„საქართველოს რკინიგზა“ აზერბაიჯანულ მხარესთან ერთად კომპანიას დააფუძნებს

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

„საქართველოს რკინიგზა“ აზერბაიჯანულ მხარესთან ერთად კომპანიას დააფუძნებს

„საქართველოს რკინიგზა“ აზერბაიჯანულ მხარესთან ერთად კომპანიას დააფუძნებს, რომელიც “ბაქო-თბილისი-ყარსის” რკინიგზის, საქართველოს მონაკვეთზე, ოპერატორი იქნება. აღნიშნულის შესახებ აზერბაიჯანული მედია, სარეიტინგო სააგენტო Standard and Poor’s-ზე დაყრდნობით იუწყება.

Standard and Poor’s ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის ამოქმედებით, უახლოეს პერიოდში, „საქართველოს რკინიგზაზე“  მნიშვნელოვან პოზიტიურ გავლენას  არ ელის. სააგენტოში მიაჩნიათ, რომ უახლოეს პერიოდში  რკინიგზაზე  ტვირთების მოცულობა დაბალი იქნება და ამიტომ მას „საქართველოს რკინიგზის“ საქმიანობაზე შეზღუდული ეფექტი ექნება.

ამასთან, სააგენტომ საქართველოს სარკინიგზო ოპერატორს რეიტინგი В+/В დონეზე დაუდასტურა, თუმცა რეიტინგის პროგნოზი „სტაბილურიდან“ „ნეგატიურამდე“ შეუმცირა.

შეგახსენებთ, ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო მაგისტრალის პროექტის განხორციელება 2007 წელს დაიწყო. აღნიშნული რკინიგზა სამი ქვეყნის – აზერბაიჯანის, საქართველოსა და თურქეთის სახელმწიფოთაშორისი შეთანხმების საფუძველზე შენდება. მომავალში “ბაქო-თბილისი-ყარსის” რკინიგზით 17 მილიონი ტონა ტვირთის გადაზიდვაა ნავარაუდევი. 

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

25 სექტემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => azerbaijani
                                    [2] => baqo-tbilisis-yarsi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 167236
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => azerbaijani
                                    [2] => baqo-tbilisis-yarsi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 167236
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1242
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => azerbaijani
                                    [2] => baqo-tbilisis-yarsi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => azerbaijani
                                    [2] => baqo-tbilisis-yarsi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (167236) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (16685,2461,1242)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 262519
                    [post_author] => 26
                    [post_date] => 2018-07-06 14:50:45
                    [post_date_gmt] => 2018-07-06 10:50:45
                    [post_content] => თბილისში გამწვანებისა და ღია სივრცეების გასამმაგება, მტკვრის გასწვრივ საფეხმავლო და ველობილიკების მოწყობა, ელიავას ბაზრობის ტერიტორიაზე პარკის მოწყობა, სამარშუტო ქსელების ოპტიმიზაციის დაგეგმვა, სატრანზიტო დერეფნების მოწყობა, ურბანული განვითარების სტრატეგიის შემუშავება და ა.შ.  - ეს არასრული ჩამონათვალია იმ პუნქტების, რომელსაც თბილისის განვითარების ახალი გენერალური გეგმა ითვალისწინებს.

დოკუმენტის ავტორების თქმით, ის ის სამოქმედო გეგმაა, რომელშიც პუნქტებადაა გაწერილი, რა სამუშაო რა დროში უნდა განხორციელდეს. თუმცა, საუბარი არაა კონკრეტულ მექანიზმებსა და სამუშაოებზე თუ როგორ უნდა განხორციელდეს ესა თუ ის პროექტი. ამაზე კი, მათი ინფორმაციით, დამატებითი პროექტების შემუშავება და განხილვაა საჭირო.

განვითარების გენერალურმა გეგმამ, რომელსაც ქალაქი დიდი ხნის განმავლობაში ელოდა, დღის სინათლე უკვე იხილა და ახლა ჯერი საკრებულოზეა. სწორედ მან უნდა განიხილოს და შესაბამისად, დაამტკიცოს ჩარჩო დოკუმენტი, რომელშიც არის ქალაქმგეგმარებლების ხედვები, რათა თბილისი მეტად მწვანე და ეკოლოგიური თვალსაზრისით, დახვეწილი ქალაქი გახდეს. სწორედ ამას გაუსვა ხაზი დედაქალაქის მერმაც, რომელმაც განაცხადა, რომ დოკუმენტის მთვარი ხაზი მწვანე, შეკავშირებული, კომპაქტური და მედეგი კონცეფციაა.

მამუკა სალუქვაძე იმ ჯგუფს ხელმძღვანელობდა, რომელიც ქალაქის განვითარების გეგმაზე მუშაობდა. ის მიღებული დოკუმენტით კმაყოფილია, თუმცა, იმასაც ამბობს, რომ გეგმაში ასახული პუნქტების შესასრულებლად ცალკე პროექტებია გასაწერი.

ასევე, დოკუმენტში არაა საუბარი სატრანპორტო სისტემაზე და ნაწილობრივ არის ნახსენები ქალაქის ცენტრიდან რკინიგზის გადატანის საკითხებიც.
„ფორმა შეიცვალა, სამართლებრივი აქტის სახე მიიღო, 1200-მა გვერდმა და ბევრმა ტომმა. იქ არის ძირითადი მოცემულობები, რომელიც შემუშავებულ დოკუმენტში იყო მოცემული და  სამართლებირივი აქტის სახე აქვს. გარდა ამისა, კერძო მესაკუთრეებთან დაკავშირებით ბალანსი შემუშავდა. რა ფართობის საცხოვრებელი ტერიტორიები შეიცვალა არასაცხოვრებლით. გარკვეული რეკომენდაციები ჩაიდო, როგორ უნდა მოიქცეს მერია, როცა კერძო მესაკუთრეებთან ექნება საქმე. გამსხვილდა, დროში სწორად გაიწერა ღონისძიებების ჩამონათვალი. როდის მოხდება ამ ყველაფრის გაკეთება, ეს უკვე მერიის განსასაზღვრი იქნება. ამ პერიოდში მან უნდა ჩამოაყალიბოს ალბათ ის ტექნიკური დავალებები, როგორ უნდა მოხდეს ამის განხორციელება. გენგეგმა თავისი არსით ზოგადი დოკუმენტია. ის დოკუმენტები არავის წყალში არ გადაუყრია, რაც შევიმუშავეთ და გვაქვს კონკრეტული პროექტები. მას ჩვენი რეკომენდაციები აქვს ხელთ. ტომების სახით, სადაც მათ შორის, ეს საკითხებია ეტაპების, დარგებისა და სფეროების მიხედვით, მერიას შეუძლია გამოიყენოს და უკვე ამის შესრულება დაიწყოს, გეგმის დამტკიცების შემდეგ,“ -  აღნიშნა მამუკა სალუქვაძემ „ფორტუნასთან“ საუბრისას.
მისივე თქმით, გენერალურ გეგმაში შეიცვალა ფორმა, მაგრამ არ შეცვლილა ძირითადი მიდგომები და პრინციპები, როგორ უნდა განვითარდეს ქალაქი.
„დოკუმენტში მნიშვნელოვანია შეზღუდვები, ანუ იქ, სადაც არ შეიძლება მშენებლობები. ასევე, კვლევები იქნება საჭირო თუ იმ სატრანსპორტო დერეფანში რა გაივლის. დღის წესრიგშია ასევე, რომ სატვირთო შემადგენლობები ქალაქს მოცილდეს,“ - განაცხადა სალუქვაძემ.
როგორც თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაშია ნათქვამი, უკანასკნელი ორი ათწლეულის მანძილზე ქალაქის ცენტრში, მდინარე მტკვრის ნაპირას ჩამოყალიბებული ელიავას ბაზრობა და მიმდებარე განვითარებები საფრთხეს უქმნის მოსახლეობის ჯანმრთელობას და იწვევს არსებული საცხოვრებელი და ბუნებრივი გარემოს დეგრადირებას. სწორედ ამიტომ გადაწყდა ამ ტერიტორიაზე პარკის მშენებლობა. გარდა ამისა, გენერალურ გეგმაში საუბარია განაშენიანებული არეალის გარეთ განვითრებისთვის შეუსაბამო ნაკვეთების, განსაკუთრებით დიდ ოდენობაზეც, რომელიც სამ ტერიტორიაზე თბილისის ზღვის მიმდებარედ, დიდი დიღმისა და კოჯორი-შინდისის მიმდებარედაა. მოცემული ნაკვეთების სამშენებლო განვითარება საფრთხეს უქმნის ერთის მხრივ, თბილისის ქალაქგეგმარებით სტრუქტურას, მეორეს მხრივ კი, სახიფათოა, როგორც მათი მესაკუთრეებისთვის, ასევე მიმდებარე გარემოსთვის. თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის განახლებულ დოკუმენტშია აღნიშნული ასევე, რომ მერიამ 2018-2023 წლებში ტრამვაისთვის საპილოტე დერეფანიც უნდა შეარჩიოს, კვლევა ჩაატაროს, პროექტირებისა და განხორციელების გეგმები დასახოს. ტრანსპორტის კუთხით დასახული გეგმები მისაღებია გელა კვაშილავასთვის. ექსპერტი საგზაო საკითხებში აცხადებს, რომ გეგმაში გაწერილი პუნქტების ჯეროვნად და დროში შესრულება, ქალაქს საგრძნობლად წაადგება. „რომ მივყვეთ და ყველაფერი გაკეთდეს, კარგი სიტუაცია გვექნება, უნდა მოეწყოს სატრანპსორტო დერეფნები, ავტობუსებისთვის სავალი ზოლები. საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტულობა გაიზარდოს. აქ არ წერია ავტობუსების შეძენაზე, მაგრამ ავტობუსების პარკის განახლებაც უნდა მოხდეს,“ - განუცხადა კვაშილავამ „ფორტუნას“. თავად ქალაქის მართვაზე პასუხისმგებელი პირები დოკუმენტს დადებითად აფასებენ და აცხადებენ, რომ საბჭოთა კავშირის შემდეგ, თბილისს ასეთი ხარისხის დოკუმენტი არ ჰქონია. საკითხი, რომელსაც საკრებულოს თავმჯდომარემ გიორგი ტყემალაძემ ხაზი გაუსვა, არის ის, რომ კერძო საკუთრების გარკვეული ტერიტორიები სარეკრეაციო ზონაში ყვება და ამასთან, დაკავშირებით დეტალური დამუშავების შემდგომ უნდა მოხდეს გადაწყვეტილების მიღება. მისი თქმით, შესაძლებელია აღნიშნული კერძო საკუთრების ტერიტორიების გამოსყიდვა ან მონაცვლეობა მოხდეს. საკრებულოს დამოუკიდებელი დეპუტატი ალეკო ელისაშვილი კი აცხადებს, რომ საჭიროა შეიქმნას ისეთი ინსტიტუცია, რომელიც გააკონტროლებს ქალაქის მერიის მიერ გადადგმული ნაბიჯების შესაბამისობას, გენგეგმის პრინციპებთან, წინააღმდეგ შემთხვევაში, მისი თქმით, შესაძლოა ქალაქის მოსახლეობამ კვლავ მიიღოს ისეთი დოკუმენტი, რომელიც რეალობაში არ განხორციელდება. ქეთი გიგოლაშვილი [post_title] => თბილისს განვითარების ახალი გენერალური გეგმა აქვს - რას ითვალისწინებს დოკუმენტი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbiliss-ganvitarebis-akhali-generaluri-gegma-aqvs-ras-itvaliswinebs-dokumenti [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-06 14:50:45 [post_modified_gmt] => 2018-07-06 10:50:45 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=262519 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 261771 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-07-04 10:59:15 [post_date_gmt] => 2018-07-04 06:59:15 [post_content] => აზერბაიჯანის დიდი ნაწილი კვლავ ელექტროენერგიის გარეშეა დარჩენილი. ელექტროსადგურზე მომხდარი მორიგი ავარიის შემდეგ ბაქოში მეტროს ყველა სადგური დაიხურა. გვიანობამდე მიმდინარეობდა გვირაბებიდან ხალხის ევაკუაცია. ქვეყანაში შექმნილი ენერგო-კრიზისის მიზეზი ქალაქ მინგაჩევირში ელექტროსადგურზე გუშინ მომხდარი აფეთქება გახდა. ჩატარებული სარემონტო სამუშაოებისა და სისტემის ჩართვის შემდეგ ავარია სადგურზე კიდევ ერთხელ მოხდა. აფეთქების მიზეზად ძლიერი სიცხე სახელდება. [post_title] => აზერბაიჯანში ძლიერი სიცხის გამო ელექტროსადგურზე აფეთქება მოხდა - დახურულია მეტრო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => azerbaijanshi-dzlieri-sickhis-gamo-eleqtrosadgurze-afetqeba-mokhda-dakhurulia-metro [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-04 10:59:15 [post_modified_gmt] => 2018-07-04 06:59:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=261771 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 257134 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-06-20 17:34:08 [post_date_gmt] => 2018-06-20 13:34:08 [post_content] => "9 წელზე აპელირებას აგრძელებთ თქვენ და ვერ გამოდიხართ ამ მდგომარეობიდან, - ასე მიმართა პრემიერმინისტრობის კანდიდატმა, მამუკა ბახტაძემ "ევროპული საქართველოს" წარმომადგენელს ზურაბ ჭიაბერაშვილს პარლამენტის რიგგარეშე სხდომაზე. მან ზურაბ ჭიაბერაშვილი რკინიგზის წარუმატებლობაზე გაკეთებული განცხადებისთვის გააკრიტიკა და აღშნინა, რომ საკითხზე საუბრისას დეპუტატისთვის ინტერესის საგანი რკინიგზის მომგებიანობა არაა. "ბატონო ზურაბ, ჩემი გამოსვლა გუშინდელიც, დღევანდელიც და მანამდეც, დავიწყე და ყოველთვის ვსაუბრობდი იმაზე, რომ ჩვენი მთავრობა არ აპირებს ფოკუსირებული იყოს იმ 9 წელზე, ვაპირებთ ვიყოთ ფოკუსირებული მომავალზე და პრობლემების კონკრეტულ გადაჭრაზე ჩვენი ხალხისთვის, მაგრამ საოცარია ის, რომ როგორც ჩანს, მიუხედავად იმისა, რომ მთავრობა დღეს ამას ამბობს, რომლისთვისაც მომგებიანია, რომ იმ 9 წელზე აკეთოს აპელირება, ამას აგრძელებთ თქვენ და ვერ გამოდიხართ ამ მდგომარეობიდან. "კიდევ რკინიგზის წარუმატებლობაზე საუბრობდით. რკინიგზის მომგებიანობა-არმომგებიანობა არ არის ამ შემთხვევაში თქვენი ინტერესი, სწორედ ეს მდგომარეობაა, რომელიც თქვენ გაქვთ და ძალიან მარტივი მიზეზის გამო, ეს არის იურიდიული დოკუმენტი, თუ როგორ ფლობდა თქვენი მეგობარი, ბატონი დავით კეზერაშვილი რკინიგზის შვილობილ კომპანიას, რომელიც დაბრუნდა რკინიგზაში და ის არის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი შემოსავლების წყარო. მე მესმის, რომ ის 30 მილიონი დივიდენდი, რომელიც რკინიგზამ მიიღო ამ საქმიანობიდან, საკმაოდ მსხვილი თანხაა. კიდევ მინდა გავიმეორო და პირდაპირ გითხრათ, მე ვარ ფოკუსირებული კონკრეტული პრობლემების გადაჭრაზე. გაქვთ კონკრეტული ხედვა, პრეტენზია, მოგწონთ, არ მოგწონთ - ეს განვიხილოთ, მაგრამ საქმეს დავარქვათ რეალური სახელი," - განაცხადა მამუკა ბახტაძემ. [post_title] => 9 წელზე საუბარს აგრძელებთ თქვენ და ვერ გამოდიხართ ამ მდგომარეობიდან - ბახტაძე ჭიაბერაშვილს მიმართავს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 9-welze-saubars-agrdzelebt-tqven-da-ver-gamodikhart-am-mdgomareobidan-bakhtadze-chiaberashvils-mimartavs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-20 17:34:08 [post_modified_gmt] => 2018-06-20 13:34:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=257134 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 262519 [post_author] => 26 [post_date] => 2018-07-06 14:50:45 [post_date_gmt] => 2018-07-06 10:50:45 [post_content] => თბილისში გამწვანებისა და ღია სივრცეების გასამმაგება, მტკვრის გასწვრივ საფეხმავლო და ველობილიკების მოწყობა, ელიავას ბაზრობის ტერიტორიაზე პარკის მოწყობა, სამარშუტო ქსელების ოპტიმიზაციის დაგეგმვა, სატრანზიტო დერეფნების მოწყობა, ურბანული განვითარების სტრატეგიის შემუშავება და ა.შ.  - ეს არასრული ჩამონათვალია იმ პუნქტების, რომელსაც თბილისის განვითარების ახალი გენერალური გეგმა ითვალისწინებს. დოკუმენტის ავტორების თქმით, ის ის სამოქმედო გეგმაა, რომელშიც პუნქტებადაა გაწერილი, რა სამუშაო რა დროში უნდა განხორციელდეს. თუმცა, საუბარი არაა კონკრეტულ მექანიზმებსა და სამუშაოებზე თუ როგორ უნდა განხორციელდეს ესა თუ ის პროექტი. ამაზე კი, მათი ინფორმაციით, დამატებითი პროექტების შემუშავება და განხილვაა საჭირო. განვითარების გენერალურმა გეგმამ, რომელსაც ქალაქი დიდი ხნის განმავლობაში ელოდა, დღის სინათლე უკვე იხილა და ახლა ჯერი საკრებულოზეა. სწორედ მან უნდა განიხილოს და შესაბამისად, დაამტკიცოს ჩარჩო დოკუმენტი, რომელშიც არის ქალაქმგეგმარებლების ხედვები, რათა თბილისი მეტად მწვანე და ეკოლოგიური თვალსაზრისით, დახვეწილი ქალაქი გახდეს. სწორედ ამას გაუსვა ხაზი დედაქალაქის მერმაც, რომელმაც განაცხადა, რომ დოკუმენტის მთვარი ხაზი მწვანე, შეკავშირებული, კომპაქტური და მედეგი კონცეფციაა. მამუკა სალუქვაძე იმ ჯგუფს ხელმძღვანელობდა, რომელიც ქალაქის განვითარების გეგმაზე მუშაობდა. ის მიღებული დოკუმენტით კმაყოფილია, თუმცა, იმასაც ამბობს, რომ გეგმაში ასახული პუნქტების შესასრულებლად ცალკე პროექტებია გასაწერი. ასევე, დოკუმენტში არაა საუბარი სატრანპორტო სისტემაზე და ნაწილობრივ არის ნახსენები ქალაქის ცენტრიდან რკინიგზის გადატანის საკითხებიც.
„ფორმა შეიცვალა, სამართლებრივი აქტის სახე მიიღო, 1200-მა გვერდმა და ბევრმა ტომმა. იქ არის ძირითადი მოცემულობები, რომელიც შემუშავებულ დოკუმენტში იყო მოცემული და  სამართლებირივი აქტის სახე აქვს. გარდა ამისა, კერძო მესაკუთრეებთან დაკავშირებით ბალანსი შემუშავდა. რა ფართობის საცხოვრებელი ტერიტორიები შეიცვალა არასაცხოვრებლით. გარკვეული რეკომენდაციები ჩაიდო, როგორ უნდა მოიქცეს მერია, როცა კერძო მესაკუთრეებთან ექნება საქმე. გამსხვილდა, დროში სწორად გაიწერა ღონისძიებების ჩამონათვალი. როდის მოხდება ამ ყველაფრის გაკეთება, ეს უკვე მერიის განსასაზღვრი იქნება. ამ პერიოდში მან უნდა ჩამოაყალიბოს ალბათ ის ტექნიკური დავალებები, როგორ უნდა მოხდეს ამის განხორციელება. გენგეგმა თავისი არსით ზოგადი დოკუმენტია. ის დოკუმენტები არავის წყალში არ გადაუყრია, რაც შევიმუშავეთ და გვაქვს კონკრეტული პროექტები. მას ჩვენი რეკომენდაციები აქვს ხელთ. ტომების სახით, სადაც მათ შორის, ეს საკითხებია ეტაპების, დარგებისა და სფეროების მიხედვით, მერიას შეუძლია გამოიყენოს და უკვე ამის შესრულება დაიწყოს, გეგმის დამტკიცების შემდეგ,“ -  აღნიშნა მამუკა სალუქვაძემ „ფორტუნასთან“ საუბრისას.
მისივე თქმით, გენერალურ გეგმაში შეიცვალა ფორმა, მაგრამ არ შეცვლილა ძირითადი მიდგომები და პრინციპები, როგორ უნდა განვითარდეს ქალაქი.
„დოკუმენტში მნიშვნელოვანია შეზღუდვები, ანუ იქ, სადაც არ შეიძლება მშენებლობები. ასევე, კვლევები იქნება საჭირო თუ იმ სატრანსპორტო დერეფანში რა გაივლის. დღის წესრიგშია ასევე, რომ სატვირთო შემადგენლობები ქალაქს მოცილდეს,“ - განაცხადა სალუქვაძემ.
როგორც თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაშია ნათქვამი, უკანასკნელი ორი ათწლეულის მანძილზე ქალაქის ცენტრში, მდინარე მტკვრის ნაპირას ჩამოყალიბებული ელიავას ბაზრობა და მიმდებარე განვითარებები საფრთხეს უქმნის მოსახლეობის ჯანმრთელობას და იწვევს არსებული საცხოვრებელი და ბუნებრივი გარემოს დეგრადირებას. სწორედ ამიტომ გადაწყდა ამ ტერიტორიაზე პარკის მშენებლობა. გარდა ამისა, გენერალურ გეგმაში საუბარია განაშენიანებული არეალის გარეთ განვითრებისთვის შეუსაბამო ნაკვეთების, განსაკუთრებით დიდ ოდენობაზეც, რომელიც სამ ტერიტორიაზე თბილისის ზღვის მიმდებარედ, დიდი დიღმისა და კოჯორი-შინდისის მიმდებარედაა. მოცემული ნაკვეთების სამშენებლო განვითარება საფრთხეს უქმნის ერთის მხრივ, თბილისის ქალაქგეგმარებით სტრუქტურას, მეორეს მხრივ კი, სახიფათოა, როგორც მათი მესაკუთრეებისთვის, ასევე მიმდებარე გარემოსთვის. თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის განახლებულ დოკუმენტშია აღნიშნული ასევე, რომ მერიამ 2018-2023 წლებში ტრამვაისთვის საპილოტე დერეფანიც უნდა შეარჩიოს, კვლევა ჩაატაროს, პროექტირებისა და განხორციელების გეგმები დასახოს. ტრანსპორტის კუთხით დასახული გეგმები მისაღებია გელა კვაშილავასთვის. ექსპერტი საგზაო საკითხებში აცხადებს, რომ გეგმაში გაწერილი პუნქტების ჯეროვნად და დროში შესრულება, ქალაქს საგრძნობლად წაადგება. „რომ მივყვეთ და ყველაფერი გაკეთდეს, კარგი სიტუაცია გვექნება, უნდა მოეწყოს სატრანპსორტო დერეფნები, ავტობუსებისთვის სავალი ზოლები. საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტულობა გაიზარდოს. აქ არ წერია ავტობუსების შეძენაზე, მაგრამ ავტობუსების პარკის განახლებაც უნდა მოხდეს,“ - განუცხადა კვაშილავამ „ფორტუნას“. თავად ქალაქის მართვაზე პასუხისმგებელი პირები დოკუმენტს დადებითად აფასებენ და აცხადებენ, რომ საბჭოთა კავშირის შემდეგ, თბილისს ასეთი ხარისხის დოკუმენტი არ ჰქონია. საკითხი, რომელსაც საკრებულოს თავმჯდომარემ გიორგი ტყემალაძემ ხაზი გაუსვა, არის ის, რომ კერძო საკუთრების გარკვეული ტერიტორიები სარეკრეაციო ზონაში ყვება და ამასთან, დაკავშირებით დეტალური დამუშავების შემდგომ უნდა მოხდეს გადაწყვეტილების მიღება. მისი თქმით, შესაძლებელია აღნიშნული კერძო საკუთრების ტერიტორიების გამოსყიდვა ან მონაცვლეობა მოხდეს. საკრებულოს დამოუკიდებელი დეპუტატი ალეკო ელისაშვილი კი აცხადებს, რომ საჭიროა შეიქმნას ისეთი ინსტიტუცია, რომელიც გააკონტროლებს ქალაქის მერიის მიერ გადადგმული ნაბიჯების შესაბამისობას, გენგეგმის პრინციპებთან, წინააღმდეგ შემთხვევაში, მისი თქმით, შესაძლოა ქალაქის მოსახლეობამ კვლავ მიიღოს ისეთი დოკუმენტი, რომელიც რეალობაში არ განხორციელდება. ქეთი გიგოლაშვილი [post_title] => თბილისს განვითარების ახალი გენერალური გეგმა აქვს - რას ითვალისწინებს დოკუმენტი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbiliss-ganvitarebis-akhali-generaluri-gegma-aqvs-ras-itvaliswinebs-dokumenti [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-06 14:50:45 [post_modified_gmt] => 2018-07-06 10:50:45 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=262519 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 101 [max_num_pages] => 34 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 7a93c143d40b88f68c67288265436d1d [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები