სულ რაღაც წელიწადნახევარში: როგორი იქნება ქართული ელექტროავტობუსები (ფოტო)

პოპულარული

სულ რაღაც წელიწადნახევარში: როგორი იქნება ქართული ელექტროავტობუსები (ფოტო)

საქართველოში პირველი ელექტროავტობუსი წელიწადნახევარში აეწყობა.

ელექტროავტობუსების მწარმოებელი ქარხნის მშენებლობას ქართული კომპანია ფრეგობასი, ჩინურ კომპანიასთან ZTE და გერმანულ Eurobus-თან ერთად იწყებს. ამ დროისთვის 4 საავარუდო ლოკაციიდან ერთ-ერთის არჩევის პროცესი მიმდინარეობს.

როგორც „ფორტუნასთან” კომპანია “ფრეგობასის” დირექტორმა, მურმან პატარაიამ განაცხადა, დაახლოებით 3-4 თვეში დასრულდება კვლევა, რომელსაც ისინი ატარებენ და ქარხნის მშენებლობა დაიწყება.

„ოპტიმისტური გათვლებით ერთი წელი, ან წელიწადნახევარი დაგვჭირდება იმისთვის, რომ პირველი პროდუქცია ვაწარმოოთ და ბაზარზე გავიტანოთ. საქართველოში წარმოებული ელექტროავტობუსების კარკასი ძალიან მყარი ალუმინის იქნება. ის სპეციალური გადამყვანებით აეწყობა.“, – აღნიშნა მურმან პატარაიამ „ფორტუნასთან“ ინტერვიუში.

 

როგორი იქნება საქართველოში დამზადებული ელექტოავტობუსი?

კომპანია საქართველოში, 2018 წლის დასაწყისში, ამ ავტობუსების პროტოტიპის ჩამოყვანასაც აპირებს.

როგორც “ფორტუნას” მურმან პატარაიამ განუცხადა, მათი საწარმო საქართველოში, სწორედ ამ ავტობუსების ანალოგებს დაამზადებს:

ელექტროავტობუსების ნაწილები ჩინეთიდან და გერმანიიდან შემოვა. ავტობუსების ბატარეები კი ევროპული ხარისხის იქნება. ხარისხზე პასუხისმგებელი გერმანული კომპანია Eurobus-ია.

საწყის ეტაპზე, “ფრეგობასი”, წლის განმავლობაში, 250-300 ელექტროავტობუსის წარმოებას გეგმავს.

„მეტის რესურსი გვაქვს, მაგრამ ამ ეტაპზე 300 ავტობუსის წარმოებაა დაგეგმილი“, – განაცხადა მან.

 

ქართული ნაწარმი მხოლოდ ევროპაში გაიყიდება?

რაც შეეხება საექსპორტო ბაზარს, “ფრეგობასს” ძირითადი გათვლა ევროპაზე აქვს. Eurobus ამ საკითხზე  ესპანეთთან, პოლონეთთან, გერმანიასთან და სხვა ქვეყნებთან მუშაობს.

„ევროპისა და ახლო აღმოსავლეთის ბაზარზე ვმუშაობთ აქტიურად, თუმცა თუ დაინტერესდება სახელმწიფო, შესაძლებელია ადგილობრივი ბაზრისთვისაც დამზადდეს ელექტროავტობუსები. ამ თემაზე ჯერ მოლაპარაკებები არ გვქონია“, – აღნიშნა მურმან პატარაიამ „ფორტუნასთან“ საუბარში.

 

კარგი ამბავი ელექტრომობილების მძღოლებისთვის – ახალი სწრაფი დამტენები თბილისში

ქარხანასთან ერთად, საქართველოში ელექტროავტობუსების თანამედროვე, სწრაფი დამტენებიც დამონტაჟდება.  კომპანია „ფრეგობასის“ დირექტორის თქმით,

“არ გვექნება ის დამტენები, რომლებიც საქართველოში ხშირად გვხვდება. ჩვენი დამტენები ავტობუსებს დაახლოებით, 20 წუთში ტენის, ხოლო 10–15 წუთში მსუბუქ ავტომობილებს”, – განაცხადა პატარაიამ.

ჯერ არ არის გადაწყვეტილი, სად განთავსდება სწრაფი დამტენები.

თამთა უთურგაშვილი

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

30 ნოემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eleqtroavtobusi
                                    [1] => qartuli-eleqtroavtobusi
                                    [2] => fregobasi
                                    [3] => murman-pataraia
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 192194
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eleqtroavtobusi
                                    [1] => qartuli-eleqtroavtobusi
                                    [2] => fregobasi
                                    [3] => murman-pataraia
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 192194
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 18916
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eleqtroavtobusi
                                    [1] => qartuli-eleqtroavtobusi
                                    [2] => fregobasi
                                    [3] => murman-pataraia
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eleqtroavtobusi
                                    [1] => qartuli-eleqtroavtobusi
                                    [2] => fregobasi
                                    [3] => murman-pataraia
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (192194) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (18916,21489,21490,21491)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 233880
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-04-19 10:33:04
                    [post_date_gmt] => 2018-04-19 06:33:04
                    [post_content] => რამოდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისში იქნება.

დედაქალაქის მაცხოვრებლებს შეეძლებათ 61 ნომერ მარშრუტზე, სამი კვირის განმავლობაში თავად გატესტონ ეკოლოგიურად სუფთა, უსაფრთხო, უხმაურო და კომფორტული თანამედროვე E-Bus.

ელექტროავტობუსი კომპანია "ფრეგობასის" საცდელი პროექტის ფარგლებში ჩამოდის.
"ეს არის სადემონსტრაციო 12 მეტრიანი ავტობუსი, 35 ადგილი + მძღოლი, 100% ელექტრო, მსგავსი ტიპის თანამედროვე ავტობუსი პირველად ჩამოვა საქართველოში, იმედია მსგავსი სიკეთეები არ მოაკლდება ამ ქალაქს და მალე ჯანსაღად შევძლებთ სუნთქვას", – განაცხადა მურმან პატარაიამ "ფორტუნასთან".
ელექტროავტობუსი თბილისში იმ პროგრამის ფარგლებში ჩამოდის, რომლის მიხედვითაც, საქართველოში ელექტროავტობუსების ამწყობი ქარხნის მშენებლობა უნდა დაიწყოს. პროექტს "ფრეგობასი" ჩინურ კომპანიასთან ZTE და გერმანულ Eurobus-თან ერთად იწყებს. ამ დროისთვის ტექნიკურ-ეკონომიკური კვლევა ხორციელდება. "გადავწყვიტეთ, სანამ ამწყობი ქარხანა აშენდება, სადემონსტრაციოდ ჩამოვიყვანოთ ეს ავტობუსი, რადგან ყველამ ნახოს რამდენად კარგი, სასარგებლო და ეკონომიურია ის", – აღნიშნა პატარაიამ "ფორტუნასთან". ნახეთ ვრცლად: სულ რაღაც წელიწადნახევარში: როგორი იქნება ქართული ელექტროავტობუსები (ფოტო) [post_title] => რამდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისის მგზავრებს მოემსახურება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdenime-dgheshi-es-eleqtroavtobusi-tbilisis-mgzavrebs-moemsakhureba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-19 11:34:49 [post_modified_gmt] => 2018-04-19 07:34:49 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=233880 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 222190 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-03-12 13:01:20 [post_date_gmt] => 2018-03-12 09:01:20 [post_content] => ილონ მასკმა ახალი მიწისქვეშა ელექტროავტობუსის კონცეფცია წარადგინა. მისი მიზანია, ადამიანები A-დან B წერტილში უფრო ეფექტურად გადაადგილდნენ. ელექტროავტობუსი საათში 200 კილომეტრს ავითარებს. ვიდეოს “ტვიტერში”  თავად ილონ მასკი ავრცელებს. როგორც მასკი წერს, მისი კომპანია მუშაობს 1000 მცირე სადგურის განვითარებაზე, რომელიც ხალხს დანიშნულების ადგილას უპრობლემოდ მიიყვანს. მიწისქვეშ გადაადგილება საცობების პრობლემას მოაგვარებს, ელექტროავტობუსები კი გარემოს დანაგვიანებას შეამცირებს. მიწისქვეშა ელექტროავტობუსები ფეხით მოსიარულეებს პრიორიტეტებს მიანიჭებს. "პერსონალურ ავტომობილებზე მნიშვნელოვანი, საზოგადოებრივი ტრანსპორტია. სამართლიანი იქნება, რომ ვისაც არ შეუძლია ავტომობილის ყიდვა, ისინი პირველ რიგში უნდა დადგნენ", – წერია მასკის ერთ-ერთ თვითში. [post_title] => ილონ მასკმა მიწისქვეშა მაღალსიჩქარიანი ელექტოავტობუსი წარადგინა [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ilon-maskma-miwisqvesha-maghalsichqariani-eleqtoavtobusi-waradgina-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-12 17:09:30 [post_modified_gmt] => 2018-03-12 13:09:30 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=222190 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 192239 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-12-01 11:32:07 [post_date_gmt] => 2017-12-01 07:32:07 [post_content] =>

საქართველოში ელექტროავტობუსების მწარმოებელი პირველი ქარხნის აშენება იგეგმება. როგორც "ფორტუნასთან" კომპანია "ფრეგობასის" დირექტორმა განაცხადა, მათ მიერ აშენებული ქარხნის საწარმოო ხაზში, ელექტროავტობუსების გარდა, ბევრი რამის გაკეთება იქნება შესაძლებელი. მათ შორის, განიხილება მინი ბასების და მიკროავტობუსების საკითხიც. თუმცა, ორიენტირი ელექტროავტობუსები იქნება.

აქ იქნება შესაძლებელი, როგორც ავტობუსების ისე სხვა ტიპის ელექტრომობილების აწყობა. ორიენტირი გვაქვს ელექტოავტობუსებზე და ვფიქრობთ მინიბასებსა და მიკროავტობუსებზე“, – განაცხადა მურმან პატარაიამფორტუნასთან“.

ელექტროავტობუსების მწარმოებელი ქარხნის მშენებლობას ქართული კომპანია ფრეგობასი, ჩინურ კომპანიასთან ZTE და გერმანულ Eurobus-თან ერთად იწყებს. ამ დროისთვის 4 საავარუდო ლოკაციიდან ერთ-ერთის არჩევის პროცესი მიმდინარეობს. როგორც „ფორტუნასთან” კომპანია “ფრეგობასის” დირექტორმა, მურმან პატარაიამ განაცხადა, დაახლოებით 3-4 თვეში დასრულდება კვლევა, რომელსაც ისინი ატარებენ და ქარხნის მშენებლობა დაიწყება. მისი პროგნოზით, საწარმო პირველ ელექტროავტობუსს წელიწადნახევარში გამოუშვებს. ნახეთ ვრცლად, როგორი იქნება და სად გაიყიდება პირველი ქართული ელექტროავტობუსები: სულ რაღაც წელიწადნახევარში: როგორი იქნება ქართული ელექტროავტობუსები (ფოტო)

[post_title] => საქართველოში ელექტრომობილების წარმოება შესაძლებელი ხდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartveloshi-eleqtromobilebis-warmoeba-shesadzlebeli-khdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-01 12:12:22 [post_modified_gmt] => 2017-12-01 08:12:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=192239 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 233880 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-04-19 10:33:04 [post_date_gmt] => 2018-04-19 06:33:04 [post_content] => რამოდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისში იქნება. დედაქალაქის მაცხოვრებლებს შეეძლებათ 61 ნომერ მარშრუტზე, სამი კვირის განმავლობაში თავად გატესტონ ეკოლოგიურად სუფთა, უსაფრთხო, უხმაურო და კომფორტული თანამედროვე E-Bus. ელექტროავტობუსი კომპანია "ფრეგობასის" საცდელი პროექტის ფარგლებში ჩამოდის.
"ეს არის სადემონსტრაციო 12 მეტრიანი ავტობუსი, 35 ადგილი + მძღოლი, 100% ელექტრო, მსგავსი ტიპის თანამედროვე ავტობუსი პირველად ჩამოვა საქართველოში, იმედია მსგავსი სიკეთეები არ მოაკლდება ამ ქალაქს და მალე ჯანსაღად შევძლებთ სუნთქვას", – განაცხადა მურმან პატარაიამ "ფორტუნასთან".
ელექტროავტობუსი თბილისში იმ პროგრამის ფარგლებში ჩამოდის, რომლის მიხედვითაც, საქართველოში ელექტროავტობუსების ამწყობი ქარხნის მშენებლობა უნდა დაიწყოს. პროექტს "ფრეგობასი" ჩინურ კომპანიასთან ZTE და გერმანულ Eurobus-თან ერთად იწყებს. ამ დროისთვის ტექნიკურ-ეკონომიკური კვლევა ხორციელდება. "გადავწყვიტეთ, სანამ ამწყობი ქარხანა აშენდება, სადემონსტრაციოდ ჩამოვიყვანოთ ეს ავტობუსი, რადგან ყველამ ნახოს რამდენად კარგი, სასარგებლო და ეკონომიურია ის", – აღნიშნა პატარაიამ "ფორტუნასთან". ნახეთ ვრცლად: სულ რაღაც წელიწადნახევარში: როგორი იქნება ქართული ელექტროავტობუსები (ფოტო) [post_title] => რამდენიმე დღეში ეს ელექტროავტობუსი თბილისის მგზავრებს მოემსახურება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ramdenime-dgheshi-es-eleqtroavtobusi-tbilisis-mgzavrebs-moemsakhureba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-19 11:34:49 [post_modified_gmt] => 2018-04-19 07:34:49 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=233880 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 4 [max_num_pages] => 2 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => c5dae1d7730c8ad988a712781fac44d8 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები