საზაფხულო სიურპრიზი მძღოლებს –  მალე მოძრაობა ლილოს გზაზეც შეიზღუდება

პოპულარული

საზაფხულო სიურპრიზი მძღოლებს –  მალე მოძრაობა ლილოს გზაზეც შეიზღუდება

კიდევ ერთი საგზაო სიურპრიზი მოსახლეობას – პეკინის გამზირის შემდეგ, თბილისის მერია ლილოს გზის კაპიტალურ რეაბილიტაციას გეგმავს. კეთილმოწყობის სამსახურის ინფორმაციით, უკვე მიმდინარეობს პროექტირება და გზის რეაბილიტაცია მიმდინარე წელს დაიწყება.

საუბარია ე.წ. აეროპორტის ხიდებიდან ლოჭინის ხიდამდე გზის მონაკვეთზე,  სადაც მოხდება ასფალტის ძველი საფარის აყრა, მიწისქვეშა კომუნიკაციების მოწესრიგება – სრულად გამოცვლა და ასფალტის ახალი საფარის დაგება. კეთილმოწყობის სამსახურის ინფორმაციით, გზის რეაბილიტაციის პროცესში საავტომობილო მოძრაობა არ გადაიკეტება , თუმცა დაწესდება შეზღუდვები.

საგზაო სამუშაოების დაწყების კონკრეტული თარიღი ჯერჯერობით უცნობია. ამ ეტაპზე მიმდინარეობს გზის პროექტირება, რომლის დასრულების შემდეგაც მოხდება პროექტის ექსპერტიზა და ტენდერის გამოცხადება.

კახეთისკენ მიმავალი ერთადერთი გზაზე სარეაბილიტაციო სამუშაოების გამო  შეფერხება არამარტო თბილისელებს, ქალაქიდან გამსვლელ ნებისმიერ მძღოლს  და ტურისტსაც შეეხება.

მაგისტრალურ გზაზე დაგეგმილი სამუშაოების გამო, ტრანსპორტის გადაადგილების კუთხით სერიოზულ პრობლემებს პროგნოზირებენ  ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციაში.

„ლილოს გზაზე სარემონტო სამუშაოების დაწყება ტრანსპორტის გადაადგილების კუთხით გაცილებით დიდ პრობლემებს შექმნის,  ვიდრე ეს პეკინის ქუჩაზე მოხდა. მაგისტრალი არის საერთაშორისო მნიშვნელობის, გზაზე მოძრაობს ადგილობრივი და ტურისტული მგზავრების ნაკადი და სამუშაოების დაწყებამდე მნიშვნელოვანია, მოხდეს სერიოზული კვლევის ჩატარება , საავტომობილო ნაკადის დათვლა. ასევე აუცილებელია  ალტერნატიული მარშრუტის მოძიებაც,“ – აცხადებს „ფორტუნასთან“ ასოციაციის პრეზიდენტი, დავით მესხიშვილი.

ლილოს გზაზე სარეაბილიტაციო სამუშაოების დაწყების ზუსტი თარიღი უცნობია, თუმცა გზის დაგება, დიდი ალბათობით,  წინასაარჩევნოდ მოხდება,  რაც მსგავსი მნიშვნელობის გზაზე სამუშაოების წარმოებისთვის  გაუმართლებელ დროდ მიაჩნიათ სპეციალისტებს.

„მსგავსი ტიპის საგზაო სამუშაოები , როცა საქმე საერთაშორისო მნიშვნელობის მაგისტრალს ეხება, არა ზაფხულში ან შემოდგომაზე, არამედ თებერვლიდან, გაზაფხულის ჩათვლით, უნდა დაიგეგმოს, როცა ნაკლებია ტურისტული ნაკადი.  როგორც წესი, საგზაო სამუშაოების დაწყებას წინ სერიოზული კვლევები უნდა უძღოდეს, სადაც ყველა პრობლემა და ფაქტორი იქნება გათვალისწინებული, რაც საქართველოში არ ხდება,“ – აცხადებს მესხიშვილი.

წლების განმავლობაში დაგროვილი საგზაო სამუშაოების ერთიანად დაწყების გამო, მოქალაქეებს ტრანსპორტით გადაადგილების პრობლემა  განსაკუთრებით პიკის საათებში ექმნებათ. საგზაო სამუშაოების გამო, ქუჩის გადაკეტვის შესახებ ინფორმაციის გავრცელება, როგორც წესი, წინასწარ არ ხდება და დილით მოსახლეობას  ქუჩა სიურპრიზად  შეიძლება, დახვდეს ჩაკეტილი.

„ფორტუნა“ იმ ქუჩების ჩამონათვალს გთავაზობთ, სადაც უახლოეს მომავალში საგზაო სამუშაოების გამო, გზის გადაკეტვა ან მოძრაობის შეზღუდვაა დაგეგმილი.

გზის სარეაბილიტაციო სამუშაოების გამო,  დღეიდან საავტომობილო მოძრაობა   შეიზღუდება ასათიანისა და ზაქარიაძის ქუჩებზე. პროექტის ფარგლებში გამოიცვლება ბორდიურები და დაიგება ასფალტის ახალი საფარი, ასევე მოეწყობა სანიაღვრე ქსელი.

პერიოდულად საავტომობილო მოძრაობა შეფერხდება ვაკის რაიონშიც. გზის სარემონტო სამუშაოები დაიწყება წყნეთის  და ელიავას ქუჩაზე. იგეგმება გზის გადაკეტვაც. სამუშაოები 1 აგვისტოს დასრულდება.
კაპიტალურად შეკეთდება რამდენიმე ქუჩა ნაძალადევის რაიონშიც, მათ შორის ხევისუბნის,  მაღაროს, ზვარეთისა და ზედაზნის ქუჩები. ნაძალადევში დაგეგმილი სამუშაოების გამო, წინასწარი ინფორმაციით, ცენტრალური გზების გადაკეტვა არ გახდება საჭირო.

 

თამუნა გოგუაძე

 

ექსკლუზივი /

|

23 ივნისი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 140865
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 140865
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 203
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => gzis-reabilitacia
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => lilos-gza
                                    [4] => meskhishvili
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (140865) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (16375,1800,16736,203,16737)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 167473
                    [post_author] => 12
                    [post_date] => 2017-09-25 18:10:39
                    [post_date_gmt] => 2017-09-25 14:10:39
                    [post_content] => ყოფილი ტელეწამყვანია და ეს მისი პირველი პოლიტიკური ორთაბრძოლაა. ენმ-ის თბილისის მერობის კანდიდატის, ზალიკო უდუმაშვილის, მთავარი დაპირება არის ის, რომ, როგორც თავად ამბობს, პროგრამაში გაწერილი ყველა პუნქტი ანიდან ჰოემდე აუცილებლად შესრულდება. გამარჯვების შემთხვევაში სოციალურად დაუცველებს ყოველთვიურად 50-ლარიან დახმარებას დაურიგებს, იპოდრომს ცენტრალპარკად აქცევს და მერობის პირველი სამი თვე იმ მოქალაქეებს შეხვდება, ვისგანაც წინასაარჩევნო კამპანიისას პრობლემებს ისმენდა.  

მერობის გეგმებსა და საარჩევნო დაპირებებზე „ფორტუნა“ ზაალ უდუმაშვილს ესაუბრა:

 
  • რა არის თქვენი უპირატესობა,  რატომ უნდა გააკეთოს არჩევანი თბილისის მოსახლეობამ თქვენზე?    
ზალიკო უდუმაშვილი: ჩემი პროგრამა არის მთლიანად გაწერილი იმ წლებზე, როცა მე უნდა ვიყო მერი. ანუ ეს არის ძალიან რეალისტური პროგრამა, რომელიც არ არის გათვლილი შორეულ მომავალზე. მაგალითისთვის, ე.წ. „ხრუშოვკების“ ჩანაცვლება არის პროგრამა, რომელსაც შეიძლება, დასჭირდეს 20 ან 30 წელი, ამიტომ მე არ ვწერ ასეთ რამეს პროგრამაში, რომელსაც შეიძლება მე ვერ მოვერიო და  გახდეს ბევრი ადამიანის გასაკეთებელი ჩემს შემდეგ. ჩემი პროგრამა არის  ძალიან რეალისტური, რომელიც არის განხორციელებადი უახლოეს წლებში.  
ჩემი საყვარელი ქალაქია ნიუ-იორკი, მაგრამ  მინდა, რომ თბილისი რომს ჰგავდეს, თავისი ისტორიიდან გამომდინარე, თავისი მიდგომით ისტორიის მიმართ.
 
  • რა არის თქვენი მთავარი საარჩევნო დაპირება?  
  ზალიკო უდუმაშვილი: მთავარი დაპირება არის ის, რომ ყველა პუნქტი ანიდან ჰოემდე, რომელიც მიწერია პროგრამაში, აუცილებლად შესრულდება.  
ჩემი მთავარი კონკურენტი, რა თქმა უნდა, ხელისუფლების კანდიდატია.
 
  • როგორ აპირებთ ამ დაპირების შესრულებას და რა ვადაში?   
ზალიკო უდუმაშვილი: არსებობს პროექტები, რომელსაც შეიძლება, დასჭირდეს 2-3 წელი. სოციალურად დაუცველებისთვის 50-ლარიანი დახმარების გაცემას, რომელსაც მე ვგეგმავ, არ დასჭირდება დიდი პერიოდი, მხოლოდ დამტკიცება და ამის გაცემა ორ თვეში დაიწყება. სხვა საკითხია ინფრასტრუქტურული პროექტები, როგორიცაა ესტაკადები, ხიდები გვირაბები, იგივე ცენტრალპარკი. მაგალითად, იპოდრომის ტერიტორიის ცენტრალპარკად ქცევას დასჭირდება 1,5 წელი. ამდენივე დასჭირდება გარკვეულ ინფრასტრუქტურულ პროექტებს.  
არ გამოვრიცხავ არავისთან თანამშრომლობას, რა თქმა უნდა, პროდასავლურ კანდიდატებთან.
 
  • რას მიიჩნევთ დღეს  თბილისისთვის მთავარ პრობლემად ან პრობლემებად?
  ზალიკო უდუმაშვილი:  თბილისელებისთვის მთავარ პრობლემებში ყოველთვის ლიდერობს სოციალური პრობლემები, 10 წლის წინაც ასე იყო და ახლაც ასეა. მათ ძალიან მნიშვნელოვან პრობლემად მიაჩნიათ ეკოლოგია. ამის გადაჭრის გზები არსებობს, უბრალოდ, გარკვეულწილად პოლიტიკური გადაწყვეტილებების მიღებაა საჭირო. ეკოლოგიას მხოლოდ მწვანე საფარის აღდგენით ვერ ვუშველით, უნდა გადაწყდეს საცობების პრობლემა,  უნდა გადაწყდეს მშენებლობების პრობლემა.  
თბილისი უნდა გავხადოთ შშმ პირებისთვის ადაპტირებული ქალაქი.
 
  • როგორ და რა ვადაში  მოაგვარებთ ამ პრობლემებს? 
  ზალიკო უდუმაშვილი: დაიწყება ძალიან მნიშვნელოვანი ინფრასტრუქტურული პროექტებით, იგივე შემოვლითი რკინიგზის პროექტი, რომელიც ძალიან მნიშვნელოვანი იყო ქალაქისთვის. ამის გარდა, ვგეგმავ, რომ მტკვარზე სამი ახალი საავტომობილო ხიდი უნდა აშენდეს, რაც ცენტრს კიდევ უფრო განტვირთავს.  რამდენიმე გვირაბია გასაკეთებელი მოძრაობის განსატვირთად, რომ საცობებისგან გავათავისუფლოთ ქალაქი. ასევე, უნდა შედგეს ქალაქის სატრანსპორტო გეგმა, რაც დღეს არ გაგვაჩნია. საცობი არის დღეს  ჩვენი ჰაერის მთავარი მტერი, რადგან ყველაზე მეტი გამონაბოლქვი გამოიყოფა საცობის დროს. კიდევ ერთი საკითხი - მშენებლობები მიმდინარეობს ყოველგვარი ნორმების გარეშე. ბადეები იმიტომ კი არაა საჭირო, თავში რაღაც რომ არ დაგეცეს, არამედ იმიტომ, რომ მტვერი არ გამოვიდეს ქარის დროს. თუმცა, ესაც კი  არაა დაცული.  
სოციალურად დაუცველ სტუდენტებსაც ასევე მერია დაუფინანსებს სწავლას. ყველა წარჩინებულ სტუდენტს აუცილებლად დავუფინანსებ  სწავლას უცხოეთში, რადაც არ უნდა დაუჯდეს ეს ბიუჯეტს.
 
  • თქვენი არჩევის შემთხვევაში როგორი იქნება მერიის საქმიანობა, რა კონკრეტულ აქტივობებს გეგმავთ საზოგადოებასთან ურთიერთობისთვის?
ზალიკო  უდუმაშვილი: ვინაიდან, მაინც ყოფილი ჟურნალისტი ვარ, ჩემთვის ყოველთვის მტკივნეული თემა იყო, ხელისუფლებაში წასვლის შემდეგ რომ აღარ გელაპარაკებიან რესპოდენტები. რა პრობლემაა, მითუმეტეს, როცა არჩეული მერი ხარ. არ ვამბობ, რომ 24 საათი ვიჯდები და მოქალაქეების მიღებაში ვიქნები, ამას ვერ გავაკეთებ იმიტომ, რომ სხვა საქმეც უნდა ვაკეთო. გეგმაში მაქვს ის, რომ გამარჯვების შემთხვევაში, ამ სამი თვის განმავლობაში სადაც ვიყავი, პირველი სამი თვე სწორედ იქ მივალ, ადგილზე რომ მოვაგვარო ეს პრობლემები. მერი ძირითადად ხალხში უნდა იყოს.  
ვინაიდან, მაინც ყოფილი ჟურნალისტი ვარ, ჩემთვის ყოველთვის მტკივნეული თემა იყო, ხელისუფლებაში წასვლის შემდეგ რომ აღარ გელაპარაკებიან რესპონდენტები.
 
  • დღეს თბილისისთვის რაც ყველაზე თვალშისაცემია, არის ტრანსპორტი - პარკირება და საცობები, გამწვანება და უნებართვო მშენებლობები. თვლით თუ არა მთავარ პრობლემად და როგორ მოაგვარებთ?  კონკრეტული გეგმა გაქვთ თუ არ შემუშავებული და რა  ვადაში აპირებთ ამის შესრულებას?     
  ზალიკო უდუმაშვილი: „სითი პარკი“, მართლაც, დიდ პრობლემად იქცა თბილისელებისთვის. იმიტომ კი არა, რომ სადაც გვინდა, იქ უნდა გავაჩეროთ.  წესრიგი უნდა დავიცვათ, პარკირების ადგილას უნდა გავაჩეროთ, მაგრამ ამისთვის უნდა იყოს ადგილი. „სითი პარკთან“ რომელი ხელშეკრულებაც იქნა დადებული, არ შეიძლებოდა,  დადებულიყო.  ამიტომ „სითი პარკთან“ ხელშეკრულება ცალმხრივად უნდა გაწყდეს. თუ ხელშეკრულებას გავწყვეტთ, მოგვიწევს თანხის გადახდაც, ამას ვერ გაექცევი, მაგრამ ვფიქრობ,  მერია და თბილისის ბიუჯეტი არ უნდა იყოს ამ თანხის გადამხდელი. ჩვენ უნდა დაველაპარაკოთ კომპანიას, რომელიც შემოვა, რომელიც გადაიხდის ამ ჯარიმას, სამაგიეროდ ოპერირებისთვის შეღავათიან პირობებს მიიღებს.
  ჩემი პროგრამა არის მთლიანად გაწერილი იმ წლებზე, როცა მე უნდა ვიყო მერი. ანუ, არის ძალიან რეალისტური.
 
  • როგორი იქნება თქვენი სოციალური პოლიტიკა, რას გეგმავთ ცალკეული სამიზნე ჯგუფებისთვის?
ზალიკო უდუმაშვილი: თბილისი უნდა გავხადოთ შშმ პირებისთვის ადაპტირებული ქალაქი. ახლა შემოიყვანეს ახალი ავტობუსები, რაც კარგია, აქვს პანდუსები, თუმცა გაჩერებები არაა ადაპტირებული და შშმ პირები მაინც ვერ სარგებლობენ. ყველა წარჩინებულ სტუდენტს აუცილებლად დავუფინანსებ  სწავლას უცხოეთში, რადაც არ უნდა დაუჯდეს ეს ბიუჯეტს. სოციალურად დაუცველ სტუდენტებსაც ასევე მერია დაუფინანსებს სწავლას.
  მე არ ვწერ ასეთ რამეს პროგრამაში, რომელსაც შეიძლება მე ვერ მოვერიო და  გახდეს ბევრი ადამიანის გასაკეთებელი ჩემს შემდეგ.
 
  • თქვენი გამარჯვების შემთხვევაში, დანარჩენ კანდიდატებს შესთავაზებთ თუ არა თანამშრომლობას  და  პირველ რიგში, რომელს? ვის მიიჩნევთ მთავარ კონკურენტად?  
    ზალიკო უდუმაშვილი: ჩემი მთავარი კონკურენტი, რა თქმა უნდა, ხელისუფლების კანდიდატია. არ გამოვრიცხავ არავისთან თანამშრომლობას, რა თქმა უნდა, პროდასავლურ კანდიდატებთან.    
ვგეგმავ, რომ მტკვარზე სამი ახალი საავტომობილო ხიდი უნდა აშენდეს. რამდენიმე გვირაბია გასაკეთებელი მოძრაობის განსატვირთად, რომ საცობებისგან გავათავისუფლოთ ქალაქი.
 
  • მსოფლიოში თქვენი  საყვარელი ქალაქი რომელია (თბილისის გარდა)? რატომ, რა ნიშნით გამოარჩიეთ და თუ გეგმავთ, რომ თბილისი მას დაემსგავსოს?
ზალიკო უდუმაშვილი: ჩემი ერთ-ერთი საყვარელი  ქალაქია ნიუ იორკი. თუმცა, რომ გითხრათ, მინდა, ჰგავდეს თბილისს - არა! აბსოლუტურად  სხვადასხვა ქალაქია. ვერასდროს დაემსგავსება თბილისი ნიუ იორკს. მე  უფრო მინდა, რომ თბილისი რომს ჰგავდეს, თავისი ისტორიიდან გამომდინარე, თავისი მიდგომით ისტორიის მიმართ.   ქეთი გიგოლაშვილი  [post_title] => ჩემი პროგრამა არის მთლიანად გაწერილი იმ წლებზე, როცა მე უნდა ვიყო მერი - ინტერვიუ ზალიკო უდუმაშვილთან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => chemi-programa-aris-mtlianad-gawerili-im-wlebze-roca-me-unda-viyo-meri-interviu-zaliko-udumashviltan [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-25 18:14:02 [post_modified_gmt] => 2017-09-25 14:14:02 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=167473 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 167444 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-09-25 17:26:49 [post_date_gmt] => 2017-09-25 13:26:49 [post_content] => თბილისის მერის დავით ნარმანიას განცხადებით, სპეციალურად მოწყობილ ტერიტორიებზე მანქანების გაჩერებისთვის მოქალაქეები დაჯარიმდებიან. მერი მოუწოდებს მოქალაქეებს გაითვალისწინონ ახალი შეზღუდვები, მათ შორის, "ბას ლეინები" და ველობილიკები.
"მოვუწოდებთ ჩვენს მოქალაქეებს შეზღუდვებს და სპეციალურად მოწყობილ ტერიტორიებს ნუ გამოიყენებენ მანქანების გასაჩერებლად, სხვა შემთხვევაში მათზე გავრცელდება ადმინისტრაციული სამართალდარღვევათა კოდექსით გათვალისწინებული პასუხისმგებლობის ზომა, რომელიც დაჯარიმებას ითვალისწინებს და ამ ყველაფერს უზრუნველყოფს საპატრულო პოლიცია",- განაცხადა დავით ნარმანიამ.
23 სექტემბრიდან საზოგადოებრივი ტრანსპორტი პეკინის ქუჩაზე ორმხრივად, სპეციალურად მათთვის გამოყოფილ ზოლში მოძრაობს და მხოლოდ გაჩერებებზე ჩერდება. რეაბილიტირებული პეკინის ქუჩა 21 სექტემბერს გაიხსნა. პეკინის გამზირის რეაბილიტაცია 16 ივნისს დაიწყო და ამისათვის ბიუჯეტიდან 3 მილიონი ლარი გამოიყო. [post_title] => ნარმანია: „ბას ლეინზე" დგომისთვის მძღოლები დაჯარიმდებიან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => narmania-bas-leinze-dgomistvis-mdzgholebi-dajarimdebian [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-25 17:34:13 [post_modified_gmt] => 2017-09-25 13:34:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=167444 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 166746 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-09-22 15:12:53 [post_date_gmt] => 2017-09-22 11:12:53 [post_content] => თბილისში, ყაზბეგის გამზირზე, არასწორი პარკირებისთვის მოქალაქე „სითი პარკმა“ დააჯარიმა. რამდენიმე წუთში იმავე დარღვევაზე ჯარიმა საპატრულო პოლიციის თანამშრომელმაც გამოწერა. დედაქალაქში მსგავსი შემთხვევები არაერთია. როგორ უნდა მოიქცეს მოქალაქე, როცა ერთი და იმავე დარღვევისთვის ადმინისტრაციულ ჯარიმასთან ერთად კერძო კომპანიის ჯარიმაც აკისრია? „სითი პარკში“ განმარტავენ, რომ აღნიშნული ჯარიმის გასაჩივრება შესაძლებელია და მოქალაქეს მხოლოდ ერთი, პირველად გამოწერილი, ჯარიმის გადახდა მოუწევს.
„მოქალაქეს შეუძლია, მიმართოს საპატრულო პოლიციას და ჯარიმა გაუუქმდება, თუ ერთი და იგივე ჯარიმა აქვს ერთსა და იმავე კანონდარღვევისთვის. ძალაში დარჩება ის ჯარიმა, რომელიც პირველად გაფორმდა, მეორე ჯარიმა კი გაუქმდება,“ - განაცხადა „სითი პარკის“ საზოგადოებასთან ურთიერთობის უფროსმა, ლევან ტაბიძემ „ფორტუნასთან“ საუბრისას.
განსხვავებული პოზიცია აქვთ საქართველოს შინაგან საქმეთა სამინისტროში. უწყების ცნობით, ასეთ შემთხვევაში საპატრულო პოლიცია ჯარიმას ადმინისტრაციული სამართალდარღვევისთვის წერს, რამაც მოძრაობის შეფერხება გამოიწვია. თავის მხრივ, „სითი პარკმა“ ჯარიმა ავტომანქანის არასწორ (არასაპარკინგე) ადგილას პარკირებისთვის გამოწერა. 
„არასწორი პარკირებისთვის საპატრულო პოლიცია, ჩვეულებრივ, აჯარიმებს მძღოლს. ჩვენ არ გვიჩანს ბაზაში, „სითი პარკმა“ დააჯარიმა თუ არა მოქალაქე, შესაბამისად, რა კანონდარღვევაც დავინახეთ, იმაზე საპატრულო პოლიციამ რეაგირება მოახდინა. ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კანონში როგორც არის გაწერილი, საპატრულო პოლიცია იმის შესაბამისად მოქმედებს. „სითი პარკის“ რეგულაციებზე ვერაფერს გეტყვით, ჩვენი გამოწერილი ჯარიმა მოქალაქემ უნდა გადაიხადოს. „სითი პარკთან“ ჩვენ არანაირი კომუნიკაცია არ გვაქვს,“ - განაცხადა „ფორტუნასთნ“ საუბრისას შსს-ს საზოგადოებასთან ურთიერთობის სპეციალისტმა, ნინო ცხადაძემ.
იურისტ ლევან ალაფიშვილის განცხადებით კი,  ადმინისტრაციულ ან/და სისხლის სამართლებრივ სფეროში არ შეიძლება, პირს ერთ ქმედებაზე რამდენიმე სასჯელი დაეკისროს. ალაფიშვილი საპატრულო პოლიციისა და „სითი პარკის“ კომპეტენციების გამიჯვნის აუცილებლობაზე საუბრობს.
„საპატრულო პოლიციას და „სითი პარკს“ გამიჯნული აქვთ კომპეტენციები. ასე რომ,  ამ შემთხვევაში შესასწავლი იქნება კონკრეტული გარემო. ის, რაც „სითი პარკის“ კომპეტენციაშია, ამ საკითხებზე გადაწყვეტილების მიღების უფლება არა აქვს პატრულს და პირიქით, პატრულის კომპეტენციებში გადაწყვეტილებას „სითი პარკი“ ვერ მიიღებს. პარკირება იქ, სადაც მოძრაობა ფერხდება, სადაც არ არის პარკირების ადგილი, ეს არ არის „სითი პარკის“ კომპეტენცია. ასე რომ, კონკრეტული გარემოებების შესწავლის შემთხვევაში, გასაჩივრების ფარგლებში შესაძლებელია ერთი კონკრეტული უწყების გამოკვეთა და შესაბამისად, მოქალაქე იმ ჯარიმას გადაიხდის, რომელიც მას კომპეტენტურმა ორგანომ გამოუწერა,“ - განაცხადა იურისტმა, ლევან ალაფიშვილმა.
რაც შეეხება იმას, თუ როგორ უნდა გაასაჩივროს მოქალაქემ მსგავსი საჩივარი, ლევან ალაფიშვილი ამბობს, რომ მოქალაქემ ჯერ უწყებებში უნდა გაასაჩივროს და შემდეგ შეუძლია, სასამართლოშიც წავიდეს.
„სითი პარკის“ ჯარიმის გასაჩივრება შესაძლებელია ჯერ მერიაში, ხოლო შემდგომ სასამართლოში. რაც შეეხება საპატრულო პოლიციას, ანალოგიურად, 10-დღიანი ვადაა ამისთვის. მოქალაქეს შეუძლია, სასამართლოში წავიდეს, შეუძლია, საპატრულო პოლიციის დეპარტამენტში შეიტანოს განცხადება და შესაბამისად, ჯერ საპატრულო პოლიცია განიხილავს საჩივარს, შემდგომ თუკი ის გადაწყვეტილება ძალაში დარჩება, შესაძლებელია მისი გასაჩივრება უკვე სასამართლოში. მოქალაქის გადასაწყვეტია, რომელ გზას აირჩევს,“ -  განმარტავს ლევან ალაფიშვილი.  
თუმცა, ამ შემთხვევაში უკვე მეორე პრობლემა იჩენს თავს, რაც სასამართლოში გასაჩივრებისთვის საჭირო  თანხებთან არის დაკავშირებული.
„ცხადია, სასამართლო წარმოება, თავისთავად, ხარჯებთანაა დაკავშირებული. მერიასა და საპატრულო პოლიციაში გასაჩივრება ხარჯებთან არ არის დაკავშირებული, არაფერი არ არის გადასახდელი. სახელმწიფო ბაჟის და საქმის წარმოებასთან დაკავშირებული ხარჯები წინასწარ ფიქსირებული არ არის. მინიმალური ბაჟის ოდენობა ფიზიკური პირისთვის 100 ლარია, ხოლო იურიდიულისთვის - 150 ლარი, მაგრამ ეს არ ნიშნავს უნივერსალობას. სასამართლო იღებს გადაწყვეტილებას, სწორედ ამ ორგანოს შეუძლია, ბაჟის ოდენობა შეამციროს,“ - ამბობს ალაფიშვილი.
საპატრულო პოლიციას უნდა ჰქონდეს თუ არა ბაზა, სადაც გამოჩნდება, რომ მოქალაქე „სითი პარკის“ მიერ კონკრეტული სამართალდარღვევისთვის, ამ შემთხვევაში არასწორი პარკირებისთვის, უკვე დაჯარიმებულია, ალაფიშვილის თქმით, დღეს ამას კანონი არ არეგულირებს.
„ეს ორი აბსოლუტურად სხვადასხვა უწყებაა, საპატრულო პოლიცია არის ცენტრალური დონე, თბილისის მერია არის მუნიციპალური დონე და, გარდა ამისა, მუნიციპალურ დონეზე  „სითი პარკი“ არის კერძო ოპერატორი კომპანია, რომელსაც თავისი მონაცემთა ბაზები აქვს. რაიმე კანონისმიერი ვალდებულება, რომ ინფორმაცია გახადოს საჯარო ვინმესთვის, მათ შორის, სახელმწიფო უწყებებისთვის, თუ არ იქნება სასამართლო გადაწყვეტილება, არ არსებობს. ასე რომ, შემაჯამებელი პასუხი მარტივია - კანონი ამის ვალდებულებას საპატრულო პოლიციას ან „სითი პარკს“ არ აკისრებს,“ - განაცხადა ლევან ალაფიშვილმა.
   

თათია კაკიაშვილი 

[post_title] => რატომ გაჯარიმებთ შსს და "სითი-პარკი" ერთ დარღვევაზე - ორმაგად დაჯარიმებულების უფლებები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ormagad-dajarimebulebi-ratom-jarimdebian-ert-darghvevaze-ori-uwyebis-mier [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-22 15:41:09 [post_modified_gmt] => 2017-09-22 11:41:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=166746 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 167473 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-09-25 18:10:39 [post_date_gmt] => 2017-09-25 14:10:39 [post_content] => ყოფილი ტელეწამყვანია და ეს მისი პირველი პოლიტიკური ორთაბრძოლაა. ენმ-ის თბილისის მერობის კანდიდატის, ზალიკო უდუმაშვილის, მთავარი დაპირება არის ის, რომ, როგორც თავად ამბობს, პროგრამაში გაწერილი ყველა პუნქტი ანიდან ჰოემდე აუცილებლად შესრულდება. გამარჯვების შემთხვევაში სოციალურად დაუცველებს ყოველთვიურად 50-ლარიან დახმარებას დაურიგებს, იპოდრომს ცენტრალპარკად აქცევს და მერობის პირველი სამი თვე იმ მოქალაქეებს შეხვდება, ვისგანაც წინასაარჩევნო კამპანიისას პრობლემებს ისმენდა.   მერობის გეგმებსა და საარჩევნო დაპირებებზე „ფორტუნა“ ზაალ უდუმაშვილს ესაუბრა:  
  • რა არის თქვენი უპირატესობა,  რატომ უნდა გააკეთოს არჩევანი თბილისის მოსახლეობამ თქვენზე?    
ზალიკო უდუმაშვილი: ჩემი პროგრამა არის მთლიანად გაწერილი იმ წლებზე, როცა მე უნდა ვიყო მერი. ანუ ეს არის ძალიან რეალისტური პროგრამა, რომელიც არ არის გათვლილი შორეულ მომავალზე. მაგალითისთვის, ე.წ. „ხრუშოვკების“ ჩანაცვლება არის პროგრამა, რომელსაც შეიძლება, დასჭირდეს 20 ან 30 წელი, ამიტომ მე არ ვწერ ასეთ რამეს პროგრამაში, რომელსაც შეიძლება მე ვერ მოვერიო და  გახდეს ბევრი ადამიანის გასაკეთებელი ჩემს შემდეგ. ჩემი პროგრამა არის  ძალიან რეალისტური, რომელიც არის განხორციელებადი უახლოეს წლებში.  
ჩემი საყვარელი ქალაქია ნიუ-იორკი, მაგრამ  მინდა, რომ თბილისი რომს ჰგავდეს, თავისი ისტორიიდან გამომდინარე, თავისი მიდგომით ისტორიის მიმართ.
 
  • რა არის თქვენი მთავარი საარჩევნო დაპირება?  
  ზალიკო უდუმაშვილი: მთავარი დაპირება არის ის, რომ ყველა პუნქტი ანიდან ჰოემდე, რომელიც მიწერია პროგრამაში, აუცილებლად შესრულდება.  
ჩემი მთავარი კონკურენტი, რა თქმა უნდა, ხელისუფლების კანდიდატია.
 
  • როგორ აპირებთ ამ დაპირების შესრულებას და რა ვადაში?   
ზალიკო უდუმაშვილი: არსებობს პროექტები, რომელსაც შეიძლება, დასჭირდეს 2-3 წელი. სოციალურად დაუცველებისთვის 50-ლარიანი დახმარების გაცემას, რომელსაც მე ვგეგმავ, არ დასჭირდება დიდი პერიოდი, მხოლოდ დამტკიცება და ამის გაცემა ორ თვეში დაიწყება. სხვა საკითხია ინფრასტრუქტურული პროექტები, როგორიცაა ესტაკადები, ხიდები გვირაბები, იგივე ცენტრალპარკი. მაგალითად, იპოდრომის ტერიტორიის ცენტრალპარკად ქცევას დასჭირდება 1,5 წელი. ამდენივე დასჭირდება გარკვეულ ინფრასტრუქტურულ პროექტებს.  
არ გამოვრიცხავ არავისთან თანამშრომლობას, რა თქმა უნდა, პროდასავლურ კანდიდატებთან.
 
  • რას მიიჩნევთ დღეს  თბილისისთვის მთავარ პრობლემად ან პრობლემებად?
  ზალიკო უდუმაშვილი:  თბილისელებისთვის მთავარ პრობლემებში ყოველთვის ლიდერობს სოციალური პრობლემები, 10 წლის წინაც ასე იყო და ახლაც ასეა. მათ ძალიან მნიშვნელოვან პრობლემად მიაჩნიათ ეკოლოგია. ამის გადაჭრის გზები არსებობს, უბრალოდ, გარკვეულწილად პოლიტიკური გადაწყვეტილებების მიღებაა საჭირო. ეკოლოგიას მხოლოდ მწვანე საფარის აღდგენით ვერ ვუშველით, უნდა გადაწყდეს საცობების პრობლემა,  უნდა გადაწყდეს მშენებლობების პრობლემა.  
თბილისი უნდა გავხადოთ შშმ პირებისთვის ადაპტირებული ქალაქი.
 
  • როგორ და რა ვადაში  მოაგვარებთ ამ პრობლემებს? 
  ზალიკო უდუმაშვილი: დაიწყება ძალიან მნიშვნელოვანი ინფრასტრუქტურული პროექტებით, იგივე შემოვლითი რკინიგზის პროექტი, რომელიც ძალიან მნიშვნელოვანი იყო ქალაქისთვის. ამის გარდა, ვგეგმავ, რომ მტკვარზე სამი ახალი საავტომობილო ხიდი უნდა აშენდეს, რაც ცენტრს კიდევ უფრო განტვირთავს.  რამდენიმე გვირაბია გასაკეთებელი მოძრაობის განსატვირთად, რომ საცობებისგან გავათავისუფლოთ ქალაქი. ასევე, უნდა შედგეს ქალაქის სატრანსპორტო გეგმა, რაც დღეს არ გაგვაჩნია. საცობი არის დღეს  ჩვენი ჰაერის მთავარი მტერი, რადგან ყველაზე მეტი გამონაბოლქვი გამოიყოფა საცობის დროს. კიდევ ერთი საკითხი - მშენებლობები მიმდინარეობს ყოველგვარი ნორმების გარეშე. ბადეები იმიტომ კი არაა საჭირო, თავში რაღაც რომ არ დაგეცეს, არამედ იმიტომ, რომ მტვერი არ გამოვიდეს ქარის დროს. თუმცა, ესაც კი  არაა დაცული.  
სოციალურად დაუცველ სტუდენტებსაც ასევე მერია დაუფინანსებს სწავლას. ყველა წარჩინებულ სტუდენტს აუცილებლად დავუფინანსებ  სწავლას უცხოეთში, რადაც არ უნდა დაუჯდეს ეს ბიუჯეტს.
 
  • თქვენი არჩევის შემთხვევაში როგორი იქნება მერიის საქმიანობა, რა კონკრეტულ აქტივობებს გეგმავთ საზოგადოებასთან ურთიერთობისთვის?
ზალიკო  უდუმაშვილი: ვინაიდან, მაინც ყოფილი ჟურნალისტი ვარ, ჩემთვის ყოველთვის მტკივნეული თემა იყო, ხელისუფლებაში წასვლის შემდეგ რომ აღარ გელაპარაკებიან რესპოდენტები. რა პრობლემაა, მითუმეტეს, როცა არჩეული მერი ხარ. არ ვამბობ, რომ 24 საათი ვიჯდები და მოქალაქეების მიღებაში ვიქნები, ამას ვერ გავაკეთებ იმიტომ, რომ სხვა საქმეც უნდა ვაკეთო. გეგმაში მაქვს ის, რომ გამარჯვების შემთხვევაში, ამ სამი თვის განმავლობაში სადაც ვიყავი, პირველი სამი თვე სწორედ იქ მივალ, ადგილზე რომ მოვაგვარო ეს პრობლემები. მერი ძირითადად ხალხში უნდა იყოს.  
ვინაიდან, მაინც ყოფილი ჟურნალისტი ვარ, ჩემთვის ყოველთვის მტკივნეული თემა იყო, ხელისუფლებაში წასვლის შემდეგ რომ აღარ გელაპარაკებიან რესპონდენტები.
 
  • დღეს თბილისისთვის რაც ყველაზე თვალშისაცემია, არის ტრანსპორტი - პარკირება და საცობები, გამწვანება და უნებართვო მშენებლობები. თვლით თუ არა მთავარ პრობლემად და როგორ მოაგვარებთ?  კონკრეტული გეგმა გაქვთ თუ არ შემუშავებული და რა  ვადაში აპირებთ ამის შესრულებას?     
  ზალიკო უდუმაშვილი: „სითი პარკი“, მართლაც, დიდ პრობლემად იქცა თბილისელებისთვის. იმიტომ კი არა, რომ სადაც გვინდა, იქ უნდა გავაჩეროთ.  წესრიგი უნდა დავიცვათ, პარკირების ადგილას უნდა გავაჩეროთ, მაგრამ ამისთვის უნდა იყოს ადგილი. „სითი პარკთან“ რომელი ხელშეკრულებაც იქნა დადებული, არ შეიძლებოდა,  დადებულიყო.  ამიტომ „სითი პარკთან“ ხელშეკრულება ცალმხრივად უნდა გაწყდეს. თუ ხელშეკრულებას გავწყვეტთ, მოგვიწევს თანხის გადახდაც, ამას ვერ გაექცევი, მაგრამ ვფიქრობ,  მერია და თბილისის ბიუჯეტი არ უნდა იყოს ამ თანხის გადამხდელი. ჩვენ უნდა დაველაპარაკოთ კომპანიას, რომელიც შემოვა, რომელიც გადაიხდის ამ ჯარიმას, სამაგიეროდ ოპერირებისთვის შეღავათიან პირობებს მიიღებს.
  ჩემი პროგრამა არის მთლიანად გაწერილი იმ წლებზე, როცა მე უნდა ვიყო მერი. ანუ, არის ძალიან რეალისტური.
 
  • როგორი იქნება თქვენი სოციალური პოლიტიკა, რას გეგმავთ ცალკეული სამიზნე ჯგუფებისთვის?
ზალიკო უდუმაშვილი: თბილისი უნდა გავხადოთ შშმ პირებისთვის ადაპტირებული ქალაქი. ახლა შემოიყვანეს ახალი ავტობუსები, რაც კარგია, აქვს პანდუსები, თუმცა გაჩერებები არაა ადაპტირებული და შშმ პირები მაინც ვერ სარგებლობენ. ყველა წარჩინებულ სტუდენტს აუცილებლად დავუფინანსებ  სწავლას უცხოეთში, რადაც არ უნდა დაუჯდეს ეს ბიუჯეტს. სოციალურად დაუცველ სტუდენტებსაც ასევე მერია დაუფინანსებს სწავლას.
  მე არ ვწერ ასეთ რამეს პროგრამაში, რომელსაც შეიძლება მე ვერ მოვერიო და  გახდეს ბევრი ადამიანის გასაკეთებელი ჩემს შემდეგ.
 
  • თქვენი გამარჯვების შემთხვევაში, დანარჩენ კანდიდატებს შესთავაზებთ თუ არა თანამშრომლობას  და  პირველ რიგში, რომელს? ვის მიიჩნევთ მთავარ კონკურენტად?  
    ზალიკო უდუმაშვილი: ჩემი მთავარი კონკურენტი, რა თქმა უნდა, ხელისუფლების კანდიდატია. არ გამოვრიცხავ არავისთან თანამშრომლობას, რა თქმა უნდა, პროდასავლურ კანდიდატებთან.    
ვგეგმავ, რომ მტკვარზე სამი ახალი საავტომობილო ხიდი უნდა აშენდეს. რამდენიმე გვირაბია გასაკეთებელი მოძრაობის განსატვირთად, რომ საცობებისგან გავათავისუფლოთ ქალაქი.
 
  • მსოფლიოში თქვენი  საყვარელი ქალაქი რომელია (თბილისის გარდა)? რატომ, რა ნიშნით გამოარჩიეთ და თუ გეგმავთ, რომ თბილისი მას დაემსგავსოს?
ზალიკო უდუმაშვილი: ჩემი ერთ-ერთი საყვარელი  ქალაქია ნიუ იორკი. თუმცა, რომ გითხრათ, მინდა, ჰგავდეს თბილისს - არა! აბსოლუტურად  სხვადასხვა ქალაქია. ვერასდროს დაემსგავსება თბილისი ნიუ იორკს. მე  უფრო მინდა, რომ თბილისი რომს ჰგავდეს, თავისი ისტორიიდან გამომდინარე, თავისი მიდგომით ისტორიის მიმართ.   ქეთი გიგოლაშვილი  [post_title] => ჩემი პროგრამა არის მთლიანად გაწერილი იმ წლებზე, როცა მე უნდა ვიყო მერი - ინტერვიუ ზალიკო უდუმაშვილთან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => chemi-programa-aris-mtlianad-gawerili-im-wlebze-roca-me-unda-viyo-meri-interviu-zaliko-udumashviltan [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-09-25 18:14:02 [post_modified_gmt] => 2017-09-25 14:14:02 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=167473 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 365 [max_num_pages] => 122 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9806cf1f2106029bf69f8aa67d04160d [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები