ტრამვაის დაბრუნება და ველობილიკების მოწყობა – გენ.გეგმის სატრანსპორტო ინიციატივები

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

ტრამვაის დაბრუნება და ველობილიკების მოწყობა – გენ.გეგმის სატრანსპორტო ინიციატივები

თბილისი – კომპაქტური, მწვანე და კარგად დაკავშირებული ქალაქი. ეს დედაქალაქის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ორგანიზაციის მთავარი მიზანია. დოკუმენტზე საერთაშორისო კონსორციუმი და დარგის 200-მდე სპეციალისტი მუშაობს.

„ფორტუნა“ გენ.გეგმაზე მომუშავე „სითი ინსტიტუტი საქართველოს“ დამფუძნებელსა და დირექტორს, არქიტექტორ მამუკა სალუქვაძეს დაუკავშირდა. ორგანიზაციის დირექტორმა სანტრანსპორტო ინიციატივების შესახებ გვესაუბრა და სამომავლო გეგმებიც გაგვანდო.

 

შემოვლითი რკინიგზის პროექტი

 

როგორც მამუკა სალუქვაძემ „ფორტუნასთან“ განაცხადა, შეთანხმების პროცესი მიდის რკინიგზის მონაკვეთის გადატანის საკითხთან დაკავშირებით, თუმცა შეთანხმება არ მიღწეულა რკინიგზის ალტერნატიულ მდებარეობაზე.

„ახლა მზადდება რკინიგზის ალტერნატიული მარშრუტი. ჯერჯერობით არ არის დაზუსტებული ის თბილისის ზღვაზე გაივლის, თუ სადმე სხვაგან. რკინიგზა რომ უნდა აიღონ, ამაზე პრინციპში შეთანხმება მიღწეულია, თუმცა ეს ყველაფერი დამტკიცებული არ არის“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.

80 ჰექტარამდე რკინიგზის ტერიტორიაზე კი, განაშენების რეგულირების გეგმაზე საერათაშორისო კონკურსი გამოცხადდება. ყოველშემთხვევაში ასეთია“სითი ინსტიტუტი საქართველოს“ რეკომენდაცია.

გარდა ამისა, გენ. გეგმის მოთხოვნაა, რომ რეკრეაციასა და გამწვანებას ამ ტერიტორიის ნახევარი მაინც დაეთმოს.

 „არ უნდა მოხდეს ცალ–ცალკე ნაკვეთებად ამ ტერიტორიის დანაწევრება და ისევ არასწორი განვითარება, როგორც აქამდე ხდებოდა. ეს ტერიტორია ერთიან მასშტაბში უნდა განვიხილოთ“, – განაცხადა სალუქვძემ.

მისი თქმით, ამ ტერიტორიის განაშენენიანების ერთიანი გეგმა უნდა მოიცავდეს მტკვრის მარცხენა სანაპიროს განვითარებასაც, რისი მთავარი ხელისშემშლელი ფაქტორიც სწორედ რკინიგზა იყო.

 

ველოტრასების ახალი მარშრუტი თბილისში

 

მამუკა სალუქვაძის განცხადებით, განიხილება საგარეუბნო ზონებში  (მაგ. დიდ დიღომში, გლდანში) საველოსიპედო მარშრუტების კონკრეტულ გაჩერებამდე ან მეტრომდე მიყვანა. ბილიკების გაკეთებასთან ერთად, გენ.გეგმაში ველოსადგომების მოწყობაცაა გათვალისწინებული.

სალუქვაძის თქმით, ამის მოთხოვნა თბილისში არის, რადგან არსებობენ ველოსიპედისტები, რომელთა გადაადგილება ქალაქში საფრთხისშემცველია.

„მითია, რომ თბილისში ველობილიკების განვითარება არ შეიძლება. თუ ევროპული ქალაქები მოგვწონს, ამ სტილის ტრანსპორტიც უნდა გვქონდეს ქალაქში. ველობილიკები რა თქმა უნდა, ზემო ვაკეში ვერ გაკეთდება, თუმცა არაფერი არ უშლის ხელს იმას, რომ ვაკის პარკიდან რუსთაველამდე მოეწყოს ასეთი ინფრასტრუქტურა. ასევე, არსებობს სანაპიროები და ძალიან ბევრი ისეთი ტერიტორია, სადაც თავისუფლად შეიძლება ბილიკების მოწყობა“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.

მისივე თქმით, ამ საკითხს სისტემური მიდგომა სჭირდება, წინააღმდეგ შემთხვევაში, შესაძლოა, ველობილიკები სრულიად უსარგებლო აღმოჩნდეს, არასწორი მარშრუტების გამო. როგორც სალუქვაძემ „ფორტუნასთან“ განაცხადა, ერთობლივი მუშაობის და სისტემური გააზრების შედეგად, თბილისი ველოტრანსპორტის განვითარების სრულყოფილ გეგმას მიიღებს.

“ეს მხოლოდ გენ.გეგმის თემა არ არის. ეს უნდა იყოს გათვალისწინებული ტრანსპორტის გენერალურ გეგმაშიც”, – განაცხადა სალუქვაძემ.

ამის პარალელურად, თბილისის მერიის სატრანსპორტო სამსახურში დედაქალაქში, ველობილიკების მოწყობის პროექტს ამუშავებენ.

უახლოეს მომავალში, ქალაქში 25-მდე უფასო ველოსადგომიც დამონტაჟდება, ძირითადად ისეთ ლოკაციებზე, რომლებიც გარე კამერების ხედვის არეალშია.

პირველ რიგში კი მუშავდება მარშრუტი – დედაენის ბაღიდან ბაგრატიონის ხიდამდე და წრიულად (მტკვრის ორივე მხარეს) კვლავ დედაენის ბაღამდე.

ამ მარშრუტის პრაქტიკაში განხორციელება უკვე გაზაფხულზე იგეგმება. ველოტრასებისთვის ტროტუარის გარკვეული ნაწილი გამოიყოფა.

 

 პარკინგი

 

თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე „სითი ინსტიტუტი საქართველო“ ამ ეტაპზე უცხოელ კოლეგებთან ერთად, დედაქალაქში პარკინგის პრობლემის მოგვარებაზე მუშაობს.

როგორც “ფორტუნას” მამუკა სალუქვაძემ განუცხადა, ახალი სადგომების აშენების გარდა, ამ პრობლემის გადაჭრისთვის სხვა ღონისძიებების გატარებაც იგეგმება.

მათი რეკომენდაციით, შესაძლოა, ქალაქის ცენტრში საათობრივი პარკინგის გადასახადი დაწესდეს. ავტომობილის გაჩერების დროს და შესაბამისად გადასახადს, ავტომატი გააკონტროლებს.

“დღეს ასეთი მდგომარეობაა: ქალაქის ცენტრში შეუზღუდავი დროით შესაძლოა დააყენონ ავტომობილი – პრაქტიკულად უფასოდ. ზოგი ცენტრში აყენებს ავტომობილს და მთელი დღით ტოვებს – ეს დაუშვებელია. ამ ადგილების გამოსათავისუფლებლად, გვინდა საპილოტე პროექტი განვახორციელოთ – საათობრივად ავტომატის მეშვეობით დაპარკინგება. ქალაქის ცენტში პარკინგით უნდა ისარგებლონ იმათ, ვისაც აუცილებელი და გადაუდებელი საქმე აქვთ და ამისთვის შესაბამისი თანხაც უნდა გადაიხადონ”, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.

გარდა ამისა, მამუკა სალუქვაძის თქმით, ზოგადად სისტემის დახვეწაა აუცილებელი და ამ თემას მხოლოდ გენ.გეგმა ვერ გადაჭრის.

აღსანიშნავია, რომ ეს მხოლოდ რეკომენდაცია და პარკინგის პრობლემის მოგვარების ერთ–ერთი გზაა. გეგმაზე მუშაობა 15 აპრილს დასრულდება. ის საკმაოდ ხანგრძლივ პერიოდზე 2030 წელზე იქნება გაწერილი.

პარკინგის პრობლემის მოგვარებისთვის, თბილისის მერმა დავით ნარმანიამ, ჯერ კიდევ ნოემბერში დააანონსა, რომ თბილისის ცენტრალურ ნაწილში 10 მრავალსართულიანი პარკინგის ადგილი მოეწყობოდა, სადგომების მშენებლობაზე საბოლოო გადაწყვეტილება მერიას ამ დრომდე არ მიუღია.

 

თბილისს ტრამვაი დაუბრუნდება?

გენერალურ გეგაზე მომუშავე ჯგუფი, ტრამვაის დაბრუნების საკითხსაც განიხილავს. მამუკა სალუქვაძის განცხადებით, ისინი დედაქალაქის მთავრობას ტრამვაის ძველი მარშრუტებიდან რამდენიმე ვარიანტის აღდგენას შესთავაზებენ.

მისი თქმით, ტრამვაი თბილისისთვის ფუფუნებაა, თუმცა ეკოლოგიური ტრანსპორტის განვითარებისთვის ნაბიჯები აუცილებლად უნდა გადაიდგას, თუნდაც ეტაპობრივად.

„მესმის, რომ ტრამვაი ფუფუნებაა და ამ გეგმის განხორციელება მარტივი არ არის, მაგრამ ეს გეგმაც არ არის უახლოეს  მომავალზე გათვლილი. ეს არის 2030 წლამდე გაწერილი გენ.გეგმა, აქედან გამომდინარე, გვინდა რომ ტრამვაის მარშრუტიც იყოს გათვალისწინებული. ჯერჯერობით არ გადაგვიწყვეტია, კონკრეტულად რომელ მარშრუტზე შევჯერდებით“, – განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.

მისი თქმით, შესაძლოა მარშრუტი აღდგეს, როგორც დედაქალაქის ცენტრალურ ნაწილში, ასევე პერიფერიებში.

„ზუსტად ვერ ვამბობ, რადგან მერიასთან შევთანხმდით, სანამ კონკრეტული გადაწყვეტილება არ იქნება, ამაზე საჯაროდ არ ვისაუბროთ“, – აღნიშნა სალუქვაძემ.

თბილისში ტრამვაი 1883–დან 2006 წლამდე ფუნქციონირებდა. თავდაპირველად ტრამვაი ცხენის წევაზე მუშაობდა, 1904 წლიდან კი ელექტრონულ სისტემაზე გადავიდა. 2006 წლის 4 დეკემბერს თბილისის ტრამვაის სისტემა, სატროლეიბუსო სისტემასთან ერთად, გაუქმდა.

თბილისის ზოგიერთ ადგილში დღემდეა შემორჩენილი ძველი ტრამვაის რკინიგზა.

 

გეგმა 2030 წლამდეა გაწერილი

ეს გეგმა მხოლოდ ინსტრუმენტია… სხვა საკითხია, როგორ გამოვიყენებთ და როგორ განვახორციელებთ, ამას მომავალი გვიჩვენებს – თან შორეული. გეგმა 2030 წლამდეა გაწერილი.

თბილისის გენ. გეგმაზე მუშაობა 15 აპრილს დასრულდება. შემდეგ ის საკრებულომ უნდა დაამტკიცოს. დამტკიცებამდე სავარაუდოდ დედაქალაქს ხმაურიანი და საინტერესო განხილვები ელის.

თბილისის განვითარების გეგმა, თანაც არაერთი, ჯერ კიდევ მეცხრამეტე საუკუნეში შეიქმნა – ეს გეგმები არა მარტო აირეკლავდნენ ქალაქის გეგმარებით სტრუქტურას, არამედ თბილისის შემდგომი განვითარების გზებსაც ასახავდნენ. პირველად ასეთი გეგმა ჯერ კიდევ 1802 წელს შემუშავდა.

ფაქტია, რომ ქალაქი უნდა ვითარდებოდეს და ადგილობრივებისთვის გარემო კომფორტს უნდა ქმნიდეს – ცხოვრებისა და გადაადგილების კომფორტს, მაგრამ განვითარება თბილისში პირდაპირკავშირშია მის გადაუჭრელ პრობლემებთან, რადგან ქალაქში გადაადგილება სულ უფრო და უფრო რთულდება. დედაქალაქი მსუბუქ ავტომობილებს ვეღარ იტევს, ტრანსპორტი მგზავრებს, ჰაერი კი გამონაბოლქვს…

 

თამთა უთურგაშვილი

 

 

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

17 თებერვალი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => transporti-saqartveloshi
                                    [1] => tramvai-tbilisshi
                                    [2] => parkingi-dedaqalaqshi
                                    [3] => rkinigzis-gadatanis-proeqti
                                    [4] => fortunas-temebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 109182
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => transporti-saqartveloshi
                                    [1] => tramvai-tbilisshi
                                    [2] => parkingi-dedaqalaqshi
                                    [3] => rkinigzis-gadatanis-proeqti
                                    [4] => fortunas-temebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 109182
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 13241
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => transporti-saqartveloshi
                                    [1] => tramvai-tbilisshi
                                    [2] => parkingi-dedaqalaqshi
                                    [3] => rkinigzis-gadatanis-proeqti
                                    [4] => fortunas-temebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => transporti-saqartveloshi
                                    [1] => tramvai-tbilisshi
                                    [2] => parkingi-dedaqalaqshi
                                    [3] => rkinigzis-gadatanis-proeqti
                                    [4] => fortunas-temebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (109182) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (13241,13242,13243,13244,16375)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 188221
                    [post_author] => 12
                    [post_date] => 2017-11-17 15:45:53
                    [post_date_gmt] => 2017-11-17 11:45:53
                    [post_content] => თბილისი საზოგადოებრივი ტუალეტების პრობლემის წინაშე დგას. დედაქალაქში ფასიანი ტუალეტები შედარებით ნაკლებ ანტისანიტარულია, რასაც ვერ ვიტყვით უფასო საპირფარეშოებზე.

ტურისტები კი ქალაქში საზოგადოებრივი ტუალეტების მცირე რიცხვის გამო წუხან. განახლებულ აღმაშენებელზე ისინი რესტორნებსა და კაფე-ბარებს სწორედ ბუნებრივი მოთხოვნილებების დაკმაყოფილების მიზნითაც სტუმრობენ.

 


თათია კაკიაშვილი

[post_title] => სად დავიკმაყოფილოთ ბუნებრივი მოთხოვნილებები (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sad-davikmayofilot-bunebrivi-motkhovnilebebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 16:12:20 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 12:12:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=188221 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 187707 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-11-16 13:55:54 [post_date_gmt] => 2017-11-16 09:55:54 [post_content] => სწრაფი კვება სულ უფრო პოპულარული ხდება მთელ მსოფლიოში და მათ შორის საქართველოშიც. ამის მიზეზი ადამიანების გადატვირთული გრაფიკია. ე.წ. „ფასტფუდს“ არ სჭირდება საათობით მომზადება და სამსახურშიც საკმაოდ მოსახერხებელია. გარდა ამისა, სწრაფი კვების ობიექტებში საკვები ბევრად იაფია, ვიდრე კაფე-ბარებში. ქართული „ფასტფუდი“ მეტწილად  ცომეულისგან შედგება, განსაკუთრებით პოპულარულია  იმერული და ფენოვანი ხაჭაპურები, ლობიანი, კარტოფილის და ხორცის ღვეზელები. უცხოური საკვებიდან შაურმა დამკვიდრდა. სწრაფი კვების შედეგად სიმსუქნის განვითარება როგორც ბავშვებში, ასევე მოზრდილებში განვითარებულ ქვეყნებში ჯანდაცვის ერთ-ერთ მთავარ პრობლემად არის ქცეული. რაც შეეხება საქართველოს, ცომეულის მომზადების დროს მეორადი ცხიმის და  გაურკვეველი წარმოშობის ხორცის გამოყენება ჯანმრთელობას სერიოზულ საფრთხეს უქმნის. ეგრეთ წოდებულ სახაჭაპურებსა და საშაურმეებში კითხვის ნიშნის ქვეშ არის სანიტარული ნორმებიც. საცხობებისა და სახაჭაპურეების შიდა სამზარეულოს გადაღებაზე "ფორტუნა" -ს მეპატრონეები კატეგორიულ უარს გაურკვეველი მიზეზებით ეუბნებოდნენ.  საცხობებში უფრთხიან,  როგორც მომზადების პროცესის ღიად ჩვენებას, ასევე პროდუქტების წარმომავლობაზე საუბარს. სწრაფი კვების ქართველ მომხმარებელთა შორის ყველა ასაკობრივი კატეგორიაა, თუმცა მსგავსი კვების ობიექტები ძირითადად სკოლებისა და უნივერსიტეტების მახლობლად არის გახსნილი. მომხმარებელთა  უმრავლესობა ინფორმირებულია პროდუქტის მავნებლობის შესახებ,  მაგრამ ცხოვრების რეჟიმის და სიიაფის გამო ამბობენ, რომ სხვა ალტერნატივა არ აქვთ. არჩევანი თქვენზეა, თუმცა ეცადეთ მოერიდოთ საშიშ და არაჯანსაღ საკვებს.   https://www.youtube.com/watch?v=Y5VBa-E1pZs&feature=youtu.be  

თამუნა გოგუაძე

[post_title] => სწრაფი კვება - სწრაფი გზა სიმსუქნისა და დაავადებებისკენ (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => swrafi-kveba-swrafi-gza-simsuqnisa-da-daavadebebisken-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 11:48:12 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 07:48:12 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=187707 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 187458 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-11-15 15:54:34 [post_date_gmt] => 2017-11-15 11:54:34 [post_content] => დაავადების 10 000 ახალი შემთხვევა და 6 000 გარდაცვლილი წელიწადში  -  საქართველოში სიკვდილიანობის ყველაზე ხშირ მიზეზად, ინფექციური დაავადებების შემდეგ, სიმსივნე სახელდება. გამონაბოლქვის,  მწვანე საფარის ნაკლებობისა და ეკოლოგიური პრობლემის პარალელურად, ონკოლოგები საქართველოში სიმსივნური დაავადებების ზრდის ერთ- ერთ მიზეზად რადიაციული ფონის დაბინძურებას მიიჩნევენ, რომელიც, მათი თქმით, სათავეს ჩერნობილის ატომური კატასტროფიდან იღებს.  

საქარველოს ცაზე რადიაციამ იწვიმა

1986 წლის 26 აპრილს უკრაინის ტერიტორიაზე ჩერნობილთან  მდებარე ატომური ელექტროსადგურის მეოთხე ბლოკზე ავარია მოხდა. აფეთქების შედეგად მთლიანად დაინგრა რეაქტორი და დაიწყო რადიოაქტიური დაბინძურება.  ავარიისას  გაჩენილმა რადიოაქტიურმა ღრუბელმა გადაიარა აღმოსავლეთი ევროპა, სკანდინავია და ინგლისი. მაისში რადიაციულმა ღრუბელმა  სამხრეთისაკენ გადმოინაცვლა  და საქართველოში რადიაცია მაისის წვიმებს მოჰყვა.   საქართველოში პროდუქტის რადიაციული დაბინძურება ავსტრიამ შენიშნა,  რომლსაც საქართველოდან საექსპორტოდ ჩაი გაჰქონდა. საქართველოს რადიოლოგიის ინსტიტუტმა ნიადაგის შესწავლის შედეგად რადიაციის კვალი დასავლეთის სხვადასხვა რეგიონში იპოვა. ბირთვული ფიზიკის სპეციალისტი, თსუ-ს პროფესორი „ფორტუნასთან“ იმ პერიოდს იხსენებს,  როცა შავიზღვისპირეთის ჩაი რადიოაქტივობის ეტალონად გამოიყენებოდა.
„ჩერნობილის აფეთქების შემდეგ რადიაქტიური ღრუბელი ამიერკავკასიის მიმართულებით წამოვიდა და დაბინძურების ეპიცენტრად საქართველოს შავიზღვისპირეთი იქცა. დაბინძურება ხდებოდა რადიაქტიური იოდით,  ცეზიუმ 134 და 137-ით. კატასტროფის შემდგომ პერიოდში რადიაქტიურმა წვიმამ დააბინძურა ნიადაგი და  შესაბამისად,  მცენარეები,  მოსავალი,  რძე და  ამ ტიპის საკვები რადიაციულად დაბინძურდა. სწორედ იმ პერიოდიდან იმატა  განსაკუთრებით დასავლეთში სიმსივნურმა დაავადებებმა.   ჩერნობილის კატასტროფიდან 30 წლის შემდეგ საფრთხე იმ მასშტაბის აღარ არის, მაგრამ ცეზიუმ 137-ს ნახევრად დაშლის 30-წლიანი პერიოდი აქვს და მისი გავლენა ბოლომდე ჯერ კიდევ არ იქნება განეიტრალებული,“ - ამბობს ბირთვული ფიზიკის სპეციალისტი ნუგზარ გუბაძე.  
რადიაციულმა საფრთხემ იკლო,  თუმცა დაბინძურების შედეგი სწორედ ახლა დადგა. მედიცინის მეცნიერებათა დოქტორი, ონკოლოგი კონსტანტინე მარდალეიშვილი ქვეყანაში ფარისებრი სიმსივნეების ბუმს  სწორედ ჩერნობილის კატასტროფას უკავშირებს.
ფარისებრის სიმსივნეების მატება სწორედ ჩერნობილის კატასტროფას უკავშირდება. საქართველოში ენდემური კერები მანამდეც იყო რაჭაში,  აფხაზეთში,  თუმცა სიმსივნური ფორმების მატება სწორედ ბოლო წლებში დაიწყო, განსაკუთრებით დასავლეთ საქართველოში.   საქართველო იყო მეოთხე სახელმწიფო,  რომელიც ჩერნობილის რადიაციულმა ღრუბელმა დააბინძურა.   რადიაციულ დაბინძურების ზემოქმედება  20-25 წლის შემდეგ   იგრძნობა და სწორედ 2 წლის წინ დაფიქსირდა სიმსივნეების პიკი. ეს ტენდენცია, დაახლოებით, 10 წელი ისევ შენარჩუნდება და შემდეგ  კლებას დაიწყებს, თუ ახალი რადიაციული დაბინძურების წყაროები არ გაჩნდება,“ - აცხადებს „ფორტუნასთან“  კონსტანტინე მარდალეიშვილი.  
რადიაციულ გამოსხივებას არამარტო ბირთვული აფეთქებების შემდეგ, ყოველდღიურ ცხოვრებაშიც ხშირად ვაწყდებით. მაგალითად,  უსაფრთხოების  სკანერები,  რომლებიც აეროპორტებსა და სხვადასხვა ოფიციალურ  სტრუქტურებშია დამონტაჟებული და სამედიცინო რენტგენი. უსაფრთხოების სკანერები სხვადასხვა სიმძლავრისაა, დანიშნულებიდან გამომდინარე.   ბირთვული ფიზიკის სპეციალისტის რეკომენდაციით,  უსაფრთხოების სკანერის ერთჯერადად მოხმარება ჯანმრთელობას სერიოზულ ზიანს ვერ მიაყენებს, თუმცა, ყოველდღიური შეხება  სახიფათოა ჯანმრთელობისთვის.   რაც შეეხება სამედიცინო რენტგენს, კანონი არეგულირებს, როგორც დასხივების დოზებს,  ასევე იმ შენობის ტექნიკურ რეგლამენტს, სადაც პროცედურები ტარდება.  მიუხედავად ამისა, სპეციალისტები გვირჩევენ,  რენტგენი წელიწადში  2-3 ჯერზე  მეტად არ გამოვიყენოთ და მაქსიმალურად  ვერიდოთ ამ ტიპის რადიაციულ დასხივებასაც     თამუნა გოგუაძე  [post_title] => რადიაციული დაბინძურება - რა მდგომარეობაა ქვეყანაში და ზრდის თუ არა სიმსივნის საფრთხეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => radiaciuli-dabindzureba-ra-mdgomareobaa-qveyanashi-da-zrdis-tu-ara-simsivnis-safrtkhes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-15 19:54:19 [post_modified_gmt] => 2017-11-15 15:54:19 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=187458 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 188221 [post_author] => 12 [post_date] => 2017-11-17 15:45:53 [post_date_gmt] => 2017-11-17 11:45:53 [post_content] => თბილისი საზოგადოებრივი ტუალეტების პრობლემის წინაშე დგას. დედაქალაქში ფასიანი ტუალეტები შედარებით ნაკლებ ანტისანიტარულია, რასაც ვერ ვიტყვით უფასო საპირფარეშოებზე. ტურისტები კი ქალაქში საზოგადოებრივი ტუალეტების მცირე რიცხვის გამო წუხან. განახლებულ აღმაშენებელზე ისინი რესტორნებსა და კაფე-ბარებს სწორედ ბუნებრივი მოთხოვნილებების დაკმაყოფილების მიზნითაც სტუმრობენ.  

თათია კაკიაშვილი

[post_title] => სად დავიკმაყოფილოთ ბუნებრივი მოთხოვნილებები (ვიდეო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sad-davikmayofilot-bunebrivi-motkhovnilebebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-17 16:12:20 [post_modified_gmt] => 2017-11-17 12:12:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=188221 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 238 [max_num_pages] => 80 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 77624b1dd42b3672ed8fd351af387878 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები