საქართველოს რკინიგზას ახალი ხელმძღვანელი ჰყავს

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

საქართველოს რკინიგზას ახალი ხელმძღვანელი ჰყავს

სს “საქართველოს რკინიგზის” სამეთვალყურეო საბჭომ, “საქართველოს რკინიგზის” გენერალური დირექტორის ვაკანტურ თანამდებობაზე დავით ფერაძის კანდიდატურა დაამტკიცა. ამის შესახებ ინფორმაციას თავად „საქართველოს რკინიგზა“ ავრცელებს.

მათივე ინფორმაციით, დავით ფერაძე დღემდე იკავებდა საქართველოს თანაინვესტირების ფონდში შპს “მტკვარი ჰესის” დირექტორის თანამდებობას. იგი გახლავთ ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის მექანიკა-მათემატიკის და ფინანსებისა და საბანკო საქმის ფაკულტეტების ბაკალავრი, ასევე მას აქვს სამოქალაქო ინჟინერიისა და არქიტექტურის ხარკოვის ეროვნული უნივერსიტეტის მაგისტრის ხარისხი ფინანსებში. დავით ფერაძე 2004 წლიდან 2007 წლამდე მუშაობდა “საქართველოს რკინიგზაში” სხვადასხვა პოზიციაზე Booz Allen Hamilton/USAID-ის პროექტის ფარგლებში.

როგორც ცნობილია, „საქართველოს რკინიგზის“ ყოფილი ხელმძღვანელი მამუკა ბახტაძე ფინანსთა მინისტრად დაინიშნა.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

22 ნოემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => mamuka-bakhtadze
                                    [2] => direqtori
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 189791
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => mamuka-bakhtadze
                                    [2] => direqtori
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 189791
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1242
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => mamuka-bakhtadze
                                    [2] => direqtori
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => mamuka-bakhtadze
                                    [2] => direqtori
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (189791) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (10777,5421,1242)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 205204
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-01-16 14:47:41
                    [post_date_gmt] => 2018-01-16 10:47:41
                    [post_content] => თბილისის მერის, კახა კალაძის განცხადებით, როგორი უნდა იყოს თბილისში რკინიგზა და უნდა იყოს თუ არა ის შემოვლითი, კვლევის შედეგად უნდა გადაწყდეს.

როგორც კახა კალაძემ ჟურნალისტებს შემოვლითი რკინიგზის პროექტთან დაკავშირებით დასმული კითხვის საპასუხოდ განუცხადა, აღნიშნული კვლევა ”საქართველოს რკინიგზამ” უნდა ჩაატაროს.
„საუბარი იყო რამდენიმე მიმართულებაზე. კერძოდ, მთლიანად უნდა გადავიდეს თუ არა ქალაქიდან რკინიგზა როგორც სამგზავრო, ასევე სატვირთო ნაწილი, თუ უნდა დარჩეს სამგზავრო და გადავიდეს მხოლოდ სატვირთო. მგონია, რომ ამას სჭირდება კვლევა და კვლევის შედეგად უნდა გვქონდეს პასუხი, თუ როგორი პროექტი უნდა განხორციელდეს. კვლევა უნდა ჩაატაროს რკინიგზამ და არა მერიამ“, - განაცხადა კალაძემ.
ცნობისთვის, თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის მიხედვით, დედაქალაქიდან რკინიგზა უნდა გავიდეს და მის ადგილზე მაგისტრალი უნდა გაკეთდეს. როგორც გენგეგმის ავტორები აღნიშნავენ, თბილისში არსებული რკინიგზის მაგისტრალი ართულებს შიდასაქალაქო განივ კავშირებს. მათივე განცხადებით, შეჩერებული სამუშაოების გაგრძელებისა და რკინიგზის გადატანის შემთხვევაში, დედაქალაქში სატრანზიტო მოძრაობა შემცირდება, გაუმჯობესდება ეკოლოგიური მდგომარეობა და გამოთავისუფლებული ტერიტორია უფრო ეფექტურად იქნება გამოყენებული. გენგეგმის ჯგუფის მიერ წარმოდგენილი წინადადების მიხედვით, რკინიგზის მეურნეობისგან გამოთავისუფლებული 72 ჰა ფართობის ტერიტორიის განვითარებითი ფუნქციური მიმართულებები პროცენტულად ასეა გადანაწილებული: სატრანსპორტო 15-20%, სარეკრეაციო/გამწვანება 60 -70%, სხვა 10-25%", - წერია დოკუმენტში.
თუმცა, თბილისის არქიტექტურის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებულ გენგეგმის შენიშვნების დოკუმენტში აღნიშნულია, რომ რკინიგზის საკითხზე შესაბამისი კვლევა არ ჩატარებულა, აქედან გამომდინარე, მუნიციპალიტეტი მიიჩნევს, რომ რკინიგზის სამგზავრო ხაზის გაუქმების შეფასება ცალმხრივია და უგულვებელყოფს გამჭოლი სამგზავრო რკინიგზის ხაზის და ცენტრალური სადგურის სატრანსპორტო მნიშვნელობას. ასევე, რკინიგზის სამგზავრო მონაკვეთის (დიდუბე-სამგორი) გაუქმების გადაწყვეტილება არ არის საკმარისად დასაბუთებული.
მერიის განცხადებით, ასეთი სტრატეგიული მნიშვნელობის ინფრასტრუქტურის საკითხისათვის საჭრო კვლევები არ არის ჩატარებული. მოყვანილი არგუმენტები არის ცალმხრივი - რკინიგზის არსებობის მხოლოდ უარყოფითი მხარეები და გადატანის დადებითი მხარეები. როგორც შენიშვნების დოკუმენტშია აღნიშნული, რკინიგზის სამგზავრო დერეფნის არალერევანტურობის შეფასება არის დაუსაბუთებელი. [post_title] => გავა თუ არა რკინიგზა დედაქალაქიდან, კვლევა დაადგენს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gava-tu-ara-rkinigza-dedaqalaqidan-kvleva-daadgens [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-16 15:01:53 [post_modified_gmt] => 2018-01-16 11:01:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=205204 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 203992 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-01-12 12:54:43 [post_date_gmt] => 2018-01-12 08:54:43 [post_content] => უალკოჰოლო სასმელების მარკირების საფასურს 2018 წელსაც ფინანსთა სამინისტრო გადაიხდის, - ამის შესახებ ფინანსთა მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ შესაბამისი კითხვის საპასუხოდ განაცხადა. „გასული წლის ბოლოს შევხვდით აღნიშნული სექტორის წარმომადგენლებს, სადაც ჩვენ მათ დავპირდით, რომ 2018 წელს მათ არ ექნებათ ხარჯი და სახელმწიფო გააგრძელებს აღნიშნული მიმართულებით დაფინანსებას. გიდასტურებთ, რომ წელსაც საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახური ჩვეულებრივ რეჟიმში გააგრძელებს ამ ხარჯის გაღებას“, - განაცხადა მამუკა ბახტაძემ. ფინანსთა მინისტრის თქმით, ამ პროექტმა გაამართლა და ამას ადასტურებენ სექტორის წარმომადგენლებიც.  „ეს არის უპირველესად თვითონ კომპანიებისთვის წინ გადადგმული ნაბიჯი. მათ აქვთ საშუალება მოახდინონ უკეთესი დაგეგმვა თავიანთი წარმოების და ეს რეფორმა იყო წარმატებული“, - განაცხადა მამუკა ბახტაძემ.
შეგახსენებთ, რომ 2015 წლის 1-ელი ნოემბრიდან ძალაში შევიდა საკანონმდებლო ცვლილებები, რომლის საფუძველზეც არაალკოჰოლური სასმელების მარკირება სავალდებულო გახდა. მარკირების ღირებულებას სახელმწიფო იხდის.
[post_title] => უალკოჰოლო სასმელების მარკირების საფასურს წელსაც სახელმწიფო გადაიხდის [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ualkoholo-sasmelebis-markirebis-safasurs-welsac-sakhelmwifo-gadaikhdis [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-12 12:54:43 [post_modified_gmt] => 2018-01-12 08:54:43 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=203992 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 203988 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-01-12 12:49:06 [post_date_gmt] => 2018-01-12 08:49:06 [post_content] => თავისუფალი ეკონომიკური ზონები, რომლებიც საქართველოში მდებარეობენ, ევროკავშირის ქვეყნებში მიღებულ კრიტერიუმებს თავიდან ბოლომდე აკმაყოფილებენ, - ასე უპასუხა ფინანსთა მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ Bitfury-თან დაკავშირებით ოპოზიციის მიერ გამოთქმულ კრიტიკას, თუ რამდენად შეესაბამება თბილისის თავისუფალი ზონის შექმნის პირობები კანონმდებლობას.
„გუშინ გავეცანი მედიაში ამ კომპანიის მიერ გაკეთებულ განცხადებას, რომელიც ვფიქრობ, რომ ძალიან ინფორმაციული იყო. ჩვენ ბუნებრივია, ვუყურებთ იმას, რომ ის ძირითადი პარამეტრები, რომელიც მიკუთვნებული აქვს თავისუფალ ეკონომიკურ ზონას, სრულდებოდეს. უფრო მეტიც, მინდა გითხრათ, რომ ეს იყო ძალიან მნიშვნელოვანი მიღწევა, როდესაც 5 დეკემბერს, ევროკავშირის მინისტრები შეიკრიბნენ, მოხდა ე.წ. სიის გამოქვეყნება, სადაც საქართველომ ყველა პარამეტრი დააკმაყოფილა და გაუსწრო ძალიან განვითარებულ ქვეყნებს და სხვა ქვეყნებს მიეცათ დრო, ე.წ. დეოფშორიზაციის პოლიტიკის კუთხით კრიტერიუმები დაეკმაყოფილებინათ. ეს კიდევ ერთხელ ადასტურებს იმას, რომ ის თავისუფალი ეკონომიკური ზონები, რომლებიც საქართველოში მდებარეობენ, თავიდან ბოლომდე აკმაყოფილებენ ყველა კრიტერიუმს, რომელიც დღეს მიღებულია ევროკავშირის ქვეყნებში“, - განაცხადა მამუკა ბახტაძემ.
რამდენიმე დღის წინ "ევროპულმა საქართველომ“ განაცხადა, რომ სახეზეა ბიძინა ივანიშვილის კომპანიისთვის სასათბურე პირობების შექმნა მოსახლეობის ხარჯზე, როგორც „ევროპულ საქართველოში“ აღნიშნავენ, „ქართული ოცნების“ მთავრობამ ტარიფების მომატება მოხმარების გაზრდით ახსნა. პარტიაში ელექტროენერგიის მოხმარების ზრდის ერთ-ერთ მაგალითად კომპანია BitFury-ის საქმიანობას ასახელებენ. როგორც პარტიაში აცხადებენ, ქარხანა შეღავათიანი პირობებით სარგებლობს, როგორც თავისუფალ ზონაში განლაგებული ობიექტი, სადაც დენის ტარიფი 5 ცენტია, ანუ გახსნის მომენტში დაახლოებით 10 თეთრი იყო. „ევროპული საქართველოს“ განცხადებით, ასევე, ინტერესმოკლებული არ უნდა იყოს, თუ რამდენად შეესაბამება თბილისის თავისუფალი ზონის შექმნის პირობები კანონმდებლობას. [post_title] => მამუკა ბახტაძე საქართველოს თავისუფალი ეკონომიკური ზონების მდგომარეობაზე საუბრობს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mamuka-bakhtadze-saqartvelos-tavisufali-ekonomikuri-zonebis-mdgomareobaze-saubrobs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-12 12:49:06 [post_modified_gmt] => 2018-01-12 08:49:06 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=203988 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 205204 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-01-16 14:47:41 [post_date_gmt] => 2018-01-16 10:47:41 [post_content] => თბილისის მერის, კახა კალაძის განცხადებით, როგორი უნდა იყოს თბილისში რკინიგზა და უნდა იყოს თუ არა ის შემოვლითი, კვლევის შედეგად უნდა გადაწყდეს. როგორც კახა კალაძემ ჟურნალისტებს შემოვლითი რკინიგზის პროექტთან დაკავშირებით დასმული კითხვის საპასუხოდ განუცხადა, აღნიშნული კვლევა ”საქართველოს რკინიგზამ” უნდა ჩაატაროს.
„საუბარი იყო რამდენიმე მიმართულებაზე. კერძოდ, მთლიანად უნდა გადავიდეს თუ არა ქალაქიდან რკინიგზა როგორც სამგზავრო, ასევე სატვირთო ნაწილი, თუ უნდა დარჩეს სამგზავრო და გადავიდეს მხოლოდ სატვირთო. მგონია, რომ ამას სჭირდება კვლევა და კვლევის შედეგად უნდა გვქონდეს პასუხი, თუ როგორი პროექტი უნდა განხორციელდეს. კვლევა უნდა ჩაატაროს რკინიგზამ და არა მერიამ“, - განაცხადა კალაძემ.
ცნობისთვის, თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის მიხედვით, დედაქალაქიდან რკინიგზა უნდა გავიდეს და მის ადგილზე მაგისტრალი უნდა გაკეთდეს. როგორც გენგეგმის ავტორები აღნიშნავენ, თბილისში არსებული რკინიგზის მაგისტრალი ართულებს შიდასაქალაქო განივ კავშირებს. მათივე განცხადებით, შეჩერებული სამუშაოების გაგრძელებისა და რკინიგზის გადატანის შემთხვევაში, დედაქალაქში სატრანზიტო მოძრაობა შემცირდება, გაუმჯობესდება ეკოლოგიური მდგომარეობა და გამოთავისუფლებული ტერიტორია უფრო ეფექტურად იქნება გამოყენებული. გენგეგმის ჯგუფის მიერ წარმოდგენილი წინადადების მიხედვით, რკინიგზის მეურნეობისგან გამოთავისუფლებული 72 ჰა ფართობის ტერიტორიის განვითარებითი ფუნქციური მიმართულებები პროცენტულად ასეა გადანაწილებული: სატრანსპორტო 15-20%, სარეკრეაციო/გამწვანება 60 -70%, სხვა 10-25%", - წერია დოკუმენტში.
თუმცა, თბილისის არქიტექტურის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებულ გენგეგმის შენიშვნების დოკუმენტში აღნიშნულია, რომ რკინიგზის საკითხზე შესაბამისი კვლევა არ ჩატარებულა, აქედან გამომდინარე, მუნიციპალიტეტი მიიჩნევს, რომ რკინიგზის სამგზავრო ხაზის გაუქმების შეფასება ცალმხრივია და უგულვებელყოფს გამჭოლი სამგზავრო რკინიგზის ხაზის და ცენტრალური სადგურის სატრანსპორტო მნიშვნელობას. ასევე, რკინიგზის სამგზავრო მონაკვეთის (დიდუბე-სამგორი) გაუქმების გადაწყვეტილება არ არის საკმარისად დასაბუთებული.
მერიის განცხადებით, ასეთი სტრატეგიული მნიშვნელობის ინფრასტრუქტურის საკითხისათვის საჭრო კვლევები არ არის ჩატარებული. მოყვანილი არგუმენტები არის ცალმხრივი - რკინიგზის არსებობის მხოლოდ უარყოფითი მხარეები და გადატანის დადებითი მხარეები. როგორც შენიშვნების დოკუმენტშია აღნიშნული, რკინიგზის სამგზავრო დერეფნის არალერევანტურობის შეფასება არის დაუსაბუთებელი. [post_title] => გავა თუ არა რკინიგზა დედაქალაქიდან, კვლევა დაადგენს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gava-tu-ara-rkinigza-dedaqalaqidan-kvleva-daadgens [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-16 15:01:53 [post_modified_gmt] => 2018-01-16 11:01:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=205204 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 101 [max_num_pages] => 34 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => e2bf4035f708460e35866b7ae7a0e46d [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები