ტექნიკური ინსპექტირების გავლისას ავტომობილმა 7 ძირითადი კრიტერიუმი უნდა დააკმაყოფილოს

პოპულარული

ტექნიკური ინსპექტირების გავლისას ავტომობილმა 7 ძირითადი კრიტერიუმი უნდა დააკმაყოფილოს

პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების გავლისას ავტომობილმა 7 ძირითადი კრიტერიუმი უნდა დააკმაყოფილოს. კერძოდ, ეს მოთხოვნებია – მუხრუჭები, საჭის მართვის სისტემა, ხილვადობა, ფარები, ღერძულა, შასი და მისი შემადგენლები და გამონაბოლქვი.

რაც შეეხება მავნე გამონაბოლქვს, ნებისმიერი ავტომობილისთვის, იმის მიუხედავად, აქვს თუ არა მას კატალიზატორი, იმოქმედებს გამონაბოლქვის მაქსიმუმ დასაშვები ნორმა, რომელიც უნდა დააკმაყოფილოს გამართული წვის სისტემის მქონე ავტომობილმა.

გარდა ამისა, უახლოეს ხანში დაიწყება ფართო საინფორმაციო კამპანია, რის შედეგადაც ყველა დაინტერესებული ადამიანი მიიღებს ინფორმაციას იმის შესახებ, თუ როგორ წარიმართება პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების პროცესი და რა პერიოდში, რომელი კატეგორიის ავტომობილებს შეეხებათ.

ასევე ამოქმედდება ცხელი ხაზი ნომრით – 1484 და შეიქმნება ვებგვერდი, რომლის საშუალებითაც ადამიანს შეეძლება, მისთვის სასურველ ტესტირების ცენტრში ვიზიტი დაგეგმოს და პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირებისთვის საჭირო თანხა გადაიხადოს, რომელიც მსუბუქი ავტომობილების 60 ლარი, ხოლო სატვირთო და სამგზავრო ავტომობილების – 100 ლარი ეღირება.

ასევე განსაზღვრულია, რომ პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირებისთვის საჭირო თანხის გადახდა მხოლოდ უნაღდო ანგარიშსწორებით მოხდება.

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

7 დეკემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => teqnikuri-inspeqtireba
                                    [1] => kriteriumebi
                                    [2] => safasuris-gadakhda
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 194521
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => teqnikuri-inspeqtireba
                                    [1] => kriteriumebi
                                    [2] => safasuris-gadakhda
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 194521
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 21007
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => teqnikuri-inspeqtireba
                                    [1] => kriteriumebi
                                    [2] => safasuris-gadakhda
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => teqnikuri-inspeqtireba
                                    [1] => kriteriumebi
                                    [2] => safasuris-gadakhda
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (194521) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (21007,21668,21669)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 291004
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-10-03 15:33:11
                    [post_date_gmt] => 2018-10-03 11:33:11
                    [post_content] => საქართველოში დღეიდან ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების მესამე ეტაპი დაიწყო, რაც იმას ნიშნავს, რომ ინსპექტირების ცენტრებისკენ ყველა ის მანქანა უნდა დაიძრას, რომელთა ძრავის მოცულობა 3 კუბური სანტრიმეტრი ან მეტია. ყველა მსუბუქი ავტომობილისთვის კი ეს სავალდებულო 2019 წლის 1-ლი იანვრიდან იქნება.

რაც შეეხება ინსპექტირების კონკრეტულ თარიღს, ანუ რომელი კატეგორიის მანქანები რა ვადაში გაივლიან ინსპექტირებას, შესაბამისი გრაფიკი გაწერილი იქნება ავტომანქანების რეგისტრაციის თარიღის (თვისა და რიცხვის) მიხედვით. უფრო კონკრეტულად, ავტომანქანის მფლობელმა უნდა ნახოს სარეგისტრაციო მოწმობაში მანქანის გამოშვებისა და რეგისტრაციის თარიღი. რეგისტრაციის თარიღი (თვე) არის მისი ავტომანქანისთვის ტექნიკური ინსპექტირების გავლის ბოლო ვადა. მაგალითად, თუ ავტომობილის რეგისტრაციის თარიღია 2009 წლის აგვისტო, მისთვის ტექნიკური ინსპექტირების ბოლო ვადა ტექდათვალიერების დაწყებიდან აგვისტომდე იქნება.

ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ინსპექტირებისას წარსადგენია შემდეგი დოკუმენტები: სატ­რან­სპორ­ტო საშუალების რეგისტრაციის მოწმობა; მომსახურების საფასურის გადახდის დამადასტურებელი საბუთი. ავტომობილებს, რომლებიც გაზზე მუშაობენ, სჭირდებათ ასევე სერთიფიკატი, რომელიც მათი ბალონის გამართულ მდგომარეობას ადასტურებს.

ტექინსპექტირებისას მოწმდება:
  • სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბის იდენ­ტი­ფი­კა­ცია;
  • სა­მუხ­რუ­ჭო აღ­ჭურ­ვი­ლო­ბა;
  • სა­ჭით მარ­თვის სის­ტე­მა;
  • ხილ­ვა­დო­ბა;
  • ფა­რე­ბი, შუ­ქამ­რეკ­ლე­ბი და ელექტრო­მო­წყო­ბი­ლო­ბა;
  • ღერ­ძე­ბი, თვლე­ბი, სა­ბუ­რა­ვე­ბი და და­კი­დე­ბა;
  • შასი და მისი შე­მად­გენ­ლე­ბი;
  • სხვა მო­წყო­ბი­ლო­ბე­ბი;
  • გარემოზე უარ­ყო­ფი­თი ზე­მოქ­მე­დე­ბა.
სატრანსპორტო საშუალების მესაკუთრეს (მფლობელს) შეუძლია, დამოუკიდებლად აირჩიოს ინსპექტირების ცენტრს სატრანსპორტო საშუალების რეგისტრაციის ადგილისა და თავისი საცხოვრებელი ადგილის მიუხედავად. "ფორტუნა" ამ ყველაფრის სანახავად, ჯორჯ ბალანჩინის ქუჩაზე, ქუიქ ტესტს ეწვია - სახელიდან გამომდინარეც მიხვდებით, რომ ცენტრი აქცენტს სწრაფ მომსახურებაზე აკეთებს. ცენტრის ფილიალებში ერთდროულად 5 მანქანაზე მეტის მომსახურებაა შესაძლებელი. ფიზიკური და კერძო პირების მომსახურება გამიჯნულია, ტესტირების დაჯავშნა კი ონლაინ გვერდის მეშვეობითაა შესაძლებელი, რაც როგორც მფლობელები ამბობენ, რიგებს და დროის კარგვას, მომხმარებელს თავიდან არიდებს. სავალდებულო ტექნიკური დათვალიერების ფასები: მსუბუქი ავტომობილებისთვის (მ1) ტექინსპექტირების გავლა 60 ლარი ღირს მიკროავტობუსები (მ2) 100 ლარი 4 წლამდე ავტომანქანებისთვის ინსპექტირება არ იქნება საჭირო, 4-დან 8 წლამდე - ორ წელიწადში ერთხელ, ხოლო 8 წლის ზემოთ ასაკის ავტომანქანებისთვის - ყოველწლიურადაა სავალდებულო. მიკროავტობუსებს ტექდათვალიერების გავლა უწევთ წელიწადში ორჯერ, ექსვთვიანი ინტერვალით.   გაზზე გადაყვანილი ავტომობილებმა, აირბალონების პერიოდული შემოწმება შემდეგი პერიოდულობით უნდა გაიარონ: 1. ნახშირბადიანი ფოლადისგან ან ლითონპლასტიკისგან დამზადებული აირბალონების პერიოდული შემოწმება – სამ წელიწადში ერთხელ; 2. ლეგირებული ფოლადისგან დამზადებული აირბალონების პერიოდული შემოწმება – ხუთ წელიწადში ერთხელ. 3. იმ შემთხვევაში, თუ მწარმოებლის დოკუმენტაციით არ ირკვევა აირბალონის მასალის შემადგენლობა, ასეთი ბალონის შემოწმება სავალდებულოა 3 წელიწადში ერთხელ. 4. აირბალონიანი მოწყობილობის სისტემების შემოწმება სავალდებულოა 3 წელიწადში ერთხელ.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => მალე ამ პროცესის გავლა ყველა მძღოლს მოუწევს - გამონაკლისები, წესები და ფასები ავტომობილის ტექნიკურ ინსპექტირებაზე [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => male-am-procesis-gavla-yvela-mdzghols-mouwevs-gamonaklisebi-wesebi-da-fasebi-avtomobilis-teqnikur-inspeqtirebaze-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-04 11:56:44 [post_modified_gmt] => 2018-10-04 07:56:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=291004 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 269124 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-07-25 16:50:59 [post_date_gmt] => 2018-07-25 12:50:59 [post_content] => სახელმწიფოს მიერ წამოწყებული ტექინსპექტირების მასშტაბური რეფორმა ქართველი მძღოლების მიერ მოფიქრებული მექანიზმით ჩავარდნის საფრთხის წინაშეა. ნათხოვარი ავტონაწილები - ტექდათვალიერებისგან მარტივად თავის დაძვრენის გზა ავტომფლობელებში საკმაოდ პოპულარულია. ტექინსპექტირების მანიპულაციებით გავლის მექანიზმი ავტოექსპერტებისთვისაც ცნობილია და უკვე შეფასდა სერიოზულ გამოწვევად, რომელიც აზრს უკარგავს რეფორმას. საქართველოში ტექდათვალიერება პირველი იანვრიდან ამოქმედდა. პირველ ეტაპზე ტექნიკურ ინსპექტირებას სამგზავრო (8 ადგილის ზემოთ) და სატვირთო (3,5 ტ. ზემოთ) ავტომობილები გადიან. ტექდათვალიერებისას ავტომობლი შვიდ მთავრ კრიტერიუმს უნდა აკმაყოფილებდეს. მოწმდება რა მდგომარეობაშია მუხრუჭები, საჭის მექანიზმი, სავალი ნაწილი, ხილვადობა, მაშუქები, გამონაბოლქვი და საბურავები. ტექნიკური ინსპექტირების ამოქმედების მიუხედავად, თბილისში და რეგიონებში ტრანსპორტი მძაფრი გამონაბოლქვით იშვიათობას არ წარმოადგენს. სოცილურ ქსელში მომხმარებლები წერენ, რომ გაუმართავი ავტომობილის ან ავტობუსის შემჩნევისას 112-ს უკავშირდებიან და ხშირად პასუხი გამაოგნებელია. ავტომობილს, რომელიც გარემოს აკვამლიანებს, ტექნიკური ინსპექტირება გავლილი აქვს.     ქართველი მძღოლების მოფიქრებული მაქინაცია   როგორ ახერხებს მანქანის მფლობელი გაუმართავი ავტომობილით ტექდათვალიერების გავლას?! - სქემა მარტივია და ამაზე მძღოლები ღიად საუბრობენ. ავტომფლობელები ინსპექტირებამდე კატალიზატორებს და ახალ საბურავებს დროებით სხვისგან ითხოვებენ და რეგისტარციის გავლის შემდეგ მფლობელს უბრუნებენ. ნათხოვარ ავტონაწილებზე არსებული ინფორმაცია, სიმართლესთან რომ ახლოს არის „ფორტუნას“ ავტოექსპერტი დემურ აფციაურიც უდასტურებს. მისი თქმით, კატალიზატორის ერთი მანქანიდან მეორეზე დამონტაჟებას ნახევარი საათი ჭირდება და სრულიად შესაძლებელია ასე გადიოდნენ მანქანები ტექდათვალიერებას. „კატალიტური გარდამქმნელი მავნე ნივთიერებებს არამავნე ნივთიერებებად გარდაქმნის, ერთი მანქანიდან მეორე მანქანაზე მის დაყენებას  30 წუთი სჭირდება, სრულიად შესაძლებელია ასე გაიაროს მანქანამ ტექდათვალიერება, შემდეგ მოხსნას კატალიზატორი და იაროს ქალაქში, მაკონტროლებელი მექანიზმის გარეშე, რომელიც სასურველია საპარტულო პოლიციის ფუნქციებს დაემატოს, ტექდათვალიერება აზრს კარგავს,“ - ამბობს დემურ აფციაური „ფორტუნასთან“. ტექნიკური ისპექტირებისთვის კიდევ ერთი გამოწვევა, დაბალი საჯარიმო გადასახადია. მანქანის ტექნიკური გამართვა იმაზე ბევრად ძვირი ჯდება, ვიდრე ერთჯერადი ჯარიმა ითვალისწინებს. იგივე კატალიზატორების ფასი მინიმალური 200 ლარიდან იწყება, ახალი საბურავების, ახალი სამუხრუჭე ხუნდების და თავად ტექდათვალიერების საფასურის გადახდას ავტომფლობელების ნაწილი ჯარიმის გადახდას ამჯობინებს. შს სამინისტროს მონაცემებით, 2018 წლის პირველი იანვრიდან 24 მაისამდე ინსპექტირების გავლის გარეშე ავტომობილის მართვისთვის 2280 მძღოლი დაჯარიმდა, მათგან 213 თბილისში.   რეფორმის დისკრედიტაცია და ჩავარდნის საფრთხე       რეფორმის დისკრედიტაცია და ჩავარდნის საფრთხე - ქართველი მძღოლების მიერ მოფიქრებულ უკანონო მანიპულაციებს სერიოზულ გამოწვევად მიიჩნევს ორგანიზაცია „ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის“ ხელმძღვანელი ეკა ლალიაშვილი. „ისეთი რამ შეიძლება მოიფიქრონ ქართველმა მძღოლებმა, ცალკე სამსჯელო თემაა. რეფორმის პარალელურად ის მანიპულაციები, რომელსაც აქვს ადგილი, ერთის მხრივ, არის თავის დაძვრენა ტექინსპექტირებისგან და მეორეს მხრივ, მთლიანად რეფორმის დისკრედიტაცია, რომელიც საფრთხის ქვეშ აყენებს და აზრს უკარგავს მთელ პროცესს. თუ ეს მაქინაციები იციან მაგალითად, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მძღოლებმა, ავტოპარკის საკმაოდ დიდ მასასთან გვაქვს საქმე. ინსპექტირების გავლის შემდეგ ქუჩაში გადაამოწმოს პატრულმა მანქანის ტექნიკური გამართულობა, საკმაოდ რთული პროცესია, მე დღეს არ მაქვს პასუხი, როგორ უნდა ვებრძოლოთ ამ პრობლემას, ამიტომ  ხელისუფლებასთან ერთად მოსაფიქრებელია მექანიზმი, როგორ შეიძლება ამ გამოწვევასთან ბრძოლა,“ - ამბობს ეკა ლალიაშვილი „ფორტუნასთან“. ავტომანქანების ტექნიკური ისპექტირების პროცესი ეკონომიკის სამინისტროს პატრონაჟის ქვეშ მიმდინარეობს. უწყებამ „ფორტუნას“ კითხვებს მხოლოდ წერილობით უპასუხა. მძღოლების მიერ მოფიქრებული მექანიზმი, იყო თუ არა ტექინსპექტირების პროცესის ხარვეზი სამინისტროს განმარტებით;ინსპექტირების გავლა არ ნიშნავს იმას, რომ ინსპექტირებიდან 1 თვის შემდეგ, ავტომობილს თუ რაიმე ინციდენტი მოუვიდა და შედეგად დაზიანდა, ინსპექტირება ცუდად აქვს გავლილი. პასუხისმგებლობა ამ შემთხვევაში ეკისრება მძღოლს, რომელიც ვალდებულია ავტოსატრანსპორტო საშუალება ქონდეს მუდმივად გამართულ მდგომარეობაში.“ სამინისტროში არ აკონკრეტებენ რა ტიპის პასუხისმგებლობაზეა საუბარი, როდესაც მონიტორინგის მექანიზმი არ არსებობს. რაც შეეხება კატალიზატორების საკითხს, სამინისტროს განმარტებით, „კატალიზატორი არსებული კანონმდებლობით, გარდამავალ პერიოდში არ მოეთხოვებათ ავტომფლობელებს, მაგრამ ნაცვლად ამისა, დაწესებულია გამონაბოლქვის ნორმა ევროდირექტივის შესაბამისად,“- აღნიშნულია უწყების მიერ "ფორტუნასთვის" მოწოდებულ პასუხში. ის, რომ კატალიზატორების ქონის ვალდებულება არ გააჩნიათ, ეს მძღოლებმაც იციან. თუმცა, სწორედ გამონაბოლქვის ამ ნორმის დროებით დასარეგულირებლად იყენებენ ავტომფლობელები კატალიზატორებს. ეკონომიკის სამინისტროს მიერ „ფორტუნასთვის მოწიდებული ინფორმაცის მიხედვით ამ ეტაპზე წარმოდგენილია ცვლილების პროექტი, რომლის შესაბამისად ავტოსატრანსპორტო საშუალებები, რომლებიც საქართველოს ტერიტორიაზე დადგენილი წესით პირველად რეგისტრაციას გაივლიან, 2018 წლის პირველი ოქტომბრიდან, სავალდებულო იქნება პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირება გაიარონ რეგისტრაციის თარიღიდან მომდევნო 30 კალენდარული დღის განმავლობაში“. თამუნა გოგუაძე [post_title] => ქართველი მძღოლების მოფიქრებული მაქინაცია - ტექდათვალიერებისთვის ნათხოვარი ავტონაწილები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qartveli-mdzgholebis-mofiqrebuli-maqinacia-teqdatvalierebistvis-natkhovari-avtonawilebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-25 17:36:38 [post_modified_gmt] => 2018-07-25 13:36:38 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=269124 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 260606 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-07-01 13:01:40 [post_date_gmt] => 2018-07-01 09:01:40 [post_content] => მარჯვენასაჭიანი ავტომობილები პერიოდულ ტექნიკურ ინსპექტირებას ისევე გაივლიან, როგორც სხვა ტიპის ავტოსატრანსპორტო საშუალებები. ამავე დროს, გასათვალისწინებელია ის გარემოება, რომ მარჯვენასაჭიანი ავტოსატრანსპორტო საშუალებები, რომლებმაც პირველადი რეგისტრაცია გაიარეს 2018 წლის პირველი იანვრიდან, აღნიშნული თარიღის შემდეგ ვერ გაივლიან პერიოდულ ტექნიკურ ინსპექტირებას საჭის მართვის სისტემაში დამატებითი ცვლილების განხორციელების შემთხვევაში. ასევე აღსანიშნავია, რომ ის ავტოსატრანსპორტო საშუალებები, რომლებმაც გაიარეს პირველადი ტექნიკური ინსპექტირება 2018 წლის პირველი იანვრიდან და ინსპექტირების ანგარიშში დაფიქსირდა საჭის მდებარეობა, ვერ გაივლიან შემდგომ პერიოდულ ტექნიკურ ინსპექტირებას მისი მდებარეობის შემდგომი ცვლილების (საჭის გადატანის) შემთხვევაში. საქართველოში სავალდებულო პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირება 2018 წლის პირველი იანვრიდან ამოქმედდა. ყველა ავტოსატრანსპორტო საშუალებისთვის პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების სრულად ამოქმედებისათვის გარკვეული გარდამავალი პერიოდი დაწესდა და ინსპექტირების მთელი პროცესი 2 წელზე გადანაწილდა. რაც შეეხება კონკრეტულ დეტალებს, რომელი კატეგორიის მანქანები,   რა ვადაში გაივლიან ინსპექტირებას და რა მოეთხოვებათ მათ,  ამის შესახებ დეტალური ინფორმაცია გაწერილია ტექნიკურ რეგლამენტში, რომელიც საქართველოს მთავრობამ დაამტკიცა. გრაფიკი გაწერილია ავტომანქანების რეგისტრაციის თარიღის (თვისა და რიცხვის) მიხედვით, რაც, პირველ რიგში, შესაბამისი ავტოსატრანსპორტო საშუალების მფლობელებს მისცემს საკმარის ვადას, მოემზადონ პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირებისთვის. დეტალური ინფორმაციის მიღება ტექნიკური ინსპექტირების პროცესისა და პირობების შესახებ შესაძლებელია ცხელ ხაზზე 1484 [post_title] => როგორ გაივლიან პერიოდულ ტექნიკურ ინსპექტირებას მარჯვენასაჭიანი ავტომობილები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rogor-gaivlian-periodul-teqnikur-inspeqtirebas-marjvenasachiani-avtomobilebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-01 13:01:40 [post_modified_gmt] => 2018-07-01 09:01:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=260606 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 291004 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-10-03 15:33:11 [post_date_gmt] => 2018-10-03 11:33:11 [post_content] => საქართველოში დღეიდან ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების მესამე ეტაპი დაიწყო, რაც იმას ნიშნავს, რომ ინსპექტირების ცენტრებისკენ ყველა ის მანქანა უნდა დაიძრას, რომელთა ძრავის მოცულობა 3 კუბური სანტრიმეტრი ან მეტია. ყველა მსუბუქი ავტომობილისთვის კი ეს სავალდებულო 2019 წლის 1-ლი იანვრიდან იქნება. რაც შეეხება ინსპექტირების კონკრეტულ თარიღს, ანუ რომელი კატეგორიის მანქანები რა ვადაში გაივლიან ინსპექტირებას, შესაბამისი გრაფიკი გაწერილი იქნება ავტომანქანების რეგისტრაციის თარიღის (თვისა და რიცხვის) მიხედვით. უფრო კონკრეტულად, ავტომანქანის მფლობელმა უნდა ნახოს სარეგისტრაციო მოწმობაში მანქანის გამოშვებისა და რეგისტრაციის თარიღი. რეგისტრაციის თარიღი (თვე) არის მისი ავტომანქანისთვის ტექნიკური ინსპექტირების გავლის ბოლო ვადა. მაგალითად, თუ ავტომობილის რეგისტრაციის თარიღია 2009 წლის აგვისტო, მისთვის ტექნიკური ინსპექტირების ბოლო ვადა ტექდათვალიერების დაწყებიდან აგვისტომდე იქნება. ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ინსპექტირებისას წარსადგენია შემდეგი დოკუმენტები: სატ­რან­სპორ­ტო საშუალების რეგისტრაციის მოწმობა; მომსახურების საფასურის გადახდის დამადასტურებელი საბუთი. ავტომობილებს, რომლებიც გაზზე მუშაობენ, სჭირდებათ ასევე სერთიფიკატი, რომელიც მათი ბალონის გამართულ მდგომარეობას ადასტურებს. ტექინსპექტირებისას მოწმდება:
  • სატ­რან­სპორ­ტო სა­შუ­ა­ლე­ბის იდენ­ტი­ფი­კა­ცია;
  • სა­მუხ­რუ­ჭო აღ­ჭურ­ვი­ლო­ბა;
  • სა­ჭით მარ­თვის სის­ტე­მა;
  • ხილ­ვა­დო­ბა;
  • ფა­რე­ბი, შუ­ქამ­რეკ­ლე­ბი და ელექტრო­მო­წყო­ბი­ლო­ბა;
  • ღერ­ძე­ბი, თვლე­ბი, სა­ბუ­რა­ვე­ბი და და­კი­დე­ბა;
  • შასი და მისი შე­მად­გენ­ლე­ბი;
  • სხვა მო­წყო­ბი­ლო­ბე­ბი;
  • გარემოზე უარ­ყო­ფი­თი ზე­მოქ­მე­დე­ბა.
სატრანსპორტო საშუალების მესაკუთრეს (მფლობელს) შეუძლია, დამოუკიდებლად აირჩიოს ინსპექტირების ცენტრს სატრანსპორტო საშუალების რეგისტრაციის ადგილისა და თავისი საცხოვრებელი ადგილის მიუხედავად. "ფორტუნა" ამ ყველაფრის სანახავად, ჯორჯ ბალანჩინის ქუჩაზე, ქუიქ ტესტს ეწვია - სახელიდან გამომდინარეც მიხვდებით, რომ ცენტრი აქცენტს სწრაფ მომსახურებაზე აკეთებს. ცენტრის ფილიალებში ერთდროულად 5 მანქანაზე მეტის მომსახურებაა შესაძლებელი. ფიზიკური და კერძო პირების მომსახურება გამიჯნულია, ტესტირების დაჯავშნა კი ონლაინ გვერდის მეშვეობითაა შესაძლებელი, რაც როგორც მფლობელები ამბობენ, რიგებს და დროის კარგვას, მომხმარებელს თავიდან არიდებს. სავალდებულო ტექნიკური დათვალიერების ფასები: მსუბუქი ავტომობილებისთვის (მ1) ტექინსპექტირების გავლა 60 ლარი ღირს მიკროავტობუსები (მ2) 100 ლარი 4 წლამდე ავტომანქანებისთვის ინსპექტირება არ იქნება საჭირო, 4-დან 8 წლამდე - ორ წელიწადში ერთხელ, ხოლო 8 წლის ზემოთ ასაკის ავტომანქანებისთვის - ყოველწლიურადაა სავალდებულო. მიკროავტობუსებს ტექდათვალიერების გავლა უწევთ წელიწადში ორჯერ, ექსვთვიანი ინტერვალით.   გაზზე გადაყვანილი ავტომობილებმა, აირბალონების პერიოდული შემოწმება შემდეგი პერიოდულობით უნდა გაიარონ: 1. ნახშირბადიანი ფოლადისგან ან ლითონპლასტიკისგან დამზადებული აირბალონების პერიოდული შემოწმება – სამ წელიწადში ერთხელ; 2. ლეგირებული ფოლადისგან დამზადებული აირბალონების პერიოდული შემოწმება – ხუთ წელიწადში ერთხელ. 3. იმ შემთხვევაში, თუ მწარმოებლის დოკუმენტაციით არ ირკვევა აირბალონის მასალის შემადგენლობა, ასეთი ბალონის შემოწმება სავალდებულოა 3 წელიწადში ერთხელ. 4. აირბალონიანი მოწყობილობის სისტემების შემოწმება სავალდებულოა 3 წელიწადში ერთხელ.

თამთა უთურგაშვილი

[post_title] => მალე ამ პროცესის გავლა ყველა მძღოლს მოუწევს - გამონაკლისები, წესები და ფასები ავტომობილის ტექნიკურ ინსპექტირებაზე [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => male-am-procesis-gavla-yvela-mdzghols-mouwevs-gamonaklisebi-wesebi-da-fasebi-avtomobilis-teqnikur-inspeqtirebaze-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-04 11:56:44 [post_modified_gmt] => 2018-10-04 07:56:44 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=291004 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 8 [max_num_pages] => 3 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => a00fd0c3b9fcd31e1edf6bee2453db6b [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები