რა აბინძურებს ჰაერს თბილისში ყველაზე მეტად – მანქანების ჩამონათვალი

პოპულარული

რა აბინძურებს ჰაერს თბილისში ყველაზე მეტად – მანქანების ჩამონათვალი

„ფეისბუქზე“ გურამ ნიკოლაშვილი მიერ ჩატარებული ექსპერიმენტული დაკვირვების შედეგებს აღწერს. საქმე საქართველოში მანქანების გამონაბოლქვით დაბინძურებულ ჰაერს ეხება. მოგეხსენებათ, ამის გამო შემაშფოთებლად არის გაზრდილი ადამიანების სიკვდილიანობა ჩვენს ქვეყანაში.

გურამ ნიკოლაშვილი წერს:

„ზუსტად ათი წუთი ვიდექი ვარაზისხევში და დავაკვირდი ყველა ჯურის ტრანსპორტს, რამაც კი გაიარა. დამაბინძურებელთა ათეული ასე გამოიყურება:

  1. საბჭოთა წარმოების სამშენებლო „გრუზავიკები“, აი ხაკისფერები რომაა, რომელთა არსებობაც უბრალოდ სამყაროს შეცდომაა;
  2. ბოგდანის ტიპის ყვითელი ავტობუსი;
  3. თბილისის სავიზიტო ბარათად ქცეული ყვითელი მარშრუტკა;
  4. არაბოგდანის ტიპის დიდი ყვითელი ავტობუსი;
  5. დისტრიბუციაზე მომუშავე გაზელები;
  6. ბეტონმრევი მძიმე ტექნიკა;
  7. 2003 წლამდე გამოშვებული ყველა მერსედესი;
  8. დიდი თეთრი ავტობუსები, რომლებიც არ მოძრაობენ, მაგრამ საეჭვოდ გამოიყურებიან
  9. GG-342-RR – მწვანე ხასხასა ვოლგა, 1981 წლის.
  10. ყველა ფორდ-ტრანზიტი.

აქვე არსებობს დაბინძურების არმქონე ტოპ-ერთეულიც:

  1. ლურჯი ავტობუსი.

საშველი? – ტექდათვალიერება და ჯართის ეტაპობრივი ჩამოწერა.

დაკვირვების დრო: 12:00, 13.09.2017“

ახალი ამბები / სოც. ქსელები /

|

14 სექტემბერი, 2017

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => haeris-dabindzureba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 163498
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => haeris-dabindzureba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 163498
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 680
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => haeris-dabindzureba
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => haeris-dabindzureba
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (163498) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (680)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 293848
                    [post_author] => 26
                    [post_date] => 2018-10-10 14:31:14
                    [post_date_gmt] => 2018-10-10 10:31:14
                    [post_content] => საქართველოში ყველაზე დაბინძურებული ჰაერი თბილისში, ქუთაისში, ბათუმში და ზესტაფონშია - ინფორმაციას ამის შესახებ ატმოსფერული ჰაერის მონიტორინგის შედეგებზე დაყრდნობით "ინტერპრესნიუსი" ავრცელებს.

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს ატმოსფერული ჰაერის სამმართველოს ხელმძღვანელმა ნოე მეგრელიშვილმი "ინტერპრესნიუსთან" აცხადებს, საქართველოს აღნიშნული დიდი ქალაქების ჰაერის მთავარ დამაბინძურებელს აზოტის ორჟანგი, მყარი ნაწილაკები, ხოლო ზესტაფონში მანგანუმის ორჟანგი წარმოადგენს.

ნოე მეგრელიშვილის განცხადებით, აზოტის ორჟანგი საწვავის არასრული წვის შედეგად წარმოიქმნება და ატმოსფეროში მათი გაფრქვევა ძირითადად ავტომობილების გამონაბოლქვით ხდება. მყარი ნაწილაკების (PM10) გაფრქვევის წყარო, კი სამშენებლო სექტორია, ასევე, მიწის ღია გრუნტი (სადაც ბალახი არ არის ამტვერება იოლად ხდება). რაც შეეხება ევროდირექტივებით განსაზღვრულ ატმოსფერული ჰაერის სხვა დამაბინძურებლებს, როგორის არის: ნახშირჟანგი, გოგირდის დიოქსიდი, მიწისპირა ოზონი, ტყვია, იგივე ბენზოლი, ისენი საქართველოში ნორმის ფარგლებშია.

„აზოტის ორჟანგი, იგივე დიოქსიდი, არის წვის პროდუქტი. მას საკმაოდ მავნე ზემოქმედება აქვს ადამიანის ჯანმრთელობაზე და პირდაპირ კავშირშია არა საწვავის, არამედ წვის ხარისხთან – რამდენად სრულყოფილად მიმდინარეობს წვა, ანუ რამდენად გამართულია ჩვენი ავტომობილები. აზოტის დიოქსიდი ჩვენს ქალაქებში იმიტომ არის პრობლემური, რომ ჩვენი ავტომობილების პარკი მოძველებულია და ტექნიკურად გაუმართავი. დაახლოებით, 14 წლის წინ გაუქმდა ტექდათვალიერება და ავტოპარკი ტექნიკურად კარგ მდგომარეობაში ვერ იქნება. იცით, ქვეყანაში კატალიზატორების პრობლემაცაა. მესამე თაობის კატალიზატორები იმ მიზნით იყო შექმნილი, რომ აზოტის ჟანგეულების გაფრქვევა შეემცირებინა. როცა ასეთი კატალიზატორი ავტომობილზე არ აყენია, გაფრქვევაც მაღალია. ჩვენი მონიტორინგის შედეგებიც ამას გვიჩვენებს მსხვილ ქალაქებში: თბილისში, ქუთაისსა და ბათუმში,“ - აღნიშნა ნოე მეგრელიშვილმა.

მისივე განცხადებით, ავტომობილების უდიდეს ნაწილს ტექდათვალიერება ჯერ არ გაუვლია. 1 ოქტომბრიდან იგი სავალდებულოა დიდი ძრავის მქონე სატრანსპორტო საშუალებებისთვისაც. ასე, რომ ამ თვალსაზრისით ჰაერის გაუმჯობესებაზე საუბარი ჯერ ნაადრევია.

მეგრელიშვილის თქმით, ზესტაფონში მანგანუმის ორჟანგის მაღალი დონე კი „ფეროშენადნობი ქარხნის დამსახურებაა“.

„ბოლო წლებში მანგანუმის ორჟანგის დასაშვებ ნორმაზე მაღალი დონე მცირედით შემცირდა, თუმცა მაინც სერიოზული პრობლემაა. დღე-ღამეში მანგანუმის ორჟანგის მინიმალური ნორმა 0,001 მილიგრამია მეტრ კუბში. ბოლო მონაცემებით კი, ეს მაჩვენებელი 0,004–0,005 მილიგრამს შეადგენს მეტრ კუბში. შედარებისთვის, 2011 წელს ეს მაჩვენებელი 0,008 მლგ–ია მ3-ში,“ - აღნიშნა მეგრელიშვილმა.

ნოე მეგრელიშვილის განცხადებით, ატმოსფერული ჰაერის ხარისხის შესახებ უწყვეტ მონიტორინგს თბილისში, ქუთაისში, ბათუმსა და ჭიათურაში აწარმოებენ. წლის ბოლომდე ასევე ავტომატური მონიტორინგის სადგური რუსთავში დაიდგმება.

ამასთან, ქვეყნის 25 ქალაქში 80 წერტილზე ყოველკვარტალურ ინდიკატორული გაზომვები ხდება. სინჯები შესამოწმებლად კი ბრიტანეთის ლაბორატორიაში იგზავნება.
                    [post_title] => საქართველოში ყველაზე დაბინძურებული ჰაერი თბილისში, ქუთაისში, ბათუმში და ზესტაფონშია
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => saqartveloshi-yvelaze-dabindzurebuli-haeri-tbilisshi-qutaisshi-batumshi-da-zestafonshia
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-10 14:31:14
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-10 10:31:14
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=293848
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 291149
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-10-03 12:36:25
                    [post_date_gmt] => 2018-10-03 08:36:25
                    [post_content] => სოციალურ ქსელში გიგა ბაინდურაშვილი აქვეყნებს ფოტოს, რომელიც თბილისშია გადაღებული და სადაც, უკვე მერამდენედ, ასახულია ყვითელი ავტობუსის საშინელი გამონაბოლქვი, რომელიც გარემოს აბინძურებს.

გიგა ბაინდურაშვილმა ვიდეოზე თბილისის მერია მონიშნა და წერს:

„თბილისის მერია / Tbilisi City Hall ოჯახში როგორ ხართ? ხომ კარგად?! რამე ხომ არ გჭირდებათ? რო რამე, დამირეკეთ“.

როგორც გიგამ აღნიშნა, თავად სკუტერით მოძრაობდა და ამ ავტობუსის ბოლში ისე გაეხვა, რომ ვერაფერს ხედავდა...


                    [post_title] => მორიგი „სიკვდილის ავტობუსი“, რომელიც თბილისში გარემოს აბინძურებს (ვიდეო)
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => morigi-sikvdilis-avtobusi-romelic-tbilisshi-garemos-abindzurebs-video
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-03 12:36:25
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-03 08:36:25
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=291149
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 286779
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-09-21 11:01:13
                    [post_date_gmt] => 2018-09-21 07:01:13
                    [post_content] => ჰაერის დაბინძურება მსოფლიოს ერთ-ერთი უმთავრესი პრობლემაა, რომელიც დროთა განმავლობაში უფრო აქტუალური ხდება.

studioroosegaarde-ს ინოვაციური პროექტი, სწორედ ამ პრობლემის თანამედროვე გზებით გადაჭრას ემსახურება.

პროექტის ფარგლებში შეიქმნა კოშკი, ბეჭდები და ველოსიპედები, რომლებიც დაბინძურებული ჰაერის გაწმენდაში იღებენ მონაწილეობას.

 

"სმოგის" საწმენდი კოშკი

ეს მსოფლიოში ჯერჯერობით ყველაზე დიდი ჰაერის გამწმენდია - უზარმაზარი “მტვერსასრუტი”, რომელიც ნებისმიერ ადგილას შესაძლოა განთავსდეს. გამწმენდის გადაადგილება თავისუფლადაა შესაძლებელი. 7 მეტრი სიმაღლის თანამედროვე შენობის მსგავსი კონსტრუქცია, შეიწოვს დაბინძურებულ ჰაერს, გადაამუშავებს მას და ბუნებაში სუფთა სახით აბრუნებს. “მტვერსასრუტს” შეუძლია ერთ საათში 30 000 კუბური მეტრი ჰაერი გაწმინდოს. [gallery royalslider="1" link="file" size="large" ids="286789,286878,286877,286879,286787"] ჰაერის გაწმენდისას მტვრის ნაწილაკები გამოიყოფა და დანადგარშივე გროვდება. კომპანია ამ "ნაგავს" ლამაზ სამკაულად აქცევს. პირველი მოწყობილობა კრაკოვში, შემდეგ პეკინსა და ტიანძინში გამოსცადეს. ამ ეტაპზე, მის განვითარებაზე კომპანიის ჩინელი პარტნიორი - ფირმა Film Method Works მუშაობს. მეორე გამწმენდი კი, როტერდამის პარკში დგას. კომპანიის მონაცემებზე დაყრდნობით, ეს უზარმაზარი მოწყობილობა იყენებს 1170 ვატს, ანუ დაახლოებით იმავე რაოდენობის ელექტროენერგიას, რასაც ჩვენი სამზარეულოს ელექტროჩაიდანი.  

გამწმენდი ბეჭედი

ამ ბეჭდებში სმოგის შეკუმშული ნაწილაკებია მოქცეული, რომელსაც ჰაერის გამწმენდი კოშკი აგროვებს. ბეჭედს ზოგი უბრალოდ სუვენირად ინახავს, ზოგი კი რჩეულის დასანიშნად. მისი ყიდვისას თქვენ 1000 m3 ჰაერის გასუფთავებას უწყობთ ხელს. ბეჭედის შეკვეთა ვებ გვერდის მეშვეობითაა შესაძლებელი. [gallery royalslider="1" link="file" size="large" ids="286781,286786,286783,286782,286784"]  

გამწმენდი ველოსიპედი

ველოსიპედები ამ პროექტის ჯერჯერობით, უახლესი ეტაპია. ველოსიპედის საჭეზე დამაგრებული მოწყობილობა, მოძრაობისას დაბინძურებულ ჰაერს შთანთქავს და უკან გასუფთავებულ/გაფილტრულს უშვებს. გამწმენდი კი, ენერგიის გამოსამუშავებლად პედალის ძალას იყენებს. მისი პირველი პროტოტიპი წელს შეიქმნა და მის განვითარებაზე მუშაობა გრძელდება. სამომავლო პარტნიორი კი, ერთ-ერთი უმსხვილესი ჩინური ველოსიპედების გასაზიარებელი კომპანია OFO-ა, რომელსაც 100 მილიონზე მეტი (2017) რეგისტრირებული მომხმარებელი ჰყავს და მისი პროდუქცია მსოფლიოს 250 ქალაქშია ხელმისაწვდომი. [gallery royalslider="1" link="file" size="large" ids="286841,286836,286835,286834"]  

სოკო, რომელიც პლასტიკის ნაგავს ჭამს

გარდა ტექნიკისა, გარემოს გასუფთავებაში მეცნიერებმა შესაძლოა, სოკოებიც ჩართონ. სპეციალისტები ირწმუნებიან, რომ მათ მიაგნეს სოკოს სახეობას, რომელსაც პოლიეთილენისა და პლასტმასის შემცველობის მქონე ნივთიერებების "შეჭმა" წლების ნაცვლად, კვირების განმავლობაში შეუძლია. მკვლევარების თქმით, სოკოს სახეობას, სახელწოდებით Aspergillus tubingensis-ს, რომელიც პაკისტანში აღმოაჩინეს, შეუძლია ისეთი ნივთიერებები შთანთქას, როგორიც არის პოლიესტერული პოლიურეთანი (რომელიც მაცივრებში გამოიყენება) და სინთეტიკური ტყავი. ცნობისთვის, 2016 წელს დაბინძურებული ჰაერით გამოწვეული ავადმყოფობების შედეგად 4.2 მილიონი ადამიანი გარდაიცვალა, რაც 1990 წლის მაჩვენებელს თითქმის 23%-ით აღემატება. აღმოსავლეთ ევროპა ამ მხრივ ერთ-ერთი პრობლემური რეგიონია. [post_title] => ბეჭდები, ველოსიპედები და სახლები, რომლებიც ჰაერს ასუფთავებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => bechdebi-velosipedebi-da-sakhlebi-romlebic-haers-asuftavebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-21 11:01:13 [post_modified_gmt] => 2018-09-21 07:01:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=286779 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 293848 [post_author] => 26 [post_date] => 2018-10-10 14:31:14 [post_date_gmt] => 2018-10-10 10:31:14 [post_content] => საქართველოში ყველაზე დაბინძურებული ჰაერი თბილისში, ქუთაისში, ბათუმში და ზესტაფონშია - ინფორმაციას ამის შესახებ ატმოსფერული ჰაერის მონიტორინგის შედეგებზე დაყრდნობით "ინტერპრესნიუსი" ავრცელებს. გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს ატმოსფერული ჰაერის სამმართველოს ხელმძღვანელმა ნოე მეგრელიშვილმი "ინტერპრესნიუსთან" აცხადებს, საქართველოს აღნიშნული დიდი ქალაქების ჰაერის მთავარ დამაბინძურებელს აზოტის ორჟანგი, მყარი ნაწილაკები, ხოლო ზესტაფონში მანგანუმის ორჟანგი წარმოადგენს. ნოე მეგრელიშვილის განცხადებით, აზოტის ორჟანგი საწვავის არასრული წვის შედეგად წარმოიქმნება და ატმოსფეროში მათი გაფრქვევა ძირითადად ავტომობილების გამონაბოლქვით ხდება. მყარი ნაწილაკების (PM10) გაფრქვევის წყარო, კი სამშენებლო სექტორია, ასევე, მიწის ღია გრუნტი (სადაც ბალახი არ არის ამტვერება იოლად ხდება). რაც შეეხება ევროდირექტივებით განსაზღვრულ ატმოსფერული ჰაერის სხვა დამაბინძურებლებს, როგორის არის: ნახშირჟანგი, გოგირდის დიოქსიდი, მიწისპირა ოზონი, ტყვია, იგივე ბენზოლი, ისენი საქართველოში ნორმის ფარგლებშია. „აზოტის ორჟანგი, იგივე დიოქსიდი, არის წვის პროდუქტი. მას საკმაოდ მავნე ზემოქმედება აქვს ადამიანის ჯანმრთელობაზე და პირდაპირ კავშირშია არა საწვავის, არამედ წვის ხარისხთან – რამდენად სრულყოფილად მიმდინარეობს წვა, ანუ რამდენად გამართულია ჩვენი ავტომობილები. აზოტის დიოქსიდი ჩვენს ქალაქებში იმიტომ არის პრობლემური, რომ ჩვენი ავტომობილების პარკი მოძველებულია და ტექნიკურად გაუმართავი. დაახლოებით, 14 წლის წინ გაუქმდა ტექდათვალიერება და ავტოპარკი ტექნიკურად კარგ მდგომარეობაში ვერ იქნება. იცით, ქვეყანაში კატალიზატორების პრობლემაცაა. მესამე თაობის კატალიზატორები იმ მიზნით იყო შექმნილი, რომ აზოტის ჟანგეულების გაფრქვევა შეემცირებინა. როცა ასეთი კატალიზატორი ავტომობილზე არ აყენია, გაფრქვევაც მაღალია. ჩვენი მონიტორინგის შედეგებიც ამას გვიჩვენებს მსხვილ ქალაქებში: თბილისში, ქუთაისსა და ბათუმში,“ - აღნიშნა ნოე მეგრელიშვილმა. მისივე განცხადებით, ავტომობილების უდიდეს ნაწილს ტექდათვალიერება ჯერ არ გაუვლია. 1 ოქტომბრიდან იგი სავალდებულოა დიდი ძრავის მქონე სატრანსპორტო საშუალებებისთვისაც. ასე, რომ ამ თვალსაზრისით ჰაერის გაუმჯობესებაზე საუბარი ჯერ ნაადრევია. მეგრელიშვილის თქმით, ზესტაფონში მანგანუმის ორჟანგის მაღალი დონე კი „ფეროშენადნობი ქარხნის დამსახურებაა“. „ბოლო წლებში მანგანუმის ორჟანგის დასაშვებ ნორმაზე მაღალი დონე მცირედით შემცირდა, თუმცა მაინც სერიოზული პრობლემაა. დღე-ღამეში მანგანუმის ორჟანგის მინიმალური ნორმა 0,001 მილიგრამია მეტრ კუბში. ბოლო მონაცემებით კი, ეს მაჩვენებელი 0,004–0,005 მილიგრამს შეადგენს მეტრ კუბში. შედარებისთვის, 2011 წელს ეს მაჩვენებელი 0,008 მლგ–ია მ3-ში,“ - აღნიშნა მეგრელიშვილმა. ნოე მეგრელიშვილის განცხადებით, ატმოსფერული ჰაერის ხარისხის შესახებ უწყვეტ მონიტორინგს თბილისში, ქუთაისში, ბათუმსა და ჭიათურაში აწარმოებენ. წლის ბოლომდე ასევე ავტომატური მონიტორინგის სადგური რუსთავში დაიდგმება. ამასთან, ქვეყნის 25 ქალაქში 80 წერტილზე ყოველკვარტალურ ინდიკატორული გაზომვები ხდება. სინჯები შესამოწმებლად კი ბრიტანეთის ლაბორატორიაში იგზავნება. [post_title] => საქართველოში ყველაზე დაბინძურებული ჰაერი თბილისში, ქუთაისში, ბათუმში და ზესტაფონშია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartveloshi-yvelaze-dabindzurebuli-haeri-tbilisshi-qutaisshi-batumshi-da-zestafonshia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-10 14:31:14 [post_modified_gmt] => 2018-10-10 10:31:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=293848 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 32 [max_num_pages] => 11 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9b52e8261e8f989cfe475129d0f32e65 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები