რჩევები „ევექსისგან“: საჭიროა თუ არა ხველის საწინააღმდეგო წამლების მიღება?

პოპულარული

რჩევები „ევექსისგან“: საჭიროა თუ არა ხველის საწინააღმდეგო წამლების მიღება?

„სამედიცინო კორპორაცია ევექსი“ თავის ვებგვერდზე ვირუსული ინფექციებისა და გრიპის სეზონზე ერთ-ერთ ყველაზე აქტუალურ სიმპტომს, ხველას ეხმაურება. ინფორმაცია, რომელიც კლინიკის საიტზეა გამოქვეყნებული, საინფორმაციო ხასიათისაა და ის გვასწავლის, როგორც მოვიქცეთ ხველის დროს. ასევე რამდენ ხანს უნდა გრძელდებოდეს ხველა, რამდენად სწორია ხველის საწინააღმდეგო პრეპარატების მიღება, რა გართულებები შეიძლება მოყჰვეს ხველას და საშიშია თუ არა ის.

აღმოჩნდა, რომ ხველა ექიმთან მიმართვიანობის ყველაზე ხშირი მიზეია. აი რას წერს „სამედიცინო კორპორაცია ევექსი“ ხველის თაობაზე: „როგორ უნდა მოვიქცეთ?

უპირველეს ყოვლისა გავერკვიოთ – ხველა კარგია, თუ ცუდი. ხველა რთული პროცესია, რომელიც აუცილებელია სასუნთქი გზების ნახველისაგან გათავისუფლებისათვის, რომლის შემადგენლობაში ძირითადად შედის ლორწო, მტვრის ნაწილაკები, ბაქტერიები, ვირუსები, ანთების პროდუქტები. სასუნთქი გზებიდან მათი მოცილება მხოლოდ ხველის საშუალებითაა შესაძლებელი, ასე რომ ხველის “სარგებლობა” მდგომარეობს იმაში, რომ ის ასუფთავებს ფილტვებს სხვადასხვა უცხო სხეულისაგან თუ გამაღიზიანებლებისაგან, ის ერთგვარ დამცველობით აქტს წარმოადგენს და ამასთანავე, ხელს უწყობს ფილტვების ჟანგბადით უკეთ მომარაგებას. აქედან გამომდინარე, მისი დათრგუნვა ყოველთვის სულაც არ არის სასურველი, პირიქით, ხველა განიხილება როგორც ორგანიზმის დამცველობითი სისტემის მნიშვნელოვანი ნაწილი. ვირუსები, ბაქტერიები, მტვრის ნაწილაკები, უცხო სხეული – ყველაფერ ამისაგან ორგანიზმი ხველის  საშუალებით თავისუფლდება. ხველა რომ არ იყოს, ზემო სასუნთქი გზების ყველა ინფექცია ფილტვების ანთებით გართულდებოდა.

მიუხედავად იმისა, რომ ადამიანებს შეუძლიათ ნებაყოფლობით დაახველონ, ხველა უხშირესად რეფლექსია, რომელიც წარმოიქმნება სასუნთქ სისტემაში ხველის რეცეპტორების გაღიზიანების შედეგად. ეს რეცეპტორები შემდეგ თავის ტვინში არსებულ ხველის ცენტრში აგზავნიან მესიჯს, რომელიც შემდეგ უკან ბრუნდება ხველის აქტის სახით.

ნორმალურ სიტუაციაში ადამიანი დღეში რამდენჯერმე ახველებს, რათა სასუნთქი გზები სხვადასხვა გამღიზიანებლისაგან გაათავისუფლოს, მაგრამ როდესაც ამ გამღიზიანებლების რაოდენობა დიდია, ან როდესაც სასუნთქი გზები ინფიცირდება, ხველა ხდება ხშირი და გახანგრძლივებული,  ის შეიძლება იყოს შემაწუხებელი და დამღლელი. ასეთი ხველა იწვევა ძილის დარღვევას, მუცლისა და გულმკერდის კუნთების გადაძაბვას და ტკივილს, ის შეიძლება სხვადასხვა სერიოზული დაავადებით იყოს განპირობებული. ამიტომ თუ ხველა გაგრძელდა 5-7 დღეზე მეტი დროის განმავლობაში (რა თქმა უნდა ეს არ ეხება ახალშობილებს ან ადრეული ასაკის ბავშვებს!) და მისი ინტენსივობა არ მცირდება (იგულისხმება მხოლოდ ხველა, და არა დაავადების სხვა ნიშნები, როგორიცაა სუნთქვის გახშირება და გაძნელება, ტემპერატურის მატება და ა.შ.) აუცილებელია ექიმის კონსულტაცია მისი მიზეზების დადგენისათვის.

შემთხვევათა უმრავლესობაში ხველის მიზეზს სასუნთქი სისტემის ინფექციები წარმოადგენენ, მათ შორის ბრონქიტი, ტრაქეიტი, ლარინგიტი, გრიპი ან გაცივება, ფილტვების ანთება, ყივანახველა, ტუბერკულოზი და სხვა. ხველის მიზეზი შეიძლება იყოს  ასთმა, გასტრო-ეზოფაგური რეფლუქსი, გარემო არის დაბინძურება მტვრით, გამონაბოლქვით და ა.შ.

ხაზგასმით უნდა აღინიშნოს, რომ როგორც ხველის წარმოქმნის, ისე რესპირაციული ინფექციების შემთხვევაში ხველის გახანგრძლივების ყველაზე ხშირი მიზეზი შეიძლება იყოს სიგარეტის კვამლი, ე.წ. პასიური მოწევა.

ხველის მკურნალობა ძირითადად მიმართული უნდა იყოს მისი გამომწვევი მიზეზისაკენ, ანუ ფილტვის ანთების დროს აუცილებელია ანტიბიოტიკები, ტუბერკულოზის დროს ანტიტუბერკულოზური პრეპარატები, ასთმის დროს – ანტიასთმური და ა.შ. ხოლო ხველის და ბრონქიტის დროს მკურნალობა  ძირითადად სიმპტომურია და მიმართულია ხველის შემსუბუქებისკენ. აქვე გვინდა აღვნიშნოთ, რომ ბრონქიტი ვირუსული ბუნების დაავადებაა და ანტიბიოტიკების გამოყენება ბრონქიტის დიაგნოზის მქონე პაციენტებში უეფექტოა, ზედმეტი და პოტენციურად საშიშიც კი.

ვინაიდან ხველა ორგანიზმის დამცველობითი პასუხია, მისმა დათრგუნვამ ხველის საწინააღმდეგო პრეპარატებით, განსაკუთრებით თუ საქმე გვაქვს სველ, პროდუქტიულ ხველასთან, შეიძლება არა მარტო შეამციროს ხველის დამცველობითი მოქმედება, არამედ შენიღბოს სხვა, უფრო სერიოზული პრობლემა.

ხველის მკურნალობისას უნდა გავითვალისწინოთ, რომ შემთხვევათა უმრავლესობაში ერთი ამოცანის წინაშე ვდგევართ – მივაღწიოთ, რომ ხველა გახდეს სველი და ბავშვმა თავისუფლად შეძლოს ამოხველება. ამოსახველებელი პრეპარატების არჩევანი საკმაოდ დიდია, მაგრამ უმჯობესია ის ექიმმა დაგინიშნოთ.“

წყარო: evex.ge

რჩევები /

|

26 დეკემბერი, 2016

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eveqsi
                                    [1] => eqimis-rchevebi
                                    [2] => khvela
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 98384
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eveqsi
                                    [1] => eqimis-rchevebi
                                    [2] => khvela
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 98384
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 4831
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eveqsi
                                    [1] => eqimis-rchevebi
                                    [2] => khvela
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eveqsi
                                    [1] => eqimis-rchevebi
                                    [2] => khvela
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (98384) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (10194,5588,4831)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 227228
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-03-27 14:04:14
                    [post_date_gmt] => 2018-03-27 10:04:14
                    [post_content] => „ვიდეოს შეუძლია გაართოს პატარა, დააწყნაროს ის, მაგრამ ახალს ის ვერ ისწავლის“, - ნათქვამია სტატიაში, რომელიც ჟურნალში Acta Paediatrica გამოქვეყნდა. ამ დასკვნამდე ინდოელი მეცნიერები მივიდნენ, რომლებიც YouTube-ზე განთავსებული ვიდეოების მეშვეობით ბავშვების განვითარებას აკვირდებოდნენ.

ბავშვი განვითარებას ადრეული ასაკიდან იწყებს და სიტყვების დამახსოვრებას უკვე 6 თვის ასაკიდან ახერხებს. იმისთვის, რომ ეს სიტყვები მან ყოფით ცხოვრებაშია აქტიურად გამოიყენოს, საჭიროა მასთან მუდმივი ცოცხალი კომუნიკაცია, თამაში, საუბარი და კითხვა.

რაც შეეხება სპეციალურად შექმნილ განსავითარებელ ვიდეოებს, ახალ კვლევაში ნათქვამია, რომ პატარების განვითარება შესაძლოა, ამ ვიდეოებმა შეაფერხოს. კვლევაში 55 ბავშვი იღებდა მონაწილეობას, რომლებიც სხვადასხვა განსავითარებელ ვიდეოებს უყურებდნენ. მათი ასაკი 6 თვის ასაკიდან იწყებოდა. საბოლოოდ ტექნოლოგიური ინსტიტუტის მკვლევარები მივიდნენ დასკვნამდე, რომ გაჯეტები უსარგებლოა. ისინი დაკვირვებას ატარებდნენ  პატარებზე, რათა გაეგოთ, რამდენად სწორად მოიხმარდნენ ბავშვები პლანშეტს უკვე 1 წლის ასაკში. იცდონენ თუ არა მისი გამოყენება მიზნობრივად. გაირკვა, რომ წლის ასაკში ბავშვები უკვე ცნობდნენ ვიდეოში გამოსახულ ნათესავებსა და ახლობლებს, წლინახევრის ასაკში კი საკუთარ თავს. ისინი კარგად ფლობდნენ გაჯეტებსაც, მაგრამ მისი მოხმარება მიზნობრივად უჭირდათ. პლანშეტის მოხმარების წესები მათ ვერც 2 წლის ასაკში აითვისეს. ამავე დროს მხოლოდ ბავშვების ნახევარმა იცნო საყვარელი გმირები, რომელსაც ვიდეოებში უყურებდნენ. კიდევ ერთი საინტერესო დეტალი. პატარები სიტყვებს არა პლანშეტში ნანახი ვიდეოს დახმარებით იმახსოვრებდნენ, არამედ მხოლოდ მას შემდეგ, რაც ამ სიტყვებს მშობლები უმეორებდნენ. აქედან გამომდინარე, კვლევა ამტკიცებს, რომ 2 წლამდე ასაკში პლანშეტის გამოყენებით ბავშვი პრაქტიკულად ვერაფერს სწავლობს. თუმცა, კვლევაში ნათქვამია, რომ ეს ბავშვისთვის გართობისა და ყურადღების გადატანის კარგი საშუალებაა. ასევე დასკვნაში ნათქვამია, რომ კვლევა მხოლოდ ინდოეთში ჩატარდა და სხვა ქვეყნის ბავშვების ქცევა არ შესწავლილა.

კვლევის შესახებ ინფორმაციას ექიმი ევგენი კომაროვსკი სოციალურ ქსელში ავრცელებს.

 

 
                    [post_title] => ექიმი კომაროვსკი: კვლევამ დაადასტურა, რომ პლანშეტიდან ბავშვი ვერაფერს სწავლობს
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => eqimi-komarovski-kvlevam-daadastura-rom-planshetidan-bavshvi-verafers-swavlobs
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-03-27 15:53:21
                    [post_modified_gmt] => 2018-03-27 11:53:21
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=227228
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 212697
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-02-14 10:40:15
                    [post_date_gmt] => 2018-02-14 06:40:15
                    [post_content] => ექიმი ევგენი კომაროვსკი საკუთარ ბლოგში ყურადღებას ისეთ გავრცელებულ სიმპტომზე ამახვილებს, როგორიცაა ხველა. მისი თქმით, ბავშვების უმეტესობას ხველის დროს წამალი საერთოდ არ სჭირდება. რა უნდა გააკეთონ მშობლებმა, როცა ბავშვს ახველებს, ეს მეტწილად ასაკზეა დამოკიდებული. როგორც წესი, ვირუსული ინფექცია ბავშვებში მარტივად მიმდინარეობს, თუმცა, მშობელი გართულებების ასარიდებლად, მედიკამენტებს საკუთარი ნებით არჩევს. ამერიკის წამლების მართვის სააგენტო (FDA) კატეგორიულად კრძალავს  ხველის საწინააღმდეგო მედიკამენტების გამოყენებას ექიმის დანიშნულებისა და შესაბამისი რეცეპტის გარეშე. მეტიც, ხველის საწინააღმდეგო წამალმა შესაძლოა 2 წლამდე ასაკის ბავშვებში სიცოცხლისთვის საშიში გართულებაც კი გამოიწვიოს.

ასევე წამლების რეგულაციის სააგენტო გვაძლევს რეკომენდაციას უარი ვთქვათ კოდეინის შემცველი ხველის საწინააღმდეგო პრეპარატის გამოყენებაზე 12 წლამდე ასაკის ბაშვებში ან ჭარბი წონის მქონე, 12-დან 18 წლამდე ასაკის მოზარდებში. ამან შესაძლოა, სასუნთქი სისტემის სერიოზული დაავადებები გამოიწვიოს.

როგორ შევამსუბუქოთ ხველის სიხშირე ვირუსული ინფექციის დროს: „შეგახსენებთ, რომ გრიპისა და გაციების დრო სამკურნალო წამალი არ არსებობს“, - ამბობს პედიატრი. ვირუსული ინფექციების დროს პაციენტების უმრავლესობა 2-3 კვირაში თავისით გამოჯანმრთელდება. ხველა ესაა ნორმალური სიმპტომი გაციებისას, რომელსაც თავისი დანიშნულება აქვს. ის ორგანიზმს ლორწოსგან ათავისუფლებს, რომელიც სასუნთქ გზებსა და ფილტვებშია. ამიტომ ძალზედ არაგონივრულია ამის პრეპარატებით დათრგუნვა. ყველაზე ეფექტური ხველის საშუალება არის წყალი და თბილის სითხეები, ასევე რეკომენდაციების გათვალისწინება, რომლებიც თქვენს პატარას ავადობისას სიმპტომს შეუმსუბუქებს.

ჰაერის დამატენიანებელი, რომელიც ბავშვის ოთახში უნდა იდგეს და სასუნქთი გზების მუშაობაც გაუმჯობესდება;

ჩვილებში ცხვირის გაჭედილობისას აუცილებელია ფიზიოლოგიური ხსნარით ცხვირის მუდმივი გამორეცხვა და სასუნთქი გზების გათავისუფლება;

პარაცეტამოლი ის პრეპარატია, რომელიც პატარებში ავადობის დროს ტკივილის სიმპტომს ხსნის და მდგომარეობას ამსუბუქებს.

მართალია ვირუსული ინფექცია შესაძლოა სახლის პირობებშიც დავამარხცოთ, მაგრამ არის მდგომარეობები, როცა ექიმთან ვიზიტი არც ერთი წამით არ უნდა გადავდოთ:
  • ცხელება 2 თვემდე ასაკის ბავშვებში;
  • 39 გრადუსი ტემპერატურა ნებისმიერ ასაკში;
  • გაძნებელული სუნთქვა, ხმაურიანი სუნთქვა, ხშირი სუნთქვა;
  • ტუჩების სიფერმკრთალე;
  • საკვებისა და წყლის მიღებაზე უარის თქმა;
  • მოთენთილობა და ძილიანობა;
  • თუ ხველა 3 კვირაზე მეტხანს გრძელდება;
      [post_title] => ექიმი კომაროვსკი: რეკომენდაციები ბავშვებში სპაზმური ხველის შესამსუბუქებლად [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => eqimi-komarovski-rekomendaciebi-bavshvebshi-spazmuri-khvelis-shesamsubuqeblad [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-14 12:30:49 [post_modified_gmt] => 2018-02-14 08:30:49 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=212697 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 206839 [post_author] => 23 [post_date] => 2018-01-22 17:50:26 [post_date_gmt] => 2018-01-22 13:50:26 [post_content] => მენტალური ჯანმრთელობის ცენტრის წამყვანი სპეციალისტი, ბავშვთა ნევროლოგი მედეა ზირაქაშვილი ხშირად აქვეყნებს ბლოგს აქტუალურ თემებზე. ამჯერად ექიმმა ყურადღება ბავშვის აღზრდასა და განვითარებაში მამის როლზე გაამახვილა. ექიმი-ნევროლოგი აღნიშნავს, რომ ბავშვის აღზრდაში თითოულ მშობელს აქვს თავისი განსაზღვრული და უნიკალური როლი, რაც ჩაუნაცვლებელია. მედეა იხსენებს, რომ რამოდენიმე წლის წინ პატარები ვიზიტზე მხოლოდ დედებსა და ბებიებს დაჰყავდათ, მამა კი მანქანაში ან მოსაცდელში ელოდებოდა. იყო შემთხვევებიც, როცა ის საერთოდ არ იყო ინფორმირებული შვილის ექიმთან ვიზიტის თაობაზე. მედეა სიხარულით აღნიშნავს, რომ დღეს ტენდენცია რადიკალურად შეიცვალა და ბოლო დროს სწორედ მამები იწყებენ ჩივილების გაჟღერებას. მედეას საკუთარი პაციენტების მაგალითებიც მოჰყავს, რომელთა მამები უდიდესი ძალისხმევითა და თერაპიის დახმარებით საუკეთესო გამოსავლისკენ იღწვიან. აღმოჩნდა, რომ მამის ჩართულობა ბავშვის აღრზდის პროცესში სასარგებლო ტენდენციაა და ამას მსოფლიო სტატისტიკაც მოწმობს. მედეას მაგალითად მოჰყავს National Institute of Child Health and Human Development (NICHD)-ის მერი ჩატარებული კვლევა, საიდანაც ირკვევა, რომ რომ მამა მაშინ უფრო მეტადაა ჩართული აღმზრდელობის პროცესში, როცა: ნაკლებ დროს ატარებს სამსახურში; აქვს სტაბილური მენტალური ჯანმრთელობა: მაღალი თვითშეფასება, ხასიათობრივი ცვლილებების და აგრესიის დაბალი დონე, კარგად უმკლავდება  ცხოვრებისეულ გამოწვევებს; დედა მუშაობს უკიდურესად დიდი დატვირთვით; ბავშვი ბიჭია; თბილი და ემპათიური დამოკიდებულებაა ცოლ-ქმარს შორის. მეტიც, ღმოჩნდა, რომ მამის ჩართულობა ორსულობისას: ამცირებს დღენაკლულობის და ახალშობილთა სიკვდილიანობის რისკს; მწეველ დედებში 36% -ით ამცირებს მავნე ჩვევას ამ პერიოდში. თურმე დაბადებიდან 2 საათის განმავლობაში მამასთან კანით-კანზე კონტაქტის შემთხვევაში ახალშობილები ნაკლებად ტირიან და ჭირვეულობენ. კვლევებით დადგინდა, რომ,  ჩვილობისას მამას შეუძლია ისევე აქტიური ურთიერთობა ჰქონდეს ბავშვთან , როგორც დედას. მათ შეუძლიათ ეთამაშონ ბავშვს, შექმნან გაცილებით მეტად მასტიმულირებელი, ენერგიული და სახალისო გარემო ბავშვისთვის. ბავშვთან საკუთარი ემოციების თანხვედრის, მათი სიმძლავრის და ექსპრესიის თვალსაზრისით მამის და დედის დამოკიდებულება აბსოლუტურად ერთნაირი აღმოჩნდა, თამაშის ასპექტში კი, სასურველი ურთიერთობა, ხარისხობრივი და თვისობრივი თვალსაზრისით,  უკეთესი აღმოჩნდა მამებთან. მამასთან აქტიური ურთიერთობით სტიმულირდება ცნობისმოყვარეობის, შეცნობის და დამოუკიდებლობის უნარები, მაშინ როდესაც დედასთან თუნდაც ნაკლები ინტენსივობის ურიერთობა მნიშვნელოვანია უსაფრთხო მიჯაჭვულობის ჩამოყალიბებისათვის. აქვე მედეა ზირაქაშვილს მაგალითად მოჰყავს ამერიკის პედიატრთა ასოციაციის რეკომენდაცია, რომელიც მეტყველების განვითარების სტიმულაციაში მამის როლის მნიშვნელობაზე საუბრობს. ასევე, განსაკუთრებულად მნიშვნელოვანია მამის როლი თინეიჯერთა აღზრდაში. ვრცლად მედეა ზირაქიშვილის ბლოგს თანამედროვე მამის როლზე მენტალური ჯანმრთელობის ცენტრის ოფიციალურ საიტზეა განთავსებული. ნვეროლოგი ამბობს, რომ საჭიროა მუდმივი გამხნევება, მხარდაჭერა, მინიშნება მამებისთვის თუ რა მნიშვნელობა აქვს მათ ჩართულობას.     [post_title] => მედეა ზირაქაშვილი: მამის ჩართულობა ბავშვის აღრზდის პროცესში სასარგებლო ტენდენციაა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => medea-ziraqashvili-mamis-chartuloba-bavshvis-aghrzdis-processhi-sasargeblo-tendenciaa [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-22 17:53:12 [post_modified_gmt] => 2018-01-22 13:53:12 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=206839 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 227228 [post_author] => 23 [post_date] => 2018-03-27 14:04:14 [post_date_gmt] => 2018-03-27 10:04:14 [post_content] => „ვიდეოს შეუძლია გაართოს პატარა, დააწყნაროს ის, მაგრამ ახალს ის ვერ ისწავლის“, - ნათქვამია სტატიაში, რომელიც ჟურნალში Acta Paediatrica გამოქვეყნდა. ამ დასკვნამდე ინდოელი მეცნიერები მივიდნენ, რომლებიც YouTube-ზე განთავსებული ვიდეოების მეშვეობით ბავშვების განვითარებას აკვირდებოდნენ. ბავშვი განვითარებას ადრეული ასაკიდან იწყებს და სიტყვების დამახსოვრებას უკვე 6 თვის ასაკიდან ახერხებს. იმისთვის, რომ ეს სიტყვები მან ყოფით ცხოვრებაშია აქტიურად გამოიყენოს, საჭიროა მასთან მუდმივი ცოცხალი კომუნიკაცია, თამაში, საუბარი და კითხვა. რაც შეეხება სპეციალურად შექმნილ განსავითარებელ ვიდეოებს, ახალ კვლევაში ნათქვამია, რომ პატარების განვითარება შესაძლოა, ამ ვიდეოებმა შეაფერხოს. კვლევაში 55 ბავშვი იღებდა მონაწილეობას, რომლებიც სხვადასხვა განსავითარებელ ვიდეოებს უყურებდნენ. მათი ასაკი 6 თვის ასაკიდან იწყებოდა. საბოლოოდ ტექნოლოგიური ინსტიტუტის მკვლევარები მივიდნენ დასკვნამდე, რომ გაჯეტები უსარგებლოა. ისინი დაკვირვებას ატარებდნენ  პატარებზე, რათა გაეგოთ, რამდენად სწორად მოიხმარდნენ ბავშვები პლანშეტს უკვე 1 წლის ასაკში. იცდონენ თუ არა მისი გამოყენება მიზნობრივად. გაირკვა, რომ წლის ასაკში ბავშვები უკვე ცნობდნენ ვიდეოში გამოსახულ ნათესავებსა და ახლობლებს, წლინახევრის ასაკში კი საკუთარ თავს. ისინი კარგად ფლობდნენ გაჯეტებსაც, მაგრამ მისი მოხმარება მიზნობრივად უჭირდათ. პლანშეტის მოხმარების წესები მათ ვერც 2 წლის ასაკში აითვისეს. ამავე დროს მხოლოდ ბავშვების ნახევარმა იცნო საყვარელი გმირები, რომელსაც ვიდეოებში უყურებდნენ. კიდევ ერთი საინტერესო დეტალი. პატარები სიტყვებს არა პლანშეტში ნანახი ვიდეოს დახმარებით იმახსოვრებდნენ, არამედ მხოლოდ მას შემდეგ, რაც ამ სიტყვებს მშობლები უმეორებდნენ. აქედან გამომდინარე, კვლევა ამტკიცებს, რომ 2 წლამდე ასაკში პლანშეტის გამოყენებით ბავშვი პრაქტიკულად ვერაფერს სწავლობს. თუმცა, კვლევაში ნათქვამია, რომ ეს ბავშვისთვის გართობისა და ყურადღების გადატანის კარგი საშუალებაა. ასევე დასკვნაში ნათქვამია, რომ კვლევა მხოლოდ ინდოეთში ჩატარდა და სხვა ქვეყნის ბავშვების ქცევა არ შესწავლილა. კვლევის შესახებ ინფორმაციას ექიმი ევგენი კომაროვსკი სოციალურ ქსელში ავრცელებს.     [post_title] => ექიმი კომაროვსკი: კვლევამ დაადასტურა, რომ პლანშეტიდან ბავშვი ვერაფერს სწავლობს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => eqimi-komarovski-kvlevam-daadastura-rom-planshetidan-bavshvi-verafers-swavlobs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-27 15:53:21 [post_modified_gmt] => 2018-03-27 11:53:21 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=227228 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 28 [max_num_pages] => 10 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 1dad8d9ca16811d12bb00d542af93491 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები