარეო საქმეთა სამინისტროს ოფიციალური წარმომადგენელი, მარია ზახაროვა საქართველოს ნატოში გაწევრიანების შემთხვევაში, პირდაპირ დაემუქრნენ. ანალიტიკოსები ამ ფაქტების „დამთხვევას“ ერთმანეთს უკავშირებენ და არც იმას გამორიცხავენ, რომ „ისლამური სახელმწიფოს“ უკან რუსეთის ფედერაცია იდგეს. ანალიტიკოსი და „საქართველოს ატლანტიკური საბჭოს“ ვიცე პრეზიდენტი, ბათუ ქუთელია ამბობს, რომ ხშირად „ისლამური სახელმწიფოს“ მუქარა რაიმე ისეთ მნიშვნელოვან ღონისძიებას უკავშირდება, როგორიცაა, სამხედრო წვრთნები, მნიშვნელოვანი დელეგაციის ვიზიტი ან საქართველო-ნატოს ღონისძიებები.

ქუთელია იმასაც განმარტავს, რომ საქართველო არასდროს ყოფილა ISIS-ის სამიზნე. მისი თქმით, დაჯგუფების წევრების ამოცანებიდან გამომდინარე, მათ დეკლარირებული აქვთ საქართველო და ქვეყანა არცერთი მოსაზრებით არ უნდა შედიოდეს მათი სამიზნე პრიორიტეტების სიაში.

„კარგად არის ცნობილი, რომ ისლამური სახელმწიფოს უკან დგანან რუსი სამხედრო მრჩევლები. ასევე, რუსეთის სპეცსამსახურის წარმომადგენლები აქტიურად მონაწილეობენ "ისლამური სახელმწიფოსათვის", რეალურადაც რუსეთი ამას იყენებს დამატებითი პროდუქტის შექმნის ბერკეტად და ამერიკელი და ევროპელი მოკავშირებისთვის. აქედან გამომდინარე, ამ ყველაფრის ერთობლიობა გაცილებით მეტ საფუძველს იძლევა ვივარაუდოთ, რომ ამის უკან რუსეთის სპეცსამსახურები დგანან. რუსი პოლიტიკოსების მხრიდან მუქარა ბუნებრივ კავშირშია, იმიტომ რომ რუსეთში არ არსებობს დამოუკიდებელი პოლიტიკური მოღვაწეები, არის პუტინის რეჟიმი და აქედან გამომდინარე, ეს არის კარგად სინქრონიზირებული მცდელობა, რომ საქართველოს უარი ათქმევინონ ნატოში გაწევრიანებაზე,“ - ამბობს „ფორტუნასთან“ ქუთელია.

თუმცა, უსაფრთხოების საკითხების ანალიტიკოსი, მამუკა არეშიძე ამბობს, რომ ასე მარტივად მსგავსი „ბრალდება“ გამართლებული არ არის.

„შეიძლება, (ვიდეომუქარა) რუსეთს გაეკეთებინა, შეიძლება, სხვას გაეკეთებინა, გამორიცხული არაფერიამთავარი ის არის, რომ ხიფათი არსებობს თუ არა. ჩვენ ასეთ დეტალებს ვაქცევთ ყურადღებას, მართალია, ყველაფერი დეტალებში იმალება, მაგრამ თვითონ ფონს არ ვუყურებთ, ხიფათი კი მუდმივად არსებობს. მშვიდობიან მოსახლეობაზე იქნება თავდასხმა თუ დიპლომატიურ წარმომადგენლობაზე, რომელიც საქართველოშია განლაგებული, სიტუაციიდან გამომდინარე, რომელიც მოსახერხებელი იქნება, იმაზე გააკეთებენ. მე ვფიქრობ, რომ თუ საქართველოში იქნება ტერაქტი, იქნება მნიშვნელოვანი ღონისძიების ან დიპლომატიური წარმომადგენლების წინააღმდეგ,“ - ამბობს „ფორტუნასთან“ მამუკა არეშიძე.

არეშიძე არ გამორიცხავს, რომ ბერი გაბრიელ სალოსის ქუჩაზე მომხდარი შემთხვევა განმეორდეს. მისი თქმით, ყველაფერი დამოკიდებულია პოლიტიკურ სიტუაციაზე. თუმცა მორიგ მუქარას ანალიტიკოსი ბლეფს უწოდებს.

„ISIS-ის იმდენი საველე მეთაური, ცნობილი პიროვნება და ლიდერი გაუწყვიტეს, რომ მაშინ მუდმივად ყოველდღიური ტერორისტული მოქმედების რეჟიმში უნდა იყვნენ. ტერორისტული აქტის მოწყობა ასეთი მარტივი არ არის, საჭიროა კონსპირაცია, ფული, უამრავი ტექნიკური აღჭურვილობა და სხვა რამ. ეს არ არის ერაყი, სადაც შეგიძლა, ფანატიკოსი დაიგულო, მას აკიდო ასაფეთქებელი ნივთიერება და მეზობელ ქუჩაზე თავი ააფეთქებინო. ტერაქტის მოწყობას საკუთარი ფიზიკა აქვს, მაგრამ მაქსიმალურად საჭიროა სიფხიზლე, როგორც ხელისუფლების და სპეცსამსახურების მხრიდან, ასევე საზოგადოებისგან,“ - განაცხადა მამუკა არეშიძემ.

რაც შეეხება სუს-ის მიერ მალხაზ ტოხოსაშვილის დაკავების ფაქტს, რომელსაც გამოძიება „ისლამური სახელმწიფოს“ წევრობას ედავება, ანალიტიკოსები განმარტავენ, რომ ტოხოსაშვილი არ არის ის ფიგურა, რომლის გამოც შესაძლოა, დაჯგუფების ხელმძღვანელობის მხრიდან ფაქტს განსაკუთრებული განგაში მოჰყვეს.

ვიდეო მუქარის გავრცელების კიდევ ერთ მიზეზზე საუბრობენ ჩეჩნური დიასპორის წარმომადგენლები. მექა ხანგოშვილი ამბობს, რომ ვიდეოს უკან შესაძლოა, მიზანმიმართული პროვოკაცია იმალებოდეს და არ გამორიცხავს, რომ ვიღაცას პანკისში სიტუაციის დაძაბვა სურდეს. ხანგოშვილის თქმით, გამორიცხული არ არის, რომ ამის უკან რუსეთის სპეცსამსახურები იდგნენ და ფიქრობს, რომ ამ კუთხით საქართველოს ხელისუფლებამ ყურადღება უნდა გამოიჩინოს.

„ეს არ არის ISIS-ის მიერ გადაღებული ვიდეო. ვიცით, რომ მათი პოზიციები ახლა საკმაოდ დასუსტებულია და საქართველოსთვის ნაკლებად სცალიათ. ეს ვიდეო იმით არის ყურადსაღები, რომ მგონია, სპეციალურად დაგეგმილი პროვოკაციაა. ამიტომაც მეტი ყურადღების გამოჩენაა საჭირო. არავინ იცის, მათ თავში რა შეიძლება მოუვიდეთ. მათთვის პანკისის ხეობა ყოველთვის კარგი სამიზნეა და ჩვენ ამის უფლება არ უნდა მივცეთ,“ - აცხადებს ხანგოშვილი.

ანალიტიკოსების ნაწილი ფიქრობს, რომ დასუსტებულ „ისლამურ სახელმწიფოს“ სამიზნეში საქართველო ჯერჯერობით არ ჰყავს ამოღებული, თუმცა ზუსტი პროგნოზების გაკეთება რთულდება. მეორე ნაწილის აზრით კი, ამ მიმართულებით
რეალური საფრთხე არის რუსეთის დაინტერესება რომელიმე სპეცსამსახურთან დაკავშირებულ პირებთან. ანალიტიკოსები განმარტავენ, რომ თუ იქნება რაიმე არაკანონიერი ქმედების ან პროვოკაციის მოწყობის საფრთხე, ამის თავიდან აცილების მიზნით, საჭიროა სახელმწიფო უწყებების გამართული მუშაობა.

თათია კაკიაშვილი

[post_title] => რამდენად რეალურია ISIS-ის მუქარა საქართველოს მისამართით - ანალიტიკოსები რუსეთის კვალს არ გამორიცხავენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdenad-realuria-isis-is-muqara-saqartvelos-misamartit-analitikosebi-rusetis-kvals-ar-gamorickhaven [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-15 11:34:22 [post_modified_gmt] => 2018-08-15 07:34:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=275231 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 275313 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-08-14 15:31:44 [post_date_gmt] => 2018-08-14 11:31:44 [post_content] => რუსეთის საგარეო საქმეთა მინისტრი აცხადებს, რომ აშშ-ის მიერ თურქეთისა და რუსეთის წინააღმდეგ დაწესებული სანქციები არის არალეგიტიმური პოლიტიკის ნაწილი. სერგეი ლავროვის თქმით, აშშ გლობალურ ვაჭრობაში უსამართლო უპირატესობის მოპოვებას ცდილობს. აღნიშნული განცხადება ლავროვმა თურქეთში ვიზიტისას, თურქ კოლეგასთან შეხვედრის დროს გააკეთა. მისივე თქმით, დროთა განმავლობაში გლობალურ ვაჭრობაში დოლარის როლი შემცირდება. [post_title] => დროთა განმავლობაში დოლარის როლი შემცირდება - ლავროვი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => drota-ganmavlobashi-dolaris-roli-shemcirdeba-lavrovi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-14 15:31:44 [post_modified_gmt] => 2018-08-14 11:31:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=275313 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 275339 [post_author] => 26 [post_date] => 2018-08-15 13:53:10 [post_date_gmt] => 2018-08-15 09:53:10 [post_content] => აირბალონებზე მომუშავე ავტომობილებს სულ უფრო ცოტა დრო რჩებათ საკუთარ ავტოსატრანსპორტო საშუალებაში დამონტაჟებული გაზის ბალონების ვარგისიანობის შესამოწმებლად. აირბალონების შემოწმება გასულ წელს დაიწყო და ავტომობილის ასაკის მიხედვით, 2019 წლის 1 ივნისს დასრულდება. 17 და მეტი წლის მანქანებს ტექდათვალიერება 2018 წლის პირველ იანვრამდე უნდა გაევლოთ. 14 - 16 წლის ავტომობილები 2018 წლის 1 ივლისამდე უნდა შემოწმებულიყო. 11 - 13 წლის ავტომობილებზე 2019 წლის 1 იანვარია განსაზღვრული, ხოლო ყველაზე ახალი, 1 - 10 წლის ავტომანქანებისთვის ტექდათვალიერების საბოლოო ვადა 2019 წლის 1 ივლისია. იმისთვის, რომ ავტომობილმა ტექდათვალიერება გაიაროს, რამდენიმე სტანდარტს უნდა აკმაყოფილებდეს: 1. ბალონის დამტენი უნდა იყოს საბარგულის გარეთ. 2. ბალონის მილები უნდა იყოს სპეციალურ მილში ჩასმული, რათა გაჟონვის შემთხვევაში, გაზი ავტომანქანაში არ დაგროვდეს. 3. სალტეების სიგრძე, რითაც ბალონია დამაგრებული, არანაკლებ მილიმეტრ ნახევარი უნდა იყოს, ხოლო სიგანე - 4 სმ. 4. აუცილებელია ცეცხლმაქრი საშუალების ქონა. შპს „აირბალონი“ ქვეყნის მასშტაბით აკრედიტებული 12 ცენტრიდან ერთ-ერთია, რომელიც გაზზე მომუშავე მანქანების უსაფრთხოებას ამოწმებს და შესაბამის საბუთსაც იძლევა. როგორც „ფორტუნას“ შპს „აირბალონის“ ტექნიკურმა მენეჯერმა გიორგი ხვედელიძემ განუცხადა, მის ცენტრში ყოველდღიურდ 5-6 მანქანა გადის შემოწმებას, თუმცა შემოწმებული ავტომობილებიდან თითქმის არცერთი არ იყო სრულად გამართული. „დაზიანებულია თითქმის ყველა ავტომობილი. არცერთი არაა სტანდარტის მიხედვით აწყობილი. ხდება მისი გადაკეთება და სტანდარტებში მოყვანა. ჩვენთან რა მანქანებიც მოსულა, ჯერ არ ყოფილა შემთხვევა, რომელიმე რომ ყოფილიყო სტანდარტების მიხედვით აწყობილი და ვცდილობთ, რომ სტანდარტების დავუქვემდებაროთ. წელიწადზე მეტია, რაც დაწყებულია ეს პროცესი და 3500-მდე ინსპექტირებული ავტომობილი გვყავს. თითქმის 99% იყო გაუმართავი, ადგილზევე ესაჭიროებოდა გადაკეთება. ჩვენ რომ არ მოგვყევანა ადგილზე მწყობრში, ისე ვერცერთი მათგანი გაივლიდა ინსპქტირებას. უკანაც გაგვიბრუნებია ისეთი ავტომობილები, რომელთაც ძველი გაზის ბალონი ჰქონდათ დამონტაჟებული,“ - აღნიშნა გიორგი ხვედელიძემ. როგორც მან განამარტა, იმ შემთხვევაში თუ ავტომობილს ყველაფერი წესრიგში აქვს საბუთის აღება 130 ლარი ღირს, უარეს შემთხვევაში კი ეს ფასი 255 ლარამდეც შეიძლება გაიზარდოს. მერაბმა (სახელი შეცვლილია) საკუთარი გაზზე მომუშავე ავტომობილის შემოწმება ტექდათვალიერების დაწყებიდან მალევე გადაწყვიტა, თუმცა მოგვიანებით ავტომობილის გაყიდვა მოუწიდა. დღეს კი, ახლად შეძენილი ავტომობილის შემოწმებას არ გეგმავს, რადგან მიაჩნია, რომ ეს ტყუიალად გადახდილი ფულია. „6 თვე მქონდა ის მანქანა, რაც შევამოწმებინე, ტყუილად გადავყარე 250 ლარი. არავის გავუჩერებივარ და უკითხავს შემოწმებული მქონდა თუ არა. არც დღეს გავუჩერებივარ შეუმოწმებელი ავტომობილით რომ გადავაადგილდები. ამიტომ, არ ვაპირებ ტყუილად გადავყარო ფული, სანამ ვინმე არ გამაჩარებეს, იქამდე არც ვაპირებ შევამოწმებინო ავტომობილი. ისედაც ვიცი, რომ „ბომბი“ მაქვს მანქანაში,“ - განუცხადა მერაბმა „ფორტუნას“. მოქალაქეების მსგავსად, საგზაო საკითხებში ექსპერტები ამ რეფორმის ხარვეზებს მის აღსრულებაში ხედავენ. როგორც “ფორტუნას“ დავით მესხიშვილმა განუცხადა, მთელი ეს რეფორმა არის არასწორად და ცუდად დაგეგმილი. არ ჰყავს მენეჯერი, პროცესზე არ არის პასუხისმგებელი არავინ. „ეს გარაჟები არასაკმარისია. საზოგადოება და მძღოლების ინფორმირებულობა, კანონის არადამაკმაყოფილებელი აღსრულება და რა რეფორმაა, გაუგებარია. არის მთავრობის დადგენილება, სადაც ჩაყრილია ეს ინფორმაცია, რომლის გააზრებაც შეუძლებელია. ახლა ეს რაც გვაქვს, სინამდვილეში არაფერი გვაქვს. კანონის აღსრულება არის ნული. ჩვენ გავიარეთ ეს შემოწმება თუ არა, ამაზე არავინ გვთხოვს პასუხს. თუ არის კანონის აღსრულება, სერვისის ხარისხიც იზრდება, მაგრამ თუ კანონის აღსრულება არ არის, მაშინ სერვისის ხარისხი სავარაუდოდ, არ არის. შემიძლია გითხრათ, რომ ეს ჩავარდნილია,“ - აღნიშნა დავით მესხიშვილმა. კანონის აღსრულებაში ხედავს პრობლემას კიდევ ერთი საგზაო საკითხების ექსპერტი დემურ აფციაური. მისი თქმით, სამართალდამცავების მხრიდან ამ რეფორმის აღსრულება და კონტროლი არ ხდება და ყველაფერი მოქალაქეობრივ შეგნებაზეა დამოკიდებული. აირბალონი თუ კომპოზიტური მასალისგან არის, მაშინ ის სამ წელიწადში ერთხელ უნდა შემოწმდეს, თუ ფოლადისგან დამზადებულია, მაშინ ხუთ წელიწადში ერთხელ. დღეს ქვეყნის მასშტაბით სულ 12 ცენტრი მუშაობას. აირბალონების ვარგისიანობას ქუთაისში 2, რუსთავში 2, თბილისში 4, გორში, ქობულეთში, ბათუმსა და საგარეჯოში კი თითო-თითო ცენტრები ამოწმებენ. სულ რამდენი ავტომობილი მუშაობს საქართველოში ავტოგაზზე, ზუსტი სტატისტიკა არ არსებობს. არაოფიციალური მონაცემებით, ასეთი დაახლოებით 200 000 მანქანაა. ეკონომიკის სამინისტროდან მოწოდებული ინფორმაციის მიხედვით, სულ ტექინსპექტირება გაიარა გაზზე მომუშავე 1,634 ავტო სატრანსპორტო საშუალებამ , აქედან 1,178 (72%) არის ვარგისი და 456 (28%) არის ისეთი, რომელიც აღმოჩნდა გაუმართავი და შესაბამისად, ტექინსპექტირება ვერ გაიარა.   ქეთი გიგოლაშვილი [post_title] => გაზზე მომუშავე ავტომობილების 99% გაუმართავია - სად უშვებს სახელმწიფო შეცდომას [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gazze-momushave-avtomobilebis-99-gaumartavia-sad-ushvebs-sakhelmwifo-shecdomas [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-15 13:53:10 [post_modified_gmt] => 2018-08-15 09:53:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=275339 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 937 [max_num_pages] => 313 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => d144fcf840741c263bb1309a29441f77 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები