ზედმეტი სიფრთხილით შეიძლება, ეს რეფორმა ჩავარდეს – რა შეიცვალა ავტომობილების ინსპექტირებაში | Radio Fortuna - ოფიციალური ვებგვერდი

ზედმეტი სიფრთხილით შეიძლება, ეს რეფორმა ჩავარდეს – რა შეიცვალა ავტომობილების ინსპექტირებაში

პოპულარული

ზედმეტი სიფრთხილით შეიძლება, ეს რეფორმა ჩავარდეს – რა შეიცვალა ავტომობილების ინსპექტირებაში

2018 წლის 1-ლი იანვრიდან ავტომობილების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირება იწყება – რეფორმის ამოქმედებამდე ერთი თვეა დარჩენილი, დეტალები კი უცნობია.

ინსპექტირებას პირველ ეტაპზე 8 ადგილზე მეტი ტევადობის სამგზავრო და 3,5 ტონაზე მეტი მასის სატრანსპორტო საშუალებები დაექვემდებარება. ასევე, ცნობილია, რომ რეგლამენტის ამოქმედებიდან 2 წლის განმავლობაში, შემოწმების გავლა ყველა სახის ავტოტრანსპორტს მოუწევს, თუმცა, რიგითობა უცნობია.

“ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის” წარმომადგენელი ეკა ლალიაშვილი “ფორტუნასთან” საუბარში ამბობს, რომ კანონის გარდამავალი დებულებებიდან მუხლის ამოღებით, ეკონომიკის სამინისტრო უფრო მოქნილი ხდება. მას შეუძლია რეფორმაში, ყოველ სამ თვეში ახალი ცვლილებები შეიტანოს. თუმცა ამ ცვლილებას უარყოფითი მხარეებიც აქვს.

“არ ვიცით ორი წლის განმავლობაში, როგორ მოხდება ამის გაკეთება. ტექნიკური რეგლამენტი 1 დეკემბრამდე უნდა დაამტკიცოს მთავრობამ – პრაქტიკულად რეფორმამდე ერთი თვით ადრე, არავითარი მონაცემები არ გვაქვს.

ეს გვაძლევს შიშის საფუძველს. შესაძლოა, ეკონომიკის სამინისტრო თავად არ არის ჩამოყალიბებული ამ ყველაფერზე, ან არის მეორე ვარიანტი: არ მიიჩნევს საჭიროდ, რომ ეს ყველაფერი გაუზიაროს საზოგადოებას.

როდესაც ასეთი მასშტაბური რეფორმა კეთდება, წინასწარი კამპანიებია აუცილებელი.

ზედმეტი სიფრთხილით შეიძლება ეს რეფორმა ჩავარდეს და ისეთი არ გამოვიდეს, რისი მოლოდინიც რეალურად გვაქვს. გვეშინია არ დარჩეს ყველაფერი ისევ ისე, როგორც არის.

ინფორმაციის ვაკუუმი და კარჩაკეტილობაა. ამხელა რეფორმაა და არ ვიცით, როგორ კეთდება, ვისთვის კეთდება და ა.შ.” – განაცხადა ეკა ლალიაშვილმა “ფორტუნასთან”.

მეორე მნიშვნელოვანი ფაქტორი კერძო სექტორია, რადგან კერძო სექტორი ვერასდროს იქნება მზად, თუ მათ არ ექნებათ გარანტია, რომ მომხმარებელი ეყოლებათ.

“აუცილებელია დრო და გარანტიები იმისთვის, რომ კერძო სექტორი მზად იყოს. წინააღმდეგ შემთხვევაში, შეიძლება არ გვქონდეს ცენტრები, სადაც ავტომობილები უნდა შემოწმდეს.

საერთოდ არ არის ასევე საუბარი, როგორ მოხდება ამ რეგლამენტის აღსრულება პოლიციის მიერ. ასევე, არ არის საუბარი თანამედროვე ტექნიკის ინტეგრაციაზე”, – განაცხადა ლალიაშვილმა.

არასამთავრობო ორგანიზაცია და საზოგადოებაც, ეკონომიკის სამინისტროდან ამ კითხვებზე პასუხებს ელის.


თამთა უთურგაშვილი

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

15 ნოემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomikis-saministro
                                    [1] => teqnikuri-inspeqtireba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 187333
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomikis-saministro
                                    [1] => teqnikuri-inspeqtireba
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 187333
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 2122
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomikis-saministro
                                    [1] => teqnikuri-inspeqtireba
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => ekonomikis-saministro
                                    [1] => teqnikuri-inspeqtireba
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (187333) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (21007,2122)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 270454
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-07-27 16:15:51
                    [post_date_gmt] => 2018-07-27 12:15:51
                    [post_content] => ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ინფორმაციით, მსოფლიო ბანკის ლოგისტიკის ინდექსში საქართველოს პოზიცია 11 ადგილით გაუმჯობესდა.

უწყების ცნობით, მსოფლიო ბანკის 2018 წლის ლოგისტიკის ინდექსის მიხედვით, საქართველო მსოფლიო რეიტინგში 160 ქვეყანას შორის 2.44 ქულით 119-ე ადგილს იკავებს.

„გასულ წელთან შედარებით ქვეყანამ პოზიცია 11 ადგილით გაიუმჯობესა. გაუმჯობესება შეინიშნება თითქმის ყველა კომპონენტში: საბაჟო (2.42 ქულა), ინფრასტრუქტურა (2.38 ქულა), საერთაშორისო გადაზიდვები (2.38 ქულა), ლოგისტიკური შესაძლებლობები (2.26 ქულა), დრო (2.95 ქულა).

მსოფლიო ბანკის ლოგისტიკის ინდექსი ორ წელიწადში ერთხელ ქვეყნდება. აღნიშნული კვლევა ეფუძნება ლოგისტიკის სფეროში მოღვაწე კომპანიების მიერ შევსებულ კითხვარებს. შეფასება 5 ბალიან შკალაზე (1 ქულა არის ძალიან ცუდი, ხოლო 5 ქულა - ძალიან კარგი) ექვსი ძირითადი ინდიკატორის მიხედვით ხდება: საბაჟო პროცედურებისა და საზღვრის მართვის ეფექტურობა; სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის ხარისხი; კონკურენტუნარიანი საერთაშორისო გადაზიდვების წარმოების შესაძლებლობა; ლოგისტიკური მომსახურებების შესაძლებლობები და ხარისხი; ტვირთის თრექინგის შესაძლებლობა; ტვირთის განრიგის მიხედვით დანიშნულების ადგილამდე დროულად მიწოდება.

2018 წლის ლოგისტიკის ინდექსი ემყარება მსოფლიო ბანკის მიერ 2017 წლის სექტემბერი - 2018 წლის თებერვლის პერიოდში მოპოვებულ მონაცემებს, კერძოდ საერთაშორისო ლოგისტიკური კომპანიებიდან მთლიანობაში 108 ქვეყანაში 869 რესპოდენტი გამოიკითხა“, - ნათქვამია ეკონომიკის სამინისტროს ინფორმაციაში.
                    [post_title] => ლოგისტიკის ინდექსში საქართველოს პოზიცია 11 ადგილით გაუმჯობესდა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => logistikis-indeqsshi-saqartvelos-pozicia-11-adgilit-gaumjobesda
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-07-27 16:16:37
                    [post_modified_gmt] => 2018-07-27 12:16:37
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=270454
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 269124
                    [post_author] => 25
                    [post_date] => 2018-07-25 16:50:59
                    [post_date_gmt] => 2018-07-25 12:50:59
                    [post_content] => სახელმწიფოს მიერ წამოწყებული ტექინსპექტირების მასშტაბური რეფორმა ქართველი მძღოლების მიერ მოფიქრებული მექანიზმით ჩავარდნის საფრთხის წინაშეა.

ნათხოვარი ავტონაწილები - ტექდათვალიერებისგან მარტივად თავის დაძვრენის გზა ავტომფლობელებში საკმაოდ პოპულარულია. ტექინსპექტირების მანიპულაციებით გავლის მექანიზმი ავტოექსპერტებისთვისაც ცნობილია და უკვე შეფასდა სერიოზულ გამოწვევად, რომელიც აზრს უკარგავს რეფორმას.

საქართველოში ტექდათვალიერება პირველი იანვრიდან ამოქმედდა. პირველ ეტაპზე ტექნიკურ ინსპექტირებას სამგზავრო (8 ადგილის ზემოთ) და სატვირთო (3,5 ტ. ზემოთ) ავტომობილები გადიან. ტექდათვალიერებისას ავტომობლი შვიდ მთავრ კრიტერიუმს უნდა აკმაყოფილებდეს. მოწმდება რა მდგომარეობაშია მუხრუჭები, საჭის მექანიზმი, სავალი ნაწილი, ხილვადობა, მაშუქები, გამონაბოლქვი და საბურავები.

ტექნიკური ინსპექტირების ამოქმედების მიუხედავად, თბილისში და რეგიონებში ტრანსპორტი მძაფრი გამონაბოლქვით იშვიათობას არ წარმოადგენს. სოცილურ ქსელში მომხმარებლები წერენ, რომ გაუმართავი ავტომობილის ან ავტობუსის შემჩნევისას 112-ს უკავშირდებიან და ხშირად პასუხი გამაოგნებელია. ავტომობილს, რომელიც გარემოს აკვამლიანებს, ტექნიკური ინსპექტირება გავლილი აქვს.

 



 

ქართველი მძღოლების მოფიქრებული მაქინაცია

 

როგორ ახერხებს მანქანის მფლობელი გაუმართავი ავტომობილით ტექდათვალიერების გავლას?! - სქემა მარტივია და ამაზე მძღოლები ღიად საუბრობენ. ავტომფლობელები ინსპექტირებამდე კატალიზატორებს და ახალ საბურავებს დროებით სხვისგან ითხოვებენ და რეგისტარციის გავლის შემდეგ მფლობელს უბრუნებენ.

ნათხოვარ ავტონაწილებზე არსებული ინფორმაცია, სიმართლესთან რომ ახლოს არის „ფორტუნას“ ავტოექსპერტი დემურ აფციაურიც უდასტურებს. მისი თქმით, კატალიზატორის ერთი მანქანიდან მეორეზე დამონტაჟებას ნახევარი საათი ჭირდება და სრულიად შესაძლებელია ასე გადიოდნენ მანქანები ტექდათვალიერებას.
„კატალიტური გარდამქმნელი მავნე ნივთიერებებს არამავნე ნივთიერებებად გარდაქმნის, ერთი მანქანიდან მეორე მანქანაზე მის დაყენებას  30 წუთი სჭირდება, სრულიად შესაძლებელია ასე გაიაროს მანქანამ ტექდათვალიერება, შემდეგ მოხსნას კატალიზატორი და იაროს ქალაქში, მაკონტროლებელი მექანიზმის გარეშე, რომელიც სასურველია საპარტულო პოლიციის ფუნქციებს დაემატოს, ტექდათვალიერება აზრს კარგავს,“ - ამბობს დემურ აფციაური „ფორტუნასთან“.
ტექნიკური ისპექტირებისთვის კიდევ ერთი გამოწვევა, დაბალი საჯარიმო გადასახადია. მანქანის ტექნიკური გამართვა იმაზე ბევრად ძვირი ჯდება, ვიდრე ერთჯერადი ჯარიმა ითვალისწინებს. იგივე კატალიზატორების ფასი მინიმალური 200 ლარიდან იწყება, ახალი საბურავების, ახალი სამუხრუჭე ხუნდების და თავად ტექდათვალიერების საფასურის გადახდას ავტომფლობელების ნაწილი ჯარიმის გადახდას ამჯობინებს.

შს სამინისტროს მონაცემებით, 2018 წლის პირველი იანვრიდან 24 მაისამდე ინსპექტირების გავლის გარეშე ავტომობილის მართვისთვის 2280 მძღოლი დაჯარიმდა, მათგან 213 თბილისში.

 

რეფორმის დისკრედიტაცია და ჩავარდნის საფრთხე

 



 

 

რეფორმის დისკრედიტაცია და ჩავარდნის საფრთხე - ქართველი მძღოლების მიერ მოფიქრებულ უკანონო მანიპულაციებს სერიოზულ გამოწვევად მიიჩნევს ორგანიზაცია „ალიანსი უსაფრთხო გზებისთვის“ ხელმძღვანელი ეკა ლალიაშვილი.
„ისეთი რამ შეიძლება მოიფიქრონ ქართველმა მძღოლებმა, ცალკე სამსჯელო თემაა. რეფორმის პარალელურად ის მანიპულაციები, რომელსაც აქვს ადგილი, ერთის მხრივ, არის თავის დაძვრენა ტექინსპექტირებისგან და მეორეს მხრივ, მთლიანად რეფორმის დისკრედიტაცია, რომელიც საფრთხის ქვეშ აყენებს და აზრს უკარგავს მთელ პროცესს.

თუ ეს მაქინაციები იციან მაგალითად, საზოგადოებრივი ტრანსპორტის მძღოლებმა, ავტოპარკის საკმაოდ დიდ მასასთან გვაქვს საქმე. ინსპექტირების გავლის შემდეგ ქუჩაში გადაამოწმოს პატრულმა მანქანის ტექნიკური გამართულობა, საკმაოდ რთული პროცესია, მე დღეს არ მაქვს პასუხი, როგორ უნდა ვებრძოლოთ ამ პრობლემას, ამიტომ  ხელისუფლებასთან ერთად მოსაფიქრებელია მექანიზმი, როგორ შეიძლება ამ გამოწვევასთან ბრძოლა,“ - ამბობს ეკა ლალიაშვილი „ფორტუნასთან“.



ავტომანქანების ტექნიკური ისპექტირების პროცესი ეკონომიკის სამინისტროს პატრონაჟის ქვეშ მიმდინარეობს. უწყებამ „ფორტუნას“ კითხვებს მხოლოდ წერილობით უპასუხა.

მძღოლების მიერ მოფიქრებული მექანიზმი, იყო თუ არა ტექინსპექტირების პროცესის ხარვეზი სამინისტროს განმარტებით;ინსპექტირების გავლა არ ნიშნავს იმას, რომ ინსპექტირებიდან 1 თვის შემდეგ, ავტომობილს თუ რაიმე ინციდენტი მოუვიდა და შედეგად დაზიანდა, ინსპექტირება ცუდად აქვს გავლილი. პასუხისმგებლობა ამ შემთხვევაში ეკისრება მძღოლს, რომელიც ვალდებულია ავტოსატრანსპორტო საშუალება ქონდეს მუდმივად გამართულ მდგომარეობაში.“

სამინისტროში არ აკონკრეტებენ რა ტიპის პასუხისმგებლობაზეა საუბარი, როდესაც მონიტორინგის მექანიზმი არ არსებობს.

რაც შეეხება კატალიზატორების საკითხს, სამინისტროს განმარტებით, „კატალიზატორი არსებული კანონმდებლობით, გარდამავალ პერიოდში არ მოეთხოვებათ ავტომფლობელებს, მაგრამ ნაცვლად ამისა, დაწესებულია გამონაბოლქვის ნორმა ევროდირექტივის შესაბამისად,“- აღნიშნულია უწყების მიერ "ფორტუნასთვის" მოწოდებულ პასუხში.

ის, რომ კატალიზატორების ქონის ვალდებულება არ გააჩნიათ, ეს მძღოლებმაც იციან. თუმცა, სწორედ გამონაბოლქვის ამ ნორმის დროებით დასარეგულირებლად იყენებენ ავტომფლობელები კატალიზატორებს.

ეკონომიკის სამინისტროს მიერ „ფორტუნასთვის მოწიდებული ინფორმაცის მიხედვით ამ ეტაპზე წარმოდგენილია ცვლილების პროექტი, რომლის შესაბამისად ავტოსატრანსპორტო საშუალებები, რომლებიც საქართველოს ტერიტორიაზე დადგენილი წესით პირველად რეგისტრაციას გაივლიან, 2018 წლის პირველი ოქტომბრიდან, სავალდებულო იქნება პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირება გაიარონ რეგისტრაციის თარიღიდან მომდევნო 30 კალენდარული დღის განმავლობაში“.

თამუნა გოგუაძე
                    [post_title] => ქართველი მძღოლების მოფიქრებული მაქინაცია - ტექდათვალიერებისთვის ნათხოვარი ავტონაწილები
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => qartveli-mdzgholebis-mofiqrebuli-maqinacia-teqdatvalierebistvis-natkhovari-avtonawilebi
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-07-25 17:36:38
                    [post_modified_gmt] => 2018-07-25 13:36:38
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=269124
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 260606
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-07-01 13:01:40
                    [post_date_gmt] => 2018-07-01 09:01:40
                    [post_content] => მარჯვენასაჭიანი ავტომობილები პერიოდულ ტექნიკურ ინსპექტირებას ისევე გაივლიან, როგორც სხვა ტიპის ავტოსატრანსპორტო საშუალებები. ამავე დროს, გასათვალისწინებელია ის გარემოება, რომ მარჯვენასაჭიანი ავტოსატრანსპორტო საშუალებები, რომლებმაც პირველადი რეგისტრაცია გაიარეს 2018 წლის პირველი იანვრიდან, აღნიშნული თარიღის შემდეგ ვერ გაივლიან პერიოდულ ტექნიკურ ინსპექტირებას საჭის მართვის სისტემაში დამატებითი ცვლილების განხორციელების შემთხვევაში.

ასევე აღსანიშნავია, რომ ის ავტოსატრანსპორტო საშუალებები, რომლებმაც გაიარეს პირველადი ტექნიკური ინსპექტირება 2018 წლის პირველი იანვრიდან და ინსპექტირების ანგარიშში დაფიქსირდა საჭის მდებარეობა, ვერ გაივლიან შემდგომ პერიოდულ ტექნიკურ ინსპექტირებას მისი მდებარეობის შემდგომი ცვლილების (საჭის გადატანის) შემთხვევაში.

საქართველოში სავალდებულო პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირება 2018 წლის პირველი იანვრიდან ამოქმედდა. ყველა ავტოსატრანსპორტო საშუალებისთვის პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების სრულად ამოქმედებისათვის გარკვეული გარდამავალი პერიოდი დაწესდა და ინსპექტირების მთელი პროცესი 2 წელზე გადანაწილდა. რაც შეეხება კონკრეტულ დეტალებს, რომელი კატეგორიის მანქანები,   რა ვადაში გაივლიან ინსპექტირებას და რა მოეთხოვებათ მათ,  ამის შესახებ დეტალური ინფორმაცია გაწერილია ტექნიკურ რეგლამენტში, რომელიც საქართველოს მთავრობამ დაამტკიცა. გრაფიკი გაწერილია ავტომანქანების რეგისტრაციის თარიღის (თვისა და რიცხვის) მიხედვით, რაც, პირველ რიგში, შესაბამისი ავტოსატრანსპორტო საშუალების მფლობელებს მისცემს საკმარის ვადას, მოემზადონ პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირებისთვის.

დეტალური ინფორმაციის მიღება ტექნიკური ინსპექტირების პროცესისა და პირობების შესახებ შესაძლებელია ცხელ ხაზზე 1484
                    [post_title] => როგორ გაივლიან პერიოდულ ტექნიკურ ინსპექტირებას მარჯვენასაჭიანი ავტომობილები
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => rogor-gaivlian-periodul-teqnikur-inspeqtirebas-marjvenasachiani-avtomobilebi
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-07-01 13:01:40
                    [post_modified_gmt] => 2018-07-01 09:01:40
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=260606
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

        )

    [post_count] => 3
    [current_post] => -1
    [in_the_loop] => 
    [post] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 270454
            [post_author] => 16
            [post_date] => 2018-07-27 16:15:51
            [post_date_gmt] => 2018-07-27 12:15:51
            [post_content] => ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ინფორმაციით, მსოფლიო ბანკის ლოგისტიკის ინდექსში საქართველოს პოზიცია 11 ადგილით გაუმჯობესდა.

უწყების ცნობით, მსოფლიო ბანკის 2018 წლის ლოგისტიკის ინდექსის მიხედვით, საქართველო მსოფლიო რეიტინგში 160 ქვეყანას შორის 2.44 ქულით 119-ე ადგილს იკავებს.

„გასულ წელთან შედარებით ქვეყანამ პოზიცია 11 ადგილით გაიუმჯობესა. გაუმჯობესება შეინიშნება თითქმის ყველა კომპონენტში: საბაჟო (2.42 ქულა), ინფრასტრუქტურა (2.38 ქულა), საერთაშორისო გადაზიდვები (2.38 ქულა), ლოგისტიკური შესაძლებლობები (2.26 ქულა), დრო (2.95 ქულა).

მსოფლიო ბანკის ლოგისტიკის ინდექსი ორ წელიწადში ერთხელ ქვეყნდება. აღნიშნული კვლევა ეფუძნება ლოგისტიკის სფეროში მოღვაწე კომპანიების მიერ შევსებულ კითხვარებს. შეფასება 5 ბალიან შკალაზე (1 ქულა არის ძალიან ცუდი, ხოლო 5 ქულა - ძალიან კარგი) ექვსი ძირითადი ინდიკატორის მიხედვით ხდება: საბაჟო პროცედურებისა და საზღვრის მართვის ეფექტურობა; სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის ხარისხი; კონკურენტუნარიანი საერთაშორისო გადაზიდვების წარმოების შესაძლებლობა; ლოგისტიკური მომსახურებების შესაძლებლობები და ხარისხი; ტვირთის თრექინგის შესაძლებლობა; ტვირთის განრიგის მიხედვით დანიშნულების ადგილამდე დროულად მიწოდება.

2018 წლის ლოგისტიკის ინდექსი ემყარება მსოფლიო ბანკის მიერ 2017 წლის სექტემბერი - 2018 წლის თებერვლის პერიოდში მოპოვებულ მონაცემებს, კერძოდ საერთაშორისო ლოგისტიკური კომპანიებიდან მთლიანობაში 108 ქვეყანაში 869 რესპოდენტი გამოიკითხა“, - ნათქვამია ეკონომიკის სამინისტროს ინფორმაციაში.
            [post_title] => ლოგისტიკის ინდექსში საქართველოს პოზიცია 11 ადგილით გაუმჯობესდა
            [post_excerpt] => 
            [post_status] => publish
            [comment_status] => closed
            [ping_status] => closed
            [post_password] => 
            [post_name] => logistikis-indeqsshi-saqartvelos-pozicia-11-adgilit-gaumjobesda
            [to_ping] => 
            [pinged] => 
            [post_modified] => 2018-07-27 16:16:37
            [post_modified_gmt] => 2018-07-27 12:16:37
            [post_content_filtered] => 
            [post_parent] => 0
            [guid] => http://fortuna.ge/?p=270454
            [menu_order] => 0
            [post_type] => post
            [post_mime_type] => 
            [comment_count] => 0
            [filter] => raw
        )

    [comment_count] => 0
    [current_comment] => -1
    [found_posts] => 137
    [max_num_pages] => 46
    [max_num_comment_pages] => 0
    [is_single] => 
    [is_preview] => 
    [is_page] => 
    [is_archive] => 1
    [is_date] => 
    [is_year] => 
    [is_month] => 
    [is_day] => 
    [is_time] => 
    [is_author] => 
    [is_category] => 
    [is_tag] => 1
    [is_tax] => 
    [is_search] => 
    [is_feed] => 
    [is_comment_feed] => 
    [is_trackback] => 
    [is_home] => 
    [is_404] => 
    [is_embed] => 
    [is_paged] => 
    [is_admin] => 
    [is_attachment] => 
    [is_singular] => 
    [is_robots] => 
    [is_posts_page] => 
    [is_post_type_archive] => 
    [query_vars_hash:WP_Query:private] => 9e7ece965ec8f062b48e8b816eca617a
    [query_vars_changed:WP_Query:private] => 
    [thumbnails_cached] => 
    [stopwords:WP_Query:private] => 
    [compat_fields:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => query_vars_hash
            [1] => query_vars_changed
        )

    [compat_methods:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => init_query_flags
            [1] => parse_tax_query
        )

)

მსგავსი სიახლეები