საერთაშორისო სავალუტო ფონდთან საგადასახადო პოლიტიკა და სხვა რეფორმები განვიხილეთ

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

საერთაშორისო სავალუტო ფონდთან საგადასახადო პოლიტიკა და სხვა რეფორმები განვიხილეთ

საგადასახადო ადმინისტრირება, საგადასახადო პოლიტიკა, ფისკალური რისკების მართვა, ვალის მართვის სტრატეგიის შემუშავება, ფისკალური წესები და გამჭვირვალობა, – ესაა იმ რეფორმების ჩამონათვალი, რომელზეც საქართველოს ფინანსთა მინისტრმა, დიმიტრი ქუმსიშვილმა საერთაშორისო სავალუტო ფონდის ფისკალურ საქმეთა დეპარტამენტის უფროსთან, ვიტორ გასპართან და მის გუნდთან ერთად განიხილა. აღნიშნული დეპარტამენტი საქართველოს, კერძოდ კი ფინანსთა სამინისტროს, უწევს ტექნიკურ დახმარებას.

ფინანსთა სამინისტროს ინფორმაციით, შეხვედრაზე მხარეებმა განიხილეს მიმდინარე და დაგეგმილი რეფორმები, აგრეთვე გამოკვეთეს პრიორიტეტული მიმართულებები, სადაც ტექნიკური დახმარება უფრო ინტენსიური იქნება. აღინიშნა, რომ საქართველომ ბოლო რამდენიმე თვის მანძილზე მნიშვნელოვანი ტრანსფორმაცია განიცადა.

დიმიტრი ქუმსიშვილის განცხადებით, რეფორმები ისეთ სფეროებში, როგორიცაა საგადასახადო ადმინისტრირება, საგადასახადო პოლიტიკა, ფისკალური რისკების მართვა, ვალის მართვის სტრატეგიის შემუშავება, ფისკალური წესები და ფისკალური გამჭვირვალობა და სხვა, საბოლოო ჯამში, მიმართულია უკეთესი ბიუჯეტირებისაკენ, რათა რისკებმა, რაც შეიძლება ნაკლები გავლენა იქონიოს ქვეყნის ბიუჯეტზე.

საქართველოს ფინანსთა მინისტრი დიმიტრი ქუმსიშვილი და ეროვნული ბანკის პრეზიდენტი კობა გვენეტაძე კაპიტალის ბაზრის განვითარების საკითხებზე EBRD-ის წარმომადგენლებსაც შეხვდნენ.

სამინისტროს ინფორმაციით, შეხვედრაზე მხარეებმა განიხილეს საქართველოს კაპიტალის ბაზარი. ყურადღება გამახვილდა იმ ღონისძიებებზე, რომლებიც აუცილებელია აღნიშნული ბაზრის რეფორმირებისთვის. ქართულმა მხარემ ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკის წარმომადგენლებთან აღნიშნული რეფორმის კუთხით თანამშრომლობაზე ისაუბრა. აღინიშნა, რომ მისი განვითარება უმნიშვნელოვანესია ალტერნატიული ფინანსური წყაროების შესაქმნელად.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

16 ოქტომბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biujeti
                                    [1] => dimitri-qumsishvili
                                    [2] => reforma
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 175914
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biujeti
                                    [1] => dimitri-qumsishvili
                                    [2] => reforma
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 175914
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 651
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biujeti
                                    [1] => dimitri-qumsishvili
                                    [2] => reforma
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => biujeti
                                    [1] => dimitri-qumsishvili
                                    [2] => reforma
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (175914) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (2140,651,10143)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 189796
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2017-11-22 17:22:31
                    [post_date_gmt] => 2017-11-22 13:22:31
                    [post_content] => 2017 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტში მობილიზებული დამატებითი ხარჯები ლარზე რაიმე სახის ზეწოლას არ გამოიწვევს, - ამის შესახებ ჟურნალისტებთან საუბრისას ფინანსთა მინისტრის მოადგილემ გიორგი კაკაურიძემ განაცხადა.

“ამ თანხების უდიდესი ნაწილი მიმდინარე წელს რეალურად არ დაიხარჯება. ეს უწყებებისთვის იქნება გამოყოფილი და დაიწყება სატენდერო პროცედურები. ამ პროექტებს ძირითადად სახელმწიფო კომპანიები ახორციელებენ. თანხა მათ ანგარიშებზე დარჩება და ფულის დახარჯვა არ მოხდება“, - განაცხადა გიორგი კაკაურიძემ.

2017 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის შემოსულობები იზრდება - პარლამენტში ინიცირებული საბიუჯეტო ცვლილებებით, 2017 წლის ბიუჯეტის შემოსულობების საპროგნოზო მაჩვენებელი 11 487.2 მლნ ლარით განისაზღვრა, რაც დამტკიცებულ მოცულობას 30.0 მლნ ლარით აღემატება, მათ შორის საბიუჯეტო სახსრების ნაწილში ზრდა 35.0 მლნ ლარს შეადგენს.

პარლამენტში შემდეგი ცვლილებებია წარდგენილი: შემოსავლები - 9 696.2 მლნ ლარი (დამტკიცებულ გეგმასთან შედარებით გაზრდილია 206.7 მლნ ლარით); საგადასახადო შემოსავლები - 8 980.0 მლნ ლარი, დამტკიცებულ გეგმასთან შედარებით იზრდება 160 მლნ ლარით, მათ შორის: საშემოსავლო გადასახადის საპროგნოზო მაჩვენებელი არ იცვლება და განსაზღვრულია 2 570.0 მლნ ლარით. მოგების გადასახადის საპროგნოზო მაჩვენებელი განისაზღვრა 740.0 მლნ ლარით, რაც 59 მლნ ლარით აღემატება 2017 წლის ბიუჯეტის დამტკიცებულ გეგმას.

“მოგების გადასახადის მეტობა გამოწვეულია იმ გარემოებით, რომ გასულ წელს კომპანიების მოგებამ გადააჭარბა პროგნოზირებულ მაჩვენებელს და შესაბამისად, მიმდინარე წლის 1 აპრილამდე კომპანიებმა დაზუსტებული დეკლარაციების შესაბამისად გადაიხადეს მოგების გადასახადი“, - განმარტავს მთავრობა.

დამატებული ღირებულების გადასახადის საპროგნოზო მაჩვენებელი 4 020.0 მლნ ლარით განისაზღვრა, რაც 241 მლნ ლარით აღემატება 2017 წლის პირველად გეგმას.
                    [post_title] => კაკაურიძე: დამატებითი ხარჯები ლარზე რაიმე სახის ზეწოლას არ გამოიწვევს
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => kakauridze-damatebiti-kharjebi-larze-raime-sakhis-zewolas-ar-gamoiwvevs
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2017-11-22 17:22:31
                    [post_modified_gmt] => 2017-11-22 13:22:31
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=189796
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 189590
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2017-11-22 11:00:34
                    [post_date_gmt] => 2017-11-22 07:00:34
                    [post_content] => მიმდინარე წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის ასიგნებები 305.0 მლნ ლარით იზრდება და 11 720.5 მლნ ლარით განისაზღვრება. საბიუჯეტო ასიგნებებთან დაკავშირებული ცვლილებები ერთ-ერთია იმ ცვლილებათა შორის, რომელიც 2017 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტში ხორციელდება.

ფინანსთა სამინისტროს მიერ პარლამენტში წარდგენილი საბიუჯეტო ცვლილებების თანახმად, მხარჯავი დაწესებულებების მიხედვით, დამატებითი ასიგნებები შემდეგნაირად არის გადანაწილებული:

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროსთვის გათვალისწინებული ასიგნება 476.5 მლნ ლარით განისაზღვრა, რაც დამტკიცებულ გეგმასთან შედარებით 106.0 მლნ ლარით არის გაზრდილი. მთავრობის ინფორმაციით, აღნიშნული თანხის ფარგლებში დაფინანსდება: ბიზნეს-სახლის მშენებლობა; ქუთაისის აეროპორტის მშენებლობა; მთის კურორტების ინფრასტრუქტურა (ბაკურიანი). ამასთან, აღნიშნულ პროექტებზე, ასევე სამინისტროს შენობის მშენებლობაზე მიიმართება ანაკლიის ტერიტორიაზე კერძო საკუთრებაში არსებული მიწების გამოსყიდვის პროგრამაში წარმოქმნილი ეკონომია.
“წარმოდგენილი ცვლილება იძლევა საშუალებას, 2018 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის პროექტში სამინისტროსთვის გათვალისწინებული ასიგნებები შემცირდეს 108.0 მლნ ლარით და აღნიშნული თანხა სხვა ინფრასტრუქტურულ პროექტებზე გადანაწილდეს“, - აღნიშნულია საბიუჯეტო ცვლილებების პროექტზე თანდართულ განმარტებით ბარათში.
სოფლის მეურნეობის სამინისტროსთვის გათვალისწინებული ასიგნება განისაზღვრა 323.0 მლნ ლარით, რაც დამტკიცებულ გეგმასთან შედარებით გაზრდილია ჯამში, 65.0 მლნ ლარით. მათ შორის: სამელიორაციო სისტემების რეაბილიტაციისათვის დამატებით გათვალისწინებულია 35.0 მლნ ლარი. აზიურ ფაროსანასთან წინააღმდეგ გასატარებელი ღონისძიებების დაფინანსების მიზნით დამატებით გათვალისწინებულია 35 მლნ ლარი, მათ შორის ტექნიკის შეძენა - 20 მლნ ლარი, ხოლო საწამლი საშუალებების შეძენა - 15 მლნ ლარი. “ეს საშუალებას მოგვცემს, მიმდინარე წელსვე დაიწყოს შესყიდვის პროცედურები და გაზაფხულზე სრულად იყოს შესაძლებელი შესაბამისი ღონისძებების გატარება. ამასთან, დამტკიცებულ გეგმაში აისახა წლის განმავლობაში ამ მიზნით უკვე მობილიზებული სახსრები 16.1 მლნ ლარის ოდენობით“, - განმარტავს მთავრობა.
5.0 მლნ ლარით მცირდება “აგროკრედიტი (EIB)“. ფინანსთა სამინისტროს ინფორმაციით, დონორთან მიმდინარეობს მოლაპარაკებები და დაგეგმილია აღნიშნული თანხის მიმართვა სამელიორაციო სისტემების და წყალსაცავების მშენებლობისთვის;
2017 წლის საბიუჯეტო ცვლილებებით, რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროსთვის გათვალისწინებული ასიგნება განისაზღვრა 1 288.0 მლნ ლარით, რაც დამტკიცებულ გეგმასთან შედარებით გაზრდილია 30 მლნ ლარით, მათ შორის: - წყალმომარაგების ინფრასტრუქტურის აღდგენა-რეაბილიტაციისთვის დამატებით გათვალისწინებულია 16.0 მლნ ლარი; მყარი ნარჩენების პროექტის თანადაფინანსებისთვის დამატებით გათვალისწინებულია 9.0 მლნ ლარი; საგზაო ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესებისთვის დამატებით გათვალისწინებულია 5.0 მლნ ლარი. პარლამენტში ინიცირებული საბიუჯეტო ცვლილებების პროექტის მიხედვით, სპორტისა და ახალგაზრდობის სამინისტროსთვის გათვალისწინებული ასიგნება განისაზღვრა 146.8 მლნ ლარით. დამტკიცებულ გეგმასთან შედარებით სამინისტროს ბიუჯეტი გაზრდილია 10.0 მლნ ლარით, რაც გათვალისწინებულია სპორტული ინფრასტრუქტურის მშენებლობის დაფინანსებისთვის. ენერგეტიკის სამინისტროსთვის გათვალისწინებული ასიგნება 197.3 მლნ ლარით განისაზღვრა. დამტკიცებულ გეგმასთან შედარებით სამინისტროს ბიუჯეტი გაზრდილია 65.0 მლნ ლარით - მათ შორის, გაზიფიცირებისთვის საჭირო ღონისძიებების დაფინანსებისთვის დამატებით გათვალისწინებულია 50.0 მლნ ლარი. ოკუპირებული ტერიტორიებიდან იძულებით გადაადგილებულ პირთა, განსახლებისა და ლტოლვილთა სამინისტროსთვის გათვალისწინებული ასიგნება განისაზღვრა 99.8 მლნ ლარამდე. დამტკიცებულ გეგმათან შედარებით სამინისტროს ასიგნება გაზრდილია 15.0 მლნ ლარით, რაც მოხმარდება დევნილთა საცხოვრებელი პირობების გაუმჯობესებას. საქართველოს რეგიონებში განსახორციელებელი პროექტების ფონდის ასიგნებები იზრდება 24.0 მლნ ლარის ოდენობით. საგარეო საქმეთა სამინისტროს ასიგნება განისაზღვრა 115.0 მლნ ლარით, რაც დამტკიცებულ  გეგმასთან შედარებით გაზრდილია 5.0 მლნ ლარით.
“დამატებითი თანხის გამოყოფა გამოიწვია იმ გარემოებამ, რომ გასული წლის მეორე ნახევრიდან საქართველოს მთავრობის მიერ განსაზღვრული წესის შესაბამისად სამინისტრო აფინანსებს უცხო ქვეყნებში გარდაცვლილი საქართველოს მოქალაქეების გადმოსვენების ხარჯებს და ამ მიზნით მიიმართა ბიუჯეტის დაგეგმვისას პროგნოზირებულთან შედარებით მეტი თანხა. გარდა ამისა, ზოგიერთ ქვეყანში მიზანშეწონილია წინსწრებით მოხდეს საელჩოს შენობის იჯარის ქირის დაფარვა, რაც საშუალებას იძლევა დაიზოგოს საბიუჯეტო სახსრები. რიგ ქვეყნებში არსებული მოლაპარაკებების შესაბამისად, წინსწრებით გადახდის შემთხვევაში იჯარის ფასი მცირდება“, - ნათქვამია საბიუჯეტო კოდექსის განმარტებით ბარათში.
შინაგან საქმეთა სამინისტროსთვის გათვალისწინებული ასიგნება იზრდება 4.0 მლნ ლარით. როგორც მთავრობა განმარტავს, აღნიშნული თანხით იზრდება შრომის ანაზღაურების ფონდი, რითაც ხდება იმ თანხის კომპენსირება, რომელიც სამინისტრომ მიმართა მიმდინარე წლის ზაფხულში ბორჯომში სახანძრო-სამაშველო სამუშაოებში ჩართული თანამშრომლების წახალისებისთვის. საბიუჯეტო ცვლილებებით, საერთო სასამართლოებისთვის განსაზღვრული ასიგნებები მცირდება 10.0 მლნ ლარით. მთავრობის ინფორმაციით, აღნიშნული თანხა გათვალისწინებული იყო თბილისის საქალაქო სასამართლოსთვის ახალი შენობის მშენებლობისთვის. ამ ეტაპზე მიმდინარეობს შენობის საპროექტო დოკუმენტაციის მომზადება, ხოლო შენობის მშებელობა დაიწყება 2018 წელს.
საშინაო სესხების მომსახურებისთვის გათვალისწინებული ასიგნებები მცირდება 9.9 მლნ ლარით და შეადგენს 239.2 მლნ ლარს. პარლამენტში წარდგენილი პროექტის მიხედვით, სხვა უწყებების დაფინანსების მოცულობაში ცვლილებები არ შედის.
[post_title] => ბიუჯეტის ასიგნებები 305.0 მლნ ლარით იზრდება - რაში დაიხარჯება დამატებითი თანხები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => biujetis-asignebebi-305-0-mln-larit-izrdeba-rashi-daikharjeba-damatebiti-tankhebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-22 11:38:27 [post_modified_gmt] => 2017-11-22 07:38:27 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=189590 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 189572 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-11-22 10:49:31 [post_date_gmt] => 2017-11-22 06:49:31 [post_content] => 2017 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტში დაგეგმილი ცვლილებებით, აქციზის საპროგნოზო მაჩვენებლი მცირდება. მთავრობის მიერ პარლამენტში წარდგენილი საბიუჯეტო ცვლილებების პროექტით, აქციზის საპროგნოზო მაჩვენებელი 1 435.0 მლნ ლარის ოდენობით განისაზღვრა, რაც 2017 წელს დამტკიცებულ გეგმასთან შედარებით 192 მლნ ლარით ნაკლებია. “შემცირება გამოწვეულია შემდეგი მიზეზით: თამბაქოს აქციზი - 2017 წლის განმავლობაში საქართველოში არსებული თამბაქოს პროდუქციის მარაგები (ძირითადად იმპორტირებული) მნიშვნელოვნად შემცირდა. 2016 წლის განმავლობაში საქართველოში საშუალოდ თამბაქოს პროდუქციის 2 თვის მარაგი არსებობდა მუდმივად. 2017 წლის განმავლობაში საქართველოში არსებული მარაგები განახევრდა და საშუალოდ საქართველოში თამბაქოს პროდუქციის 1 თვის მარაგია (30 მლნ კოლოფი). იმის გათვალისწინებით, რომ აღნიშნულ მარაგებზე კომპანიების მიერ აქციზის გადასახადი გადახდილია გასულ წლებში, მარაგების შემცირება ერთჯერადად აისახა აქციზის გადასახადის სახით ბიუჯეტში შემოსულ თანხებზე. აქციზის განაკვეთების ცვლილების შედეგად, მიმდინარე წელს მნიშვნელოვნად შემცირდა თამბაქოს მოხმარება საქართველოში. 2016 წლის იანვარ-აგვისტოში სულ რეალიზებული იყო 5,8 მილიარდი ღერი სიგარეტი, ხოლო 2017 წლის იანვარ-აგვისტოში სულ რეალიზებულია 4,9 მილიარდი ღერი სიგარეტი. თამბაქოს მოხმარება მიმდინარე წელს (8 თვის მონაცემებით) შემცირებულია 900 მილიონი ღერით, რაც არის მოხმარების 15.5%-იანი შემცირება. იმის გამო, რომ თამბაქოს მოხმარება 2017 წელს შემცირდება საპროგნოზო მაჩვენებლზე (8%) მეტად, (საპროგნოზო შემცირება - 0.7 მილიარდი ღერი, ხოლო ფაქტიური შემცირება - 1.3 მილიარდი ღერი), ბიუჯეტში აქციზის გადასახადის სახით მობილიზებული თანხები 2017 წლის საპროგნოზო მაჩვენებელს ჩამორჩება“, - ნათქვამია ბიუჯეტის პროექტის განმარტებით ბარათში. აქციზის შემცირების კიდევ ერთ მიზეზად მთავრობა ავტომობილების აქციზს ასახელებს. “საგადასახადო პოლიტიკის ცვლილების შედეგად, მნიშვნელოვნად შემცირდა იმპორტირებული ავტომობილების ასაკი (9 წლამდე ავტომობილების წილი მთლიან იმპორტში ბოლო 4 თვის (ივნისი-სექტემბერი) განმავლობაში 29%-იდან 76%-მდე) გაიზარდა, რაც აისახა საბიუჯეტო შემოსავლის ნაწილზეც, ვინაიდან შედარებით ახალი ავტომობილები იბეგრება უფრო დაბალი აქციზის განაკვეთით. მნიშვნელოვნად გაზრდილია ჰიბრიდულ და ელექტროძრავიანი ავტომობილების იმპორტი, რაც ასევე შემცირებული განაკვეთით იბეგრება: ჰიბრიდი - სტანდარტულ განაკვეთზე 60%-ით დაბალი განაკვეთით იბეგრება, ხოლო ელექტრო - სრულად გათავისუფლებულია გადასახადებისაგან. ჰიბრიდულ და ელექტროძრავიანი ავტომობილების წილი მთლიან იმპორტში ბოლო 4 თვის (ივნისი-სექტემბერი) განმავლობაში 7%-დან 42%-მდე გაიზარდა. ბიუჯეტის დამტკიცების შემდგომ, მსუბუქი ავტომობილების იმპორტთან მიმართებაში ფიზიკურ და იურიდიულ პირებს დაუწესდათ დამატებითი შეღავათები. კერძოდ, ავტომობილები, რომლებიც გამოგზავნილი იყო საქართველოში 2017 წლის 1-ელ იანვრამდე და საქართველოს საბაჟო ტერიტორიაზე შემოტანილია არაუგვიანეს 2017 წლის 31 მარტისა, მათთვის აქციზის გადასახადის განაკვეთები დარჩა უცვლელი. შესაბამისად, აღნიშნულ პერიოდში იმპორტირებულ ავტომობილებზე აქციზი გადახდილიია ძველი (შემცირებული) განაკვეთებით“, - განმარტავს მთავრობა. 2017 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტში დაგეგმილი ცვლილებების განხილვას პარლამენტი დღეს იწყებს. [post_title] => აქციზის საპროგნოზო მაჩვენებლი მცირდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => aqcizis-saprognozo-machvenebli-mcirdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-22 10:49:31 [post_modified_gmt] => 2017-11-22 06:49:31 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=189572 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 189796 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-11-22 17:22:31 [post_date_gmt] => 2017-11-22 13:22:31 [post_content] => 2017 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტში მობილიზებული დამატებითი ხარჯები ლარზე რაიმე სახის ზეწოლას არ გამოიწვევს, - ამის შესახებ ჟურნალისტებთან საუბრისას ფინანსთა მინისტრის მოადგილემ გიორგი კაკაურიძემ განაცხადა. “ამ თანხების უდიდესი ნაწილი მიმდინარე წელს რეალურად არ დაიხარჯება. ეს უწყებებისთვის იქნება გამოყოფილი და დაიწყება სატენდერო პროცედურები. ამ პროექტებს ძირითადად სახელმწიფო კომპანიები ახორციელებენ. თანხა მათ ანგარიშებზე დარჩება და ფულის დახარჯვა არ მოხდება“, - განაცხადა გიორგი კაკაურიძემ. 2017 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის შემოსულობები იზრდება - პარლამენტში ინიცირებული საბიუჯეტო ცვლილებებით, 2017 წლის ბიუჯეტის შემოსულობების საპროგნოზო მაჩვენებელი 11 487.2 მლნ ლარით განისაზღვრა, რაც დამტკიცებულ მოცულობას 30.0 მლნ ლარით აღემატება, მათ შორის საბიუჯეტო სახსრების ნაწილში ზრდა 35.0 მლნ ლარს შეადგენს. პარლამენტში შემდეგი ცვლილებებია წარდგენილი: შემოსავლები - 9 696.2 მლნ ლარი (დამტკიცებულ გეგმასთან შედარებით გაზრდილია 206.7 მლნ ლარით); საგადასახადო შემოსავლები - 8 980.0 მლნ ლარი, დამტკიცებულ გეგმასთან შედარებით იზრდება 160 მლნ ლარით, მათ შორის: საშემოსავლო გადასახადის საპროგნოზო მაჩვენებელი არ იცვლება და განსაზღვრულია 2 570.0 მლნ ლარით. მოგების გადასახადის საპროგნოზო მაჩვენებელი განისაზღვრა 740.0 მლნ ლარით, რაც 59 მლნ ლარით აღემატება 2017 წლის ბიუჯეტის დამტკიცებულ გეგმას. “მოგების გადასახადის მეტობა გამოწვეულია იმ გარემოებით, რომ გასულ წელს კომპანიების მოგებამ გადააჭარბა პროგნოზირებულ მაჩვენებელს და შესაბამისად, მიმდინარე წლის 1 აპრილამდე კომპანიებმა დაზუსტებული დეკლარაციების შესაბამისად გადაიხადეს მოგების გადასახადი“, - განმარტავს მთავრობა. დამატებული ღირებულების გადასახადის საპროგნოზო მაჩვენებელი 4 020.0 მლნ ლარით განისაზღვრა, რაც 241 მლნ ლარით აღემატება 2017 წლის პირველად გეგმას. [post_title] => კაკაურიძე: დამატებითი ხარჯები ლარზე რაიმე სახის ზეწოლას არ გამოიწვევს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => kakauridze-damatebiti-kharjebi-larze-raime-sakhis-zewolas-ar-gamoiwvevs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-22 17:22:31 [post_modified_gmt] => 2017-11-22 13:22:31 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=189796 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 332 [max_num_pages] => 111 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 7eaec154fc38598fe82fed4cd153ee01 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები