რეზო გიგინეიშვილი: „მძევლების“ გადაღება ნამდვილი ტანჯვა იყო“

პოპულარული

რეზო გიგინეიშვილი: „მძევლების“ გადაღება ნამდვილი ტანჯვა იყო“

20 აპრილიდან საქართველოს კინოთეატრებში რეზო გიგინეიშვილის „მძევლები“ გამოდის. დღეს კინო „ამირანში“ შედგა ფილმის დახურული ჩვენება მედიისთვის, შემდგომ კი სასტუმრო „რუმსში“ პრესკონფერენცია გაიმართა, რომელსაც ფილმის რეჟისორი, რეზო გიგინეიშვილი, სცენარისტი – ლაშა ბუღაძე, პროდიუსერი – თაკო ტატიშვილი და მსახიობები: ავთო მახარაძე, მიშა გომიაშვილი, თინა დაქალიშვილი, გიორგი ხურცილავა, გიორგი გრძელიძე, ილიკო სუხიშვილი ესწრებოდნენ.

როგორც უკვე ყველა თქვენგანმა იცის, ფილმი დაფუძნებულია მოვლენებზე, რომლებიც საქართველოში „თვითმფრინავის ბიჭების“ საქმითაა ცნობილი. რეზო გიგინეიშვილმა და ლაშა ბუღაძემ აღნიშნეს, რომ თემაზე დიდხნიანი მუშაობისას მათ შორის ბევრი კამათი წარმოიშვა, საბოლოოდ კი შეთანხმდნენ, რომ ეს არ უნდა ყოფილიყო დოკუმენტური ფილმი. ეს არის მხატვრული ნამუშევარი, სადაც რეჟისორი და სცენარისტი ეცადნენ, გაეერთიანებინათ მრავალწლიანი მუშაობის შედეგი, როგორ შეძლეს თვითმრფინავის ბიჭების ამბის გადმოცემა, რომლის გარშემოც ბევრი ჭორი-მართალი და მითი ტრიალებდა, უკვე მაყურებლის შესაფასებელია.

ლაშა ბუღაძის თქმით, ბერლინში, კინოჩვენებაზე ფილმი, რასაკვირველია, ქართველი მაყურებლისგან განსხვავებულად აღიქვეს. მთავარი კი ისაა, რომ იქ დაინახეს ის შიში, რომელიც დღესაც ცოცხალია და რომლის წინაშეც ნებისმიერ დროს შეიძლება დადგეს მსოფლიო, როცა ადამიანი სრულ იზოლაციაშია, ამან შეიძლება დაბადოს ისეთი დანაშაული, როგორზეც ფილმში „მძევლებია“ საუბარი.

ლაშა ბუღაძე:

მოგეხსენებათ, ეს ფილმი არ არის დოკუმენტური ქრონიკა, ეს არის ამ ისტორიული ამბის მხატვრული, ჩვენი ვერსია. ამ უშველებელი ამბიდან კონკრეტულ რაღაცებზე ვკონცენტრირდით, გმირების ფსიქოლოგიურ მდგომარეობაზე, მათ ურთიერთობაზე მშობლებთან, ატმოსფეროზე, რომელიც შესაძლოა, ასეთი ყოფილიყო 80-იან წლებში.

რეზო გიგინეიშვილი:

არ მომწონს კინო, სადაც რეჟისორი მორალისტობს. როცა გავეცანი მასალას, ძალიან მძიმე იყო, წავიკითხე დაკითხვების ოქმები, შემდეგ ბევრ ადამიანს შევხვდი და მადლობა მათ, ვინც დამელაპარაკა. მათთვისაც ეს ძალიან მძიმე იყო… ამ ისტორიას ბევრი მითი ახლავს, მე და ლაშას ხალხი ქუჩაში გვეკითხება, ეს ასე იყოო? და ჩვენ ვიცით, რომ სიმართლეს არ შეესაბამება. მე და ლაშამ გადავწყვიტეთ, რაც ნამდვილად ვიცოდით, იმ ხაზს გავყოლოდით… ჩემი კონცეფცია იყო, რომ ამხელა მასშტაბის ტრაგედიაში ვერავის დავარქმევდით გმირს ან მოღალატეს. ჩემთვის საინტერესო იყო პროცესი, თეთრსა და შავს შორის ძიების. ამ ფილმის გადაღება ნამდვილი ტანჯვა იყო, რადგან უამრავ სირთულეს გადავაწყდით, მაგრამ თუკი მე და ჩემი კოლეგები გავიზარდეთ ამ პროცესში და ჩვენმა გადაღებულმა ფილმმა ადამიანები ააღელვა, ეს ჩემთვის გამარჯვებაა…

თაკო ტატიშვილი:

ვფიქრობ, რეზო გიგინეიშვილმა თავისი კარიერის შუა ეტაპზე დაამტკიცა, რომ კლიშე შეიძლება, დაირღვეს და კომერციული ფილმის შემდგომ, რეჟისორმა დაგროვილი ცოდნისა და ინტერესის ხარჯზე, შეიძლება, ძალიან საინტერესო საავტორო კინო წარმოადგინოს. პროდიუსერების სახელით შემიძლია ვთქვა, რომ ეს ჩვენთვის ჩვენი რეჟისორის ძალიან დიდი პლუსია. „ბერლინალეზე“ წარმატებულმა დასაწყისმა და მაისში სხვადასხვა ფესტივალზე დაგეგმილმა ჩვენებებმა ჩვენი ენთუზიაზმი კიდევ უფრო გაამყარა.

ილიკო სუხიშვილი:

ჩემთვის კინოში მონაწილეობა ძალიან ახალი იყო. დამამშვიდა იმ გარემომ, რომელიც გადასაღებ მოედანზე შეიქმნა. რეჟისორი მაძლევდა კონკრეტულ დავალებებს და მას ვენდობოდი. ვფიქრობდი, რომ თუკი კონკრეტულ მომენტში ისე ვერ ვითამაშებდი, როგორც საჭირო იყო, რეზო ამას ფილმში არ ჩასვამდა. ვცდილობდი, არაფერი გამეფუჭებინა.

ავთო მახარაძე:

როდესაც რეზომ შემომთავაზა ამ ფილმში მონაწილეობა, ჩემთვის ეს ძალიან სასიხარულო იყო, რადგან ძალიან მსიამოვნებს ახალგაზრდა თაობასთან მუშაობა. რაც უნდა იყოს, როცა ახალი თაობა მოდის, მას თავისი შესრულების ტექნიკა, აღქმა და ზოგადად, სიახლეები მოაქვს. რეჟისორთან მუშაობა ძალიან გამიადვილდა. კი ვამბობთ, რომ სხვადასხვა თაობა ვართ, მაგრამ არც მთლად ასეა საქმე. ჩვენს პროფესიებში, როგორც ჩანს, არსებობს მუდმივი რაღაცები, რომლებიც პრინციპში, არ იცვლება, ძირი უცვლელია. ამდენად, იოლი, გასაგები და საინტერესო იყო რეზო გიგინეიშვილთან მუშაობა.

ამ ამბავთან მე დაკავშირებული ვარ. იმ პერიოდში მე და გეგა კობახიძე ერთად ვმუშაობდით ფილმზე. ადრეც გვიმუშავია ერთად, როცა სულ პატარა იყო. იმ თვითმფრინავში მეც შეიძლებოდა, სრულიად თავისუფლად აღმოვჩენილიყავი. გასტროლებიდან დავბრუნდი და ბათუმში უნდა წავსულიყავი გადაღებაზე. დამირეკეს ბათუმიდან, ცუდი ამინდია და ნუ გადმოფრინდებით ხვალო. არ ვიცი, რა მოხდებოდა, იმ თვითმფრინავში რომ ვყოფილიყავი. ვერაფერს შევცვლიდი და არც ამისი პრეტენზია მაქვს. ალბათ, გეგასთვის მოულოდნელი იქნებოდა ჩემი იქ ყოფნა, როგორც დანარჩენებისთვის, ვინც მონაწილეობდა ამ ამბავში…

დღეს, როცა ფილმი მეორედ ვნახე, დავფიქრდი ერთ რამეზე, ვუყურეთ მხატვრულ ნაწარმოებს, რომელიც წარმატებით შედგა და ვულოცავ ყველა მონაწილეს, მაგრამ ერთი წუთით რომ დავბრუნდეთ იმ პერიოდში, 1983 წლის 17 ნოემბერს, სხვა მოკრძალება გაუჩნდება ადამიანს არა მხოლოდ ამ ახალგაზრდების მიმართ, არამედ ყველა იმ ადამიანის მიმართ, ვინც იმ თვითმფრინავში აღმოჩნდა…

შეგახსენებთ, რომ „მძევლების“ ნახვა 20 აპრილიდან შეგიძლიათ.

ნინო მურღულია

ახალი ამბები / კულტურა /

|

11 აპრილი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => iliko-sukhishvili
                                    [1] => misha-gomiashvili
                                    [2] => mdzevlebi
                                    [3] => rezo-gigineishvili
                                    [4] => tina-dalaqishvili
                                    [5] => lasha-bughadze
                                    [6] => avto-makharadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 121907
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => iliko-sukhishvili
                                    [1] => misha-gomiashvili
                                    [2] => mdzevlebi
                                    [3] => rezo-gigineishvili
                                    [4] => tina-dalaqishvili
                                    [5] => lasha-bughadze
                                    [6] => avto-makharadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 121907
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 220
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => iliko-sukhishvili
                                    [1] => misha-gomiashvili
                                    [2] => mdzevlebi
                                    [3] => rezo-gigineishvili
                                    [4] => tina-dalaqishvili
                                    [5] => lasha-bughadze
                                    [6] => avto-makharadze
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => iliko-sukhishvili
                                    [1] => misha-gomiashvili
                                    [2] => mdzevlebi
                                    [3] => rezo-gigineishvili
                                    [4] => tina-dalaqishvili
                                    [5] => lasha-bughadze
                                    [6] => avto-makharadze
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (121907) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (1850,14693,10167,953,2752,13269,220)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 205855
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-01-18 12:27:07
                    [post_date_gmt] => 2018-01-18 08:27:07
                    [post_content] => „რუსთავი 2“-ის ეთერით ილიკო და ნინო სუხიშვილებმა ახალი პროექტის გარშემო გაჩენილ პრეტენზიებს უპასუხეს. „ცეკვა ქართული“, მათი თქმით, ექსპერიმენტული პროექტია, რომელმაც შესაძლოა, გააგრძელოს ცხოვრება და ცეკვის განვითარება ექსპერიმენტების გარეშე წარმოუდგენელია.

ილიკო სუხიშვილი:

არ მინდოდა, კონკრეტული ხალხის, კუთხის ან ისტორიის, ციხე-სიმაგრის გადარჩენის ამბის მოყოლა, უფრო ხასიათისა და განწყობის გადმოტანა, თუნდაც დღევანდელი ქართული  განწყობის. როგორ ფიქრობთ, დღეს ახალგაზრდა გოგო-ბიჭი ქართულს შინაგანად როგორ ცეკვავს?

თუ ქართველი ადამიანი ელექტრონულ მუსიკაზე ისე მოძრაობს, როგორც სხვა არავინ, ვერავინ დამაჯერებს, რომ ის ქართული არ არის. არ არის აუცილებელი, მას ჩოხა ჩააცვა და დიმპიტაური დაუკრა...

[video width="640" height="480" mp4="http://fortuna.ge/wp-content/uploads/2018/01/10000000_210139099535637_5858183861002829824_n.mp4"][/video]

 
                    [post_title] => ილიკო სუხიშვილის პასუხი კრიტიკოსებს - „არ არის აუცილებელი, მას ჩოხა ჩააცვა და დიმპიტაური დაუკრა...“
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => iliko-sukhishvilis-pasukhi-kritikosebs-ar-aris-aucilebeli-mas-chokha-chaacva-da-dimpitauri-daukra
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-01-18 12:46:56
                    [post_modified_gmt] => 2018-01-18 08:46:56
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=205855
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 199873
                    [post_author] => 14
                    [post_date] => 2017-12-24 19:18:36
                    [post_date_gmt] => 2017-12-24 15:18:36
                    [post_content] => მწერლები, გამომცემლები და საქართველოს პენ-ცენტრის წარმომადგენლები პოეტ ზვიად რატიანის საქმეს გამოეხმაურნენ. მწერლები იმ ვიდეომასალის გასაჯაროებასაც ითხოვენ, რომელიც, მათი მტკიცებით, ზვიად რატიანის ცემის ფაქტებს ასახავს. ისინი მოითხოვენ, რომ დამნაშავეების იდენტიფიცირება მოხდეს და მათ პასუხი აგონ.
  “კრიმინალთან ბრძოლას ჭირდება განათლება, გონიერება, ლოგიკა და არა რეიდები. ფაქტია, რომ დღეს პოლიციაში არის უამრავი არაპროფესიონალი, არაკვალიფიციური, სრულიად გაუნათლებელი ადამიანები, რომლებმაც არ იციან, რა არის ადამიანის უფლებები. არშემდგად ძველ ბიჭებს იღებენ მხოლოდ იმიტომ, რომ ვიღაც დაჩაგრონ, ვიღაცას შეურაცხყოფა მიაყენონ. ამის მსხვერპლია ზვიად რატიანი. ზვიად რატიანი ცემეს, შეურაცხყოფა მიაყენეს მხოლოდ იმის გამო, რომ იყო ადვილად დასაჩაგრი, ისეთი ფერის ქურთუკი ეცვა. სამწუხაროდ, მერამდენე ხელისუფლება გამოვიცვალეთ და ვერ მოვახერხეთ, რომ ხელისუფლებაში აღმოჩნდნენ ჭკვიანი ადამიანი, მიიღონ ეს გადაწყვეტილება, რომ გაემიჯნონ საბჭოურ წარსულს. კრიმინალთან ბრძოლას კრიმინალური გზებით არ მოაქვს არანაირი შედეგი. როცა პოლიციელი არის არშემდგარი ძველი ბიჭი, ის საშიშია საზოგადოებისთვის. გამორიცხულია, ჩვენ შევქმნათ თანამედროვე სახელმწიფო იქ, სადაც ადამიანი იჩაგრება. სრულიად ფუჭია მცდელობა ხელისუფლების, რომ გვაჩვენონ ფირები გინებისა. დიახ, ამ ქვეყანაში ყველა იგინება, მათ შორის ზვიად რატიანიც, ეს არ არის საკმარისი საფუძველი, რომ რამდენიმე პოლიციელმა ცემოს ზვიად რატიანი ან საქართველოს სხვა მოქალაქე”, – განაცხადა დათო ტურაშვილმა.
 
„ადამიანი უმოწყალოდ არის ნაცემი. მას მძიმე ფორმის ტვინის შერყევა აქვს და კიდევ ლაპარაკობენ იმაზე, რომ ის თურმე იგინებოდა. პოლიციის ფუნქცია არ არის იმის გაკონტროლება რა გვაცვია. ჩვენ არ გვყავს ზნეობრივი პოლიცია”,- აღნიშნა გიორგი ლობჟანიძემ.
 
„ზვიად რატიანი ცნობილი ადამიანია, წარმოიდგინეთ როგორ ექცევიან უცნობ ადამიანებს. მოვითხოვთ გვაჩვენონ ის 8 კაცი, რომლებმაც ზვიად რატიანზე იძალადეს” – ამბობს ლაშა ბუღაძე.  
პოეტ ზვიად რატიანის საქმესთან დაკავშირებით შინაგან საქმეთა სამინისტროში მორიგი განცხადება გაკეთდა. როგორც შს მინისტრის მოადგილე ბრიფინგზე აღნიშნა,  რატიანი სამართალდამცველებმა საპოლიციო კონტროლის ფარგლებში შეაჩერეს. ნათია მეზვრიშვილის განცხადებით, არსებობს ინციდენტის ამსახველი ვიდეომასალა, თუმცა მინისტრის მოადგილე აცხადებს, რომ მასალა მძიმე საყურებელია და სურვილის შემთხვევაში უწყება მზადაა რატიანს აღნიშნული მასალა გააცნოს.   [post_title] => დათო ტურაშვილი: ამ ქვეყანაში ყველა იგინება,ეს არ არის მიზეზი ადამიანის საცემად [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => dato-turashvili-am-qveyanashi-yvela-iginebaes-ar-aris-mizezi-adamianis-sacemad [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-24 19:21:54 [post_modified_gmt] => 2017-12-24 15:21:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=199873 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 193364 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-12-04 16:32:07 [post_date_gmt] => 2017-12-04 12:32:07 [post_content] =>  „დღეს ის 15 ბავშვი თანატოლების თვალში ავტორიტეტებად მივლენ სკოლაში,  თან სიტყვა ეთქმით - პოლიციაში არ ჩაუშვეს სხვები. იქნებ, ვინმემ 51-ე და 53-ე სკოლის დამეგობრებაზე იზრუნოს. წლებია, ამ ორ სკოლას შორის გარჩევებია,“ -  53-ე და 51-ე სკოლის მოსწავლეებს შორის დაპირისპირებაზე სოციალურ ქსელში მომხდარი ტრაგედიის შემდეგ აქტიურად წერენ.   ყოფილი პრეზიდენტი, მიხეილ სააკაშვილი, რომელიც 51-ე სკოლელია, ბავშვობის ინციდენტს იხსენებს.
 „მე ვსწავლობდი 51-ე საშუალო სკოლაში და ორჯერ ვარ ნამყოფი 53-ე სკოლის მოსწავლეებთან  გარჩევაზე  და  ჩხუბზე. ერთ-ერთი ჩხუბის დროს ფეხი გამიჩხაპნეს ე.წ “შპიცით,“ - წერს სააკაშვილი.
ხორავას ქუჩაზე დატრიალებული ტრაგედიის შემდეგ ირკვევა,  რომ პრობლემა, რომელიც საზოგადოებამ ტრაგიკული ფაქტის შემდეგ შეიტყო, სკოლებს შორის თაობებია, გრძელდება. მენტალობა და სოციუმი, როგორც დანაშაულის ხელშემწყობი ფაქტორი, არამარტო ხსენებულ ორ სკოლას შორის,  არამედ თბილისის მასშტაბითაც არაერთხელ გამხდარა დაპირისპირების საბაბი. 51-ე სკოლის ყოფილი დირექტორი, დავით ლაგვილავა, იხსენებს,  რომ ქუჩურ დაპირისპირებებში არამარტო 51-ე და 53-ე  სკოლების, არამედ მთაწმინდის, სოლოლაკის და თბილისის, თითქმის, ყველა უბნის მოსწავლეები იყვნენ ჩართული.  
„სკოლებს და სხვადასხვაუბნელ მოზარდებს შორის ქუჩურ- კრიმინალური გარჩევები ხშირი იყო და მანდატურის სამსახურის შემოღებაც სწორედ ამ პრობლემის მოგვარებას ისახავდა მიზნად. სკოლებში მანდატურის სამსახურის დანერგვიდან  ერთ წელში მსგავსი გარჩევები აღმოფხვრილი იყო. დღეს სისტემა მოშლილი , ქუჩური მენტალიტეტი კი კვლავ წახალისებულია,“  - ამბობს 51-ე სკოლის ყოფილი დირექტორი.
თბილისის სხვადასხვა უბნის ახალგაზრდებს შორის დაპირისპირების ფესვებზე საუბრობს „ფორტუნასთან“ მწერალი ლაშა ბუღაძე. მისი თქმით, უბნური რასიზმის“ მახინჯი ტრადიცია ახალ თაობას მამებიდან,  ოჯახიდან გადმოეცა და  მსგავსი ტრაგედიების საფუძველი ხდება.
„უბნებსა და სკოლებს შორის ე.წ. საქმის გარჩევებმა არაერთი 15-16 წლის ახალგაზრდა შეიწირა თბილისში.  ერთ მკვლელობას შურისძიების და ვენდეტების მთელი სერია მოჰყვებოდა,  შურს იძიებდნენ უბნელები, მეგობრები,  მერე იმათი მეგობრები და ა.შ. შემდეგ ტრადიციულად მკვლელს გადამალავდნენ მამები და ამით ხელს უწყობდნენ დამნაშავის კიდევ  უფრო საშიშ დამნაშავედ ჩამოყალიბებას. „უწყვეტი ჯაჭვი დღესაც გრძელდება და ამაში საზოგადოებასთან ერთად სკოლაცაა დამნაშავე. მე ვიცი მასწავლებლები,  რომლებიც ბიჭების საქმის გარჩევას გაგებით ეკიდებოდნენ,  „გავიდნენ ბიჭები,  მოგვარდებიან“ ან „ მთელი წელი არ ივლის , მოვა ბოლოს და ჩამაბარებს მაინც“ -  არდასწრების და მაინც „კაიბიჭობის“ წახალისება.  „ჩვენ ვართ ქვეყანა, სადაც არსებობს ტერმინი „ქუჩის აკადემია“ , რომელიც არის სიმახინჯის, უსაქმურობის ადგილი . „ბირჟავიკები“, რომლებიც  ჩემს ბავშვობაში ბირჟაზე იდგნენ, დღესაც იქ არიან სოკოებივით  და ზოგადად შეძლება, იურისტებმა დამცინონ,  მაგრამ ბირჟის კრიმინალიზება უნდა მოხდეს. ბირჟაზე  არაფერი, კრიმინალურის გარდა,  არ იბადება,“  - ამბობს ლაშა ბუღაძე.  
ხორავას ქუჩაზე მომხდარი ტრაგედიის შემდეგ სამართალდამცველი უწყებებისთვის პრობლემად იქცა დანაშაულის შემსწრე პირებთან ურთიერთობაც, რაც დამნაშავის გამოვლენას მნიშვნელოვნად აფერხებს. ძალოვანი უწყებების ინფორმაციით, დაახლოებით, 150 ადამიანიდან გამოძიებასთან თანამშრომლობა უმრავლესობას არ სურს.  საზოგადოება გამოძიებასთან მსგავს დამოკიდებულებას სწორედ არასწორ მენტალიტეტს უკავშირებს.
 „გარდა იმისა, რომ მოზარდებსა და მათ მშობლებს შურისძიების შეიძლება, ეშინოდეთ, მენტალურად იგივე მახინჯი ქუჩის ტრადიციების მიხედვით, გამოძიებასთან თანამშრომლობა „ჩაშვებად“ ითვლება.  პოლიციისთვის რამის თქმის შემდეგ ეშინიათ მოზარდებს, „ჩამშვების“ იარლიყი არ მიაკერონ.  ამას ერთი-ორი ბლოგი,  ერთი- ორი სიუჟეტი და სტატუსი ვერ მოაგვარებს. ჯერ კიდევ არიან ბიჭები, რომლებიც ქურდობაზე ოცნებობენ; თინეიჯერი გოგონები, რატომღაც, გრიგორი ლეპსს უსმენენ. ეს პრობლემა ოჯახიდან,  მშობლებიდან მოდის. პრობლემა კომპლექსურია  და ახალი თაობის განათლებაზე,  პროგრამაზე,  სისტემის ძირეულ რეფორმირებაზე სახელმწიფომ  რესურსის დიდი ნაწილი უნდა დახარჯოს,“ - აღნიშნავს „ფორტუნასთან“  მწერალი ლაშა ბუღაძე.
ფსიქოლოგი გაგა ნიჟარაძე  სკოლებსა და უბნებს შორის დაპირისპირებას უკავშირებს ადამიანის თვისებას,  დაყოს გარემოცვა „ჩვენიანებად და სხვა დანარჩენად“. თავადაც 51-ე  სკოლელი იხსენებს,  რომ მის თაობაში 51-ე და 53-ე სკოლა დამეგობრებული და საერთო „მტრის“ – 58-ე სკოლის წინააღმდეგ მებრძოლები იყვნენ.  
„დაპირისპირება არამარტო სკოლებს შორის, უბნებს შორისაც ხშირი იყო. მაგალითად, ატენელები და ყიფშიძელები, ვერელები და ვაკელები,  რომლებიც მხედრიონის დროს გაერთიანდნენ და საკმაოდ საშიშ ძალად იქცნენ. დაყოფა ჩვენიანებად და სხვა დანარჩენად ყველა ჯგუფში ხდება  - ერთ სკოლაში,  ერთ კლასში. დაპირისპირება კემბრიჯსა და ოქსფორდს შორისაც არის, მაგრამ  იქ შეჯიბრი სპორტულ და სხვა მიღწევებში აქვთ.  ჩვენთან ბირჟებზე უბნურ დაყოფას ხშირად მოჰყვებოდა მუშტი-კრივი.  ე.წ. ქუჩური  წესების შემოღებამ კი  სიტუაცია კიდევ უფრო გაამწვავა,“ - უყვება „ფორტუნას“ გაგა ნიჟარაძე.
ფსიქოლოგი პრობლემის მოგვარების გზად დაპირისპირებული სკოლების და ახალგაზრდების საერთო ინტერესების ირგვლივ   გაერთიანებას მიიჩნევს.  სკოლების დამეგობრების და სხვადასხვა სპორტული თუ სოციალური აქტივობით ახალგაზრდების დატვირთვის აუცილებლობაზე საუბრობენ საზოგადოებაშიც. მომხდარი ტრაგედიის შემდეგ ძალადობის  წინააღმდეგ მიმართულ არაერთი აქცია და კამპანია დაიგეგმა.     თამუნა გოგუაძე  [post_title] => უბნური „რასიზმი“,  „კაი ბიჭობა“ და  „ქუჩის აკადემია“  -  რას ყვებიან თბილისურ დაპირისპირებებზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ubnuri-rasizmi-kai-bichoba-da-quchis-akademia-ras-yvebian-tbilisur-dapirispirebebze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-04 16:32:07 [post_modified_gmt] => 2017-12-04 12:32:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=193364 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 205855 [post_author] => 23 [post_date] => 2018-01-18 12:27:07 [post_date_gmt] => 2018-01-18 08:27:07 [post_content] => „რუსთავი 2“-ის ეთერით ილიკო და ნინო სუხიშვილებმა ახალი პროექტის გარშემო გაჩენილ პრეტენზიებს უპასუხეს. „ცეკვა ქართული“, მათი თქმით, ექსპერიმენტული პროექტია, რომელმაც შესაძლოა, გააგრძელოს ცხოვრება და ცეკვის განვითარება ექსპერიმენტების გარეშე წარმოუდგენელია. ილიკო სუხიშვილი: არ მინდოდა, კონკრეტული ხალხის, კუთხის ან ისტორიის, ციხე-სიმაგრის გადარჩენის ამბის მოყოლა, უფრო ხასიათისა და განწყობის გადმოტანა, თუნდაც დღევანდელი ქართული  განწყობის. როგორ ფიქრობთ, დღეს ახალგაზრდა გოგო-ბიჭი ქართულს შინაგანად როგორ ცეკვავს? თუ ქართველი ადამიანი ელექტრონულ მუსიკაზე ისე მოძრაობს, როგორც სხვა არავინ, ვერავინ დამაჯერებს, რომ ის ქართული არ არის. არ არის აუცილებელი, მას ჩოხა ჩააცვა და დიმპიტაური დაუკრა... [video width="640" height="480" mp4="http://fortuna.ge/wp-content/uploads/2018/01/10000000_210139099535637_5858183861002829824_n.mp4"][/video]   [post_title] => ილიკო სუხიშვილის პასუხი კრიტიკოსებს - „არ არის აუცილებელი, მას ჩოხა ჩააცვა და დიმპიტაური დაუკრა...“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => iliko-sukhishvilis-pasukhi-kritikosebs-ar-aris-aucilebeli-mas-chokha-chaacva-da-dimpitauri-daukra [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-18 12:46:56 [post_modified_gmt] => 2018-01-18 08:46:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=205855 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 26 [max_num_pages] => 9 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 8370d6494bf6ec09df34c5999617bebf [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები