თბილისში ველოსადგურების რიცხვი იზრდება (ფოტოები) | Radio Fortuna - ოფიციალური ვებგვერდი

თბილისში ველოსადგურების რიცხვი იზრდება (ფოტოები)

პოპულარული

თბილისში ველოსადგურების რიცხვი იზრდება (ფოტოები)

უნივერსიტეტები, სკოლები, საჯარო სივრცეები, სახელმწიფო დაწესებულებები – თბილისში ნელ-ნელა ველოსადგურების რიცხვი მატულობს.

ველოსიპედის სადგომები დღეს კიდევ ორ ადგილზე მოეწყო: თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტთან და ვაკის რაიონის გამგეობასთან.

მიმდინარე სამი თვის განმავლობაში, თბილისის სხვადასხვა უბნებში სულ 35-მდე ველოსადგური იქნება. შესაბამის საპილოტე პროექტს თბილისის მერია არასამთავრობო ორგანიზაცია „პარნტიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის“ ინიციატივით ახორციელებს. ამ ეტაპზე მათ სულ 25 ველოსადგური მოაწყეს.

ამასთან, თბილისში სადგურების მოწყობას სხვადასხვა კერძო კომპანიაც ახორციელებს.

ამასთან, თბილისში, ველობილიკების მოწყობაც იგეგმება. უკვე დასასრულს უახლოვდება მტკვრის ორივე მხარეს ველობილიკის მოწყობა. პირველი ველობილიკი, დედაენის ბაღიდან ბაგრატიონის ხიდამდე და წრიულად, კვლავ დედაენის ბაღამდე მოეწყობა.

აღნიშნული მარშრუტის მოწყობის შემდეგ, მერია მოსახლეობის დაინტერესებიდან გამომდინარე სხვა ველომარშრუტებზეც იმუშავებს.

ნახეთ “ფორტუნას” სტატია: გაზაფხულზე თბილისში ველოტრასები მოეწყობა.

თამთა უთურგაშვილი

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => partnioroba-sagzao-usafrtkhoebistvis
                                    [1] => velobilikebi-tbilisshi
                                    [2] => velobilikebi
                                    [3] => ekologiuri-transporti
                                    [4] => velosadgurebi
                                    [5] => velosadgurebi-tbilisshi
                                    [6] => velomoyvarulebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 148962
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => partnioroba-sagzao-usafrtkhoebistvis
                                    [1] => velobilikebi-tbilisshi
                                    [2] => velobilikebi
                                    [3] => ekologiuri-transporti
                                    [4] => velosadgurebi
                                    [5] => velosadgurebi-tbilisshi
                                    [6] => velomoyvarulebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 148962
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 12973
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => partnioroba-sagzao-usafrtkhoebistvis
                                    [1] => velobilikebi-tbilisshi
                                    [2] => velobilikebi
                                    [3] => ekologiuri-transporti
                                    [4] => velosadgurebi
                                    [5] => velosadgurebi-tbilisshi
                                    [6] => velomoyvarulebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => partnioroba-sagzao-usafrtkhoebistvis
                                    [1] => velobilikebi-tbilisshi
                                    [2] => velobilikebi
                                    [3] => ekologiuri-transporti
                                    [4] => velosadgurebi
                                    [5] => velosadgurebi-tbilisshi
                                    [6] => velomoyvarulebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (148962) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (14641,17244,13203,12973,17633,17634,17635)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 271987
                    [post_author] => 21
                    [post_date] => 2018-08-02 14:15:04
                    [post_date_gmt] => 2018-08-02 10:15:04
                    [post_content] => საგზაო უსაფრთხოების ღვედების გამოყენება, 2011 წელთან შედარებით, დაახლოებით 20%-ით არის შემცირებული. ამ შედეგზე მიუთითებს საერთაშორისო პროექტის „ბავშვისთვის უსაფრთხო ავტომობილი“ ფარგლებში ჩატარებული კვლევა საბავშვო სამგზავრო სავარძლების შესახებ, რომელიც საქართველოს საავტომობილო სპორტის ფედერაციამ და ფონდმა „პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის“ ჩაატარეს.

კითხვაზე - რამდენად ხშირად იყენებთ თქვენ და თქვენი მგზავრები (განურჩევლად ასაკისა) უსაფრთხოების ღვედს? - 7% პასუხობს, რომ ყოველთვის იყენებს, 77% - მხოლოდ წინა სავარძლებზე (როგორც ეს კანონით არის გათვალისწინებული), 15% - მხოლოდ გრძელ დისტანციაზე გადაადგილებისას, 1% - თითქმის არასდროს.

ფონდის „პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის“ აღმასრულებელი დირექტორი, ირაკლი იზორია აცხადებს, რომ ეს კითხვა კვლევაში სპეციალურად ჩადეს.

„2011 წელს, როცა წინა სავარძლებზე ღვედების გამოყენების შესახებ კანონმდებლობა შემოვიდა, ეს მაჩვენებელი მაგისტრალებზე დაახლოებით 95% იყო, ხოლო ქალაქის ტერიტორიაზე - 98%. თქვენ ხედავთ, დაახლოებით, 20%-ით არის შემცირებული ღვედების გამოყენება, რაც, რა თქმა უნდა, ზრდის ტრავმატიზმის რისკს ქვეყანაში,“ - განაცხადა იზორიამ.

აღნიშნული კვლევის პრეზენტაცია სასტუმრო „თბილისი მარიოტში“ თემაზე: „საბავშვო სამგზავრო სავარძლები ბავშვების სიცოცხლის დასაცავად: სამართლებრივი რეგულირების შესაძლებლობები და გამოწვევები“ დისკუსიის ფარგლებში, 31 ივლისს გაიმართა.
                    [post_title] => 2011 წელთან შედარებით, საგზაო უსაფრთხოების ღვედებს 20%-ით ნაკლები პირი იყენებს
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => 2011-weltan-shedarebit-sagzao-usafrtkhoebis-ghvedebs-20-it-naklebi-piri-iyenebs
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-08-02 14:15:04
                    [post_modified_gmt] => 2018-08-02 10:15:04
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=271987
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 256976
                    [post_author] => 25
                    [post_date] => 2018-06-26 10:55:08
                    [post_date_gmt] => 2018-06-26 06:55:08
                    [post_content] => საქართველოში გზების ნაწილი ფასიანი გახდება. საკითხს საავტომობილო დეპტრამენტი უკვე განიხილავს. უწყების ინფორმაციით, კონკრეტულ ფასსა და თარიღზე საუბარი ამ ეტაპზე ნაადრევია, თუმცა ეს პროცესი ავტობანის დასრულებას შესაძლოა, არ დაელოდოს და ცალკეულ მონაკვეთებზე ეტაპობრივად დაწესდეს გადასახადი.

ვისთვის იქნება გზა ფასიანი, მხოლოდ ტრანზიტული სატვირთო ავტომობილებისთვის თუ ადგილობრივი ტრანსპორტისთვისაც, მსგავს დეტალებზე საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ხელმძღვანელი არ საუბრობს, როგორც „ფორტუნასთან“ საუბარში ირაკლი ქარსელაძე ამბობს, ამ და მსგავსი ტიპის დეტალებზე ჯერ კონკრეტული გადაწყვეტილება მიღებული არ არის. მისივე თქმით, გზებზე გადასახადის დაწესებასთან დაკავშირებით, შიდაუწყებრივი სამუშაო შეხვედრა უკვე გიამართა. დეპარტამენტში მსოფლიო ბანკის და ევროპის რეკონსტრუქციის ბანკის ორი კვლევა არსებობს, სადაც განსხვავებული მოსზრებებია ჩამოყალიბებული, არაერთგვაროვანია ევროპის გამოცდილებაც ამ მიმართულებით, სამუშაო პროცესში დონორებთან და ეკონომიკის სამინისტროსთან ერთად, ყველა ამ დეტალის განხილვა მოხდება.
„გზების მოვლა - შენახვის გადასახადის პრაქტიკა მსოფლიოს ბევრ ქვეყანაშია, მაგრამ ევროპაშიც კი, გზების გაფასიანებასთან დაკავშირებით სხვადასხვაგვარი გამოცდილება არსებობს. გადაწყვეტილების მიღებამდე, ყველა დეტალის გათვალისწინება უნდა მოხდეს: თანმდევი ფაქტორების, საქართველოს რეალობის, უცხოური გამოცდილების, საინტერესო და გასათვალისწინებელია IBRD-ის კვლევაც, ისეთ დეტალებზე როგორიცაა ფასი, რა ტიპის ავტომობილებზე დაწესდება გადასახადი და რომელი მონაკვეთები გახდება ფასიანი, გადაწყვეტილება მიღებუილი არ არის,“ - განმარტავს ირაკლი ქარსელაძე.   გზებზე დაწესებული გადასახადი უკვე არსებული ავტობანის მოვლა -შენახვას და ახალი საგზაო ინფრასტრუქტურის განვითარებას მოხმარდება.  
  ახალი აეროპორტის, ახალი პორტის მშენებლობის და მუდმივად მზარდი ტურისტული ნაკადის ფონზე, გზებზე მოსაკრებლის დაწესებას ეთანხმება "პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის". ორაგნიზაციის ხელმძღვანელი და სატრანსპორტო სფეროს ექსპერტი გელა კვაშილავა ქვეყნის სატრანზიტო ჰაბად ქცევის შემთხვევაში, საგზაო გადასახადის აუცილებლობაზე საუბრობს.
„გზის გარკვეული მონაკვეთები, რომელსაც განსაკუთრებით ხშირად იყენებენ საერთაშორისო ტრანზიტული მანქანები და დიდი ზომის გადამზიდავი ტრაილერები, იცვითება, ზიანდება და მის მოვლა-შეკეთებაში მილიონობით თანხა იხარჯება. გაფასიანების შემთხვევაში, მოსაკრებლიდან შემოსული თანხები საგზაო ფონდში აკუმულირდება, რომელიც შემდეგ ამ მიმართულებით დაიხარჯება, მოხმარდება გზების რეაბილიტაციას, უსაფრთხოებას, განვითარებას და ამაში სახელმწიფოს დამატებითი რესურსის დახარჯვა ან დონორებისგან სესხის მოზიდვა აღარ დასჭირდება,“ - ამბობს გელა კვაშილავა „ფორტუნასთან“.  

საერთაშორისო პრაქტიკა

 

  გზებზე მოსაკრებლის დაწესება ევროპის ქვეყნებში მიღებული პრაქტიკაა, ქვეყნების ნაწილში, მაგ. იტალიაში ავტობანზე გადასახადი არა მარტო სატვირთო, შიდა მსუბუქ ავტომობილებზეც არის დაწესებული. ევროპის ქვეყნების პრაქტიკა სხვადასხვაგვარია, თუმცა მსგავსი მოსაკრებელი ძირითადად კომერციულ სატვირთო გადამზიდავებზე ან სამგზავრო გადამყვანებზე წესდება. არსებობს პრაქტიკა, როცა გზის გარკვეული მონაკვეთი, შესაბამისი მოთხოვნებით ოპერირებისთვის კერძო კომპანიასაც გადაეცემა. რამდენად პოპულარული ნაბიჯი იქნება გზაზე მოსაკრებლის დაწესება - საგზაო სფეროს სპეციალისტს ამაზე ცალსახა პასუხი აქვს -  „იმ შემთხვევაში თუ ამოღებული თანხა ისევ გზის მოვლას, უსაფრთხოებას და განვითარებას მოხმარდება, გზა იქნება კომფორტული, გადახდილი თანხა პროტესტს აღარ გამოიოწვევს“. ფასიანი გზების პარალელურად ქვეყანაში, ალტერნატიული უფასო გზებიც იქნება, მომხმარებელი კომფორტიდან და საკუთარი მოთხოვნიდან გამომდინარე გააკეთებს არჩევანს.   თამუნა გოგუაძე [post_title] => საქართველოში გზების ნაწილი ფასიანი გახდება - რომელ ავტომობილებს შეეხება მოსაკრებელი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartveloshi-gzebis-nawili-fasiani-gakhdeba-romel-avtomobilebs-sheekheba-mosakrebeli [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-26 11:09:52 [post_modified_gmt] => 2018-06-26 07:09:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=256976 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 253907 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-06-12 16:50:24 [post_date_gmt] => 2018-06-12 12:50:24 [post_content] => საქართველოში ბოლო ორი წლის მანძილზე კანონდამრღვევ მძღოლებზე მილიონზე მეტი ჯარიმაა გამოწერილი, დარღვევების ჯამური ღირებულება წელიწადში საშუალოდ 58,5 მლნ ლარია. საგზაო მოძრაობის წესების დარღვევებზე, აუდიტის სამსახურმა 2015-17 წლებში შინაგან საქმეთა სამინისტროს სამართლებრივი რეაგირების კვლევა ჩაატარა. აუდიტის დასკვნის მიხედვით, მიუხედავად იმისა, რომ ბოლო წლებში შინაგან საქმეთა სამინისტროში მნიშვნელოვანი რეფორმები განხორციელდა საგზაო წესების დარღვევებზე რეაგირების თვალსაზრისით, პრობლემების ნაწილი კვლავ მოუგვარებელი რჩება. მაგალითად, ქვეყანაში საკმარისად ვერ ხდება სიჩქარის გადაჭარბების ფაქტების გამოვლენა, არასაკმარისია რადარების რაოდენობა და ხშირად მათი გამოყენება ტექნიკური გაუმართაობის გამო ვერ ხერხდება. ტექნიკური პრობლემების გამო სრულფასოვნად ვერ მუშაობს ვიდეო თვალის სისტემაც.  

დაუსჯელობის სინდრომი - დამრღვევი ტოპ-მძღოლები

    აუდიტის დასკვნამ 10 ტოპ მძღოლიც გამოავლინა, რომელმაც ბოლო წლებში ყველაზე ხშირად დაარღვიეს მოძრაობის წესები. ათეულის ლიდერი „მძღოლი“ 233-ჯერ არის დაჯარიმებული. დასკვნამ დარღვევების ციფრობრივი მაჩვენებლის გარდა, სხვა პრობლემებიც გამოკვეთა. 2015-დან 2017 წლამდე, ჯარიმების გადახდის მაჩვენებელი 10%-ით არის შემცირებული. მაგალითად, იგივე ტოპ მძღოლს, რომელმაც მოძრაობის წესები 233 ჯერ დაარღვია, მხოლოდ 10 ჯარიმა აქვს გადახდილი. ჯარიმის ამოღება სოციალურად დაუცველი პირის სტატუსით სარგებლობის გამოც ვერ ხერხდება. „აუდიტის დასაკვნა და ჯარიმების რაოდენობა გზებზე არსებულ რთულ ვითარებას სრულად ვერ ასახავს“ - "ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციაში" მიიჩნევენ , რომ  ქულათა სისტემის შემოღების მიუხედავად, მძღოლებს კვლავ დაუსჯელობის სინდრომი აქვთ, რაც როგორც დარღვევათა რაოდენობაზე, ასევე ჯარიმების ამოღებაზეც აისახება. ორგანიზაციის ხელმძღვანელი დავით მესხიშვული მთავარ პრობლემად საპატრულო პოლიციის სისტემურ და ტექნიკურ გაუმართაობას ასახელებს, მისი თქმით, ავტომობილების რაოდენობის ზრდის ფონზე არასაკმარისია, როგორც საპატრულო პოლიციის საკადრო რესურსი, ასევე  ტექნიკური საშუალებები - რადარები და ჭკვიანი კამერები.
„დარღვევებზე კონტროლის მექანიზმი არის მოძველებული, დაწყებული დაჯარიმების სისტემით - ჯარიმების ამოღებამდე. მთავრი პრობლემებია არასაკმარისია მატერაილურ-ტექნიკური აღჭურვა და არასაკმარისი საკადრო რესურსი. 3000 კამერაზე იყო საუბარი, ჯერჯერობით არ დამონტაჟებულა ჭკვიანი კამერებიც, მოძველებულია პოლიციის მენეჯმენტიც, საპატრულო პოლიცია არ უნდა იყოს საცობების განმუხტვით დაკავებული, ის ამაზე არ უნდა ცდებოდეს. საბოლოო ჯამში, ყველაფერი მძღოლებში დაუსჯელობის განცდას ქმნის,“ - ამბობს დავით მესხიშვილი“ფორტუნასთან“.
ორი წლის მანძილზე გამოწერილი მილიონზე მეტი ჯარიმა საქართველოს რეალობისთვის საკმაოდ დიდ ციფრად მიაჩნია ორგანიზაცია „პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის“ ხელმძღვანელს. გელა კვაშილავა დარღვევების გამოსავლენად გზების ტექნიკურ აღჭურვასა და სახელმწიფოს მხრიდან ამ მიმართულების დაფინანსების აუცილებლობაზე აკეთებს აქცენტს.
„100 ჭკვიანი კამერა და სექციური რადარი უნდა დამონტაჟებულიყო საქართველოს მასშტაბით, ამ ეტაპზე ადგილობრივ და შიდასახლემწიფოებრივ გზებზე ეფექტური კონტროლი ვერ ხორცილდება, თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენების გარეშე, პატრულს გზების კონტროლი გაუჭირდება, საპატრულო პოლიციის ეკიპაჟები არსებული ავტომანქანების გასაკონტროლებლად არასაკმარისია. მნიშვნელოვანია, მთავრობის მიერ დროულად მოხდეს ტექნიკური აღჭურვის დაფინანსება და განხორცილედეს ყველა ის პროექტი, რადარების, ჭკვიანი კამერების, რაც დაგეგმილია რეფორმის ფარგლებში,“ - აცხადებს გელა კვაშილავა.
 

პოტენციური მკვლელი საჭესთან

    აუდიტის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებული დასკვნა სკანდალურ სტატისტიკასაც შეიცავს. ინფორმაცია მძღოლზე, რომელიც საჭესთან სიმთვრალის გამო წლის მანძილზე 120-ჯერ დაჯარიმდა, საგზაო სფეროში მომუშავე ორგანიზაციებისთვის გამაოგნებელი და უპრეცენდენტო შემთხვევა აღმოჩნდა. დამნაშავეებისთვის ლოიალური და მეგობრული კანონი - ასე ფასდება მათი მხრიდან რეგულაცია, რომელიც ნასვამ მდგომარეობაში მართვისთვის მძღოლს მხოლოდ ფინანსურ სანქციას უწესებს.
„ამ ფაქტს ევროპის მასშტაბით ანალოგი არ აქვს. პრეცედენტი არ აქვს ევროპაში იმას, რომ მართვის უფლების არმქონე ადამიანს შეუძლია საჭის მართვა, დღეს ჩვენი კანონმდებლობა უშვებს, რომ პირი, რომელიც 120-ჯერ დააკავეს ნასვამი მართვისთვის, საზოგადოებისთვის საშიში ადამიანი და პოტენციური მკლვლელი კვლავ საჭესთან ხვდება. თუ თქვენ გაქვთ ფული, გაქვთ გზებზე ყველანაირი თავხედობის უფლება“ - ამბობს დავით მესხიშვილი.
არასამთავრობო სექტორის ნაწილი სიჩქარის გადაჭარბებასა და ნასვამ მდგომარეობაში მართვისთვის კანონმდებლობის გამკაცრებაზე თანხმდება, მათთვის მისაღები ევროკავშირის ქვეყნების მოდელია. გერმანიაში ნასვამ პირს პირველ შემთხვევაზე მართვის უფლების 1 წლით შეჩერება, შემდეგ  ჯერზე კი, 5 წლამდე პატიმრობა ემუქრება. ევროკავშირის სტანდარტის მიხედვით, სიჩქარის გადაჭარბებაზე პირველ შემთხვევაში ფულადი ჯარიმა, განმეორებისას ადმინისტრაციული პატიმრობა ან ჯარიმა, მესამე შემთხვევაში კი, სისხლის სამართლებრივ პასუხისმგებლობას ითვალისწინებს.     თამუნა გოგუაძე   [post_title] => 1.2 მილიონი ჯარიმა 2 წელიწადში - „თავხედი მძღოლების" ტოპ ათეული [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 1-2-milioni-jarima-2-weliwadshi-tavkhedi-mdzgholebis-top-ateuli [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-12 16:50:24 [post_modified_gmt] => 2018-06-12 12:50:24 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=253907 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 271987 [post_author] => 21 [post_date] => 2018-08-02 14:15:04 [post_date_gmt] => 2018-08-02 10:15:04 [post_content] => საგზაო უსაფრთხოების ღვედების გამოყენება, 2011 წელთან შედარებით, დაახლოებით 20%-ით არის შემცირებული. ამ შედეგზე მიუთითებს საერთაშორისო პროექტის „ბავშვისთვის უსაფრთხო ავტომობილი“ ფარგლებში ჩატარებული კვლევა საბავშვო სამგზავრო სავარძლების შესახებ, რომელიც საქართველოს საავტომობილო სპორტის ფედერაციამ და ფონდმა „პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის“ ჩაატარეს. კითხვაზე - რამდენად ხშირად იყენებთ თქვენ და თქვენი მგზავრები (განურჩევლად ასაკისა) უსაფრთხოების ღვედს? - 7% პასუხობს, რომ ყოველთვის იყენებს, 77% - მხოლოდ წინა სავარძლებზე (როგორც ეს კანონით არის გათვალისწინებული), 15% - მხოლოდ გრძელ დისტანციაზე გადაადგილებისას, 1% - თითქმის არასდროს. ფონდის „პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის“ აღმასრულებელი დირექტორი, ირაკლი იზორია აცხადებს, რომ ეს კითხვა კვლევაში სპეციალურად ჩადეს. „2011 წელს, როცა წინა სავარძლებზე ღვედების გამოყენების შესახებ კანონმდებლობა შემოვიდა, ეს მაჩვენებელი მაგისტრალებზე დაახლოებით 95% იყო, ხოლო ქალაქის ტერიტორიაზე - 98%. თქვენ ხედავთ, დაახლოებით, 20%-ით არის შემცირებული ღვედების გამოყენება, რაც, რა თქმა უნდა, ზრდის ტრავმატიზმის რისკს ქვეყანაში,“ - განაცხადა იზორიამ. აღნიშნული კვლევის პრეზენტაცია სასტუმრო „თბილისი მარიოტში“ თემაზე: „საბავშვო სამგზავრო სავარძლები ბავშვების სიცოცხლის დასაცავად: სამართლებრივი რეგულირების შესაძლებლობები და გამოწვევები“ დისკუსიის ფარგლებში, 31 ივლისს გაიმართა. [post_title] => 2011 წელთან შედარებით, საგზაო უსაფრთხოების ღვედებს 20%-ით ნაკლები პირი იყენებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 2011-weltan-shedarebit-sagzao-usafrtkhoebis-ghvedebs-20-it-naklebi-piri-iyenebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-02 14:15:04 [post_modified_gmt] => 2018-08-02 10:15:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=271987 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 10 [max_num_pages] => 4 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 7b644bbb0432d301954f8d2b6adb86da [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები