რატომ ითქვა უარი საზოგადოებრივი ტუალეტების მოწყობაზე?

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

რატომ ითქვა უარი საზოგადოებრივი ტუალეტების მოწყობაზე?

თბილისში საზოგადოებრივი ტუალეტების მოწყობა შესაძლოა, შემოდგომაზე დაიწყოს. თუმცა, დედაქალაქის მერიაში არ გამორიცხავენ, რომ ეს პროექტი წელს საერთოდ აღარ განხორციელდეს.

როგორც ”ფორტუნას” მერიაში განუცხადეს, იმის მიუხედევად, რომ საზოგადოებრივი ტუალეტების მოწყობა წლევანდელ ბიუჯეტში გათვალისწინებული იყო, პრიორიტეტები შეიცვალა და ამ პროექტისთვის თანხის გამოყოფაზე უარი ითქვა. სამაგიეროდ, უკვე ჩატარდა საზოგადოებრივი ტუალეტების პროექტირების ტენდერი.

როგორც მერიის კეთილმოწყობის სამსახურში განმარტავენ, სავარაუდოდ, წლის განმავლობაში ტენდერი მშენებლობაზეც გამოცხადდება. მშენებლობის დასრულების შემდეგ, კი კერძო ინვესტორს ოპერირებისთვის გადაეცემა.

”ამ ეტაპზე, ამ მიმართულებით არაფერს ვაპირებთ. თუმცა, შესაძლოა წლის განმავლობაში პროექტის განხორციელება დავიწყოთ. ერთი მხრივ, ეს ძვირი ჯდებოდა და მეორე მხრივ, ოპერირებაში უნდა გადასცემოდა ვინმეს. ვინაიდან, პროექტი უკვე არსებობს, მიმდინარეობს მსჯელობა, რა ფორმით მოხდება მისი მშენებლობა და ოპერირება,” – განუცხადეს ”ფორტუნას” თბილისის მერიის კეთილმოწყობის საქალაქო სამსახურში.

თბილისის 2016 წლის ბიუჯეტში კეთილმოწყობის ღონისძიებების განხორციელებისთვის 4.5 მლნ ლარი იყო გათვალისწინებული, საიდანაც 100 ათასი ლარი თბილისის მასშტაბით ორი საზოგადოებრივი საპირფარეშოს მოწყობას უნდა მოხმარებოდა. სველი წერტილების მოწყობის გარდა, ბიუჯეტში დამატებითი თანხა – 60 ათასი ლარი იყო გამოყოფილი საზოგადოებრივი ტუალეტების მოვლა-პატრონობისთვისაც. როგორც საქალქო სამსახურში განაცხადეს, აღნიშნული თანხა საკმაოდ მაღალი იყო და პროექტიც ამიტომ დაკონსერვდა. ამასთან, მათივე განმარტებით, საზოგადოებრივი ტუალეტების ოპერირება კეთილმოწყობის საქალაქო სამსახურის კომპეტენციაში არ შედის.

ჯერჯერობით უცნობია, თბილისის რომელ ნაწილშია გათვალისწინებული ტუალეტების მოწყობა.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

6 აპრილი, 2016

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-meria
                                    [1] => sazogadoebrivi-tualetebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 42507
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-meria
                                    [1] => sazogadoebrivi-tualetebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 42507
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 344
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-meria
                                    [1] => sazogadoebrivi-tualetebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-meria
                                    [1] => sazogadoebrivi-tualetebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (42507) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (5198,344)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 257027
                    [post_author] => 25
                    [post_date] => 2018-06-20 14:11:58
                    [post_date_gmt] => 2018-06-20 10:11:58
                    [post_content] => გაჩერების დასახელების გამოცხადების სისტემა ავტობუსებშიც დამონტაჟდება. აღნიშნული პირობა, ახალი ავტობუსების შესყიდვასთან დაკავშირებით გამოცხადებულ ტენდერშია ჩადებული. სატენდერო დოკუმენტაციის მიხედვით, მერია კომპანიისგან ასევე ითხოვს, ყველა ავტობუსი ერთი მარკის და ერთი მოდელის იყოს და ისინი არანაკლებ 2018 წელს იყოს გამოშვებული. ავტობუსი აღჭურვილი უნდა იყოს ანტივანდალური ვიდეომონიტორინგის სისტემით, რომლის გამოსახულების გამოტანა უნდა ხდებოდეს მძღოლთან არსებულ დისპლეიზე (მონიტორზე). ერთი კამერა მიმართული უნდა იყოს წინ - გზისკენ, მეორე - მძღოლისკენ, დანარჩენი კამერები უნდა იძლეოდეს ავტობუსის მთლიანი შიდა სივრცის მონიტორინგის შესაძლებლობას.

ავტობუსების მახასიათებლები შემდეგი უნდა იყოს: მგზავრების დასაჯდომი ადგილები (მძღოლის დასაჯდომის გარეშე) არანაკლებ 23 დასაჯდომი ადგილი + სივრცე არანაკლებ ერთი შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირის ეტლისათვის. სივრცე აღჭურვილი უნდა იყოს სათანადო სახელურებითა და გაჩერების მოთხოვნის ღილაკით, ეტლის სათანადო ადგილას დასამაგრებელი მოწყობილობით.

ავტობუსი უნდა იყოს მარცხენა საჭიანი, მარჯვენა მხრიდან 3 ასასვლელით. ასასვლელებში არ უნდა იყოს საფეხურები (დასაშვებია მესამე კარებთან გააჩნდეს ერთი საფეხური),
შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთათვის უნდა ჰქონდეს პანდუსი.

გარდა ამისა, მოთხოვნების თანახმად, ავტობუსის დასაჯდომები უნდა იყოს ანატომიური ტიპის. არ უნდა ჰქონდეს უხეში კიდეები. დასაჯდომების საფარი დამზადებული უნდა იყოს მასალისგან, რომელიც არის რბილი, ფორმა შენარჩუნებადი, წყალგამძლე, მტვერმედეგი, სითბოს შენარჩუნებადი, დაკაწვრისგან გაძლებადი და გამძლე. დასაჯდომების და გადასაფარებლების დიზაინი და ფერი შეთანხმებული უნდა იყოს შემსყიდველთან.

ავტობუსს უნდა გააჩნდეს  გათბობა, კონდინცირება და ვენტილაცია. ავტობუსის კონდინცირება გათვლილი უნდა იყოს თბილისის კლიმატურ პირობებზე .

ცნობისთვის, თბილისის მერიამ მუნიციპალური მომსახურებისათვის საჭირო საზოგადოებრივი ავტობუსების სახელმწიფო შესყიდვაზე ელექტრონული ტენდერი, აუქციონის გარეშე მაისის ბოლოს თავიდან გამოაცხადა. სატენდერო დოკუმენტაციის მიხედვით, მერია 90 ავტობუსის შესყიდვას 45 მილიონ ლარად გეგმავს.

 
                    [post_title] => პანდუსი, ვიდეოკამერა და რბილი სავარძლები - ახალი ავტობუსების მონაცემები ცნობილია
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => pandusi-videokamera-da-rbili-savardzlebi-akhali-avtobusebis-monacemebi-cnobilia
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-06-20 14:18:03
                    [post_modified_gmt] => 2018-06-20 10:18:03
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=257027
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 254528
                    [post_author] => 21
                    [post_date] => 2018-06-18 15:15:40
                    [post_date_gmt] => 2018-06-18 11:15:40
                    [post_content] => თბილისის მერია ე.წ. „ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლების პროექტს იწყებს. „ხრუშჩოვკების“ დემონტაჟის საწყის წერტილად კი, ვარკეთილი სახელდება. „ხრუშჩოვკები“, რომელიც თავის დროზე 50 წლიანი ექსპლუატაციის ვადით აშენდა, თბილისის ქუჩებს დღემდე იკავებს. საბჭოთა კავშირისდროინელ შენობებში მცხოვრებთა ნაწილმა კორპუსებს სახე უცვალა, სტანდარტული პროპორციები დაშენება-მიშენებებით შეცვალა, თუმცა, კახა კალაძის თქმით, ვინაიდან ე.წ. „ხრუშჩოვკების“ ექსპლუატაციის ვადა დიდი ხანია გავიდა, ეს კორპუსები „მიშენება-დაშენებებით კიდევ უფრო ავარიული და უსახური“ ხდება.

დედაქალაქის მერის თქმით, ჯერჯერობით საუბარია ვარკეთილის მესამე მასივის მე-6 და მე-8 კვარტლებში მდებარე 4 მწვავე ავარიული კორპუსის სრულად ჩანაცვლებაზე და ასევე, ვარკეთილის მასივისა და ზემო პლატოს ნაკლებად მწვავე ავარიული კორპუსებიდან მცხოვრებლების გადაყვანაზე.
„თბილისის მერია აცხადებს ინტერესთა გამოხატვას ვარკეთილის მესამე მასივში მდებარე 30 205 კვ.მ. მიწის ნაკვეთზე საცხოვრებელი კომპლექსის განვითარების მიზნით. ინტერესთა გამოხატვაში გამარჯვებული პირი ამ პროექტს განახორციელებს თბილისის საკრებულოს მიერ დამტკიცებული განაშენიანების რეგულირების გეგმის შესაბამისად და გარკვეული რაოდენობის ფართებს გადასცემს მუნიციპალიტეტს. მინდა, ხაზი გავუსვა, რომ როცა ადამიანს გულით გჯერა და მონდომებული ხარ, რომ გარკვეული პროექტები განხორციელდება, ყველაფერი არის შესაძლებელი,“ - განაცხადა კალაძემ.
„ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლების პროექტი დაახლოებით ერთი წლის წინ დაანონსდა, მაშინ, როცა კახა კალაძე ჯერ კიდევ მერობის კანდიდატი იყო. „საბჭოთა იდეოლოგიის გადმონაშთებისგან“ თბილისის გათავისუფლებაზე წინა ხელისუფლების დროსაც აქტიურად საუბრობდნენ. ახლა დედაქალაქის მთავრობაში „ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლება მყარი, კომფორტული საცხოვრისით ერთ-ერთ პრიორიტეტულ მიმართულებად დასახელდა. არქიტექტორები ამ ინიციატივას მიესალმებიან და ამბობენ, რომ თანამედროვე მსოფლიოს მაგალითზე, ცათამბჯენები ქალაქის ცენტრშიც გაცილებით სასურველია, ვიდრე ავარიული, „ვადაგასული“ და საცხოვრებლად საშიში „ხრუშჩოვკები“.
„ის რეგულაციები, რაც ახალი კანონმდებლობითაა დადგენილი, საჭიროა როგორც მშენებლისთვის, ასევე მცხოვრებლებისთვის. ეს განსაკუთრებით მათი უსაფრთხოებისთვის არის ძალიან საჭირო. არავინ იცის, ვინ როგორ დაშენებას ან მიშენებას აკეთებს, შესაბამისად, უცნობია, სად რა და როგორ ჩამოინგრევა. როგორც წესი, ასეთი მშენებლობები სეისმოლოგიურ შკალაზე არ მოწმდება,“ - განმარტავს „არქ ექსპერტიზის ცენტრის“ გენერალური დირექტორი, ალექსანდრე ხასია.
არქიტექტორების თქმით, მათთვის მიუღებელია სრულიად ქაოტური დაშენება-მიშენებები, სხვადასხვა ფერის აივნები, რომლებიც ქალაქის იერსახის დამახინჯებასთან ერთად, საცხოვრებლად საშიშიც შეიძლება, აღმოჩნდეს. მოქალაქეების ნაწილისთვის კი, „ხრუშჩოვკების“ ბოლო სართულზე დაშენებული მანსარდები შემოსავლის წყაროა. არქიტექტორთა განმარტებით, „ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლებამდე რამდენიმე გეოლოგიური კვლევაა ჩასატარებელი, მათ შორის, ნიადაგის შესწავლა, ქანების მდებარეობის დადგენა, წყლის მიმართ ამტანობა, ნიადაგის ტენიანობა, რა დონემდეა შესაძლებელი მიწაში ჩასვლა საძირკველის ასაშენებლად და რამდენად გაუძლებს ფუნდამენტი მრავალსართულიანი შენობის აგებას, თუმცა უცნობია, რა თანხაა საჭირო პროექტის განხორციელებისთვის. არქიტექტორები ვარაუდობენ, რომ ხარჯი კოლოსალური იქნება.
„პირობითად, 30 ოჯახზე რომ ვიანგარიშოთ ხარჯი, მათი ქირით უზრუნველსაყოფად თვეში მინიმუმ 400 აშშ დოლარი იქნება საჭირო, შესაბამისად, ერთ თვეში მხოლოდ 12 000 დოლარი გამოდის 30-ივე ოჯახზე, წელიწადში - 144 000 დოლარი. უნდა გავითვალისწინოთ ისიც, რომ მშენებლობები, როგორც წესი, სამ წელიწადს გრძელდება, ანუ მხოლოდ 30 ოჯახზე გათვლილი ქირის ხარჯი სამი წლის განმავლობაში შეადგენს 432 000 აშშ დოლარს. როცა საუბარი გვაქვს რომელიმე კონკრეტული უბნის კვარტლებზე, სადაც „ხრუშჩოვკებია“ გაშენებული, ამ თანხას კიდევ რამდენიმე ნული მიემატება, თუმცა უბნების მიხედვით, სტანდარტული ბინის ქირაობა ერთიან ხარჯში დიდ ცვლილებას არ მოგვცემს,“ - ამბობს „ფორტუნასთან“ მაკო საბაშვილი.
დიდუბე-ჩუღურეთი, დიღომი, ნაძალადევი, ვარკეთილი, ვაჟა-ფშაველა - თბილისის ამ უბნებში განსაკუთრებით უხვადაა საბჭოთადროინელი „ხრუშჩოვკები“. როგორც არქიტექტორები განმარტავენ, დედაქალაქის ყველა უბანს თავისი სამშენებლო კოეფიციენტი აქვს, რომელიც განსაზღვრავს, რამდენად იქნება შესაძლებელი 5 სართულიანი „ხრუშჩოვკების“ ნაცვლად მაღალსართულიანი კორპუსების აშენება.
„თუ ახალი კორპუსები იმ სტანდარტებით აშენდება, რაც საჭიროა და შესაბამისი გეოლოგიური დასკვნებიც გაკეთდება, ვარკეთილი, ვაჟა-ფშაველას გამზირი და თბილისის სხვადასხვა უბანში არსებული „ხრუშჩოვკების“ დემონტაჟი, შემდეგ მათ ადგილას ახალი კორპუსების მშენებლობა, აბსოლუტურად შესაძლებელია,“ - ამბობს დავით მახათაძე.
დედაქალაქის მერიაში განმარტავენ, რომ თავდაპირველად მოლაპარაკებები გაიმართება 170 ოჯახთან. „ხრუშჩოვკა“ 3-5 სართულიანი პანელებიანი ან აგურის საყოფაცხოვრებო ბინების კომპლექსებია, რომლის პროექტიც, მართალია, არქიტექტორ ვიტალი ლაგუტენკოს ეკუთვნის, თუმცა ხალხში მას დღემდე „ხრუშჩოვკის“ სახელით მოიხსენიებენ. პროექტი, რომელიც მასობრივად საბჭოთა კავშირში 1960-1980-იან წლებში აქტიურად მუშაობდა, ასე დაიწყო: 1950-იანი წლების პერიოდში, ბინების მშენებლობის მიმართულებით რამდენიმე ექსპერიმენტული პროექტი უკვე ხორციელდებოდა, თუმცა მზა ბეტონის პანელებმა ყველას აჯობა და სხვა საშუალებები და ინდივიდუალური სახლების მშენებლობა როგორც გაუმართლებელი ტექნოლოგია, დაივიწყეს, რადგანაც ტრადიციული აგურით მშენებლობა შრომატევადი იყო, ამ პროექტებს საკმარისი დრო მიჰქონდა და გადატვრთული ქალაქების მოთხოვნებს ვერ აკმაყოფილებდა. ამ ტიპის სახლში ჭერი 2,5 მ-ს არ აღემატებოდა, შიდა კედლებს ხმის ცუდი იზოლაცია ჰქონდა. ამ სახლებში არ იყო ლიფტი. „ხრუშოვკების“ პირველი სერია 25 წელზე იყო გათვლილი, თუმცა ბევრი მათგანი დღემდე ფუნქციონირებს. ხოლო მყარი „ხრუშოვკების“ სერია 50 წელზე იყო გათვლილი, გამოკვლევით დადგინდა, რომ დროული კაპიტალური რემონტის შემთხვევაში, მათი რესურსის გახანგრძლივება 150 წლამდე იყო შესაძლებელი.

ავტორი: თათია კაკიაშვილი

[post_title] => დასრულდება თუ არა საბჭოთადროინელი "ხრუშჩოვკების" ეპოქა თბილისში [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => dasruldeba-tu-ara-sabchotadroineli-khrushchovkebis-epoqa-tbilisshi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-18 15:15:40 [post_modified_gmt] => 2018-06-18 11:15:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=254528 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 255218 [post_author] => 21 [post_date] => 2018-06-15 10:23:38 [post_date_gmt] => 2018-06-15 06:23:38 [post_content] => თბილისის მერი მიმდინარე წლის ბიუჯეტს 10 მილიონით ზრდის. სახელისუფლებო გუნდში ამბობენ, რომ გაზრდილი ბიუჯეტიდან თანხის ძირითადი ნაწილი ინფრასტრუქტურულ პროექტებზე დაიხარჯება, ნახევარი მილიონი კი, მერიის სარეზერვო ფონდში გადავა. „ეს არის იმ აუცილებლობით განპირობებული, რომლითაც არის მოთხოვნა შემოსული, იგივე ბერი გაბრიელ სალოსის ქუჩაზე, სადაც სპეცოპერაცია განხორციელდა, სადაც დაზარალებულები გვყავს. გარკვეული ნაწილი გადახდილია, მაგრამ დარჩენილია,“ - აცხადებს თბილისის საკრებულოს ქონების მართვისა და საფინანსო-საბიუჯეტო კომისიის თავმჯდომარე, ირაკლი ზარქუა. ოპოზიცია სარეზერვო ფონდიდან თანხის წინასაარჩევნო მიზნებისთვის გამოყენების შესახებ საუბრობს. ლევან ხაბეიშვილის თქმით, საარჩევნოდ აქტივისტები სწორედ სარეზერვო ფონდიდან დაფინანსდებიან. „სარეზერვო ფონდს ემატება ნახევარი მილიონი ლარი, რომელი ფონდიდანაც ჩვენ ვნახეთ, რომ გია გაჩეჩილაძე 30 ათასი ლარი გადაერიცხა, ამ ფონდიდან უკონტროლოა ხარჯი და ზრდიან იმ მუხლს, რომელიც მათთვის არის კომფორტული,“ - აცხადებს ლევან ხაბეიშვილი. როგორც ცნობილია, ნახევარი მილიონი ლარი ასევე, თბილისის განვითარების გენერალურ გეგმას დაემატება. „ევროპულ საქართველოში“ კი აცხადებენ, რომ ამ თანხებით მემანქანეების ხელფასის მომატება და სატრანსპორტო კოლაფსის ახალი საფრთხის თავიდან აცილება იქნებოდა შესაძლებელი. [post_title] => თბილისის მერი ბიუჯეტს 10 მილიონით ზრდის [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisis-meri-biujets-10-milionit-zrdis [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-15 10:23:38 [post_modified_gmt] => 2018-06-15 06:23:38 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=255218 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 257027 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-06-20 14:11:58 [post_date_gmt] => 2018-06-20 10:11:58 [post_content] => გაჩერების დასახელების გამოცხადების სისტემა ავტობუსებშიც დამონტაჟდება. აღნიშნული პირობა, ახალი ავტობუსების შესყიდვასთან დაკავშირებით გამოცხადებულ ტენდერშია ჩადებული. სატენდერო დოკუმენტაციის მიხედვით, მერია კომპანიისგან ასევე ითხოვს, ყველა ავტობუსი ერთი მარკის და ერთი მოდელის იყოს და ისინი არანაკლებ 2018 წელს იყოს გამოშვებული. ავტობუსი აღჭურვილი უნდა იყოს ანტივანდალური ვიდეომონიტორინგის სისტემით, რომლის გამოსახულების გამოტანა უნდა ხდებოდეს მძღოლთან არსებულ დისპლეიზე (მონიტორზე). ერთი კამერა მიმართული უნდა იყოს წინ - გზისკენ, მეორე - მძღოლისკენ, დანარჩენი კამერები უნდა იძლეოდეს ავტობუსის მთლიანი შიდა სივრცის მონიტორინგის შესაძლებლობას. ავტობუსების მახასიათებლები შემდეგი უნდა იყოს: მგზავრების დასაჯდომი ადგილები (მძღოლის დასაჯდომის გარეშე) არანაკლებ 23 დასაჯდომი ადგილი + სივრცე არანაკლებ ერთი შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირის ეტლისათვის. სივრცე აღჭურვილი უნდა იყოს სათანადო სახელურებითა და გაჩერების მოთხოვნის ღილაკით, ეტლის სათანადო ადგილას დასამაგრებელი მოწყობილობით. ავტობუსი უნდა იყოს მარცხენა საჭიანი, მარჯვენა მხრიდან 3 ასასვლელით. ასასვლელებში არ უნდა იყოს საფეხურები (დასაშვებია მესამე კარებთან გააჩნდეს ერთი საფეხური), შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთათვის უნდა ჰქონდეს პანდუსი. გარდა ამისა, მოთხოვნების თანახმად, ავტობუსის დასაჯდომები უნდა იყოს ანატომიური ტიპის. არ უნდა ჰქონდეს უხეში კიდეები. დასაჯდომების საფარი დამზადებული უნდა იყოს მასალისგან, რომელიც არის რბილი, ფორმა შენარჩუნებადი, წყალგამძლე, მტვერმედეგი, სითბოს შენარჩუნებადი, დაკაწვრისგან გაძლებადი და გამძლე. დასაჯდომების და გადასაფარებლების დიზაინი და ფერი შეთანხმებული უნდა იყოს შემსყიდველთან. ავტობუსს უნდა გააჩნდეს  გათბობა, კონდინცირება და ვენტილაცია. ავტობუსის კონდინცირება გათვლილი უნდა იყოს თბილისის კლიმატურ პირობებზე . ცნობისთვის, თბილისის მერიამ მუნიციპალური მომსახურებისათვის საჭირო საზოგადოებრივი ავტობუსების სახელმწიფო შესყიდვაზე ელექტრონული ტენდერი, აუქციონის გარეშე მაისის ბოლოს თავიდან გამოაცხადა. სატენდერო დოკუმენტაციის მიხედვით, მერია 90 ავტობუსის შესყიდვას 45 მილიონ ლარად გეგმავს.   [post_title] => პანდუსი, ვიდეოკამერა და რბილი სავარძლები - ახალი ავტობუსების მონაცემები ცნობილია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => pandusi-videokamera-da-rbili-savardzlebi-akhali-avtobusebis-monacemebi-cnobilia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-20 14:18:03 [post_modified_gmt] => 2018-06-20 10:18:03 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=257027 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 394 [max_num_pages] => 132 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 42d86ce8ef14caa4330cd6c322df42be [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები