საზაფხულო სიურპრიზი მძღოლებს –  მალე მოძრაობა ლილოს გზაზეც შეიზღუდება

პოპულარული

საზაფხულო სიურპრიზი მძღოლებს –  მალე მოძრაობა ლილოს გზაზეც შეიზღუდება

კიდევ ერთი საგზაო სიურპრიზი მოსახლეობას – პეკინის გამზირის შემდეგ, თბილისის მერია ლილოს გზის კაპიტალურ რეაბილიტაციას გეგმავს. კეთილმოწყობის სამსახურის ინფორმაციით, უკვე მიმდინარეობს პროექტირება და გზის რეაბილიტაცია მიმდინარე წელს დაიწყება.

საუბარია ე.წ. აეროპორტის ხიდებიდან ლოჭინის ხიდამდე გზის მონაკვეთზე,  სადაც მოხდება ასფალტის ძველი საფარის აყრა, მიწისქვეშა კომუნიკაციების მოწესრიგება – სრულად გამოცვლა და ასფალტის ახალი საფარის დაგება. კეთილმოწყობის სამსახურის ინფორმაციით, გზის რეაბილიტაციის პროცესში საავტომობილო მოძრაობა არ გადაიკეტება , თუმცა დაწესდება შეზღუდვები.

საგზაო სამუშაოების დაწყების კონკრეტული თარიღი ჯერჯერობით უცნობია. ამ ეტაპზე მიმდინარეობს გზის პროექტირება, რომლის დასრულების შემდეგაც მოხდება პროექტის ექსპერტიზა და ტენდერის გამოცხადება.

კახეთისკენ მიმავალი ერთადერთი გზაზე სარეაბილიტაციო სამუშაოების გამო  შეფერხება არამარტო თბილისელებს, ქალაქიდან გამსვლელ ნებისმიერ მძღოლს  და ტურისტსაც შეეხება.

მაგისტრალურ გზაზე დაგეგმილი სამუშაოების გამო, ტრანსპორტის გადაადგილების კუთხით სერიოზულ პრობლემებს პროგნოზირებენ  ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციაში.

„ლილოს გზაზე სარემონტო სამუშაოების დაწყება ტრანსპორტის გადაადგილების კუთხით გაცილებით დიდ პრობლემებს შექმნის,  ვიდრე ეს პეკინის ქუჩაზე მოხდა. მაგისტრალი არის საერთაშორისო მნიშვნელობის, გზაზე მოძრაობს ადგილობრივი და ტურისტული მგზავრების ნაკადი და სამუშაოების დაწყებამდე მნიშვნელოვანია, მოხდეს სერიოზული კვლევის ჩატარება , საავტომობილო ნაკადის დათვლა. ასევე აუცილებელია  ალტერნატიული მარშრუტის მოძიებაც,“ – აცხადებს „ფორტუნასთან“ ასოციაციის პრეზიდენტი, დავით მესხიშვილი.

ლილოს გზაზე სარეაბილიტაციო სამუშაოების დაწყების ზუსტი თარიღი უცნობია, თუმცა გზის დაგება, დიდი ალბათობით,  წინასაარჩევნოდ მოხდება,  რაც მსგავსი მნიშვნელობის გზაზე სამუშაოების წარმოებისთვის  გაუმართლებელ დროდ მიაჩნიათ სპეციალისტებს.

„მსგავსი ტიპის საგზაო სამუშაოები , როცა საქმე საერთაშორისო მნიშვნელობის მაგისტრალს ეხება, არა ზაფხულში ან შემოდგომაზე, არამედ თებერვლიდან, გაზაფხულის ჩათვლით, უნდა დაიგეგმოს, როცა ნაკლებია ტურისტული ნაკადი.  როგორც წესი, საგზაო სამუშაოების დაწყებას წინ სერიოზული კვლევები უნდა უძღოდეს, სადაც ყველა პრობლემა და ფაქტორი იქნება გათვალისწინებული, რაც საქართველოში არ ხდება,“ – აცხადებს მესხიშვილი.

წლების განმავლობაში დაგროვილი საგზაო სამუშაოების ერთიანად დაწყების გამო, მოქალაქეებს ტრანსპორტით გადაადგილების პრობლემა  განსაკუთრებით პიკის საათებში ექმნებათ. საგზაო სამუშაოების გამო, ქუჩის გადაკეტვის შესახებ ინფორმაციის გავრცელება, როგორც წესი, წინასწარ არ ხდება და დილით მოსახლეობას  ქუჩა სიურპრიზად  შეიძლება, დახვდეს ჩაკეტილი.

„ფორტუნა“ იმ ქუჩების ჩამონათვალს გთავაზობთ, სადაც უახლოეს მომავალში საგზაო სამუშაოების გამო, გზის გადაკეტვა ან მოძრაობის შეზღუდვაა დაგეგმილი.

გზის სარეაბილიტაციო სამუშაოების გამო,  დღეიდან საავტომობილო მოძრაობა   შეიზღუდება ასათიანისა და ზაქარიაძის ქუჩებზე. პროექტის ფარგლებში გამოიცვლება ბორდიურები და დაიგება ასფალტის ახალი საფარი, ასევე მოეწყობა სანიაღვრე ქსელი.

პერიოდულად საავტომობილო მოძრაობა შეფერხდება ვაკის რაიონშიც. გზის სარემონტო სამუშაოები დაიწყება წყნეთის  და ელიავას ქუჩაზე. იგეგმება გზის გადაკეტვაც. სამუშაოები 1 აგვისტოს დასრულდება.
კაპიტალურად შეკეთდება რამდენიმე ქუჩა ნაძალადევის რაიონშიც, მათ შორის ხევისუბნის,  მაღაროს, ზვარეთისა და ზედაზნის ქუჩები. ნაძალადევში დაგეგმილი სამუშაოების გამო, წინასწარი ინფორმაციით, ცენტრალური გზების გადაკეტვა არ გახდება საჭირო.

 

თამუნა გოგუაძე

 

ექსკლუზივი /

|

23 ივნისი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 140865
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 140865
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 203
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (140865) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (16375,1800,16736,203,16737)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 147248
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2017-07-20 16:49:12
                    [post_date_gmt] => 2017-07-20 12:49:12
                    [post_content] => მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის ჯგუფი მტკვარზე წყლის ტრანსპორტის იდეას განიხილავს.

როგორც მათ მიერ შედგენილ ოფიციალურ დოკუმენტში წერია, მტკვარზე,  მისი გრძივი ღერძის გასწვრივ, შესაძლოა, მგზავრების გადაადგილების ალტერნატიულ საშუალებად წყლის ტრანსპორტი გამოიყენონ.
„მდინარის ნაპირები რამდენიმე ადგილზე აღჭურვილია წყალთან მისადგომებით (კიბეებითა და პანდუსებით) მათი ეფექტურად გამოყენებისთვის რამდენიმე მნიშვნელოვანი საკითია გასათვალისწინებელი:
  • მდინარის საკანალიზაციო და სხვა ნარჩენებისგან გათავისუფლება
  • გამოსაკვლევია მდინარის ნაპირების სიღრმე ნაოსნობისთვის
  • აუცილებელია წყლისა და ქუჩის სიმაღლის დონეებს შორის არსებული დიდი სხვაობის შემცირება მდინარის ნაპირებთან მიწვდომადობის თვალსაზრისით“, – ნათქვამია გენერალური გეგმის დოკუმენტში.
  გასათვალისწინებელია წყლის დონე და დაბინძურების ხარისხი როგორც "ფორტუნასთან" ცირა ელისაშვილმა განაცხადა, მსგავსი ინიციატივა კადიდ ჩარკვიანმა საბჭოთა პერიოდში წამოაყენა.
"იყო საუბარი იმაზე, რომ მტკვარზე ყოფილიყო სატრანსპორტო სისტემა. თუმცა, ამ პროექტის განხორციელებას ბევრი კვლევა სჭირდება სხვადასხვა მიმართულებით, თუნდაც წყლის დონეზე, რომელიც სეზონურად იკლებს...", – განაცხადა ცირა ელისაშვილმა "ფორტუნასთან."
ამასთან გასათვალისწინებელია ისიც, რომ მტკვარი თბილისის ტერიტორიაზე ძალიან დაბინძურებულია და მისი დასუფთავება არავის ევალება. შესადგენია მარშუტები, ასარჩევია წლის ტრანსპორტის სახეობა და ა.შ. თუმცა, შეუძლებელი არაფერია და ამას სხვა ქვეყნების გამოცდილებაც ადასტურებს.  

სხვა ქვეყნების გამოცდილება

წყლის ტრანსპორტს მსოფლიოში აქტიურად გამოიყენებენ: სტამბოლში (თურქეთში), ბანკოკში (ტაილანდში) და ლაგოსში (ნიგერიაში), ვენეციაში (იტალიაში) და ა.შ. "ფორტუნა" გთავაზობთ წყლის ტრანსპორტის წარმატებულ ვარტიანებს.

სტამბოლი:

სტამბოლის ევროპულ და აზიურ მხარეს ერთმანეთთან წყლის ტრანსპორტი აკავშირებს. საბორნე ხაზებს აქ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის 40% უკავია. წელიწადში წყლის ტრანსპორტს 50 მლნ მგზავრი გადაჰყავს. თუმცა, ეს ყველაფერი არ არის. სისტემის გამართულობაზე მეტყველებს კიდევ ერთი ფაქტი: საბორნე სისტემა ყველა სხვა სატრანსპორტო საშუალებებთანაა დაკავშირებული. ავტობუსების ტერმინალები, მეტროს სადგური და გემები, სატრანსპორტო რუკაზე ერთიან მოსახერხებელ სამგზავრო სისტემას ქმნის, რომელიც მთელ ქალაქს მოიცავს.

ვენეცია:

ვაპორეტო – წყლის ავტობუსია ვენეციაში. აქ ჩასულებს ორი არჩევანი აქვთ, მოარონ ქალაქი ფეხით ან ისარგებლონ წყლის ტრანსპორტით, რომელიც ძალიან მოხერხებულია. ვენეციაში მოქმედებს წყლის ტაქსის სერვისიც. ზუსტად ისევე, როგორც სხვა ქვეყნებში ტაქსები მუშაობენ – ოღონდ წყალზე.

ბანკოკი:

ბანკოკს აღმოსავლეთ ვენეციას უწოდებენ. აქ წყლის სატრანსორტო სისტემა 1522 წელს შეიქმნა და ყოველდღიურად 100,000 მგზავრი გადაჰყავს.

ლაგოსი

აფრიკის სწრაფად მზარდ ქალაქში ლაგოსში, 2012 წელს მოსხლეობის რაოდენობამ 21 მილიონს გადააჭარბა. ქალაქი ლაგუნის გარშემო მდებარეობს, შესაბამისად მოსახლეობის მარტივად გადაადგილების და გზების განტვირთვისთვის წყლის ტრანსპორტის განვითარება პრობლემის გადაჭრის გზად მიიჩნიეს, თუმცა კომპანიებმა რომლებმაც ეს საქმე ჩაიბარეს, წყლის ტრანსპორტი მოსახერხებელ სამგზავრო სისტემად ვერ ჩამოაყალიბეს.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => მტკვარი გზების ნაცვლად: რა მომავალი აქვს თბილისში წყლის ტრანსპორტს? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mtkvari-gzebis-nacvlad-aqvs-tu-ara-momavali-tbilisshi-wylis-transports [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-20 17:18:14 [post_modified_gmt] => 2017-07-20 13:18:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=147248 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 147765 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-07-20 13:16:40 [post_date_gmt] => 2017-07-20 09:16:40 [post_content] => დაღლილობა, სიმძიმის შეგრძნება კიდურებში, გულის აჩქარება, ციებ-ცხელება - თუ სოლარიუმში ერთხელ მაინც ხართ ნამყოფი, ეს სიმპტომები თქვენთვის უცხო ნამდვილად არ იქნება. რუჯის მოყვარულთათვის სეზონს მნიშვნელობა არ აქვს, სოლარიუმი  მათთვის გარუჯვის საუკეთესო საშუალებაა. მიუხედავად იმისა, რომ ყველას სმენია მოსალოდნელი საფრთხეების შესახებ, სოლარიუმის მომხმარებლები საფრთხეს რეალურად არ აღიქვამენ და გარუჯვის მარტივს გზას მაინც მიმართავენ. „სილამაზე მსხვერპლს მოითხოვს“,  - თავს ყველასთვის კარგად ცნობილი ფრაზით იმართლებენ, თუმცა, მსხვერპლსაც გააჩნია. გარუჯვის მარტივმა გზამ შესაძლოა, ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული სერიოზული პრობლემები გამოიწვიოს. ქეთი რამიშვილი რუჯის მოყვარულთაგან ერთ-ერთია, რომელიც სოლარიუმს საკმაოდ ხშირად სტუმრობდა, საფრთხეების შესახებ ინფორმაცია ჰქონდა, თუმცა არ დაიჯერა  მანამ, სანამ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული პრობლემები არ შეექმნა. პრობლემებს სწორედ სოლარიუმს უკავშირებს. „ფარისებრი ჯირკვლის პრობლემა მქონდა, შემდეგ კი უფრო გამირთულდა. ექიმებს ესე დაზუსტებით არ უთქვამთ, რომ სოლარიუმის ბრალი იყო, მაგრამ მე სწორედ ამას ვუკავშირებ. მას შემდეგ სოლარიუმში აღარ დავდივარ და ყველას ვურჩევ, რომ არ იარონ,“ - ამბობს „ფორტუნასთან“ ქეთი. ქეთისგან განსხვავებით, 23 წლის გვანცა კუჭუხიძემ ზუსტად იცის, რომ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული პრობლემები სწორედ სოლარიუმის ბრალია. გარუჯვის ამ მეთოდს ისიც ძალიან ხშირად მიმართავდა, ყოველდღიურად დადიოდა გასარუჯად და თან საკმაოდ დიდი ხნით ჩერდებოდა, პრობლემებმა კი მალე იჩინა თავი. „რუჯი ძალიან მიყვარს, ამიტომ სოლარიუმში სისტემატიურად დავდიოდი. მოგვიანებით შევამჩნიე, რომ სხეულზე ხალების რაოდენობა გაიზარდა, სახეზე ლაქები გამიჩნდა, ექიმთან მივედი და პირველი, რაც მითხრა, სოლარიუმს აღარ გაეკაროო. ძალიან დიდი ხნის განმავლობაში ვმკურნალობდი, რომ პრობლემები გამოსწორებულიყო,“ - აღნიშნავს „ფორტუნასთან“ გვანცა. რა დაავადებებს იწვევს სოლარიუმი მელანომა, კანის კიბო, თვალის დაავადებები - ეს ჯანმრთელობის ის სამი ძირითადი პრობლემაა, რაც სოლარიუმში სიარულმა შეიძლება, გამოიწვიოს. რისკჯგუფს განსაკუთრებით არასრულწლოვნები და 35 წლამდე ასაკის ადამიანები მიეკუთვნებიან. „დაავადებათა კონტროლის ეროვნული ცენტრის“ არაგადამდებ დაავადებათა დეპარტამენტის უფროსი, ლელა სტურუა, აღნიშნავს, რომ კიდევ უფრო მაღალ რისკჯგუფს მიეკუთვნებიან ღია ფერის კანის და თვალის ფერის მქონე ადამიანები. „დაავადებათა კონტროლის ეროვნული ცენტრის რეკომენდაციაა, რომ საერთოდ არ გამოვიყენოთ სოლარიუმი, განსაკუთრებით 35 წლამდე ასაკის პირებმა. თუ მაინც აპირებს ადამიანი სოლარიუმში სიარულს, მაშინ, მაქსიმუმ, 5 წუთი უნდა გაჩერდეს,“ - ამბობს ლელა სტურუა. სოლარიუმთან დაკავშირებით განცხადება გააკეთა ჯანდაცვის მინისტრმა, დავით სერგეენკომაც. მინისტრმა მოსახლეობას მოუწოდა, მაქსიმალურად დაიცვან ზომიერება. „ესთეტიკა და სილამაზე გასაგებია, მაგრამ ყველაფერს თავის ზომა აქვს და სოლარიუმის მომხმარებლებმა ეს ზომა აუცილებლად უნდა დაიცვან,“ - აცხადებს სერგეენკო. საფრთხე რეალურია, ჯანმრთელობისთვის შექმნილი პრობლემის გადაჭრის გზები კი - რთული. სპეციალისტები არათუ სოლარიუმის კატეგორიული წინააღმდეგები არიან, ისინი მოსახლეობას მზის სხივებთან კონტაქტის დროსაც სიფრთხილისკენ მოუწოდებენ. რუჯის მიღება დილის 11 საათამდე და საღამოს 18 საათის შემდეგ არის მიზანშეწონილი. მანამ, სანამ მოქალაქეები „სილამაზე მსხვერპლს მოითხოვს“ ფრაზით იმართლებენ, „ჯანმრთელობის ფასი არაფერია“ - ამტკიცებენ სპეციალისტები.   გვანცა ბზიავა  [post_title] => რისკიანი სილამაზე - რა დაავადებებს იწვევს სოლარიუმი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => riskiani-silamaze-ra-daavadebebs-iwvevs-solariumi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-20 13:28:27 [post_modified_gmt] => 2017-07-20 09:28:27 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=147765 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 147681 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-07-20 11:01:40 [post_date_gmt] => 2017-07-20 07:01:40 [post_content] => №24 ავტობუსების მგზავრებს დღეიდან ახალი ლურჯი MAN-ის CNG ძრავზე მომუშავე და ადაპტირებული ავტობუსები მოემსახურება. №24 მარშრუტი გლდანის VII-VIII მიკრორაიონიდან გრიგოლ რობაქიძის, მარშალ გელოვანის და ვაჟა ფშაველას  გამზირების გავლით თბილისის სახ. უნივერსიტეტის მაღლივ კორპუსამდე მოძრაობს. შეგახსენებთ, რომ თბილისის სატრანსპორტო კომპანიამ, თბილისის მერიის მხარდაჭერით 2017 წელს ავტოპარკის განახლების ფარგლებში შეისყიდა ახალი 143  MAN-ის ავტობუსები. ავტობუსები უკვე მოძრაობს მარშრუტზე  № 9, 37, 51, 61, 87 და 88 მარშრუტებზე. ხვალიდან ახალი ავტობუსები N14 და N21 მარშუტებზე გამოჩნდება, ხოლო N140 მარშუტზე ავტობუსების ჩანაცვლება 24 ივლისს იგეგმება. [post_title] => N24 ავტობუსის მგზავრებს ლურჯი MAN-ები მოემსახურება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => n24-avtobusis-mgzavrebs-lurji-man-ebi-moemsakhureba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-20 11:44:54 [post_modified_gmt] => 2017-07-20 07:44:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=147681 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 147248 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-07-20 16:49:12 [post_date_gmt] => 2017-07-20 12:49:12 [post_content] => მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის ჯგუფი მტკვარზე წყლის ტრანსპორტის იდეას განიხილავს. როგორც მათ მიერ შედგენილ ოფიციალურ დოკუმენტში წერია, მტკვარზე,  მისი გრძივი ღერძის გასწვრივ, შესაძლოა, მგზავრების გადაადგილების ალტერნატიულ საშუალებად წყლის ტრანსპორტი გამოიყენონ.
„მდინარის ნაპირები რამდენიმე ადგილზე აღჭურვილია წყალთან მისადგომებით (კიბეებითა და პანდუსებით) მათი ეფექტურად გამოყენებისთვის რამდენიმე მნიშვნელოვანი საკითია გასათვალისწინებელი:
  • მდინარის საკანალიზაციო და სხვა ნარჩენებისგან გათავისუფლება
  • გამოსაკვლევია მდინარის ნაპირების სიღრმე ნაოსნობისთვის
  • აუცილებელია წყლისა და ქუჩის სიმაღლის დონეებს შორის არსებული დიდი სხვაობის შემცირება მდინარის ნაპირებთან მიწვდომადობის თვალსაზრისით“, – ნათქვამია გენერალური გეგმის დოკუმენტში.
  გასათვალისწინებელია წყლის დონე და დაბინძურების ხარისხი როგორც "ფორტუნასთან" ცირა ელისაშვილმა განაცხადა, მსგავსი ინიციატივა კადიდ ჩარკვიანმა საბჭოთა პერიოდში წამოაყენა.
"იყო საუბარი იმაზე, რომ მტკვარზე ყოფილიყო სატრანსპორტო სისტემა. თუმცა, ამ პროექტის განხორციელებას ბევრი კვლევა სჭირდება სხვადასხვა მიმართულებით, თუნდაც წყლის დონეზე, რომელიც სეზონურად იკლებს...", – განაცხადა ცირა ელისაშვილმა "ფორტუნასთან."
ამასთან გასათვალისწინებელია ისიც, რომ მტკვარი თბილისის ტერიტორიაზე ძალიან დაბინძურებულია და მისი დასუფთავება არავის ევალება. შესადგენია მარშუტები, ასარჩევია წლის ტრანსპორტის სახეობა და ა.შ. თუმცა, შეუძლებელი არაფერია და ამას სხვა ქვეყნების გამოცდილებაც ადასტურებს.  

სხვა ქვეყნების გამოცდილება

წყლის ტრანსპორტს მსოფლიოში აქტიურად გამოიყენებენ: სტამბოლში (თურქეთში), ბანკოკში (ტაილანდში) და ლაგოსში (ნიგერიაში), ვენეციაში (იტალიაში) და ა.შ. "ფორტუნა" გთავაზობთ წყლის ტრანსპორტის წარმატებულ ვარტიანებს.

სტამბოლი:

სტამბოლის ევროპულ და აზიურ მხარეს ერთმანეთთან წყლის ტრანსპორტი აკავშირებს. საბორნე ხაზებს აქ საზოგადოებრივი ტრანსპორტის 40% უკავია. წელიწადში წყლის ტრანსპორტს 50 მლნ მგზავრი გადაჰყავს. თუმცა, ეს ყველაფერი არ არის. სისტემის გამართულობაზე მეტყველებს კიდევ ერთი ფაქტი: საბორნე სისტემა ყველა სხვა სატრანსპორტო საშუალებებთანაა დაკავშირებული. ავტობუსების ტერმინალები, მეტროს სადგური და გემები, სატრანსპორტო რუკაზე ერთიან მოსახერხებელ სამგზავრო სისტემას ქმნის, რომელიც მთელ ქალაქს მოიცავს.

ვენეცია:

ვაპორეტო – წყლის ავტობუსია ვენეციაში. აქ ჩასულებს ორი არჩევანი აქვთ, მოარონ ქალაქი ფეხით ან ისარგებლონ წყლის ტრანსპორტით, რომელიც ძალიან მოხერხებულია. ვენეციაში მოქმედებს წყლის ტაქსის სერვისიც. ზუსტად ისევე, როგორც სხვა ქვეყნებში ტაქსები მუშაობენ – ოღონდ წყალზე.

ბანკოკი:

ბანკოკს აღმოსავლეთ ვენეციას უწოდებენ. აქ წყლის სატრანსორტო სისტემა 1522 წელს შეიქმნა და ყოველდღიურად 100,000 მგზავრი გადაჰყავს.

ლაგოსი

აფრიკის სწრაფად მზარდ ქალაქში ლაგოსში, 2012 წელს მოსხლეობის რაოდენობამ 21 მილიონს გადააჭარბა. ქალაქი ლაგუნის გარშემო მდებარეობს, შესაბამისად მოსახლეობის მარტივად გადაადგილების და გზების განტვირთვისთვის წყლის ტრანსპორტის განვითარება პრობლემის გადაჭრის გზად მიიჩნიეს, თუმცა კომპანიებმა რომლებმაც ეს საქმე ჩაიბარეს, წყლის ტრანსპორტი მოსახერხებელ სამგზავრო სისტემად ვერ ჩამოაყალიბეს.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => მტკვარი გზების ნაცვლად: რა მომავალი აქვს თბილისში წყლის ტრანსპორტს? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mtkvari-gzebis-nacvlad-aqvs-tu-ara-momavali-tbilisshi-wylis-transports [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-20 17:18:14 [post_modified_gmt] => 2017-07-20 13:18:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=147248 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 274 [max_num_pages] => 92 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9806cf1f2106029bf69f8aa67d04160d [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები