„ვისოლი“ ფერმერებს საწვავსა და ავტომომსახურებაზე სპეციალურ პირობებს სთავაზობს

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

„ვისოლი“ ფერმერებს საწვავსა და ავტომომსახურებაზე სპეციალურ პირობებს სთავაზობს

„ვისოლ ჯგუფმა“ „საქართველოს ფერმერთა ასოციაციასთან“ ერთად, ქართული წარმოებისა და სოფლის მეურნეობის წახალისების მიზნით, ფერმერებს საწვავსა და ავტომომსახურებაზე სპეციალური პირობები შეუქმნა და ამიერიდან მათ „ვისოლის“ საწვავისა და „ვიანორის“ საავტომობილო პროდუქტებისა, თუ მომსახურებების შესყიდვა სპეციალური ფასდაკლებით შეეძლებათ.

„ქართული წარმოების წახალისება „ვისოლ ჯგუფის“ კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობის  სტრატეგიის ერთ-ერთი მსხვილი მიმართულებაა. სუპერმარკეტების ქსელის „სმარტის“ „შეიძინე ქართულისა“ და „ვენდისა“ და „დანკინის“ ამერიკული რესტორნების „მეტი ქართული პროდუქტის“ კამპანიების ფარგლებში ქართული სოფლის მეურნეობის პროდუქტის შესყიდვის წახალისება და იმპორტის სრული ჩანაცვლება მოხდა ადგილობრივი პროდუქტებით. „ვისოლის“ საწვავზე და „ვიანორის“ საავტომობილო ზეთებსა თუ მომსახურებაზე სპეციალური ფასდაკლება კი ფერმერებისთვის დამატებითი სარგებელია, რომ გამოთავისუფლებული რესურსებით მეტად განავითარონ აგრობიზნესი და საბოლოო ჯამში ქართული სოფლის მეურნეობა“, – აცხადებს „ვისოლის” გენერალური დირექტორი ვასილ ხორავა.

კომპანიის ინფორმაციით, „ვისოლ ჯგუფისგან“ შეთავაზება პირველმა გიორგი ბოჭორიშვილმა მიიღო, რომელსაც გორის რაიონის სოფელ არაშენდაში პამიდორი, კომბოსტო, სიმინდი, ლობიო, ქერი მოჰყავს და ვაშლის ბაღებს უვლის. ფერმერობას ხელი რამდენიმე წლის წინ მიჰყო, თუმცა, 2006 წლიდან შეიარაღებულ ძალებში ირიცხება. 18 წლის ჯარში გაიწვიეს და იმავე წელს ერაყში გაემგზავრა. 2010-ში ავღანეთში წავიდა, სამი თვის ჩასული კი მძიმედ დაიჭრა, რის გამოც ხანგრძლივი სარეაბილიტაციო კურსი გერმანიაში გაიარა. სამშობლოში დაბრუნებულმა მეომარმა ბრძოლა იარაღით ვერა, მაგრამ თოხითა და ბარით განაგრძო და უკვე წარმატებული ფერმერია.

შეგახსენებთ, „ვისოლ პეტროლიუმ ჯორჯიას“ საკუთრებაში არსებული ავტოგასამართი სადგურების ყველაზე ფართი ქსელი აქვს საქართველოში და ერთ-ერთი ყველაზე მსხვილი დამსაქმებელია ქვეყანაში.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

17 აპრილი, 2018

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => sawvavi
                                    [1] => visol-jgufi
                                    [2] => fermeri
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 233159
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => sawvavi
                                    [1] => visol-jgufi
                                    [2] => fermeri
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 233159
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1706
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => sawvavi
                                    [1] => visol-jgufi
                                    [2] => fermeri
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => sawvavi
                                    [1] => visol-jgufi
                                    [2] => fermeri
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (233159) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (10772,2127,1706)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 283936
                    [post_author] => 22
                    [post_date] => 2018-09-13 10:50:56
                    [post_date_gmt] => 2018-09-13 06:50:56
                    [post_content] => გაუფასურებული ლარი, გაძვირებული პროდუქცია და მომხმარებელი ცარიელი ჩანთებით - ქართულ ბაზარზე კრიზისია. ეროვნული ვალუტის 7%-იან გაუფასურებას ფასების მინიმუმ 10% -იანი ზრდა მოჰყვა.

"საქსტატის" მონაცემებით, სურსათსა და უალკოჰოლო სასმელებზე ფასები 3,2 პროცენტით გაიზარდა, რაც ინფლაციის მთლიან მაჩვენებელზე 0,96 პროცენტული პუნქტით აისახა. ფასები 24.7 პროცენტითაა მომატებული ბოსტნეულსა და ბაღჩეულზე, ზეთსა და ცხიმზე (4,4 პროცენტი), გაძვირდა ხორცი და ხორცის პროდუქტები (4,3 პროცენტი), თევზეული (3,3 პროცენტი), რძე, ყველი და კვერცხი (2,0 პროცენტი).

საცხობებში 5-10 თეთრით უკვე გაძვირდა პურიც. მცირე მეწარმეები ამბობენ, რომ ფასებს ფქვილის გაზრდილი ტარიფის გამო გადახედეს. ხორბლის ფასის მატებაზე საუბრობენ, თუმცა მას უმნიშვნელოს უწოდებენ მთავრობაში და აცხადებენ, რომ ფქვილის მნიშვნელოვნად გაძვირების შიში უსაფუძვლოა.

„ხორბლის ფასები ბირჟებზე იცვლება. თუ საუბარია ხორბლის გაძვირებაზე, ეს არის სუფთა მოთხოვნა-მიწოდებით შექმნილი ფასი, რომელიც ფიქსირდება სხვადასხვა სასაქონლო ბირჟაზე, მათ შორის ჩიკაგოს ბირჟაზე, ევროპულ ბირჟებზე და ა.შ. ხორბლის გაძვირების ტენდენცია შეიმჩნევა 2018 წელს, რადგან ქვეყნებში მოსალოდნელი მოსავალი რეალურად ნაკლები მოვიდა. თუმცა, ხორბლის ფასის მატება არის უმნიშვნელო და ჩვენ შორს ვართ იმ პიკური ფასებისგან, რაც 4-5 წლის წინ გვქონდა ხორბალზე. რაც შეეხება რეგულაციების გადავადებას, მე ამის შესახებ ინფორმაცია არ გამაჩნია,“ - განაცხადა გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრმა, ლევან დავითაშვილმა.



 

მინისტრისგან განსხვავებით, პურის მწარმოებელ კომპანიებს ხორბალზე არსებული ფასები უმნიშვნელოდ მომატებული არ ეჩვენებათ და როგორც აღნიშნავენ, ამან ქართველი მწარმოებლებისთვისაც გააძვირა ნედლეულის ფასი. კომპანია "იფქლში" აცხადებენ, რომ ამას ემატება ლარის გაუფასურება, ენერგომატარებლებზე ფასების ზრდა ახლო მომავალში, საწვავის ტარიფის ზრდა, რაც კიდევ უფრო ართულებს არსებულ სიტუაციას.

"ამ ყველაფრის გათვალისწინებით, დღესდღეობით ქართულ ბაზარზე საკმაოდ მძიმე სიტუაციაა ჩვენს სექტორში. რამდენადაც ჩვენთვისაა ცნობილი, მცირე მეწარმეების ნაწილმა როგორც თბილისში, ისე რეგიონებში უკვე გააძვირა მზა პროდუქტზე ფასი. მიუხედავად ამისა, ჩვენს კომპანიას აქვს რამდენიმე კვირის მარაგი, რაც საშუალებას გვაძლევს პროდუქტზე შევინარჩუნოთ არსებული ფასი. 

იმ შემთხვევაშითუ სიტუაცია არ შეიცვალა უკეთესობისკენ, ნედლეულის ფასზე შენარჩუნდება ზრდის ტენდენცია, ვფიქრობთ, რომ უკვე პურის მასიურ მწარმოებლებსაც მოგვიწევს ბაზარზე პროდუქტის ფასის გადახედვა, თუმცა ეს საკითხი ამ ეტაპზე არ დგას დღის წესრიგში," - აცხადებენ "იფქლში".

პურის მოსალოდნელ გაძვირებაზე საუბრობენ "ლიტვურ საცხობშიც". როგორც კომპანიაში განმარტავენ, ნედლეულზე ფასის ზრდას, გაზის გაძვირება ემატება და ასეთ შემთხვევაში, პროდუქციაზე ფასის მატება უახლოეს მომავალში გარდაუვალი იქნება.

"ეს იქნება გარდაუვალი თუ ფქვილის ფასი მაინც არ შემცირდა. იმპორტზე ვმუშაობთ და მარაგი გვაქვს, მაგრამ ეს არ არის 2 კვირის მარაგზე მეტი, ამიტომ რაც გვაქვს ძველ ფასში ნაყიდი, ამის მარაგი ყოველდღიურად იკლებს და როცა ამოიწურება სრულად, აუცილებლად მოგვიწევს ფასის შეცვლა, თუ არ დარეგულირდა ან ფქვილის ფასი ან გაზის ტარიფს თუ გადახედავენ, არ ვიცი, დოლარზე აღარ მაქვს უკვე საუბარი," - აცხადებენ "ლიტვურ საცხობში".

მტკივნეულად ვითარდება პროცესი საწვავის ბაზარზეც, ერთი ლიტრი ბენზინის ფასი ისტორიულ მაქსიმუმს გადასცდა. ნავთობიმპორტიორთა კავშირში ამას საერთაშორისო ბაზრებზე ფასების მატებითა და ეროვნული ვალუტის გაუფასურებით ხსნიან და მოლოდინიც არც ისე ოპტიმისტური აქვთ.

"უნდა ითქვას, რომ უფრო მეტი პრობლემა ეს არის ლარის გაუფასურება დოლართან მიმართებაში. თუ ვითარება გარკვეულწილად არ შეიცვალა, რა თქმა უნდა, ფასების ფასების გარკვეული ზრდა შესაძლებელია მომავალშიც მოხდეს," - აღნიშნავს ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის თავმჯდომარე ვანო მთვრალაშვილი.



ექსპერტების ნაწილი ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის მიერ ოფიციალურად გაჟღერებულ მიზეზებს არ ეთანხმება. "ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციის" ვიცე პრეზიდენტი პაატა ბაირახტარი ამბობს, რომ რამდენად შეეძლო ეროვნული ვალუტის გაუფასურებას საწვავის ამგვარად გაძვირება, დავის საგანია.

"თითქოს ყველაფერი წესრიგშია, 3 პუნქტით გაუფასურდა ლარი, საშუალოდ 3 თეთრით გაძვირდა ყველა ტიპის საწვავი და ერთი ლიტრი სუპერის მინიმალური ღირებულება 2.55 ფარგლებშია. მაგრამ, სინამდვილეში რა ხდება, თუ ჩვენ წინა თვის მონაცემებს ჩავხედავთ, აგვიტოს მეორე ნახევრისკენ ერთი ლიტრი სუპერის ფასი 2.53 ლარის ფარგლებში ფიქსირდებოდა, ამავე პერიოდში ერთი დოლარი 2.60 ლარი ღირდა, ანუ ზუსტად იგივე ნიშნულზე იყო, რაც დღეს, თუმცა საწვავის ფასი როგორც ვხედავთ, ერთი და იგივე ნარჩუნდებოდა. მაშინ რამ განაპირობა ამჟამად საწვავზე ფასების მატება?! დაკვირვებული თვალი იტყვის, იმ ხანად ერთი ბარელი 65 დოლარის ფარგლებში ივაჭრებოდა და ამიტომო, თუ ასეა, მაშინ აგვისტოშივე რატომ ეჭირათ უკვე გაძვირებული ფასი კომპანიებს ადგილობრივ ბაზარზე ?!"- აღნიშნავს პაატა ბაირახტარი.

ბაირახტარი არც იმ მოსაზრებას ეთანხმება, რომ საერთაშორისო ბაზრებზე ნავთობის ფასის მატება მიმდინარეობს და პროცესს ჯანსაღ ვაჭრობად აფასებს. აქვე აღნიშნავს იმასაც, რომ ბოლო კვირის მანძილზე, ფასების შემცირების ტენდენციაც კი ფიქსირდება.

ქართულ ბაზარზე საწვავის გაძვირებას ეხმიანება ანალიტიკოსი მერაბ ჯანიაშვილიც და იხსენებს, რომ ასეთი ძვირი 2008 წელსაც არ ყოფილა, როცა ერთი ბარელის ფასი 150 დოლარზე იყო ასული. ჯანიაშვილი საწვავის გაძვირების სხვა მიზეზებზე საუბრობს.

"კვირიკაშვილი პირველ რიგში ნავთობპროდუქტებზე აქციზის ზრდის გამო იყო გასაშვები ან საერთოდ ვის მოუვიდა აზრად ამის გაკეთება, ვითომ იმპორტი უნდა შემცირებულიყო და აბსოლუტურად საპირისპირო მივიღეთ. ჯერ იმით დავიწყოთ, რომ ნავთობი ფასის მიმართ არაელასტიური პროდუქტია (ანუ, ფასის ზრდა მისი მოხმარების ავტომატურ შემცირებას არ ნიშნავს), ფაქტი სახეზეა - 2017-2018 წლებში ნავთობის იმპორტი ძალიან გაზრდილია. მეორეც, აქციზი რეგრესული გადასახადია, ანუ ის ტვირთად აწვება მოსახლეობის შედარებით ღარიბ ფენას. კიდევ ერთხელ რომ გავიხსენოთ რა "ჩაატარა" მაშინ მთავრობამ, რომლის შედეგებსაც დღესაც ვიმკით - მოგების "ესტონური" მოდელის დანერგვით ხელი შეუწყო მდიდარ ფენას (მცირე მეწარმეებს იმის ფუფუნება არ აქვთ, რომ რეინვეტირება აკეთონ ან მცირე მასშტაბებით თუ შეძლებენ), ხოლო ამის გამო ბიუჯეტში დანაკლისი შეავსო ღარიბებისთვის გადასახადის ზრდით. თუ ჩემი არ გჯერათ, ზუსტად ასეთი დასკვნა დადო მაშინდელ საგადასახადო რეფორმებზე მსოფლიო ბანკმა.
ყველა ქვეყანა იმას ცდილობს, რომ ეკონომიკური უთანასწორობა შეამციროს, მდიდრებს გადასახადები გაუზარდოს, ხოლო ღარიბებს პირიქით, შეუმციროს და ჩვენ სრულიად საპირისპირო რეფორმებს ვატარებთ! ღარიბებს საგადასახადო ტვირთს ვუზრდით და მდიდრებს ხელს ვუწყობთ, ამიტომაც ვართ ფინანსური უთანასწორობით ერთ-ერთი ლიდერი ევროპაში (რუსეთი ხან გაგვასწრებს, ხან ჩამოგვრჩება)," - განმარტავს მერაბ ჯანიაშვილი. აქციზის ზრდამ რომ საწვავის ფასზე გავლენა მოახდინა, ამ მოსაზრებას ეთანხმება პაატა ბაირახტარიც, თუმცა იქვე აღნიშნავს, რომ ეს ზრდა არ აღემატებოდა ლირტზე 15 %-ს. თუმცა, იქვე დასძენს, რომ განაკვეთის შემცირება გრძლევადიანი და მუდმივმოქმედი შედეგი საწვავზე ფასების შესამცირებლად ვერ ექნება. "იმდენად, რამდენადაც ოლიგოპოლიურ და კარტელურ ბაზარზე გადასახადების, ამა თუ იმ ფორმით, შემცირებას მოსახლეობაზე და პროდუქტის ფასზე აქვს მიზერული შედეგი, აქციზის განაკვეთის შემცირების შემთხვევაში, ჩვენ მივიღებთ საწვავზე ფასების ერთჯერად შემცირებას, ამის შემდეგ ეს თანხა, ისევ კომპანიების ანგარიშებზე წავა (თუმცა, არც ესაა ცუდი ეკონომიკისთვის, თუ ბიზნესს მეტ ფულს დაუტოვებთ) მაგრამ, საწვავის ფასზე ამ უკანასკნელს რეალური შედეგი ვერ ექნება," - აღნიშნა პაატა ბაირახტარმა.  
       

თაკო ივანიაძე

[post_title] => გაუფასურებული ლარი, გაზრდილი ფასები საწვავზე და პურის გაძვირების საფრთხე - კრიზისი ქართულ ბაზარზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gaufasurebuli-lari-gazrdili-fasebi-sawvavze-da-puris-gadzvirebis-safrtkhe-krizisi-qartul-bazarze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-13 10:50:56 [post_modified_gmt] => 2018-09-13 06:50:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=283936 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 284201 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-09-12 17:25:47 [post_date_gmt] => 2018-09-12 13:25:47 [post_content] => „გაიზიარე გამოცდილების 100 წელი და მიიღე საჩუქრად საუკეთესო ხარისხის საწვავი” – „რომპეტროლ საქართველო” ამ სახელწოდებით, ერთგული მომხმარებლებისთვის უმაღლესი ხარისხის საწვავის გათამაშებას იწყებს. წამახალისებელი გათამაშება რუმინეთის გაერთიანების 100 წლის იუბილეს ეძღვნება. გათამაშდება 100 ცალი საწვავის ტალონი, რომლითაც მომხმარებლები 100 ან 1000 ლიტრ (Efixსუპერი/Efix დიზელი)  საწვავს მოიგებენ. „წამახალისებელ გათამაშებაში  მონაწილეობა რომპეტროლის ლოიალობის ბარათის მფლობელებს შეეძლებათ. მომხმარებლები 30 ლარის ნებისმიერი ტიპის საწვავის შენაძენზე 1 ელექტრონულ ბილეთს მიიღებენ, ხოლო ყოველ მომდევნო 30 ლარზე გათამაშების კიდევ ერთი ბილეთი დაერიცხებათ. მათ, ვინც ჯერ კიდევ არ არის ლოიალობის პროგრამის წევრი, ბარათის აღება ბენზინგასამართ სადგურებზე შეუძლიათ, რომელიც შემდგომ ვებგვერდზე -card.rompetrol.ge უნდა გააქტიურონ და გაატარონ საწვავის ჩასხმის დროს. ამავე ვებგვერდზე მომხმარებლებს დაგროვილი ბილეთების რაოდენობის გადამოწმებაც შეეძლებათ,“-აცხადებენ კომპანიაში. მათივე ინფორმაციით, „რომპეტროლის” გათამაშება 15 სექტემბერს დაიწყება და 26 ოქტომბრამდე გაგრძელდება. ამ პერიოდში კომპანია ოთხ გათამაშებას ჩაატარებს რა დროსაც ოთხი ცალი  1000 ლიტრიანი ტალონის და 96 ცალი 100 ლიტრიანი ტალონის გამარჯვებული გამოვლინდება.გათამაშების შედეგებს კომპანია „რომპეტროლი” ფეისბუქის ოფიციალურ გვერდზე და ვებ-გვერდზე www.rompetrol.ge გამოაქვეყნებს. შეგახსენებთ, „რომპეტროლ საქართველო“ უმაღლესი ხარისხის საწვავით რუმინეთში მდებარე ნავთობგადამამუშავებელი ქარხნიდან - „პეტრომიდია“ მარაგდება, რომელიც წარმოადგენს ყველაზე მსხვილ და ულტრათანამედროვე ქარხანას მთელს სამხრეთ აღმოსავლეთ ევროპასა და შავი ზღვის რეგიონში. ქარხნის წლიური წარმადობა 5 მილიონ ტონას შეადგენს და  რეგიონში ერთ-ერთი  ყველაზე მოწინავე და თანამედროვე ობიექტია, რომელიც სრულიად შეესაბამება ევროპული სტანდარტების მოთხოვნებს საოკუპაციო უსაფრთხოების, ჯანმრთელობისა და გარემოს დაცვის სფეროში, ასევე საწვავის ევრო 5-ის სტანდარტის შესაბამისად წარმოების მოთხოვნას. „პეტრომიდია“ წარმოადგენს მნიშვნელოვან რეგიონალურ კვანძს, ხოლო „რომპეტროლი“ ერთ-ერთ ყველაზე მნიშვნელოვან ექსპორტიორს საქართველოში.
„რომპეტროლი“ წამახალისებელ გათამაშებებს ყოველწლიურად ატარებს და მომხმარებლებს სამომავლოდ კიდევ ბევრ სიურპრიზს ჰპირდება.
[post_title] => „რომპეტროლ საქართველო” 15 სექტემბრიდან გათამაშებას იწყებს - მოიგე საწვავი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rompetrol-saqartvelo-15-seqtembridan-gatamashebas-iwyebs-moige-sawvavi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-12 17:32:54 [post_modified_gmt] => 2018-09-12 13:32:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=284201 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 283447 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-09-11 12:08:56 [post_date_gmt] => 2018-09-11 08:08:56 [post_content] => მიმდინარე წლის აგვისტოს თვეში საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 107,5 ათასი ტონა, რაც 1,5 ათასი ტონით ნაკლებია ივლისის თვის მაჩვენებელთან შედარებით და 6,5 ათასი ტონით მეტია გასული წლის აგვისტოს თვის მაჩვენებელთან შედარებით. ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის ინფორმაციით, მათ შორის, 2018 წლის აგვისტოს თვეში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა  57,6  ათასი ტონა (მატება წინა თვის მაჩვენებელთან შედარებით 9,3 ათასი ტონით), ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა - 49,9  ათასი ტონა (კლება 10,7 ათასი ტონით). სულ მიმდინარე წლის იანვარ-აგვისტოს თვეების განმავლობაში საქართველოში ნავთობპროდუქტების (ბენზინი და დიზელის საწვავი) იმპორტმა შეადგინა  733,2 ათასი ტონა, რაც 56,1 ათასი ტონით აღემატება გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელს. მათ შორის, 2018 წლის პირველი 8 თვის განმავლობაში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 362,6 ათასი ტონა, ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა - 370,6 ათასი ტონა. საწვავის კატეგორიების მიხედვით, 2018 წლის აგვისტოს თვეში საქართველოში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი - 42,2  ათასი ტონა ანუ 73,3%;  A-95 პრემიუმი მარკის  ბენზინი - 14,8 ათასი ტონა ანუ 25,7%, A-98 სუპერი მარკის  ბენზინი - 0,6 ათასი ტონა ანუ 1,0%. საწვავის კატეგორიების მიხედვით 2018 წლის 8 თვის განმავლობაში საქართველოში ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი - 254,7 ათასი ტონა ანუ 70,2%;  A-95 პრემიუმი მარკის  ბენზინი - 101,7 ათასი ტონა ანუ 28,0%, A-98 სუპერი მარკის  ბენზინი - 6,2 ათასი ტონა ანუ 1,7%. ქვეყნების მიხედვით 2018 წლის აგვისტოს თვეში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა: რუსეთიდან - 31,4  ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 29,2%-ს შეადგენს. შემდეგ  მოდიან: რუმინეთი - 24,4 ათასი ტონა (22,7%), თურქმენეთი - 17,1 ათასი ტონა (15,9%);  ბულგარეთი  - 14,0 ათასი ტონა (13,0 %); აზერბაიჯანი - 13,7 ათასი ტონა (12,8%), საბერძნეთი -  6,8 ათასი ტონა (6,3%); ქვეყნების მიხედვით 2018 წლის პირველი 8 თვის განმავლობაში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუსეთიდან - 191,4 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 26,1%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: რუმინეთი - 187,0 ათასი ტონა (25,5%); თურქმენეთი  - 122,9 ათასი ტონა (16,8%); აზერბაიჯანი - 106,8 ათასი ტონა (14,6%), ბულგარეთი -  80,3 ათასი ტონა (10,9%); საბერძნეთი - 44,6 ათასი ტონა (6,1%). ”საწვავის იმპორტი და მოხმარება ქვეყანაში კვლავინდებურად მაღალ მაჩვენებელზეა მიუხედავად იმისა, რომ  საწვავის ფასები  რეკორდულად მაღალ ნიშნულზე დგას. ამას განაპირობებს საავტომობილო პარკის ზრდა (მიუხედავად იმისა, რომ ტრანსპორტის იმპორტის საერთო ოდენობაში იზრდება ჰიბრიდული და დაბალმოცულობიანი ტიპის სატრანსპორტო საშუალებების წილი), სატრანზიტო გადაზიდვების მატება, საქართველოში ტურისტებისა და ვიზიტორების მნიშვნელოვანი ზრდა, მშენებლობისა და ინფრასტრუქტურული პროექტების აქტიური მიმდინარეობა”,- ნათქვამია ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში. [post_title] => საწვავის იმპორტი და მოხმარება საქართველოში კვლავ მაღალ მაჩვენებელზეა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sawvavis-importi-da-mokhmareba-saqartveloshi-kvlav-maghal-machvenebelzea [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-11 12:19:12 [post_modified_gmt] => 2018-09-11 08:19:12 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=283447 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 283936 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-09-13 10:50:56 [post_date_gmt] => 2018-09-13 06:50:56 [post_content] => გაუფასურებული ლარი, გაძვირებული პროდუქცია და მომხმარებელი ცარიელი ჩანთებით - ქართულ ბაზარზე კრიზისია. ეროვნული ვალუტის 7%-იან გაუფასურებას ფასების მინიმუმ 10% -იანი ზრდა მოჰყვა. "საქსტატის" მონაცემებით, სურსათსა და უალკოჰოლო სასმელებზე ფასები 3,2 პროცენტით გაიზარდა, რაც ინფლაციის მთლიან მაჩვენებელზე 0,96 პროცენტული პუნქტით აისახა. ფასები 24.7 პროცენტითაა მომატებული ბოსტნეულსა და ბაღჩეულზე, ზეთსა და ცხიმზე (4,4 პროცენტი), გაძვირდა ხორცი და ხორცის პროდუქტები (4,3 პროცენტი), თევზეული (3,3 პროცენტი), რძე, ყველი და კვერცხი (2,0 პროცენტი). საცხობებში 5-10 თეთრით უკვე გაძვირდა პურიც. მცირე მეწარმეები ამბობენ, რომ ფასებს ფქვილის გაზრდილი ტარიფის გამო გადახედეს. ხორბლის ფასის მატებაზე საუბრობენ, თუმცა მას უმნიშვნელოს უწოდებენ მთავრობაში და აცხადებენ, რომ ფქვილის მნიშვნელოვნად გაძვირების შიში უსაფუძვლოა. „ხორბლის ფასები ბირჟებზე იცვლება. თუ საუბარია ხორბლის გაძვირებაზე, ეს არის სუფთა მოთხოვნა-მიწოდებით შექმნილი ფასი, რომელიც ფიქსირდება სხვადასხვა სასაქონლო ბირჟაზე, მათ შორის ჩიკაგოს ბირჟაზე, ევროპულ ბირჟებზე და ა.შ. ხორბლის გაძვირების ტენდენცია შეიმჩნევა 2018 წელს, რადგან ქვეყნებში მოსალოდნელი მოსავალი რეალურად ნაკლები მოვიდა. თუმცა, ხორბლის ფასის მატება არის უმნიშვნელო და ჩვენ შორს ვართ იმ პიკური ფასებისგან, რაც 4-5 წლის წინ გვქონდა ხორბალზე. რაც შეეხება რეგულაციების გადავადებას, მე ამის შესახებ ინფორმაცია არ გამაჩნია,“ - განაცხადა გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის მინისტრმა, ლევან დავითაშვილმა.   მინისტრისგან განსხვავებით, პურის მწარმოებელ კომპანიებს ხორბალზე არსებული ფასები უმნიშვნელოდ მომატებული არ ეჩვენებათ და როგორც აღნიშნავენ, ამან ქართველი მწარმოებლებისთვისაც გააძვირა ნედლეულის ფასი. კომპანია "იფქლში" აცხადებენ, რომ ამას ემატება ლარის გაუფასურება, ენერგომატარებლებზე ფასების ზრდა ახლო მომავალში, საწვავის ტარიფის ზრდა, რაც კიდევ უფრო ართულებს არსებულ სიტუაციას. "ამ ყველაფრის გათვალისწინებით, დღესდღეობით ქართულ ბაზარზე საკმაოდ მძიმე სიტუაციაა ჩვენს სექტორში. რამდენადაც ჩვენთვისაა ცნობილი, მცირე მეწარმეების ნაწილმა როგორც თბილისში, ისე რეგიონებში უკვე გააძვირა მზა პროდუქტზე ფასი. მიუხედავად ამისა, ჩვენს კომპანიას აქვს რამდენიმე კვირის მარაგი, რაც საშუალებას გვაძლევს პროდუქტზე შევინარჩუნოთ არსებული ფასი. იმ შემთხვევაშითუ სიტუაცია არ შეიცვალა უკეთესობისკენ, ნედლეულის ფასზე შენარჩუნდება ზრდის ტენდენცია, ვფიქრობთ, რომ უკვე პურის მასიურ მწარმოებლებსაც მოგვიწევს ბაზარზე პროდუქტის ფასის გადახედვა, თუმცა ეს საკითხი ამ ეტაპზე არ დგას დღის წესრიგში," - აცხადებენ "იფქლში". პურის მოსალოდნელ გაძვირებაზე საუბრობენ "ლიტვურ საცხობშიც". როგორც კომპანიაში განმარტავენ, ნედლეულზე ფასის ზრდას, გაზის გაძვირება ემატება და ასეთ შემთხვევაში, პროდუქციაზე ფასის მატება უახლოეს მომავალში გარდაუვალი იქნება. "ეს იქნება გარდაუვალი თუ ფქვილის ფასი მაინც არ შემცირდა. იმპორტზე ვმუშაობთ და მარაგი გვაქვს, მაგრამ ეს არ არის 2 კვირის მარაგზე მეტი, ამიტომ რაც გვაქვს ძველ ფასში ნაყიდი, ამის მარაგი ყოველდღიურად იკლებს და როცა ამოიწურება სრულად, აუცილებლად მოგვიწევს ფასის შეცვლა, თუ არ დარეგულირდა ან ფქვილის ფასი ან გაზის ტარიფს თუ გადახედავენ, არ ვიცი, დოლარზე აღარ მაქვს უკვე საუბარი," - აცხადებენ "ლიტვურ საცხობში". მტკივნეულად ვითარდება პროცესი საწვავის ბაზარზეც, ერთი ლიტრი ბენზინის ფასი ისტორიულ მაქსიმუმს გადასცდა. ნავთობიმპორტიორთა კავშირში ამას საერთაშორისო ბაზრებზე ფასების მატებითა და ეროვნული ვალუტის გაუფასურებით ხსნიან და მოლოდინიც არც ისე ოპტიმისტური აქვთ. "უნდა ითქვას, რომ უფრო მეტი პრობლემა ეს არის ლარის გაუფასურება დოლართან მიმართებაში. თუ ვითარება გარკვეულწილად არ შეიცვალა, რა თქმა უნდა, ფასების ფასების გარკვეული ზრდა შესაძლებელია მომავალშიც მოხდეს," - აღნიშნავს ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის თავმჯდომარე ვანო მთვრალაშვილი. ექსპერტების ნაწილი ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის მიერ ოფიციალურად გაჟღერებულ მიზეზებს არ ეთანხმება. "ახალგაზრდა ფინანსისტთა და ბიზნესმენთა ასოციაციის" ვიცე პრეზიდენტი პაატა ბაირახტარი ამბობს, რომ რამდენად შეეძლო ეროვნული ვალუტის გაუფასურებას საწვავის ამგვარად გაძვირება, დავის საგანია. "თითქოს ყველაფერი წესრიგშია, 3 პუნქტით გაუფასურდა ლარი, საშუალოდ 3 თეთრით გაძვირდა ყველა ტიპის საწვავი და ერთი ლიტრი სუპერის მინიმალური ღირებულება 2.55 ფარგლებშია. მაგრამ, სინამდვილეში რა ხდება, თუ ჩვენ წინა თვის მონაცემებს ჩავხედავთ, აგვიტოს მეორე ნახევრისკენ ერთი ლიტრი სუპერის ფასი 2.53 ლარის ფარგლებში ფიქსირდებოდა, ამავე პერიოდში ერთი დოლარი 2.60 ლარი ღირდა, ანუ ზუსტად იგივე ნიშნულზე იყო, რაც დღეს, თუმცა საწვავის ფასი როგორც ვხედავთ, ერთი და იგივე ნარჩუნდებოდა. მაშინ რამ განაპირობა ამჟამად საწვავზე ფასების მატება?! დაკვირვებული თვალი იტყვის, იმ ხანად ერთი ბარელი 65 დოლარის ფარგლებში ივაჭრებოდა და ამიტომო, თუ ასეა, მაშინ აგვისტოშივე რატომ ეჭირათ უკვე გაძვირებული ფასი კომპანიებს ადგილობრივ ბაზარზე ?!"- აღნიშნავს პაატა ბაირახტარი. ბაირახტარი არც იმ მოსაზრებას ეთანხმება, რომ საერთაშორისო ბაზრებზე ნავთობის ფასის მატება მიმდინარეობს და პროცესს ჯანსაღ ვაჭრობად აფასებს. აქვე აღნიშნავს იმასაც, რომ ბოლო კვირის მანძილზე, ფასების შემცირების ტენდენციაც კი ფიქსირდება. ქართულ ბაზარზე საწვავის გაძვირებას ეხმიანება ანალიტიკოსი მერაბ ჯანიაშვილიც და იხსენებს, რომ ასეთი ძვირი 2008 წელსაც არ ყოფილა, როცა ერთი ბარელის ფასი 150 დოლარზე იყო ასული. ჯანიაშვილი საწვავის გაძვირების სხვა მიზეზებზე საუბრობს. "კვირიკაშვილი პირველ რიგში ნავთობპროდუქტებზე აქციზის ზრდის გამო იყო გასაშვები ან საერთოდ ვის მოუვიდა აზრად ამის გაკეთება, ვითომ იმპორტი უნდა შემცირებულიყო და აბსოლუტურად საპირისპირო მივიღეთ. ჯერ იმით დავიწყოთ, რომ ნავთობი ფასის მიმართ არაელასტიური პროდუქტია (ანუ, ფასის ზრდა მისი მოხმარების ავტომატურ შემცირებას არ ნიშნავს), ფაქტი სახეზეა - 2017-2018 წლებში ნავთობის იმპორტი ძალიან გაზრდილია. მეორეც, აქციზი რეგრესული გადასახადია, ანუ ის ტვირთად აწვება მოსახლეობის შედარებით ღარიბ ფენას. კიდევ ერთხელ რომ გავიხსენოთ რა "ჩაატარა" მაშინ მთავრობამ, რომლის შედეგებსაც დღესაც ვიმკით - მოგების "ესტონური" მოდელის დანერგვით ხელი შეუწყო მდიდარ ფენას (მცირე მეწარმეებს იმის ფუფუნება არ აქვთ, რომ რეინვეტირება აკეთონ ან მცირე მასშტაბებით თუ შეძლებენ), ხოლო ამის გამო ბიუჯეტში დანაკლისი შეავსო ღარიბებისთვის გადასახადის ზრდით. თუ ჩემი არ გჯერათ, ზუსტად ასეთი დასკვნა დადო მაშინდელ საგადასახადო რეფორმებზე მსოფლიო ბანკმა.
ყველა ქვეყანა იმას ცდილობს, რომ ეკონომიკური უთანასწორობა შეამციროს, მდიდრებს გადასახადები გაუზარდოს, ხოლო ღარიბებს პირიქით, შეუმციროს და ჩვენ სრულიად საპირისპირო რეფორმებს ვატარებთ! ღარიბებს საგადასახადო ტვირთს ვუზრდით და მდიდრებს ხელს ვუწყობთ, ამიტომაც ვართ ფინანსური უთანასწორობით ერთ-ერთი ლიდერი ევროპაში (რუსეთი ხან გაგვასწრებს, ხან ჩამოგვრჩება)," - განმარტავს მერაბ ჯანიაშვილი. აქციზის ზრდამ რომ საწვავის ფასზე გავლენა მოახდინა, ამ მოსაზრებას ეთანხმება პაატა ბაირახტარიც, თუმცა იქვე აღნიშნავს, რომ ეს ზრდა არ აღემატებოდა ლირტზე 15 %-ს. თუმცა, იქვე დასძენს, რომ განაკვეთის შემცირება გრძლევადიანი და მუდმივმოქმედი შედეგი საწვავზე ფასების შესამცირებლად ვერ ექნება. "იმდენად, რამდენადაც ოლიგოპოლიურ და კარტელურ ბაზარზე გადასახადების, ამა თუ იმ ფორმით, შემცირებას მოსახლეობაზე და პროდუქტის ფასზე აქვს მიზერული შედეგი, აქციზის განაკვეთის შემცირების შემთხვევაში, ჩვენ მივიღებთ საწვავზე ფასების ერთჯერად შემცირებას, ამის შემდეგ ეს თანხა, ისევ კომპანიების ანგარიშებზე წავა (თუმცა, არც ესაა ცუდი ეკონომიკისთვის, თუ ბიზნესს მეტ ფულს დაუტოვებთ) მაგრამ, საწვავის ფასზე ამ უკანასკნელს რეალური შედეგი ვერ ექნება," - აღნიშნა პაატა ბაირახტარმა.  
       

თაკო ივანიაძე

[post_title] => გაუფასურებული ლარი, გაზრდილი ფასები საწვავზე და პურის გაძვირების საფრთხე - კრიზისი ქართულ ბაზარზე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gaufasurebuli-lari-gazrdili-fasebi-sawvavze-da-puris-gadzvirebis-safrtkhe-krizisi-qartul-bazarze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-13 10:50:56 [post_modified_gmt] => 2018-09-13 06:50:56 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=283936 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 131 [max_num_pages] => 44 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 7a97125ed6819ae067d6519fba591847 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები