თბილისი მცხეთას და რუსთავს, შესაძლოა, ტრამვაით დაუკავშირდეს

პოპულარული

თბილისი მცხეთას და რუსთავს, შესაძლოა, ტრამვაით დაუკავშირდეს

თბილისის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფი, დედაქალაქის მთავრობას სატრანსპორტო დერეფანთან დაკავშირებით გარკვეულ ცვლილებებს სთავაზობს, რომელიც ქალაქის შემოსასვლელებს ერთმანეთთან ეფექტიანად დააკავშირებს.

საუბარია მცხეთა – თბილისი – რუსთავი – გარდაბნის მიმართულებით საქალაქო რკინიგზის, ან ჩქაროსნული ტრამვაის გაყვანაზე.

როგორც გენგეგმის ჯგუფის ერთ-ერთმა ხელმძღვანელმა, ორგანიზაცია “სითი ინსტიტუტი – საქართველოს” დირექტორმა მამუკა სალუქვაძემ “კვირას” პრესკლუბში სტუმრობისას განაცხადა, ​გენგეგმის ჯგუფის პროექტში უცვლელად დარჩა სატრანსპორტო დერეფანთან დაკავშირებული ხედვა, სადაც საუბარია, ე.წ. S-Bahn -ის, ან ტრამვაის შემადგენლობის გაშვებაზე, რომელიც ამ მიმართულებაზე არსებულ დასახლებულ პუნქტებს ერთმანეთთან დააკავშირებს.

საუბარია ასევე, ქალაქის შემოსასვლელებს შორის ეფექტიანი სარკინიგზო კავშირის შექმნაზე, რომლის გასწვრივ ასევე, მოეწყობა საავტომობილი გზა. ამგვარად გამოთავისუფლდება მდინარე მტკვრის მარცხენა სანაპირო, სადაც რეკრეაციული ზონები და მუნიციპალური ტრანსპორტის სავალი ზოლი მოეწყობა.

“სატრანსპორტო დერეფნის თვალსაზრისით, გარკვეულ ალტერნატივად მტკვრის მარცხენა სანაპირო განიხილება. მდინარის სანაპიროზე გარკვეული მონაკვეთები გვინდა იქცეს საზოგადოებრივი ტრანსპორტის სავალ ნაწილად და აგრეთვე რეკრეაციულ ტერიტორიად, რაც საშუალებას მისცემს მოქალაქეებს მიუახლოვდნენ მტკვარს. მეორე პრობლემაა მტკვრის ეკოლოგიური ხარისხი და მას აუცილებლად გამოსწორება სჭირდება”, – აცხადებს გენგეგმის ჯგუფის წევრი მამუკა სალუქვაძე.

შეგახსენებთ, რომ გენგეგმაში წარმოდგენილი პროექტები გრძელვადიანია.

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 183037
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 183037
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 6487
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (183037) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (6487,14701,15493)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 231834
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-04-12 12:01:07
                    [post_date_gmt] => 2018-04-12 08:01:07
                    [post_content] => ქობულეთი და ურეკი, შესაძლოა, ერთმანეთს ტრამვაით დაუკავშირდეს, ურეკსა და შეკვეთილს შორის კი საბაგირო გზის განვითარება განიხილება,- ამის შესახებ საუბარია ურეკისა და შეკვეთილის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაში.

პროექტები, რომლებიც შეკვეთილსა და ურეკში განხორციელდება:

საავტომობილო გზები და ქუჩები, საფეხმავლო და სარეკრეაციო გზები, საველოსიპედო ბილიკები, საზოგადოებრივი ღია სივრცეები და მიწის ნაკვეთები - ეს იმ პროქტების ჩამონათვალია, რომელიც შეკვეთილსა და ურეკში სამომავლოდ უნდა განხორციელდეს. ჯამში უნდა აშენდეს 15,57 კილომეტრი ახალი საავტომობილო გზა, 20,4 კილომეტრი ახალი ქუჩა და 3 საავტომობილო ხიდი. გენერალური გეგმა მუნიციპალიტეტს სთავაზობს ავტობანის სავარაუდო განვითარებასაც. ტრანსპორტის მიმართულებით, საველოსიპედო გზის  გარდა შესაძლებელია წყლის ტრანსპორტის განვითარებაც. ამასთან, გენგეგმაში ასახულია ქობულეთის აღმაშენებლის ქუჩისა და ურეკი -შეკვეტილის სარეკრეაციო ტერიტორიის გასწვრივ როგორც საცხოვრებელი, ისე საქმიანი ზონების, ასევე გასართობი და სპორტული კომპლექსების განვითარება. აღნიშნული ქუჩა, შესაძლოა, გახდეს ასევე ქობულეთსა და ურეკს შორის მთავარი გზა, რომლებიც ერთმანეთს შესაძლოა ტრამვაით დაუკავშირდნენ. ურეკი-შეკვეთილის ტერიტორიაზე იგეგმება საბაგირო გზის განვითარებაც.



ურეკისა და შეკვეთილის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმა:

აღსანიშნავია, რომ აქამდე მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმა მხოლოდ ურეკს გააჩნდა, თუმცა ეკონომიკის სამინისტროს დაკვეთით მსგავსი დოკუმენტი ამჯერად ორივე საკურორტო ზონაზე, ურეკსა და შეკვეთილზე გავრცელდება. გენერალური გეგმა პირვანდელი სახით 2016 წელს მიიღეს, თუმცა მასში რიგი ცვლილებები შევიდა და საბოლოო სახეც ცოტა ხნის წინ მიიღო.
ურეკი-შეკვეთილის სარეკრეაციო ტერიტორია ჯამში 1538 ჰექტარ ტერიტორიას მოიცავს. მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმა აღნიშნული ტერიტორიების ფუნქციურ ზონებად დაყოფას გვთავაზობს და გარკვეულ შეზღუდვებსაც აწესებს. სანაპიროდან ხმელეთზე 110-დან 280 მეტრამდე მანძილზე იკრძალება ტერიტორიის როგორც საცხოვრებელ ზონად გამოყენება, ისე იმ ობიექტების მშენებლობა, რომელიც არ არის დაკავშირებული კურორტის განვითარებასთან. 
შესაძლებელია სარეკრეაციო ტერიტორიაზე მიწის ნაკვეთზე შესაბამისი გადასახადიც დაწესდეს, რაც გენ. გეგმის ავტორების აზრით, ხელს შეუწყობს გამოუყენებელი მიწის ნაკვეთების განვითარებასა და ტერიტორიის  მოვლა-პატრონობისთვის საჭირო ბიუჯეტის შევსებას. წყარო: bm.ge [post_title] => ქობულეთი- ურეკი ტრამვაით, ურეკი-შეკვეთილი კი ერთმანეთს საბაგიროთი დაუკავშირდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qobuleti-ureki-tramvait-ureki-shekvetili-ki-ertmanets-sabagiroti-daukavshirdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-12 12:14:30 [post_modified_gmt] => 2018-04-12 08:14:30 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=231834 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 229251 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-04-03 12:36:12 [post_date_gmt] => 2018-04-03 08:36:12 [post_content] => პროექტის "შენი იდეა ქალაქის მერს" ფარგლებში ბაკურ დარსალია დედაქალაქის მთავრობას წყლის ტრანსპორტის განვითარების იდეასა და გეგმას სთავაზობს. როგორც ის ამბობს, მტკვარი მნიშვნელოვან სატრანსპორტო პოტენციალს ატარებს და მისი სათანადო გამოყენება დედაქალაქში ცხოვრების ხარისხზე დადებითად იმოქმედებს. ასევე, გეგმის ავტორი განმარტავს, რომ ამ იდეის განხორციელება ღირებულ ეკონომიკურ სარგებელს მოიტანს.  დარსალიას გეგმაში გაწერილი და დასურათებულია ის სატრანსპორტო ხაზებიც, რომლებიც შესაძლოა განვითარდეს. [gallery royalslider="1" link="file" size="large" ids="229259,229260,229261,229262,229263,229264"]
  "ამით თბილისი დაუკავშირებს საკუთარ მივიწყებულ ტრადიციას ევროპის წამყვანი ქალაქების პრაქტიკას, სადაც ძირითადი მდინარეები ქალაქის სატრანსპორტო, ტურისტული და რეკრეაციული სივრცეების განუყრელ ნაწილს წარმოადგენენ. რივერბასებით (თანამედროვე “წყლის ავტობუსი”) მტკვრის გასწვრივ გაშენებული უბნების დაკავშირება დიღმიდან ორთაჭალამდე: გააჩენს ახალ სატრანსპორტო საშუალებას ბევრი თბილისელისთვის. ისინი შეძლებენ მდინარის გასწვრივ ზონებში სწრაფად და ზუსტად პროგნოზირებად დროში გადაადგილებას. ბევრი უბანი, მნიშნველოვანი საჯარო ობიექტი და რეკრეაციული სივრცე დაუკავშირდება პირდაპირი სატრანსპორტო ხაზებით ხელს შეუწყობს საცობების განტვირთვას, არსებული გადაადგილების საშუალებებისთვის კონკურენციის გაწევით გააძლიერებს თბილისის ტურისტულ პოტენციალს. შემცირდება მანძილი ძირითად ტურისტულ ზონებს შორის და გაჩნდება გადაადგილების მეტად მიმზიდველი საშუალება პროექტი ხელს შეუწყობს თბილისის ტრადიციის თანამედროვედ წარმოჩენას და დააბრუნებს მდინარეს ქალაქის ყოველდღიურ ცხოვრებაში ხელს შეუწყობს ახალი კომერციული ობექტების განვითარებას და ეკონომიკურ ბიძგს მისცემს ზონებს მდინარის გასწვრივ შექმნის ტრადიციული (გადატვირთული) სატრანსპორტო ქსელების ეკოლოგიურად უფრო სუფთა ალტერნატივას", – ნათქვამია განცხადებაში.
პროექტში ასევე, მტკვრის ძველი სურათებია დართული, სადაც ჩანს, რომ დედაქალაქში მდინარეს სატრანსპორტო და სავაჭრო ისტორია აქვს. შეგახსენებთ, რომ მტკვარზე წყლის ტრანსპორტის განვითარების იდეა თბილისის გენერალურ გეგმაშიც დევს. გეგმა არ დამტკიცებულა შესაბამისად, უცნობია რამდენად დაიწყება ამაზე მუშაობა. როგორც "სითი ინსტიტუტის" მიერ შედგენილ ოფიციალურ დოკუმენტში წერია, მტკვარზე,  მისი გრძივი ღერძის გასწვრივ, შესაძლოა, მგზავრების გადაადგილების ალტერნატიულ საშუალებად წყლის ტრანსპორტი გამოიყენონ.
„მდინარის ნაპირები რამდენიმე ადგილზე აღჭურვილია წყალთან მისადგომებით (კიბეებითა და პანდუსებით) მათი ეფექტურად გამოყენებისთვის რამდენიმე მნიშვნელოვანი საკითია გასათვალისწინებელი:
  • მდინარის საკანალიზაციო და სხვა ნარჩენებისგან გათავისუფლება
  • გამოსაკვლევია მდინარის ნაპირების სიღრმე ნაოსნობისთვის
  • აუცილებელია წყლისა და ქუჩის სიმაღლის დონეებს შორის არსებული დიდი სხვაობის შემცირება მდინარის ნაპირებთან მიწვდომადობის თვალსაზრისით“, – ნათქვამია გენერალური გეგმის დოკუმენტში.

გენ.გეგმისა და სხვა ქვეუნების გამოცდილებაზე ნახეთ ჩვენი სტატია - მტკვარი გზების ნაცვლად: რა მომავალი აქვს თბილისში წყლის ტრანსპორტს?

[post_title] => "წყლის ავტობუსების" იდეა თბილისის მერს - მტკვარი, როგორც გადაადგილების საშუალება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => wylis-avtobusebis-idea-tbilisis-mers-mtkvari-rogorc-gadaadgilebis-sashualeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-03 12:39:08 [post_modified_gmt] => 2018-04-03 08:39:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=229251 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 228870 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-04-02 12:14:59 [post_date_gmt] => 2018-04-02 08:14:59 [post_content] => სხვადასხვა მიზეზის გამო ვეთანხმებით თბილისის მერიას - მერიას უნდა დასაბუთება კიდევ უფრო მკაფიო იყოს იმასთან დაკავშირებით, თუ როგორ განახორციელებს ყველაფერ იმას, რასაც ჩვენ ვთავაზობთ, - ამის შესახებ "სითი ინსტიტუტის" ხელმძღვანელმა მამუკა სალუქვაძემ დედაქალაქის მერის, კახა კალაძის იმ გადაწყვეტილების შეფასებისას განაცხადა, რომლის მიხედვით "სითი ინსტიტუტს" თავისი ვალდებულებების დასრულებისთვის დრო კიდევ ექნება. მამუკა სალუქვაძის განმარტებით, არც "სითი ინსტიტუტს" და არც თბილისის მერიას არ სურს გენგეგმა თაროზე შემოიდოს. "პრინციპული დოკუმენტი, რომელიც შევთავაზეთ, მერიისთვისაც არის მისაღები, მაგრამ ძალიან მნიშვნელოვანია დასაბუთებები, თუ როგორ უნდა მოიქცეს მერია ამა თუ იმ შემთხვევაში, განსაკუთრებით მაშინ, როცა საქმე ეხება კერძო საკუთრებებს. სამწუხაროდ, ქალაქის განვითარების ისტორია ვიცით - ძალიან ბევრი ნაკვეთია აბსოლუტურად შეუსაბამო ტერიტორიაზე გაცემული. სწორედ ამაზე უფრო დეტალურად იქნება საუბარი, რომ შევჯერდეთ მერიასთან და შემდეგ ეს გენგეგმა თაროზე შემოსადები კი არა, რეალურად განხორციელებადი იყოს", - განაცადა მამუკა სალუქვაძემ. როგორც თბილისის მერმა კახა კალაძემ დღეს განაცხადა, მერიამ მიიღო გადაწყვეტილება, რომ „სითი ინსტიტუტს“ მიეცეს დრო თავისი ვალდებულებების შესასრულებლად. კალაძის თქმით, დედაქალაქის მერია კომპანიასთან ერთად მუშაობაში ჩაერთვება და მაქსიმალურად შეუწყობს ხელს ხარისხიანი გენგეგმის დადებაში. [post_title] => გენგეგმასთან დაკავშირებით თბილისის მერიას ვეთანხმებით - "სითი ინსტიტუტის" ხელმძღვანელი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gengegmastan-dakavshirebit-tbilisis-merias-vetankhmebit-siti-institutis-khelmdzghvaneli [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-02 12:14:59 [post_modified_gmt] => 2018-04-02 08:14:59 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=228870 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 231834 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-04-12 12:01:07 [post_date_gmt] => 2018-04-12 08:01:07 [post_content] => ქობულეთი და ურეკი, შესაძლოა, ერთმანეთს ტრამვაით დაუკავშირდეს, ურეკსა და შეკვეთილს შორის კი საბაგირო გზის განვითარება განიხილება,- ამის შესახებ საუბარია ურეკისა და შეკვეთილის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაში. პროექტები, რომლებიც შეკვეთილსა და ურეკში განხორციელდება: საავტომობილო გზები და ქუჩები, საფეხმავლო და სარეკრეაციო გზები, საველოსიპედო ბილიკები, საზოგადოებრივი ღია სივრცეები და მიწის ნაკვეთები - ეს იმ პროქტების ჩამონათვალია, რომელიც შეკვეთილსა და ურეკში სამომავლოდ უნდა განხორციელდეს. ჯამში უნდა აშენდეს 15,57 კილომეტრი ახალი საავტომობილო გზა, 20,4 კილომეტრი ახალი ქუჩა და 3 საავტომობილო ხიდი. გენერალური გეგმა მუნიციპალიტეტს სთავაზობს ავტობანის სავარაუდო განვითარებასაც. ტრანსპორტის მიმართულებით, საველოსიპედო გზის  გარდა შესაძლებელია წყლის ტრანსპორტის განვითარებაც. ამასთან, გენგეგმაში ასახულია ქობულეთის აღმაშენებლის ქუჩისა და ურეკი -შეკვეტილის სარეკრეაციო ტერიტორიის გასწვრივ როგორც საცხოვრებელი, ისე საქმიანი ზონების, ასევე გასართობი და სპორტული კომპლექსების განვითარება. აღნიშნული ქუჩა, შესაძლოა, გახდეს ასევე ქობულეთსა და ურეკს შორის მთავარი გზა, რომლებიც ერთმანეთს შესაძლოა ტრამვაით დაუკავშირდნენ. ურეკი-შეკვეთილის ტერიტორიაზე იგეგმება საბაგირო გზის განვითარებაც. ურეკისა და შეკვეთილის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმა: აღსანიშნავია, რომ აქამდე მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმა მხოლოდ ურეკს გააჩნდა, თუმცა ეკონომიკის სამინისტროს დაკვეთით მსგავსი დოკუმენტი ამჯერად ორივე საკურორტო ზონაზე, ურეკსა და შეკვეთილზე გავრცელდება. გენერალური გეგმა პირვანდელი სახით 2016 წელს მიიღეს, თუმცა მასში რიგი ცვლილებები შევიდა და საბოლოო სახეც ცოტა ხნის წინ მიიღო.
ურეკი-შეკვეთილის სარეკრეაციო ტერიტორია ჯამში 1538 ჰექტარ ტერიტორიას მოიცავს. მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმა აღნიშნული ტერიტორიების ფუნქციურ ზონებად დაყოფას გვთავაზობს და გარკვეულ შეზღუდვებსაც აწესებს. სანაპიროდან ხმელეთზე 110-დან 280 მეტრამდე მანძილზე იკრძალება ტერიტორიის როგორც საცხოვრებელ ზონად გამოყენება, ისე იმ ობიექტების მშენებლობა, რომელიც არ არის დაკავშირებული კურორტის განვითარებასთან. 
შესაძლებელია სარეკრეაციო ტერიტორიაზე მიწის ნაკვეთზე შესაბამისი გადასახადიც დაწესდეს, რაც გენ. გეგმის ავტორების აზრით, ხელს შეუწყობს გამოუყენებელი მიწის ნაკვეთების განვითარებასა და ტერიტორიის  მოვლა-პატრონობისთვის საჭირო ბიუჯეტის შევსებას. წყარო: bm.ge [post_title] => ქობულეთი- ურეკი ტრამვაით, ურეკი-შეკვეთილი კი ერთმანეთს საბაგიროთი დაუკავშირდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qobuleti-ureki-tramvait-ureki-shekvetili-ki-ertmanets-sabagiroti-daukavshirdeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-12 12:14:30 [post_modified_gmt] => 2018-04-12 08:14:30 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=231834 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 14 [max_num_pages] => 5 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => d1c20bfb645efa99182b12a9b9f20f82 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები