წონის ხშირი ცვლილება, შესაძლოა, თავის ტკივილის მიზეზი გახდეს

პოპულარული

წონის ხშირი ცვლილება, შესაძლოა, თავის ტკივილის მიზეზი გახდეს

წონის ხშირი ცვლილება, შესაძლოა, თავის ტკივილის მიზეზი გახდეს. ამ საკითხს ამერიკელი სპეციალისტები რამდენიმე წლის განმავლობაში იკვლევდნენ და დაკვირვების დროს დაადგინეს, რომ ზედმეტ წონას მიგრენის გამოწვევაც კი შეუძლია.

თუმცა, ეს ყველაფერი არ არის, მიგრენის მიზეზი შესაძლოა საპირისპირო პროცესი, ანუ წონაში კლებაც გახდეს. საქმე ისაა, რომ წონის ცვლილება შინაგანი ორგანოების მუშაობაზე მოქმედებს, რის შედეგადაც ორგანიზმში ცილებისა და სხვადასხვა ჰორმონების წარმოქმნა ირღვევა. რაც მომავალში მიგრენსა და სხვა გართულებებს იწვევს. შეგახსენებთ, რომ თანამედროვე მსოფლიოში თავის ტკივილი ერთ-ერთი ყველაზე აქტუალური პრობლემაა.

 

 

ახალი ამბები / სხვა /

|

19 აპრილი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tavis-tkivili
                                    [1] => zedmeti-wona
                                    [2] => wonis-cvlileba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 123479
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tavis-tkivili
                                    [1] => zedmeti-wona
                                    [2] => wonis-cvlileba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 123479
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 5905
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tavis-tkivili
                                    [1] => zedmeti-wona
                                    [2] => wonis-cvlileba
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tavis-tkivili
                                    [1] => zedmeti-wona
                                    [2] => wonis-cvlileba
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (123479) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (5905,14909,6232)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 126173
                    [post_author] => 4
                    [post_date] => 2017-04-28 17:00:30
                    [post_date_gmt] => 2017-04-28 13:00:30
                    [post_content] => უსამართლობაა, მაგრამ ფაქტია, რაც უფრო ასაკოვანია ქალი, მით უფრო სწრაფად „ეკრობა“ ზედმეტი კილოგრამები, მათგან განთავისუფლება კი, არც ისე მარტივია. თუმცა, არსებობს რამდენიმე წესი, რომელთა დაცვა 50 წლის ასაკშიც კი, შეგინარჩუნებთ იდეალურ ფორმას.

* 20 წელი - ფასტფუდი, ტკბილეული და პასიური ცხოვრების წესი ნაკლებად მოქმედებს ახალგაზრდა, ჯანმრთელი გოგონას ფიგურაზე, ჭარბი კილოგრამებისგან განთავისუფლება კი, სულ რამდენიმე დღეში შეიძლება. გამოსავალი - მიიღეთ ნატურალური, უშაქრო წვენები.

* 30 წელი - ამ ასაკში ქალის ფიგურას აშკარად ეტყობა ორსულობა და მშობიარობა, კომპიუტერთან გატარებული საათები და კუნთოვანი მასის ბუნებრივი ასაკობრივი შესუსტება ან დაკარგვა (ჩვეულებრივ, ზრდასრული ადამიანი 30 წლის შემდეგ, ყოველ 10 წელიწადში 3-დან 8%-მე კუნთოვან მასას კარგავს). გამოსავალი - მიანიჭეთ უპირატესობა ჯანსაღ საკვებს.

* 40 წელი - მენოპაუზის წინა პერიოდისთვის დამახასიათებელი პროგესტერონის და ესტროგენის მუდმივი ცვლილება ხშირად ხდება ჭარბი კილოგრამების დაგროვების მიზეზი. გამოსავალი - მეტი ივარჯიშეთ და შეზღუდეთ კალორიული საკვების მიღება.

* 50 წელი - ესტროგენის დაბალი დონე და პროგესტერონის შემცირება ასუსტებს ნივთიერებათა ცვლის პროცესს და იწვევს კრიტიკულ ადგილებში (თეძოებსა და მუცელზე) ცხიმების დაგროვებას. გამოსავალი - შეამცირეთ კალორიები, უარი თქვით ცხოველურ ცხიმებზე და მიირთვით დიდი რაოდენობით ბოსტნეული.

 
                    [post_title] => როგორ ავირიდოთ თავიდან ასაკის მატებასთან ერთად კილოგრამების მომატება
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => rogor-aviridot-tavidan-asakis-matebastan-ertad-kilogramebis-momateba
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2017-04-28 17:00:30
                    [post_modified_gmt] => 2017-04-28 13:00:30
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=126173
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 125714
                    [post_author] => 4
                    [post_date] => 2017-04-28 13:23:27
                    [post_date_gmt] => 2017-04-28 09:23:27
                    [post_content] => სწორი ძილის რეჟიმი ბავშვს მომავალში ზედმეტი წონისგან დაიცავს. ლონდონის კოლეჯის უნივერსიტეტის სპეციალისტები დარწმუნებულნი არიან, რომ ძილის რეჟიმი პატარებისთვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, რადგან ის გავლენას მთელ მათ ცხოვრებაზე ახდენს.

კვლევაში სულ 11000 - 11წლამდე ასაკის ბავშვი მონაწილეობდა და როგორც მათზე დაკვირვებამ აჩვენა, ძილი ემოციურ ქცევასთანაა პირდაპირ კავშირში. ემოციური პრობლემები კი ხშირ შემთხვევაში არასწორი კვებისა და წონაში მატების მიზეზი ხდება. ხოლო, იმ პატარებს ვისაც სწორი რეჟიმი აქვს და ტელევიზორთანაც 1 საათზე მეტს არ ატარებს - თვითკონტროლის უფრო მაღალი დონე აქვთ.



 
                    [post_title] => სწორი ძილის რეჟიმი ბავშვს მომავალში ზედმეტი წონისგან დაიცავს
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => swori-dzilis-redjimi-bavshvs-momavalshi-zedmeti-wonisgan-daicavs
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2017-04-28 13:24:50
                    [post_modified_gmt] => 2017-04-28 09:24:50
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=125714
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 115867
                    [post_author] => 4
                    [post_date] => 2017-03-20 16:50:08
                    [post_date_gmt] => 2017-03-20 12:50:08
                    [post_content] => თუ თავის ტკივილი გაუსაძლისია, აუცილებლად მიმართეთ ექიმს, მაგრამ თუ საქმე აქამდე ჯერ არ მისულა, მაშინ სცადეთ ჩვენს მიერ შემოთავაზებული რამდენიმე მარტივი, მაგრამ ეფექტური მეთოდი.

 

ივარჯიშეთ 

რეგულარული ვარჯიში თავის ტკივილის უებარი საშუალებაა, რადგან ფიზიკური დატვირთვისას ორგანიზმი ენდორფინს გამოჰყოფს, ის კი, თავის მხრივ ბლოკავს ტკივილის რეცეპტორებს და ხსნის სტრესს, რომელიც თავის ტკივილის მთავარი მიზეზია. ივარჯიშეთ კვირაში სამჯერ ნახევარი საათი და ორ კვირაში აუცილებლად განთავისუფლდებით თავის ტკივილისგან.

მიირთვით ბოსტნეული და თხილი 

თავის ტკივილის ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი ორგანიზმში მაგნიუმის ნაკლებობაა. მიირთვით ისპანახი, მანგოლდი, ნუში და თხილი ან მიიღეთ მაგნიუმის შემცველი ვიტამინები.

ნუ დალევთ ბევრ ყავას

კოფემანებმა იციან, რომ კოფეინის ნაკლებობა ძლიერ თავის ტკივილს იწვევს. თუმცა, ზოგჯერ დილას მირთმეულმა ყავამაც შეიძლება გამოიწვიოს თავის ტკივილი დღის მეორე ნახევარში. ეტაპობრივად შეამცირეთ კოფეინის მიღება 225 მილიგრამამდე და ორგანიზმი ნაკლებად იგრძნობს მის უკმარისობას.

კარგად გამოიძინეთ 

უძილობა თავის ტკივილს დღის პირველ ნახევარში იწვევს, რადგან დაღლილი გონება ყველა გამაღიზიანებელზე სწრაფად რეაგირებს. აუცილებლად დაიცავით რეჟიმი და იძინეთ დღე-ღამეში 7-8 საათი.

მოსინჯეთ მედიტაცია 

მედიტაცია თავის ტკივილის დაძლევის ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალებაა, რადგან მარტივად ხსნის სტრესს. დაიწყეთ 10 წუთიანი ვარჯიშებით და ეტაპობრივად გაზარდეთ 2 საათამდე.

გაიმაგრეთ კისერი

შესაძლოა ბრიყვულად მოგეჩვენოთ, მაგრამ ამგვარი მეთოდის ეფექტურობა მეცნიერულადაა დამტკიცებული. კისრის დაძაბულობა კუმშავს ნერვებს თავის ტვინში და იწვევს ტკივილს. თუ გრძნობთ ტკივილს კისრის არეში, ავარჯიშეთ კუნთები, რადგან სწორედ მათი გამაგრებით შეძლებთ დაძაბულობის მოხსნას და თავის ტკივილისგან გათავისუფლებას.

დალიეთ მეტი წყალი

ხშირად თავის ტკივილის მიზეზი გაუწყლოებაა, ამიტომ დალიეთ მეტი წყალი. რა რაოდენობით სითხე უნდა მიიღოთ თვითონ განსაზღვრეთ, რადგან ზუსტი წესი არ არსებობს და ყველაფერი სხეულის მასაზე, ამინდსა და სხვა მრავალ ფაქტორზეა დამოკიდებული.

 
                    [post_title] => თავის ტკივილისგან განთავისუფლების შვიდი ეფექტური მეთოდი
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => tavis-tkivilisgan-gantavisuflebis-shvidi-efeqturi-metodi
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2017-03-20 17:08:21
                    [post_modified_gmt] => 2017-03-20 13:08:21
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=115867
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

        )

    [post_count] => 3
    [current_post] => -1
    [in_the_loop] => 
    [post] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 126173
            [post_author] => 4
            [post_date] => 2017-04-28 17:00:30
            [post_date_gmt] => 2017-04-28 13:00:30
            [post_content] => უსამართლობაა, მაგრამ ფაქტია, რაც უფრო ასაკოვანია ქალი, მით უფრო სწრაფად „ეკრობა“ ზედმეტი კილოგრამები, მათგან განთავისუფლება კი, არც ისე მარტივია. თუმცა, არსებობს რამდენიმე წესი, რომელთა დაცვა 50 წლის ასაკშიც კი, შეგინარჩუნებთ იდეალურ ფორმას.

* 20 წელი - ფასტფუდი, ტკბილეული და პასიური ცხოვრების წესი ნაკლებად მოქმედებს ახალგაზრდა, ჯანმრთელი გოგონას ფიგურაზე, ჭარბი კილოგრამებისგან განთავისუფლება კი, სულ რამდენიმე დღეში შეიძლება. გამოსავალი - მიიღეთ ნატურალური, უშაქრო წვენები.

* 30 წელი - ამ ასაკში ქალის ფიგურას აშკარად ეტყობა ორსულობა და მშობიარობა, კომპიუტერთან გატარებული საათები და კუნთოვანი მასის ბუნებრივი ასაკობრივი შესუსტება ან დაკარგვა (ჩვეულებრივ, ზრდასრული ადამიანი 30 წლის შემდეგ, ყოველ 10 წელიწადში 3-დან 8%-მე კუნთოვან მასას კარგავს). გამოსავალი - მიანიჭეთ უპირატესობა ჯანსაღ საკვებს.

* 40 წელი - მენოპაუზის წინა პერიოდისთვის დამახასიათებელი პროგესტერონის და ესტროგენის მუდმივი ცვლილება ხშირად ხდება ჭარბი კილოგრამების დაგროვების მიზეზი. გამოსავალი - მეტი ივარჯიშეთ და შეზღუდეთ კალორიული საკვების მიღება.

* 50 წელი - ესტროგენის დაბალი დონე და პროგესტერონის შემცირება ასუსტებს ნივთიერებათა ცვლის პროცესს და იწვევს კრიტიკულ ადგილებში (თეძოებსა და მუცელზე) ცხიმების დაგროვებას. გამოსავალი - შეამცირეთ კალორიები, უარი თქვით ცხოველურ ცხიმებზე და მიირთვით დიდი რაოდენობით ბოსტნეული.

 
            [post_title] => როგორ ავირიდოთ თავიდან ასაკის მატებასთან ერთად კილოგრამების მომატება
            [post_excerpt] => 
            [post_status] => publish
            [comment_status] => closed
            [ping_status] => closed
            [post_password] => 
            [post_name] => rogor-aviridot-tavidan-asakis-matebastan-ertad-kilogramebis-momateba
            [to_ping] => 
            [pinged] => 
            [post_modified] => 2017-04-28 17:00:30
            [post_modified_gmt] => 2017-04-28 13:00:30
            [post_content_filtered] => 
            [post_parent] => 0
            [guid] => http://fortuna.ge/?p=126173
            [menu_order] => 0
            [post_type] => post
            [post_mime_type] => 
            [comment_count] => 0
            [filter] => raw
        )

    [comment_count] => 0
    [current_comment] => -1
    [found_posts] => 11
    [max_num_pages] => 4
    [max_num_comment_pages] => 0
    [is_single] => 
    [is_preview] => 
    [is_page] => 
    [is_archive] => 1
    [is_date] => 
    [is_year] => 
    [is_month] => 
    [is_day] => 
    [is_time] => 
    [is_author] => 
    [is_category] => 
    [is_tag] => 1
    [is_tax] => 
    [is_search] => 
    [is_feed] => 
    [is_comment_feed] => 
    [is_trackback] => 
    [is_home] => 
    [is_404] => 
    [is_embed] => 
    [is_paged] => 
    [is_admin] => 
    [is_attachment] => 
    [is_singular] => 
    [is_robots] => 
    [is_posts_page] => 
    [is_post_type_archive] => 
    [query_vars_hash:WP_Query:private] => 1b4c039e6cf236ba8699ce89563fbf3f
    [query_vars_changed:WP_Query:private] => 
    [thumbnails_cached] => 
    [stopwords:WP_Query:private] => 
    [compat_fields:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => query_vars_hash
            [1] => query_vars_changed
        )

    [compat_methods:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => init_query_flags
            [1] => parse_tax_query
        )

)

მსგავსი სიახლეები