საქონლის ფარში – 10.99: მომაბეზრებელი სარეკლამო შეტყობინებები – ვინ გასცემს სატელეფონო  ნომრებს

პოპულარული

საქონლის ფარში – 10.99: მომაბეზრებელი სარეკლამო შეტყობინებები – ვინ გასცემს სატელეფონო  ნომრებს

გაიხსენეთ, სასურველი ტექსტური შეტყობინების ლოდინისას, რამდენჯერ დარჩენილხართ იმედგაცრუებული და ხელთ რომელიმე კომპანიის სარეკლამო შეტყობინება შეგრჩენიათ. სარეკლამო sms ქათმის ბარკლებზე ფასდაკლების ან ამა თუ იმ კომპანიის იუბილესთან დაკავშირებით მობილურ ტელეფონებზე დღის ნებისმიერ მონაკვეთში უხვად იგზავნება, მათ შორის გვიან ღამით ან ადრე დილით. გარდა დისკომფორტისა, ჩნდება კითხვა, როგორ მოიპოვეს აღნიშნულმა კომპანიებმა ჩვენი პერსონალური ინფორმაცია და მობილურის ნომერი.

 

კერძო კომპანიებისთვის აბონენტთა სატელეფონო ნომრების გადაცემას კომპანიები „მაგთი“, „ჯეოსელი“ და „ბილაინი“ კატეგორიულად უარყოფენ.

როგორც“ ფორტუნას“ კომპანია „ჯეოსელში“ განუცხადეს, „ჯეოსელი“ აბონენტების სატელეფონო ბაზას არცერთ კომპანიას არ გადასცემს და რეკლამის გაგზავნის შემთხვევაში დამკვეთები თავად აწვდიან მომხმარებელთა სატელეფონო ნომრებს.
სიტუაციის ცვლილება იგეგმება მომავალი წლიდან. „ჯეოსელი“ რეკლამის გასავრცელებლად საკუთარ სააბონენტო ბაზას გამოიყებენს, თუმცა ამის შესახებ მომხმარებელი ნომრის აღებისთანავე იქნება ინფორმირებული. კომპანიაში ამბობენ, რომ სარეკლამო შეტყობინებებზე უარის თქმის საშუალება, როგორც არსებულ, ასევე ახალ აბონენტებსაც ექნებათ.

“ჯეოსელიდან“ გამოგზავნილი სარეკლამო სმს შეწყვეტა ქოლ-ცენტრის ან  მომსახურების ოფისებში მისვლითაა შესაძლებელი.

 

სხვა კომპანიებს არ გადასცემს ნომრების ბაზას კომპანია „მაგთიც“,  თუმცა სარეკლამო სმს დაგზავნის მომსახურების გაწევისას საკუთარი აბონენტების ნომრებს იყენებს. კომპანიაში აცხადებენ, რომ სარეკლამო მესიჯებს მხოლოდ იმ აბონენტებს უგზავნიან, რომლებსაც წინასწარ აქვთ ამაზე თანხმობა გაცხადებული. ამასთან რეკლამის შემკვეთ კომპანიებს თავად არ აქვთ  ნომრებთან წვდომა.
მაგთი“-დან მიღებული სარეკლამო SMS-ებზე უარის დასაფიქსირებლად უნდა აკრიფეთ *182# OK და მიჰყვეთ ინსტრუქციას.

 

ნომრების სხვა კომპანიებისთვის გადაცემას უარყოფენ კომპანია“ ბილაინშიც“.  „ბილაინი“ არც შეკვეთებს იღებს სარეკლამო sms-ის გავრცელებაზე და აბონენტებს მხოლოდ საკუთარი აქციების შესახებ აწვდის ინფორმაციას. კომპანიაში ამბობენ,  რომ სარეკლამო შეტყობინებების გაგზავნის სერვისის დანერგვას არც სამომავლოდ გეგმავენ.
„ბილაინის “აბონენტებს სარეკლამო  შეტყობინებების გამორთვა შეუძლიათ კომბინაციით*297#, (აღნიშნული კომბინაცია თიშავს სარეკლამო სააგენტოების მიერ გამოგზავნილს შეტყობინებებს, თუმცა ცალკეული მაღაზიებისგან რეკლამები ისევ შეიძლება მოვიდეს). ბილაინის აქციების შესახებ ინფორმაციის მიღებაზე უარის თქმა  კომპანიაში განცხადების დაწერითაა შესაძლებელი.

 

გარდა  სატელეფონო კომპანიებისა, აბონენტები სარეკლამო მესიჯებს ხშირად სხვა, კერძო კომპანიებისგანაც იღებენ. ნომრის მოპოვების მეთოდოლოგია უცნობია. პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ კანონის მიხედვით არსებობს მონაცემთა შეკრებისა და დამუშავების რამდენიმე კანონიერი გზა. მაგ. როცა ჩვენი ნომერი მითითებული გვაქვს სოციალურ ქსელში, თავად განვაცხადეთ წერილობითი თანხმობა რეკლამის მიღებაზე ან კონკრეტულ მაღაზიაში ვისარგებლეთ აქციით და მივაწოდეთ ჩვენი ნომერი. როდესაც არანაირი შეხება არ გვქონია კონკრეტულ კომერციულ დაწესებულებასთან და არც ნომერი განგვითავსებია სოციალურ ქსელში შეგვიძლია ვივარაუდოთ, რომ კომპანიამ ჩვენი ნომერი არაკანონიერი გზით მოიპოვა და ფაქტის შესასწავლად მონაცემთა დაცვის ინსპექტორს მივმართოთ. საჩივრის გაგზავნა შესაძლებელია ელექტრონული ფორმითაც.

რაც შეეხება მომაბეზრებელი შეტყობინებების შეჩერების საკითხს, პირადი სატელეფონო ნომრის გამოყენებას პირდაპირი მარკეტინგისთვის არეგულირებს კანონი პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ.
პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატის იურისტი სოფო შამუგია „ფორტუნასთან“ დეტალურად განმარტავს, რა შემთხვევაში არღვევს კომპანია აბონენტების უფლებებს და როდის უნდა მივმართოთ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორს.

„სარეკლამო შეტყობინებას აუცილებლად უნდა ახლდეს sms-off, რომლის საშუალებითაც უარს ვიტყვით  შეტყობინებების მიღებაზე. ამ ფუნქციის გამოყენებიდან 10 სამუშაო დღის შემდეგ , კომპანიამ აღარ უნდა გამოაგზავნოს სარეკლამო შეტყობინებები. აღნიშნული წესის დარღვევის შემთხვევაში, მოქალაქეს უკვე შეუძლია საჩივრით მონაცემთა დაცვის ინსპექტორს მიმართოს და კომპანია პირდაპირი მარკეტინგის წესების დარღვევაში დაადანაშაულოს“, -განმარტავს სოფო შამუგია.

 

მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატის ინფორმაციით, გასულ წელს პირდაპირი მარკეტინგის წესების დარღვევისთვის საჩივარი  48 ადამიანმა შეიტანა   და 27 კომპანია დაჯარიმდა. პირდაპირი მარკეტინგის წესების დარღვევისთვის კანონი პირველ შემთხვევაში 3000 ლარიან, ხოლო განმეორების შემთხვევაში 10 000 ლარიან ჯარიმას ითვალისწინებს.

 

თამუნა გოგუაძე

 

 

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

10 ნოემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => sms
                                    [1] => sareklamo-sms
                                    [2] => teqsturi-shetyobineba
                                    [3] => sofo-shamugia
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 186127
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => sms
                                    [1] => sareklamo-sms
                                    [2] => teqsturi-shetyobineba
                                    [3] => sofo-shamugia
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 186127
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 135
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => sms
                                    [1] => sareklamo-sms
                                    [2] => teqsturi-shetyobineba
                                    [3] => sofo-shamugia
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => sms
                                    [1] => sareklamo-sms
                                    [2] => teqsturi-shetyobineba
                                    [3] => sofo-shamugia
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (186127) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (13910,21108,21109,135)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 115252
                    [post_author] => 5
                    [post_date] => 2017-03-15 16:32:24
                    [post_date_gmt] => 2017-03-15 12:32:24
                    [post_content] => სარეკლამო შეტყობინების მიღებაზე უარის თქმა უახლოეს პერიოდში გამარტივდება. მომხმარებელს სპეციალური ელექტრონული სისტემის საშუალებით თავად შეეძლება განსაზღვროს ვისგან, რა დროს და რა სიხშირით მიიღოს სარეკლამო შეტყობინება. პერსონალურ მოანცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატმა შეიმუშავა პირდაპირ მარკეტინგზე უარის თქმის მექანიზმი და პარლამენტს განსახილველად უახლოეს პერიოდში წარუდგენს.

სარეკლამო შეტყობინებებზე უარის თქმის არსებული მექანიზმი თითოეულ SMS-ზე  ან ზარზე ცალ-ცალკე რეაგირებას საჭიროებს, რაც არა მარტო დისკომფორტს უქმნის მომხმარებლებს, გარკვეულ დროსაც მოითხოვს და ბევრ შემთხვევაში არაეფექტურია.

ერთ-ერთი მობილური ოპერატორის მომხმარებელი ალექსანდრე ჯავახიშვილი ამბობს, რომ სარეკლამო შეტყობინებაზე უარის თქმის შეთხვევაშიც კი იგივე კომპანიისგან SMS-ები არ შეწყვეტილა.

”სარეკლამო მესიჯები დღის განმავლობაში იმდენად ხშირად მომდის ბანკებისგან, ფარმაცევტული კომპანიებისგან, მაღაზიებისგან და ა.შ. რომ უკვე შემაწუხებელია. თან ხშირად ღამის საათებშიც გზავნიან. ვაგზავნი უარყოფის კოდებს და ზუსტად იგივე კომპანიებისგან რამდენიმე დღეში ისევ მოდის SMS-ები”- ამბობს ის.

სარეკლამო შეტყობინებებზე უარის თქმის მექანიზმის არაეფექტურობაზე საუბრობს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორი თამარ ქალდანიც.

”ინსპექტორის აპარატის მიერ შემუშავებული მექანიზმი ევროპულ პრაქტიკას ეფუძნება და სპეციალური ელექტრონული სისტემის შექმნას გულისხმობს, რომლის საშუალებითაც მოქალაქე საკუთარ ნომერზე კონტროლს დაიბრუნებს. სისტემის საშუალებით მომხმარებელი  თავად განსაზღვრავს თუ საიდან სურს შეტყობინების მიღება და აღარ მოუწევს ინდივიდუალურ რეჟიმში თითოეულ მათგანზე უარის თქმა”- ამბობს რადიო ფორტუნასთან საუბარში თამარ ქალდანი.



აღსანიშნავია, რომ გასულ წელს პირდაპირი მარკეტინგის წესების დარღვევისთვის 27 კომპანია დაჯარიმდა. გამოვლენილი დარღვევების უმეტესობა სატელეფონო ზარებსა და სარეკლამო SMS-ებზე უარის თქმის მექანიზმის არ არსებობას ან მათი ხარვეზებით ფუნქციონირებას ეხებოდა.

როგორც პერსონალურ მონაცემთა დაცვის აპარატში აცხადებენ, ახალი სისტემა ერთის მხრივ გაუმარტივებს მოქალაქეებს პირდაპირ მარკეტინგზე უარის თქმას, მეორეს მხრივ, არ დაზარალდება ბიზნესი და შეძლებს საკუთარი სათქმელის მომხმარებლამდე მიტანას.



 

 თამუნა გოგუაძე

[post_title] => სარეკლამო SMS-ების მიღებას მომხმარებელი თავად გადაწყვეტს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sareklamo-sms-ebis-mighebas-momkhmarebeli-tavad-gadawyvets [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-15 22:28:09 [post_modified_gmt] => 2017-03-15 18:28:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=115252 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 105779 [post_author] => 5 [post_date] => 2017-02-02 11:54:31 [post_date_gmt] => 2017-02-02 07:54:31 [post_content] => აბონენტთა მომსახურების გაუმჯობესებისა და ეფექტურობის გაზრდის მიზნით, სს „ენერგო-პრო ჯორჯიამ” ახალი, მოკლე ტექსტური შეტყობინებების სერვისი დანერგა. იმ შემთხვევაში, თუ აბონენტს სურს მობილური ტელეფონით მიიღოს ინფორმაცია დავალიანების ოდენობის შესახებ, მას შეუძლია გააგზავნოს SMS ნომერზე 91573, სადაც უნდა ჩაწეროს ციფრი 3. როგორც კომპანიაში აცხადებენ, SMS მომსახურებას აბონენტები მიიღებენ იმ შემთხვევაში, თუ განცხადებით მიმართავენ კომპანიას მომსახურების ცენტრებში, ან დაუკავშირდებიან ცხელ ხაზს (0322471707) და დააფიქსირებენ სურვილს ან კომპანიის საიტზე (www.energo-pro.ge) აბონენტებისთვის განკუთვნილ გვერდზე (http://my.energo-pro.ge/ow/#/login) გაივლიან რეგისტრაციას. გარდა ამისა, აბონენტებს ექნებათ საშუალება სმს-ით სხვა მომსახურების შესახებაც მიიღონ ინფორმაცია. ”იმ შემთხვევაში, თუ აბონენტს სურს კიდევ ერთხელ გაეცნოს ინფორმაციას, რომელიც მოცემული იყო მისთვის ბოლოს გაგზავნილ მოკლე ტექსტურ შეტყობინებაში, მან მითითებულ ნომერზე ტექსტში უნდა ჩაწეროს ციფრი 1. თუ SMS-ის ტექსტში აბონენტი ჩაწერს ციფრს 2 და ამავე დროს მიუთითებს იმ მობილური ტელეფონის ნომერს, რომელზეც სურს კომპანიის სიახლეების შესახებ ინფორმაციის მიღება, მაშინ სისტემაში ძველი ნომერი შეიცვლება ახლით და მომავალში აბონენტს ახალ ნომერზე მიუვა ტექსტური შეტყობინებები”, - განმარტავენ „ენერგო-პრო ჯორჯიაში”. მათივე ცნობით, აბონენტთა მომსახურების კუთხით, სს „ენერგო-პრო ჯორჯიაში” აგრეთვე ფუნქციონირებს ქოლ ცენტრიც, რომელიც მუშაობს 24-საათიან რეჟიმში. [post_title] => აბონენტი დავალიანების შესახებ ინფორმაციას SMS-ით მიიღებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => abonenti-davalianebis-shesakheb-informacias-sms-it-miighebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-02-02 11:54:31 [post_modified_gmt] => 2017-02-02 07:54:31 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=105779 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 76995 [post_author] => 10 [post_date] => 2016-09-22 20:21:44 [post_date_gmt] => 2016-09-22 16:21:44 [post_content] => პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატმა მუნიციპალიტეტებისგან გაგზავნილი შეტყობინებების შესწავლა დაიწყო. ბოლო რამდენიმე დღის განმავლობაში პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატს მუნიციპალიტეტების მიერ გამოგზავნილ შეტყობინებებთან დაკავშირებით არაერთმა მოქალაქემ მიმართა. მოქალაქეები აცხადებენ, რომ ადგილობრივი თვითმმართველობების სახელით იღებენ სატელეფონო შეტყობინებებს წყლის სისტემის მოწყობის პროექტის დასრულების, ბაღების/სკოლების რეკონსტრუქციის და სხვა ადგილობრივი მნიშვნელობის საკითხების შესახებ. ”შეტყობინებებს თან ახლავს უარის თქმის (SMS off) მექანიზმი, რომლის საშუალებითაც მომხმარებელს შეუძლია, მოითხოვოს მსგავსი ტიპის შეტყობინებების შეწყვეტა, თუმცა მოქალაქეებს უჩნდებათ შეკითხვა, თუ როგორ მოხდა მათი საკონტაქტო ინფორმაციის მოპოვება. პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატმა ამ საკითხის შესწავლა უკვე დაიწყო. იგეგმება დამატებითი ინფორმაციის გამოთხოვა შეტყობინებების გამომგზავნი ორგანიზაციებისგან, იმისთვის რომ დადგინდეს მონაცემთა მოპოვების წყარო და მოპოვებული მონაცემების მოცულობა, განხორციელებული ქმედების კანონთან შესაბამისობა,” - ნათქვამია განცხადებაში. [post_title] => პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატმა მუნიციპალიტეტებისგან გაგზავნილი შეტყობინებების შესწავლა დაიწყო [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => personalur-monacemta-dacvis-inspeqtoris-aparatma-municipalitetebisgan-gagzavnili-shetyobinebebis-sheswavla-daiwyo [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2016-09-22 20:21:44 [post_modified_gmt] => 2016-09-22 16:21:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=76995 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 115252 [post_author] => 5 [post_date] => 2017-03-15 16:32:24 [post_date_gmt] => 2017-03-15 12:32:24 [post_content] => სარეკლამო შეტყობინების მიღებაზე უარის თქმა უახლოეს პერიოდში გამარტივდება. მომხმარებელს სპეციალური ელექტრონული სისტემის საშუალებით თავად შეეძლება განსაზღვროს ვისგან, რა დროს და რა სიხშირით მიიღოს სარეკლამო შეტყობინება. პერსონალურ მოანცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატმა შეიმუშავა პირდაპირ მარკეტინგზე უარის თქმის მექანიზმი და პარლამენტს განსახილველად უახლოეს პერიოდში წარუდგენს. სარეკლამო შეტყობინებებზე უარის თქმის არსებული მექანიზმი თითოეულ SMS-ზე  ან ზარზე ცალ-ცალკე რეაგირებას საჭიროებს, რაც არა მარტო დისკომფორტს უქმნის მომხმარებლებს, გარკვეულ დროსაც მოითხოვს და ბევრ შემთხვევაში არაეფექტურია. ერთ-ერთი მობილური ოპერატორის მომხმარებელი ალექსანდრე ჯავახიშვილი ამბობს, რომ სარეკლამო შეტყობინებაზე უარის თქმის შეთხვევაშიც კი იგივე კომპანიისგან SMS-ები არ შეწყვეტილა. ”სარეკლამო მესიჯები დღის განმავლობაში იმდენად ხშირად მომდის ბანკებისგან, ფარმაცევტული კომპანიებისგან, მაღაზიებისგან და ა.შ. რომ უკვე შემაწუხებელია. თან ხშირად ღამის საათებშიც გზავნიან. ვაგზავნი უარყოფის კოდებს და ზუსტად იგივე კომპანიებისგან რამდენიმე დღეში ისევ მოდის SMS-ები”- ამბობს ის. სარეკლამო შეტყობინებებზე უარის თქმის მექანიზმის არაეფექტურობაზე საუბრობს პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორი თამარ ქალდანიც. ”ინსპექტორის აპარატის მიერ შემუშავებული მექანიზმი ევროპულ პრაქტიკას ეფუძნება და სპეციალური ელექტრონული სისტემის შექმნას გულისხმობს, რომლის საშუალებითაც მოქალაქე საკუთარ ნომერზე კონტროლს დაიბრუნებს. სისტემის საშუალებით მომხმარებელი  თავად განსაზღვრავს თუ საიდან სურს შეტყობინების მიღება და აღარ მოუწევს ინდივიდუალურ რეჟიმში თითოეულ მათგანზე უარის თქმა”- ამბობს რადიო ფორტუნასთან საუბარში თამარ ქალდანი. აღსანიშნავია, რომ გასულ წელს პირდაპირი მარკეტინგის წესების დარღვევისთვის 27 კომპანია დაჯარიმდა. გამოვლენილი დარღვევების უმეტესობა სატელეფონო ზარებსა და სარეკლამო SMS-ებზე უარის თქმის მექანიზმის არ არსებობას ან მათი ხარვეზებით ფუნქციონირებას ეხებოდა. როგორც პერსონალურ მონაცემთა დაცვის აპარატში აცხადებენ, ახალი სისტემა ერთის მხრივ გაუმარტივებს მოქალაქეებს პირდაპირ მარკეტინგზე უარის თქმას, მეორეს მხრივ, არ დაზარალდება ბიზნესი და შეძლებს საკუთარი სათქმელის მომხმარებლამდე მიტანას.  

 თამუნა გოგუაძე

[post_title] => სარეკლამო SMS-ების მიღებას მომხმარებელი თავად გადაწყვეტს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sareklamo-sms-ebis-mighebas-momkhmarebeli-tavad-gadawyvets [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-15 22:28:09 [post_modified_gmt] => 2017-03-15 18:28:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=115252 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 4 [max_num_pages] => 2 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => dec0edd6896c8eed3108bcbb40b1fd2f [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები