როგორია ბავშვის პოზიტიური აღზრდის მეთოდები – ინტერვიუ ფსიქოლოგთან

პოპულარული

როგორია ბავშვის პოზიტიური აღზრდის მეთოდები – ინტერვიუ ფსიქოლოგთან

ბავშვთა მიმართ ძალადობა საქართველოში კვლავ პრობლემად რჩება. საზოგადოების დიდი ნაწილი ბავშვთა მიმართ ფიზიკური ძალის გამოყენებას დასაშვებად მიიჩნევს და თვლის, რომ ფიზიკური დასჯის გარეშე ბავშვის აღზრდა წარმოუდგენელია. ამაზე ჯერ კიდევ 2013 წელს გაეროს ბავშვთა ფონდის მიერ ჩატარებული კვლევა მოწმობს, ხოლო სიტუაცია რომ მას შემდეგ დიდად არ შეცვლილა, არასრულწლოვანთა შორის ჩადენილი დანაშაულები ადასტურებს. სპეციალისტები მიიჩნევენ, რომ არასრულწლოვანთა შორის დანაშაულის ზრდის პარალელურად, მიზეზების ძებნისას, ბავშვთა მიმართ ძალადობა ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ფაქტორია.

“იუნისეფის” მონაცემებით, პლანეტის ბავშვების 60%-ზე მეტს ფიზიკური დასჯა გამოუცდია. საქართველოში, 2016 წელს, ოფიციალურად, ბავშვის მიმართ ძალადობის 755 შემთხვევა დაფიქსირდა. როგორია ბავშვის პოზიტიური აღზრდის მეთოდები, რატომ ავლენს რთულ ქცევას და როგორ უნდა მოიქცეს ამ დროს მშობელი, ამ საკითხებზე “ფორტუნას” ფსიქოლოგი ნინო ლაბარტყავა ესაუბრა.

პოზიტიური აღზრდა, ეს არის მეთოდები და მიდგომები, რომლებიც კარგად მუშაობს ნებისმიერ ბავშვთან, განურჩევლად მისი ასაკისა, ტემპერამენტისა, ხასიათისა თუ გამოცდილებისა. პოზიტიური აღზრდა დაფუძნებულია იმ პრინციპზე, რომ ბავშვზე ზემოქმედების ყველაზე სწორი საშუალება წახალისებაა. ეს შეიძლება იყოს მოწონება, შექება, ნდობის გამოხატვა და სხვა. წახალისება გაცილებით ეფექტურია, ვიდრე დასჯა, რადგან ის ერთმნიშვნელოვნად მიუთითებს, თუ რომელი ქცევაა სასურველი, მაშინ როცა დასჯა მხოლოდ იმას განსაზღვრავს, თუ რომელი ქცევაა არასასურველი.

ნინო ლაბარტყავა: განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, ბავშვის უპირობო მიღება პირველივე თვეებიდან. ეს ნიშნავს, რომ ბავშვს ვიღებთ ისეთად, როგორიც არის და არა იმიტომ რომ იგი ჭკვიანია, ლამაზია, კარგად იქცევა, გვიჯერებს, სტუმრები რომ მოდიან ლექსს ამბობს და ა.შ. მნიშვნელოვანია აღიარება იმის, რომ ბავშვი როცა არის, ეს უკვე ბედნიერება და სიხარულია.

მეორე რაც ამ შემთხვევაში მნიშვნელოვანია, ცოდნა და რეაგირება მის საჭიროებებზე. ეს შესაძლოა იყოს ბავშვის მოწესრიგება, თბილი ემოციური კავშირის დამყარება მასთან. ამგვარი ურთიერთობა ბავშვთან პირველ წლებში, მას უყალიბებს ზოგადად, ნდობას სამყაროს მიმართ და იგი აკეთებს თავისთვის დასკვნას, რომ ვინაიდან, მივლიან, მპატრონობენ, ვუყვარვარ, ესეიგი მე ვარ სიყვარულის ღირსი და ის ამ მოდელით იწყებს გარემოსთანაც ურთიერთობას.

არსებობს კვლევები, სადაც ჩანს, რომ ბავშვები, რომლებიც სანდოდ არიან თავის მშობლებთან მიჯაჭვული, ენდობიან პირველ რიგში მშობელს, იმიტომ რომ იციან, ის ზრუნავს მასზე, ამ შემთხვევაში, ის ფიქრობს, რომ სამყაროც ასეთივე ნდობის ღირსია და ესეთი ბავშვები ბაღში არიან უფრო აქტიურები, მეგობრულები, ინიციატორები თამაშის და ა.შ.

სითბოს გამოვლენა ძალიან მნიშვნელოვანია და ის ყველა ადამიანს სჭირდება და მეორე, ეს არის გარკვეული თანმიმდევრული წესების არსებობა, რომლის დაცვაც აუცილებელია და რომლის დაცვაც კონკრეტულ ბავშვს ნამდვილად შეუძლია.

  • რა ასაკიდან შეუძლია ბავშვს გარკვეული წესების მიღება და როგორ უნდა შევთავაზოთ მას ეს წესები?

ნინო ლაბარტყავა: ეს შეიძლება იყოს მაგალითად, დღის რეჟიმის დაცვა, დღის რუტინა. ძალიან მნიშვნელოვანია, როგორ ვურთიერთობთ სხვა ადამიანებთან, იმიტომ რომ ზოგჯერ არის, რომ ბავშვები წაკინკლავდებიან.

  • ადრეულ ასაკში ეს პრობლემა განსაკუთრებით დგას, ასეთ შემთხვევაში, როგორ უნდა მოიქცეს მშობელი და რა ასაკამდე არ არის მსგავსი ქცევა საგანაგაშო?

ნინო ლაბარტყავა: ადამიანები გამოვხატავთ ბრაზს, ეს ჩვეულებრივი ემოციაა. შეიძლება გავბრაზდეთ იმაზე, რომ რაღაც სურვილი ვერ აგვისრულეს. ბავშვს უჭირს სხვის პოზიციაზე დადგომა, ამიტომ ამ შემთხვევაში მნიშნელოვანია ჩვენ როგორ ვრეაგირებთ. ბავშვმა უნდა იცოდეს, რომ დარტყმა არავისთვის არ შეიძლება. ამ შემთხვევაში შეიძლება ვუთხრათ “მეწყინა“, „მეტკინა“. ჩვენ თუ ამას ვპასუხობთ ყვირილით, ჩხუბით, ან იმავეს ვაკეთებთ, იმ მომენტში ბავშვი ჩვენი თანდასწრებით ამ ქცევას შეიკავებს, მაგრამ მან არ იცის, როგორ უნდა მოიქცეს და ამას სხვაგან გაიმეორებს.

უნდა დავფიქრდეთ იმაზე, რომ ხშირად, ბავშვები, რომლებიც აგრესიული ქცევით გამოირჩევიან, მათი მშობლებიც ასევე ექცევიან მათ ან სხვა ადამიანებს. ამიტომ მნიშვნელოვანია, რომ ბავშვი თვითონ იყოს შემსწრე ოჯახში პრობლემური სიტუაციის მშვიდოაბიანი გზით მოგვარების, რომ ჩვენ კი არ ვყვირით, ვსაუბრობთ პრობლემაზე გახსნილად და ვეძებთ გამოსავალს. ბავშვი აფიქსირებს იმასაც, რომ არ არსებობს ცხოვრება სირთულეების გარეშე, მაგრამ როგორ გადავჭრით ამ პრობლემას, ეს შეიძლება ჩვენ გვაძლიერებდეს, იმიტომ რომ ვიღებთ ახალი ქცევის მოდელს.

  • საინტერესოა, მუშაობს თუ არა ადრეულ ასაკში მეწყინა, მეტკინა“, რამდენად გასაგები ხდება ეს ბავშვისთვის მოკლე ვადაში?

ნინო ლაბარტყავა: საჭიროა მოგვიანებით იმის ახსნა, რომ არ შეიძლება, რომ შენ გინდოდა ჩემთვის რა გექთვა, რომ ფლომასტერი მომეცა? მოდი მთხოვე, ჯადოსნური სიტყვები გამოვიყენოთ ხო, გვთხოვოს ფლომასტერი და ამ დროს მივცეთ და არა იმ დროს, როცა ფეხებს გვიბაკუნებს. ამით ის ფორმას სწავლობს, თუ როგორ შეიძლება მისი სურვილის განხორციელება.

  • საინტერესო მომენტია, ვახსენეთ, „ფეხებს აბაკუნებს“. არის გარკვეული აკრძალვები, რასაც მშობელი აწესებს, რამდენად მნიშვნელოვანია, რომ ამ აკრძალვის მიმართ მშობელი ბოლომდე პრინციპული დარჩეს მიუხედავად ფეხების ბაკუნისა და ასევე, რამდენად მნიშვნელოვანია, მინიმალური აკრძალვის დაწესება?

ნინო ლაბარტყავა: კი ბატონო მნიშვნელოვანია. მაგალითად ბავშვი ავად არის და არ გვინდა, რომ მან მიირთვას ამ დროს ნაყინი, უნდა ვთქვათ რომ არ შეიძლება. თუ აბაკუნებს ფეხებს, ჩვენ სიმშვიდეს ვინარჩუნებთ და უნდა ვთქვათ, რომ ეს არ შეიძლება იმიტომ, რომ შეიძლება ყელი გეტკინოს, ვუხსნით რატომ არის აუცილებელი ამ წესის დაცვა. ბავშვები იღებენ ამას, აქვთ უნარი გაიგონ, რომ მასზე ზრუნვის გამო ვკრძალავთ რაღაცას და არა უბრალოდ, რომ არ შეიძლება.

  • ადრეულ ასაკში რამდენად ხდება ასეთი ინფორმაციის აღქმა მათი მხრიდან, რომელსაც ვაწვდით?

ნინო ლაბარტყავა: დაყვავებით და მშვიდად უნდა აუხსნას, სხვა გზა ამის არ არსებობს. ბავშვები ეჩვევიან გარკვეულ წესებს, თუ ჩვენს ვიცავთ მათ. ის ნელ-ნელა ეუფლება ამას. არ ვიცი, რამდენად დამეთანხმებით, ზოგჯერ საქმეს აფუებს ხოლმე ის, რომ გარკვეული ქცევა აკრძალულია ერთთან და დაშვებულია მეორესთან. ერთსულოვანი მიდგომა მნიშვნელოვანია.

  • თუმცა, რეალურად,  სამწუხაროდ, ყოველთვის ვერ ხდება მსგავსი რჩევების გათვალისწინება.  მშობელი ხშირად ვერ იკავებს გაღიზიანებას და ემოციებს, როცა ბავშვი საჭირო მითითებას არ ასრულებს. რამდენად სწორი ფორმა იქნება მშობლის მხრიდან საკუთარი შეცდომის აღიარება, საუბარი და კონკრეტული შემთხვევის ბავშვთან განხილვა?

ნინო ლაბარტყავა: პირველ რიგში, ემოციები უნდა ვმართოთ, იმიტომ რომ ბავშვი სწავლობს ჩვენგან. ასეთ დროს ძალიან მნიშვნელოვანია გულღია ურთიერთობები, იმიტომ რომ შეცდომას ზოგჯერ დიდებიც ვუშვებთ, იმიტომ რომ ზოგადად, ადამიანები ვუშვებთ შეცდომას და მნიშვნელოვანია, რომ ვაღიაროთ და შემდგომში გამოვასწოროთ.

  • მიუხედავად იმისა, რომ სწორი  და პოზიტიური აღზრდის მეთოდებზე ვსაუბრობთ, დღემდე პრობლემად რჩება არასრუწლოვანთა დანაშაული. რა არის ის საგანგაშო სიგნალი რთული ქცევის შემთხვევაში, რასაც მშობელმა ყურადღება უნდა მიაქციოს და სპეციალისტს მიმართოს?

ნინო ლაბარტყავა: იმ შემთხვევაში, თუ ქცევა ხელს უშლის ბავშვს თანატოლებთან ურთიერთობის დამყარებაში და სხვათა უფლებებს არღვევს. ადრეულ ასაკში, ბუნებრივია, ბავშვებს ხშირად უჭირთ  თანატოლებთან ურთიერთობის დამყარება, თუმცა, უნდა ვნახოთ, ხშირად ჩხუბობს თუ არა სხვა ბავშვებთან და ამ დროს გადასახედია ჩვენი აღზრდის სტილი, ჩვენი დამოკიდებულება ბავშვის მიმართ.

რჩევები /

|

2 თებერვალი, 2018

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => nino-labartyava
                                    [1] => dzaladoba
                                    [2] => bavshvis-pozitiuri-aghzrdis-metodebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 210768
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => nino-labartyava
                                    [1] => dzaladoba
                                    [2] => bavshvis-pozitiuri-aghzrdis-metodebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 210768
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 3981
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => nino-labartyava
                                    [1] => dzaladoba
                                    [2] => bavshvis-pozitiuri-aghzrdis-metodebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => nino-labartyava
                                    [1] => dzaladoba
                                    [2] => bavshvis-pozitiuri-aghzrdis-metodebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (210768) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (22810,3981,6295)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 212866
                    [post_author] => 14
                    [post_date] => 2018-02-09 21:04:51
                    [post_date_gmt] => 2018-02-09 17:04:51
                    [post_content] => თბილისში, რამდენიმე მოზარდს შორის მომხდარი დაპირისპირების შედეგად ორი არასრულწლოვანი დაშავდა. შემთხვევა წერეთლის გამზირზე მოხდა. არსებული ინფორმაციით, დაპირსპირებაში ათზე მეტი მოზარდი მონაწილეობდა.მათგან ორი, ფიზიკური დაზიანებით იაშვილის კლინიკაშია გადაყვანილი. აღნიშნულ ფაქტთან დაკავშირებით  შინაგან საქმეთა სამინისტრომ გამოძიება სისხლის სამართლის კოდექსის 126-ე მუხლით დაიწყო, რაც ძალადობას გულისხმობს. უწყების პრესსამსახურში არასრულწლოვნების დაჭრის შესახებ ინფორმაციას არ ადასტურებენ.

სავარაუდოდ, კონფლიქტის ერთ-ერთ მიზეზად კი სიგარეტის თხოვნა სახელდება.

მანამდე, პირველ არხს იაშვილის სახელობის ბავშვთა საავადმყოფოს პრესსამსახურში განუცხადს, რომ კლინიკაში სასწრაფო-სამედიცინო დახმარების ჯგუფმა ორი დაჭრილი არასრულწლოვანი შეიყვანა, რომელთაც სამედიცინო კვლევები უტარდებათ.

მომხდარის სხვა დეტალები ჯერ უცნობია.

 

 
                    [post_title] => მორიგი დაპირისპირება მოზარდებს შორის -  ორი არასრულწლოვანი საავადმყოფოში მოხვდა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => morigi-dapirispireba-mozardebs-shoris-ori-arasrulwlovani-saavadmyofoshi-mokhvda
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-02-09 21:32:19
                    [post_modified_gmt] => 2018-02-09 17:32:19
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=212866
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 210593
                    [post_author] => 22
                    [post_date] => 2018-02-02 14:39:34
                    [post_date_gmt] => 2018-02-02 10:39:34
                    [post_content] => ორგანიზაცია „პარტნიორობა ადამიანის უფლებებისთვის“ საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს რეკომენდაციით მიმართავს, შეისწავლოს და გააუმჯობესოს ცხელი ხაზის მუშაობა, ასევე, უზრუნველყოს უფასო ნომრის ხელმისაწვდომობა.

ორგანიზაციის ინფორმაციით, სოციალურ ქსელსა და მედიაში გავრცელებული ბავშვზე ძალადობის ამსახველი ვიდეორგოლის შესახებ 2 შეტყობინება საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს ცხელ ხაზზე შევიდა. თუმცა, აღნიშნულ ფაქტზე ცხელი ხაზის ოპერატორები არასათანადოდ რეაგირებდნენ.
ჩვენ არ გვეხება, ჩვენი კომპეტენცია არ არის, ეს ჯანდაცვის სამინისტროა, რა ვიდეო დაიდება, როგორ გავაკონტროლებთ? ბევრი ვიდეო იდება და ჩვენ არც გვაქვს ამის კომპეტენცია, შინაგან საქმეთა სამინისტროს 112-ზე დარეკეთ“, – პასუხობს ოპერატორი პირველ შემთხვევაში, 3 იანვარს (21:47 წუთზე) განხორციელებულ შეტყობინებაზე.
ოპერატორი განმცხადებელს 112-ზე დარეკვას სთავაზობს, მაშინ, როცა თავად ოპერატორს აქვს მიწოდებულ ინფორმაციაზე რეაგირებისა და შესრულების უზრუნველყოფის ვალდებულება. მაგალითად, ძალადობის ფაქტის შესწავლის მიზნით საქმეში სოციალური მუშაკის ჩართვა. აგრეთვე, უწყების მხრიდან შშს-თან დაკავშირება.

ასევე, 3 იანვარს (21:52 წუთზე) ძალადობის ფაქტზე რეაგირების მოთხოვნაზე მეორე შეტყობინების ავტორს ოპერატორი პასუხობს:

„დღეს ვერავის ვერ მივაწვდი სამწუხაროდ, სამუშაო საათები დასრულებულია, დარეკეთ ხვალ დილას და დააფიქსირეთ (…) მე დღის მეორე ნახევარში მოვდივარ და ამიტომ გთხოვეთ, რომ ხვალ დილით დარეკეთ-თქო“.
როგორ უნდა ფუნქციონირებდეს სამინისტროს ცხელი ხაზი? ციტატა: „სამინისტროს გაერთიანებული ცხელი ხაზი, რომელიც სამინისტროს სისტემაში შემავალი ყველა სტრუქტურული ქვედანაყოფის საქმიანობის მიმართულებით შემოსულ საკითხებზე უზრუნველყოფს პასუხის დროულად გაცემას, რეაგირებას, გადამისამართებას და შესრულების უზრუნველყოფას, ასევე, შემოსული ინფორმაციის დამუშავება/ანალიზს. სამინისტროს ცხელ ხაზზე შემოსული ყველა ზარის შესახებ მონაცემების დამუშავება და ყოველდღიურ რეჟიმში მისი მიწოდება თანამდებობის პირებისათვის[1]“; მიუხედავად აღნიშნული ვალდებულებისა, სამინისტროს ცხელი ხაზი არაეფექტურად რეაგირებს დარღვევების შესახებ შეტყობინებებზე! ამასთან, სამინისტროს ცხელ ხაზზე მობილური ოპერატორებიდან დარეკვა ფასიანია გარდა აბონენტთა შეზღუდული ჯგუფისა. სამინისტროს ცხელი ხაზი ყველასთვის ხელმისაწვდომი არ არის! იმის გასარკვევად, უფასოა თუ არა ჯანდაცვის სამინისტროს ცხელი ხაზი (1505), ჩვენმა ორგანიზაციამ ინფორმაციის მისაღებად სამინისტროს 26 ოქტომბერს მიმართა. 31 ოქტომბერს მიღებულ საპასუხო წერილში სამინისტრომ მიუთითა, რომ ცხელი ხაზი არ არის კომერციული ნომერი, თუმცა, აღნიშნულ ნომერს ემსახურება კომპანია „სილქნეტი“ და შესაბამისად, „ნომერზე დარეკვის წესი და მომსახურების ტარიფი განისაზღვრება მობილური ოპერატორის მიერ „სილქნეტთან“ განსაზღვრული პირობებით“. მომსახურების ტარიფისა და პირობების გასარკვევად PHR-მა კომპანია „სილქნეტს“ წერილობით მიმართა, მაგრამ პასუხი ამ დრომდე არ მიუღია. ასევე, წერილობით მივმართეთ კომპანიებს – „ახალი ქსელები“, „ჯეოსელი“, „ბილაინი“, „მაგთიკომი“ – იმის გასარკვევად, არის თუ არა ჯანდაცვის სამინისტროს ცხელი ხაზის, 1505-ის მომსახურება უფასო აღნიშნული კომპანიების სატელეფონო ქსელის მომხმარებლებისთვის. კომპანია „მაგთიკომის“ მიერ 28 დეკემბერს მოწოდებული ინფორმაციით: – „1505 დარეკვის შემთხვევაში, მაგთიკომის აბონენტებისთვის მოქმედებს ფიქსირებული საკომუნიკაციო ქსელის მიმართულებით დადგენილი საფასური. კონკრეტული საფასური დამოკიდებულია იმაზე, თუ რა სახის სატარიფო გეგმით სარგებლობს აბონენტი, რომელიც ახორციელებს ზარს“. როგორც აღნიშნული კომპანიის პასუხიდან ირკვევა, 1505-ზე დარეკვა ფასიანია. როგორ მოიქცეს აბონენტი, რომელსაც დახმარება სჭირდება, მაგრამ ზარის განსახორციელებლად თანხა არ აქვს, ან თუ აქვს და რეკავს, მის ზარზე არაეფექტურად რეაგირებენ?! ორგანიზაცია „პარტნიორობა ადამიანის უფლებებისთვის“ საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროს რეკომენდაციით მიმართავს, შეისწავლოს და გააუმჯობესოს ცხელი ხაზის მუშაობა და უზრუნველყოს უფასო ნომრის ხელმისაწვდომობა,"- აღნიშნავენ ორგანიზაციაში. [post_title] => "ჩვენ არ გვეხება... სამუშაო საათები დასრულებულია" - 15 05-ის პასუხები ძალადობასთან დაკავშირებულ ინფორმაციაზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => chven-ar-gvekheba-samushao-saatebi-dasrulebulia-15-05-is-pasukhebi-dzaladobastan-dakavshirebul-informaciaze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-02 14:39:34 [post_modified_gmt] => 2018-02-02 10:39:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=210593 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 210401 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-02-02 11:36:02 [post_date_gmt] => 2018-02-02 07:36:02 [post_content] => 8 რეკომენდაცია ბავშვებს, - ასე ქვია უფლებადამცველის,ორგანიზაცია "პარტნიორობა ადამიანის უფლებებისთვის წარმომადგენლის", ანა არგანაშვილის, ბლოგს და მასში თავმყორილი რჩევები იმ სიტუაციაში მოქცევის საუკეთესო გზებს ასახავს, როცა "მშობელი არ ისე კარგად იქცევა". "ადამიანი ვისგანაც ყველაზე მეტად ელოდით დაცვას, უცებ, აყვირდა და ყველაზე დიდ საფრთხედ გადაიქცა" - უფლებადამცველის 8 რეკომენდაცია მშობლისთვისაც ერთგვარი გზამკვლევია, როგორ მოიქცეს რთულ სიტუაციებში, რას გრძნობს ბავშვი, როცა ის "გაუგებრად იქცევა"და რამდენად უშედეგოა ყვირილი და სხვა სახის ძალადობა. "მშობლებს ხშირად გვეშლება და ბავშვებთან ამის აღიარებით უნდა დავიწყოთ.თუ რატომ გვეშლება, ამას დიდი ისტორია აქვს, ხშირ შემთხვევაში, ალბათ, ისე ვიღლებით სამსახურში საქმით, რომ საღამოს ენერგია აღარ გვყოფნის მოთმინებით მოვეკიდოთ დამატებით გამოწვევებს. , თუმცა, ეს არ გვამართლებს. ამიტომ ბავშვებო, მიიღეთ 8 რეკომენდაცია, როგორ მოიქცეთ, თუ მშობლები უცნაურად ვიქცევით:
  1. პირველ რიგში, გახსოვდეთ, რომ უფროსების ცუდი ქცევა თქვენი ბრალი არ არის. მაშინაც კი, როცა ყვირილს ან ძალადობას თქვენი აღზრდის მოტივით ვამართლებთ. იმიტომ, რომ რაც არ უნდა შეეშალოს ერთ ადამიანს, მეორე ადამიანი ყვირილით ვერ გაუსწორებს.
  2. შესაძლებელია, ჩვენი ყვირილი ან ცუდი ქცევა ჩვენს სხვა პრობლემაზე მიანიშნებდეს: ან სადმე დაგვაგვიანდა, ან უფროსმა უხეშად მოგვმართა, ან ყოველთვიურად სახარჯი ფული დროზე ადრე ამოგვეწურა, ჩვენ კი, მოკლე დროში ამ პრობლემების გაანალიზება ვერ მოვახერხეთ  და გაღიზიანება ყვირილით გამოვხატეთ. ასეთ დროს, როგორც ყველა გაჭირვებულ ადამიანს, ცოტა დრო მოგვეცით, რომ დავმშვიდდეთ და როცა დავმშვიდდებით, მერე თქვენ რომ იცით, ისე გვაგრძობინეთ რომ შეგვეშალა.
  3. ეცადეთ, იმ რთული სიტუაციის გადავლის შემდეგ, დაგველაპარაკოთ და გვითხრათ, რა გავაფუჭეთ ჩვენი ყვირილით ან ძალადობით, რა გეტკინათ, როგორ შეგეშინდათ და გეწყინათ, როგორ იგრძენით თავი დაუცველად, რადგან ადამიანი ვისგანაც ყველაზე მეტად ელოდით დაცვას, უცებ, აყვირდა და ყველაზე დიდ საფრთხედ გადაიქცა. ჩვენ შეიძლება იმ წუთში თქვენი სიტყვები არ შევიმჩნიოთ, მაგრამ თქვენს ნათქვამს აუცილებლად დავიმახსოვრებთ, შეიძლება ჩუმად ვიტიროთ კიდეც სირცხვილისგან და მერე საჩუქრები დაგაძალოთ პატიების მისაღებად. არ გვკრათ ხელი, დაგვეხმარეთ უკეთესი მშობლები გავხდეთ.
  4. ჩვენთან საუბრისას ეცადეთ, რომ შეგვაფასოთ არა როგორც ცუდ ან კარგ ადამიანებად, არამედ შეაფასოთ ჩვენი ქცევა. რადგან იმ სიტუაციაში არც ისე კარგად მოვიქეცი, ეს ხომ არ ნიშნავს იმას, რომ მორჩა, მიუღებელი ადამიანი გავხდი.  თქვენც ხომ არ მოგწონთ როცა უფროსები რაღაც იარლიყს მოგაკრავთ ხოლმე, მაგალითად – როგორი ზარმაცი ხარ! ან როგორი დაუდევარი ხარ?! უმჯობესია, თუ ყურადღებას გაამახვილებთ იმაზე, თუ როგორ გრძნობთ თავს როცა ჩვენ უხეშად გექცევით. ამ დროს, სჯობს აღწეროთ ჩვენი ქცევა და შეაფასოთ, თქვენზე როგორ ზემოქმედებს ეს ქცევა. დაფიქრდი, შენც ხომ არ მოგწონს, როცა გეუბნებიან – შენ ყოველთვის იგვიანებ! ამიტომ ნურც უფროსებს დაგველაპარაკები გვეტყვი – შენ არასოდეს გცალია ჩემთვის! ეს ხომ უფრო ბრალდებას ჰგავს და ადამიანს დიალოგისთვის არ განაწყობს?!
  5. მოგვეცით საშუალება, ბოდიში მოგიხადოთ და თუ ჩვენ ყვირილს წინ უძღოდა თქვენი ცელქობა (რომელიც, ცხადია ყვირილით მაინც არ გამოსწორდებოდა), თქვენც მოგვიხადეთ ბოდიში. რადგან ტყუილია გამოთქმა – „ბოდიში რომ წამალი იყოს, აფთიაქში გაიყიდებოდა“, სინამდვილეში, ბოდიში მართლაც კურნავს.
  6. თუ ერთ მშობელს ვერ გააგებინეთ, მოძებნეთ მეორე მშობლის მხარდაჭერა. თუ ვერც ეს მიიღეთ, აუცილებლად მოძებნეთ ოჯახის ახლობლები, რომლებიც მოგისმენენ და ჩვენ, მშობლებს დაგველაპარაკებიან, აგვიხსნიან.
  7. ხშირად ვილაპარაკოთ, როგორია კარგი მშობლობა და კარგი შვილობა ანუ. მოგვიყევით ხოლმე, როგორი გინდათ რომ იყოს ჩვენი ოჯახი, რომელი მიზნებისკენ ვიაროთ, როგორ გავხადოთ ჩვენი ცხოვრება ბედნიერი და წარმატებული, რა გწყინთ, რა გიხარიათ, ვინ რა გითხრათ სკოლაში, როგორი იყო ცეკვაზე, ეზოში რა ითამაშეთ… ბოლო-ბოლო რომელ GAME-ში სადამდე გახვედით… საღამოს ჩაისთან, ან დილას, სანამ სკოლაში მივდივართ, საუკეთესო დროა ამაზე სალაპარაკოდ. ან ყველა სხვა დროს, სადაც გამოვა. თუ ვერ ვიცლით თქვენთან სალაპარაკოდ, გაგვიმეორეთ, – მინდა ვისაუბროთ! მინდა ვისაუბროთ! მინდა ვისაუბროთ!
  8. და ბოლოს, თუ ვერავის ვერაფერი გააგებინეთ, მოითხოვეთ დახმარება, არ გვაქვს მშობლებს უფლება რომ დაგარტყათ, გიყვიროთ, ვიძალადოთ, ჩაგკეტოთ… მშობლებს გვაქვს მხოლოდ თქვენი სიყვარულითა და მზრუნველობით აღზრდის ვალდებულება და თუ ამას არ ვაკეთებთ, ესე იგი მაგრად გვეშლება. დახმარების სათხოვნელად დარეკეთ:
1505-ზე, ჯანდაცვის სამინისტროს ცხელი ხაზი. 112- პოლიცია 1481 – ომბუდსმენის ცხელი ხაზი. 2 331356 – არასამთავრობო ორგანიზაცია „პარტნიორები ადამიანის უფლებებისთვის" [post_title] => ვისგანაც ყველაზე მეტად ელოდით დაცვას, უცებ, აყვირდა და ყველაზე დიდ საფრთხედ გადაიქცა - 8 რეკომენდაცია ბავშვებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => visganac-yvelaze-metad-elodit-dacvas-uceb-ayvirda-da-yvelaze-did-safrtkhed-gadaiqca-8-rekomendacia-bavshvebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-02 11:45:16 [post_modified_gmt] => 2018-02-02 07:45:16 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=210401 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 212866 [post_author] => 14 [post_date] => 2018-02-09 21:04:51 [post_date_gmt] => 2018-02-09 17:04:51 [post_content] => თბილისში, რამდენიმე მოზარდს შორის მომხდარი დაპირისპირების შედეგად ორი არასრულწლოვანი დაშავდა. შემთხვევა წერეთლის გამზირზე მოხდა. არსებული ინფორმაციით, დაპირსპირებაში ათზე მეტი მოზარდი მონაწილეობდა.მათგან ორი, ფიზიკური დაზიანებით იაშვილის კლინიკაშია გადაყვანილი. აღნიშნულ ფაქტთან დაკავშირებით  შინაგან საქმეთა სამინისტრომ გამოძიება სისხლის სამართლის კოდექსის 126-ე მუხლით დაიწყო, რაც ძალადობას გულისხმობს. უწყების პრესსამსახურში არასრულწლოვნების დაჭრის შესახებ ინფორმაციას არ ადასტურებენ. სავარაუდოდ, კონფლიქტის ერთ-ერთ მიზეზად კი სიგარეტის თხოვნა სახელდება. მანამდე, პირველ არხს იაშვილის სახელობის ბავშვთა საავადმყოფოს პრესსამსახურში განუცხადს, რომ კლინიკაში სასწრაფო-სამედიცინო დახმარების ჯგუფმა ორი დაჭრილი არასრულწლოვანი შეიყვანა, რომელთაც სამედიცინო კვლევები უტარდებათ. მომხდარის სხვა დეტალები ჯერ უცნობია.     [post_title] => მორიგი დაპირისპირება მოზარდებს შორის - ორი არასრულწლოვანი საავადმყოფოში მოხვდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => morigi-dapirispireba-mozardebs-shoris-ori-arasrulwlovani-saavadmyofoshi-mokhvda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-09 21:32:19 [post_modified_gmt] => 2018-02-09 17:32:19 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=212866 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 27 [max_num_pages] => 9 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 439d0e45727a3f1933157cbe4936efb6 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები