თბილისის სამარშრუტო ტაქსებს განსაზღვრული საექსპლუატაციო ვადა ეწურებათ?

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

თბილისის სამარშრუტო ტაქსებს განსაზღვრული საექსპლუატაციო ვადა ეწურებათ?

თბილისის მიკროავტობუსების პარკი 2018 წლიდან უნდა განახლდეს. როგორც სააგენტო „ინტერპრესნიუსს“ თბილისის მერის მოადგილემ, ირაკლი ლექვინაძემ განუცხადა, 2018 წლიდან მიკროავტობუსების გარკვეული ნაწილის განახლების აქტუალურობის საკითხი დგება, ვინაიდან სამარშრუტო ტაქსებს განსაზღვრული საექსპლუატაციო ვადა აქვს, რომელიც სწორედ ამ პერიოდისთვის იწურება.

მისივე განმარტებით, თბილისის მიკრო ავტობუსების განახლება არ ნიშნავს, რომ სატრანსპორტო საშუალების ფერი და მარკა შეიცვლება.

თბილისის მერის მოადგილის განცხადებას კომპანია „თბილისის მიკროავტობუსში“ ეხმაურებიან.

„თბილისის მერიასთან გაფორმებული ხელშეკრულებით, კომპანიას არანაირი ვალდებულება არ აქვს, მიკროავტობუსების მთლიანი ავტოპარკი შეცვალოს. მწყობრიდან გამოსვლის ან ექსპლუატაციის ვადის ამოწურვის შემთხვევაში, სამარშრუტო ტაქსების ჩანაცვლების პროცესი პერიოდულად ისედაც ხდება“, – აცხადებენ კომპანიაში. თუმცა, არ აკონკრეტებენ , თუ რამდენი სამარშრუტო ტაქსი შეიცვალა დღემდე.

დღეს ამ გაუგებრობას გამოეხმაურა თბილისის მერი დავით ნარმანიაც. მისი თქმით, მიკროავტობუსების პარკის განახლება ამ ეტაპზე დაგეგმილი არ არის

მერი ვარაუდობს, რომ მიკროავტობუსებს კონკურენციას ახალი ავტობუსები გაუწევს.

„ჩემი ვარაუდით, ახალი, ევროპული ავტობუსები, რომლებიც ჩვენ შემოვიყვანეთ და შემდგომშიც გაგრძელდება ეს პროექტი, იქნება ყვითელი მიკროავტობუსების კონკურენტი და მოქალაქეები უფრო კომფორტული მუნიციპალური ტრანსპორტით იმგზავრებენ“, – განუცხადა ჟურნალისტებს დავით ნარმანიამ.

შეგახსენებთ, კომპანია „თბილისის მიკროავტობუსმა“ ქალაქში ოპერირება 2011 წლიდან დაიწყო.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

21 ივლისი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-mikroavtobusi
                                    [1] => marshutkebi
                                    [2] => samarshruto-taqsebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 148013
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-mikroavtobusi
                                    [1] => marshutkebi
                                    [2] => samarshruto-taqsebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 148013
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 10639
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-mikroavtobusi
                                    [1] => marshutkebi
                                    [2] => samarshruto-taqsebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-mikroavtobusi
                                    [1] => marshutkebi
                                    [2] => samarshruto-taqsebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (148013) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (17419,17507,10639)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 151307
                    [post_author] => 12
                    [post_date] => 2017-08-04 15:24:59
                    [post_date_gmt] => 2017-08-04 11:24:59
                    [post_content] => თბილისის მერია კომპანია „სითი პარკის“ ჩანაცვლებასთან დაკავშირებით მოლაპარაკებებს არცერთ კომპანიასთან არ აწარმოებს.

მერიის პრესსამსახურის განმარტებით,  მერობის ერთ-ერთი კანდიდატის, ალეკო ელისაშვილის, მიერ გავრცელებული ინფორმაცია  „თბილისის მიკროავტობუსის“ მფლობელ ხვიჩა მაქაცარიასთან კულუარულ მოლაპარაკებებზე სიმართლეს არ შეესაბამება.

„თბილისი მერია ამ დროისთვსი არც ხვიჩა მაქაცარიასთან და არც რომელიმე კომპანისთან „სითი პარკის“ ჩანაცვლებაზე მოლაპარაკებებს არ აწარმოებს“, -  განუცხადეს „ფორტუნას“ მერიის პრესსამსახურში.

მერიასთან მოლაპარაკებებს  „თბილისის მიკროავტობუსშიც“ უარყოფენ.

”დღეს თბილისის მერობის ერთ-ერთი კანდიდატის, ალეკო ელისაშვილის, მიერ გავრცელებული განცხადება, რომ კომპანია ,,სითი პარკის’’ 25 მილიონ ლარად შეძენას გეგმას ბიზნესმენი ხვიჩა მაქაცარია არ შეესაბამება სიმართლეს. პოლიტიკური სარჩევნო კამპანიისთვის ბიზნესის გამოყენება ხელს უშლის ეკონომიკური პროცესების ჯანსაღად მიმდინარეობას,” - ნათქვამია კომპანიის განცხადებაში.

დედაქალაქის მერობის დამოუკიდებელი კანდიდატის, ალეკო ელისაშვილის ინფორმაციით, თბილისის მერია ”სითი პარკის” ჩანაცვლებას ახალი კომპანიით გეგმავს, რომელიც ”თბილისის მიკროავტობუსის” მფლობელ ხვიჩა მაქაცარიას ეკუთვნის.

 
                    [post_title] => მერია და "თბილისის მიკროავტობუსი"  მოლაპარაკებას "სითი-პარკის" ჩანაცვლებაზე უარყოფენ
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => meria-da-tbilisis-mikroavtobusi-molaparakebas-siti-parkis-chanacvlebaze-uaryofen
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2017-08-04 16:09:21
                    [post_modified_gmt] => 2017-08-04 12:09:21
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=151307
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 147501
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2017-07-19 13:24:46
                    [post_date_gmt] => 2017-07-19 09:24:46
                    [post_content] => „თბილისის მიკროავტობუსმა“ მოქალაქეებს აცნობა, რომ 1 ივლისიდან სამარშუტო ტაქსებში მძღოლებს კონდინცირების სისტემის ჩართვის ვალდებულება ექნებოდათ.

ამის უზრუნველსაყოფად კომპანიამ სამარშუტო ტაქსებში კონდინციონერები შეაკეთა. თუმცა, ამ დროისთვის თბილისში მოძრავი მარშუტკების უმეტესობაში გაგრილების სისტემა ჩართული არ არის. ამის გამო, სამარშუტო ტაქსებში ან მუდმივად სიცხე და უჰაერობაა ან დაპირისპირება მძღოლებსა და მგზავრებს შორის – რა თქმა უნდა, კონდინციონერების ჩართვაზე...

 

უკმაყოფილო მგზავრები

ღია ფანჯრები და სიცხე მგზავრობისას დიდ დისკომფორტს ქმნის. მღოლები ხან ასრულებენ მგზავრების მოთხოვნას კონდინციონერის ჩართვაზე, ხან არ, ან ვერ.
"რა გახდა ამ პრობლემის მოგვარება. ალბათ, სურვილი არ არის და ნება. პირდაპირ გეტყვით, ჩვეულებრივი აფიორა მგონია კომპანიის განცხადებები, რომ ამოწმებენ, მძღოლებს დააჯარიმებენ და ა.შ. დღეს, მაგალითად, კონდინცირება ჩართული კი იყო, მაგრამ უფრო თბილ ჰაერს უბერავდა და კიდევ უარესი ვითარება იყო. არის შემთხვევები, როდესაც მძღოლები დაბალ სიმძლავრეზე რთავენ კონდიციონერს ან, უბრალოდ, ვენტილატორს. მძღოლს გინდა, შეღავათი მიეცი, გინდ ოქროს მთებს დაჰპირდი, ის მაინც შეეცდება, ნაკლები დანახარჯით იმოძრაოს. აქ გამოსავალი სხვა რამეში უნდა ეძებონ",  –  განაცხადა "ფორტუნასთან" მგზავრმა, რომელიც დღეში რამდენჯერმე სარგებლობს სამარშუტო ტაქსებით.
ზოგიერთი მათგანი ამბობს, ჩხუბის თავიდან ასაცილებლად, გაგრილების სისტემის ჩართვას აღარც ითხოვს... ისინი კომპანიისგან ითხოვენ, უფრო ეფექტიანი ნაბიჯები გადადგან.
„სამსახურში მისულს ენერგია უკვე მთლიანად გამოცლილი მაქვს იმის გამო, რომ ამ სიცხეში ვდგავარ, თითქმის, ერთი საათი ვიწრო და გადაჭედილ ტრანსპორტში, სადაც სიცხე და უჰაერობაა. ყველაზე ცუდი ის არის, რომ მართლა ვხედავ, როცა კონდინციონერს რთავენ, ის ძალიან ცუდად მუშაობს და თან ტრანსპორტის გადაადგილებასაც აფერხებს“, - განაცხადა ჩვენთან ერთ-ერთმა მგზავრმა.
მსგავსი შინაარსის განცხადებები იდება "თბილისის მიკროავტობუსის "ფეისბუქ გვერდზეც.

"350 მარშუტკიდან 228 - ს კონდინცირების სისტემა ჩართული აქვს"

იმას, რომ სამარშუტო ტაქსებში გაგრილების სისტემა ჩართული იყოს, ორი მონიტორინგის ჯგუფი აკონტროლებს, ამასთან მოქმედებს თბილისის მიკროავტობუსის ცხელი ხაზი. კომპანიის თქმით, კონდინციონერების გათიშვის გამო, დღეში 3-4 მძღოლი ჯარიმდება, თუმცა ფაქტია, რომ ეს შედეგს არ იძლევა. სამარშუტო ტაქსების ნაწილში გაგრილების სისტემა კვლავ გაფუჭებულია, ახლა უკვე მისი შეკეთების ვალდებულება არა კომპანიას, არამედ მძღოლს აქვს.
„ჩვენ უკვე შევაკეთეთ ყველა სამარშუტო ტაქსის გაგრილების სისტემა, ახლა უკვე მძღოლებს აქვთ ვალდებულება მისი შეკეთების. თუ მცირე ხარჯებია, მას თავად მძღოლი დაფარავს, თუ დიდ თანხებთან არის დაკავშირებული შეკეთება, მაშინ კომპანია აიღებს რემონტის ხარჯებს თავის თავზე“, – განაცხადეს „თბილისის მიკროავტობუსის“ პრესსამსახურში.
"ფორტუნას" თბილისის სატრანსპორტო სამსახურში განუცხადეს, რომ 18 ივნისს მონიტორინგის ჯგუფმა 31 გრძელ მარშრუტზე მოძრავი 350 მანქანა შეამოწმეს, სიდანაც 228 მარშუტკაში გაგრილების სისტემა ჩართული იყო.
"მონიტორინგის ჯგუფი ყოველდღიურად ამოწმებს მიკროავტობუსებს. კონტროლი არ ხდება მხოლოდ წვიმიან და გრილ ამინდებში", – განაცხადეს მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურში.
ფორმალურად მარშუტკებს აკონტროლებენ, მძღოლებს აჯარიმებენ, თუმცა ფაქტია, რომ თბილისში მოძრავ სამარშუტო ტაქსების უმეტესობაში კონდინციონერი არ ფუნქციონირებს. პრობლემის გადაწყვეტის სხვა ხერხებს კი არც „თბილისის მიკროავტობუსში“ და არც სატრანსპორტო კომპანიაში მიმართავენ.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => ღია ფანჯრები და გაფუჭებული კონდინციონერები: მარშუტკების უმეტესობაში გაგრილების სისტემას არ რთავენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ghia-fanjrebi-da-gafuchebuli-kondincionerebi-marshutkebis-umetesobashi-gagrilebis-sistemas-ar-rtaven [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-20 13:29:46 [post_modified_gmt] => 2017-07-20 09:29:46 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=147501 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 143290 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-07-03 17:10:22 [post_date_gmt] => 2017-07-03 13:10:22 [post_content] => "ჰაერის ტემპერატურის მატებასთან დაკავშირებით კომპანიის მიერ ყველა მძღოლის მიეცა კეტეგორიული მითითება ავტოსატრანსპორტო საშუალებაში ჩართოს კონდენცირების სისტემა, წინააღმდეგ შემთხვევაში სატრანსპორტო კომპანია იძულებული იქნება გამოიყენოს მკაცრი სანქციები ურჩი მძღოლების მიმართ", – ამის შესახებ საგანგებო განცადებას თბილისის მიკროავტობუსი ავრცელებს. მათივე ცნობით, ვტოპარკის თითქმის მთლიან შემადგენლობაში კონდენცირების სისტემა მოწესრიგებულია და ასევე მძღოლები სარგებლობენ საზაფხულო საშეღავათო სისტემით, რაც გაგრილების საშუალების ჩართვის შედეგად საწვავის მატების ხარჯს მთლიანად ფარავს. კომპანია მოუწოდებს მომხმარებლებს, სამარშუტო ტაქსებში კონდინცირების არ არსებობის შემთხვევაში ცხელ ხაზზე დარეკონ.
"უმორჩილესად ვთხოვთ მომხმარებელს ყველა ასეთი შემთხვევის შესახებ დატოვოს შეტყობინება ცხელი ხაზის ნომერზე 32 2 200 340.  „თბილისის მიკროავტობუსი“ სრული პასუხისმგებლობით აცხადებს რომ ავტოპარკის თითქმის მთლიან შემადგენლობაში კონდენცირების სისტემა მოწესრიგებულია და ასევე მძღოლები სარგებლობენ საზაფხულო საშეღავათო სისტემით, რაც გაგრილების საშუალების ჩართვის შედეგად საწვავის მატების ხარჯს მთლიანად ფარავს. გარდა ამისა, მძღოლების ის ნაწილი რომელთა მიმართებაშიც ცხელი დღეების განმავლობაში არ დაფიქსირდება პრეტენზია მონიტორინგის სამსახურში, დამატებით იქნებიან კომპანიის მიერ წახალისებულნი და არ გადაიხდიან იმ დღის გეგმიურ გადასახადს", – ნათქვამია განცხადებაში.
  [post_title] => თბილისის მიკროავტობუსი საგანგებო განცხადებას ავრცელებს: ყველა მძღოლის მიეცა კეტეგორიული მითითება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisis-mikroavtobusi-sagangebo-ganckhadebas-avrcelebs-yvela-mdzgholis-mieca-ketegoriuli-mititeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-03 17:13:02 [post_modified_gmt] => 2017-07-03 13:13:02 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=143290 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 151307 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-08-04 15:24:59 [post_date_gmt] => 2017-08-04 11:24:59 [post_content] => თბილისის მერია კომპანია „სითი პარკის“ ჩანაცვლებასთან დაკავშირებით მოლაპარაკებებს არცერთ კომპანიასთან არ აწარმოებს. მერიის პრესსამსახურის განმარტებით,  მერობის ერთ-ერთი კანდიდატის, ალეკო ელისაშვილის, მიერ გავრცელებული ინფორმაცია  „თბილისის მიკროავტობუსის“ მფლობელ ხვიჩა მაქაცარიასთან კულუარულ მოლაპარაკებებზე სიმართლეს არ შეესაბამება. „თბილისი მერია ამ დროისთვსი არც ხვიჩა მაქაცარიასთან და არც რომელიმე კომპანისთან „სითი პარკის“ ჩანაცვლებაზე მოლაპარაკებებს არ აწარმოებს“, -  განუცხადეს „ფორტუნას“ მერიის პრესსამსახურში. მერიასთან მოლაპარაკებებს  „თბილისის მიკროავტობუსშიც“ უარყოფენ. ”დღეს თბილისის მერობის ერთ-ერთი კანდიდატის, ალეკო ელისაშვილის, მიერ გავრცელებული განცხადება, რომ კომპანია ,,სითი პარკის’’ 25 მილიონ ლარად შეძენას გეგმას ბიზნესმენი ხვიჩა მაქაცარია არ შეესაბამება სიმართლეს. პოლიტიკური სარჩევნო კამპანიისთვის ბიზნესის გამოყენება ხელს უშლის ეკონომიკური პროცესების ჯანსაღად მიმდინარეობას,” - ნათქვამია კომპანიის განცხადებაში. დედაქალაქის მერობის დამოუკიდებელი კანდიდატის, ალეკო ელისაშვილის ინფორმაციით, თბილისის მერია ”სითი პარკის” ჩანაცვლებას ახალი კომპანიით გეგმავს, რომელიც ”თბილისის მიკროავტობუსის” მფლობელ ხვიჩა მაქაცარიას ეკუთვნის.   [post_title] => მერია და "თბილისის მიკროავტობუსი" მოლაპარაკებას "სითი-პარკის" ჩანაცვლებაზე უარყოფენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => meria-da-tbilisis-mikroavtobusi-molaparakebas-siti-parkis-chanacvlebaze-uaryofen [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-08-04 16:09:21 [post_modified_gmt] => 2017-08-04 12:09:21 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=151307 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 10 [max_num_pages] => 4 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => f00d7534521432e360fe9710af769e41 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები