თბილისში ველოსადგურების რიცხვი იზრდება (ფოტოები)

პოპულარული

თბილისში ველოსადგურების რიცხვი იზრდება (ფოტოები)

უნივერსიტეტები, სკოლები, საჯარო სივრცეები, სახელმწიფო დაწესებულებები – თბილისში ნელ-ნელა ველოსადგურების რიცხვი მატულობს.

ველოსიპედის სადგომები დღეს კიდევ ორ ადგილზე მოეწყო: თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტთან და ვაკის რაიონის გამგეობასთან.

მიმდინარე სამი თვის განმავლობაში, თბილისის სხვადასხვა უბნებში სულ 35-მდე ველოსადგური იქნება. შესაბამის საპილოტე პროექტს თბილისის მერია არასამთავრობო ორგანიზაცია „პარნტიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის“ ინიციატივით ახორციელებს. ამ ეტაპზე მათ სულ 25 ველოსადგური მოაწყეს.

ამასთან, თბილისში სადგურების მოწყობას სხვადასხვა კერძო კომპანიაც ახორციელებს.

ამასთან, თბილისში, ველობილიკების მოწყობაც იგეგმება. უკვე დასასრულს უახლოვდება მტკვრის ორივე მხარეს ველობილიკის მოწყობა. პირველი ველობილიკი, დედაენის ბაღიდან ბაგრატიონის ხიდამდე და წრიულად, კვლავ დედაენის ბაღამდე მოეწყობა.

აღნიშნული მარშრუტის მოწყობის შემდეგ, მერია მოსახლეობის დაინტერესებიდან გამომდინარე სხვა ველომარშრუტებზეც იმუშავებს.

ნახეთ “ფორტუნას” სტატია: გაზაფხულზე თბილისში ველოტრასები მოეწყობა.

თამთა უთურგაშვილი

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => partnioroba-sagzao-usafrtkhoebistvis
                                    [1] => velobilikebi-tbilisshi
                                    [2] => velobilikebi
                                    [3] => ekologiuri-transporti
                                    [4] => velosadgurebi
                                    [5] => velosadgurebi-tbilisshi
                                    [6] => velomoyvarulebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 148962
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => partnioroba-sagzao-usafrtkhoebistvis
                                    [1] => velobilikebi-tbilisshi
                                    [2] => velobilikebi
                                    [3] => ekologiuri-transporti
                                    [4] => velosadgurebi
                                    [5] => velosadgurebi-tbilisshi
                                    [6] => velomoyvarulebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 148962
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 12973
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => partnioroba-sagzao-usafrtkhoebistvis
                                    [1] => velobilikebi-tbilisshi
                                    [2] => velobilikebi
                                    [3] => ekologiuri-transporti
                                    [4] => velosadgurebi
                                    [5] => velosadgurebi-tbilisshi
                                    [6] => velomoyvarulebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => partnioroba-sagzao-usafrtkhoebistvis
                                    [1] => velobilikebi-tbilisshi
                                    [2] => velobilikebi
                                    [3] => ekologiuri-transporti
                                    [4] => velosadgurebi
                                    [5] => velosadgurebi-tbilisshi
                                    [6] => velomoyvarulebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (148962) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (17244,12973,14641,13203,17635,17633,17634)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 174982
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2017-10-13 15:23:54
                    [post_date_gmt] => 2017-10-13 11:23:54
                    [post_content] => თბილისის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახური ახალი ველობილიკის მარშრუტის შედგენაზე მუშაობს.

მაღლივი – >ვაჟა – > პეკინი – > სააკაძე – > მარჯვენა სანაპირო – > დედა ენის ბაღი  – > ეს პეკინის ველობილიკის გაგრძელება იქნება და ქალაქში ველოსიპედით გადაადგილებას უფრო რეალურს გახდის.

მარშრუტი დღეს, ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსმა, მამუკა მუმლაძემ, არასამთავრობო ორგანიზაციებთან ერთად ველოსიპედით გაიარა.

როგორც მამუმა მუმლაძემ "ფორტუნას" განუცხადა, მთავარი მიზანი პეკინის ველობილიკის გაგრძელება და მისი უფრო ფუნქციურ გზად გადაქცევაა.

უნივერსიტეტის ქუჩიდან სანდრო ეულის ქუჩამდე ველობილიკი ორმხრივი იქნება, ისევე როგორც ეს პეკინის გამზირზეა. მარშრუტის სხვა მონაკვეთებზე, შესაძლოა, ცალმხრივი გზებიც მოეწყოს.
"ეს ველო გზა მივა უნივერსიტეტის მეტრომდე, შემდეგ პეკინის ქუჩამდე, კოსტავამდე და სანაპირომდე. ეს ველობილიკი არ უნდა იყოს პეკინის ველობილიკზე ნაკლები. ამ მარშრუტის ნაწილზე, შესაძლოა, ორმხრივი ველობილიკი გაკეთდეს, ნაწილზე კი –ცალმხრივი. ამას არასამთავრობო ორგანიზაციებთან ერთად გადავწყვეტთ", – განაცხადა მამუკა მუმლაძემ.
მისი თქმით, ეს მარშრუტი მეტროსაც მოიცავს, შესაბამისად, შესაძლოა, მეტროსადგურთან ველოსიპედების ჰაბი გაკეთდეს. გზის პრაქტიკული დატესტვის შემდეგ, სატრანსპორტო კომპანია უკვე შეადგენს პროექტს, რომელსაც, შესაბამისი კომპანია შეასრულებს. მამუკა მუმლაძე ფიქრობს, რომ პროექტის შემუშავების შემდეგ, ამ მარშრუტის ინსფრასტრუქტურული მოწყობისთვის, დაახლოებით, სამი თვე საკმარისი იქნება.
"ჩემი აზრით, უნივერსიტეტის ქუჩის პეკინის ქუჩასთან დაკავშირებას, 3 თვეზე მეტი არ უნდა დასჭირდეს. უნდა გაივლოს ამაღლებული ბარიერი და დაისხას ასფალტი. თუმცა, შესაძლოა, მშენებელმა სხვა ვადები მოითხოვოს. უფრო კონკრეტული თარიღი გვეცოდინება მაშ შემდეგ, რაც მონახაზი გვექნება", – განაცხადა მუმლაძემ "ფორტუნასთან".
როგორც "ველომოყვარულთა კლუბის" წევრმა თამაზ თიკანაძემ აღნიშნა, სტუდენტებისთვის ვაჟადან მაღლივ კორპუსამდე ამოსვლა ძალიან მნიშვნელოვანია, იმიტომ რომ ამ მონაკვეთში უნივერსიტეტის რამდენიმე შენობაა განთავსებული.
"ეს მარშრუტი დღესაც გამოიყენება, თუმცა სახიფათოა, რადგან შესაბამისი ინფრასტრუქტურა არ არსებობს. ზუსტად ამიტომ გავიარეთ ეს გზა და პრაქტიკაში ვნახეთ, რა უნდა გაკეთდეს იმისთვის, რომ ველოსიპედით ამ მონაკვეთზე გადაადგილება კომფორტული და უსაფრთხო გახდეს", – განაცხადა თამაზ თიკანაძემ "ფორტუნათან".
მისივე თქმით, ამ მარშრუტის განხორიცელების შემდეგ, პეკინის ველობილიკი აღარ იქნება მხოლოდ საჩვენებელი ან გასართობი ინფრასტრუქტურა და მისი გამოყენება რეალურად მოხდება. ყველა ვინც თბილისის ველოგზებით დაქსელვის სამუშაოებშია ჩართული, ამბობს, რომ ამ პროექტის განხორციელებას სწორად დაგეგმვა და დიდი დრო სჭირდება. [video width="1920" height="1080" mp4="http://fortuna.ge/wp-content/uploads/2017/10/velobilik.mp4"][/video]  

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => თბილისში ველობილიკის ახალი მარშრუტი დაიტესტა (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-velobilikis-akhali-marshruti-daitesta-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-13 15:26:53 [post_modified_gmt] => 2017-10-13 11:26:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=174982 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 145968 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-07-13 17:13:15 [post_date_gmt] => 2017-07-13 13:13:15 [post_content] => ევრობანკი და მრავალდონორიანი ფონდი E5P ბათუმისათვის “მწვანე” ელექტრო ავტობუსების შეძენას აფინანსებენ. პროექტის განსახორციელებლად გამოიყოფა 5.5 მილიონი ევროს ოდენობის სუვერენული სესხი საქართველოს მთავრობისთვის, რომელიც ბათუმის მერიას გადაეცემა საქართველოში პირველი - 10  ელექტრო და 20 ახალი ევრო 5 სტანდარტის ავტობუსის შესაძენად. პროექტის ფარგლებში, აღნიშნული ავტობუსების შეძენას შპს ,,ბათუმის ავტოტრანსპორტი“ განახორციელებს. როგორც "ფორტუნას" ბათუმის მერიიდან აცნობეს, დაბალძირიანი ავტობუსები ადაპტირებულია  შეზღუდული შესაძლებლობების  მქონე  პირებისათვის, მარტივად გამოსაყენებელია საბავშვო ეტლიანი მგზავრებისა და ხანდაზმული მოქალაქეებისთვის. აღნიშნულის შესახებ სასესხო და საგრანტო შეთანხმებას საქართველოს ფინანსთა და ეკონომიკის სამინისტროს, ბათუმის მერიასა და ევროპის  რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკს (EBRD) შორის ხელი დღეს მოეწერა. პროექტი ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკის მხარდაჭერით (EBRD) ხორციელდება და ბათუმში ახალი, დაბალძირიანი ავტობუსები შემოყვანას გულისხმობს, რაც ქალაქის საზოგადოებრივი ტრანსპორტის გაუმჯობესებასა და მოდერნიზებას შეუწყობს ხელს. ბათუმი პირველი ქალაქია ევრობანკის საქმიანობის ქვეყნებს შორის, რომელშიც ორგანიზაცია ელექტრო ავტობუსებს შეიყვანს მუნიციპალური ტრანსპორტის სექტორში.  მერიის ცნობით, ახალი ავტობუსების შეძენა ხელს შეუწყობს გარემოს დაცვას, მუნიციპალური ტრანსპორტის სისტემის გამართულ მუშაობას და უზრუნველყოფს გარემოს  ნამწვი აირების ემისიის შემცირებას. [post_title] => მალე ბათუმს ე.წ. მწვანე ელექტრო ავტობუსები მოემსახურება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => male-batums-e-w-mwvane-eleqtro-avtobusebi-moemsakhureba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-13 17:21:09 [post_modified_gmt] => 2017-07-13 13:21:09 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=145968 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 121435 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-04-10 13:40:46 [post_date_gmt] => 2017-04-10 09:40:46 [post_content] => ბათუმის ურბანული ტრანსპორტის განვითარების გრძელვადიანი სტრატეგია მომზადების პროცესშია. სტრატეგიაში ყველა სახის ტრანსპორტი იქნება განხილული. სტრატეგიის ამ ეტაპზე, ძირითად მიმართულებად „უსაფრთხო და მდგრადი ქალაქია“ აღებული, რომელშიც ძირითადი როლი საზოგადოებრივ ტრანსპორტსა და ფეხით გადაადგილებას ეკისრება. კვლების სამუშაოებს საერთაშორისო ტენდერში გამარჯვებული გერმანული კომპანია A+S Consult GmbH ასრულებს.   საცობები ბათუმსაც აწუხებს „ფორტუნა“ კომპანიის წარმომადგენელს ლაშა ნაკაშიძეს ესაუბრა, რომელმაც განაცხადა, რომ ბათუმის კომპაქტურობიდან გამომდინარე, ფეხით გადაადგილება პრიორიტეტული უნდა იყოს, საზოგადოებრივი ტრანსპორტი კი ეკოლოგიური და მოსახერხებელი უნდა გახდეს. მისი თქმით, ჯგუფის ამოცანა, ქალაქის ცენტრის ტრანსპორტისგან განტვირთვის გეგმის შემუშავებაა. ამისთვის, სტრატეგიაში გარკვეული სტიმულიც ჩაიდება და შეზღუდვებიც.
„ჩვენ ვურჩევთ ქალაქის თვითმმართველობას, რა გააკეთოს. ამ ეტაპზე ქალაქის განტვირთვისთვის მოიაზრება პარკირების ფასის გაძვირება ქალაქის ცენტრალურ ნაწილებში, ასევე, მრავალსართულიანი პარკინგის მშენებლობა სტრატეგიულად მნიშვნელოვან ადგილებში“, – განაცხადა ლაშა ნაკაშიძემ.
მისი თქმით, საცობების პრობლემა ბათუმში საკმაოდ მწვავედ დგას, არა მხოლოდ პიკის საათებში, არამედ მთელი დღის განმავლობაში. საცობებს ძირითადად მოუწესრიგებელი მოძრაობა ქმნის, რადგან მანქანების რაოდენობა ქალაქში არ არის იმდენად დიდი, რომ ქუჩები ასე გადატვირთოს.
„ტურისტული სეზონის დროს საცობების პრობლემა კიდევ უფრო მწვავდება. თუმცა ეს საკითხი ხშირ შემთხვევაში, მარტივად წყდება ხოლმე. მაგალითად, ერთ–ერთ ქუჩაზე, სადაც საცობები იყო, 45 გრადუსიანი პარკინგის ტიპი შეიცვალა პარალელურად და ქუჩა განიტვირთვა. გამტარუნარიანობა ძალიან მარტივი მეთოდით გაიზარდა, ყოველგვარი ფინანსების გარეშე. ეს იმის ბრალია, რომ საგზაო მოძრაობის ერთიანი სტრატეგია არ არსებობს“, – განაცხადა ლაშა ნაკაშიძემ.
გარდა ამისა, ლაშა ნაკაშიძის თქმით, არის აღსრულების პრობლემა. როგორც ჯგუფის ერთ–ერთი თანაავტორი ამბობს, პრობლემას ქმნის ისიც, რომ არასწორი პარკირებისთვის, თითქმის არასდროს გადაჰყავთ მანქანა საჯარიმო სადგომზე.   ბათუმში სამარშუტო ტაქსები აღარ იქნება საზოგადოებრივი ტრანსპორტი ბათუმში არც ისე მოწესრიგებულია. ზღვისპირა ქალაქში ამჟამად, კერძო სამარშუტო ტაქსები და ავტობუსები გადაადგილდება. ჯგუფის შეთავაზებაა, რომ გრძელვადიან პერსპექტივაში სამარშუტო ტაქსები ნელ–ნელა გაიყვანონ ბაზრიდან და ქალაქის ძირითადად ნაწილს მთლიანად, მუნიციპალური ავტობუსები მოემსახუროს. ნაკაშიძის თქმით, ავტობუსები უფრო კომფორტული და საიმედო უნდა იყოს, რომელიც მათ მიერ შემუშავებული მარშრუტებით იმოძრავებენ.  გეგმის ნაწილი თვითმმართველობას ჯგუფმა უკვე წარუდგინა, თუმცა უკურეაქცია, მხოლოდ სრული ანგარიშის გადაგზავნის შემდეგ იქნება ცნობილი.
„გეგმის მიხედვით უნდა შეიცვალოს ავტობუსებიც და მარშრუტებიც, იმისთვის რომ გადაადგილება უფრო ეფექტური იყოს. ჩვენ ვთავაზობთ ასევე, ქალაქის რამდენიმე ადგილში მგზავრთა გადასასხდომი ტერმინალები მოეწყოს, სადაც რამდენიმე მარშრუტი მოიყრის თავს და განაწილდება სხვადასხვა მიმართულებით. ადამიანებს ეცოდინებათ, საიდან სად შეეძლებათ გადაჯდომა და სასურველ ადგილზე მისვლა კომფორტულად“, – განაცხადა ნაკაშიძემ.
  კვლევის სადემონსტრაციო ნაწილი: ქალაქ ბათუმის კვლევა მაისის თვეში დასრულდება. პარალელურად, დაწყებულია ეროვნულ დონეზე ურბანული სტრატეგიის შემუშავება, რომელიც მზად აგვისტოს ბოლოს იქნება. გეგმის მიზანია, სხვადასხვა ქალაქებისთვის, სახელმწიფო დონეზე განისაზღვროს სარეკომენდაციო ხასიათის პრინციპები: როგორ უნდა დაგეგმონ, მართონ, დააფინანსონ, ურბანული ტრანსპორტი. ასევე, რა სახის ტრანსპორტი უნდა წაახალისოს ხელისუფლებამ. ლაშა ნაკაშიძის თქმით, დღეს, არც ერთი სამინისტრო არ არის პასუხისმგებელი საქალაქო ტრანსპორტზე. თვითმმართველობას სრული და ექსკლუზიური უფლება აქვს ამ საკითხის მოგვარების, მაგრამ არანაირი დამატებითი მექანიზმი არ გააჩნია ამ ფუნქციის ეფექტურად აღსრულებისთვის. საქართველოს ურბანული ტრანსპორტის პოლიტიკაზე რეკომენდაციების და სტრატეგიის შემუშავების გარდა, ჯგუფი საპილოტე, სადემონსტრაციო მოდელებსაც განახორციელებს.   ასეთი ერთი პროექტი უკვე შემუშავებულია ბათუმისთვის:
„ჭავჭავაძე–აბუსერიძის და გორგილაძე–ბარათაშვილის ქუჩის გასწვრივ პარკირება გაუქმდება და პარკირების ადგილას BUS LANE–ები მოეწყობა. ანუ პარკირების ადგილი მთლიანად დაეთმობა ავტობუსებს, რათა დღის ნებისმიერ მონაკვეთში თავისუფლად გადაადგილდეს. ეს ყველაფერი ერთმანეთთან ორი გადასაჯდომი ტერმინალით იქნება დაკავშირებული. ტერმინალებიდან გადანაწილდება საგარეო მარშრუტებიც და ქალაქის პერიფერიებში მიმავალი ხალხიც. ეს ქალაქის ცენტრში დუბლირებას გამორიცხავს“, – განაცხადა ლაშა ნაკაშიძემ.
  მითი, რომ ბათუმი ველოსიპედების ქალაქია დაიმსხვრა. გარდა ამისა, იგეგმება ველოტრასებიც განვითარება. ბათუმში ველოსიპედის პარკისა და ველოტრასების განვითარებაზე დახარჯულმა თანხამ 2010–დან 2012 წლამდე ხუთ მილიონ ნახევარ ლარს გადააჭარბა, მაგრამ მოსახლეობა გადაადგილებისთვის ველოსიპედებს მაინც არ იყენებს. გერმანული კომპანია A+S Consult GmbH–ის კვლევის ფარგლებში გამოკითხვამ აჩვენა, რომ ველოსიპედს, როგორც სატრანსპორტო საშუალებას მხოლოდ 0.28% იყენებს. როგორც ლაშა ნაკაშიძემ „ფორტუნასთან“ განაცხადა, ამის მიზეზი არაინტეგრირებული და ფრაგმენტული ველოინფრასტრუქტურაა. მისი თქმით, ველოსიპედებს ბათუმში, ძირითადად გართობისთვის იყენებენ, მხოლოდ კონკრეტულ მონაკვეთებზე.
„არ არსებობს საგზაო ნიშნები ველოსიპედებისთვის, ველობილიკები წყდება კონკრეტულ ადგილებზე, გზაჯვარედინებზე, არ მოიცავს მთლიან ქალაქს, გარდა ამისა, არსებული ველობილიკებიც მოუწესრიგებელია. არ არსებობს ველობილიკების რუქა, რომ იცოდე სადამდე მიხვალ ველოსიპედით“, – განაცხადა ლაშა ნაკაშიძემ „ფორტუნასთან“.
ნაკაშიძის განცხადებით, იმისთვის, რომ ეს ტრანსპორტი განვითარდეს, აუცილებელია ამ პრობლემების მოგვარება. ველოინფრასტრუქტურის ოპტიმიზაციის გეგმის შემუშავება, სწორედ ახლა მიმდინარეობს. გეგმის შემუშავების შემდეგ, დაიწყება კონკრეტული საპილოტე პროგრამების განხორციელება. პროექტები, სავარაუდოდ მუნიციპალიტეტების მიერ დაფინანსდება.
„პირველ რიგში, ტურისტულ ადგილებში უნდა გაგრძელდეს ველობილიკები. ასევე, უნდა დავამატოთ გაქირავების წერტილები. ველობილიკებმა კი მთელი ქალაქი უნდა მოიცვას“, – განაცხადა ლაშა ნაკაშიძემ.
ურბანული ტრანსპორტის სისტემის კვლევა მიმდინარე წლის ზაფხულში დასრულდება. 2019 წლამდე კი პროექტის ფარგლებში, კონკრეტული საპილოტე პროგრამები განხორციელდება. მთლიანი პროექტის “მწვანე ქალაქების“ ბიუჯეტი 1 133 000 ამერიკული დოლარს შეადგენს, თანხას გაეროს განვითარების პროგრამა (UNDP) და გლობალური გარემოსდაცვითი ფონდი გამოყოფს. საპილოტე ნაწილისთვის კი თანხებს ქალაქის მუნიციპალიტეტი გაიღებს.

თამთა უთურგაშვილი

  [post_title] => ბათუმში სამარშუტო ტაქსები აღარ იმოძრავებს: საცობების პრობლემა ზღვისპირა ქალაქშიცაა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => batumshi-samarshuto-taqsebi-aghar-imodzravebs-sacobebis-problema-zghvispira-qalaqshicaa [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-07-20 13:58:38 [post_modified_gmt] => 2017-07-20 09:58:38 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=121435 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 174982 [post_author] => 8 [post_date] => 2017-10-13 15:23:54 [post_date_gmt] => 2017-10-13 11:23:54 [post_content] => თბილისის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახური ახალი ველობილიკის მარშრუტის შედგენაზე მუშაობს. მაღლივი – >ვაჟა – > პეკინი – > სააკაძე – > მარჯვენა სანაპირო – > დედა ენის ბაღი  – > ეს პეკინის ველობილიკის გაგრძელება იქნება და ქალაქში ველოსიპედით გადაადგილებას უფრო რეალურს გახდის. მარშრუტი დღეს, ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსმა, მამუკა მუმლაძემ, არასამთავრობო ორგანიზაციებთან ერთად ველოსიპედით გაიარა. როგორც მამუმა მუმლაძემ "ფორტუნას" განუცხადა, მთავარი მიზანი პეკინის ველობილიკის გაგრძელება და მისი უფრო ფუნქციურ გზად გადაქცევაა. უნივერსიტეტის ქუჩიდან სანდრო ეულის ქუჩამდე ველობილიკი ორმხრივი იქნება, ისევე როგორც ეს პეკინის გამზირზეა. მარშრუტის სხვა მონაკვეთებზე, შესაძლოა, ცალმხრივი გზებიც მოეწყოს.
"ეს ველო გზა მივა უნივერსიტეტის მეტრომდე, შემდეგ პეკინის ქუჩამდე, კოსტავამდე და სანაპირომდე. ეს ველობილიკი არ უნდა იყოს პეკინის ველობილიკზე ნაკლები. ამ მარშრუტის ნაწილზე, შესაძლოა, ორმხრივი ველობილიკი გაკეთდეს, ნაწილზე კი –ცალმხრივი. ამას არასამთავრობო ორგანიზაციებთან ერთად გადავწყვეტთ", – განაცხადა მამუკა მუმლაძემ.
მისი თქმით, ეს მარშრუტი მეტროსაც მოიცავს, შესაბამისად, შესაძლოა, მეტროსადგურთან ველოსიპედების ჰაბი გაკეთდეს. გზის პრაქტიკული დატესტვის შემდეგ, სატრანსპორტო კომპანია უკვე შეადგენს პროექტს, რომელსაც, შესაბამისი კომპანია შეასრულებს. მამუკა მუმლაძე ფიქრობს, რომ პროექტის შემუშავების შემდეგ, ამ მარშრუტის ინსფრასტრუქტურული მოწყობისთვის, დაახლოებით, სამი თვე საკმარისი იქნება.
"ჩემი აზრით, უნივერსიტეტის ქუჩის პეკინის ქუჩასთან დაკავშირებას, 3 თვეზე მეტი არ უნდა დასჭირდეს. უნდა გაივლოს ამაღლებული ბარიერი და დაისხას ასფალტი. თუმცა, შესაძლოა, მშენებელმა სხვა ვადები მოითხოვოს. უფრო კონკრეტული თარიღი გვეცოდინება მაშ შემდეგ, რაც მონახაზი გვექნება", – განაცხადა მუმლაძემ "ფორტუნასთან".
როგორც "ველომოყვარულთა კლუბის" წევრმა თამაზ თიკანაძემ აღნიშნა, სტუდენტებისთვის ვაჟადან მაღლივ კორპუსამდე ამოსვლა ძალიან მნიშვნელოვანია, იმიტომ რომ ამ მონაკვეთში უნივერსიტეტის რამდენიმე შენობაა განთავსებული.
"ეს მარშრუტი დღესაც გამოიყენება, თუმცა სახიფათოა, რადგან შესაბამისი ინფრასტრუქტურა არ არსებობს. ზუსტად ამიტომ გავიარეთ ეს გზა და პრაქტიკაში ვნახეთ, რა უნდა გაკეთდეს იმისთვის, რომ ველოსიპედით ამ მონაკვეთზე გადაადგილება კომფორტული და უსაფრთხო გახდეს", – განაცხადა თამაზ თიკანაძემ "ფორტუნათან".
მისივე თქმით, ამ მარშრუტის განხორიცელების შემდეგ, პეკინის ველობილიკი აღარ იქნება მხოლოდ საჩვენებელი ან გასართობი ინფრასტრუქტურა და მისი გამოყენება რეალურად მოხდება. ყველა ვინც თბილისის ველოგზებით დაქსელვის სამუშაოებშია ჩართული, ამბობს, რომ ამ პროექტის განხორციელებას სწორად დაგეგმვა და დიდი დრო სჭირდება. [video width="1920" height="1080" mp4="http://fortuna.ge/wp-content/uploads/2017/10/velobilik.mp4"][/video]  

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => თბილისში ველობილიკის ახალი მარშრუტი დაიტესტა (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tbilisshi-velobilikis-akhali-marshruti-daitesta-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-13 15:26:53 [post_modified_gmt] => 2017-10-13 11:26:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=174982 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 6 [max_num_pages] => 2 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 7b644bbb0432d301954f8d2b6adb86da [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები