LIVE
უსმინე პირდაპირ ეთერს

თბილისმა თავისი ინტერესები ცენტრალური ხელისუფლების წინაშე უნდა დაიცვას – ინტერვიუ თენგიზ შერგელაშვილთან

თვითმმართველობასთან ურთიერთობის დიდი თეორიული და პრაქტიკული გამოცდილება, ახალი ძალა, რომელიც ფორმირების პროცესშია და საზოგადოებას ისეთი ადამიანების წინა პლანზე გამოსვლას სთავაზობს, რომლებსაც პოლიტიკასთან აშკარა და უშუალო შეხება შედარებით უფრო ნაკლები ჰქონდათ,“ – ეს „შენების მოძრაობის“ თბილისის მერობის კანდიდატის, თენგიზ შერგელაშვილის, უპირატესობებია, რომელსაც „ფორტუნასთან“ ინტერვიუში თავად უსვამს ხაზს.

შერგელაშვილს დედაქალაქის უმთავრეს პრობლემად ტრანსპორტი მიაჩნია და ამ პრობლემის აღმოსაფხვრელად თავისი კონკრეტული გეგმებიც აქვს.

  • რა არის თქვენი უპირატესობა, რატომ უნდა გააკეთოს არჩევანი თბილისის მოსახლეობამ თქვენზე?

თენგიზ შერგელაშვილი: ჩემი პერსონალური უპირატესობა არის ის, რომ ყველა კანდიდატისგან განსხვავებით, ყველაზე დიდხნიანი პროფესიული საქმიანობა მაკავშირებს თვითმმართველობასთან. ვიყავი ჩართული საკმაოდ წინა პოზიციებზე 2001-2002 წლების რეფორმაში, ასევე, 2005 წლის რეფორმაშიც, მაგრამ მაშინ ყოველთვის წინააღმდეგობაში ვიყავი სახელისუფლებო პოზიციებთან. 2012-დან 2016 წლამდე ამ საქმიანობაში უკვე სამთავრობო სტრუქტურიდან ვიყავი ჩართული. ძალიან ბევრი თეორიული და პრაქტიკული გამოცდილება მაქვს და  შესაბამისად, ჩემი ხედვები ეფუძნება იმ პრაქტიკულ გამოცდილებას, რომელიც არსებობს ევროპის ათეულობით ქალაქში, სადაც მე პირადად სამუშაო ურთიერთობა მქონია. ამავდროულად, „შენების მოძრაობა“ არის ახალი პოლიტიკური გუნდი, ახალი ძალა, რომელიც ფორმირების პროცესშია და საზოგადოებას ისეთი ადამიანების წინა პლანზე გამოსვლას სთავაზობს, რომლებსაც პოლიტიკასთან აშკარა და უშუალო შეხება შედარებით უფრო ნაკლები ჰქონდათ. ეს არის მომავლის პოლიტიკური ძალა და შესაბამისად, ჩვენ ვარჩევთ კანდიდატებს პროფესიული ნიშნით. ამის მაგალითია თბილისის მერის კანდიდატის შერჩევაც.

 

ჩემი პერსონალური უპირატესობა არის ის, რომ ყველა კანდიდატისგან განსხვავებით, ყველაზე დიდხნიანი პროფესიული საქმიანობა მაკავშირებს თვითმმართველობასთან.

 

  • რა არის თქვენი მთავარი საარჩევნო დაპირება?

თენგიზ შერგელაშვილი: უმთავრესი დაპირება არის ის, რომ თბილისი მართლა თვითმმართველობად გადაიქცევა და ის სხვადასხვა საკითხის გადაწყვეტაში რაიმე სუსტ პარტიასთან, ცენტრალურ ორგანოებთან  ურთიერთობით არ იქნება განპირობებული. ის იქნება განპირობებული თბილისელი მოქალაქეების პრიორიტეტებიდან და საჭიროებებიდან გამომდინარე. მთავარი პრობლემა, რაც ყველა ხელისუფლებას ჰქონდა თბილისში, იყო ის, რომ ის იყო ჩამოკიდებული სახელისუფლებო ვერტიკალს, აბალანსებდა სხვადასხვა პოლიტიკურ თუ ძალოვნების ინტერესებს, ამით იყო თავიდან ბოლომდე დაკავებული და ნაკლებად  მოქალაქეების ინტერესებზე. ჩვენ შევქმნით ისეთ თბილისს, რომელიც მოქალაქეებთან იქნება ანგარიშვალდებული და ამ ანგარიშვალდებულებიდან გამომდინარე გადავწყვეტთ იმ პრობლემებს, როგორებიცაა გარემოსდაცვა, ტრანსპორტის სექტორი, მშნებლობის, განათლების, ჯანდაცვის, სოციალური სფერო და ა.შ.

 

უმთავრესი დაპირება არის ის, რომ თბილისი მართლა თვითმმართველობად გადაიქცევა და ის სხვადასხვა საკითხის გადაწყვეტაში რაიმე სუსტ პარტიასთან, ცენტრალურ ორგანოებთან  ურთიერთობით არ იქნება განპირობებული.

 

  • როგორ აპირებთ ამ დაპირების შესრულებას და რა ვადაში?

თენგიზ შერგელაშვილი: საარჩევნო კამპანიის დროს ჩვენ ვადას განვსაზღვრავთ 4-წლიანი პერიოდით იმიტომ, რომ ეს არის საარჩევნო პერიოდი. ყველა სფეროში ჩვენ კონკრეტული ხედვა გვაქვს. მაგალითად, როდესაც საუბარია, რომ ქალაქში არის მძიმე ეკოლოგიური მდგომარეობა და ამის ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი არის ტრანსპორტი. ტრანსპორტთან დაკავშირებით ჩვენ გვაქვს მთელი რიგი ღონისძიებები დაგეგმილი. პირველი ის, რომ მთლიანად სატრანსპორტო ქსელი უნდა შეიცვალოს, უპირველეს ყოვლისა, საზოგადოებრივ ტრანსპორტთან მიმართებაში, რადგან დღეს ჩვენ ხშირად პარალელურად ურთიერთწინააღმდეგობაში მომუშავე სისტემა გვაქვს – ერთი მხრივ, 1990-იანი წლებიდან აბსოლუტურად ქაოსურად შექმნილი მიკროავტობუსების მოძრაობის სქემა გვაქვს და, მეორე მხრივ, მუნიციპალური ავტობუსების სქემა. ხშირად ეს მარშრუტები ერთმანეთთან თანხვედრაშია. ჩვენ მივალთ იმ სისტემამდე, როდესაც ძირითადი ხაზებით სატრანზიტო დერეფნებში იმოძრავებს ავტობუსები და მიკროავტობუსების როლი იქნება შედარებით უფრო მცირე დისტანციებზე, რომ ძირითად საკვანძო ადგილებში მოიყვანოს მგზავრები. მიკროავტობუსები აღარ ივლიან ჭავჭავაძეზე და რუსთაველზე. განვაახლებთ ავტობუსებს და გვექნება  სრულიად ევროპული მოდელები. დაგეგმილი გვაქვს, დავიწყოთ და დავასრულოთ ერთი ტრამვაის ხაზის მშენებლობა. ზოგადად, თბილისში, მინიმუმ, ტრამვაის 5 ხაზია ასაშენებელი. ამ 4 წელიწადში შეიძლება, ერთი ძირითადი ტრამვაის ხაზის აშენება, რომლის მარშრუტი იქნება დელისი-ჭავჭავაძე-რუსთაველი-ორთაჭალა. ვგეგმავთ 3 საბაგირო გზის აშენებას: სამგორი-ვაზისუბანი, ზღვისუბანი-გურამიშვილი, ვაჟა-ფშაველა-ნუცუბიძე. ასევე, უნდა მოვახდინოთ ტაქსების რეგისტრაცია, რომ ვიცოდეთ, რა ტაქსები გვყავს. მათ გარკვეული მოთხოვნები უნდა ჰქონდეთ, თბილისში ტაქსები ყოველდღე ცარიელები არ უნდა დადიოდნენ. ამას გარკვეული განრიგი სჭირდება. განვითარდება ტაქსის სადგომები და გამოძახების სისტემა, რომ ტაქსი არ იყოს დამატებითი ტვირთი სატრანსპორტო ნაკადებისთვის.

 

ჩვენ შევქმნით ისეთ თბილისს, რომელიც მოქალაქეებთან იქნება ანგარიშვალდებული და ამ ანგარიშვალდებულებიდან გამომდინარე გადავწყვეტთ პრობლემებს.

 

ქუჩაში ძირითად პრობლემებს ქმნის ცარიელი ტაქსების და მიკროავტობუსების ხაზიდან ხაზში გადასვლა, მგზავრების ძებნა, რაც ქაოსის გამომწვევი მთავარი ფაქტორია. ამ ფაქტორს ჩვენ აღმოვფხვრით იმით, რომ მიკროავტობუსები სხვა მარშრუტებით ივლიან, ძირითად სატრანზიტო დერეფნებში ისინი არ იმოძრავებენ. ტაქსების რაოდენობა იქნება რეგულირებული. ტაქსისთვის გვაქვს სპეციალური სუბსიდირების პროგრამა: თუ ისინი ჰიბრიდულ მანქანებს შეიძენენ, ჩანაცვლების დროს გარკვეული ნაწილის სუბსიდირებას ჩვენ მოვახდენთ. ამისთვის კონკრეტული გეგმა გვაქვს გათვალისწინებული. თბილისის ცენტრალურ უბნებში გამოვყოფთ ფეხით მოსიარულეთა ზონებს, სადაც ადამიანებს ექნებათ საშუალება, მიუხედავად მათი სოციალური და ფიზიკური მდგომარეობისა, თანაბარ ვითარებაში, ქალაქის ცენტრში, ფეხით სასიარულო მონაკვეთში ქალაქური ცხოვრებით იცხოვრონ. ასეთ ადგილებში ტრანზიტული მანქანები აღარ ივლიან.

 

ვგეგმავთ 3 საბაგირო გზის აშენებას: სამგორი-ვაზისუბანი, ზღვისუბანი-გურამიშვილი, ვაჟა-ფშაველა-ნუცუბიძე.

 

  • დღეს რა არის ჩვენი დედაქალაქის მთავარი პრობლემა?

თენგიზ შერგელაშვილი: უწესრიგობა! უწესრიგობა მშენებლობაში, ტრანსპორტში, სოციალურ სფეროში.

 

მთავარი კონკურენტი არის დღეს მოქმედი ხელისუფლების კანდიდატი, რასაკვირველია.

 

  • როგორ აპირებთ ამ პრობლების გადაჭრას?

თენგიზ შერგელაშვილი: მშენებლობებთან მიმართებაში ჩვენ მივიღეთ სრულყოფილი გენერალური გეგმა. ამ პრობლემების აღმოსაფხვრელად, შემოვა, რა თქმა უნდა, სიახლეები. მათ შორის გამწვანებასთან მიმართებაშიც. მშენებლობასთან დაკავშირებული გამწვანების სტანდარტები გაიზრდება. 33 უბნიდან, დაახლოებით, 9-ში გვაქვს მეტ-ნაკლებად ადეკვატური გამწვანების სისტემა. ჩვენ დამატებით თბილისში 10 პარკს შევქმნით იმ უბნებში, სადაც დიდი რადიუსით არ არის ასეთი სკვერები. ამას, რასაკვირველია, გენერალური გეგმის და დეტალური განაშენიანების გეგმების საფუძველზე განვახორციელებთ. პარკი, რომელსაც შევქმნით, 2-დან 4 ჰექტრამდე მოცულობის იქნება, ხოლო სკვერები შედარებით მცირე მოცულობის – 100-დან 500 კვ.მ-მდე.  იქ, სადაც შეუძლებელია გამწვანება, ინოვაციურ მეთოდებსაც დავნერგავთ ტერასული ქოთნებით.

მნიშვნელოვანი სიახლე გვაქვს ჯანდაცვის სფეროშიც – ჩვენ გვაქვს ძალიან კარგი დაზღვევის პროგრამა, 400 ათასამდე თბილისელს შეეხება ეს პროგრამა. თუ პაციენტი გარკვეულ დაფინანსებას იღებს სახელმწიფო დაზღვევიდან და ეს არის, დავუშვათ, 80%, დანარჩენი თანხა ან თავად უნდა დაფაროს ან მერიაში უნდა დაწეროს განცხადება და დახმარება ითხოვოს. ჩვენ ამ თანადაფინანსების კომპონენტს დავაზღვევთ. ასევე, ამ დაზღვევაში თანადაფინანსების გარდა, პირველადი ჯანდაცვის კომპონენტის დაფინანსებაც შევა, მედიკამენტების კომპონენტის გაფართოება. იმის ნაცვლად, რომ დღეს ათეულობით მილიონი იხარჯება იმ ქაოტური განცხადებების საფუძველზე, ამას ჩვენ მოვაქცევთ დაზღვევის სისტემაში, რომელიც დეტალურად დაანგარიშებული და წინასწარ განსაზღვრულია. ეს ყველაფერი ჩვენი გრძელვადიანი პერსპექტივის ნაწილია. 2020 წლის საპარლამენტო არჩევნებისთვის ჯანდაცვასთან მიმართებით გვექნება თვისებრივად განსხვავებული ხედვა და ამის პირველი ნაბიჯი გათვალისწინებული გვაქვს თბილისთან მიმართებაში.

 

მიკროავტობუსები აღარ ივლიან ჭავჭავაძეზე და რუსთაველზე. განვაახლებთ ავტობუსებს და გვექნება სრულიად ევროპული მოდელები. დაგეგმილი გვაქვს, დავიწყოთ და დავასრულოთ ერთი ტრამვაის ხაზის მშენებლობა.

 

  • რა ვადაში აპირებთ ამ გეგმის განხორციელებას?

თენგიზ შერგელაშვილი: ყველაფერს აქვს თავის ტექნოლოგიური დრო. პირველ თვეებში დასამტკიცებელია ყველა ძირითადი დოკუმენტი, რომლის საფუძველზეც თბილისი უნდა ვითარდებოდეს. ვინც ასეთ გეგმას თვეების მიხედვით გაწერს, ყველა იქნება არასერიოზული. ჩვენ რა გეგმაც გვაქვს, ამ 4 წლის განმავლობაში ყველა შესრულდება.

  • თქვენი არჩევის შემთხვევაში, როგორი იქნება მერიის საქმიანობა, რა კონკრეტულ აქტივობებს გეგმავთ საზოგადოებასთან ურთიერთობის კუთხით?

თენგიზ შერგელაშვილი: ჯერ ერთი, რაიონის გამგეობების რაოდენობა გაიზრდება და იქნება ერთი ფანჯრის პრინციპით. შეიკუმშება მერიის ცენტრალური აპარატი და გაიზრდება საუბნო ადმინისტრაციებში რაოდენობა. ყველაფერი იქნება გამჭვირვალე. კერძოდ, ჩვენ გვექნება სიახლე, რომ მოქალაქეებს ექნებათ შესაძლებლობა, ონლაინრეჟიმში დააკვირდნენ მათი განცხადებების განხილვას. რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, განახევრდება დრო, რომელიც ადმინისტრაციული რესურსისთვის არის ხოლმე საჭირო. ხშირად განცხადებების განხილვა თვეობით გრძელდება. რიგით მოქალაქეს ექნება საშუალება, თუ რამე პრობლემას წააწყდება თავისივე უბანში, პირდაპირ გადაუღოს სურათი, ატვირთოს სპეციალურ რუკაზე და იქ ჩაირთვება ე.წ. ტაიმერი – რა ნაბიჯებს დგამს მერია, რომ ეს პრობლემა მოგვარდეს. 

თბილისში დაგეგმილია არაერთი სტრუქტურული ცვლილება. თბილისი ცენტრალური ხელისუფლების წინაშე დასვამს ბევრ საკითხს, რომელიც მისთვის აქტუალურია. მათ შორის, საშემოსავლო გადასახადის ნაწილობრივი დატოვების შესახებ; ცალკეულ ქონებრივ საკითხებთან დაკავშირებით, ანუ თბილისმა თავისი ინტერესები ცენტრალური ხელისუფლების წინაშე უნდა დაიცვას.

 

 

 

ქუჩაში ძირითად პრობლემებს ქმნის ცარიელი ტაქსების და მიკროავტობუსების ხაზიდან ხაზში გადასვლა, მგზავრების ძებნა, რაც ქაოსის გამომწვევი მთავარი ფაქტორია.

 

  • საკადრო ცვლილებებს თუ განახორციელებთ?

თენგიზ შერგელაშვილი: ივლისიდან ამოქმედდა „საჯარო სამსახურის შესახებ“ ახალი კანონი, ჩვენ საჯარო მოხელეებთან დაკავშირებით, მოვიქცევით ამ კანონის შესაბამისად. პირველ რიგში, მოხდება მერიის და მის სისტემაში შემავალი ორგანიზაციების სტრუქტურული დალაგება, განისაზღვრება დეტალური ფუნქციები და, როგორც კანონმდებლობა მოითხოვს, ჩვენი მერიაში მისვლის შემდგომ დავიწყებთ პროფესიონალების თავმოყრას. ჩვენი პრინციპული პოზიციაა, რომ, როდესაც ცენტრალური ხელისუფლება იცვლება, არ უნდა ხდებოდეს საჯარო კადრების მასიური გადინება და შემოდინება.

 

თბილისის ცენტრალურ უბნებში გამოვყოფთ ფეხით მოსიარულეთა ზონებს, სადაც ადამიანებს ექნებათ საშუალება, მიუხედავად მათი სოციალური და ფიზიკური მდგომარეობისა, თანაბარ ვითარებაში, ქალაქის ცენტრში, ფეხით სასიარულო მონაკვეთში ქალაქური ცხოვრებით იცხოვრონ.

 

  • დღეს თბილისისთვის რაც ყველაზე თვალშისაცემია, ეს არის ტრანსპორტი – პარკირება და საცობები, გამწვანება და უნებართვო მშენებლობები. მიიჩნევთ თუ არა მთავარ პრობლემად და როგორ მოაგვარებთ?

თენგიზ შერგელაშვილი: პარკირებასთან დაკავშირებით მერობის თითქმის ყველა კანდიდატი არასწორ აქცენტებს სვამს, რომ, თითქოს, „სითი პარკშია“ მთავარი პრობლემა. ეს ასე არაა. „სითი პარკთან“ გაფორმებული ხელშეკრულება ცუდია. სამწუხაროდ, ამის შედეგები თბილისის მაშინდელმა მესვეურებმა არ გაითვალისწინეს. სინამდვილეში თბილისში პარკირების რეგულირება არის თავიდან ბოლომდე მერიის ხელში. „სითი პარკი“ მხოლოდ და მხოლოდ ოპერირებს. ჩვენ გვაქვს ნახევარი მილიონი მანქანა და გვაქვს 33,000 საპარკინგე ადგილი. ადგილები უნდა გაიზარდოს. აუცილებლად უნდა შემოვიდეს ზონალურობის პრინციპი, სად ჩერდება მანქანა? რა სახეობის მანქანაა და რა დროით ჩერდება, ამის შეზღუდვები სხვადასხვა ზონაში განსხვავებული უნდა იყოს. რომელიმე ქალაქში გარკვეული შეზღუდვების გარეშე პარკირების რეგულირება გამორიცხულია. ამ მიმართულებით შემოვიტანთ რეგულაციებს, მაგალითად, პარკირების ყველა ადგილზე რომ  იყოს ერთგვარი სენსორი, რომ მობილური აპლიკაციებით მოქალაქემ შეძლოს თავისუფალი ადგილების განსაზღვრა. უნდა დაემატოს მიწისზედა და მიწისქვეშა პარკირების ადგილები.  სატრანსპორტო სფეროში მიკროავტობუსების რეგულირების არსებითი ცვლილებები, ტაქსების ცვლილებები, ახალი სატრანზიტო დერეფნების შექმნა და ცალკეული კვანძების მოდიფიკაცია და პარკირების სისტემის რეგულირება მთლიანობაში საცობების არსებით განტვირთვას გამოიწვევს. ჩვენ თუ მოვაწესრიგებთ მთლიანად მოძრაობის სისტემას, თუ მოსახერხებელს და კომფორტულს გავხდით საზოგადოებრივ ტრანსპორტს და მოქალაქეების გადაადგილდებიან საზოგადოებრივი ტრანსპორტით, სიტუაცია გაცილებით შეიცვლება. ჩვენ აუცილებლად გვექნება სააბონენტო სისტემა.

 

2020 წლის საპარლამენტო არჩევნებისთვის ჯანდაცვასთან მიმართებით გვექნება თვისებრივად განსხვავებული ხედვა და ამის პირველი ნაბიჯი გათვალისწინებული გვაქვს თბილისთან მიმართებაში.

 

  • რას გულისხმობთ სააბონენტო სისტემაში?

თენგიზ შერგელაშვილი: ტრანსპორტის ყველა სახეობაზე რომ ერთი ბილეთი იყოს, ერთიანი საბილეთე სისტემა რომ იყოს მეტროზე, ავტობუსზე, პერსპექტივაში ტრამვაისა და საბაგიროზე და სააბონენტო – ერთთვიანი ან ორკვირიანი აბონემენტი, რომ მგზავრი მუნიციპალური ტრანსპორტით გადაადგილდეს. ჩვენ გვექნება დამატებითი სტიმულები, რომ მოქალაქეები გადაადგილდნენ თანამედროვე, კომფორტული საზოგადოებრივი ტრანსპორტით. მთელი ეს ღონისძიებათა ერთობლიობა მოგვცემს ჩვენ საცობების შემცირებას და ეტაპობრივად ეკოლოგიური მდგომარეობის გაუმჯობესებას, აგრეთვე.

 

მშენებლობასთან დაკავშირებული გამწვანების სტანდარტები გაიზრდება.

 

  • როგორი იქნება თქვენი სოციალური პოლიტიკა, რას გეგმავთ ცალკეული სამიზნე ჯგუფებისთვის?

თენგიზ შერგელაშვილი: როცა ვსაუბრობდი საზოგადოებრივ ტრანსპორტზე, აქამდე რომ მიხვიდე, საჭიროა გადაადგილება. მხედველობაში მაქვს ტროტუარები, სხვადასხვა ადგილი და ა.შ. ეს გადაადგილება ყველასთვის თანაბრად შესაძლებელი უნდა იყოს, ასაკის თუ სხვადასხვა მდგომარეობის მიუხედავად, იქნება ეს საბავშვო ეტლი თუ შშმ პირთათვის განკუთვნილი. ამიტომ ეს იქნება ერთ-ერთი პრიორიტეტული მიმართულება ჩვენთვის, რომ ქალაქი იყოს ყველასთვის. ინკლუზიურობა ქართულად ნიშნავს, რომ ქალაქი სწორედ რომ უნდა იყოს ყველასთვის. ჩვენს პროგრამაში მითითებული გვაქვს, რომ მერიის ერთ-ერთი მთავარი საქმიანობა იქნება, დეტალურად ინახოს ყველა ის ადგილი, სადაც გადაადგილების პრობლემაა, ჩაატაროს ინვენტარიზაცია, სად რა ინფრასტრუქტურული ცვლილება არის გასატარებელი, რომ შესაძლებელი იყოს ყველა მოქალაქისთვის, მიუხედავად მისი ფიზიკური მახასიათებლებისა, თანაბრად გადაადგილება.

 

 

33 უბნიდან, დაახლოებით, 9-ში გვაქვს მეტ-ნაკლებად ადეკვატური გამწვანების სისტემა. ჩვენ დამატებით თბილისში 10 პარკს შევქმნით იმ უბნებში, სადაც დიდი რადიუსით არ არის ასეთი სკვერები.

 

  • თქვენი გამარჯვების შემთხვევაში, დანარჩენ კანდიდატებს შესთავაზებთ თუ არა თანამშრომლობას და პირველ ყოვლისა, რომელს?

თენგიზ შერგელაშვილი: ჩვენი თანამშრომლობა იქნება საკრებულოსთან. იმ პოლიტიკურ ძალებთან, რომლებიც საკრებულოში იქნებიან წარმოდგენილნი, თანამშრომლობა ჩვეულებრივ ფორმატში მოხდება. მერობის კანდიდატებს შორის თანამშრომლობაზე საუბარი ნაადრევია. მერმა, მინიმუმ, თვეში ერთხელ საკრებულოში უნდა იაროს და ანგარიში ჩააბაროს საზოგადოებას და საკრებულოს. ჩვენ ამ მხრივ აქტიურად ვითანამშრომლებთ.

  • ამ ეტაპზე ვის მიიჩნევთ მთავარ კონკურენტად?

თენგიზ შერგელაშვილი: მთავარი კონკურენტი არის დღეს მოქმედი ხელისუფლების კანდიდატი, რასაკვირველია.

 

მნიშვნელოვანი სიახლე გვაქვს ჯანდაცვის სფეროშიც – ჩვენ გვაქვს ძალიან კარგი დაზღვევის პროგრამა, 400 ათასამდე თბილისელს შეეხება ეს პროგრამა.

 

  • რომელია თქვენი საყვარელი ქალაქი მსოფლიოში, თბილისის გარდა?

თენგიზ შერგელაშვილი: 17-18 წელია, ჩემი საქმიანობა სულ მუნიციპალიტეტთან არის დაკავშირებული. შემოვლილი მაქვს ძალიან ბევრი პატარა ქალაქი, ისეთი ქალაქები, რომლებიც არც კი გაგვიგია ჩეხეთში, პოლონეთში, გერმანიაში, საფრანგეთში და ასე შემდეგ. მცირე მუნიციპალიტეტიდან შემოვლილი მაქვს არა როგორც ტურისტს, არამედ როდესაც მიწევდა მერებთან, ბურგომისტრებთან ურთიერთობა. ძალიან ბევრი ევროპული ქალაქია კარგი. თბილისის მასშტაბის ქალაქებიდან გამოვყოფდი პრაღას. გერმანიაში ძალიან ბევრი თბილისის მასშტაბის ქალაქია. 

პრაღა არის ქალაქი მოქალაქეებისთვის. ქალაქის სხვადასხვა ადგილსა და ზონაში შესაბამისი გარემოა, რათა ადამიანებმა კომფორტულად იცხოვრონ.

 

ჩვენი პრინციპული პოზიციაა, რომ, როდესაც ცენტრალური ხელისუფლება იცვლება, არ უნდა ხდებოდეს საჯარო კადრების მასიური გადინება და შემოდინება.

 

  • პრაღაში თუ არის რამე ისეთი დეტალი, რომელსაც თბილისშიც ისურვებდით, რომ ყოფილიყო?

თენგიზ შერგელაშვილი: დიახ, პრაღის ცენტრი, სადაც მოქალაქეები დადიან თავისუფლად, სარგებლობენ ფეხით სასიარულო ზონებით. ცენტრიდან ოდნავ მოშორებით ძალიან მოდერნისტული შენობებია. ძველი ისტორიული მემკვიდრეობა და სიახლე და თანამედროვე დეტალები შესანიშნავად ერწყმის ერთმანეთს. აქვე იმასაც გეტყვით, რომ პრაღის მერიაში 1900 ადამიანი მუშაობს, ჩვენთან – 2500.

 

 

თათია კაკიაშვილი 

გაზიარება
გაზიარება

კომენტარები