საზაფხულო სიურპრიზი მძღოლებს –  მალე მოძრაობა ლილოს გზაზეც შეიზღუდება

პოპულარული

საზაფხულო სიურპრიზი მძღოლებს –  მალე მოძრაობა ლილოს გზაზეც შეიზღუდება

კიდევ ერთი საგზაო სიურპრიზი მოსახლეობას – პეკინის გამზირის შემდეგ, თბილისის მერია ლილოს გზის კაპიტალურ რეაბილიტაციას გეგმავს. კეთილმოწყობის სამსახურის ინფორმაციით, უკვე მიმდინარეობს პროექტირება და გზის რეაბილიტაცია მიმდინარე წელს დაიწყება.

საუბარია ე.წ. აეროპორტის ხიდებიდან ლოჭინის ხიდამდე გზის მონაკვეთზე,  სადაც მოხდება ასფალტის ძველი საფარის აყრა, მიწისქვეშა კომუნიკაციების მოწესრიგება – სრულად გამოცვლა და ასფალტის ახალი საფარის დაგება. კეთილმოწყობის სამსახურის ინფორმაციით, გზის რეაბილიტაციის პროცესში საავტომობილო მოძრაობა არ გადაიკეტება , თუმცა დაწესდება შეზღუდვები.

საგზაო სამუშაოების დაწყების კონკრეტული თარიღი ჯერჯერობით უცნობია. ამ ეტაპზე მიმდინარეობს გზის პროექტირება, რომლის დასრულების შემდეგაც მოხდება პროექტის ექსპერტიზა და ტენდერის გამოცხადება.

კახეთისკენ მიმავალი ერთადერთი გზაზე სარეაბილიტაციო სამუშაოების გამო  შეფერხება არამარტო თბილისელებს, ქალაქიდან გამსვლელ ნებისმიერ მძღოლს  და ტურისტსაც შეეხება.

მაგისტრალურ გზაზე დაგეგმილი სამუშაოების გამო, ტრანსპორტის გადაადგილების კუთხით სერიოზულ პრობლემებს პროგნოზირებენ  ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციაში.

„ლილოს გზაზე სარემონტო სამუშაოების დაწყება ტრანსპორტის გადაადგილების კუთხით გაცილებით დიდ პრობლემებს შექმნის,  ვიდრე ეს პეკინის ქუჩაზე მოხდა. მაგისტრალი არის საერთაშორისო მნიშვნელობის, გზაზე მოძრაობს ადგილობრივი და ტურისტული მგზავრების ნაკადი და სამუშაოების დაწყებამდე მნიშვნელოვანია, მოხდეს სერიოზული კვლევის ჩატარება , საავტომობილო ნაკადის დათვლა. ასევე აუცილებელია  ალტერნატიული მარშრუტის მოძიებაც,“ – აცხადებს „ფორტუნასთან“ ასოციაციის პრეზიდენტი, დავით მესხიშვილი.

ლილოს გზაზე სარეაბილიტაციო სამუშაოების დაწყების ზუსტი თარიღი უცნობია, თუმცა გზის დაგება, დიდი ალბათობით,  წინასაარჩევნოდ მოხდება,  რაც მსგავსი მნიშვნელობის გზაზე სამუშაოების წარმოებისთვის  გაუმართლებელ დროდ მიაჩნიათ სპეციალისტებს.

„მსგავსი ტიპის საგზაო სამუშაოები , როცა საქმე საერთაშორისო მნიშვნელობის მაგისტრალს ეხება, არა ზაფხულში ან შემოდგომაზე, არამედ თებერვლიდან, გაზაფხულის ჩათვლით, უნდა დაიგეგმოს, როცა ნაკლებია ტურისტული ნაკადი.  როგორც წესი, საგზაო სამუშაოების დაწყებას წინ სერიოზული კვლევები უნდა უძღოდეს, სადაც ყველა პრობლემა და ფაქტორი იქნება გათვალისწინებული, რაც საქართველოში არ ხდება,“ – აცხადებს მესხიშვილი.

წლების განმავლობაში დაგროვილი საგზაო სამუშაოების ერთიანად დაწყების გამო, მოქალაქეებს ტრანსპორტით გადაადგილების პრობლემა  განსაკუთრებით პიკის საათებში ექმნებათ. საგზაო სამუშაოების გამო, ქუჩის გადაკეტვის შესახებ ინფორმაციის გავრცელება, როგორც წესი, წინასწარ არ ხდება და დილით მოსახლეობას  ქუჩა სიურპრიზად  შეიძლება, დახვდეს ჩაკეტილი.

„ფორტუნა“ იმ ქუჩების ჩამონათვალს გთავაზობთ, სადაც უახლოეს მომავალში საგზაო სამუშაოების გამო, გზის გადაკეტვა ან მოძრაობის შეზღუდვაა დაგეგმილი.

გზის სარეაბილიტაციო სამუშაოების გამო,  დღეიდან საავტომობილო მოძრაობა   შეიზღუდება ასათიანისა და ზაქარიაძის ქუჩებზე. პროექტის ფარგლებში გამოიცვლება ბორდიურები და დაიგება ასფალტის ახალი საფარი, ასევე მოეწყობა სანიაღვრე ქსელი.

პერიოდულად საავტომობილო მოძრაობა შეფერხდება ვაკის რაიონშიც. გზის სარემონტო სამუშაოები დაიწყება წყნეთის  და ელიავას ქუჩაზე. იგეგმება გზის გადაკეტვაც. სამუშაოები 1 აგვისტოს დასრულდება.
კაპიტალურად შეკეთდება რამდენიმე ქუჩა ნაძალადევის რაიონშიც, მათ შორის ხევისუბნის,  მაღაროს, ზვარეთისა და ზედაზნის ქუჩები. ნაძალადევში დაგეგმილი სამუშაოების გამო, წინასწარი ინფორმაციით, ცენტრალური გზების გადაკეტვა არ გახდება საჭირო.

 

თამუნა გოგუაძე

 

ექსკლუზივი /

|

23 ივნისი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 140865
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 140865
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 203
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (140865) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (1800,16736,16737,203,16375)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 247755
                    [post_author] => 26
                    [post_date] => 2018-06-21 10:33:50
                    [post_date_gmt] => 2018-06-21 06:33:50
                    [post_content] => დედაქალაქის მერია სატრანსპორტო კოლაფსის განსამუხტად კიდევ ახალ რეგულაციებს გეგმავს. 1 აგვისტოდან იმისთვის, რომ მოქალაქემ ტაქსით საქმიანობა განახორციელოს, მას ამის დამადასტურებელი ნებართვა დასჭირდება. დედაქალაქში ყოველდღიურად 20 ათასამდე ტაქსი მოძრაობას. ნებართვის აღება ერთჯერადად ფასიანი იქნება, მის მისაღებად მძღოლს პირადობის დამადასტურებელი მოწმობა და მართვის მოწმობა დასჭირდება. ნებართვის აღების ვადა ნოემბერში ამოიწურება, 1-ელი ნოემბრიდან  რეგისტრაციის გავლის გარეშე ტაქსით მომსახურეობა უნებართვო საქმიანობად ჩაითვლება, რაც 200 ლარიან ჯარიმას გამოიწვევს.

შესაბამისი კანონპროექტი, რომელიც ტაქსისტების საქმიანობას კანონის ჩარჩოში მოაქცევს, პარლამენტმა უკვე მიიღო. ახალი რეგლუაციების მიხედვით, ტაქსის მძროლებს არა მხოლოდ რეგისტრაციის გავლა და სპეციალუირი საინფორმაციო ტაბლოს განთავსება მოუწევთ, რეფორმის მომდევნო ეტაპებზე, ისინი ვალდებული იქნებიან, დაამონტაჟონ ტაქსომეტრები და ერთიანი ტარიფებით იმოძრაონ დედაქალაქის ქუჩებში.

ცვლილებებს არ ეთანხება და ამ რეფორმას ნაჩქარევს უწოდებს საგზაო უსაფრთხოების საკითხებში ექსპერტი დავით მესხიშვილი. როგორც მან „ფორტუნას“ უთხრა, დედაქალაქის მერიამ იჩქარა ცვლილებების დაანონსება და იმ ფონზე, როცა საზოგადოებრივი ტრანსპორტი მოუწესრიგებელია, რეფორმა ტაქსით მგზავრობას გააძვირებს, რაც გამოიწვევს მოქალაქეთა ნაკადის გაზრდას საზოგადოებრივ ტრანსპორტში.

მესხიშვილი იმასაც ამბობს, რომ ტაქსების რეგულირების რეფორმის დასრულების შემდეგ, სიტუაცია მნიშვნელოვნად არ შეიცვლება, რადგან დაიტვირთება აპლიკაციებით ტაქსის გამოძახების სისტემა.
„ამის დრო ახლა არ იყო. ეს შეიძლება დაწყებულიყო, მაშინ როცა საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ქვეყანაში იქნებოდა გამართული. თანმიმდევრობაც არეულია. დადებით პროგნოზსაც ვერ გავაკეთებთ. არ მოგვწონს ეს რეფორმა, იქ როცა მეტრო არ გივარგა და თავზე გემხობა. ავტობუსი არ გივარგა, იქ ტაქსები არ არის ნომერ პირველი საკითხი. დაიტვირთება აპლიკაციებით ტაქსების გამოძახება. შედიხართ აპლიკაციაში, იძახებ ავტომობილს. თუ მოვა ვინმე და შეამოწმებს, ეტყვი, რომ მძღოლი გემსახურება და არა ტაქსი. ამას ამერიკაშიც ვერაფერი დააკლეს და აქაც არ მგონია. ვისაც არ ენდომება ლიცენზიის აღება, გადავა ყველა ამ სისტემაზე. მეორე საკითხია ასევე, როგორ უნდა გადაამოწმონ? რეფორმა ეხება მხოლოდ თბილისს. მძღოლმა რომ გითხრას მგზავრი ვთქვათ, კახეთიდან შემოვიყვანე და უკან ვბრუნდებიო, ამას როგორ გაამოწმებენ? ვერაფრით,“ - აღნიშნა მესხიშვილმა.
მისივე ინფორმაციით, ლიცენზიის აღების შემდეგ, რეფორმის მეორე და მესამე ეტაპზე სავარაუდოდ, მძღოლს მოსთხოვენ ჯანმრთელობის, ნარკოლოგიისა და ნასამართლეობის ცნობებს, რაც გაუმართლებელია. ასევე, სავალდებულო გახდება ერთი ფერის ავტომობილის არსებობა, რაც ასევე არასწორია.
„ეროკავშირის ქვეყნებში არსებობს ტაქსების საქმიანობაზე ლიცენზია. იქ ეს ბიზნესი არის მოქცეული კანონის ჩარჩოში და არის გადასახადები. სინამდვილეში აქაც ეს კეთდება, თუმცა არის შეფუთული, რომ ტაქსი გახდება ტექნიკურად გამართული და ა.შ. ეს ტყუილია. საბოლოოდ, ჩემი აზრით, იქნება ყოველწლიური გადასახადი ტაქსისტებისთვის, მომავალი წლიდან. საბოლოო ჯამში, ჩვენ მივდივართ ტაქსის გაძვირებისკენ, რომლის დროც ახლა არაა. მერია ვერ ხვდება იმას, რომ იაფიანი ტაქსი მას ეხმარება იმაში, რომ ისე მწვავედ ქალაქში არ ჩანს საზოგადოებრივი ტრანსპორტით შექმნილი კრიზისი. როგორც კი ეს იაფიანი ტაქსი, 3-4 ლარიანი, გახდება 8-9 ლარიანი, საზოგადოებრივ ტრანსპორტში მგზავრთა ნაკადი მოიმატებს. დღეს კი, სრულიად გაუმართავია საზოგადოებრივი ტრანსპორტი. მე ვვარაუდობ, რომ ნოემბრიდან შეიძლება ტაქსისტებმა საპროტესტო აქციებიც დაიწყონ,“ - განაცხადა მესხიშვილმა.
თბილისის მერი, კახა კალაძე ამ ინიციატივის გაჟღერებისას ირწმუნებებოდა, რომ ტაქსის მძღოლებისთვის ერთიანი სამართლებრივი სივრცის შექმნა ამ საქმიანობით დაკავებულ მოქალაქეებს მძიმე ტვირთად არ დააწვებოდა, თუმცა განსახვებულად ფიქრობენ თავად ტაქსის მძღოლები. გოჩა, რამდენიმე წელია ოჯახს ამ საქმიანობით არჩენს. როგორც ის „ფორტუნასთან“ საუბრისას ამბობს, უკანონოდ საქმიანობის გაგრძელებას, ურჩევნია ლიცენზია დროულად აიღოს.
„თუმცა, მანქანა არც ისე ახალი მყავს. მოდით, ნახეთ მოვლილი და სუფთაა, მაგრამ წლები არ აქვს ახალი. ჩემი ოჯახის შემოსავლის ერთადერთი წყარო ესაა. არც კი ვიცი რა მეშველება, თუ მომთხოვეს ახალი იყიდე და იმით იარეო. საიდან რა უნდა გავაკეთო არ ვიცი. თორემ კაი გადავიხდი იმ გადასახადს პატიოსნად,“-  აღნიშნა გოჩამ.
მისგან განსხვავებულად ფიქრობს დათო. ის, საქმიანობას როგორც კერძოდ, ასევე სხვადასხვა ტაქსოკომპანიაში ახორციელებს. „ფორტუნასთან“ ამბობს, რომ ნებართვას აიღებს, მაგრამ მანქანას ვერ გამოცვლის, შესაბამისად, ეს რეფორმა საქმიანობის არალეგალურად გაგრძელებისკენ უბიძგებს.
„კარგად არ ვიცი. ხან იმას ამბობენ, ხან ამას. თუ მოგვთხოვეს, რომ ახალი მანქანა შევიძინო, ვერაფერს ვიზამ. მომიწევს, რომ ტრაფარეტისა და „პეტუშოკის“ გარეშე ვიარო. ეს ყველაფერი არალეგალური საქმიანობისკენ მიბიძგებს მეც და ბევრსაც. ბიჭები რომ ვლაპარაკობთ ხოლმე, ბევრია ჩემ აზრზე,“ - აღნიშნა დათომ.
დედაქალაქის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამასხურში ხაზგასმით დეტალებზე არ საუბრობენ, თუ როგორ გაგრძელდება ტაქსების რეგულირება, პირველი ეტაპის დასრულების შემდეგ. როგორც "ფორტუნას" სამსახურში განუცხადეს, ამ რეფორმის მიზანი არაა, ტაქსების ოდენობის შემცირება. მთავარი მიზანია, ტაქსით გადაადგილების უსაფრთხოება და კომფორტი. "ნოემბრიდან თუ რომელიმე ტაქსისტს არ ექნება ნებართვა აღებული, ისინი დაჯარიმდებიან. ეს პროცესი იქნება მარტივი და ვცდილობთ, საკუთარი ტელეფონიდან, სახლიდან გაუსვლელად რომ შეძლონ მსურველებმა ნებართვის აღება სიმბოლურ თანხად. ამის შედეგად, ყველა ტაქსს უნდა ჰქონდეს ტაქსის ნიშანი, მძღოლს უნდა ჰქონდეს გამოკრული დოკუმენტი, რომლითაც მგზავრი ინდენტიფიცირებას მოახდეს მძღოლის ვინაობის. მთავარი მიზანია, კომფორტის გაზრდა. მანქანა უნდა იყოს უსაფრთხო. დროთა განმავლობაში დაიხვეწება ნებართვის გაცემის პროცესი. ამის მიზანი არ არის ტაქსების გამოხშირვა. ტაქსები იმ რაოდენობით უნდა იყოს თბილისში, რამდენსაც მოითხოვენ მოქალაქეები. ჩვენ არ ვიცით რის საფუძველზე მსჯელობენ და საიდან მოდის ეს ჭორები. ჩვენ ეს წესი არ გვაქვს შემუშავებული. შემდეგ ეტაპებზე შეიძლება დაიხვეწოს, როგორც გითხარით. არ არის საუბარი არანარ ასაკობრივ შეზღუდვებზე," -  განაცხადეს ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში. ქეთი გიგოლაშვილი [post_title] => გზა ტაქსით მგზავრობის გაძვირებისკენ თუ უსაფრთხოებისკენ - რა "ნაღმებია" ჩადებული ტაქსების რეგულირების კანონში [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gza-taqsit-mgzavrobis-gadzvirebisken-tu-usafrtkhoebisken-ra-naghmebia-chadebuli-taqsebis-regulirebis-kanonshi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-21 10:34:14 [post_modified_gmt] => 2018-06-21 06:34:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=247755 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 254441 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-06-20 11:07:26 [post_date_gmt] => 2018-06-20 07:07:26 [post_content] => წითელი ხიდიდან სარფამდე გადაადგილება 4-4.5 საათში იქნება შესაძლებელი. ამის შესახებ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრის მოადგილემ ირაკლი ქარსელაძემ განაცხადა. აზერბაიჯანის საზღვრიდან თურქეთის საზღვრამდე 460 კილომეტრიანი გზის მონაკვეთის განახევრებულ დროში დაფარვა რიკოთის მონაკვეთზე ავტობანის,  გვირაბებისა და საავტომობილო გზების მშენებლობის ხარჯზე მოხდება. შესაბამისი სამშენებლო ტენდერები ივნისში გამოცხადდება. „რიკოთის მონაკვეთი იქნება გარღვევა აღმოსავლეთ-დასავლეთის კორიდორის განვითარებაში. საბოლოო ჯამში, მივაღწევთ იმას, რომ შემცირდება კორიდორის მთლიანი სიგრძე და გადაადგილების დრო. თუ დღეს 7-8 საათია საჭირო წითელი ხიდიდან სარფამდე მონაკვეთის დასაფარად, ეს 4-4.5 საათამდე შემცირდება. ასევე, გაიზრდება გადაადგილების სიჩქარე - რიგ მონაკვეთებში ფაქტობრივად, გაორმაგდება. რაც ძალიან მნიშვნელოვანია, აღნიშნული გადაადგილება იქნება თანამედროვე უსაფრთხოების სტანდარტის დაცვით,“ - აცხადებს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის უფროსი ირაკლი ქარსელაძე.     პროექტის მიხედვით, რიკოთის უღელტეხილზე დაგეგმილია 51.6 კმ. სიგრძის გზის მშენებლობა, რომელიც 96 ხიდსა და 53 გვირაბს მოიცავს,  პროექტების მშენებლობაზე ჯამში, 2 მილიარდ დოლარამდე დაიხარჯება. როგორც"ფორტუნას"ინფრასტრუქტურის სამინისტროში უთხრეს,  გზის სრული მონაკვეთის დასრულების შემდეგ, გზა ჯამში 30 კილომეტრით, 460-დან 430 კილომეტრამდე შემცირდება, განახლებულ გზაზე მოიმატებს მოძრაობის სიჩქარეც, რაც საბოლოოდ მგზავრობის დროის განახევრებას გამოიწვევს. .    

4 საათში დაფარული გზა - მითი თუ რეალობა

  "ავტობანის დასრულების შემდეგ წითელი ხიდი-სარფის მონაკვეთი 3,5 საათშიც შეიძლება დაიფაროს" - სატრანსპორტო სფეროს სპეციალისტი და "ჰაბ ჯორჯიას "დირექტორი" ვასილ ურუშაძე მაგისტრალის დასრულების შემდეგ, ქვეყანაში დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარის ზრდასაც რეალისტურად მიიჩნევს. "ავტობანის დასრულების შემდეგ გზის გარკვეულ მონაკვეთებზე შესაძლებელია, მაქსიმალური სიჩქარის 110-დან  130 კილომეტრამდე გაზრდა, გარემო და მეტეოროლოგიური პირობების გათვალისწინებით. ერთიდაიგივე მონაკვეთზე სიჩქარის ცვლილება სპეციალური საინფორმაციო ტაბლოების მეშვეობით არის შესაძლებელი. დღეს აღმოსავლეთიდან დასავლეთისკენ მიმავალ გზაზე, შემაფერხებელია როგორც რიკოთი, ასევე, ლანჩხუთის მონაკვეთი და ჩაქვის უღელტეხილი, გასათვალისწინებელია ის ფაქტორიც, რომ უღელტეხილებზე დაბალი სიჩქარის გარდა, გასწრება უმეტესწილად აკრძალულია, რაც დამატებით აფერხებს გზის გამყარუნარიანოიბას, ავტობანის შემთხვევაში, ყველა ეს ფაქტორი მოხსნილია და არა თუ 4 საათი 3,5 საათიც სავსებით რეალისტურია," - ამბობს ვასო ურუშაძე "ფორტუნასთან" საუბარში. დღეისთვის ავტობანზე ავტომობილის დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარე 110 კმ/საათია, რიკოთის უღელტეხილზე გადაადგილების სიჩქარე კი 40- 70 კმ/საათამდე მერყეობს. წითელი ხიდიდან სარფამდე გზის მონაკვეთის დაფარვა საშუალოდ 7 საათშია შესაძლებელი.   [gallery link="file" ids="254879,254880,254881"]   თამუნა გოგუაძე [post_title] => სარფიდან წითელ ხიდამდე 4 საათში - ავტობანზე დასაშვები სიჩქარე შესაძლოა, 130-მდე გაიზარდოს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sarfidan-witel-khidamde-4-saatshi-avtobanze-dasashvebi-sichqare-shesadzloa-130-mde-gaizardos [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-20 11:07:26 [post_modified_gmt] => 2018-06-20 07:07:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=254441 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 256710 [post_author] => 21 [post_date] => 2018-06-19 17:30:58 [post_date_gmt] => 2018-06-19 13:30:58 [post_content] => დღეს საქართველოში მამების დღე აღინიშნება. მეგობრულებს და შვილებისთვის „სუპერგმირებს“ დღეს ბავშვები სხვადასხვა ფორმით ულოცავენ. სკოლებსა და საბავშვო ბაღებში სპეციალური ღონისძიებები ეწყობა, სადაც პატარები მამიკოებს უმღერიან, ლექსებს უკითხავენ და სპექტაკლებს დგამენ. ასევე, იმართება არა ერთი ღონისძიება, სხვადასხვა გასართობი აქტივობა და თემატური წვეულებები. დღესასწაული არა ერთ ქვეყანაში წლებია აღინიშნება, საქართველომ კი ეს თარიღი მხოლოდ სამი წელია, რაც დააწესა. მამები სიყვარულზე ბევრს არ საუბრობენ, თუმცა მათი ყურადღება და მზრუნველობა „ფორტუნას“ ობიექტივს არ გამოპარვია.  

თათია კაკიაშვილი

[post_title] => როგორ აღნიშნავენ საქართველოში მამების დღეს [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rogor-aghnishnaven-saqartveloshi-mamebis-dghes-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-19 17:32:07 [post_modified_gmt] => 2018-06-19 13:32:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=256710 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 247755 [post_author] => 26 [post_date] => 2018-06-21 10:33:50 [post_date_gmt] => 2018-06-21 06:33:50 [post_content] => დედაქალაქის მერია სატრანსპორტო კოლაფსის განსამუხტად კიდევ ახალ რეგულაციებს გეგმავს. 1 აგვისტოდან იმისთვის, რომ მოქალაქემ ტაქსით საქმიანობა განახორციელოს, მას ამის დამადასტურებელი ნებართვა დასჭირდება. დედაქალაქში ყოველდღიურად 20 ათასამდე ტაქსი მოძრაობას. ნებართვის აღება ერთჯერადად ფასიანი იქნება, მის მისაღებად მძღოლს პირადობის დამადასტურებელი მოწმობა და მართვის მოწმობა დასჭირდება. ნებართვის აღების ვადა ნოემბერში ამოიწურება, 1-ელი ნოემბრიდან  რეგისტრაციის გავლის გარეშე ტაქსით მომსახურეობა უნებართვო საქმიანობად ჩაითვლება, რაც 200 ლარიან ჯარიმას გამოიწვევს. შესაბამისი კანონპროექტი, რომელიც ტაქსისტების საქმიანობას კანონის ჩარჩოში მოაქცევს, პარლამენტმა უკვე მიიღო. ახალი რეგლუაციების მიხედვით, ტაქსის მძროლებს არა მხოლოდ რეგისტრაციის გავლა და სპეციალუირი საინფორმაციო ტაბლოს განთავსება მოუწევთ, რეფორმის მომდევნო ეტაპებზე, ისინი ვალდებული იქნებიან, დაამონტაჟონ ტაქსომეტრები და ერთიანი ტარიფებით იმოძრაონ დედაქალაქის ქუჩებში. ცვლილებებს არ ეთანხება და ამ რეფორმას ნაჩქარევს უწოდებს საგზაო უსაფრთხოების საკითხებში ექსპერტი დავით მესხიშვილი. როგორც მან „ფორტუნას“ უთხრა, დედაქალაქის მერიამ იჩქარა ცვლილებების დაანონსება და იმ ფონზე, როცა საზოგადოებრივი ტრანსპორტი მოუწესრიგებელია, რეფორმა ტაქსით მგზავრობას გააძვირებს, რაც გამოიწვევს მოქალაქეთა ნაკადის გაზრდას საზოგადოებრივ ტრანსპორტში. მესხიშვილი იმასაც ამბობს, რომ ტაქსების რეგულირების რეფორმის დასრულების შემდეგ, სიტუაცია მნიშვნელოვნად არ შეიცვლება, რადგან დაიტვირთება აპლიკაციებით ტაქსის გამოძახების სისტემა.
„ამის დრო ახლა არ იყო. ეს შეიძლება დაწყებულიყო, მაშინ როცა საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ქვეყანაში იქნებოდა გამართული. თანმიმდევრობაც არეულია. დადებით პროგნოზსაც ვერ გავაკეთებთ. არ მოგვწონს ეს რეფორმა, იქ როცა მეტრო არ გივარგა და თავზე გემხობა. ავტობუსი არ გივარგა, იქ ტაქსები არ არის ნომერ პირველი საკითხი. დაიტვირთება აპლიკაციებით ტაქსების გამოძახება. შედიხართ აპლიკაციაში, იძახებ ავტომობილს. თუ მოვა ვინმე და შეამოწმებს, ეტყვი, რომ მძღოლი გემსახურება და არა ტაქსი. ამას ამერიკაშიც ვერაფერი დააკლეს და აქაც არ მგონია. ვისაც არ ენდომება ლიცენზიის აღება, გადავა ყველა ამ სისტემაზე. მეორე საკითხია ასევე, როგორ უნდა გადაამოწმონ? რეფორმა ეხება მხოლოდ თბილისს. მძღოლმა რომ გითხრას მგზავრი ვთქვათ, კახეთიდან შემოვიყვანე და უკან ვბრუნდებიო, ამას როგორ გაამოწმებენ? ვერაფრით,“ - აღნიშნა მესხიშვილმა.
მისივე ინფორმაციით, ლიცენზიის აღების შემდეგ, რეფორმის მეორე და მესამე ეტაპზე სავარაუდოდ, მძღოლს მოსთხოვენ ჯანმრთელობის, ნარკოლოგიისა და ნასამართლეობის ცნობებს, რაც გაუმართლებელია. ასევე, სავალდებულო გახდება ერთი ფერის ავტომობილის არსებობა, რაც ასევე არასწორია.
„ეროკავშირის ქვეყნებში არსებობს ტაქსების საქმიანობაზე ლიცენზია. იქ ეს ბიზნესი არის მოქცეული კანონის ჩარჩოში და არის გადასახადები. სინამდვილეში აქაც ეს კეთდება, თუმცა არის შეფუთული, რომ ტაქსი გახდება ტექნიკურად გამართული და ა.შ. ეს ტყუილია. საბოლოოდ, ჩემი აზრით, იქნება ყოველწლიური გადასახადი ტაქსისტებისთვის, მომავალი წლიდან. საბოლოო ჯამში, ჩვენ მივდივართ ტაქსის გაძვირებისკენ, რომლის დროც ახლა არაა. მერია ვერ ხვდება იმას, რომ იაფიანი ტაქსი მას ეხმარება იმაში, რომ ისე მწვავედ ქალაქში არ ჩანს საზოგადოებრივი ტრანსპორტით შექმნილი კრიზისი. როგორც კი ეს იაფიანი ტაქსი, 3-4 ლარიანი, გახდება 8-9 ლარიანი, საზოგადოებრივ ტრანსპორტში მგზავრთა ნაკადი მოიმატებს. დღეს კი, სრულიად გაუმართავია საზოგადოებრივი ტრანსპორტი. მე ვვარაუდობ, რომ ნოემბრიდან შეიძლება ტაქსისტებმა საპროტესტო აქციებიც დაიწყონ,“ - განაცხადა მესხიშვილმა.
თბილისის მერი, კახა კალაძე ამ ინიციატივის გაჟღერებისას ირწმუნებებოდა, რომ ტაქსის მძღოლებისთვის ერთიანი სამართლებრივი სივრცის შექმნა ამ საქმიანობით დაკავებულ მოქალაქეებს მძიმე ტვირთად არ დააწვებოდა, თუმცა განსახვებულად ფიქრობენ თავად ტაქსის მძღოლები. გოჩა, რამდენიმე წელია ოჯახს ამ საქმიანობით არჩენს. როგორც ის „ფორტუნასთან“ საუბრისას ამბობს, უკანონოდ საქმიანობის გაგრძელებას, ურჩევნია ლიცენზია დროულად აიღოს.
„თუმცა, მანქანა არც ისე ახალი მყავს. მოდით, ნახეთ მოვლილი და სუფთაა, მაგრამ წლები არ აქვს ახალი. ჩემი ოჯახის შემოსავლის ერთადერთი წყარო ესაა. არც კი ვიცი რა მეშველება, თუ მომთხოვეს ახალი იყიდე და იმით იარეო. საიდან რა უნდა გავაკეთო არ ვიცი. თორემ კაი გადავიხდი იმ გადასახადს პატიოსნად,“-  აღნიშნა გოჩამ.
მისგან განსხვავებულად ფიქრობს დათო. ის, საქმიანობას როგორც კერძოდ, ასევე სხვადასხვა ტაქსოკომპანიაში ახორციელებს. „ფორტუნასთან“ ამბობს, რომ ნებართვას აიღებს, მაგრამ მანქანას ვერ გამოცვლის, შესაბამისად, ეს რეფორმა საქმიანობის არალეგალურად გაგრძელებისკენ უბიძგებს.
„კარგად არ ვიცი. ხან იმას ამბობენ, ხან ამას. თუ მოგვთხოვეს, რომ ახალი მანქანა შევიძინო, ვერაფერს ვიზამ. მომიწევს, რომ ტრაფარეტისა და „პეტუშოკის“ გარეშე ვიარო. ეს ყველაფერი არალეგალური საქმიანობისკენ მიბიძგებს მეც და ბევრსაც. ბიჭები რომ ვლაპარაკობთ ხოლმე, ბევრია ჩემ აზრზე,“ - აღნიშნა დათომ.
დედაქალაქის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამასხურში ხაზგასმით დეტალებზე არ საუბრობენ, თუ როგორ გაგრძელდება ტაქსების რეგულირება, პირველი ეტაპის დასრულების შემდეგ. როგორც "ფორტუნას" სამსახურში განუცხადეს, ამ რეფორმის მიზანი არაა, ტაქსების ოდენობის შემცირება. მთავარი მიზანია, ტაქსით გადაადგილების უსაფრთხოება და კომფორტი. "ნოემბრიდან თუ რომელიმე ტაქსისტს არ ექნება ნებართვა აღებული, ისინი დაჯარიმდებიან. ეს პროცესი იქნება მარტივი და ვცდილობთ, საკუთარი ტელეფონიდან, სახლიდან გაუსვლელად რომ შეძლონ მსურველებმა ნებართვის აღება სიმბოლურ თანხად. ამის შედეგად, ყველა ტაქსს უნდა ჰქონდეს ტაქსის ნიშანი, მძღოლს უნდა ჰქონდეს გამოკრული დოკუმენტი, რომლითაც მგზავრი ინდენტიფიცირებას მოახდეს მძღოლის ვინაობის. მთავარი მიზანია, კომფორტის გაზრდა. მანქანა უნდა იყოს უსაფრთხო. დროთა განმავლობაში დაიხვეწება ნებართვის გაცემის პროცესი. ამის მიზანი არ არის ტაქსების გამოხშირვა. ტაქსები იმ რაოდენობით უნდა იყოს თბილისში, რამდენსაც მოითხოვენ მოქალაქეები. ჩვენ არ ვიცით რის საფუძველზე მსჯელობენ და საიდან მოდის ეს ჭორები. ჩვენ ეს წესი არ გვაქვს შემუშავებული. შემდეგ ეტაპებზე შეიძლება დაიხვეწოს, როგორც გითხარით. არ არის საუბარი არანარ ასაკობრივ შეზღუდვებზე," -  განაცხადეს ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში. ქეთი გიგოლაშვილი [post_title] => გზა ტაქსით მგზავრობის გაძვირებისკენ თუ უსაფრთხოებისკენ - რა "ნაღმებია" ჩადებული ტაქსების რეგულირების კანონში [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gza-taqsit-mgzavrobis-gadzvirebisken-tu-usafrtkhoebisken-ra-naghmebia-chadebuli-taqsebis-regulirebis-kanonshi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-21 10:34:14 [post_modified_gmt] => 2018-06-21 06:34:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=247755 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 768 [max_num_pages] => 256 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9806cf1f2106029bf69f8aa67d04160d [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები