სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივებში საერთაშორისო სტანდარტი დაინერგებ

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივებში საერთაშორისო სტანდარტი დაინერგებ

საქართველოს მთავრობის სხდომაზე მიღებული გადაწყვეტილებით, „სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივებში საერთაშორისო სტანდარტების დანერგვის და ბრენდირების“ სახელმწიფო პროგრამა იწყება.

გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს ინფორმაციით, სახელმწიფო პროგრამა გულისხმობს სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივებისათვის საფრთხის ანალიზისა და კრიტიკული საკონტროლო წერტილების სისტემის (HACCP) დანერგვაში ფინანსურ მხარდაჭერას, ასევე მათთვის მარკეტინგული მასალების მომზადებას და ბრენდირებას.

ამასთან, პროგრამის ფარგლებში, მომსახურების შესყიდვა განხორციელდება, რომელიც კოოპერატივების კუთვნილ საწარმოში საფრთხის ანალიზისა და კრიტიკული საკონტროლო წერტილების სისტემის დანერგვას მოიცავს. პროგრამაში ჩართვა შეეძლებათ მხოლოდ იმ სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივებს, რომელთაც საკუთრებაში გააჩნია რძის გადამამუშავებელი საწარმო. სამინისტროს ინფორმაციით, მათი მხრიდან თანამონაწილეობის თანხა შეადგენს მომსახურების ღირებულების 10%- ს .

როგორც უწყებაში განმარტავენ, პროგრამაში მონაწილე კოოპერატივებს სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივების განვითარების სააგენტო დაეხმარება წარმოებული პროდუქციისათვის შეფუთვის დიზაინის, სასაქონლო ნიშნის, ლოგოს დიზაინის და სხვა მარკეტინგული მასალების შექმნის პროცესში. ბრენდირების კომპონენტში გათვალისწინებულია სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივის წარმოებული პროდუქციისათვის საბოლოო სასაქონლო სახის მისაცემად საჭირო დანადგარის შესყიდვაში 70%-იანი თანადაფინანსება.

სასოფლო-სამეურნეო კოოპერატივებში თანამედროვე სტანდარტების დანერგვა და მათი წარმოებული პროდუქციის ბრენდირება, ხელს შეუწყობს კოოპერატივების პოტენციალის გაძლიერებას, მათი ეფექტურობის და მდგრადობის ამაღლებას.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

12 ივლისი, 2018

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kooperativebi
                                    [1] => marketingi
                                    [2] => fermerebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 264930
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kooperativebi
                                    [1] => marketingi
                                    [2] => fermerebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 264930
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 4121
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kooperativebi
                                    [1] => marketingi
                                    [2] => fermerebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kooperativebi
                                    [1] => marketingi
                                    [2] => fermerebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (264930) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (4121,10033,6724)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 284205
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-09-12 17:18:06
                    [post_date_gmt] => 2018-09-12 13:18:06
                    [post_content] => 13 სექტემბერს, 10 საათზე  სასტუმრო ”რუმსში”, საქართველოს ფერმერთა ასოციაციის ინიციატივით, სასოფლო-სამეურნეო პროდუქციის პირველადი წარმოების სერტიფიცირების შესახებ (გეოგაპი/GeoGAP) შეხვედრა გაიმართება, რომელსაც საქართველოში მოქმედი მასერტიფიცირებელი და საკონსულტაციო კომპანიების წარმომადგენლები, სურსათის უნვებლობის ექსპერტები და გეოგაპის საპილოტე ფერმერები დაესწრებიან.

გეოგაპის მიზანია უვნებელი და მიკვლევადი ხილ-ბოსტნეულის მწარმოებელი ფერმერების სერტიფიცირება, რომლებიც უზრუნველყოფენ პროდუქციის მიღებასა და რეალიზაციას Geo GAP სტანდარტის მოთხოვნების შესაბამისად ფერმერული მეურნეობის ეკონომიკური, სოციალური და გარემოსდაცვითი ასპექტების გათვალისწინებით.

საქართველოს ფერმერთა ასოციაციის მიზანია, მწარმოებლის სერტიფიცირების გზით, უზრუნველყოს ქვეყანაში პირველადი წარმოების პროდუქციის ხარისხის გაზრდა და შენარჩუნება. ასევე, სასურსათო უსაფრთხოების მდგომარეობის გაუმჯობესება. ის სტანდარტები, რომელის დანერგვასაც აპირებს ფერმერთა ასოციაცია, ძალიან დაეხმარება მცირე და საშუალო ფერმერებს პროდუქტის ხარისხის გაუმჯობესებაში. ეს აუცილებელია იმისთვის, რომ მათი პროდუქცია საერთაშორისო ბაზარზე იყოს კონკურენტუნარიანი.
„ჩვენ გვინდა, რომ შევქმნათ ადგილობრივი სტანდარტი, რათა ფერმერებს თავიდანვე სტანდარტიზირებული პროდუქტი ჰქონდეთ. იმ შემთხვევაში თუ ფერმერები მოინდომებენ პროდუქციის ექსპოტზე გატანას, თანხვედრაში იყოს საერთაშორისო ბაზრის მოთხოვნებთან“, - აღნიშნა ფერმერთა ასოციაციის თავმჯდომარემ ნინო ზამბახიძემ.
საქართველოს ფერმერთა ასოციაციამ სასოფლო-სამეურნეო პროდუქციის (ხილ-ბოსტნეულის) პირველადი წარმოების ადგილობრივი სტანდარტი - გეოგაპი (GeoGAP) USAID-ის მხარდაჭერით პროექტ "ზრდა  საქართველოში"-ს ფარგლებში შეიმუშავა. [post_title] => სასოფლო-სამეურნეო პროდუქციის პირველადი წარმოების სერტიფიცირებაზე შეხვედრა გაიმართება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sasoflo-sameurneo-produqciis-pirveladi-warmoebis-sertificirebaze-shekhvedra-gaimarteba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-12 17:30:44 [post_modified_gmt] => 2018-09-12 13:30:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=284205 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 283534 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-09-11 13:25:16 [post_date_gmt] => 2018-09-11 09:25:16 [post_content] => დაავადებათა კონტროლისა და საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის ეროვნული ცენტრის დირექტორის მოადგილე, პაატა იმნაძე ფერმერებს აფრთხილებს, რომ საქონელი ჯილეხის საწინააღმდეგო ვაქცინით აცრან, რადგან, მისი თქმით, დაავადების სეზონი ჯერ კიდევ აქტიურია. „დაავადება, რომელიც ფერმერებს ეხებათ, ეს არის ჯილეხი, რომლის სეზონიც აგვისტოს ბოლოს არის ხოლმე. აგვისტოს ბოლოს იყო აღმოსავლეთ საქართველოში ჯილეხის აფეთქება. ფერმერებს მინდა მივმართო, რომ თავიანთი საქონელი აცრან ჯილეხის საწინააღმდეგოდ და თუ ძროხა არის დაავადებული, ნუ დაკლავენ, რადგან ბოლო შემთხვევა სწორედ იმასთან იყო დაკავშირებული, რომ პატრონი და მისი ახლობლები, ვინც ამ პროცესში იყო ჩართული, დაავადდნენ”,- განაცხადა პაატა იმნაძემ. [post_title] => ფერმერებს მოუწოდებენ საქონელი ჯილეხის საწინააღმდეგოდ აცრან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => fermerebs-mouwodeben-saqoneli-jilekhis-sawinaaghmdegod-acran [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-11 13:25:16 [post_modified_gmt] => 2018-09-11 09:25:16 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=283534 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 283257 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-09-10 16:51:17 [post_date_gmt] => 2018-09-10 12:51:17 [post_content] => დასავლეთ საქართველოში აზიურ ფაროსანასთან ბრძოლის ღონისძიებების მორიგი ეტაპი მიმდინარეობს. სურსათის ეროვნული სააგენტოს ინფორმაციით, სამეგრელოს, იმერეთის, გურიის რეგიონებსა და აჭარაში, თერმული ნისლის ტექნოლოგიით და ცივი შესხურებით, 570 ათასი ჰექტარი ფართობია დამუშავებული. „აგვისტოდან დღემდე დამონტაჟებულია 50 ათასამდე ფერომონი „მოიზიდე და გაანადგურე“ მეთოდის გამოყენების მიზნით. სურსათის ეროვნული სააგენტოს მცენარეთა დაცვის სპეციალისტები და აზიურ ფაროსანასთან ბრძოლის საკოორდინაციო შტაბის წევრები მოსახლეობასთან და ადგილობრივი თვითთმართველი ერთეულების წარმომადგენლებთან ყოველდღიურ რეჟიმში მართავენ შეხვედრებს, სადაც მათ მიეწოდებათ ინფორმაცია მოსახლეობის ჩართულობის აუცილებლობასა და იმ მეთოდებზე, რომლებიც აპრობირებულია სხვა ქვეყნებში და ეფექტიანად მიიჩნევა მავნებელთან ბრძოლის პროცესში. პრაქტიკული მაგალითების ჩვენების მიზნით, სპეციალისტების მიერ მონტაჟდება „მოიზიდე და გაანადგურე“ სადგურის მარტივი კონსტრუქცია, ფერომონის, ბადის,სანათის გამოყენებით. ღამის საათებში შუქზე და ფერომონზე მიზიდული მავნებელი პრეპარატით გაჟღენთილ ბადესთან შეხების შემდეგ ნადგურდება. მავნებლის ბიოლოგიიდან გამომდინარე, ტემპერატურის კლებასთან ერთად მწერი გამოსაზამთრებლად ინაცვლებს საცხოვრებელ სახლებსა და დახურულ შენობებში. ბრძოლის ამ ეტაპზე მსოფლიოს წამყვანი სპეციალისტების რეკომენდაციებით მსგავსი მექანიკური ღონისძიებების გატარებით შესაძლებელია მავნებლის შემცირება“, - აცხადებენ სურსათის ეროვნულ სააგენტოში. [post_title] => აზიური ფაროსანას საწინააღმდეგოდ 570 ათასი ჰექტარი დამუშავდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => aziuri-farosanas-sawinaaghmdegod-570-atasi-heqtari-damushavda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-10 16:51:17 [post_modified_gmt] => 2018-09-10 12:51:17 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=283257 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 284205 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-09-12 17:18:06 [post_date_gmt] => 2018-09-12 13:18:06 [post_content] => 13 სექტემბერს, 10 საათზე  სასტუმრო ”რუმსში”, საქართველოს ფერმერთა ასოციაციის ინიციატივით, სასოფლო-სამეურნეო პროდუქციის პირველადი წარმოების სერტიფიცირების შესახებ (გეოგაპი/GeoGAP) შეხვედრა გაიმართება, რომელსაც საქართველოში მოქმედი მასერტიფიცირებელი და საკონსულტაციო კომპანიების წარმომადგენლები, სურსათის უნვებლობის ექსპერტები და გეოგაპის საპილოტე ფერმერები დაესწრებიან. გეოგაპის მიზანია უვნებელი და მიკვლევადი ხილ-ბოსტნეულის მწარმოებელი ფერმერების სერტიფიცირება, რომლებიც უზრუნველყოფენ პროდუქციის მიღებასა და რეალიზაციას Geo GAP სტანდარტის მოთხოვნების შესაბამისად ფერმერული მეურნეობის ეკონომიკური, სოციალური და გარემოსდაცვითი ასპექტების გათვალისწინებით. საქართველოს ფერმერთა ასოციაციის მიზანია, მწარმოებლის სერტიფიცირების გზით, უზრუნველყოს ქვეყანაში პირველადი წარმოების პროდუქციის ხარისხის გაზრდა და შენარჩუნება. ასევე, სასურსათო უსაფრთხოების მდგომარეობის გაუმჯობესება. ის სტანდარტები, რომელის დანერგვასაც აპირებს ფერმერთა ასოციაცია, ძალიან დაეხმარება მცირე და საშუალო ფერმერებს პროდუქტის ხარისხის გაუმჯობესებაში. ეს აუცილებელია იმისთვის, რომ მათი პროდუქცია საერთაშორისო ბაზარზე იყოს კონკურენტუნარიანი.
„ჩვენ გვინდა, რომ შევქმნათ ადგილობრივი სტანდარტი, რათა ფერმერებს თავიდანვე სტანდარტიზირებული პროდუქტი ჰქონდეთ. იმ შემთხვევაში თუ ფერმერები მოინდომებენ პროდუქციის ექსპოტზე გატანას, თანხვედრაში იყოს საერთაშორისო ბაზრის მოთხოვნებთან“, - აღნიშნა ფერმერთა ასოციაციის თავმჯდომარემ ნინო ზამბახიძემ.
საქართველოს ფერმერთა ასოციაციამ სასოფლო-სამეურნეო პროდუქციის (ხილ-ბოსტნეულის) პირველადი წარმოების ადგილობრივი სტანდარტი - გეოგაპი (GeoGAP) USAID-ის მხარდაჭერით პროექტ "ზრდა  საქართველოში"-ს ფარგლებში შეიმუშავა. [post_title] => სასოფლო-სამეურნეო პროდუქციის პირველადი წარმოების სერტიფიცირებაზე შეხვედრა გაიმართება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sasoflo-sameurneo-produqciis-pirveladi-warmoebis-sertificirebaze-shekhvedra-gaimarteba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-12 17:30:44 [post_modified_gmt] => 2018-09-12 13:30:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=284205 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 42 [max_num_pages] => 14 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 3f8ba5feea909806f527629e1200b94b [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები