თბილისი მცხეთას და რუსთავს, შესაძლოა, ტრამვაით დაუკავშირდეს

პოპულარული

თბილისი მცხეთას და რუსთავს, შესაძლოა, ტრამვაით დაუკავშირდეს

თბილისის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფი, დედაქალაქის მთავრობას სატრანსპორტო დერეფანთან დაკავშირებით გარკვეულ ცვლილებებს სთავაზობს, რომელიც ქალაქის შემოსასვლელებს ერთმანეთთან ეფექტიანად დააკავშირებს.

საუბარია მცხეთა – თბილისი – რუსთავი – გარდაბნის მიმართულებით საქალაქო რკინიგზის, ან ჩქაროსნული ტრამვაის გაყვანაზე.

როგორც გენგეგმის ჯგუფის ერთ-ერთმა ხელმძღვანელმა, ორგანიზაცია “სითი ინსტიტუტი – საქართველოს” დირექტორმა მამუკა სალუქვაძემ “კვირას” პრესკლუბში სტუმრობისას განაცხადა, ​გენგეგმის ჯგუფის პროექტში უცვლელად დარჩა სატრანსპორტო დერეფანთან დაკავშირებული ხედვა, სადაც საუბარია, ე.წ. S-Bahn -ის, ან ტრამვაის შემადგენლობის გაშვებაზე, რომელიც ამ მიმართულებაზე არსებულ დასახლებულ პუნქტებს ერთმანეთთან დააკავშირებს.

საუბარია ასევე, ქალაქის შემოსასვლელებს შორის ეფექტიანი სარკინიგზო კავშირის შექმნაზე, რომლის გასწვრივ ასევე, მოეწყობა საავტომობილი გზა. ამგვარად გამოთავისუფლდება მდინარე მტკვრის მარცხენა სანაპირო, სადაც რეკრეაციული ზონები და მუნიციპალური ტრანსპორტის სავალი ზოლი მოეწყობა.

“სატრანსპორტო დერეფნის თვალსაზრისით, გარკვეულ ალტერნატივად მტკვრის მარცხენა სანაპირო განიხილება. მდინარის სანაპიროზე გარკვეული მონაკვეთები გვინდა იქცეს საზოგადოებრივი ტრანსპორტის სავალ ნაწილად და აგრეთვე რეკრეაციულ ტერიტორიად, რაც საშუალებას მისცემს მოქალაქეებს მიუახლოვდნენ მტკვარს. მეორე პრობლემაა მტკვრის ეკოლოგიური ხარისხი და მას აუცილებლად გამოსწორება სჭირდება”, – აცხადებს გენგეგმის ჯგუფის წევრი მამუკა სალუქვაძე.

შეგახსენებთ, რომ გენგეგმაში წარმოდგენილი პროექტები გრძელვადიანია.

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 183037
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 183037
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 6487
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tramvai
                                    [1] => gen-gegma
                                    [2] => mamuka-saluqvadze
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (183037) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (6487,14701,15493)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 128522
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2017-05-08 13:25:56
                    [post_date_gmt] => 2017-05-08 09:25:56
                    [post_content] => 
თბილისის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფის City Institute Georgia–ს დირექტორის მამუკა სალუქვაძის განცხადებით, დედაქალაქში სატრანსპორტო კორიდორები შეიქმნება. რომელი საზოგადოებრივი ტრანსპორტი იმოძრავებს კორიდორებში, ამას უკვე დედაქალაქის მთავრობა გადაწყვეტს. განიხილება რამდენიმე ვერსია, მათ შორისაა ტრამვაი ან სწრაფი ავტობუსი. ტრამვაი ქალაქისთვის ძვირი სიამოვნებაა, ამ პროექტს შესაძლოა რამდენიმე წელი დასჭირდეს, ხოლო „სწრაფი ავტობუსები“ მინიმალურ ხარჯებთანაა დაკავშირებული. როგორც მამუკა სალუქვაძემ „ფორტუნასთან“ განაცხადა, სწორედ ამის გამო, გენერალურ გეგმაში, არ იქნება დაკონკრეტებული, რომელმა საზოგადოებრივმა ტრანსპორტმა უნდა გაიაროს დერეფანში.
„ჩვენ დაკონკრეტებით ტრამვაი აღარ გვიხსენებია, ჩვენ ვთქვით, რომ ქალაქს სატრანსპორტო დერეფნებს შევთავაზებთ, იქ ტრამვაის გაიყვანს მერია თუ სწრაფ ავტობუსს, ეს უკვე მათი გადასაწყვეტია. ეს ყველაფერი დაკავშირებულია იმასთან, რა საჭიროება იქნება და რა სახსრები იქნება გამოყოფილი ტრამვაი გამორიცხული არ არის, შეიძლება ჯერ იყოს სწრაფი ავტობუსები და შემდეგ, იმავე კორიდორებში ტრამვაის შემოყვანის მცდელობაც იყოს– რატომაც არა, ჩვენ ამას მივესალმებით, უბრალოდ ტრამვაი ძვირია და ამიტომ არ ვწერთ გეგმაში ამას კონკრეტულად. შეიძლება ტრამვაი რამდენიმე წლის განმავლობაშიც ვერ გააკეთოს ქალაქმა...“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ „ფორტუნასთან“.
გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფის დირექტორის განცხადებით, ქალაქში სამი სატრანსპორტო კორიდორის მოწყობა იგეგმება:
  1. დიდი დიღომი-მაღლივი კორპუსი (მარშალ გელოვანის გავლით)
  2.  მაღლივი კორპუსიდან გულიას მოედნამდე (ორთაჭალაში)
  3. კახეთის გზატკეცილი-რკინიგზიდან გამოთავისუფლებული ტერიტორია (ვაგზლის ტერიტორია) -რობაქიძის გამზირი -აღმაშენებლის ხეივანი.
  მაშინ როცა სხვა სატრანსპორტო საშუალებები საცობში იდგებიან, საზოგადოებრივ ტრანსპორტს, რომელიც ამ კორიდორში გადაადგილდება, თავისუფლად სიარულის უფლება და პრივილეგია ექნება მიცემული.
„ჩვენ ამ სახით მივაწვდით გეგმას, ხოლო ქალაქი თვითონ განსაზღვრავს, რისი საშუალებაც იქნება. შესაძლოა, ამ კორიდორებში თავდაპირველად იყოს სწრაფი ავტობუსი –  ანუ ეს კორიდორები გამოიყენონ ავტობუსებისთვის სპეციალური ხაზის მოსაწყობად, რომელზეც მხოლოდ საზოგადოებრივი ტრანსპორტი იმოძრავებს და მას ექნება პრივილეგია გაიარონ სწრაფად. მოქალაქეებსაც ეცოდინებათ, რომ ის თავის დროზე მივა დანიშნულების ადგილზე“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.
მისივე თქმით, ეს ქალაქის განტვირთვასაც შეუწყობს ხელს.
„ნელ–ნელა გვინდა, რომ კერძო სატრანსპორტო საშუალებებიდან მოქალაქეები, საზოგადოებრივ ტრანსპორტში გადავიყვანოთ. როცა იცი, რომ ზუსტად 20 წუთში მიხვალ ერთი წერტილიდან, მეორე წერტილამდე, კერძო ავტომობილით კი დაგეხარჯება უფრო მეტი დრო, რა თქმა უნდა, შეიძლება გადაწყვიტო რომ საზოგადოებრივი ტრანსპორტით გადაადგილდე“, – აღნიშნა გენ. გეგმაზე მომუშავე ჯგუფის დირექტორმა.
მამუკა სალუქვაძის განცხადებით, გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფი მერიას, ერთგვარ ჩარჩოებს, დერეფანს სთავაზობს, დედაქალაქის მთავრობამ კი აუცილებლად უნდა გააკეთოს სატრანსპორტო მოდელირება.
„უნდა დაითვალოს ნაკადები, იცოდეს სად რა ხდება და შემდეგ უკვე სატრანსპორტო მასტერპლანი გააკეთოს, სადაც გაჩერებებისა და სატრანსპორტო კვანძების დონეზე განიხილავს ტრანსპორტის მოძრაობის ორგანიზებას“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.
ნახეთ ასევე, ჩვენი სტატია : ტრამვაის დაბრუნება და ველობილიკების მოწყობა – გენ.გეგმის სატრანსპორტო ინიციატივები

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => ტრამვაი თუ სწრაფი ავტობუსები? – ქალაქში სატრანსპორტო კორიდორები შეიქმნება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tramvai-tu-swrafi-avtobusebi-qalaqshi-satransporto-koridorebi-sheiqmneba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-20 13:56:01 [post_modified_gmt] => 2017-07-20 09:56:01 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=128522 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 123195 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-04-18 13:19:55 [post_date_gmt] => 2017-04-18 09:19:55 [post_content] =>

როგორ ააჩქარებენ თბილისის ავტობუსებს

გენ. გეგმაზე მომუშავე ჯგუფის წევრები?

თბილისში ავტობუსებს შესაძლოა, „ჩქარის“ სტატუსი მიენიჭოს. ამის შესახებ „ფორტუნას“ გენ.გეგმაზე მომუშავე ჯგუფის დირექტორმა მამუკა სალუქვაძემ განუცხადა. ავტობუსებისთვის „ჩქარის“ სტატუსს არსებული და ახალი BUS LANE –ების დანიშნულებისამებრ გამოყენება უზრუნველყოფს. როგორც „ფორტუნასთან“ მამუკა სალუქვაძემ განმარტა, „ჩქარი ავტობუსი“ ნიშნავს, რომ კონკრეტულ ავტობუსებს, რომლებიც სპეციალურ ზოლში იმოძრავებენ, არაფერი შეაფერხებთ და შესაბამისად, დანიშნულების ადგილზე სწრაფად მივლენ.
„საუბარი არ არის ახალ ავტობუსებზე. საუბარია გზაზე სპეციალურ ზოლზე, იმისთვის რომ მასზე ტრანსპორტმა, ამ შემთხვევაში ავტობუსმა, შეუფერხებლად გაიაროს. ასეთი თბილისში უკვე გააკეთეს ე.წ. BUS LANE, თუმცა იქ მანქანები დააყენეს. რეალურად, ეს უნდა იყოს სპეციალური ხაზი, სადაც მხოლოდ ავტობუსები უნდა დადიოდეს“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.
თბილისის გენ.გეგმაზე მომუშავე ჯგუფს შემუშავებული აქვს რეკომენდაცია იმასთან დაკავშირებითაც, თუ რომელ მარშრუტებზე დაიხაზება ახალი და ფუნქციური BUS LANE–ები. ესენია: 1.  დიდი დიღომი-გელოვანის გამზირი-საბურთალო-ვაკე-თავისუფლება-ორთაჭალის ავტობაზრობა. 2.გლდანი - წერეთლის გამზირი- აღმაშენებლის გამზირი- რიყის ტერიტორია. 3. ავჭალის გზატკეცილი - რკინიგზის სადგური- ავლაბარი - აეროპორტის გზატკეცილი. სექტემბერში კუს ტბის ასახვევიდან ვაკის პარკამდე, ვაკის პარკიდან გიორგი წერეთლის ქუჩის მიმართულებით და გორგასლის ქუჩაზე BUS LANE–ები დაიხაზა, თუმცა, ის დანიშნულებისამებრ არ გამოიყენება. [post_title] => ქალაქში შესაძლოა "სწრაფი ავტობუსები" გამოჩნდეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qalaqshi-shesadzloa-swrafi-avtobusebi-gamochndes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-18 15:27:55 [post_modified_gmt] => 2017-04-18 11:27:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=123195 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 122045 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-04-12 12:32:48 [post_date_gmt] => 2017-04-12 08:32:48 [post_content] => თბილისის მერის დავით ნარმანიას განცხადებით,  დასრულდა და დედაქალაქის მერიას ჩაბარდა თბილისის ზღვის განვითარების გენერალური გეგმა. კვლევის მიხედვით, ტერიტორია 12 ფუნქციურ ზონად დაიყოფა. დავით ნარმანიას თქმით, კვლევაში მოცემულია ასევე, 40 ბიზნეს ინიციატივა, რომელთა განხორცილებაც ამ ტერიტორიაზე შესაძლებელია.
„დეტალური ანალიზის საფუძველზე, კვლევამ შემოგვთავაზა თბილისის ზღვის შემოგარენის ძირითადად სარეკრეაციო დანიშნულებით განვითარება და ტერიტორიის 12 ფუნქციურ ზონად დაყოფა. კვლევაში მოცემულია ასევე 40  ბიზნეს ინიციატივა, რომელთა განხორციელება პირველადი  ფინანსური  გათვლებით, მიზანშეწონილია ზღვის მიმდებარე ტერიტორიაზე“, - განაცხადა დავით ნარმანიამ.
თბილისის მერის თქმით, შემდგომ ეტაპზე დაგეგმილია შემოთავაზებული ბიზნეს ინიციატივების გავრცობა, საინვესტიციო შეთავაზებად ჩამოყალიბება და პოტენციური ინვესტორებისთვის წარდგენა ინვესტიციების მოზიდვისა და ზღვის შემოგარენი ტერიტორიების განვითარების მიზნით.  აღსანიშნავია, რომ 2016 წელს თბილისი გახდა „100 მედეგი ქალაქის“ წევრი. დავით ნარმანიამ 2016 წლის ანგარიშის პრეზენტაციაზე ასევე, განაცხადა, რომ 2017 წელს თბილისს მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმა ექნება. თბილისის მერის თქმით, დოკუმენტზე საერთაშორისო კონსორციუმი და დარგის 200-მდე სპეციალისტი მუშაობს.
„გეგმა ისეთ ძირეულ პრინციპებს ითვალისწინებს, როგორიცაა:  თბილისი - ჯანმრთელი, მწვანე, ტოლერანტული, საცხოვრებლად მოსახერხებელი, კომპაქტური, რესურსდამზოგავი, ბუნებრივი და ისტორიულ-კულტურული უნიკალურობის შენარჩუნებაზე ორიენტირებული, “ჭკვიანი ქალაქი” (Smart City). აქვე გეტყვით, რომ გენ.გეგმაზე მუშაობის დასრულებამდე, ჩემი ინიციატივით, „თბილისის ტერიტორიების გამოყენებისა და განაშენიანების რეგულირების წესებში“ განხორციელდა ცვლილებები, რის შედეგადაც ქალაქის ცენტრალურ ნაწილში საცხოვრებელ სახლებზე განაშენიანების ინტენსივობის კოეფიციენტის (კ2) გაზრდაზე შეზღუდვა დაწესდა“, - განაცხადა დავით ნარმანიამ.
[post_title] => 2017 წელს თბილისს მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმა ექნება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2017-wels-tbiliss-miwatsargeblobis-generaluri-gegma-eqneba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-12 12:32:48 [post_modified_gmt] => 2017-04-12 08:32:48 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=122045 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 128522 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-05-08 13:25:56 [post_date_gmt] => 2017-05-08 09:25:56 [post_content] =>
თბილისის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფის City Institute Georgia–ს დირექტორის მამუკა სალუქვაძის განცხადებით, დედაქალაქში სატრანსპორტო კორიდორები შეიქმნება. რომელი საზოგადოებრივი ტრანსპორტი იმოძრავებს კორიდორებში, ამას უკვე დედაქალაქის მთავრობა გადაწყვეტს. განიხილება რამდენიმე ვერსია, მათ შორისაა ტრამვაი ან სწრაფი ავტობუსი. ტრამვაი ქალაქისთვის ძვირი სიამოვნებაა, ამ პროექტს შესაძლოა რამდენიმე წელი დასჭირდეს, ხოლო „სწრაფი ავტობუსები“ მინიმალურ ხარჯებთანაა დაკავშირებული. როგორც მამუკა სალუქვაძემ „ფორტუნასთან“ განაცხადა, სწორედ ამის გამო, გენერალურ გეგმაში, არ იქნება დაკონკრეტებული, რომელმა საზოგადოებრივმა ტრანსპორტმა უნდა გაიაროს დერეფანში.
„ჩვენ დაკონკრეტებით ტრამვაი აღარ გვიხსენებია, ჩვენ ვთქვით, რომ ქალაქს სატრანსპორტო დერეფნებს შევთავაზებთ, იქ ტრამვაის გაიყვანს მერია თუ სწრაფ ავტობუსს, ეს უკვე მათი გადასაწყვეტია. ეს ყველაფერი დაკავშირებულია იმასთან, რა საჭიროება იქნება და რა სახსრები იქნება გამოყოფილი ტრამვაი გამორიცხული არ არის, შეიძლება ჯერ იყოს სწრაფი ავტობუსები და შემდეგ, იმავე კორიდორებში ტრამვაის შემოყვანის მცდელობაც იყოს– რატომაც არა, ჩვენ ამას მივესალმებით, უბრალოდ ტრამვაი ძვირია და ამიტომ არ ვწერთ გეგმაში ამას კონკრეტულად. შეიძლება ტრამვაი რამდენიმე წლის განმავლობაშიც ვერ გააკეთოს ქალაქმა...“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ „ფორტუნასთან“.
გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფის დირექტორის განცხადებით, ქალაქში სამი სატრანსპორტო კორიდორის მოწყობა იგეგმება:
  1. დიდი დიღომი-მაღლივი კორპუსი (მარშალ გელოვანის გავლით)
  2.  მაღლივი კორპუსიდან გულიას მოედნამდე (ორთაჭალაში)
  3. კახეთის გზატკეცილი-რკინიგზიდან გამოთავისუფლებული ტერიტორია (ვაგზლის ტერიტორია) -რობაქიძის გამზირი -აღმაშენებლის ხეივანი.
  მაშინ როცა სხვა სატრანსპორტო საშუალებები საცობში იდგებიან, საზოგადოებრივ ტრანსპორტს, რომელიც ამ კორიდორში გადაადგილდება, თავისუფლად სიარულის უფლება და პრივილეგია ექნება მიცემული.
„ჩვენ ამ სახით მივაწვდით გეგმას, ხოლო ქალაქი თვითონ განსაზღვრავს, რისი საშუალებაც იქნება. შესაძლოა, ამ კორიდორებში თავდაპირველად იყოს სწრაფი ავტობუსი –  ანუ ეს კორიდორები გამოიყენონ ავტობუსებისთვის სპეციალური ხაზის მოსაწყობად, რომელზეც მხოლოდ საზოგადოებრივი ტრანსპორტი იმოძრავებს და მას ექნება პრივილეგია გაიარონ სწრაფად. მოქალაქეებსაც ეცოდინებათ, რომ ის თავის დროზე მივა დანიშნულების ადგილზე“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.
მისივე თქმით, ეს ქალაქის განტვირთვასაც შეუწყობს ხელს.
„ნელ–ნელა გვინდა, რომ კერძო სატრანსპორტო საშუალებებიდან მოქალაქეები, საზოგადოებრივ ტრანსპორტში გადავიყვანოთ. როცა იცი, რომ ზუსტად 20 წუთში მიხვალ ერთი წერტილიდან, მეორე წერტილამდე, კერძო ავტომობილით კი დაგეხარჯება უფრო მეტი დრო, რა თქმა უნდა, შეიძლება გადაწყვიტო რომ საზოგადოებრივი ტრანსპორტით გადაადგილდე“, – აღნიშნა გენ. გეგმაზე მომუშავე ჯგუფის დირექტორმა.
მამუკა სალუქვაძის განცხადებით, გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფი მერიას, ერთგვარ ჩარჩოებს, დერეფანს სთავაზობს, დედაქალაქის მთავრობამ კი აუცილებლად უნდა გააკეთოს სატრანსპორტო მოდელირება.
„უნდა დაითვალოს ნაკადები, იცოდეს სად რა ხდება და შემდეგ უკვე სატრანსპორტო მასტერპლანი გააკეთოს, სადაც გაჩერებებისა და სატრანსპორტო კვანძების დონეზე განიხილავს ტრანსპორტის მოძრაობის ორგანიზებას“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.
ნახეთ ასევე, ჩვენი სტატია : ტრამვაის დაბრუნება და ველობილიკების მოწყობა – გენ.გეგმის სატრანსპორტო ინიციატივები

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => ტრამვაი თუ სწრაფი ავტობუსები? – ქალაქში სატრანსპორტო კორიდორები შეიქმნება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tramvai-tu-swrafi-avtobusebi-qalaqshi-satransporto-koridorebi-sheiqmneba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-20 13:56:01 [post_modified_gmt] => 2017-07-20 09:56:01 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=128522 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 6 [max_num_pages] => 2 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => d1c20bfb645efa99182b12a9b9f20f82 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები