“სითი პარკის” თანამშრომლები აგრესიულ მენეჯმეტზე გადავიდნენ

პოპულარული

“სითი პარკის” თანამშრომლები აგრესიულ მენეჯმეტზე გადავიდნენ

საქართველოს ტრანსპორტისა და გზების ასოციაცია “სითი პარკთან” დაკავშირებით, განცხადებას ავრცელებს.

ასოციაციის ცნობით, მას შემდეგ რაც მერიამ, კომპანიასთან ხელშეკრულების შეწყვეტა დააანონსა, “სითი პარკის” თანამშრომლები აგრესიულ მენეჯმეტზე გადავიდნენ.

ტრანსპორტისა და გზების მიერ გავრცელებულ განცხადებაში აღნიშნულია, მერიაზე უკმაყოფილო, “სითი პარკმა” მთელი აგრესია მოქალაქეებზე გადაიტანა.

“მას შემდეგ, რაც თბილისის მერიამ “სითი პარკთან” დადებული ხელშეკრულების შეწყვეტის (10 აპრილიდან) შესახებ განაცხადა, კომპანიის თანამშრომლები გადავიდნენ აგრესიულ მენეჯმენტზე. აშკარაა “სითი პარკის” მიზანი, რომ ამოიღოს მაქსიმალური ოდენობის საჯარიმო თანხა მძღოლებისგან. იმ ფონზე, რომ საპარკინგე ინფრასტრუქტურა მოუწესრიგებელია, ხოლო ადგილები არასაკმარისი (15 ავტომობილი-1 საპარკინგე ადგილი) არასამართლიანად მიგვაჩნია მასიური საგანგებო-სადამსჯელო ღონისძიებების გატარება ავტომფლობელების მიმართ, რომელმაც მიიღო ყოვლად მიუღებელი რეიდების სახე. უკვე მერემდენედ, ბოლო წლების განმავლობაში, ილახება მძღოლთა უფლებები მერიასა და “სითი პარკს” შორის არსებული დაპირისპირების გამო.

აღსანიშნავია, რომ კომპანია იმყოფება სამართლებრივ დავაში მერიასთან, თუმცა მერიაზე უკმაყოფილოებმა, მთელი აგრესია მოქალაქეებზე გადაიტანეს. ვგმობთ “სითი პარკის” ყოველგვარ ზნეობას მოკლებულ ქმედებებს. სირცხვილია, რომ “ძლიერზე” გაბრაზებული “სითი პარკი”, “სუსტის” დაჩაგვრით დაკავდა.

იქიდან გამომდინარე, რომ მსგავს სადამსჯელო ღონისძიებებს “სითი პარკი” გაასმაგებელი ენერგიით გაატარებს 10 აპრილამდე, მივმართავთ თბილისის მერიას, მოახდინოს რეაგირება აღნიშნულ ფაქტებზე და შესთავაზოს ავტომფლობელებს გამოსავალი!

მძღოლებს ვთხოვთ მაქსიმალურ ყურადღებას, რომ თავიდან აირიდონ მათგან დამოუკიდებელი მიზეზით წარმოქმნილი გაუგებრობა”, – ნათქვამია ასოციაციის განცხადებაში.

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => transportisa-da-gzebis-asociacia
                                    [1] => siti-parki
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 223801
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => transportisa-da-gzebis-asociacia
                                    [1] => siti-parki
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 223801
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 2755
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => transportisa-da-gzebis-asociacia
                                    [1] => siti-parki
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => transportisa-da-gzebis-asociacia
                                    [1] => siti-parki
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (223801) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (7871,2755)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 253907
                    [post_author] => 25
                    [post_date] => 2018-06-12 16:50:24
                    [post_date_gmt] => 2018-06-12 12:50:24
                    [post_content] => საქართველოში ბოლო ორი წლის მანძილზე კანონდამრღვევ მძღოლებზე მილიონზე მეტი ჯარიმაა გამოწერილი, დარღვევების ჯამური ღირებულება წელიწადში საშუალოდ 58,5 მლნ ლარია. საგზაო მოძრაობის წესების დარღვევებზე, აუდიტის სამსახურმა 2015-17 წლებში შინაგან საქმეთა სამინისტროს სამართლებრივი რეაგირების კვლევა ჩაატარა.

აუდიტის დასკვნის მიხედვით, მიუხედავად იმისა, რომ ბოლო წლებში შინაგან საქმეთა სამინისტროში მნიშვნელოვანი რეფორმები განხორციელდა საგზაო წესების დარღვევებზე რეაგირების თვალსაზრისით, პრობლემების ნაწილი კვლავ მოუგვარებელი რჩება. მაგალითად, ქვეყანაში საკმარისად ვერ ხდება სიჩქარის გადაჭარბების ფაქტების გამოვლენა, არასაკმარისია რადარების რაოდენობა და ხშირად მათი გამოყენება ტექნიკური გაუმართაობის გამო ვერ ხერხდება. ტექნიკური პრობლემების გამო სრულფასოვნად ვერ მუშაობს ვიდეო თვალის სისტემაც.

 

დაუსჯელობის სინდრომი - დამრღვევი ტოპ-მძღოლები

    აუდიტის დასკვნამ 10 ტოპ მძღოლიც გამოავლინა, რომელმაც ბოლო წლებში ყველაზე ხშირად დაარღვიეს მოძრაობის წესები. ათეულის ლიდერი „მძღოლი“ 233-ჯერ არის დაჯარიმებული. დასკვნამ დარღვევების ციფრობრივი მაჩვენებლის გარდა, სხვა პრობლემებიც გამოკვეთა. 2015-დან 2017 წლამდე, ჯარიმების გადახდის მაჩვენებელი 10%-ით არის შემცირებული. მაგალითად, იგივე ტოპ მძღოლს, რომელმაც მოძრაობის წესები 233 ჯერ დაარღვია, მხოლოდ 10 ჯარიმა აქვს გადახდილი. ჯარიმის ამოღება სოციალურად დაუცველი პირის სტატუსით სარგებლობის გამოც ვერ ხერხდება. „აუდიტის დასაკვნა და ჯარიმების რაოდენობა გზებზე არსებულ რთულ ვითარებას სრულად ვერ ასახავს“ - "ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციაში" მიიჩნევენ , რომ  ქულათა სისტემის შემოღების მიუხედავად, მძღოლებს კვლავ დაუსჯელობის სინდრომი აქვთ, რაც როგორც დარღვევათა რაოდენობაზე, ასევე ჯარიმების ამოღებაზეც აისახება. ორგანიზაციის ხელმძღვანელი დავით მესხიშვული მთავარ პრობლემად საპატრულო პოლიციის სისტემურ და ტექნიკურ გაუმართაობას ასახელებს, მისი თქმით, ავტომობილების რაოდენობის ზრდის ფონზე არასაკმარისია, როგორც საპატრულო პოლიციის საკადრო რესურსი, ასევე  ტექნიკური საშუალებები - რადარები და ჭკვიანი კამერები.
„დარღვევებზე კონტროლის მექანიზმი არის მოძველებული, დაწყებული დაჯარიმების სისტემით - ჯარიმების ამოღებამდე. მთავრი პრობლემებია არასაკმარისია მატერაილურ-ტექნიკური აღჭურვა და არასაკმარისი საკადრო რესურსი. 3000 კამერაზე იყო საუბარი, ჯერჯერობით არ დამონტაჟებულა ჭკვიანი კამერებიც, მოძველებულია პოლიციის მენეჯმენტიც, საპატრულო პოლიცია არ უნდა იყოს საცობების განმუხტვით დაკავებული, ის ამაზე არ უნდა ცდებოდეს. საბოლოო ჯამში, ყველაფერი მძღოლებში დაუსჯელობის განცდას ქმნის,“ - ამბობს დავით მესხიშვილი“ფორტუნასთან“.
ორი წლის მანძილზე გამოწერილი მილიონზე მეტი ჯარიმა საქართველოს რეალობისთვის საკმაოდ დიდ ციფრად მიაჩნია ორგანიზაცია „პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის“ ხელმძღვანელს. გელა კვაშილავა დარღვევების გამოსავლენად გზების ტექნიკურ აღჭურვასა და სახელმწიფოს მხრიდან ამ მიმართულების დაფინანსების აუცილებლობაზე აკეთებს აქცენტს.
„100 ჭკვიანი კამერა და სექციური რადარი უნდა დამონტაჟებულიყო საქართველოს მასშტაბით, ამ ეტაპზე ადგილობრივ და შიდასახლემწიფოებრივ გზებზე ეფექტური კონტროლი ვერ ხორცილდება, თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენების გარეშე, პატრულს გზების კონტროლი გაუჭირდება, საპატრულო პოლიციის ეკიპაჟები არსებული ავტომანქანების გასაკონტროლებლად არასაკმარისია. მნიშვნელოვანია, მთავრობის მიერ დროულად მოხდეს ტექნიკური აღჭურვის დაფინანსება და განხორცილედეს ყველა ის პროექტი, რადარების, ჭკვიანი კამერების, რაც დაგეგმილია რეფორმის ფარგლებში,“ - აცხადებს გელა კვაშილავა.
 

პოტენციური მკვლელი საჭესთან

    აუდიტის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებული დასკვნა სკანდალურ სტატისტიკასაც შეიცავს. ინფორმაცია მძღოლზე, რომელიც საჭესთან სიმთვრალის გამო წლის მანძილზე 120-ჯერ დაჯარიმდა, საგზაო სფეროში მომუშავე ორგანიზაციებისთვის გამაოგნებელი და უპრეცენდენტო შემთხვევა აღმოჩნდა. დამნაშავეებისთვის ლოიალური და მეგობრული კანონი - ასე ფასდება მათი მხრიდან რეგულაცია, რომელიც ნასვამ მდგომარეობაში მართვისთვის მძღოლს მხოლოდ ფინანსურ სანქციას უწესებს.
„ამ ფაქტს ევროპის მასშტაბით ანალოგი არ აქვს. პრეცედენტი არ აქვს ევროპაში იმას, რომ მართვის უფლების არმქონე ადამიანს შეუძლია საჭის მართვა, დღეს ჩვენი კანონმდებლობა უშვებს, რომ პირი, რომელიც 120-ჯერ დააკავეს ნასვამი მართვისთვის, საზოგადოებისთვის საშიში ადამიანი და პოტენციური მკლვლელი კვლავ საჭესთან ხვდება. თუ თქვენ გაქვთ ფული, გაქვთ გზებზე ყველანაირი თავხედობის უფლება“ - ამბობს დავით მესხიშვილი.
არასამთავრობო სექტორის ნაწილი სიჩქარის გადაჭარბებასა და ნასვამ მდგომარეობაში მართვისთვის კანონმდებლობის გამკაცრებაზე თანხმდება, მათთვის მისაღები ევროკავშირის ქვეყნების მოდელია. გერმანიაში ნასვამ პირს პირველ შემთხვევაზე მართვის უფლების 1 წლით შეჩერება, შემდეგ  ჯერზე კი, 5 წლამდე პატიმრობა ემუქრება. ევროკავშირის სტანდარტის მიხედვით, სიჩქარის გადაჭარბებაზე პირველ შემთხვევაში ფულადი ჯარიმა, განმეორებისას ადმინისტრაციული პატიმრობა ან ჯარიმა, მესამე შემთხვევაში კი, სისხლის სამართლებრივ პასუხისმგებლობას ითვალისწინებს.     თამუნა გოგუაძე   [post_title] => 1.2 მილიონი ჯარიმა 2 წელიწადში - „თავხედი მძღოლების" ტოპ ათეული [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 1-2-milioni-jarima-2-weliwadshi-tavkhedi-mdzgholebis-top-ateuli [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-12 16:50:24 [post_modified_gmt] => 2018-06-12 12:50:24 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=253907 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 240283 [post_author] => 21 [post_date] => 2018-05-08 17:02:05 [post_date_gmt] => 2018-05-08 13:02:05 [post_content] => თბილისის მერია „სითი პარკთან“ სამართლებრივი დავისთვის საჭირო მომსახურებას გამარტივებული ტენდერით შეისყიდის. სახელმწიფო შესყიდვების ოფიციალურ ვებგვერდზე გამოქვეყნებული ინფორმაციის მიხედვით, თბილისის მერია მომსახურებაში 800 000 ლარს დახაჯავს. იურიდიული კომპანიისგან მომსახურების შეზღუდულ ვადაში შესყიდვის აუცილებლობა განპირობებულია იმ ფაქტით, რომ დავის რეჟიმის სპეციფიკიდან გამომდინარე, სამართლებრივი რისკების შეფასება-შემცირებისა და თბილისის მთავრობის ინტერესების დასაცავად საჭირო მოქმედებები, მათ შორის, შპსსი-ტი პარკისინტერესების დამცველ საერთაშორისო იურიდიულ ფირმასთან კომუნიკაცია უნდა განხორციელდეს შესაბამის მოკლე ვადებში. შესყიდვის წინასწარ დაგეგმვა შეუძლებელი იყო იმდენად, რამდენადაც შეუძლებელი იყო შპსსი-ტი პარკისშემდგომი მოქმედებების ზუსტი პროგნოზირება, - ნათქვამია თბილისის მერიის არგუმენტებში, რომელიც შესყიდვების სააგენტოს ვებგვერდზეა გამოქვეყნებული. 7 მაისს ცნობილი გახდა, რომ კომპანია „სითი პარკმა“ თბილისის მერიის წინააღმდეგ ბრიტანული იურიდიული კომპანია „ფრეშ ფილდი“ დაიქირავა. 10 აპრილს „სითი პარკმა“ თბილისის მერიის წინააღმდეგ სარჩელი თბილისის საქალაქო სასამართლოში შეიტანა. როგორც ცნობილია, თბილისის მერია კომპანია „სითი პარკთან“ ხელშეკრულება შეუწყვიტა. გადაწყვეტილების მიზეზად დედაქალაქის მერმა კომპანიის მხრიდან უპასუხისმგებლობა და საჯარო უფლებამოსილებების არასათანადოდ შესრულება დაასახელა. [post_title] => თბილისის მერია "სითი პარკთან" სამართლებრივი დავისთვის იურიდიულ მომსახურებაზე ტენდერს აცხადებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisis-meria-siti-parktan-samartlebrivi-davistvis-iuridiul-momsakhurebaze-tenders-ackhadebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-05-08 17:02:05 [post_modified_gmt] => 2018-05-08 13:02:05 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=240283 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 235363 [post_author] => 6 [post_date] => 2018-04-24 16:08:50 [post_date_gmt] => 2018-04-24 12:08:50 [post_content] => კომპანია „სითი პარკის“ ბაზრიდან გასვლის შემდეგ ქალაქში პარკინგის კონტროლს „თბილისის სატრანსპორტო კომპანია“ აგრძელებს. კონტროლიორებს, რომელთა ძირითადი ნაწილი „სითი პარკის“ ყოფილი თანამშრომელია, ახალი სპეც. ფორმები და ტექნიკა დაურიგდათ. ჩვეულ რეჟიმში ხდება არასწორად დაპარკინგებული ავტომობილის ევაკუატორით გადაყვანაც. ამ ეტაპზე ქალაქში 4 ევაკუატორი მუშაობს, თუმცა ტენდერის დასრულების შემდეგ მათი რიცხვი 10-მდე გაიზრდება. არ შეცვლილა ევაკუატორით გადაყვანილი მანქანების ავტოსადგომის ადგილმდებარეობაც. სატრანსპორტო კომპანიამ ხელშეკრულება იგივე კომპანიებთან გააფორმა, რომლითაც „სითი პარკი“ სარგებლობდა. შესაბამისად, თქვენს გადაყვანილ ავტომანქანას ნაცნობ ავტოსადგომზე შეგიძლიათ მიაკითხოთ. შეგახსენებთ, თბილისის ტერიტორიაზე რამდენიმე სპეციალური ავტოსადგომია გამოყოფილი, მისამართებზე: ცაბაძის ქუჩა 8, აღმაშენებლის გამზირის 164, ერთიანობისთვის მებრძოლთა ქუჩაზე ვარკეთილში და  ქავთარაძის ქუჩის 19-ში (ცხელი ხაზი: 293 44 44). ცვლილება არ შეხებია პარკირების საფასურსაც. თბილისის ქუჩებში პარკინგის გადასახადი შემდეგნაირადაა განსაზღვრული:
  • 1 კვირა – 4 ლარი (გადახდის მომენტიდან მომდევნო 6 კალენდარული დღის განმავლობაში);
  • 6 თვე – 25 ლარი (გადახდის მომენტიდან მომდევნო 182 კალენდარული დღის განმავლობაში);
  • 1 წელი – 50 ლარი (გადახდის მომენტიდან შემდეგი წლის შესაბამის კალენდარულ დღემდე).
  კომპანიის მარკეტინგის ხელმძღვანელის, თამაზ რობაქიძის ინფორმაციით, სამუშაო პროცესი ქალაქში 10 აპრილიდან დაიწყო.
„ქალაქის მერიამ შეცვალა მხოლოდ პარკირების ოპერატორი კომპანია და არა პარკირების სისტემა. შესაბამისად, როგორც პარკირების საფასური, ასევე ჯარიმების ოდენობაც იგივე რჩება, უცვლელია ჯარიმების მიწოდების ფორმაც. ხელშეკრულება რამდენიმე საკურიერო ფირმასთანაა გაფორმებული, დეტალური ინფორმაცია ფასებზე, ჯარიმებსა და საპარკინგე ადგილებზე ვებ -გვერდზე შეგიძლიათ იპოვოთ", - განმარტავს „ფორტუნასთან“თამაზ რობაქიძე.
„ სითი პარკის“ ჩანაცვლების შემდეგ, ერთადერთი, რაც შეიცვალა, კომპანიის ლოგოა სწრაფი გადახდის აპარატებში. ამჟამად ჯარიმის ან პარკინგის საფასურის გადახდისას "თბილისის პარკინგის" ლოგოთი აღნიშნული სერვისი უნდა გამოიყენოთ. ჯარიმის გადახდა შესაძლებელია, საბანკო დაწესებულების, ვებგვერდის ან სწრაფი გადახდის აპარატის მეშვეობით.  

თამუნა გოგუაძე

[post_title] => არაფერიც არ შეცვლილა: თბილისში პარკირების სისტემა იგივე დარჩა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => araferic-ar-shecvlila-tbilisshi-parkirebis-sistema-igive-darcha [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-24 16:08:50 [post_modified_gmt] => 2018-04-24 12:08:50 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=235363 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 253907 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-06-12 16:50:24 [post_date_gmt] => 2018-06-12 12:50:24 [post_content] => საქართველოში ბოლო ორი წლის მანძილზე კანონდამრღვევ მძღოლებზე მილიონზე მეტი ჯარიმაა გამოწერილი, დარღვევების ჯამური ღირებულება წელიწადში საშუალოდ 58,5 მლნ ლარია. საგზაო მოძრაობის წესების დარღვევებზე, აუდიტის სამსახურმა 2015-17 წლებში შინაგან საქმეთა სამინისტროს სამართლებრივი რეაგირების კვლევა ჩაატარა. აუდიტის დასკვნის მიხედვით, მიუხედავად იმისა, რომ ბოლო წლებში შინაგან საქმეთა სამინისტროში მნიშვნელოვანი რეფორმები განხორციელდა საგზაო წესების დარღვევებზე რეაგირების თვალსაზრისით, პრობლემების ნაწილი კვლავ მოუგვარებელი რჩება. მაგალითად, ქვეყანაში საკმარისად ვერ ხდება სიჩქარის გადაჭარბების ფაქტების გამოვლენა, არასაკმარისია რადარების რაოდენობა და ხშირად მათი გამოყენება ტექნიკური გაუმართაობის გამო ვერ ხერხდება. ტექნიკური პრობლემების გამო სრულფასოვნად ვერ მუშაობს ვიდეო თვალის სისტემაც.  

დაუსჯელობის სინდრომი - დამრღვევი ტოპ-მძღოლები

    აუდიტის დასკვნამ 10 ტოპ მძღოლიც გამოავლინა, რომელმაც ბოლო წლებში ყველაზე ხშირად დაარღვიეს მოძრაობის წესები. ათეულის ლიდერი „მძღოლი“ 233-ჯერ არის დაჯარიმებული. დასკვნამ დარღვევების ციფრობრივი მაჩვენებლის გარდა, სხვა პრობლემებიც გამოკვეთა. 2015-დან 2017 წლამდე, ჯარიმების გადახდის მაჩვენებელი 10%-ით არის შემცირებული. მაგალითად, იგივე ტოპ მძღოლს, რომელმაც მოძრაობის წესები 233 ჯერ დაარღვია, მხოლოდ 10 ჯარიმა აქვს გადახდილი. ჯარიმის ამოღება სოციალურად დაუცველი პირის სტატუსით სარგებლობის გამოც ვერ ხერხდება. „აუდიტის დასაკვნა და ჯარიმების რაოდენობა გზებზე არსებულ რთულ ვითარებას სრულად ვერ ასახავს“ - "ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციაში" მიიჩნევენ , რომ  ქულათა სისტემის შემოღების მიუხედავად, მძღოლებს კვლავ დაუსჯელობის სინდრომი აქვთ, რაც როგორც დარღვევათა რაოდენობაზე, ასევე ჯარიმების ამოღებაზეც აისახება. ორგანიზაციის ხელმძღვანელი დავით მესხიშვული მთავარ პრობლემად საპატრულო პოლიციის სისტემურ და ტექნიკურ გაუმართაობას ასახელებს, მისი თქმით, ავტომობილების რაოდენობის ზრდის ფონზე არასაკმარისია, როგორც საპატრულო პოლიციის საკადრო რესურსი, ასევე  ტექნიკური საშუალებები - რადარები და ჭკვიანი კამერები.
„დარღვევებზე კონტროლის მექანიზმი არის მოძველებული, დაწყებული დაჯარიმების სისტემით - ჯარიმების ამოღებამდე. მთავრი პრობლემებია არასაკმარისია მატერაილურ-ტექნიკური აღჭურვა და არასაკმარისი საკადრო რესურსი. 3000 კამერაზე იყო საუბარი, ჯერჯერობით არ დამონტაჟებულა ჭკვიანი კამერებიც, მოძველებულია პოლიციის მენეჯმენტიც, საპატრულო პოლიცია არ უნდა იყოს საცობების განმუხტვით დაკავებული, ის ამაზე არ უნდა ცდებოდეს. საბოლოო ჯამში, ყველაფერი მძღოლებში დაუსჯელობის განცდას ქმნის,“ - ამბობს დავით მესხიშვილი“ფორტუნასთან“.
ორი წლის მანძილზე გამოწერილი მილიონზე მეტი ჯარიმა საქართველოს რეალობისთვის საკმაოდ დიდ ციფრად მიაჩნია ორგანიზაცია „პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის“ ხელმძღვანელს. გელა კვაშილავა დარღვევების გამოსავლენად გზების ტექნიკურ აღჭურვასა და სახელმწიფოს მხრიდან ამ მიმართულების დაფინანსების აუცილებლობაზე აკეთებს აქცენტს.
„100 ჭკვიანი კამერა და სექციური რადარი უნდა დამონტაჟებულიყო საქართველოს მასშტაბით, ამ ეტაპზე ადგილობრივ და შიდასახლემწიფოებრივ გზებზე ეფექტური კონტროლი ვერ ხორცილდება, თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენების გარეშე, პატრულს გზების კონტროლი გაუჭირდება, საპატრულო პოლიციის ეკიპაჟები არსებული ავტომანქანების გასაკონტროლებლად არასაკმარისია. მნიშვნელოვანია, მთავრობის მიერ დროულად მოხდეს ტექნიკური აღჭურვის დაფინანსება და განხორცილედეს ყველა ის პროექტი, რადარების, ჭკვიანი კამერების, რაც დაგეგმილია რეფორმის ფარგლებში,“ - აცხადებს გელა კვაშილავა.
 

პოტენციური მკვლელი საჭესთან

    აუდიტის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებული დასკვნა სკანდალურ სტატისტიკასაც შეიცავს. ინფორმაცია მძღოლზე, რომელიც საჭესთან სიმთვრალის გამო წლის მანძილზე 120-ჯერ დაჯარიმდა, საგზაო სფეროში მომუშავე ორგანიზაციებისთვის გამაოგნებელი და უპრეცენდენტო შემთხვევა აღმოჩნდა. დამნაშავეებისთვის ლოიალური და მეგობრული კანონი - ასე ფასდება მათი მხრიდან რეგულაცია, რომელიც ნასვამ მდგომარეობაში მართვისთვის მძღოლს მხოლოდ ფინანსურ სანქციას უწესებს.
„ამ ფაქტს ევროპის მასშტაბით ანალოგი არ აქვს. პრეცედენტი არ აქვს ევროპაში იმას, რომ მართვის უფლების არმქონე ადამიანს შეუძლია საჭის მართვა, დღეს ჩვენი კანონმდებლობა უშვებს, რომ პირი, რომელიც 120-ჯერ დააკავეს ნასვამი მართვისთვის, საზოგადოებისთვის საშიში ადამიანი და პოტენციური მკლვლელი კვლავ საჭესთან ხვდება. თუ თქვენ გაქვთ ფული, გაქვთ გზებზე ყველანაირი თავხედობის უფლება“ - ამბობს დავით მესხიშვილი.
არასამთავრობო სექტორის ნაწილი სიჩქარის გადაჭარბებასა და ნასვამ მდგომარეობაში მართვისთვის კანონმდებლობის გამკაცრებაზე თანხმდება, მათთვის მისაღები ევროკავშირის ქვეყნების მოდელია. გერმანიაში ნასვამ პირს პირველ შემთხვევაზე მართვის უფლების 1 წლით შეჩერება, შემდეგ  ჯერზე კი, 5 წლამდე პატიმრობა ემუქრება. ევროკავშირის სტანდარტის მიხედვით, სიჩქარის გადაჭარბებაზე პირველ შემთხვევაში ფულადი ჯარიმა, განმეორებისას ადმინისტრაციული პატიმრობა ან ჯარიმა, მესამე შემთხვევაში კი, სისხლის სამართლებრივ პასუხისმგებლობას ითვალისწინებს.     თამუნა გოგუაძე   [post_title] => 1.2 მილიონი ჯარიმა 2 წელიწადში - „თავხედი მძღოლების" ტოპ ათეული [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 1-2-milioni-jarima-2-weliwadshi-tavkhedi-mdzgholebis-top-ateuli [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-12 16:50:24 [post_modified_gmt] => 2018-06-12 12:50:24 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=253907 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 46 [max_num_pages] => 16 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 14cef74b928f49d13c3add054d448ca0 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები