თბილისი მცხეთას და რუსთავს, შესაძლოა, ტრამვაით დაუკავშირდეს

პოპულარული

თბილისი მცხეთას და რუსთავს, შესაძლოა, ტრამვაით დაუკავშირდეს

თბილისის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფი, დედაქალაქის მთავრობას სატრანსპორტო დერეფანთან დაკავშირებით გარკვეულ ცვლილებებს სთავაზობს, რომელიც ქალაქის შემოსასვლელებს ერთმანეთთან ეფექტიანად დააკავშირებს.

საუბარია მცხეთა – თბილისი – რუსთავი – გარდაბნის მიმართულებით საქალაქო რკინიგზის, ან ჩქაროსნული ტრამვაის გაყვანაზე.

როგორც გენგეგმის ჯგუფის ერთ-ერთმა ხელმძღვანელმა, ორგანიზაცია “სითი ინსტიტუტი – საქართველოს” დირექტორმა მამუკა სალუქვაძემ “კვირას” პრესკლუბში სტუმრობისას განაცხადა, ​გენგეგმის ჯგუფის პროექტში უცვლელად დარჩა სატრანსპორტო დერეფანთან დაკავშირებული ხედვა, სადაც საუბარია, ე.წ. S-Bahn -ის, ან ტრამვაის შემადგენლობის გაშვებაზე, რომელიც ამ მიმართულებაზე არსებულ დასახლებულ პუნქტებს ერთმანეთთან დააკავშირებს.

საუბარია ასევე, ქალაქის შემოსასვლელებს შორის ეფექტიანი სარკინიგზო კავშირის შექმნაზე, რომლის გასწვრივ ასევე, მოეწყობა საავტომობილი გზა. ამგვარად გამოთავისუფლდება მდინარე მტკვრის მარცხენა სანაპირო, სადაც რეკრეაციული ზონები და მუნიციპალური ტრანსპორტის სავალი ზოლი მოეწყობა.

“სატრანსპორტო დერეფნის თვალსაზრისით, გარკვეულ ალტერნატივად მტკვრის მარცხენა სანაპირო განიხილება. მდინარის სანაპიროზე გარკვეული მონაკვეთები გვინდა იქცეს საზოგადოებრივი ტრანსპორტის სავალ ნაწილად და აგრეთვე რეკრეაციულ ტერიტორიად, რაც საშუალებას მისცემს მოქალაქეებს მიუახლოვდნენ მტკვარს. მეორე პრობლემაა მტკვრის ეკოლოგიური ხარისხი და მას აუცილებლად გამოსწორება სჭირდება”, – აცხადებს გენგეგმის ჯგუფის წევრი მამუკა სალუქვაძე.

შეგახსენებთ, რომ გენგეგმაში წარმოდგენილი პროექტები გრძელვადიანია.

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 183037
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 183037
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 6487
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (183037) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (6487,14701,15493)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 298074
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-10-23 12:34:54
                    [post_date_gmt] => 2018-10-23 08:34:54
                    [post_content] => თბილისის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე „სითი ინსტიტუტ საქართველოს“ ხელმძღვანელი მამუკა სალუქვაძე აცხადებს, რომ ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს გაკეთება კვლევის გარეშე არ შეიძლება.

მისი განცხადებით, არსებული ინფრასტრუქტურა მიწისზედა რკინიგზის ტრანსპორტისთვის დაიწუნეს, თუმცა შესაძლებელია მეტრო აქ მინიმალური ხარჯებით მოეწყოს, თუმცა კვლევის გარეშე ამის გაკეთება არ შეიძლება.

„ლილოს მიმართულებით დღეს გამოუყენებელი ინფრასტრუქტურაა, რომელიც შეიძლება მერიამ გამოიყენოს ისე, რომ ძალიან ბევრი ფინანსური საშუალებები არ დაიხარჯოს. ფაქტობრივად, ტრასა მოწყობილია, მიწის სამუშაოები გაკეთებულია. რა თქმა უნდა, ხვალ ვერ მიადგებიან, ნიჩაბს ვერ დაარტყამენ და მუშაობას ვერ დაიწყებენ. ყველა ასეთ პროექტს სჭირდება კვლევა, ამის გარეშე გაკეთება არ შეიძლება, რადგან ეს იყო გათვლილი რკინიგზის ტრანსპორტზე, ახლა საუბარია მეტროზე. ეს არის ის ტრასა, რომელიც შემოვლითი რკინიგზისთვის იყო განკუთვნილი, მაგრამ არა მხოლოდ ჩვენ, არამედ ბევრმა ექსპერტმა დაიწუნა. ძალიან ბევრი პარამეტრით სტანდარტებს ვერ აკმაყოფილებს. თბილისის ზღვისკენ რომელიც მიდის ბევრი ფაქტორის გამო იქნა დაწუნებული, მათ შორის ეკოლოგიური და ტექნიკურ საკითხების გამო. ამიტომ ვფიქრობ, რომ მეტროსთვის ამ ინფრასტრუქტურის გამოყენება რეალურია,“ - განაცხადა სალუქვაძემ.

მამუკა სალუქვაძე აღნიშნავს, რომ ამ მიმართულებით ტრანსპორტის განვითარება თბილისის გენერალურ გეგმაშიც იყო შეთავაზებული და მერია გენ.გეგმის პირველადი ვერსიიდან საკმაოდ ბევრ პროექტს აანონსებს.

„თქვენ უკვე ხედავთ, რომ გენგეგმამ ბიძგი მისცა იმას, რომ ამბიციური პროექტების განხორციელება დაიწყოს თბილისში. გვახსოვს ჩვენ პერიოდი, როცა მახინჯი სახლების გარდა არაფერი შენდებოდა და არავითარ მსხვილ პროექტებზე საუბარი არ იყო. მით უფრო არ იყო საუბარი ისეთ პროექტებზე, რომელიც ქალაქის გამწვანებას შეუწყობდა ხელს, მწვანე ტრანსპორტის განვითარებას შეუწყობდა ხელს. მას შემდეგ, რაც გენგეგმა მიღებულია, თუმცა დამტკიცებული არ არის, საკმაოდ მსხვილი და ამბიციური პროექტების დაანონსება მიმდინარეობს თბილისის მერიის მიერ, იმ პროექტების, რომელიც გათვალისწინებული იყო მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის მიერ.

ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს პროექტი ჩვენ რეკომენდაციის და წინადადების სახით გვქონდა ჩადებული გენერალურ გეგმაში. რა თქმა უნდა, მეტროს გაგრძელება ბევრი მიმართულებით არის საჭირო, რადგან ეკოლოგიურად სუფთა ტრანსპორტია, საკმაოდ ბევრი ადამიანი გადაჰყავს,“ - განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.

 
                    [post_title] => ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს გაკეთება კვლევის გარეშე არ შეიძლება - მამუკა სალუქვაძე
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => lilos-mimartulebit-miwiszeda-metros-gaketeba-kvlevis-gareshe-ar-sheidzleba-mamuka-saluqvadze
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-23 12:34:54
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-23 08:34:54
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=298074
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 264188
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-07-10 16:40:04
                    [post_date_gmt] => 2018-07-10 12:40:04
                    [post_content] => მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფის "სითი ინსტიტუტის" ხელმძღვანელი მამუკა სალუქვაძე "სოციალურ ქსელში რეკრეაციულ ზონასთან დაკავშირებით განმარტებებს აკეთებს.

სალუქვაძე აღნიშნავს, რომ განახლებულ გენ.გეგმაში, რეკრეაციული ტერიტორიის ფართობი არ შემცირებულა

"თბილისის ტერიტორიები, რომელსაც რეკრეაცია ედო მოქმედი გენგეგმით და რეალობაში სატყეო ტერიტორიებს წარმოადგენდა, გენგეგმის განახლებულ ვარიანტში შესატყვისად მოიხსენიება, როგორც სატყეო ზონა. სატყეო ტერიტორიას ახალი გენგეგმით დაემატა 12048 ჰა (და ეს ფართობი აღარ არის მონიშნული შეუსაბამო რეკრეაციული ზონით). 462 ჰა დაემატა რეკრეაციულ ზონა 1-ს. ქალაქის განაშენიანებულ ნაწილში, საპარკო მშენებლობისათვის, ასობით ჰა ტერიტორია გამოინახა და შეთავაზებულ იქნა მერიისთვის. ძირითად რუკაზე. რეკრეაციული და გამწვანებული ტერიტორიების ბალანსში არ შევიყვანეთ არსებული შიდაკვარტალური გამწვანების, გაზონებისა და მცირე ზომის მწვანე ტერიტორიების ჯამური ფართობი (ეს ჩვენ თემატური რუკის სახით გვაქვს წარმოდგენილი, რათა ამ ტერიტორიების დაცვა მოხდეს მშენებლობებისგან). ამდენად, არანაირი რეკრეაციული ტერიტორიის ფართობი არ შემცირებულა და ზოგიერთებმა კითხვა რომ არ იცოდნენ კი გავიგეთ, მაგრამ მიმატება-გამოკლებაც თუ არ იცოდნენ, არ მეგონა...სანამ გამოხტებით და რაღაც სისულელეს დაწერთ, მომმართეთ და გიპასუხებთ, როდის იყო პასუხი არ გაღირსეთ ან დაგიგვიანეთ?," - წერს მამუკა მუმლაძე.

                    [post_title] => "რეკრეაციული ტერიტორიის ფართობი არ შემცირებულა" - მამუკა სალუქვაძე განმარტებას აკეთებს
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => rekreaciuli-teritoriis-fartobi-ar-shemcirebula-mamuka-saluqvadze-ganmartebas-aketebs
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-07-10 16:40:04
                    [post_modified_gmt] => 2018-07-10 12:40:04
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=264188
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 246777
                    [post_author] => 26
                    [post_date] => 2018-05-25 14:28:42
                    [post_date_gmt] => 2018-05-25 10:28:42
                    [post_content] => "სითი ინსტიტუტ საქართველომ“ თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაზე მუშაობა უკვე დაასრულა და დედაქალაქის მერიას წარუდგინა. ამის შესახებ გენგეგმაზე მომუშავე ჯგუფის ხელმძღვანელი, მამუკა სალუქვაძე „ინტერპრესნიუსს“ ესაუბრა.

სალუქვაძის ინფორმაციით, მერია გენგეგმის დოკუმენტს რამდენიმე დღეში მიიღებს და დასამტკიცებლად საკრებულოს გადაუგზავნის. როგორც სალუქვაძე აცხადებს, დოკუმენტზე მერიას შენიშვნები სავარაუდოდ, აღარ ექნება, რადგან ყველა შესწორება დოკუმენტში მერიის თანხმობით და მოთხოვნით შევიდა.

„ოქტომბრამდე გარდამავალი პერიოდი იქნება, როდესაც ძველი დოკუმენტი ახლით უნდა შეიცვალოს. ამას გარკვეული დრო დასჭირდება საკანონმდებლო საკითხების მოსაწესრიგებლად, ინსტიტუციური საკითხები თავად მერიაში უნდა გადაწყდეს და ჩვენ ამაში დავეხმარებით.

დოკუმენტში ძირეული, პრინციპებისა და გადაწყვეტების ცვლილება არ მომხდარა. საუბარია რიგითობაზე, უფრო გამსხვილდა საკითხები, ღონისძიებები და გამოიყო პირველი რიგის ამოცანები. მერია პრაქტიკულად, თვითონ ჩაერთო და განსაზღვრა, რას მოერევა პირველ ეტაპზე, პირველ 5 წელიწადში რა იქნება მისთვის დაძლევადი,“ - განაცხადა სალუქვაძემ.

რაც შეეხება ცვლილებებს, სალუქვაძის თქმით, პირველი ცვლილება, რაც ძალიან მალე დაიწყება ქალაქში, იქნება კვლევების ჩატარება, ჩარჩო და განაშენიანების გეგმების შემუშავება, მათ შორის, საპარკო პროექტების მიმართულებით.

„სავარაუდოდ, პროექტირება მოხდება დიღმის ტყეპარკთან და თემქის პარკთან დაკავშირებით. აგრეთვე, ბევრ მნიშვნელოვან ტერიტორიაზე გამოცხადდება კონკურსი და გაკეთდება ჩარჩო-გეგმები. მოხდება კვლევა და პროექტირება ამ ტერიტორიების, რომელიც სასწრაფოდ ჩარევას ითხოვს, მაგალითად, შინდისი-წავკისის მიმართულებით, თბილისის ზღვისა და დიდი დიღმის ტერიტორიებზე. ეს ის ტერიტორიებია, სადაც ქაოტური განაშენიანებები იყო და გაცემულია ნებართვები. ასევე ვიცით, რომ ლისზე ჩარჩო-გეგმის შემუშავებაზე კონკურსი უკვე გამოცხადებულია,“ - აღნიშნა სალუქვაძემ.

რაც შეეხება 140 ათას ლარიან ჯარიმას, როგორც სალუქვაძე აცხადებს, მიუხედავად იმისა, ეთანხმება თუ არა გენგეგმაზე მომუშავე ჯგუფი, ჯარიმა მაინც უნდა გადაიხადონ; თუმცა, სალუქვაძე არ გამორიცხავს რომ ჯარიმის კანონიერებაზე სასამართლოში იდავონ.
                    [post_title] => პრაქტიკულად, კონსესუსს მივაღწიეთ - "სითი ინსტიტუტმა" მერიას გენგეგმა წარუდგინა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => praqtikulad-konsesuss-mivaghwiet-siti-institutma-merias-gengegma-warudgina
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-05-25 14:39:31
                    [post_modified_gmt] => 2018-05-25 10:39:31
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=246777
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

        )

    [post_count] => 3
    [current_post] => -1
    [in_the_loop] => 
    [post] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 298074
            [post_author] => 8
            [post_date] => 2018-10-23 12:34:54
            [post_date_gmt] => 2018-10-23 08:34:54
            [post_content] => თბილისის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე „სითი ინსტიტუტ საქართველოს“ ხელმძღვანელი მამუკა სალუქვაძე აცხადებს, რომ ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს გაკეთება კვლევის გარეშე არ შეიძლება.

მისი განცხადებით, არსებული ინფრასტრუქტურა მიწისზედა რკინიგზის ტრანსპორტისთვის დაიწუნეს, თუმცა შესაძლებელია მეტრო აქ მინიმალური ხარჯებით მოეწყოს, თუმცა კვლევის გარეშე ამის გაკეთება არ შეიძლება.

„ლილოს მიმართულებით დღეს გამოუყენებელი ინფრასტრუქტურაა, რომელიც შეიძლება მერიამ გამოიყენოს ისე, რომ ძალიან ბევრი ფინანსური საშუალებები არ დაიხარჯოს. ფაქტობრივად, ტრასა მოწყობილია, მიწის სამუშაოები გაკეთებულია. რა თქმა უნდა, ხვალ ვერ მიადგებიან, ნიჩაბს ვერ დაარტყამენ და მუშაობას ვერ დაიწყებენ. ყველა ასეთ პროექტს სჭირდება კვლევა, ამის გარეშე გაკეთება არ შეიძლება, რადგან ეს იყო გათვლილი რკინიგზის ტრანსპორტზე, ახლა საუბარია მეტროზე. ეს არის ის ტრასა, რომელიც შემოვლითი რკინიგზისთვის იყო განკუთვნილი, მაგრამ არა მხოლოდ ჩვენ, არამედ ბევრმა ექსპერტმა დაიწუნა. ძალიან ბევრი პარამეტრით სტანდარტებს ვერ აკმაყოფილებს. თბილისის ზღვისკენ რომელიც მიდის ბევრი ფაქტორის გამო იქნა დაწუნებული, მათ შორის ეკოლოგიური და ტექნიკურ საკითხების გამო. ამიტომ ვფიქრობ, რომ მეტროსთვის ამ ინფრასტრუქტურის გამოყენება რეალურია,“ - განაცხადა სალუქვაძემ.

მამუკა სალუქვაძე აღნიშნავს, რომ ამ მიმართულებით ტრანსპორტის განვითარება თბილისის გენერალურ გეგმაშიც იყო შეთავაზებული და მერია გენ.გეგმის პირველადი ვერსიიდან საკმაოდ ბევრ პროექტს აანონსებს.

„თქვენ უკვე ხედავთ, რომ გენგეგმამ ბიძგი მისცა იმას, რომ ამბიციური პროექტების განხორციელება დაიწყოს თბილისში. გვახსოვს ჩვენ პერიოდი, როცა მახინჯი სახლების გარდა არაფერი შენდებოდა და არავითარ მსხვილ პროექტებზე საუბარი არ იყო. მით უფრო არ იყო საუბარი ისეთ პროექტებზე, რომელიც ქალაქის გამწვანებას შეუწყობდა ხელს, მწვანე ტრანსპორტის განვითარებას შეუწყობდა ხელს. მას შემდეგ, რაც გენგეგმა მიღებულია, თუმცა დამტკიცებული არ არის, საკმაოდ მსხვილი და ამბიციური პროექტების დაანონსება მიმდინარეობს თბილისის მერიის მიერ, იმ პროექტების, რომელიც გათვალისწინებული იყო მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის მიერ.

ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს პროექტი ჩვენ რეკომენდაციის და წინადადების სახით გვქონდა ჩადებული გენერალურ გეგმაში. რა თქმა უნდა, მეტროს გაგრძელება ბევრი მიმართულებით არის საჭირო, რადგან ეკოლოგიურად სუფთა ტრანსპორტია, საკმაოდ ბევრი ადამიანი გადაჰყავს,“ - განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.

 
            [post_title] => ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს გაკეთება კვლევის გარეშე არ შეიძლება - მამუკა სალუქვაძე
            [post_excerpt] => 
            [post_status] => publish
            [comment_status] => closed
            [ping_status] => closed
            [post_password] => 
            [post_name] => lilos-mimartulebit-miwiszeda-metros-gaketeba-kvlevis-gareshe-ar-sheidzleba-mamuka-saluqvadze
            [to_ping] => 
            [pinged] => 
            [post_modified] => 2018-10-23 12:34:54
            [post_modified_gmt] => 2018-10-23 08:34:54
            [post_content_filtered] => 
            [post_parent] => 0
            [guid] => http://fortuna.ge/?p=298074
            [menu_order] => 0
            [post_type] => post
            [post_mime_type] => 
            [comment_count] => 0
            [filter] => raw
        )

    [comment_count] => 0
    [current_comment] => -1
    [found_posts] => 17
    [max_num_pages] => 6
    [max_num_comment_pages] => 0
    [is_single] => 
    [is_preview] => 
    [is_page] => 
    [is_archive] => 1
    [is_date] => 
    [is_year] => 
    [is_month] => 
    [is_day] => 
    [is_time] => 
    [is_author] => 
    [is_category] => 
    [is_tag] => 1
    [is_tax] => 
    [is_search] => 
    [is_feed] => 
    [is_comment_feed] => 
    [is_trackback] => 
    [is_home] => 
    [is_404] => 
    [is_embed] => 
    [is_paged] => 
    [is_admin] => 
    [is_attachment] => 
    [is_singular] => 
    [is_robots] => 
    [is_posts_page] => 
    [is_post_type_archive] => 
    [query_vars_hash:WP_Query:private] => d1c20bfb645efa99182b12a9b9f20f82
    [query_vars_changed:WP_Query:private] => 
    [thumbnails_cached] => 
    [stopwords:WP_Query:private] => 
    [compat_fields:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => query_vars_hash
            [1] => query_vars_changed
        )

    [compat_methods:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => init_query_flags
            [1] => parse_tax_query
        )

)

მსგავსი სიახლეები